در جریان بازدید وزیر صمت از مجموعه ایرانخودرو، پروژه جدیدی بنام TF-21 معرفی شد.
این خودرو که در کلاس ابعادی B قرار دارد، طبق وعده مدیرعامل ایرانخودرو قرار است تا ظرف ۱۸ ماه آینده بر روی خط تولید قرار گیرد.
در گام اول قرار است بر روی این محصول یکی از موتورهای خانواده TU نصب، و در فاز بعدی از موتور سه سیلندر ملی استفاده شود.
این خودرو قابلیت مجهز شدن به استاندارد تصادف با عابر پیاده، سیستم ایمنی اخطار فشار باد تایر، سیستم راهنمایی راننده در تعویض دنده، سیستم پایداری الکترونیکی و کاهش مصرف سوخت را دارد.
محصولات اقتصادی و کوچک جایگزین پیرمردهای پژو
پس از انعقاد برجام و ورود برندهای مختلف به ایران، شراکتهایی میان خودروسازان دولتی و برندهای بزرگی همچون رنو و پژو شکل گرفت.
در جریان این ارتباطات فنی مهندسی، شرکت ایرانخودرو موفق شد تا نقشهها و الگوهای فنی پلت فرم CFM-A را از رنو – نیسان، و نقشههای کامل پلت فرم PF1 را از پژو در اختیار بگیرد.
با توجه به خروج خودروهای ۴۰۵، پارس و سمند از خط تولید و حذف تدریجی این پلت فرم از سبد محصولات شرکت به دلیل پاس نکردن استانداردهای ۸۵ گانه، و همچنین عدم امکان تولید محصولاتی استاندارد، با ابعاد و قیمتی مشابه به این خودروها، قرار است گزینههایی ارزان و بروز از خانواده CMF-A و p200، که ابعادی کوچکتر از خودروهای فوق دارند، جایگزین این محصولات شوند.
در همین راستا اولین محصول جایگزین که در کلاس ابعادی A و بر مبنای پلت فرم CMF-A است، در پایان امسال روانه بازار خواهد شد. چندی قبل و در جریان بازدید مدیرعامل جدید ایرانخودرو از شرکت جتکو، تصویری از این خودرو منتشر شد که نشان میدهد این پروژه K112 نام داشته و ظاهر آن مشابه به رنو کویید خواهد بود. 112K اولین خودروی ایرانی است که با موتور ۱ لیتری سه سیلندر وارد خیابانها میشود. این نسخه از موتور ملی، در حدود ۷۲ اسب بخار قدرت و ۹۸ نیوتون متر گشتاور داشته و برای خودروهای کوچک شهری طراحی شده است.
TF-21 هاچبک کراس اقتصادی بر پایه پلتفرم جدید
شنیدهها حاکی است، TF-21 بهعنوان دومین هاچبک کراس ملی ایرانخودرو پس از K112، بر مبنای یک پلت فرم غیرفرانسوی و در عین حال بروز طراحی و تولید شده و جایگزین ۲۰۶ در سبد محصولات این سکو خواهد شد.
بنابر اطلاعات منتشر شده از این پروژه، استایل و سگمنت این پروژه شباهتهایی به کیا سول و امجی۳ خواهد داشت و به بیان سادهتر ساختاری جعبه ای دارد. بررسی پلتفرم و الگوی اصلی این پروژه نشان میدهد که ایرانخودرو بهدنبال فاصله گرفتن از شریک قدیمی و اروپایی خود بوده و در این پروژه سعی دارد تا کماکان خودرویی با کیفیت سواری پژو ۲۰۶ را جایگزین این محصول کند.
رقبا و قیمت احتمالی
ازآنجاییکه این خودرو قیمتی مشابه به ۴۰۵ و سمند داشته و در رده ابعادی ۲۰۶ قرار میگیرد، شاهد رقابت این خودرو با اطلس و کوییک سایپا خواهیم بود. پیشبینی میشود این محصول در محدوده قیمتی کمتر از ۱۰ هزار دلار به بازار عرضه شود.
ممد ژانگولر
۱۵ فروردین ۱۴۰۱به نظرم گزینه خوبیه
خیلی بهتر از چینیهای بی هویته
احمدرضا
۱۵ فروردین ۱۴۰۱خود ایران خودرو دنبال هویته
تو ایران مخصوصن تولیدات داخلی حرف از هویت مضحکه
Avan
۱۶ فروردین ۱۴۰۱عزیز من فکر می کنی قراره جنس فرانسوی بدن بیرون؟ اینها همون قطعات را از چین وارد می کنند و خودروی به اصطلاح داخلی می سازند
shelby
۹ خرداد ۱۴۰۱یاد اون انجین ۱سیلندر که ۹۸اسب تولید میکرد افتادم واقعا خیلی برام جالب بود اما متاسفانه در مورد اینا رسما فکر کنم از همین انجینا دم دستشون برداشتن یه سیلندر کم کردن اون ۳سیلندر بی نام نشون اگه واقعا ابتکار خودشون بود تا الان ۳۰بار شو راه انداخته بودن و فلان ملی بهمان ملی اما پوچه همه میدونن دیگه ،جتکو اون با همه جونای تحصیل کرده مملکت عرضه طراحی سپر ندارن معلوم نی از کجا اوردنشون شما تو سال۴۰ حرکتی دیدن بزنن؟ هیچی مال خودشون نی از موتور ماشین تا گیربکس کلا نیرو محرکه تا طراحی و بدنه حتی انبار اگزوز از خودشون نی ،،اوج هنرشون اون حرکتا خنده دار با دنا که نمیدونم چرا چپ نمیشد میزدن که همین ماشین دو دقیقه بعدش شاتون زد از میدونن بردنش، فقط چراغ و رنگ چراغ بلدن عوض کنن شما همین سمند از سال ۱۳۸۰ تا ۱۴۰۰ این ماشین تو ۲۰سال هیچ تغیری نکرده جز افت کیفیت ساخت یه چراغ عوض کردن شد ماشین جدید ، کوییک رو رنگ کردن شد محصول جدید ،رسما دارن چیکار میکنن نمیدونم اصلا اینا وجود نداشتن که سودش بیشتر بود ، یه شرکت اسباب بازی سازی هنوز هدفش از اینا مشخص تره رقیبی تو دنیا ندارن جز اون ۳چرخه ها گازی که تو هند کار میکنن،،، قیمتا رو هم بردن بالا الان جز اینا ادم نمیتونه سوار شه ،همه چیزم مسدود کردن که نشه بری حتی مدل قدیمی تر بگیری ،فقط کافیه با همین وضعیت دلار و درهم بری یه سانتافه ۲۰۲۲ بگیری قیمتش هم پایه اینا درمیاد بعد تازه میگن داریم برای هر تولید ضرر میکنیم همش وزیر میاد میگه ببرین بالا ببرین بالا خودرو ها سود ندارن ،یعنی با این حساب هیوندا برای سانتافه ۲۰۲۲ چقدر دار ضرر میکنه
Regra loaded
۹ خرداد ۱۴۰۱هویت؟؟؟!؟؟!!؟!؟!!!!
شوخی داری میکنی؟
تسلای کم هویت پوز همه رو زده به خاک در جهان
هویت؟؟؟؟؟!!!!!
پویان
۱۰ خرداد ۱۴۰۱سلام. خوبی
راست میگی. ایشون رو جو هویت گرفته.
مشکل اینجاست نه برند درجه 1 تا2. بلکه برند درجه 3 4 چینی رو بهش، میندازن فکر کرده صنعت خودوری چین همینه
ناشناس
۹ خرداد ۱۴۰۱چینی بی هویت؟!!!
داداش پنج خط داره توضیح میده که پلتفرم چیه آخرش هم معلوم نشد بعد میگی بهتر ازم چینی بی هویته
آدمیزاد
۲۸ خرداد ۱۴۰۱چین الان داره خودرو هایی می سازه که خیلی یاشون بهترین دنیان(البته نمیگم ه از خودرو های با اصالت آمریکایی و آلمانی و ژاپنی و… بهتر ه) که به همه خای دنیا صادر می شه اون وقت حتی کشور افغانستانم خودرو های زپرتی ایرانی رو فرقونم حساب نمی کنن
زیزیگولو
۱۵ فروردین ۱۴۰۱خدا بخیر کنه
فرامرز
۱۵ فروردین ۱۴۰۱از تلیسمان و کولئوس به کجا رسیدیم. دیگه هر اشغالی هرجا به اسم رنو میفروشن که نشد رنو. داچیا ساندرو جدید از اینا خیلی بهتره چون حداقل استاندارد اروپا رو داره
زیزیگولو
۱۵ فروردین ۱۴۰۱کلاً سایپا و ایرانخودرو عادتشونه که برن خط تولید و مونتاژ از رده خارج شده های فرانسه رو بیارن ایران
ehsan
۱۵ فروردین ۱۴۰۱آنها انتخاب می کنند که چه خودرویی . . . . .
اصلا بیخیال
مردم هر کشور اون چیزی رو دارند که لایق اون هستند؛؛
meysam
۱۵ فروردین ۱۴۰۱رنو تریبر برای ایران ماشین خوبیه
هم جاداره و هم چند منظوره
البته با موتور حدود 90 تا 100 اسبی تنفس طبیعی
کمتر از این عملا موتور همیشه تحت فشاره و استهلاک و خرابی در پی داره
هرچند موتورهای فرانسوی و در مجموع اروپایی عمدتا موتور داغ هستند و با ماهیت آب و هوایی ایران چندان همخوانی ندارند
موتورهای ژاپنی، آمریکایی و کره ای برای ایران خیلی بهتر هستند و آزمون پس داده هستند
Mad.z.Max
۱۵ فروردین ۱۴۰۱پلتفرم ۴۰۵ میره که بجاش پلتفرم کامپکت ارزان قیمت بیاد
(از پژو و ۴۰۵ و کلا همشون نفرت دارم) ۴۰۵ زمان خودش طراحی پینین فارینا بود، خودروی سال اروپا و جایزه RED DOT طراحی رو داشت. اون رو اوردن ایران و رُسش رو کشیدن (هنوزم دنا ها و سمند ها و پارس ها دارن رو شاسی همون بزرگوار ساخته میشن)
حالا ایشالا واسه سی سال بعد قراره رُس پلتفرم ارزون قیمت رنو رو بکشیم! اون که ۴۰۵ بود و زمان خودش اجر و قربی داشت تهش این شد، وای بحال اینی که از همین اولشم هیچی نیس!
AMIN (M.A.S)
۱۵ فروردین ۱۴۰۱کارمون با پژو هم تموم نشده
K125( بخونید 2008 با ظاهرا موتورEF7!) وK121 هاچبک هم همگی روی پلتفرم PF1 پژو سیتروئن(پژو 301 و…) در راه اند
شرکتی که اینهمه سال خواب بوده با موتور شاهکارEF7 و یه سه سیلندر نامشخص و پلتفرمای فرانسوی قراره مهندسی شو به رخ بکشه…
فقط خدا به خیر بگذرونه
GMA
۱۵ فروردین ۱۴۰۱به جای این اگه اشکودا بود چی میشد…اشکودا نسبت به فرانسوی ها خیلی با کیفیت تره
کوبیده
۱۵ فروردین ۱۴۰۱اشکودت بی نظیره حیف با فرانسویا عقد اخوت بستند
هرچند سیتروئن و رنو باز از پژو بهترن
علی
۱۵ فروردین ۱۴۰۱به هیچ عنوان اشکودا از رنو ، پژو ، سیتروئن بهتر نیست ، حتی تو خود اروپا به معروفی خودروسازهای فرانسه نیست ، یه شرکت اسپانیایی بی نام و نشون بود در همان زمان تاسیسش که اگر زیر بال و پر فولکس نمیرفت معلوم نبود سرنوشتش چی میشد لطفا از رو تعصب الکی و دشمنی بیخود حرف های خنده دار نزنید ، بر چه مبنا و چه دلیلی میگید اشکودای اسپانیایی بهتر از خودروسازهای فرانسویه ، امار فروش ، میزان معروفیت !!!!!!!!!!!!!
کوبیده
۱۵ فروردین ۱۴۰۱داداش اشتباه میزنی اونی شما میگی سئات اسپانیاس
اشکودا مال چکه
F
۹ خرداد ۱۴۰۱««لطفا از رو تعصب الکی و دشمنی بیخود حرف های خنده دار نزنید»»
اشکودا اسپانیا، جرررررر ، خیلی جالب بود.
««لطفا از رو تعصب الکی و دشمنی بیخود حرف های خنده دار نزنید»»
امیرشایان فرازی
۱۵ فروردین ۱۴۰۱خدا رحم کنه
Amoo HamiD
۱۵ فروردین ۱۴۰۱هه تولید ملی تولید ملی این بود؟!
جاش نیست بیشتر حرف بزنم …
اما این چیه آخه عه …
حتما لایقشن ملت همیشه در صحنه ما دیگه …
مبارک خریدارای لاکچریش!
Scuderia Ferrari
۱۵ فروردین ۱۴۰۱خلاصه خودروسازی در ایران :
پلتفرم های قدیمی _ انجین های ضعیف _ کیفیت افتضاح
ایمنی بسیار پایین _ طراحی های خنده دار (کوئیک ، ساینا ، تارا) _ گارانتی که معنی نمیده _ خدمات پس از فروش که فقط اسمی ازش هست و ….
حیف از عمر جوانان ما که اینجا هدر میره با این اوضاع مملکت
H2_H2
۱۵ فروردین ۱۴۰۱سوزش از اینجا بیشتر میشه که منتاژ برای دولت ما معنیش تولیدات ملی و بومی سازی میشه توهم توانمندی در خودرو سازی اون اشغالا ۴سیلندر که بزور ۱۰۰اسب بودن که هیچ که تاریخشون یه ۲۰الی ۳۰سال پیش بود دیگه ۳سیلندر ۷۰اسبی باید چی باشه مستقیم ۱سیلندر کم کردن بدون هیچ مزیتی بدون هیچ پیشرفتی ،فقط برای سوخت کمتر و الایندگی البته بعید بدونم انجین ۳سیلندری که اینا میزارن بعد ۷سال قابلیت حرکت داره، یا ۰تا ۱۰۰رو باید ۲۰ثانیه پرکنه..واقعا مردم رو…فرض کردن..
Jdm باز
۱۵ فروردین ۱۴۰۱فقط یک چیز میتونم بگم: افتضاح
AMIR / ARMI
۱۵ فروردین ۱۴۰۱به نظرم خوبه منتاژ کنن من یکی میخرم رنو ها دوام خوبی دارن تو ترکیه رنو ثابت کرده دوام بالاش رو
SS
۱۵ فروردین ۱۴۰۱پلتفرم کوئید که هیچ تعریفی نداره با موتور سه استوانه ای 🤣 ایران خودرو
قیمت هم که از الان مشخصه برامون دلاری حساب میکنن
اون رنویی که شما تو ترکیه دیدی نیست
datsun
۱۵ فروردین ۱۴۰۱این رنو کیگر دو تا موتور یک لیتری داره یکیش hr نیسانه یکیش هم بی فور دی ساخت NMKV یه شرکت پنجاه پنجاه بین میتسو و نیسان گیربکس هم ساخت جاتکو نیسانه ، به نظرم همون موتور tu بزارن بهتره چون قطعاتش به وفور تو ایران پیدا میشه
Fp
۱۵ فروردین ۱۴۰۱تمامی این پلتفرم ها برای محصولات ارزون به خصوص بازار هند و آمریکای جنوبی هستند
joojoo
۱۶ فروردین ۱۴۰۱من خودم عضو تیم طراحی مفهومی این خودرو بودم تو جتکو و ازش خارج شدم
اشغالتر از اونیه که حتی تصورشو کنید
فضای پای صندلیای عقب این ماشینی ک دارن میسازن حتی واسه بچه های کوچیک هم کمه….
موتور 70 اسبیش با گشتاور زیر 100 نیوتون متر…..جون واسه سربالاییای همت هم نداره ولی صداش اندازه موتور پیکانه…
Amard
۱۶ فروردین ۱۴۰۱این پلتفرم رنو کویید که تو تست تصادف رد شد کلا فرقی با پراید حلبی نداره بجای اینکه برن یه پلتفرم بروز بخرن دارن پلتفرم های ارزان قیمت از رده خارج دستکاری میکنن
فرزاد
۱۶ فروردین ۱۴۰۱تیشه به ریشهی خود زدن دقیقا همین کاریِ که مسؤلین اقتصادی کشور با حمایت بدون محدودیت از دو غول بزرگ بازار خودروی داخلی میکنند و عملاً مصلحت آسایش زندگی مردم رو فدای رفاه دو شرکت کردهاند یعنی بعداز پنجاه سال هنوز اینا باید نمایندگی فروش محصولات دیگران به ده برابر قیمت جهانی برای مردم خودشون باشند
Voting max
۱۶ فروردین ۱۴۰۱اینا قاتر با موتور شتر هم بسازن باز خریداران همیشه در صحنه حاضر هستن
رامتین
۱۶ فروردین ۱۴۰۱رنو طراحی های خوبی داره و من کاملا موافق این برند هستم برخلاف اکثر دوستان.
عرشیا
۱۶ فروردین ۱۴۰۱همین که تر زدن تو ماشین های ام وی ام به اون خوبی و مخصوصا چری فوق العاده بسمون بود حالا این یکی رو خدا به خیر کنه
فقط کاربرات هشت دهنه
۹ خرداد ۱۴۰۱بدون سند و مدرک حرف زدی آقا عرشیابرای حرف هایی که زدی لینک هم داری یا همه رو از کامنت های اینستا کش رفتی؟
Mustang shelby gt 350
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱من فقط میتونم بگم به احترام دبیر محترم سایت فوش به ایران خودرو نمیدم…الان خو اینو بسازن قیمتشون بالای ۱۵هزار دلار میبرن کجاش بصرفست؟؟؟
زیزیگولو
۹ خرداد ۱۴۰۱خدا بخیر کنه 🤦🤦 بلا بدور 🤦🤦
Clean energy (سلام فرمانده)
۹ خرداد ۱۴۰۱😐😐🤦♂️
ایران خودرو نسبت به جون ملت :🗿🗿🗿 ندیدم نخوندم و….
ali+a
۹ خرداد ۱۴۰۱واقعا وضعیت خودرو سازی خجالت آوری داریم… متاسفانه امیدی هم نیست…
فقط کاربرات هشت دهنه
۹ خرداد ۱۴۰۱متاسفانه هیچکس اطلاعی نداره که خارجی ها به شدت و مثل برق و باد دنبال این هستن که پلتفرم های خودشون رو به ایران یا هر کشور دیگه بندازن یا با لابی های قدرتمندی که دارن می خوان این پلتفرم ها رو یا درسته یا با گرته برداری به ایران بندازن این جنس های بنجل رو حتما پای سود کلان این خودروسازان وسطه مرگ بر فرنگی اجنبی
فقط کاربرات هشت دهنه
۹ خرداد ۱۴۰۱برخلاف اشتباه رایج در نشریات مختلف سکو و مبنای پژو ۲۰۶ و ۲۰۷، پلت فرم خالص PF1 و مشابه به پژو ۳۰۱ نبوده بلکه ترکیبی از PF1 و پلت فرم بهکاررفته در خودروهای پژو ۱۰۶ و سیتروئن ساکسو است. این ادعای دروغین یا راست پدال آیا مدرکی هم برای این حرف هست؟ منظور از سوی مدیریت ایران خودرو مدیریت پدال و جناب اشتری کاربران رو گاگول فرض کردن
Dehghan
۹ خرداد ۱۴۰۱پدال قرار بود مقاله پلتفرم IKP2 ایران خودرو رو کار کنی چیکار شد پس چند روزه منتظریم؟😂
Mohsen
۹ خرداد ۱۴۰۱واقعا براشون متاسفم که به نقطه ای رسیدن به جای ایجاد پلتفرم تبدیل شدن به دیزاینر کیت بدنه یه اشغال با رنگ های مختلف
اشغال های پر زرقو برقی که نتیجه اعتماد مردم و دولتی بودن این دو خودروساز شده الله برکتالله
Mehdi
۹ خرداد ۱۴۰۱نهایت توانایی فرغون سازی کشور همین اسباب بازیاس
فساد سیستماتیک فقط شده ناامنی و اتلاف سرمایه های مردم
matin
۱۰ خرداد ۱۴۰۱الان این وضعیت که من میبینم ماشین نداشتن خیلی بهتر ا ماشین داشتنه