ایران خودروچشم انداز

سورن پلاس دوگانه سوز توربو به زودی روانه بازار می‌شود

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو از عرضه محصول جدید سورن پلاس دوگانه سوز به بازار خبر داد. محصول توربو و CNG ایران خودرو با خروجی قدرت ۱۶۳ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتون متری به عنوان قدرتمندترین خودروی ایرانی خواهد بود.

به گزارش پدال به نقل از ایکوپرس، مهدی رادمنش با اشاره به سورن به‌عنوان یکی از محصولاتی که از این پیشرانه بهره‌مند خواهد شد، گفت: در شرایط کنونی و پررنگ شدن اهمیت کاهش مصرف سوخت، در صورت حمایت از مشتریان خودروهای دوگانه‌سوز، ظرفیت تولید این محصولات به‌راحتی قابل افزایش است. توسعه ناوگان تاکسی‌رانی گازسوز راهکار بسیار موثری در کاهش سبد مصرف بنزین در این ناوگان است که نیازمند حمایت دولت از تاکسی‌رانان برای جایگزینی با خودروهای فرسوده شبکه تاکسی‌رانی است.

وی افزود: موتور EF7 پایه‌گازسوز که سوخت اصلی و پیش‌فرض آن، گاز طبیعی فشرده است، در نسخه توربو از توان و گشتاور بالاتری نسبت به نمونه تنفس طبیعی برخوردار بوده و با توجه به عدم آسیب به اجزای داخلی آن در اثر استفاده از سوخت گاز، استهلاک پایینی داشته و گزینه مناسبی برای ناوگان تاکسی‌رانی و حتی مشتریان عادی به شمار می‌رود. رادمنش ادامه داد: سورن‌پلاس محصولی است که در ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز مورد توجه است و مشتریان زیادی دارد که با ارتقای موتور آن، رضایت‌مندی بیش‌تری برای مصرف‌کنندگان حاصل خواهد شد.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو گفت: تعامل و تفاهم مناسبی با وزارت کشور برای تولید و عرضه این خودرو در شبکه تاکسی‌رانی صورت گرفته و امکان افزایش ظرفیت تولید و عرضه آن نیز فراهم است. وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو محصول وانت آریسان۲ و سورن‌پلاس به صورت دوگانه‌سوز تولید می‌شوند که با توجه به استقبال مشتریان از این محصولات، آمادگی برای افزایش ظرفیت تولید آن‌ها وجود دارد.

مشخصات فنی و ویژگی‌های سورن پلاس دوگانه سوز توربو

پس از ناتمام ماندن پروژه سورن و دنای تمام گازسوز، این‌بار ایران خودرو تصمیم گرفته تا سورن دوگانه سوز معمولی را با کپسول ۱۰۰ لیتری و پیشرانه EF7 توربو روانه بازار کند؛ پروژه قبلی یعنی استفاده کامل از سوخت گاز و جانمایی کپسول‌ ۱۱۰ لیتری در کف اتاق به دلیل توزیع نامتوازن جایگاه‌های شارژ CNG در سطح کشور به بایگانی رفت.

سورن پلاس دوگانه سوز توربوشارژ قرار است با هدف افزایش برد خودروهای CNG و افزایش راندمان عملکرد این سوخت پاک بر روی موتور EF7 روانه بازار شود؛ ۱۶۳ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتون متر اعداد خروجی موتور سورن پلاس توربو با سوخت گاز هستند. عملکرد این خودرو در حالت بنزین ضعیف‌تر از حالت گاز است و سوخت بنزین به عنوان سوخت دوم و غیر تخصصی این خودرو تعریف شده که نهایت خروجی معادل ۱۳۵ اسب بخار و ۱۸۰ نیوتون متر ارائه می‌دهد.

با کپسول گاز ۱۰۰ لیتری، سورن پلاس توربو می‌تواند حدود ۴۰۰ کیلومتر پیمایش کند که این عدد در نمونه تنفس طبیعی تنها ۲۰۰ کیلومتر است؛ مصرف ترکیبی سورن پلاس دوگانه توربو با بنزین نیز عدد ۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. سورن پلاس دوگانه سوز توربوشارژ با گیربکس شش سرعته دستی روانه بازار می‌شود و مطابق استانداردهای ۸۵ گانه جدید به امکاناتی همچون سیستم کنترل پایداری، سیستم پایش فشار باد تایرها و چراغ روشنایی روز مجهز است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸۱ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. car lover

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (965 ديدگاه)

    توئین توربو دیزل 😍

    موافقم 33
    مخالفم 9
    1. حسین

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (104 ديدگاه)

      یک مدیر برای تحقیقات گذاشتند که فقط چراغ های سمند و خودروهای دیگرو عوض کنه و ماهی ۵۰ میلیون حقوق بدن،خیلی خندیدم،واقعا جمع کنید.

      موافقم 83
      مخالفم 10
      1. SMS

        ۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (416 ديدگاه)

        EF7و گاز دو عنصر جدا نشدنی برای ایران خودرو هستند 😂 پس برای توربو هم نمیشه که نباشه آخه اف داره برای آش.ال سازی

        موافقم 23
        مخالفم 10
        1. امیر محمد

          ۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (41 ديدگاه)

          سلام . اونطوری که من شنیدم توربو رو کاز خیلی بهتر از بنزین جواب میده

          موافقم 12
          مخالفم 2
        2. مهدی بیاتی

          ۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام،هر مجموعه که معروف باشهسعی می کنه نقطه ضعف محصول خود را در جهت مصرف کم و ارزانتر و سازگار تر برای اون منطقه و شرایط اب وهوایی ان قوی تر کند اما ایران خودرو ی موتور قوی با مکانیک که اصلا اموزش نداده انبوه می ده بعد برا ی سیم اتوماتیک استارت تو شهر مهران باید بعد یک روز نکبت کشیدن با یماشین ۷۰۰ میلیونی نصف موتور را باز و بست کنید و ۳،۵۰۰ میلیون پول تعمیرکار بدی و اگه cng خطا برقی پیدا کرد تا بمیری باید پول بدی و همش تو خیابان کاپوت ماشین بالا باسه تا ی سگ بیاد پارت کنه تا بفهمی سمند ef7 خیلی مهندسی شده برات هر روز ی چیز تازه داره واقعا برید فاضلاب تو دهاتا ی عراق خالی کنید

      2. ندونی بهتره

        ۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (128 ديدگاه)

        مدیر ، 50 میلیون .
        شاید کارشناس عادی ، حول و حوش این مقدار بگیرد.

        موافقم 21
        مخالفم 2
    2. رحیم

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (10 ديدگاه)

      گاز طبیعی بهترین سوخت برای توربو هست
      متاسفانه یه مشت بیسواد و نادان فقط نظرات پوچ میدن
      حتی یه جمله مقاله رو هم نخوندن
      فضای مجازی همینه از بچه کلاس سومی تا متخصص یه جا دارن نظر میدن
      و هیچکس هم کسی رو نمیشناسه

      موافقم 105
      مخالفم 24
      1. حسین

        ۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (104 ديدگاه)

        کپسول گاز در خودرو به عنوان بمب ساعتی عمل می‌کنه مثلا اگر از پشت باهات تصادف کنند و یا اگر چپ کنی و یا غیره اون کپسول بهش ضربه وارد میشه و میترکه و میرید هوا.

        موافقم 20
        مخالفم 99
        1. ایرانی

          ۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (5 ديدگاه)

          من ده سال داشتم مشکلی نبود

          موافقم 47
          مخالفم 3
        2. مهدی

          ۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          ما ۱۶ سال روا دوگانه سوز داریم و خدا رو شکر مشکلی پیش نیومده

          موافقم 54
          مخالفم 0
        3. آرمان

          ۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (77 ديدگاه)

          بمب هست ولی نه اینجوری که شما گفتی،تاحالا دیدی بگن ماشین دوگانه سوز موقع تصادف منفجر بشه؟انفجار فقط موقع شارژ کردن گاز هست چون نازل جایگاه CNG با فشار ۲۰۰بار، داره کپسول شارژ میکنه و بدنه کپسول تحت فشار بسیار زیاد قرار میگیره و برای همینه فقط موقع گاز پر کردن منفجر میشن اونم کپسول های قدیمی که تاریخ استفاده اش تمام شده،چون گرون هست مردم عوض نمیکنن و موقع گاز زدن ۱۰۰۰بار گفتن از ماشین پیاده شید و فاصله بگیرید ولی خب ۹۰درصد موقع گاز زدن دقیقا پشت صندوق ماشین می مونند
          بنز و فولکس‌واگن هم ماشین گازسوز تولید میکنن،مثلا تاکسی های وَن فولکس‌واگن فرودگاه تمام گازسوز هستن

          موافقم 28
          مخالفم 0
        4. منصف باشیم!

          ۵ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          روی چه حسابی این حرف رو زدی؟!

        5. م.ستوده

          ۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          دوست عزیز
          این مطلبی که گفتی شایدبرای گازlpg صادق باشد ولی برای گازcng حتی اگر به کپسول پرگازباگلوله شلیک کنید منفجرنمیشود چون گازcng نه تنها قابلیت اشتعال پایین داشته بلکه به سرعت ازمحل حفره خارج می‌شود.

      2. ماهور

        ۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        کاش اگر ایران‌خودرو تصمیم به همچین کاری دارد براش رینگ آلومینیومی و سانروف هم میذاشت

        موافقم 45
        مخالفم 1
      3. سعید

        ۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        توربو ساخته شده تا هوای بیشتری به داخل موتور بفرسته،اینو که قبول داری؟؟
        بنزین دارای کربن و اکسیژن کمی هست،برای همین به موتور های توربو دار اکتان میزنن تا هیدروکربن بنزین با هوای زیادی که موتور خودرو وارد میشه واکنش بده و خروجی بیشتری از بنزین بگیریم

        حالا گاز طبیعی که میتونم بگم ربع بنزین هم خروجی نمی‌ده رو می‌خوان توربو کنن؟؟
        این که فقط اصطحلاک می‌ره بالا و باید به جای یه دونه اکتان دوتا بریزی

        بعد خود شما میای میگی کیفیت بنزین خوب نیست
        کم کیفیت ترین بنزین ایران راندمانش از بهترین گاز عربستان بهتره
        در مورد اینم مقاله خوندی؟اگر نخوندی برات یکی نویسم

        موافقم 5
        مخالفم 28
        1. وحید

          ۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (6 ديدگاه)

          گاز طبیعی عدد اکتاتش بالای ۱۰۰ هست دوست عزیز،اشتباه میکنید

          موافقم 21
        2. رضا

          ۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (154 ديدگاه)

          اکتان برای جلوگیری از خود سوزی در اثر تراکم بالا نیاز هست نه چیز دیگه

    3. Alireza.Gil

      ۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      این ماشین بمب متحرکه

  2. .

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    واااااااای
    آخه چقدر تنوع!؟
    چرا انتخابو اینقدر سختش میکنید!؟😒🙄🤔

    موافقم 43
    مخالفم 7
  3. سلمان خان

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (242 ديدگاه)

    واااااییییی ایران خودرو است و با این شوخی هاش دل مردم رو شاد می کنه دمتون گرم عشق به تمام کارگران زحمت کش و مدیران خیکی❤️❤️❤️

    موافقم 36
    مخالفم 6
  4. arash

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    هر دم از این باغ محصولی می رسد سورن پلاس توربو دو گانه سوز … خوب یکی نیست بزنه تو سر ایران خودرو که این ماشین توربو با این کپسولهای گاز نمیشه مثل بمب متحرک بجای تاکسی در سطح شهر آیا ایمنی داره آیا در این گرمای سوزان با یک جرقه کوچک مثل بمب نمی ترکه .. واقعا ننگ بر ایران خودرو با تولید اینچنین محصولاتی.

    موافقم 15
    مخالفم 47
  5. hosen

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (260 ديدگاه)

    توربوی گازسوز دیگه چه کوفتیه واقعا!
    کل دنیا دارن برقی میشن اینا هنوز درگیر گازن

    موافقم 27
    مخالفم 33
    1. حسین

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2978 ديدگاه)

      ما گاز زیاد داریم ، دنیا نداره

      موافقم 36
      مخالفم 6
  6. حسین

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (127 ديدگاه)

    همینو کم داشتیم
    اقا از من به شما نصیحت
    تو اتوبان مراقب باشید یهو بهتون تیر اندازی نشه
    میپرسید چرا ؟
    جدیدا شاتون ها میتوانند پرواز کنند
    دیگه من گفتم خود دانید

    موافقم 14
    مخالفم 31
    1. میلاد

      ۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تو هم‌ حتما یه پژو پارس سوار آ…غال سواری…

      موافقم 12
      مخالفم 1
  7. ! i M α η δ υ α R

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2227 ديدگاه)

    ” تارتارینی ” ایتالیا انگشت به دهان مونده از نبوغ مهندسین جاده مخصوص …

    با گاز CNG ماشین جون نداشت همون 113 اسب موتور EF7 جور کنه ، حالا با توربو می خواد چه کار کنه ؟

    خدا بخیر کنه …

    این تکنولوژی پیشرفته ، یه وقت از یه جای دیگه ماشین نزنه بیرون !!!

    🤣🤣🤣

    موافقم 15
    مخالفم 38
    1. datsun

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3834 ديدگاه)

      الان یکی مثله پست قبلی میاد میگه همینی که هست انقدر نق نزنید ما مجبوریم همینا رو سوار بشیم و اعتراضی نکنیم حالا تهش رو بگیری تو قرعه کشی قبلی ثبت نام کرده،

      موافقم 26
      مخالفم 5
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2227 ديدگاه)

        👌👌👌

        آخ ، گل گفتی …

        این توجیه ای که می کنن که مجبوریم از اینا بخریم ، یعنی از ده تا فحش بدتره …

        هر جا هم میری از این آدمها هست …

        موافقم 8
        مخالفم 10
    2. یانکی من هم فرزند کسی هستم

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (263 ديدگاه)

      گاز به دلیل اکتان بالایی که داره روی توربو با بوست بیشتر جواب میده ولی مشکل بزرگ گاز سوز اونم cng حرارت زیاده چون مثل بنزین نمیتونه بخشی از گرمای محفظه احتراق رو کم کنه و مخلوط غنی رو پر تراکمتر کنه.دلیل عمر بهتر lpg نسبت cng همینه چون lpg توان خنک کاری داره.تا جایی که می‌دونم حرارت تولیدیه cng هم زیاده

      موافقم 40
      مخالفم 1
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2227 ديدگاه)

        دقیقا همون طور که گفتی مشکل گاز شهری ، همون کمتر پودر شدن در محفظه احتراق و کمتر متراکم شدنش نسبت به بنزین هست …

        تراکم مولکولی سوخت بنزین نسبت به سوخت گاز شهری ، بسیار بیشتر هست و این به احتراق بهتر بنزین در محفظه احتراق ، کمک میکنه …

        اضافه کنم که گاز ما در ایران ناخالصی زیاد داره و هیدروکربن های سنگینش کمتر هست و عوامل ترش کننده و ناخالصی های خانواده گوگرد ، هم در اون زیاد یافت میشه …

        گاز خوب ، گازیه که از پالایشگاه که اومده بیرون ، در ابتدای کار ، 2 بار فلش شده باشه و بعد ” عاری سازی ” شده باشه و عوامل ترش کننده و ناخالصی هاش هم گرفته شده باشه و اگر شد فرآیند غنی سازی هم در برج تقطیر ، روی اون انجام شده باشه ، که تقریبا 70 درصد این مسیر در گاز مصرفی ما در ایران ، رعایت نمیشه …

        از زمین استخراج و یه ترشی زدایی و الهی به امید تو ، پمپ میشه تو خط انتقال و بعد ایستگاه CGS و بعد ایستگاه TBS و با فشار 60 پوند میاد درخونه و با فشار 0.25 پوند میاد توی بخاری خونه و بجای اینکه آبی بسوزه ، قرمز میسوزه ، بس که گوگرد و ناخالصی داره …

        بعد این گاز ناخالص و سنگین و ترش و بدون هیدروکربن های سنگین ، می خواد با القای اجباری ، بشه سوخت انجین توربوشارژ جدید ایراد خودرو …

        کلا چشم آب نم

        موافقم 15
        مخالفم 5
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2227 ديدگاه)

          کلا چشمم آب نمی خوره از این طرح ، چیزی در بیاد

          موافقم 5
          مخالفم 3
    3. رضا

      ۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (154 ديدگاه)

      واقعا شما از توربو شارژ چیزی میفهمی؟!؟

  8. حسین

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (127 ديدگاه)

    منتظر اکران جدید ترین سینمایی جشنواره فجر باشید
    تاکسی پرنده 😂
    مردی که پس از سال ها نشستن پشت یک خودروی ۳۰ ساله، این بار سوار بر خودرویی ۳۰ ساله با قابلیت پرواز می شود
    و اما ماجراهای جذاب ..

    موافقم 22
    مخالفم 6
  9. Kiarash

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    ولی موتور EF7 گازسوز رو میگن از بنزینی بهتره

    موافقم 24
    مخالفم 1
  10. 911

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (590 ديدگاه)

    واقعا فاز ایران خودرو رو درک نمی کنم، آخه مهندس ها عقل کلا ، موتور ای اف سون که خودش در حالت عادی بخاطر وزن زیاد اتاق نسبت به قدرت خوب راه نمی رفت رو گاز هم میشد کوییک رو ور داشتید توربو کردید دوگانه!!!!
    این موتور باید هزار تا مشکل فنی بعد ۶۰ هزار یا حتی پایین تر داشته باشه.
    توربو و CNG خودشون باعث بالا رفتن استهلاک هستن حالا شاید اون وری ها این کارو کردن ولی شما که نه با دانش ۵۰ سال پیش !!
    این موتور باید هم شاتون و خرابی توربو جز مشکلات خیلی زیاد این ماشین باشن .
    من سورن ۴۰۲ با ۱۲ هزار کارکرد دیدم که هم روغن ریزی گیربکس داشته و هم مشکلات خیلی زیاد برقی که یکدفعه صفحه کامپیوتر سفری پریده و قطع شده و شتاب خیلی ضعیف روی گاز، الان هم که دوگانه در کارخونه ۵۰۰ میلیون هست اگه برای کار میخواید که هیچ ولی اگه برا مصرف میخواید اصلا خوب نیست اگه بخاطر مصرف سوخت میخواید نرید سراغش برید ماشین های دیگه بخرید البته‌ که همه دست کمی ازش ندارن ولی حداقل اونا بهترن ولی خدایی کمترین گزارش خرابی ها از رانا پلاس بوده چون موتور تیو فایو روش نصبه ،ازش طرفداری نمیکنم ولی میگم اگه دردسر کمتر میخواید برید سراغش مگر نه همه از هم بدترن

    موافقم 17
    مخالفم 10
  11. مهدی

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    توربو و گاز اخه همینجوری دمای گاز بالا هست حالا توربو هم بشه هر صد کیلومتر نیم لیتر روغن بخار میشه بعلت گرمای شدید موتور دنا توربو با بنزین دمای بالاایی داره و هنوز نتوانستند دماش رو پایین بیاورند حالا توربو و گازسوز خدا رحم کنه همون تنفس طبیعی واقعا قدرت خوبی رو گاز داشت و استهلاک خیلی کمی داشت بهتره از تنفس طبیعی استفاده بشه

    موافقم 4
    مخالفم 5
  12. jalopy

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (152 ديدگاه)

    از فردا ری را دوگانه سوز هم میاد منتظر باشید

    موافقم 10
    مخالفم 1
  13. شاهرخ

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ملتی که نظر میدن نخرید ما ثبت نام کردیم میخریم و سوار میشیم چاره ای نیست پول خارجی شو نداریم . اینقدر فاز منفی ندید لطفا

    موافقم 10
    مخالفم 9
  14. Hamid3x

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (418 ديدگاه)

    احتمالا بعد 10 هزار کیلومتر، موتور از اب بندی و کمپرس خارج بشه، شمع هاشم میپوکه😅😅

    ولی یسوال ذهن منو درگیر کرده
    اینکه اگه واقعا اینقدر مهندسی محصول و تولید تون خوبه

    چرا تیراژ رو زیاد نمی کنید تا خودرو به تعداد کافی به دست مردم برسه

    قرعه کشی صورت نگیره
    اختلاق قیمت با بازار از بین بره

    خودروهای فرسوده 15 سال کار از رده خارج بشه
    و الودگی هوا کمتر بشه

    چرا واقعا؟
    دیگه سورن شده 500 میلیون
    کمه مگه؟

    موافقم 7
    مخالفم 2
  15. مردم عادی

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی اولیه موتور ef7 برای گاز و در حالت توربو بوده و در حالت گاز بدلیل اوکتان بالا میشه از حداکثر بازدهی موتور با نسبت تراکم بالا استفاده کرد و با ترکیب با توربو خیلی بهتر جواب میگیره، ایران خودرو به دلیل گرانی و نبود سیستم توربو در سالهای قبل از ۱۳۹۰ ، با خط تولید خیلی ضعیف اقدام به تولید کرد که تا سالها مشکلاتش گریبان گیر مردم بود.
    الان تازه برگشتن به طراحی اولیه موتور
    مشکل ما کیفیت قطعات و آلیاژ و ضعف در مونتاژ و خط تولید موتور هست و بدلیل نبود تکنولوژی ساخت و سرمایه گذاری پایین طبیعتاً مشکلات برقی و مکانیکی خیلی زود بروز میکنن که باعث نارضایتی مردم خواهد شد
    اگر برای این مسائل فکر شده باشه و دوام و کارایی قطعات موتور آزمایش شده باشه میشه به داشتن و خریدش فکر کرد
    در غیر این صورت توصیه نمیکنم که خیلی پر دردسر خواهد بود.

    موافقم 13
  16. ماهور

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کاش حداقل براش رینگ آلومینیومی و سانروف میذاشتن چونکه در مدلهای دوگانه فاقد این دوتا هست

    موافقم 5
    مخالفم 1
  17. علی

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا خواهش می کنم از کسانی که جیب های اونا از پول پر نمی شه و سوارخ داره نکنید مردمو این قدر به تمسخر نگیرید نمی خوایم شما ماشین بسازین انصاف داشته باشین پولای مردمو می گیرین اینا چی که به اسم ماشین می دین به مردم پولی که به زحمت در میاد حقوق چند سال کارشو بده به شما بعد ماشین صفر یک هفته کار نکرده در تعمیر گاه باید بره آقا درست نکنید ماشین ما نمی خوایم ماشین های شمارو.

  18. ali

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    با سلام
    یعنی بعد از گذشت این همه مدت از تولید دوگانه سوز،هنوز نتوستن کپسول گازی طراحی کنن که اینقدر فضای عقب رو نگیره.باز صد رحمت به پراید دوگانه سوز

    موافقم 3
    مخالفم 0
  19. عرفان

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    کلا عشق ما ایرانیا همین کوبیدن و دانا نشون دادن خودمونه. همین متخصصایی که الان همین ماشینو ماشینای دیگه رو کوبوندن و همچیو مسخره میکنن، ته و توش رو دربیاری میبینی 230 تومن الان خوابوندن حساب ایرانخودرو :))) فقط ادعاییم متاسفانه..

    موافقم 8
    مخالفم 1
  20. محمد

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نام خداوند روزی ده راهنمای

    طبق بررسی های بنده
    آمار بالای پست های این خبر نشان‌دهنده علاقه مندی ایرانیان به خودرو گازسوز است.

  21. .

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شاتون تربو دوگانه

    موافقم 4
    مخالفم 4
  22. وحید

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کلاهی که از ابتدا سر هممون گذاشتند جمله (سوخت پاک) بود
    از همه دوستان خواهش میکنم برید سرچ کنید میزان آلایندگی سوخ بنزین و گاز رو با هم مقایسه کنید، بعد خواهید دید سوخت پاکی وجود نداشته بلکه فقط یه دروغ بزرگ بوده. تا زمانی که دست از سر سوخت های فسیلی برندارند، هر روز شهرها آلوده تر و بیماری ها بیشتر و محیط زیست نابود خواهد شد، اما کی دلسوزه؟!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  23. مومنی

    ۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    انقلابی نو در صنعت خودرو
    خودروی مخصوص مسافرکشی با شتاب بالا و سوخت ارزان

  24. Navid A J

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3773 ديدگاه)

    وقتی بنزین گرون میشه تازه یادشون میفته ایران گاز هم داره. مخصوصا برای سیستم حمل و نقل عمومی باید خیلی روش سرمایه گذاری کنن. از ایتالیا و ترکیه یاد بگیرن.

  25. میثم

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اهالی ایرانخودرو لطفا سانروف و کروز کنترل هم روی سورن پلاس دوگانه سوز نصب کنید،تا یه محصول جذاب برای مشتری باشه و توان فروش و رقابت داشته باشه.

  26. nima.jdm

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    ویران خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا