ایران خودروجک - jacکرمان موتور KMC

مقایسه تارا با جک J4؛ مشخصات، قیمت و هر آنچه باید بدانید

مقایسه تارا با جک J4 در پدال پاسخگوی بسیاری از سؤالات خریداران درباره این دو سدان بازار ایران خواهد بود.
مقایسه تارا با جک j4


خانواده‌های ایرانی همچنان به سدان های رده میانی بازار روی خوش نشان می‌دهند و ایران‌خودرو با چندین خودروی تقریباً هم‌اندازه و هم قیمت در این بازار حضور دارد. یکی از این خودروها تارا نام دارد که از چندی پیش راهی بازار شده و در مقابل خود رقبای داخلی و مونتاژی متنوعی از جمله جک J4 را مشاهده می‌کند. تارا سدانی است که بر پایه پلتفرم پژو ۳۰۱ اقتصادی شکل گرفته و در دو نسخه تارا دنده‌ای و تارا اتوماتیک عرضه می‌شود.

همچنین بخوانید:

جک J4 از سال ۹۷ توسط کرمان موتور مونتاژ می‌شود و بنابراین گزینه‌ای نسبتاً شناخته شده در بازار است. در این مقاله می‌خواهیم مقایسه تارا با جک J4 را داشته باشیم تا به سؤالات خریداران این دو خودرو پاسخ دهیم.

 

در همین زمینه بخوانید

مقایسه تارا با جک J4

طراحی ظاهری

تارا با اینکه جزو جدیدترین محصولات ایران‌خودرو به شمار می‌رود اما طراحی ظاهری جذابی ندارد. در بخش جلوی این خودرو طراحی ساده چراغ‌ها و جلوپنجره را شاهد هستیم که البته نکته منفی‌ای درباره آن وجود ندارد. مسئله بحث‌برانگیز طراحی تارا به چراغ‌های عقب مربوط می‌شود که در نسخه‌های جدیدتر با گرافیک بهتری عرضه شده است. در مقابل باید گفت جک J4 نیز طراحی قدیمی و از مد افتاده‌ای دارد و این موضوع در طراحی چراغ‌ها و تناسبات بدنه مشهود است. در مجموع اگر بخواهیم درباره ظاهر هر دو خودرو قضاوت کنیم تارا بهتر خواهد بود هرچند هر دو خودرو با استانداردهای روز دنیا فرسنگ‌ها فاصله دارند.

طراحی داخلی

تارا به عنوان سدانی اقتصادی از داشبورد سیتروئن C3 XR استفاده می‌کند و در نسخه V4 اتوماتیک خود از برخی تغییرات بهره برده است که شامل انتقال شیشه‌بالابرها به روی درها، دستگیره‌های در متفاوت و… است. طراحی داشبورد این خودرو در کمال سادگی صورت گرفته و نکته هیجان‌انگیزی درباره آن وجود ندارد. جنس متریال بکار رفته نیز معمولی و در حد و اندازه خودروهای یک دهه قبل است. داستان طراحی ظاهری جک J4 درباره کابین آن نیز صدق می‌کند و شاهد طرحی قدیمی و اقتصادی هستیم. استفاده از متریال ارزان‌قیمت و پلاستیک خشک نیز این حس را تشدید می‌کند. طراحی داخلی هر دو خودرو تقریباً در یک سطح قرار دارند و نمی‌توان یکی را برتر از دیگری دانست.

تجهیزات و امکانات

مقایسه تارا با جک J4 در بخش امکانات و تجهیزات نشان دهنده کمبود آپشن های روز دنیا در هر دو خودروست. البته به منظور مقایسه‌ای منصفانه بین دو خودرو مجبور هستیم نسخه اتوماتیک تارا را در برابر جک J4 قرار دهیم و به همین خاطر تارا خودروی مجهزتری به نظر می‌رسد. در جدول زیر می‌توانیم تجهیزات هر دو خودرو را مشاهده نماییم.

  • تجهیزات و امکانات تارا V4
ترمز ترمز جلو و عقب دیسکی، سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، سیستم کمکی ترمز (HBA)، سیستم کمک در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESC)، سیستم کنترل کشش (TCS)
کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو و جانبی (۴ عدد)
فرمان برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC)
سیستم تهویه برقی
سیستم صوتی مالتی مدیا، میرورلینک
چراغ‌ها مجموعه چراغ عقب طرح جدید، مه شکن‌های جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع برقی نور چراغ جلو از داخل خودرو، مجهز به چراغ روز، سیستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home)، چراغ خوش‌آمد گویی درهای جلو
آینه‌ها آینه‌های جانبی برقی تاشونده راهنمادار هم‌رنگ بدنه، آینه داخل فتوکرومیک
شیشه‌ها شیشه‌بالابر درهای جلو و عقب برقی، شیشه راننده مجهز به آنتی ترپ
تزئینات تریم مشکی، دسته‌دنده و فرمان چرم، روکش چرم و پارچه‌ای صندلی
تجهیزات ایمنی ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم قطع خودکار سوخت، فرمان قابل تنظیم در دو جهت، سنسور دنده‌عقب، دوربین دید عقب داینامیک، اخطار کاهش باد لاستیک‌ها (TPMS) ایزوفیکس، دارای استاندارد عابر پیاده
رینگ و لاستیک ۱۶ اینچ آلومینیومی
صندلی صندلی راننده و سرنشین جلو ۶ حرکته برقی، پشت‌سری صندلی‌های جلو و عقب قابل تنظیم، صندلی‌های عقب تاشو، گرم‌کن صندلی راننده و سرنشین جلو، تنظیم گودی کمر صندلی راننده
سایر تجهیزات کروز کنترل، سنسور نور و باران، ورود بدون کلید (دستگیره کرومی لمسی)، بازکن قفل درب صندوق از داخل خودرو و از راه دور با ریموت، کاور موتور، سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI) زیر آرنجی صندلی‌های جلو و عقب، رودری های جلو و عقب جدید (اضافه شدن کلیدهای شیشه‌بالابر)، باز شدن صندوق با پا، آنتن کوسه‌ای و برف‌پاک‌کن‌های ژله‌ای
  • تجهیزات و امکانات جک J4
ایمنی کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، کنترل فشار باد لاستیک‌ها TPMS، سیستم ضد سرقت، سیستم کنترل پایداری ESP
چراغ‌ها چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، چراغ‌های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل، چراغ دیلایت
صندلی‌ها روکش صندلی چرم
مولتی‌مدیا رادیو + USB + AUX + CD و کامپیوتر سفری، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
آینه‌ها آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، چراغ‌راهنما بر روی آینه‌های جانبی
سایر تجهیزات ریموت با کنترل از راه دور، قفل مرکزی و دزدگیر، قفل شدن اتوماتیک درب‌ها، سنسور پارک عقب، سنسور نور، ایزوفیکس، شیشه‌های جانبی برقی، شیشه‌بالابر راننده با قابلیت باز شدن به‌صورت تک لمسی، تنظیم دستی ارتفاع فرمان، ۶ عدد بلندگو، تنظیم نور صفحه کیلومتر، کروز کنترل، عایق درب موتور

قوای محرکه

نوبت به مقایسه تارا با جک J4 در یکی از مهم‌ترین بخش‌ها می‌رسد. تارا V4 به پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5P مجهز است و ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی تولیدی از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک راهی چرخ‌های جلو می‌شود. در مقابل باید به جک J4 اشاره کرد که پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی آن ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. برخلاف تارا، جک از گیربکس CVT استفاده می‌کند. در جدول زیر مشخصات فنی هر دو خودرو ذکر شده است:

  تارا V4 LX جک J4
نوع موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی
حجم موتور (cc) ۱۵۸۷ ۱۴۹۹
حداکثر توان موتور (hp) ۱۱۳ ۱۰۳
حداکثر گشتاور (Nm) ۱۴۴ ۱۴۶
حداکثر سرعت (km/h) ۱۹۰ ۱۸۰
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۳ ۱۳
سیستم انتقال قدرت اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک با مکانیسم CVT
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km) ۷/۲۹ ۶.۲
طول خودرو (mm) ۴۵۱۹ ۴۳۳۵
عرض خودرو بدون احتساب آینه جانبی (mm) ۱۷۴۸ ۱۷۲۵
ارتفاع خودرو (mm) ۱۴۶۶ ۱۵۰۵
فاصله بین دو محور چرخ‌های عقب و جلو (mm) ۲۶۵۲ ۲۵۶۰
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) ۱۲۶۸ ۱۱۱۰
گنجایش مخزن سوخت (Lit) ۵۰ ۴۵
حجم فضای صندوق‌عقب (Lit) ۶۴۰ ۵۵۰

سواری و هندلینگ

تارا هماهنگی خوبی بین پیشرانه و گیربکس دارد و این موضوع کمتر در سدان های ایران‌خودرو دیده شده است. البته به دلیل قدرت کم پیشرانه و وزن نسبتاً بالا نباید انتظار شتاب خوبی را از این خودرو داشت اما پایداری و هندلینگ آن برای خودرویی در این کلاس و بازار خوب است و در شهر نیز سواری نسبتاً نرمی را به نمایش می‌گذارد. از طرف دیگر جک J4 با اینکه پیشرانه‌ای کم‌رمق‌تر دارد اما به خاطر وزن کمتر می‌تواند از نظر شتاب گیری مشابه تارا باشد و گیربکس CVT آن نیز رفتاری کاملاً اقتصادی دارد. سواری J4 برای کاربری‌های روزمره مناسب است اما پایداری و هندلینگ آن جای تعریفی ندارد و باید در پیچ‌ها نهایت مدارا را داشت.

قیمت

در جدول زیر می‌توانیم مقایسه قیمت تارا با جک J4 را مشاهده کنیم. همچنین اگر می‌خواهید از قیمت روز خودرو مطلع شوید می‌توانید به صفحه ویژه آن در پدال مراجعه نمایید.

مدل مشخصات قیمت نمایندگی قیمت بازار
تارا دستی ۷۸۳,۰۰۰,۰۰۰
تارا دستی V1 ۵۸۶,۹۳۲,۰۰۰ ۷۹۴,۰۰۰,۰۰۰
تارا دستی V3 به زودی
تارا اتوماتیک V2 ۹۳۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک V4 ۶۸۹,۳۰۹,۰۰۰ ۹۹۹,۰۰۰,۰۰۰
جک J4 ۷۹۱,۴۰۰,۰۰۰ ۷۹۲,۰۰۰,۰۰۰

قضاوت نهایی

به‌طورکلی خودروهای چینی مونتاژی در کشورمان از دو مشکل اصلی بازار دست‌دوم کم رونق و محدودیت خدمات پس از فروش و تأمین قطعات رنج می‌برند و جک J4 نیز از این قاعده مستثنا نیست. با اینکه تارا به واسطه استفاده از پیشرانه TU5P مشکلی در زمینه تأمین قطعات و قیمت آن نخواهد داشت اما بازار خریدوفروش آن نیز خیلی درخشان نیست و خودروهای دیگر ایران‌خودرو همچون دنا پلاس بازار دست‌دوم بهتری دارند.

مقایسه تارا با جک J4 نشان دهنده اختلاف قیمت عمیق دو خودروست به گونه‌ای که تارا V4 هم‌اکنون حدود ۲۰۰ میلیون تومان گران‌تر از جک J4 در بازار خریدوفروش می‌شود و بنابراین این فاکتور تا حد زیادی می‌تواند تعیین‌کننده باشد. اگر بخواهیم از نظر قیمتی هر دو خودرو را مقایسه کنیم می‌بایست نسخه دنده دستی تارا را با جک J4 مقایسه نماییم که در این صورت نیز خریدارانی که خواهان گیربکس اتوماتیک هستند سدان جک را ترجیح خواهند داد. اگر از نظر بودجه مشکلی ندارید و می‌خواهید خودرویی اتوماتیک و نسبتاً مجهز با بازار دست‌دوم بهتر و خدمات پس از فروش گسترده‌تر سوار شوید تارا انتخاب بهتر خواهد بود؛ اما اگر نمی‌خواهید هزینه بیشتری برای خودرو کرده و درعین‌حال سدانی اتوماتیک و اقتصادی انتخاب کنید جک J4 گزینه منطقی‌تری به نظر خواهد رسید هرچند در این کلاس می‌توان نیم‌نگاهی هم به فردا ۵۱۱ داشت.

کدام سدان اقتصادی را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. نانو

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    توجایی زندگی میکنیم که مقایسه ماشینامون بین یه اشغال چینی با یه ماشین بی اصل نصبه که با قیمت خنده دار باید بری بخری

    موافقم 20
    مخالفم 6
    1. مرتضی

      ۲۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      چینی به روز هم نه، چینی از رده خارج که دیگه تولید نمیشه

      موافقم 18
      مخالفم 4
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (10479 ديدگاه)


        یعنی تیکه به تیکه مقاله طنزِ !!! اونم طنز تلخ!!!
        مردمی که دنا اوراقی را بهتر از تارایی میخرند که حداقل پلتفرمش تفاوت سنی ۳۰ ساله داره😂🤦‍♂️!!!

        بعد نکته جالبتر اینکه جک J4 که از هر نظر بهتر از تارا هست حدود ۲۰۰ میلیون ارزان‌تره!!!

        یادم به دورانی افتاد که هیوندای ورنا ارزان‌تر از پژو پارس بودش ولی مردم به صورت گله‌ای پژو را ترجیح میدادند در صورتی که از هر نظر ورنا بالاتر بود بخصوص کیفیتی و سواری!!!

        آوانته از هر نظر بالاتر از زانتیا بود ولی مردم زانتیا میخریدند کرور کرور !!!!
        و
        و
        و

        تا این همه بی‌سواد وجود داره ، واقعاً هنوز دلخوش به آینده‌ی این مملکتید!!!

        دنا همون سمنده ، سمند همون ۴۰۵ ، پس یه ۴۰۵ تمیز بخر ۴۰۰ میلیون و خودتم مسخره نکن ، با بقیه پولت برو بزن به زخم زندگیت ، بخدا با دنا سوار شدن به کلاست اضافه نمیشه فقط پول بیشتری از جیبت خالی شده و تمام!!!

        موافقم 26
        مخالفم 12
        1. NAVID@@98

          ۲۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (768 ديدگاه)

          ( آوانته از هر نظر بالاتر از زانتیا بود) !!!!!! 😂 🤦
          اتفاقا از هَر نظر بالاتر نبود؛
          چون همین جمله نشون میده که چیزی نمیدونی و‌مثل اینه که جُک گفتی!!!!!!

          هندلینگ و سواری که زانتیا داشت خودروهای چند برابر قیمتش نداشتن!!!!!!!!!!!

          خیلیا زانتیا رو به خودروهای چند برابر قیمتش هم ترجیح میدن برتری به این واضحی پررنگی هرکی نبینه یا بیسواده یا در اشتباهه

          صرفا یه نظر سطحی و الکی گفتی که محتواش بدیهیاتی که یا خودمون بهتر میدونیمش اند
          و یا اشتباهن کلا

          این شرایط بحث انتخاب مردم در شرایط ناچاریه
          تقاضا در بازار زیاد….
          عرضه کم….
          بازار انتخابی و دست چین……
          اعمال نفوذ خودروسازان داخلی در انتخاب مردم……
          مردم خیلی هاشون هم چیزی از خودرو نمیدونن
          ولی خیلی از انتخاب ها هم از سر ناچاری بوده به دلایل مختلف
          بعضیا از نادانی و بیسوادی
          بعضیا از اشتباه
          وبعضیا هم از ناچاری به دلایل تقاضای زیاد و…

          به قول معروف میگن تف به این لعنت به اون… شرایط بازار خودروی کشور، رو به اضمحلال و نابودیه
          تا زمانی که یه فکر اساسی نشه بد تر هم میشه!!!!!!
          ولی این وسط فقط مسخره کردن مردم هم بَد و اشتباهه و اینم‌ نشون میده که چیزی نمیدونید چون خودشان هم تکه ای از پازِل اند وَلاغیرررررر!!!!!!

          موافقم 14
          مخالفم 16
        2. مردم

          ۲۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          جک j4 اصلا در حد تارا نیست تارا خیلی بهتره

          موافقم 15
          مخالفم 18
    2. سهیل

      ۲۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      چینی آشغال هم شرف داره به ایرانی به روز. حداقل اونها دزدی نمیکنن تو کار. درسته نسخه ایرانی جک کم امکانات تر هست ولی حداقل مطمئنی که ایربگش عمل میکنه. حداقل میدونی روز اول که ماشین رو خریدی نیاز نیست ببریش تعمیرگاه از اول بازسازیش کنی.
      جک در حال حاضر نمایندگی و فروش بالایی داره. میدونی تا چند سال اینده تو تامین قطعه نمیمونی. قیمت لوازمش هم خیلی بالا نیست.

      قطعا اونایی که به تارا رای دادن تا حالا گذر خودشون و کل فامیلشون حتی یکبار هم به ماشین چینی نیوفتاده.

      موافقم 8
      مخالفم 20
      1. گاس فرینگ

        ۲۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (345 ديدگاه)

        طرف با تیگو ۸ شش ایربگی چپ کرد ماشین ده دور ملق زد فقط ایربگ های جلوش باز شد

        موافقم 15
        مخالفم 9
      2. العبد

        ۲۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        خواهش میکنم ادب رارعایت کنید وبه سلیقه دیگران احترام بگذاریدمسلمان توهین نمیکند ادب داردوبافرهنگ است

        موافقم 22
        مخالفم 5
      3. علی

        ۲۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ۶۰ هزار تا کارکرد با جی ۴ داشتم هیچ هزینه به غیر از روغن و بنزین نداشتم حتی یه چراغش هم نسوخته
        ماشین های ایرانی تو ۶۰ هزار کارکرد کل قطعات برقی انواعی سنسور ها کوئل و،،، عوض میشه تازه اگه شانس بیاری کاتالیزورش نسوزه
        قطعات جلوبندی که هر ۳۰ هزار تا باید عوض بشه
        تازه ایمنی ماشین های ایران نگو که افتضاحه

        موافقم 22
        مخالفم 1
        1. دست خدا

          ۲۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام ، سمند صفر خریدم هر روز دم نمایندگی بودم
          یه روز موقع پذیرش تا مشخصات رو وارد سیستم کرد بهم گفت تو که همه چیشو عوض کردی منم گفتم مرض ندارم که لابد خراب شده که عوض مردم

          موافقم 15
        2. مسعود

          ۲۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          دقیقا همینطوره منم همین بلا ها سرم اومده آخرش جک جی ۴ خریدم و تمام

          موافقم 11
    3. کمال

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      تصادف های تارا فوق العاده وحشتناکه ترجیح میدم پراید داشته باشم تا تارا
      ورق اش از جنس حلبی روغن نباتی درست شده

      موافقم 13
      مخالفم 2
  2. دیجی

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (419 ديدگاه)

    کاشکی گزینه هیچ کدام هم تو نظر سنجی هاتون بود

    موافقم 20
    مخالفم 3
  3. هاشمی

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    آقای احمد زاده ضمن تشکر از تلاش های شما و اعضای سایت پدال لطفاً اگه امکانش هست یه مقاله هم با موضوع قویترین خودرو های صفر کیلومتر در بازه های قیمتی مختلف بزارید

    موافقم 14
    1. شاهین

      ۲۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام ممنونم از شما. اگه اشتباه نکنم قبلا مطلبی مشابه اینو کار کردیم ولی چشم بازهم وقت شد حتما انجام میدیم.

      موافقم 11
      مخالفم 1
  4. heshmat021

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (413 ديدگاه)

    تنها دلیل خرید تارا کیسه هوای حانبی میتونه باشه وگرنه دلیلی نداره ۲۰۰ تومن بیشتر بدی

    با اینکه جفتشون اشغالن ولی خرید جک به این دلایل منطقیه:
    ۱-موتور و گیربکس هماهنگ تر
    ۲-قیمت کمتر
    ۳- کیفیت بیشتر

    با ۵۰ تومن هزینه هر امکاناتی که روی تارا هست میشه به جک اضافه کرد

    در نهایت بد و بدتره

    موافقم 14
    مخالفم 7
    1. علی خسرو

      ۲۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      موافقم…

      موافقم 12
      مخالفم 2
  5. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (322 ديدگاه)

    الاناس که اون دوستان مدافع خودرو ایرانی پیداشون شه
    چرا قبول نمیکنین که هم تارا و هم جک بدرد
    اوراقی میخورن
    بعد یک سری دوستان میان میگن
    نه چون ایرانیه ازش بد میگید و فلان و بهمان
    دوست عزیز گل شعر کمتر بگید حداقل حرمت سایت رو نگه دارید
    پدال لطفا کامنت من رو انتشار بده ممنون

    موافقم 12
    مخالفم 9
  6. محمد حسین اسدالهی

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    من انتخابم تاراست

    موافقم 14
    مخالفم 13
  7. علی جردن

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    درسته جک J4 سانروف نداره اما در هر صورت خودروی چینی حتی از ماشینای ژاپنی ارزش خرید بالاتری داره چه برسه خودروهای ایران خودرو که سرشار از مشکلات برقی هستند

    موافقم 11
    مخالفم 12
    1. ۲۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4900 ديدگاه)

      درسته جک J4 سانروف نداره اما در هر صورت خودروی چینی حتی از ماشینای آفریقایی و ایرانی ارزش خرید بالاتری داره چه برسه خودروهای سایپا که سرشار از مشکلات برقی هستند🤔🤔🤔

      موافقم 17
      مخالفم 2
    2. علی خسرو

      ۲۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      …در هر صورت خودروی چینی حتی از ماشینای ژاپنی ارزش خرید بالاتری داره…
      .
      چیزی زدی داداش؟

      موافقم 20
      مخالفم 4
  8. مرتضی

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    راستش من نیم نگاهی به ۵۱۱ انداختم ، با مقایسه تارا و j4 .
    اولین چیز، بوی بد نمی‌داد تو ماشین ، اون دوتا واقعاً تو ذوق میزدن وقتی درب ماشین باز میکردم. کیفیت کابین راضی کننده بود نسبت به اون دوتا، کیفیت رنگ هم همچنین. ولی خب ضعف هایی هم داره مثل نبود کروز و ترمز عقب کاسه ای.
    من نه رانندگی پرفشاری ندارم و نه اهل سرعت و سبقت و لایی بازی هستم ، یه ماشین بی آزار میخواستم که از نقطه یک ببرم نقطه دو همین و درگیر هیچ چیزش نباشم.
    امیدوارم انتخاب درستی کرده باشم.
    چانگان السوین حداقل چیزی که داشت این بود تو کشورهای آذربایجان ، پاکستان ، هند، عربستان ، کویت ، امارات و کشورهای امریکای جنوبی و کشورهای جدا شده از شوروی با همین کیفیت، امروز دارن تحویل مردم میدن.
    به نظرم خریدش عقلانی بود ، هر چند اینجا ایرانه دو دوتا چهار نمیشه 😅

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. علی خسرو

      ۲۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      مبارکت باشه برادر. توضیحات مفیدی هم دادی.

      موافقم 4
      مخالفم 1
  9. ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4900 ديدگاه)

    تو عمرم کسیو ندیدم که یک میلیارد به تارا بده
    با یک میلیارد یه اریزو تمیز بگیرین پوز هم میتونین بدین تارا دیگه چه اسیدیه

    موافقم 11
    مخالفم 8
  10. علی Shelby

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (527 ديدگاه)

    ماشین چینی ارزش خرید بالاتری از ماشین ژاپنی داره
    علی با این تعصب خودتو میکشیا من نگرانتم

    موافقم 16
    مخالفم 4
  11. Ali Ahmadi

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واقعا جی۴ ماشین با کیفیت و بی دردسری هست پ شخصا ازش خیلی راضیم واقعا اینایی که میگن اشغال رو نمیفهمم . جی۴ نسبت به تمام رقباش بی ازار تر و با کیفت تره

    موافقم 17
    مخالفم 3
  12. Aryan Abdolahpoor

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    از نظر خط و خطوط جک j4 فرم بهتری دارد اما از نظر طراحی تارا برنده است

    موافقم 9
    مخالفم 1
  13. مهدی بیگلر

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اونی که این متن رو نوشته انقدر از خودرو عقبه که نمی دونه جک J4 یه خودرو ملی و تولید داخل حساب میشه نه مونتاژی،چیزی نزدیک به ۷۰ درصد ساخت داخل،خودتون در مورد تست های بدنه و کیفیت تزئینات داخل دو خودرو قضاوت کنید

    موافقم 6
    مخالفم 8
  14. گاس فرینگ

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (345 ديدگاه)

    برین دنبال یه تندر پلاس مدل بالای کم کار براتون ارزون تر در میاد به لحاظ ظاهری هم چیزی از اینا کم نداره مخصوصا در رنگ سفید هرچند اگه تصادف کنین قطعاتش گرون تره

    موافقم 2
    مخالفم 10
  15. Dun Dun

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (163 ديدگاه)

    تمام مقایسه هارو بزارین کنار فقط تو عکس اول تو نمایی که مشخصه کیفیت مونتاژ دو محصول باهم مقایسه کنین چند پله تارا پایین تر از جکه
    کاپوت تارا قسمتی که به گلگیر میرسه و کاپوت قسمت چراغ اصلا انگاری طرح و اندازش اشتباهه
    جلو پنجره با چراغ اصلا هماهنگ نیست

    موافقم 6
    مخالفم 4
  16. العبد

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ماشین ایرانی یا چینی،آش کشک خاله است، همین ماشین ایرانی راهم نمیشودخریدخیلی گران است بدنه روغن نباتی قومثل، بدنه، پراید، تیبا،ساینا، ووووو، خودروسازان عجب رویی دارند ماشین باکیفیت خیلی پائین امّاقیمت نجومی، روکه نیست سنگ پای قزوینه، آن هم چقدر اذیت میکنندتاخودروتحویل مشتری بدهند همه شرطه هابه نفع خودشان میباشد(علی لعنه الله علی القوم الظالمین)آمین

    موافقم 10
  17. مرتضی

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ۱.۵ ساله جک j4 اپشنال دارم.صفر تحویل گرفتم و پسر عمه خودمم تارا سفید گرفت.
    ظاهر بهتر تارا بگیرین
    مصرف کمتر j4 بگیرین
    رنگ بدنه بهتر تارا
    اگه میخوایین برای مشکلات برقی به نمایندگی نرین j4 بگیرین
    بدنه ضخیم و شاسی محکم j4 بگیرین
    کمی بازار بهتر برای فروش میخوایین تارا بگیرین
    J4 ماشین بی درد سریه.
    اگه مصرف کننده این j4 بگیرین

    موافقم 22
    1. محسن

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      واقعا ماشین خوبیه ؟؟؟؟
      من ایکس 22 پرو دنده دارم صفر .ارزش داره بفروشم و جک جی ۴ بخرم ؟؟؟؟

      موافقم 8
      مخالفم 1
    2. ملک پور

      ۲۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دقیقادرست می فرمایید

  18. مردم

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نمیدونم نویسنده چه خصومتی با خودرو تارا داره از لحاظ ظاهر واقعا ماشین زیبایی هست مخصوصا نسخه جدید

    موافقم 6
    مخالفم 5
  19. قادر

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اگر حفظ امنیت جانی براتون مهمه j4 بگیرید
    اگر پیت حلبی میخواهید تارا بگیرید
    اگر کیفیت میخواهید j4 بگیرید
    اگر دنبال درد سری تارا بگیر

    موافقم 13
    مخالفم 3
  20. علیرضا

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من تارا اتومات داشتم ماشین بدی نیست بین ایرانی ها از همه سرتر ولی چون خرابی داشت فروختم آریزو۵ خریدم که بهتر از اون بود ولی چینی ها یه مشکل دارن اونم اینکه قطعاتش بسختی گیر میاد ولی ایران‌خودرو نمایندگی خیلی سریع قطعه رو تامین میکنه

    موافقم 11
    مخالفم 3
  21. امیر حسین

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام با اونایی که می‌خوان تارا بخرم من تو نمایندگی شیراز دارم کار میکنم از هر 10تا ماشین 11تاش تارا هست مشکل برقی بسیار فراوان داره ماشین چینی خیلی بهتر از ایرانی هست
    مشکلات فروان تارا
    1. بخاری یا کولر بشدت افتضاح داره
    2. هین رانندگی فرمان سفت میشه
    3. چراغ روزش دوام بیار یک یا دوماه هی میسوزه
    4. وقتی میری کارواش آب از شیشه جلو می‌ریزه داخل اگه که اتومات باشه می‌ریزه رو پپس میسوزه
    5. سنسور با لاستیک ارور میده درست کار نمیکنه
    6. جک برقی صندوق عقب کلا چیز الکی هست کار نمیکنه
    7. گیربکس اتومات هنگام تعویض دنده تقه بشدت بدی میزنه که با آپدیت هم قابل حل شدن نیست

    نتیجه پراید بهتر از تارا هست

    موافقم 15
    مخالفم 6
  22. امید

    ۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    فکرشو بکنید که باید ۱۰ الی ۱۲هزار دلار بی زبانو بدی و اینارو بخری
    ولی یک نکته هم هست ، الان من میخوام ماشین صفر بخرم
    کدوم در دسترسه؟
    ایرانخودرو و سایپا که ثبت نام قطره چکانی دارند با تحویل نا معلوم و قیمت بازار هم که حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد بالاتره در صورتیکه کرمان موتور محصولاتش در بازار زیر قیمت کارخانه موجود است!!!
    بنظرم با این اوصاف جک بخری وبا ۲۰درصد افت قیمت در بازار دست دوم بفروشی باز بصرفه تر است
    اصلا هم بحث فنی نیست چون هر دو در حد فرغون هستن

  23. فرهاد

    ۲ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طبق بررسی های بعمل امده از کارشناسان مشگل خودرو های چینی فقط تامین قطعات هست هر کسی جک جی 4 داشته از خدمات بعداز فروش خوبی و گارانتی برخودار می باشد فقط بدنه تارا و دنا پلاس از ورق های اهنی نازک برخلاف خودرو های چینی

  24. محمد

    ۱۵ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا یه مقاله به این مفصلی نوشتید مهم ترین نکته رو نگفتید که جک جی ۴ ۵ ستاره ایمنی اتحادیه اروپا رو داره و از نظر ایمنی و رنگ و بدنه خیلی بالاتر از ایران خودرویی ها هستش از نظر نرمی و بی صدایی و استهلاک هم یه سرو گردن بالاتره .‌‌.
    برای خرید هیچوقت به نظرات یه عده ذینفع توجه نکنید
    بازار ایران یه بازار مریضه خودتونو جای یه اروپایی بزارید ببینید میخاستید یکدوم ازین ماشین ها رو برای ۵سال مصرف استفاده کنید کدوم رو انتخاب میکردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا