ایران خودرو

مقایسه تارا و پژو ۲۰۷، کدام خودرو ارزش خرید بیشتری دارد؟

اگر به دنبال خرید یک خودروی صفرکیلومتر داخلی با قیمتی بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان هستید، تارا و پژو ۲۰۷ از اصلی‌ترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند.
تارا یا پژو 207

تارا و پژو ۲۰۷ هرچند از لحاظ سگمنت و فرم بدنه باهم تفاوت دارند ولی در بازهٔ قیمتی ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان، از اصلی‌ترین گزینه‌های بازار به‌حساب می‌آیند و به همین دلیل ممکن است خریدارانی که با این حدود قیمت به دنبال خرید یک خودروی صفرکیلومتر هستند را دچار تردید کنند. درنتیجه، مقایسهٔ این دو ماشین می‌تواند برای خریداران راهگشا باشد. دراین‌بین، تارا خودروی جدیدتری است. این خودرو که بر پایهٔ پژو ۳۰۱ ساخته شده است، اولین بار در سال ۱۳۹۹ رونمایی شد و با مدل ۱۴۰۰ به بازار آمد. از سوی دیگر، پژو ۲۰۷ که درواقع فیس‌لیفتی روی پژو ۲۰۶ محسوب می‌شود، اولین بار در سال ۱۳۸۹ راهی بازار کشورمان شد و پس از وقفه‌ای که به دلیل تحریم‌ها در سال ۱۳۹۲ در تولید آن ایجاد شد، دوباره در سال ۱۳۹۵ با تغییراتی به خط تولید ایران‌خودرو بازگشت. تارا و ۲۰۷ هردو در نسخه‌های دستی و اتوماتیک عرضه می‌شوند ولی تنوع تیپ‌های ۲۰۷ بسیار بیشتر است.

 همچنین بخوانید:

مقایسه مشخصات فنی

این دو خودرو علیرغم تفاوت سگمنت و فرم بدنه، در قوای محرکه باهم یکسان هستند و هردو از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری TU5 استفاده می‌کنند. البته ۲۰۷ با موتور TU3 هم تولید می‌شود ولی در این مقایسه ما صرفاً به نسخه‌های TU5 می‌پردازیم که از لحاظ قیمتی مشابه تارا هستند. در حال حاضر، پژو ۲۰۷ در نسخه‌های دستی، دستی پانوراما، اتوماتیک و اتوماتیک پانوراما عرضه می‌شود درحالی‌که تیپ‌های تارا فقط به V1P دستی و V4 LX اتوماتیک محدود است. هردو تیپ دستی و اتوماتیک تارا به پیشرانهٔ ارتقاءیافتهٔ TU5P مجهز هستند که با تغییراتی مثل تجهیز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ، خروجی کمی بالاتری برابر با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور دارد. در بخش انتقال نیرو هم هرچند تارا V1 ابتدا با گیربکس پنج سرعته دستی عرضه شد اما مدتی است تیپ V1P با گیربکس شش سرعتهٔ دستی جایگزین آن شده است. تارا V4 LX هم از گیربکس شش سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند.

تارا یا پژو 207

پژو ۲۰۷ در نسخهٔ دستی در هردو مدل پانوراما و سقف فلزی، همچنان با همان پیشرانهٔ TU5 معمولی تولید می‌شود که ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیرو نیز همچنان توسط همان گیربکس پنج سرعته دستی قدیمی صورت می‌گیرد و بنابراین، ۲۰۷ در نسخهٔ دستی از لحاظ قوای محرکه یک پله از تارا V1P عقب‌تر است. البته ایران‌خودرو در اواخر بهار ۱۴۰۲ پژو ۲۰۷ را با گیربکس شش سرعته دستی و پیشرانهٔ TU5P معرفی کرد ولی هنوز از عرضهٔ این مدل خبری نیست و اگر خواهان ۲۰۷ دستی باشید همچنان باید به پیشرانهٔ TU5 معمولی و گیربکس پنج سرعته بسنده کنید. از سوی دیگر اما ۲۰۷ در نسخهٔ اتوماتیک قوای محرکهٔ کاملاً یکسانی با تارا V4 LX دارد. این یعنی در این مدل شاهد موتور TU5P با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و گیربکس شش سرعته اتوماتیک هستیم.

تارا یا پژو 207

طراحی بیرونی و ابعاد

هرچند ۲۰۷ خودروی به‌مراتب قدیمی‌تری نسبت به تارا محسوب می‌شود ولی هنوز هم طراحی جذاب‌تر و جوان‌پسندتری دارد. با اینکه این خودرو اساساً همان ۲۰۶ است و مطابق با زبان طراحی دو سه نسل قبل پژو شکل گرفته ولی در بازار محدود و انحصاری ایران، همچنان جزء خودروهای پرطرفدار خصوصاً در بین جوان‌ها است. از سوی دیگر، تارا با وجود پایه و اساس مدرن‌تر، در ظاهر نمای چندان جذابی ندارد و تا حدودی محافظه‌کارانه و کسل‌کننده به نظر می‌رسد. هرچند ایران‌خودرو با بازطراحی جلو و عقب پژو ۳۰۱ سعی در ایجاد نمای بروزتری داشته ولی نتیجهٔ کار چندان متناسب از آب درنیامده است. البته در تیپ‌های V1P و V4 یکی از مشکلات ظاهری تارا یعنی نور بیش‌ازحد چراغ‌های عقب با طراحی گرافیک جدید برطرف شده و نمای بسیار بهتری را ایجاد کرده است. از لحاظ ابعاد، طبیعتاً تارا خودروی بزرگ‌تری است و ۴,۵۱۹ میلی‌متر طول، ۱,۷۴۸ میلی‌متر عرض و ۱,۴۶۶ میلی‌متر ارتفاع دارد درحالی‌که این اعداد برای ۲۰۷ به ترتیب ۳,۸۷۲ میلی‌متر، ۱,۶۶۹ میلی‌متر و ۱,۴۴۱ میلی‌متر هستند.

طراحی داخلی و امکانات

در داخل نیز مثل بیرون، چندین سال جدیدتر بودن تارا چندان خود را نشان نمی‌دهد زیرا در این خودرو از داشبورد سیتروئن C3 XR بازار چین استفاده شده که پیشینهٔ آن به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد و کاملاً رنگ و بوی کهنگی دارد. البته شرایط در ۲۰۷ هم چندان بهتر نیست زیرا بخش پایینی داشبورد این خودرو همچنان با ۲۰۶ یکسان است و تنها به‌روزرسانی که از سال ۱۳۸۹ تاکنون تجربه کرده تجهیز به نمایشگر لمسی و غربیلک فرمان جدید است. از لحاظ کیفیت متریال هم هیچ‌کدام تعریفی ندارند و کل داشبورد هردو از پلاستیک خشک و سیاه ساخته شده است. البته در تیپ‌های جدید تارا V1P و V4 LX ایران‌خودرو رو دری‌ها را تغییر داده و دکمه‌های شیشه‌بالابر را از روی کنسول به روی درها منتقل کرده که اقدام مثبتی است. همچنین بزرگ‌ترین برتری تارا نسبت به ۲۰۷ خود را در صندلی‌های عقب نشان می‌دهد یعنی جایی که فضای پای نسبتاً مناسبی را ارائه می‌کند درحالی‌که صندلی‌های عقب ۲۰۷ برای بزرگ‌سالان عملاً غیرقابل استفاده هستند.

امکانات و تجهیزات پژو ۲۰۷ در نسخه‌های دستی و اتوماتیک یکسان است ولی تارا در نسخهٔ اتوماتیک امکانات بیشتری را ارائه می‌کند. در جدول زیر لیست امکانات این دو خودرو را باهم مقایسه می‌کنیم:

  پژو ۲۰۷ دستی تارا V1P
ترمز جلو و عقب دیسکی جلو و عقب دیسکی
کنترل پایداری دارد دارد
کنترل کشش دارد دارد
ترمز کمکی دارد دارد
سیستم کمکی حرکت در سربالایی دارد دارد
ایربگ ۲ عدد ۲ عدد
فرمان برقی با دکمه‌های کنترلی برقی با دکمه‌های کنترلی
سیستم تهویه اتوماتیک اتوماتیک
نمایشگر لمسی دارد دارد
دی‌لایت دارد دارد
آینه‌های جانبی تنظیم برقی تنظیم برقی
سنسور دنده عقب دارد دارد
دوربین دنده عقب دارد دارد
سیستم پایش باد تایرها دارد دارد
رینگ ۱۴ اینچی فولادی ۱۵ اینچی فولادی
تنظیم صندلی‌های جلو دستی دستی
کروز کنترل دارد دارد
سقف شیشه‌ای دارد ندارد
آینه داخلی الکتروکرومیک دارد ندارد
سنسور نور و باران ندارد دارد
آنتن کوسه‌ای ندارد دارد
چراغ خوشامدگویی ندارد دارد
پژو ۲۰۷ اتوماتیک تارا V4 LX
ایربگ ۲ عدد ۴ عدد
آینه‌های جانبی تنظیم برقی تاشو برقی
رینگ ۱۴ اینچی آلومینیومی ۱۶ اینچی آلومینیومی
تنظیم صندلی‌های جلو دستی برقی
گرم‌کن صندلی‌های جلو ندارد دارد
ورود بدون کلید ندارد دارد
استارت دکمه‌ای ندارد دارد
در صندوق با سنسور پایی ندارد دارد

 با توجه به جدول فوق، ۲۰۷ و تارا در نسخه‌های دستی از لحاظ امکانات تقریباً در یک سطح هستند ولی تارا V4 LX خودروی بسیار مجهزتری نسبت به ۲۰۷ اتوماتیک محسوب می‌شود.

تجربه رانندگی

ازآنجایی‌که قوای محرکه دو خودرو یکسان است، از لحاظ تجربه رانندگی خیلی تفاوتی باهم ندارند ولی تارا در هنگام رانندگی به دلیل فاصله محوری کشیده‌تر، پایداری بیشتری دارد و سواری مطمئن‌تری را فراهم می‌کند. از سوی دیگر اما ۲۰۷ به لطف ابعاد کوچک‌تر، خودروی چابک‌تری است. همچنین این خودرو به دلیل حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن سبک‌تر، از لحاظ شتاب و کشش هم بهتر از تارا عمل می‌کند. این در حالی است که توان پیشرانه TU5 برای تارا چندان کافی به نظر نمی‌رسد و خصوصاً در نسخه اتوماتیک زمانی که خودرو پر از بار و سرنشین باشد مشکل‌ساز می‌شود. ۲۰۷ همچنین به لطف ابعاد جمع‌وجور، برای استفاده در شهرهای شلوغ گزینه مناسب‌تری است درحالی‌که تارا با برخورداری از صندوق بار بزرگ و کابین جادارتر، برای استفاده‌های خانوادگی و مسافرت گزینه بهتری خواهد بود.

قیمت و ارزش خرید

در حال حاضر، قیمت کارخانه‌ای تارا V1P برابر با ۷۷۵ میلیون تومان و قیمت بازار آن حدود ۸۸۰ میلیون تومان است. این اعداد برای تارا V4 LX هم به ترتیب ۹۰۱ میلیون و یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان هستند. از سوی دیگر، قیمت کارخانه‌ای پژو ۲۰۷ دستی پانوراما ارتقاءیافته ۶۷۵ میلیون تومان و قیمت ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما ۷۹۶ میلیون تومان است درحالی‌که این ارقام در بازار به ترتیب حدود ۸۷۰ میلیون و یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان است؛ بنابراین، نسخه‌های دستی و اتوماتیک تارا و ۲۰۷ از لحاظ قیمت بازار بسیار به هم نزدیک‌تر هستند و این باعث می‌شود تارا با امکانات بیشتر و کابین جادارتر، ارزش خرید بیشتری داشته باشد.

جمع‌بندی

به‌طورکلی، هیچ‌کدام از این دو خودرو گزینه ایده‌آلی نیستند و ارزش قیمت در حدود یک میلیارد تومانی را ندارند ولی اگر خواهان خودرویی صفرکیلومتر در این بازه قیمتی باشید، تارا و ۲۰۷ از معدود گزینه‌ها خواهند بود. از بین این دو، تارا به لطف پلت‌فرم مدرن‌تر، امکانات بیشتر، کابین جادارتر و قوای محرکه بروزتر (در قیاس با ۲۰۷ دستی)، خودروی بهتری محسوب می‌شود و ارزش بیشتری در برابر قیمت دارد ولی اگر خانواده کم‌جمعیتی دارید و به دنبال یک خودروی جمع‌وجور و جوان‌پسند برای استفاده‌های شهری هستید، پژو ۲۰۷ هم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

مشخصات فنی

پژو ۲۰۷ دستی پژو ۲۰۷ اتوماتیک تارا V1P تارا V4 LX
پیشرانه TU5 TU5P
نوع موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
قدرت ۱۰۵ اسب بخار ۱۱۳ اسب بخار
گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر ۱۴۴ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته دستی ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو
شتاب صفرتاصد ۱۱.۶ ثانیه ۱۲.۶ ثانیه ۱۲.۵ ثانیه ۱۳.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۷.۲ لیتر ترکیبی ۷.۴ لیتر ترکیبی ۷.۲ لیتر ترکیبی ۷.۳ لیتر ترکیبی
فاصلهٔ محوری ۲,۴۴۳ میلی‌متر ۲,۶۵۲ میلی‌متر
طول ۳,۸۷۲ میلی‌متر ۴,۵۱۹ میلی‌متر
عرض ۱,۶۶۹ میلی‌متر ۱,۷۴۸ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۴۱ میلی‌متر ۱,۴۶۶ میلی‌متر
وزن ۱۰۸۷ کیلوگرم ۱۱۱۸ کیلوگرم ۱۱۷۳ کیلوگرم ۱۲۳۴ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۲۴۵ لیتر ۶۴۰ لیتر

کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Nr

    ۱۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (97 ديدگاه)

    هیچی یه 207 بگیری موتور و جعبه دنده rc کنی لذت دنیا و آخرت رو ببری

    موافقم 14
    مخالفم 69
    1. علی Shelby

      ۱۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (606 ديدگاه)

      ۲۰۷ انگار چپول اخم کرده

      موافقم 22
      مخالفم 5
      1. گاس فرینگ

        ۱۵ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (462 ديدگاه)

        بازم از تارا که میگفتن از یوز ایرانی طراحیش کردن ولی بیشتر شبیه شیر تعزیه شده بهتره

        موافقم 20
        مخالفم 4
        1. فرشید

          ۱۵ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (290 ديدگاه)

          توی کشوری که حقوق پایه در نهایت 12 میلیون میشه و با اضافه کاری شاید بتونی نهایت پونزده شونزده تومن بگیری و بیشتر شرکت ها همین حقوق رو میدن با این مخارج سنگین کرایه خونه لباس خوراک اسنپ و… یک میلیارد تومن خیلی خیلی زیاده. یعنی باید از همه چیز بزنی صرفه جویی کنی ازدواج نکنی مسافرت نری شکلات یا بستنی نخری لباس نخری خلاصه زندگی نرمال نکنی تا با پس انداز کردن و وام گرفتن و بدبختی پول خوابوندن توی حساب و ضامن پیدا کردن شاید بتونی بخری. وقتی هم خریدی میبینی دستاورد کل زندگیت شده خریدن یه ماشین فسیل کوچیک ضعیف اقتصادی درجه 3 بی کیفیت که هیچ جای دنیا نگاش هم نمیکنن

          موافقم 22
          مخالفم 1
    2. genius

      ۱۵ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      207 تو ایران دیدی برو حالشو ببر
      اینا 206+ ان رفیق

      موافقم 18
      مخالفم 3
  2. زیزیگولو

    ۱۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (6037 ديدگاه)

    اینها ۲۰۶ پلاس هستن!!!! تو ایران هیچوقت ۲۰۷ واقعی رو ندیدیم

    موافقم 62
    مخالفم 4
    1. ۱۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5204 ديدگاه)

      شاید باورت نشه من سال ۹۹ یا ۹۸ یه 206cc دیدم یدونه تو تعمیرگاه بود
      چند وقت پیش هم تو دیوار یه آگهی ۲۰۷ دیدم پلاک قشم بود ۲۰۷ اصلی بود

      موافقم 26
      مخالفم 0
      1. زیزیگولو

        ۱۴ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (6037 ديدگاه)

        پژو ۲۰۷ واقعی فرم قسمت عقب بدنه ش و همینطور محل قرار گرفتن محور عقب و چرخهای عقبش و همینطور فرم چراغای عقبش با این چیزی که ویرانخودرو به اسم ۲۰۷ میده دست مردم از زمین تا آسمون متفاوته
        👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
        https://www.aparat.com/v/c535r97

        موافقم 31
        1. ۱۴ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (5204 ديدگاه)

          کاش حداقل ایران‌خودرو رودری های اینو میزاشت رو اون ۲۰۷ ها

          موافقم 8
          مخالفم 1
  3. KAIZEN

    ۱۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    هر دو فاقد کوچکترین ارزش خرید
    هردو دارای مشکلات شدید برقی و کیفی
    هردو بشدت چندش آور
    ولی در شرایط جبر فعلی، تارا گزینه بهتریه

    موافقم 57
    مخالفم 17
  4. ۱۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (5204 ديدگاه)

    کاش ایران خودرو ۲۰۷ اصلی رو وارد بازار میکرد و به جای تارا پژو ۳۰۱ رو مونتاژ میکرد ایران خودرو میتونست همچین کاری رو کنه و اون نسل جدید پژو ۳۰۱ مونتاژ کنه و جایگزین ۴۰۵ کنه
    همچنین یه جوری هم خط تولید ۲۰۸ رو راه مینداخت
    طراحی تارا بد نیست ولی به ۳۰۱ نمی‌رسه من میگم حداقل کنار تارا ۳۰۱ رو مونتاژ میکرد

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. محمد

      ۱۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1322 ديدگاه)

      تحریم هستیم چجوری ۳۰۱ مونتاژ کنه؟

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. یاسین

        ۱۵ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اینا تو تحریم خوب سود میکنن
        و الی اگ تحریم نباشه
        آیا کسی حاضر از این خودروهای بی کیفیت به قیمت تویوتا و بنز پول بده .
        در یک صورت فقط مردم می خرند اول کیفیت را بالاخره دوم قیمت ثابت بشه
        در غیر اینصورت دیگه هیچ کارمندی توان خرید خودرو میلیاردی را در این شرایط ندارد.

  5. کینگ

    ۱۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی ببخشید
    ولی ۲۰۷ که معروفه برا دختر بازی
    که بنظر من باید گفت اشخاص اهل خودنمایی و پز

    چرا ؟ چون با این قیمت اصلا معقول نیست قریب به یک میلیارد بدی جای ماشینی که رانا و اطلس هم کارش بنوعی میکنه
    معمولا پول بدست اومده با زحمت توسط اشخاص اهل تلاش و زحمت درست خرج میشه که در بحث خودرو سدان خانوادگی مثل تارا واقعا ارزش بیشتری داره
    حتی شخص مجرد و خارج از اون دایره فوق باشی میدونی این ماشین قابلیت های بهتری داره
    و فروشش هم راحت تره

    موافقم 40
    مخالفم 8
    1. ۱۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5204 ديدگاه)

      اونی که با ۴۵۰ میلیون تومن یه ۲۰۷ مدل ۸۹ خریده و چراغاشو فیس لیفت کرده و به اونی که اطلس خریده ۶۰۰ میلیون میگه گدایی و پوز میده بهش :

      موافقم 16
      مخالفم 2
      1. گاس فرینگ

        ۱۵ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (462 ديدگاه)

        والا جدیدا برعکس شده تو دیوار ۲۰۷ مدل ۹۶ دیدم چراغ هاشو مدل پایینی انداخته بود

    2. محمدجواد

      ۱۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      می‌خواستم همینو بگم تبلیغات مشهوره همیشه چونکه سمند و ۴۰۵ از رده می خوان خارج کنن مجبورن یک‌ چیزی رو مد کنن مثلا ۴۰۵ شوتی…۲۰۶ و ۲۰۷ مخصوص دور دور و…
      کاش بجای رقیب بودن بفکر نسل آینده باشن که هوای پاکی براشون نمونده
      آینده پاک مهمه نه ماشین قوی
      انسان هر روز ضعیف تر می شه با این وضع هوای موجود

      موافقم 17
      1. فرشید

        ۱۵ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (290 ديدگاه)

        بالاخره یه آدم حسابی که دو کلمه حرف منطقی بگه توی پدال دیدم. هوای پاک از ماشین قوی مهمتره ولی متاسفانه بیشتر مردم نگاهشون فقط به امروزه

  6. م.ر

    ۱۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کلا هر دوتا یه فاجعه از ویران خودرو هستش .
    ولی تارا گزینه بهتری هست،بخاطر اپشنهای بروز تر و اینکه ۲۰۷ که در اصل همون ۲۰۶ دیگه بسه چند قرن باس یه پلت فرم رو این ملت تحمل کنند

    موافقم 17
    مخالفم 2
  7. محمد

    ۱۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فرقون های رده خارج با تکنولوژی عهد بوق را به قیمت بنز به مردم نگون بخت قالب میکنند!! بجای این ارابه ها یک مدل تویوتا بیارید مونتاژ کنید و یا حتی تویوتای مدل ۵سال قبل را که مثلا ژاپن دیگه از خط خودش خارج کرده امتیازشو بگیرند و در ایران بسازند . البته به قیمت منسفانه ؛ نه قیمت مافیا …

    موافقم 13
    مخالفم 1
  8. Arash2009

    ۱۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    خداوکیلی حیف نیست یه میلیارد تومن بدین به این ماشین های آشغال بی کیفیت ؟
    برادر من برو یه ماکسیما تمیز بخر حالشو ببر
    (با اون موتور v۶)

    موافقم 7
    مخالفم 12
    1. علیرضا

      ۱۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوست عزیز ماکسیمای تمیز تو بازار الان حداقل بین ۱/۲۰۰ تا ۱/۴۰۰ قیمتشه، هزینه های تعمیر و نگهداریشم با توجه به مدل هاش در نظر بگیری و همین‌طور استهلاک به شدت بالاش به این نتیجه میرسی که یه تارای صفر با ۳ سال یا ۶۰۰۰۰ کیلومتر گارانتی با امکانات مناسب و منطقی نسبت به قیمتش و رقباش و هندلینگ خوب و اطاق جادار و صندوق بزرگش و خیلی امکانات دیگه که ماکسیما نسبت بهش نداره به شدت منطقی تره و از بیشترشون نمیشه به صورت روزمره استفاده کرد، ماشینایی مثل ماکسیما و زانتیا الان تمیزشون خیلی کم پیدا میشه و خرابیشونم کم نیست…

      موافقم 16
      مخالفم 5
      1. محمد

        ۱۵ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ماکسیما و زانتیا با هر ماشین ایرانی قابل مقایسه نیست،من جفتشو داشتم و از هر لحاظ راضی بودم
        مخصوصا ماکسیما دستی که سوختش عالی بود برخلاف باور عوام

        موافقم 1
        مخالفم 1
  9. shetab-car

    ۱۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (258 ديدگاه)

    ایران خودرو اومده رو هر کدوم یه سری چیزها رو گذاشته و یا کم کرده که همه محصولات فروش بره مثلا تارا فضای بار زیادی داره اما اگه طراحی برات مهمه باید قیدشو بزنی و از طرفی 207 طراحی جذابی داره ولی اگه فضای سرنشین برات مهمه باید قیدشو بزنی!!!

    موافقم 5
    مخالفم 2
  10. بهمن

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۲۰۷ واقعا کیفیتش خیلی پایین اومده.اینقدر اتاقش ضعیفه که تو شیب زیاد درب ماشین باز نمیشه.و تا الان با کیلومتر ۱۰۰۰تا ایربک خراب شد و ۱۵۰۰ تا کلیدهای فرمان از کار افتاد و کامپیوترش همش هنگ میکنه.صندلیهاش از مقوا نازک تره و فنراش معلومه….خلاصه اینقدر ایراد داره که هرچی بنویسم کمه…..حیف پول و جوانیمون🥺

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا