این دو خودرو در بازار تنها حدود ۱۵۰ میلیون تومان اختلاف قیمت دارند و این سؤال را پیش میآوردند که با بودجهای در حدود یک میلیارد تومان سدان ایرانی را انتخاب کنیم یا چینی؟
در حال حاضر، تارا V4 اتوماتیک گرانترین خودروی داخلی در بازار کشورمان محسوب میشود و فاصلهٔ چندانی تا رسیدن به مرز یک میلیارد تومان ندارد. با این قیمت، تارا V4 به محدودهٔ سدانهای چینی بازار مثل چری آریزو ۵ نزدیک میشود و این موضوع میتواند خریداران را دچار تردید کند. ازاینرو، قصد داریم در ادامه این دو خودرو را باهم مقایسه کنیم تا ببینیم گرانترین و لوکسترین خودروی داخلی در برابر یکی از ارزانترین سدانهای چینی بازار حرفی برای گفتن خواهد داشت یا نه.
همچنین بخوانید: مقایسه شاهین با تارا، کدام سدان ایرانی را بخریم؟
معرفی کلی تارا V4 و چری آریزو ۵
هرچند تارا یکی از جدیدترین خودروهای ایرانی محسوب میشود اما پیشینهٔ آن به حدود یک دهه پیش بازمیگردد یعنی زمانی که پژو ۳۰۱ معرفی شد. پلتفرم این سدان فرانسوی که در طول قراردادهای دوران برجام به ایرانخودرو رسید، پایهای برای ساخت تارا شد و این سدان جدید ایرانی در سال ۱۳۹۹ به بازار آمد. با این حال، پلتفرم این خودرو از دیگر محصولات ایرانخودرو که همچنان به پلتفرمهای سالخوردهٔ پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ وابسته هستند بهمراتب مدرنتر است. از سوی دیگر، آریزو ۵ هم خودروی چندان مدرنی نیست زیرا در سال ۲۰۱۵ معرفی شده و طبق استاندارد خودروهای چینی، مدل نسبتاً سالخوردهای محسوب میشود. البته چری نسخههای جدیدی زیادی را بر اساس آریزو ۵ تولید و عرضه کرده است مثل آریزو ۶ و آریزو ۵ اسپرت که در کشورمان هم عرضه شدهاند اما تولید همان نسخه قدیمی اولیه هم همچنان ادامه دارد.
همچنین بخوانید: تارا اتوماتیک، تست و بررسی تخصصی، مشخصات، نقاط قوت و معایب
طراحی بیرونی تارا V4 و چری آریزو ۵
ایرانخودرو در تارا با بازطراحی نمای جلو و عقب ۳۰۱، سعی داشته سدان خود را از همتای فرانسوی متمایز کند اما این طراحی جدید چندان زیباتر به نظر نمیرسد و صرفاً باید آن را متفاوت از ۳۰۱ دانست. همچنین پروفیل جانبی خودرو هم کاملاً با همتای فرانسوی یکسان است. در قسمت عقب، از چراغهای سراسری استفاده شده که مطابق با مد طراحی این روزها است اما این کار با بیسلیقگی تمام صورت گرفته و نور بیش از حد چراغهای عقب انتقادات زیادی را به دنبال داشت. به همین دلیل، ایرانخودرو در تیپ V4 گرافیک جدیدی را برای چراغهای عقب طراحی کرده که با نوار میانی باریکتر، نمای بسیار بهتری نسبت به قبل دارد.
با این حال، تارا در طراحی بیرونی حتی در برابر سدان سالخوردهای مثل آریزو ۵ هم حرف چندانی برای گفتن ندارد زیرا این سدان چینی با وجودی که حدود هشت سال پیش معرفی شده اما هنوز هم طراحی قابلقبول و هماهنگی دارد. در جلوی خودرو چراغهای بزرگی که به جلوپنجرهٔ ششضلعی متصل شدهاند نمای جذابی دارند و چراغهای عقب با اینکه از سدانهای قدیمی هیوندای الهام گرفتهاند اما در قیاس با تارا هنوز هم نمای قابلقبولی دارند. همچنین فرم پروفیل جانبی آریزو ۵ هم با وجود سادگی، مدرنتر از رقیب داخلی به نظر میرسد؛ بنابراین، در این بخش باید آریزو ۵ را برتر دانست.
داخل تارا V4 و چری آریزو ۵
همین داستان در داخل خودروها هم ادامه دارد و تارا در مقایسه با آریزو ۵ در داخل کاملاً کهنه و ساده به نظر میرسد زیرا چری در سال ۲۰۱۹ داشبورد کاملاً جدیدی را برای آریزو ۵ طراحی کرد که بسیار مدرنتر و زیباتر از نمونهٔ قبلی بود. این نسخهٔ جدید از سال ۱۴۰۰ در کشورمان عرضه شد. این داشبورد با دریچههای تهویهٔ طرح سراسری در بالا، تریم مشکی براق روی داشبورد و طراحی بروز کنسول میانی، بهمراتب جذابتر از رقیب ایرانی به نظر میرسد. از سوی دیگر، ایرانخودرو برای تارا بجای داشبورد اصلی پژو ۳۰۱، از داشبورد سیتروئن C3 XR استفاده کرده که کراساووری بر اساس ۳۰۱ برای بازار چین است.
به همین دلیل، تارا با اینکه گرانترین خودروی داخلی محسوب میشود، در داخل با داشبورد پلاستیکی و ساده، کاملاً اقتصادی به نظر میرسد. البته ایرانخودرو در تیپ V4 با استفاده از دستگیرههای در سورن پلاس، دکمهٔ بالابر شیشهها را از روی کنسول وسط به روی درها منتقل کرده و بجای دکمهها جا موبایلی تعبیه شده اما این هم کمک چندانی به بهبود فضای داخلی تارا نکرده است. علاوه بر این، کیفیت متریال داخلی تارا هم چندان ایدهآل به نظر نمیرسد.
تجهیزات و امکانات تارا V4 و چری آریزو ۵
تارا V4 مجهزترین محصول ایرانخودرو محسوب میشود و این شرکت تمام تجهیزاتی که در توان داشته را در این خودرو ارائه کرده است که ازجملهٔ آنها میتوان به ترمز کمکی، کنترل کشش و کنترل پایداری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، چهار ایربگ، فرمان برقی، نمایشگر لمسی، دیلایت، چراغهای خوشامدگویی زیر درهای جلو، دوربین دید عقب، آینههای جانبی تاشو برقی، روکش چرم و پارچهای صندلیها، رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی، تنظیم برقی ۶ جهتهٔ صندلی راننده و ۴ جهتهٔ صندلی سرنشین جلو، گرمکن صندلیهای جلو، سنسور پایی در صندوق، سانروف، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید و آنتن کوسهای اشاره کرد.
این سطح تجهیزات برای یک خودروی داخلی قابلتوجه است و ازاینرو تارا V4 در برابر آریزو ۵ میتواند حرفهایی برای گفتن داشته باشد زیرا این سدان چینی هم در قیاس با دیگر هموطنان خود در بازار ایران خیلی خودروی کاملی نیست و لیست امکانات آن به مواردی مثل شش ایربگ، کنترل کشش و کنترل پایداری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم ورود بدون کلید، آینههای جانبی تاشو برقی با گرمکن، کروز کنترل، سانروف، فرمان برقی، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، دوربین دید عقب، ترمز پارک برقی با اتوهلد و صندلیهای چرمی اشاره کرد که البته برخلاف تارا، از تنظیم برقی و گرمکن بیبهره هستند؛ بنابراین، در این قسمت دو خودرو تقریباً در یک سطح بوده و شاید حتی بتوان کفهٔ ترازو را کمی به سمت تارا سنگینتر دانست.
قوای محرکه تارا V4 و چری آریزو ۵
در این قسمت شاهد تفاوت بزرگی بین دو خودرو هستیم زیرا درحالیکه تارا از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر TU5 پلاس تنفس طبیعی استفاده میکند، آریزو ۵ به موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است. به همین دلیل، تارا با تنها ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور، کاملاً در پس آریزو ۵ با ۱۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور قرار میگیرد. البته پیشرانهٔ تارا با وجود خروجی بسیار پایینتر، مزیتهای مهمی هم دارد که شامل نگهداری سادهتر، هزینههای پایینتر و فراوانی قطعات میشود درحالیکه پیشرانهٔ توربوشارژ آریزو ۵ هزینههای نگهداری و استهلاک بالاتری داشته و به بنزین سوپر نیاز دارد. در بخش انتقال قدرت هم دو خودرو باهم متفاوت هستند زیرا تارا به گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک مجهز است درحالیکه آریزو ۵ از گیربکس CVT استفاده میکند.
رانندگی و سواری تارا V4 و چری آریزو ۵
هرچند تارا از پیشرانهٔ ضعیفتری استفاده میکند اما این موتور با گیربکس اتوماتیک هماهنگی بسیار خوبی دارد که مشابه آن را کمتر در خودروهای داخلی میبینیم. همچنین سروصدای پیشرانه هم چندان زیاد و آزاردهنده نیست و توان آن برای وزن ۱۲۷۰ کیلوگرمی خودرو نسبتاً کافی خواهد بود. بااینحال، از چنین خودرویی نباید انتظار شتاب بالایی را داشت و ۱۳ ثانیه طول میکشد تا تارا از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. سواری خودرو نرم راحت است و ترمزها عملکرد خوبی دارند اما حتی با وجود سیستم کنترل پایداری، هندلینگ تارا چندان جذاب نخواهد بود. از سوی دیگر، قدرت بیشتر پیشرانهٔ توربوشارژ آریزو در ابتدای حرکت خود را نشان میدهد زیرا توربوشارژر بهطور کامل از دور ۲ هزار rpm به بعد وارد عمل میشود و تأخیر توربو کاملاً محسوس است.
همچنین گیربکس CVT هم در ابتدای حرکت عملکرد کندی دارد و همهٔ اینها باعث میشود آریزو ۵ حداقل در ابتدا چندان هیجانانگیز احساس نشود. بااینحال، وقتی توربو وارد عمل شود، خودرو سرحالتر خواهد شد و میتواند پس از حدود ۱۰ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. کیفیت سواری آریزو ۵ هم مناسب بوده و در رانندگیهای شهری اصلاً آزاردهنده نخواهد بود اما در جاده و سرعتهای بالا به دلیل استفاده از سیستم تعلیق تورشن بیم در عقب، حتی با وجود سیستم کنترل پایداری هم باید کمی بااحتیاط با خودرو رفتار کرد. مصرف سوخت آریزو ۵ اما با وجود استفاده از پیشرانهٔ توربوشارژ بسیار قویتر، تقریباً هماندازهٔ تارا خواهد بود.
قیمت و جمعبندی
اگر قیمت کارخانه را ملاک قرار دهیم، دو خودرو اختلاف بسیار زیادی باهم خواهند داشت زیرا قیمت کارخانهای تارا V4 اتوماتیک ۶۸۱ میلیون تومان است درحالیکه آریزو ۵ توسط مدیران خودرو با قیمت یک میلیارد و ۵۵ میلیون تومان به فروش میرسد اما همه میدانیم که خرید محصولات ایرانخودرو با قیمت کارخانه تقریبا غیرممکن خواهد بود و باید قیمت بازار را ملاک قرار داد که در حال حاضر برای تارا V4 حدود ۹۰۰ میلیون تومان است اما قیمت آریزو ۵ در بازار اختلافی با قیمت کارخانه ندارد؛ بنابراین، در بازار اختلاف قیمت این دو خودرو تنها حدود ۱۵۰ میلیون تومان است که رقم خیلی زیادی بهحساب نمیآید. با این شرایط، انتخاب آریزو ۵ با طراحی جذابتر، کابین بهمراتب بهتر و پیشرانهٔ توربوشارژ قویتر، منطقیتر به نظر میرسد اما اگر به دنبال خودرویی با هزینههای نگهداری پایینتر هستید که هنگام فروش افت قیمت چندانی نداشته باشد و قطعات یدکی آن بهراحتی پیدا شود، بهتر است سراغ تارا V4 بروید.
مقایسه مشخصات فنی تارا V4 و چری آریزو ۵
ایرانخودرو تارا V4 | چری آریزو ۵ | |
پیشرانه | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۱۱۳ اسب بخار | ۱۴۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۴ نیوتن متر | ۲۱۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | CVT |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۳.۰ ثانیه | ۱۰.۰ ثانیه |
مصرف سوخت | ۷.۳ لیتر ترکیبی | ۷.۰ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۵۰ لیتر | ۴۸ لیتر |
وزن خالص | ۱۲۷۰ کیلوگرم | ۱۴۱۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۵۱۹ میلیمتر | ۴,۵۳۲ میلیمتر |
عرض | ۱,۷۵۳ میلیمتر | ۱,۸۱۴ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۶۶ میلیمتر | ۱,۴۸۷ میلیمتر |
رینگ | ۱۶ اینچی | ۱۷ اینچی |
قیمت کارخانه | ۶۸۱ میلیون تومان | ۱ میلیارد و ۵۵ میلیون تومان |
قیمت بازار | ۹۰۰ میلیون تومان | ۱ میلیارد و ۵۵ میلیون تومان |
new reventon
۲۴ آذر ۱۴۰۲یعد 50 سال خودرو سازی و اینهمه شرکت وابسته، خیلی ضایعه که هنوز شرکتای ایرانی نمیتونن یه شاسی طراحی کنن، یه بدنه طراحی کنن، یه موتور طراحی کنن. دو تا قالب طراحی کنن.
عجب
۲۴ آذر ۱۴۰۲لگن سازی جهانسومی و بازار خودروی جهانسومی که گُل سرسبد خودروسازی جهان و بازارهای خودروی دنیاست☠️☠️☠️☠️
sunmartin
۲۷ آذر ۱۴۰۲تارا انتخاب معقولانه تری هست من آریزو ۵ داشتم الان تارا گرفتم از هر لحاظ تارا بهتره
من مدل v2 دارم بنظرم اتاق خوبی داره بخصوص صندوق ۶۴۰ لیتری اریزو در بحث گیربکس و چراغ ها و سیستم تعلیق یک افتضاح واقعی هست کسانیکه ابن خودرو داشتند میدونن من از چ حرف میزنم
محمد
۲۴ آذر ۱۴۰۲اریزو پروفایل بغلش یجوریه که ادم فک میکنه ماشین رو میخ ترمزه همش
حسین
۲۵ آذر ۱۴۰۲میتونن طراحی کنند ولی صرفه اقتصادی داره؟
سمند ۸۰۰ میلیون دلار خرج روی دست ایران خودرو گذاشت ، طرحی که قبلا ارائه شد بود رو خریدن و ایران خودرو با تغییراتی و کمک کشور های مطرح ساختش!
آیا این پول با سودش برگشته؟
اصلا سود بکنار ، اصل پول برگشته؟
آیا میشه براحتی صادر کرد و پول جابجا کرد؟
M3GTR
۲۵ آذر ۱۴۰۲جواب به(new reventon): اولاش خوب بود… ولی بعد از اومدن یسری از آدما تو مملکت حدفشون فقط کلاه برداری و دزدی از مردم شد…
𝐀𝐥𝐢
۲۴ آذر ۱۴۰۲با اینکه هردوتاشون چیز جالبی نیستن اما من چری رو بر میدارم یه سر و گردن از تارا بالا تره
۲۴ آذر ۱۴۰۲فقط اون ۲ رای تارا😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
خدایا ببین چه وضعیه
ماشین چینی سگش میرزه به ایرانی با بی کیفیتیش
یه زمانی ایرانی ها سر تر از چینی ها بودن
ولی الان دور دوره چینیاست البته تو ایران دور دور چینیاست 😐
۲۴ آذر ۱۴۰۲دیسلایک کن افرین
محمدرضا
۲۴ آذر ۱۴۰۲یه شرکت بینالمللی که به ۱۰ ها کشور صادرات موفق داره و بزرگ ترین صادر کننده خودرو از چین هست رو با ایرانخودرو مقایسه نکن.
جدا از این که کیفیت ساخت و منتاژ چری خیلی بالاتره گارانتی ۵سال یا ۱۵۰هزار کیلومتر داره.پر فروش ترین سدانه چینی تو ایرانه قطعاتش به وفور یافت میشه و از نظر موتور اشتراکات زیادی با تیگو ۷ و x55 و …
شتاب بهتر داره آپشن های کاربردی مثل اتوهلد داره esp خیلی بهتر از تارا عمل میکنه و…
ولی قیمت قطعاتش چندین برابر تارا گرونه
morteza
۲۴ آذر ۱۴۰۲واقعا قطعاتش زیاده😂 اگرم پیدا نکردید یه سفر برادرانه به چین کمونیستی داشته باشین.
داک هادسون
۲۴ آذر ۱۴۰۲😐
محمد سادق
۲۴ آذر ۱۴۰۲سلام خوبی
۲۵ آذر ۱۴۰۲😂
علی جردن
۲۴ آذر ۱۴۰۲مطمئن باشید ۳۰ سال بعد هم تارا مثل پارس تولید می شه در نتیجه همه جا قطعاتش یدکیش به وفور با قیمت مناسب هست
از اون طرف چری آریزو مثل بقیه چینی ها (X60 X33 MVM530 Lifan X50 و Jac J4 و … ) تا مدت کوتاه تولیدشون متوقف می شه و با یک چینی دیگه مثل (لاماری فونیکس jac J4 ) جایگزین می شه و قطعات مصرفیش حتی تو خود بازار سرپوشیده چین هیچ پیدا نمی شه…
یه ماشین بگیر که دست کم ۵۰ سال بتونی تو خیابونا ببینی مثل ساخت بقیه محصولات ایران خودرو پیکان
۵۰ سال دیگه یدونه هایما S7 های الان استارت نمی خورن
داک هادسون
۲۴ آذر ۱۴۰۲ببخشید ولی مگه شما از آینده اومدی که میگی تا ۳۰ سال دیگه تولید میشه ؟!
در ضمن ماشین چینی درحال حاضر کیفیت خیلی بالاتری نسبت به فرغون های داخلی با قطعات ایرانیزه شده بی کیفیت داره .
۲۴ آذر ۱۴۰۲اونی که میخره فوقش تا ۱۵ سال استفاده کنه😐
تا ۳۰ سال دیگه نسل آینده کارخونه ایران خودرو و سایپا رو درشو گل میگیره اصلا تا ۵۰ سال دیگه کی مرده وکی زنده
یه اریزو ۵ میتونه تا ۱۰ سال تو این کشور نیازتو برآورده کنه ولی تارا همون ۶ ماه اول سه ماهشو تو نمایندگیه
اون زمان (سال ۷۹) پرشیا هایی که ایرانخودرو میزد لاقل یکم کیفیت داشتن و قطعاتش از هم جدا نمیشدم
الان تارایی که دارن درست میکنن ۱۷۰ تا رو به زور پر میکنه
به قران اریزو بهتره از تارا
Parvaz
۲۴ آذر ۱۴۰۲باهات موافقم، مقایسه سوپر اسپرت ها نیست که صفر تا صد برامون مهم باشه، گیربکس At در کنار موتور کم استهلاک tu5 یعنی دیگه نگران این نیستم یک قطعه معمولی رو اگه خراب شد خدا تومن به من بندازند. نظر بقیه محترم ولی مایی که به سختی پول در میاریم در این مملکت پر تورم هزینه های جانبی و استهلاک واقعا مهم هست مخصوصا با این بنزین آبکی که داریم
محمد
۴ مرداد ۱۴۰۳دقیقا
محمدرضا
۲۴ آذر ۱۴۰۲اول این که ۵سال گارانتی داره و پر فروش ترین سدانه چینی در ایرانه و ۷ساله داره تولید میشه و قطعاتش به وفور یافت میشه
مگر این که تولیدش توی چین مثل x33 متوقف بشه که با توجه به آپدیت های اخیر فعلا تولید خواهد شد
مجید
۲۴ آذر ۱۴۰۲پژو پارسها و سمندهایی که الان بالای ۲۰ سال کار کردن بیشتر قطعاتشون فرانسویه و قطعات اصلی و باکیفیتشون خیلی کمه و این نمونههای فعلی هیچ کدوم اونقدر قابل استفاده نیستن و بعد ۱۰ سال اصلا نمیتونی سوارشون بشی نه فقط سمند و پارس، حتی پرایدا کرهای بودن و قطعاتی هم که داخل تولید میشد کیفیت بیشتری داشت قبلا.
نویدی
۲۴ آذر ۱۴۰۲تو میخوای الان آشغالی مثل پارس و تارا سوار شی بخاطر اینکه 50 سال دیگه آریزو۵ تولید نمیشه؟!
اصلا توی این لگنای ایرانی تضمینی برای زنده موندن هست که شما توی فکر خرید دیسک و صفحه توی سال ۱۴۵۲ هستی؟
محمود مرشد
۲۸ آذر ۱۴۰۲برای پاسخ به این سوال که تضمین زنده موندن هست یا نه،باید خدمتتون عرض کنم که فیلمی دارم از همین سمند که اکثر ایرانی ها مسخره میکنن،در حالی که داره دقیقاً دویست کیلومتر سرعت میره چپ میکنه ولی هرسه سرنشین با اینکه کمربند نبستن سالم میمونن
Avan
۲۴ آذر ۱۴۰۲به نظرم تنها برتری تارا بازار دست دوم و احتمالا قطعات فراوانتر البته در آینده است.
morteza
۲۴ آذر ۱۴۰۲واقعا.اینایی که دیسلایک میدن م چینی سواران.
م
۲۵ آذر ۱۴۰۲درست ترین حرف همین حرف شما بود
مهدی
۲۴ آذر ۱۴۰۲سلیقه که میگن اینجا مصداق داره که به شخصه از نمای تارا خوشم میاد چه جلو چه عقب با نمای کناری مشکل دارم از این جهت که بیش از حد فلت و بدون حجم طراحی شده اما در کل زبان طراحی ساده و گیراست و واسه یه خودروی زیر ۵۰۰ تومن خوبه
AMANTE
۲۴ آذر ۱۴۰۲از آریزو ۵ خیلی خوشم میاد ولی از ماشین توربو خوشم نمیاد و بخاطر همین مجبوری تارا رو انتخاب میکنم.
جدیدا پشت یک لنسر 2018 نشستم و ازش خوشم اومد بخاطر همین دوست دارم نظر دیگر کاربران رو هم درباره اش بدونم. اگه تجربه سواری یا نظری درباره لنسر دارید؟ممنون میشم بگید.
۲۴ آذر ۱۴۰۲لنسر ۲۰۱۳ عالیه
فرشاد
۲۴ آذر ۱۴۰۲لنسر فقط اوو
و چون فعلا دستم بهش نمیرسه
ترجیحم لنسر1993تیون بین130تا 150اسبی هس
ARMAN سابق
۲۴ آذر ۱۴۰۲ببین لنسر ایرادش بازار ضعیف و طراحی قدیمی داخل و بیرون و پرفورمنس معمولی در مقایسه با رقیباش هست ولی از نظر هندلینگ و دوام و مچ بودن موتور و گیربکس واقعا حرف نداره
Genius
۲۴ آذر ۱۴۰۲چری بخاطر امویام تو چینیا قطعا ساپورت تامین قطعات و خدمات بهتری نسبت به بقیه چینیها داره اما بازم هرگز باندازه ایران خودرو شعبه و نمایندگی دررسطح کشور نخواهد داشت.به تجربه میگم چینی جماعت اگه مشکل خدمات و سرویس نداشته باشه قطعا از وطنی یک سر و گردن بالاتره
محسن
۳۰ آذر ۱۴۰۲ماشین ایرانی همینه میخواستی بری ماشین خارجی بخری این جمله رو یه نمایندگی به یکی از مشتریا گفته این خدمات پس از فروش نباشه بهتره مگه نه
فرشاد
۲۴ آذر ۱۴۰۲همونایی که به تارا رای دادن الان بهت دیس زدن درواقع همونایی ان که از تولید ملی حمایت میکنن یا همونایی که از تمامی مسائل مملکت راضی ان و تنها مشکلشون اقتصاد و حجابه
بله اینا همونان
Gdm
۲۴ آذر ۱۴۰۲ترکیب قیمه و ماست خیلی خوشمزس؟بگید ما هم بدونیم
Gdm
۲۴ آذر ۱۴۰۲از بستگان هر دوتا ماشین رو دارن و تجربه نشستن پشت هرو دوتاشون رو داشتم…حتی به بهانه شستن ماشین فرصت شد تمام قسمت های ماشین رو بررسی کنم ، تو آریزو ی سری مشکلات مونتاژی عجیب هست مثلا شبکه سپر و قاب مه شکن و ی سری از بخش های پلاستیکی زیر کاپوت لقه!یکم هم نه خیلی ناجور…تو تارا ی همچین چیزی نبود
کیفیت قطعات کابین قابل قیاس نیستن، آریزو ی سر و گردن بالاتره
تو سواری نزیک به هم هستن ، هر دوتاشون نرم و نسبتا راحت. عایق بندی صدا تو جفتشون خوبه و صدای زیادی تو کابین نمیاد.
با وجود اینکه آریزو بدنه بزرگتری داره ولی صندوقش خیلی کوچیکتره(۶۴۰ لیتر حجم صندوق تارا در برابر ۴۳۰لیتر آریزو۵!)که تو این کلاس خیلی مهمه(حداقل تو بازار جهانی)
تو گیربکس هم با وجود اینکه گیربکس تارا رو دست انداز ها گیج میزنه و زمان میبره بفهمه باید دنده کم کنه ولی بازم سه هیچ از CVTآریزو جلوعه
در کل تفاوت زیادی ندارن … ولی اگه با قیمت بیشتر و دردسر های موتور توربو کنار میاین آریزو بهتره
سامان اذری
۲۴ آذر ۱۴۰۲ارزش اون مبلغ رو هیچ کدوم نداره
ادم میتونه با ۹۰۰ تومن یه کمری گرند تمیز بخره
۵۰ تومن هم خرجش کنه یه اوورهال کنه
بعد تا اخر عمر سوار شی
تا این اشغال ها رو بخری
ali.mfard
۲۴ آذر ۱۴۰۲من نمیدونم این چه دیدگاهیه افتاده تو جامعه ما که من جای این میرم یه ژاپنی دست دو میخرم اورحال میکنم ، تا کی میخواین این ژاپنی هارو اور حال کنین اونا دیگه ته دیگشون در اومده ، چه بخوایم چه نخوایم الان این اشغال ها هستن و مجبوریم استفاده کنیم ، اندازه این همه ادم که ژاپنی نیست تو بازار که همونم اصلا الان دیگه ارزش ندارن دست هزار تا مکانیک افتادن و خط خطاهاشون هم دیگه معلوم نیس میان با دستکاری کیلومتر و یه صفر شویی میکنن تو پاچه ملت
morteza
۲۵ آذر ۱۴۰۲منظورش اینه فعلا ژاپنی ترو تمیز پیدا میشه،ولی درسته آره یه ژاپنی ۱۵ الی ۲۰ سال کارکرد ،آدم یجوری ،میشه. ولی من چند وقت پیش یه نیسان پیکاپ دیدم خیلی ترو تمیز و قشنگ بود.یه میلیارد. ولی در آینده مثلا ۲۰ سال دیگه اگه خودرویی وارد نشه آره دیگه اورال جوابگو نیست.امیدوارم شر چینی ها بره و گم شن.
سامان اذری
۲۶ آذر ۱۴۰۲داداش من
شما تصادف تارا رودیدی ؟
دیدی که با یه فشار ساده کل جلوی ماشین از هم پاشیده بود ؟
کیفیت داخل . کیفیت گیرباکس . موتور . همه اجزای ماشین . آلیاژ بدنه ….همه اشغال
کمری گرند ۱۸۰ هزار تا کارکرد رو شما میتونی الان ۹۰۰ بخری
میتونی تارا صفر بگیری
بعد دو سه سال کمری همون کمری هست
تارا ولی همون تارا نیست
یک میلیارد تومن الان میشه بیست هزار دلار که خیلی پوله
تو امریکا میشه با ۲۵ تا کمری صفر خرید ولی دیگه تو ایران چاره ای نیست
پریروز برا دوستم یه لکسس NX مدل 2018 با ۱۱۲ هزار کارکرد رو خریدیم ۱۵ هزار پوند
بدون رنگ بدون کوچکترین ایرادی
تمامی سرویس ها به موقع انجام شده بود
ماشین رو من پیدا کردم براش با اون پول بهترین گذینه بود
من ادم صبوری هستم تو انتخاب ماشین هم خیلی دقت میکنم
اگه ایران بودم صد در صد با ۹۵۰ کمری گرند یا ماکسیما انتخابم بود
ژاپنی ۱۰-۱۵ سال پیش صد مرتبه از وطنی صفر بهتره
به شرطی که خوبشو پیدا کنی
یوسف
۶ خرداد ۱۴۰۳سلام
شماره بده برای ما هم ماشین پیدا کنید
محمد
۲۶ دی ۱۴۰۲شما یا اورهال نمیدونی چیه یا کمری تمیز نمیدونی چه قیمته یا از قیمت قطعات کمری خبر نداری
کلا کوتاه بیا داداش
حسین
۲۵ آذر ۱۴۰۲انتخاب من هیچ کدوم هست!
اما در آینده اگر تارا با موتور ef7+ توربو بیاد و طراحی داخلش بروز بشه ( شبیه محصولات روز فونیکس حداقل) ، اون وقت با قیمت کارخانه منطقی هست خریدش!
ناصرطالبی
۲۵ آذر ۱۴۰۲تفاوتی بین آریزو و تارا نمیبینم،فقط تنها شباهتی که دارن این است که هر دو خودرو چینی هستن،فکر نکنید وقتی صحبت از اجناس ایرانی میشود واقعن ساخت ایران است،از خودرو گرفته تا لوازم خانگی و ساخت کارخانه و نیروگاه و……..همش منتاژ
خانی
۲۵ آذر ۱۴۰۲اگر عرضه تارا مثل آریزو ۵ با تسهیلات صورت گیرد قیمت بازارش مثل قیمت کارخانه میشه به اونخاطر مقایسه قیمت این دو تا اصلا درست نیست
هوشنگ
۲۹ آذر ۱۴۰۲یعنی اگه این تعرفه های وارداتی رو بردارند کسی خودروی ایرانی نمیخره اونوقت ایران خودرو میتونه تارا رو 800 میلیون بفروشه!
هوشنگ
۲۹ آذر ۱۴۰۲قیمت چری آریزو 5 چقدره؟ دلاری؟
تارا دلاری؟
بگرد دنبال مافیا؟
بگرد دنبال پرتقال فروش!
محسن
۳۰ آذر ۱۴۰۲تو اپشنای تارا تو سایت ایران خودرو نوشته شده کلید شیشه روی درب ها گدا زاده ان دیگه انتظار چی ازشون داریم
محسن
۳۰ آذر ۱۴۰۲به داشبورد تارا نگاه کن دلت میخواد بمیری انقد داغونه عقبش از اون داغون تر اصلا همخونی نداره بقلش از همه جاش بد تر یه بچه ۵ ساله بهتر میتونه طراحی کنه از نظر اپشنو اینام که صرفا یه وسیله ای که ۴ تا چرخ داره میشه باهاش حرکت کرد همون پیکان که یه کولر داره کیفیتش هم در عین کویر بودنش فاجعه
بهنام
۴ دی ۱۴۰۲کلا اریزو از هر نظر سرتر هست جز 3 مورد قطعات یدکی و تعمیر بسیار گران چون نمایندگی ها خیلی سر مردم کلاه میزارن بعدی داشتن توربو شارژ و بنزین اشغال ما که ماشین دائم مشکل پیدا میکنه و ریپ میزنه بعدم تارا رو میشه با 750 نقد خرید در صورتی که اریزو قیمتش 1100 هست بعد از 2 ماه تو نوبت بودن یا 1500 اقساطی 5 ساله
حامدرستم
۸ بهمن ۱۴۰۲بنظر بنده قطعات فنی و بدنه ماشینهای چینی خیلی گران و کمیاب هست و با بنزین ایران سازگاری نداره و متاسفانه پوشش رنگشون هم ضعیفه حالا بازم هر کسی حق انتخاب داره که چه خودرویی خریداری کنه که بهش آسیب اقتصادی نزنه
حامدرستم
۸ بهمن ۱۴۰۲در ضمن ماشینهای چینی خیلی از لحاظ قیمتی گرانند و هر کسی زورش نمیرسه بخره اکثر مردم ایران همچین قدرت خریدی ندارن پس بعضی ها مجبور میشن خودروی داخلی خریداری کنند
اشکان
۵ فروردین ۱۴۰۳اصلا مگه این دو خودرو قابل قیاس هستند که قیاسش میکنید؟!چرخ آریزو به ۱۰۰ تا تارا می ارزه!قیاسش واقعا عجیب بود! تارا را با سمند و پارس و دنا قیاس کنید نه خودروهای دو کلاس بالاتر از خودش. کسی که پول آریزو را دارد قطعا تارای بی کیفیت را نمیخرد.موفق باشید
کرفس
۱۵ فروردین ۱۴۰۳دوستان اگه منطقی و بدور از تعصب نگاه کنیم، آریزو طراحی خیلی بهتری نسبت به تارا داره چه داخل چه خارج،متریال و ارگونومی داخلیش هم یکم بهتره هرچند هردو مشکل مونتاژی دارند، البته علی رغم ظاهر تارا، امکاناتی که داره چیزی از آریزو کم نداره حتی یه جاهایی بهتر عمل شده، تو بحث فنی اصولا مقایسه موتور توربو و تنفس طبیعی غیر منطقیه، اما اگر مقایسه کنیم، آریزو 5 شتاب بیشتری داره، در مقابل دردسر های توربو و مشکلات گیربکس cvt ررو هم داره، موتور تارا شتاب خیلی جالبی به خودرو نمیده اما حساسیت خیلی کمتری هم به روغن و بنزین داره، قطعات و کلا شرایط نگهداری تارا هم خیلی بهتره
Ya
۲۷ تیر ۱۴۰۳سلام.تفاوت قیمت امروز v4 و آریزو5 حدود ۴۰۰ ملیونه،ولی تفاوت عملکردشان آنقدر نیست.