این روزها تب خودروهای الکتریکی یا برقی به شدت داغ است و ایرانخودرو هم میخواهد با تارا برقی وارد این میدان شود. تغییرات آب و هوایی شدید که موجب مخاطرات زیستمحیطی و انسانی زیادی میشود دولتها و قانونگذاران را بر آن داشت تا استفاده از خودروهایی با قوای محرکه جایگزین را تسریع ببخشند و خودروهای الکتریکی به عنوان پیشتاز این موضوع در بازار خودنمایی میکنند. این خودروها در ابتدا قیمت بالا و شعاع حرکتی محدودی داشتند اما با پیشرفت تکنولوژی این نقیصه در حال برطرف شدن است و هماکنون خودروهای الکتریکی کارایی وجود دارند.
ایرانخودرو هم میخواهد در این زمینه خودی نشان دهد و مدیرعامل این شرکت اظهار داشته با فراهم شدن زیرساخت و الزامات توسط نهادهای مرتبط حاکمیتی از سال آینده شاهد آغاز تولید انبوه تارا برقی خواهیم بود و مشتریان خواهند توانست از طریق شرکت خودروهای سفارشی ایرانخودرو آپکو اقدام به سفارش و خرید این خودرو بکنند. به گزارش پدال و به نقل از ایکوپرس، مهدی خطیبی در حاشیه مراسم معرفی اولین نمونه نیمهصنعتی تارا برقی اعلام داشت قیمت این خودرو در مقایسه با خودروهای فعلی ایرانخودرو افزایش و تفاوت معناداری نخواهد داشت و خریداران خواهند توانست به راحتی این خودروی برقی را خریداری کنند. خطیبی خاطرنشان ساخت:
در ابتدا تیراژ تولید این محصول به دلیل عدم فراهم بودن زیرساختها پایین خواهد بود و با ایجاد زیرساختهای لازم در سطح شهر، تیراژ تولید افزایش خواهد یافت.
وی با تأکید بر لزوم اجرای فرمان ریاست جمهوری در خصوص توسعه خودروی برقی گفت:
این خودروساز با توجه به غنای نیروی انسانی و تجهیزات و همکاری با شرکتهای دانشبنیان طراحی و تولید خودرو برقی را با جدیت دنبال کرده و موفق به طراحی تارا تمام برقی شده است.
خطیبی با اشاره به مشخصات فنی تارا برقی تولید این محصول را افتخاری برای صنعت خودروی کشور دانست و اظهار کرد: تارا برقی قدرت ۱۶۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری دارد و با یکبار شارژ میتواند مسافت ۳۰۰ کیلومتری را طی کند. مدیرعامل ایرانخودرو همچنین میگوید این خودرو از قابلیت شارژ سریع ۲۰ دقیقهای سود میبرد. او مدعی شد:
تارا تمام برقی خودرویی است که کاملاً در تراز روز جهانی بوده و از منظر مشخصات فنی قابلرقابت با خودروهای همکلاس خود است.
وی با بیان اینکه گروه صنعتی ایرانخودرو حدود پنج ماه پیش به وزیر صمت قول داد، فارغ از ایجاد زیرساختها، مسیر توسعه و برقی سازی محصولات را در پیش گیرد، گفت:
هماکنون این اقدام بزرگ انجام شده و ظرف چند ماه آینده ۲۰ دستگاه دیگر از این محصول برقی تولید خواهد شد.
خطیبی بر ضرورت تأمین شارژرهای تارا برقی تأکید داشت و خاطرنشان ساخت:
این امر بر عهده شهرداریها، دولت و وزارت نیرو است تا تسهیلات لازم برای استفاده از این خودرو در شهر را فراهم کنند و در این صورت میتوانیم این محصول برقی را بهصورت انبوه تولید کنیم.
مدیرعامل ایرانخودرو به مراحل صحهگذاری تارا برقی نیز اشاره کرد و گفت:
از سازمان ملی استاندارد درخواست میکنیم تا برای انجام این اقدام برای محصول جدید تارا برقی به ما کمک کنند، ایرانخودرو در این مسیر در خدمت سازمان ملی استاندارد خواهد بود تا مستندسازی با سرعت بیشتری صورت گیرد و در نهایت با عبور از مرحله صحهگذاری، تارا تمام برقی قابلیت پلاک شدن را پیدا کند.
خطیبی درباره ری را نیز گفت این خودرو از همان ابتدای طراحی و تولید دارای بستر و ساختار برقی سازی بوده است. او افزود:
به جز سل باتری و قطعات الکترونیکی، صد درصد این محصول تولید داخل است و این موضوع کاملاً قابلاثبات بوده و جزو افتخارات کشور به شمار میرود.
وی خبر از افزایش ۳۴ درصدی عرضه در گروه صنعتی ایرانخودرو نسبت به مدت مشابه سال پیش داد و گفت همچنین از ابتدای سال تاکنون تولید کامل ۲۹۰ هزار دستگاه خودروی سواری و سنگین محقق شده است. او میگوید با افزایش عرضه محصولات، فروش خودرو به تدریج از حالت قرعهکشی خارج خواهد شد و پس از هایما این تاراست که از چرخه قرعهکشی حذف میشود.
࿗
۱ مهر ۱۴۰۱۳۰۰ کیلومتر بدون بار و جاده بدون شیبه؟
یعنی با حداکثر سرنشین و بار توی گردنه میشه ۵۰کیلومتر؟
NAVID۰۰۹۸
۱ مهر ۱۴۰۱جُنگ جدید !
کُنتُر که نمیندازه !
شما بگید ۸۰۰KM بُرد داره ، کی به کیه !
قبول میکنیم !
میگیم باشه !
تشکر !
به امید بُردهای بالاتر و تاراهایِ تاراتر !
فورد
۱ مهر ۱۴۰۱واقعا تولید خودرو برقی تو ایران شوخیه چون الان سیستم توزیع و تولید برق تو ایران فرسوده هست و با کمبود مواجه هستیم چه برسه خودرو هامونم برقی بشه
کیانوش
۱ مهر ۱۴۰۱میگن واسه تاکسیرانی پیشنهادش دادن تو ترافیک و شیب های بالا شهر همون پنجاه تا هم نمیره تاکسی های تهران روزی پونصد کیلومتر راه میرن
Nima RST
۱ مهر ۱۴۰۱حتی اگرم این قمپز واقعی باشه که نیست
اینا میخوان بفروشنش ۲ ملیارد
سامان اذری
۱ مهر ۱۴۰۱۳۰۰ کیلومتر رو صد درصد با یک نفر سرنشین امتحان کردن
اگه ۴ نفر با بار باشید میشه ۲۰۰ تا بعد دو سال هم ۳۰ درصد هم افت میکنه میشه نور علی نور
بهترین گذینه برا ایران هیبریدی هست و گاز LPG تو ترکیه هر ایستگاه پمپ بنزین میری هم بنزین هم گازوییل هم ال پی جی دارن
و ماشین هایی که فابریک کارخونه ال پی جی روشون هست ( اکثرا هم هیوندای اکسنت و النترا ها اونطوری هستن ) از هر کدوم از راننده ها پرسیدم میگن دقیقا مثل بنزین راه میره و اصلا هم به موتور ضرر نمیرسونه
ما که ۲۰ ساله روس های خائن برامون دوتا راکتور درست کردن میلیاردها دلار ازمون پول گرفتن میلیارها دلار بخاطر تحریم هاش به ضررمون شده
الان حتی برق مهتابی یه مستراح رو هم تولید نکردن
برقمون تو تابستون میره
مازوت میسوزونن تو نیروگاهها برا برق
چه نیازیه به ماشین برقی ؟؟؟
AMANTE
۱ مهر ۱۴۰۱موتور ماشین اگه از اول برای LPG بهینه بشه هیچ مشکلی نداره و خیلی از شرکت ها این سبک ماشین ها رو تولید میکنن.
اما اگه موتور بنزینی بهش LPG اضافه کنی ممکنه مشکلاتی پیش بیاد.
سامان اذری
۱ مهر ۱۴۰۱اره منم نوشتم که فابریک کارخونه ال پی جی باشه
سامان اذری
۱ مهر ۱۴۰۱خدایی اون عکس که از داخل ماشین گرفتن
بغل مانیتور سمت راست رو نگاه کنید
انگار ظرف مایع دستشویی (ریکا) رو از وست نصف کردی
با حرارت صف کردی رنگ سیاه زدی چپوندی اونجا 🤔😑
خاک عالم تو سر ویران خودرو
معمولا برا نمایشگاه گذاشتن میگردن دنبال تمیز ترین ماشین میگردن که هیچ عیبی نداشته باشه
اونش اینه وای به حال تحویلی ها
ناشناس
۱ مهر ۱۴۰۱ماشین برقی غیر از سل باتری و قطعات الکترونیکی مگه چیز دیگری هم داره
T
۱ مهر ۱۴۰۱۳۰۰ کیلومتر خیلی کمه … چه برای خودرو ایرانی و چه خارجی
که اگه چند نفر سوارش بشن۱۵۰کیلومتر بیشتر نمیره
یوسف
۱ مهر ۱۴۰۱دقیقا درسته….. مانیتور تسلایی لندکروز رو برداشتن بردن قاب سازی پامنار…. بعد خروندنش به این…… واقعا خاک تو سرتون….. خودتون و ماشینتون….. ای خدا…..
heshmat021
۲ مهر ۱۴۰۱اگر مثل ایران خودرو بسازی نه، چیز دیگه ای نداره
حجت
۸ مهر ۱۴۰۱سلام برهمگی اگه این ماشین اومدخیابونا تردد داشت من عین خرمیام جلوایرانخودرو عرعرمیکنم ،بابامردحسابی اینا ترامادولی چیزی انداختن یه چیزی میگن،20ساله برق ef7مشکل داره نمیتونن درستش کنن ،حالامیخوان ماشین برقی درست کنن !!!!!
Hm
۱۳ دی ۱۴۰۱آماده شو
T
۱ مهر ۱۴۰۱ماشین با برد ۵۰۰ کیلومتر هم کمه با برد ۶۰۰ کیلومتر هم کم و من بنزین میخرم
برد ۷۰۰ کیلومتر معمولی و خوبه و برد ۸۰۰ تا ۹۰۰ کیلومتر کاربردیه ولی بازم بنظرم کمه .ولی اگه برد خودرو به ۱۰۰۰ کیلومتر برسه حتما برقی میخرم
Payfast
۱ مهر ۱۴۰۱علاقه خاصی به گاری سوار شدن داری؟
جامعه رو به زوال
۸ مهر ۱۴۰۱خوب چرا سرعت شارژ و جایگاه های برق بیشتر نکنیم مثلا باتری در عرص سه دقیقه شارژ بشه و پانصد کیلومتر راه بره عین بنزین هم تکه به تکه جایگاه باشه همین الان تکنولوژی این کار در دسترس در دنیا
HamiD
۱ مهر ۱۴۰۱امیدوارم دیگه ایران خودرویی نباشه که بتونه این رو تولید کنه :)
هادی
۱ مهر ۱۴۰۱اگه یه موتور tu5 هم کنارش مینداختن خوب اینطوری اصلا بدرد نمیخوره
M.Kkarimi
۱ مهر ۱۴۰۱(( تارا تمام برقی خودرویی است که کاملاً در تراز روز جهانی بوده و از منظر مشخصات فنی قابلرقابت با خودروهای همکلاس خود است.))
منطقیه 🗿
Amir
۱ مهر ۱۴۰۱با این برد به هیچ دردی نمیخوره حتی اگه دقیق ۳۰۰ تا رو تو واقعیت بره
با همین موتور و یکی از موتور های جاودان ef7 یا tu5 اگه هیبریدی بسازن هم فروشش بهتره هم کاربردی تره هر چند مشکل کیفیت با این چیزا حل نمیشه
A1
۱ مهر ۱۴۰۱امیدوارم شکست بخوره
۹۱۱
۱ مهر ۱۴۰۱الان داره واسه رقابت با تسلا اس پلاد آماده میشه. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
تازه این با ۳۰۰کیلومتر برد داره کسی که میخواد بخرش،میخواد با این کجا بره؟تازه بردش بدون بار یا مسافر ۳۰۰کیلومتر هست، اونوقت یکی بخواد بره مسافرت، چه کار باید کنه؟تازه اسن ما تو کشور مگه ایستگاه شارژ داریم؟🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😭😭😭😭😢😢😢😢نمیدونم بخندم یا گریه کنم؟
Payfast
۱ مهر ۱۴۰۱با یو اس بی شارژ میشه حتما =/
BMW
۱ مهر ۱۴۰۱موندم این محبت ایران خودرو کجای دلم بزارم
بهراد
۱ مهر ۱۴۰۱شما اول یه مدل پلاگین هیبریدی یا هیبریدی ساده بساز بعد بیا تمام برقیش کن.
یه مسافرت تهران تبریز نمیشه باهاش رفت.
مدت زمان شارژ کامل باتری رو ننوشته ، گارانتی قوای محرکه و سلول باتری لابد سه ساله یا60 هزار کیلومتر تموم میشه.
شارژش تموم بشه کودوم جایگاه سوپر اسلو میخواین شارژش کنین؟
برد 300 کیلومتری مث شتاب صفر تا صد 12 ثانیه ای هست که هیچوقت نمیتونن تو دنیای واقعی بهش برسن
آرین
۱ مهر ۱۴۰۱از درزهای پوسته داشبورد پیداست چقدر همتراز ماشینهای هم کلاسشه.
B
۱ مهر ۱۴۰۱هر وقت خودمون تونستیم موتور و بدنه رو طراحی کنیم و صد در صد ایرانی بود بیاییم بگیم ساخت ایران بدنه تارا برا شرکت پژو هستش و تلفیقی از چندین خودرو درش بکار رفته
وقتی بهترین طراحان دنیا ایرانیان هستند چرا دست به دامن چین و کشورهای دیگه میشیم
اگه مونتاژ سازان ایرانی ما مثل سایپا و ایرانخودرو خودشون رو آپدینت کنن و از فکر جوانان استفاده کنند هیچ کشوری در منطقه به ما در زمینه فناوری نمیرسه
ولی حیف که فکر پیرمهندسان خودروساز فقط تولید میکنند پول در بیاورند
بفکر ایمنی،ایمنی،ایمنی کیفیت،تنوع رنگ و امنیت و کیفیت قطعات نیستند همه کشورها جان مردمشان براشون عزیزه ولی تو ایران خیر
پیکان ،انگلیس
پژو از هر مدل،فرانسه
سیتروئن،فرانسه
کامیون بنز،آلمان
وانت سایپا،ژاپن
آرم رنو،فرانسه
پراید ،کره جنوبی
ایرانی و پیدا کنید که ساخته خودمان باشد یعنی ۱۰۰در۱۰۰
رضا
۱ مهر ۱۴۰۱اقاچراکم لطفی میکنی آخه…مگه فرغون خودرونییست
Payfast
۲ مهر ۱۴۰۱ملی ترین خودرو ساز دنیا که فورد باشه به ۵۱٪ نمیرسه که شما ۱۰۰٪ میخوای
بیا برو گاری ۲ رنگ سوار شو
محمد مهدی
۱ مهر ۱۴۰۱دوستان معمولا نه نظر میدم نه زود ذوق زده میشم
این خودرو رو به فال نیک بگیرید که به امید خدا هوای پاک و آسمان آبی رو دوباره ببینیم
تهرانی های عزیز که فکر نمی کنم به غیر از اسفند ماه آسمان آبی رو ببینن شهرستان ها هم که حداقل 7-8 ساله آلوده ست
از تعصبات دوری کنیم بلکه آیندگان هم از برکات خدا استفاده کنن
از برقی ها خیلی خوشم نمیاد ولی از 15 سال پیش منتظر همه گیر شدنشونم
از خودروی ایرانی ساز و ایرانی مونتاژ متنفرم ولی شخصا اگه بچه های فنی از این راضی باشن حتما تهیه میکنم
با علم رو به جلو بریم نا با تعصبات و خاطره زنده داری رو به عقب
heshmat021
۲ مهر ۱۴۰۱برقی وقتی خوبه که تولید برق از تجدید پذیر باشه، از نیروگاه های با بهره انرژی بالا باشه
نه اینجا که مازوت میسوزونن
احسنت به ایران خودرو
۱ مهر ۱۴۰۱خوبه کلا تارا خودروی با کیفیتی است
قدرت موتورش خوبه اما بردش واقعا کمه
وبا توجه به اینکه فقط در برخی شهر ها توسط مپنا جایگاه شارژ برقی داریم کاربرد زیادی نداره
اما برای داخل شهر واونایی که حامی محیط زیستن بدرد میخوره
Payfast
۱ مهر ۱۴۰۱سکوت…
Royal Driver UK 70
۱ مهر ۱۴۰۱No God! No god please no
Royal Driver UK 70
۱ مهر ۱۴۰۱جمشید آرین چی شد. اون کسی بود که این همه سال پیش یک ماشین برقی خیلی خوب دراشم خفاشی باز میشد اومد بسازه تو ایران نه حمایتش کردن و تشویقش کردن. به مرگ تهدیدش کردن و و مشاور رهبر گفت خطرناکه فلانه به ضرر مردمه. حالا این اسباببازی رو نمیدونم چرا جلوشو نمیگیرن. این همه جوون باهوش اصلا ازشون حمایت نمیشه چرا آخه
heshmat021
۲ مهر ۱۴۰۱جمشید ارین حرف … میزنه
تسلا با اون ابهت و مهندسایی که جذب کرده ادعا های جنشید رو نمیکنه، بعد اینجا یه نفر میگه من فلان میکنم
پدرام
۱ مهر ۱۴۰۱ایلان ماسک برو کنار رقیب تسلا 3 اومد :))
محمد رئوفی
۱ مهر ۱۴۰۱بهتره سری اول رو به تاکسیرانی بدن و ایستگاه های شارژ هم اول برای تاکسی ها بذارن
پورشه❤️
۱ مهر ۱۴۰۱من میترسم وسط راه آتیش بگیرم
( سلام داداش چطوری سابق )
۲ مهر ۱۴۰۱و اما بشنوید از لوکس ترین خودروی ملی با اسب های بی بخاری که با ۴ تا سرنشین حداکثر میتونید از کرج برید میدان آزادی و برگردید و تا دفعه بعد خودرو ۱۰ ساعت تو شارژ باشد .
بدون هیچ دووشواری!
دیروز دو تا از این خودروی یوز ملی دیدم و واقعاً به لعنت خدا هم نمی ارزید …
آرش
۲۱ شهریور ۱۴۰۲این خودروها واسه تاکسی رانی اون هم در کلان شهری مثل تهرانه تا از این بیشتر تهران آلوده نشه وگرنه در ایران با بنزین سه هزار تومنی کی میره خودرو برقی میخره اصلا؟؟
پیمان
۲ مهر ۱۴۰۱لااقل از اون شکاف کنار مانیتور عکس نمیذاشتین که گربه از توش راحت رد میشه اینطوری میخواید رقابت کنید
Gjiba
۲ مهر ۱۴۰۱خدا برسه به داد تسلا
امید
۳ مهر ۱۴۰۱پس از این خبر،سهام تسلا سقوط کرده و به یک چهارم قیمت ش رسید…
جامعه رو به زوال
۸ مهر ۱۴۰۱ایران ال پی جی داره و گاز داره فراوان هم داره نیاز به این کار ها نیست اگر راستمیگید موتور های که میسازید بهینه کنید برای گاز ولی باید هم روی صنعت برق کار بشه و هم کم کم تا ده سال آینده ماشین های هیبریدی و برقی بیان
مهدی
۲ آبان ۱۴۰۱هر چی کتاب فلسفه و بازاریابی بود جستجو کردم همچین جمله ی اثر گذار و جانگدازی ندیدم
(( این خودروساز با توجه به غنای نیروی انسانی و تجهیزات و همکاری با شرکتهای دانشبنیان طراحی و تولید خودرو برقی را با جدیت دنبال کرده و موفق به طراحی تارا تمام برقی شده است. ))
مخصوصا کلمه غنا کاملا قانع شدم و در افق محو
امیر حسین
۱۵ آبان ۱۴۰۱سلام دوستان بیاید منطقی باشیم و برند ماشینو در نظر نگیریم.
به نصبت ابعاد و اندازه خودرو توان مناسبی تولید میکنه به خصوص گشتاورش.برد ۳۰۰کیلومتری داخل شهر بد نیست ولی داخل جاده قطعا لنگتون میزاره و تحقیقات نشون داده که عملکرد باطری ها چه در گوشی و چه در خودرو حتی اگر از بهترین برند باشه باز هم املکردش افت میکنه و باید تعویز بشه.
از این که بگزریم این کار ایران خودرو وقت طلف کردنه چونکه اگه قرار کاری انجام بشه باید زیرساخت هاش فراهم باشه همینجوری خودرو سازای مملکتمون لنگاشون رو هواست.پنجاه سال سابقه تولید خودرو دادن اونوقت نمیتونن یه شاسی مخصوص آریسان بسازن،بعد دارن خودرو برقی تولید میکنن.
آرش
۲۱ شهریور ۱۴۰۲با بنزین سه هزار تومنی کی میره خودرو برقی میخره اصلا؟؟