ایران خودرو

ایران‌خودرو TF-21… جانشین پژو 206 و 207 در راه بازار!

در جریان بازدید وزیر صمت از مجموعه ایران‌خودرو، پروژه جدیدی بنام TF-21 معرفی شد.

این خودرو که در کلاس ابعادی B قرار دارد، طبق وعده مدیرعامل ایران‌خودرو قرار است تا ظرف ۱۸ ماه آینده بر روی خط تولید قرار گیرد.

در گام اول قرار است بر روی این محصول یکی از موتورهای خانواده TU نصب، و در فاز بعدی از موتور سه سیلندر ملی استفاده شود.

این خودرو قابلیت مجهز شدن به استاندارد تصادف با عابر پیاده، سیستم ایمنی اخطار فشار باد تایر، سیستم راهنمایی راننده در تعویض دنده، سیستم پایداری الکترونیکی و کاهش مصرف سوخت را دارد.

محصولات اقتصادی و کوچک جایگزین پیرمردهای پژو

پس از انعقاد برجام و ورود برندهای مختلف به ایران، شراکت‌هایی میان خودروسازان دولتی و برندهای بزرگی همچون رنو و پژو شکل گرفت.

در جریان این ارتباطات فنی مهندسی، شرکت ایران‌خودرو موفق شد تا نقشه‌ها و الگوهای فنی پلت فرم CFM-A را از رنو – نیسان، و نقشه‌های کامل پلت فرم PF1 را از پژو در اختیار بگیرد.

با توجه به خروج خودروهای ۴۰۵، پارس و سمند از خط تولید و حذف تدریجی این پلت فرم از سبد محصولات شرکت به دلیل پاس نکردن استانداردهای ۸۵ گانه، و همچنین عدم امکان تولید محصولاتی استاندارد، با ابعاد و قیمتی مشابه به این خودروها، قرار است گزینه‌هایی ارزان و بروز از خانواده CMF-A و p200، که ابعادی کوچک‌تر از خودروهای فوق دارند، جایگزین این محصولات شوند.

در همین راستا اولین محصول جایگزین که در کلاس ابعادی A و بر مبنای پلت فرم CMF-A است، در پایان امسال روانه بازار خواهد شد. چندی قبل و در جریان بازدید مدیرعامل جدید ایران‌خودرو از شرکت جتکو، تصویری از این خودرو منتشر شد که نشان می‌دهد این پروژه K112 نام داشته و ظاهر آن مشابه به رنو کویید خواهد بود. 112K اولین خودروی ایرانی است که با موتور ۱ لیتری سه سیلندر وارد خیابان‌ها می‌شود. این نسخه از موتور ملی، در حدود ۷۲ اسب بخار قدرت و ۹۸ نیوتون متر گشتاور داشته و برای خودروهای کوچک شهری طراحی شده است.

TF-21 هاچ‌بک کراس اقتصادی بر پایه پلت‌فرم جدید

شنیده‌ها حاکی است، TF-21 به‌عنوان دومین هاچ‌بک کراس ملی ایران‌خودرو پس از K112، بر مبنای یک پلت فرم غیرفرانسوی و در عین حال بروز طراحی و تولید شده و جایگزین ۲۰۶ در سبد محصولات این سکو خواهد شد.

بنابر اطلاعات منتشر شده از این پروژه، استایل و سگمنت این پروژه شباهت‌هایی به کیا سول و ام‌جی۳ خواهد داشت و به بیان ساده‌تر ساختاری جعبه ای دارد. بررسی پلت‌فرم و الگوی اصلی این پروژه نشان می‌دهد که ایران‌خودرو به‌دنبال فاصله گرفتن از شریک قدیمی و اروپایی خود بوده و در این پروژه سعی دارد تا کماکان خودرویی با کیفیت سواری پژو ۲۰۶ را جایگزین این محصول کند.

رقبا و قیمت احتمالی

ازآنجایی‌که این خودرو قیمتی مشابه به ۴۰۵ و سمند داشته و در رده ابعادی ۲۰۶ قرار می‌گیرد، شاهد رقابت این خودرو با اطلس و کوییک سایپا خواهیم بود. پیش‌بینی می‌شود این محصول در محدوده قیمتی کمتر از ۱۰ هزار دلار به بازار عرضه شود.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. پسرک فضول

    ۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کراس کدومه؟ 206 را نهایتا یک رینگ 16 می اندازند زیرش اسمشو میگذارند کراس موتور هم که تکنولوژی دهه 80. مسخره کرده اند

    موافقم 16
    مخالفم 1
  2. افشین

    ۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خجالت بکشید این چه مسخره بازی این چه تولیدی بسه دیگه داریم حالت تهوع میگیرم

    موافقم 12
    مخالفم 1
  3. مهران

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فکر کنم هاچبک رانا را دارن میدن تو بازار اسمش را هم گذاشتن کراس اوور🫤🫤🫤

    موافقم 3
    مخالفم 2
  4. محمد

    ۲۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امیدواریم روزی برسه ،ایران خودرو خودرو بنز ،بی ام،باموتورtu5تولید کنه،همه مردم بتونن بخرن

    موافقم 3
    مخالفم 2
  5. Amir

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    باز هم مسخره بازی جدید، بابا ول کنین حالمون از هر چی پژوئه بهم خورد دیگه یک ۲۰۶ ساختن اندازه کل برند های بنز از توش مدل درآوردن با قیمت های متنوع کاملا به صرفه، ایربگ هیچکدوم هم باز نمیشه

    موافقم 3
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا