جدیدترین محصول ایران خودرو، یک هاچبک چهاردر با کد مدل TF21 است. ظاهرا طراحی این خودرو، برگرفته از تولیدات چینی نیست و توسط مهندسان داخلی به اتمام رسید است. براساس اطلاعات موجود، TF21 در تابستان سال آینده تولید انبوه خواهد شد.
بسیاری از رسانهها TF21 را یک کراساور کوچک توصیف کردهاند که البته به دلیل فاصلهی اندک بدنه تا سطح زمین، چندان درست به نظر نمیرسد. این خودرو، یک هاچبک متوسط با سقف بلند و کابین جادار است که تندر ۹۰ یا پژو ۲۰۰۸ را یادآوری میکند.
در سالهای گذشته، ساخت یک خودروی ایرانی براساس پلتفرم L90، بارها توسط مدیران سایپا و ایران خودرو تاکید شده بود. به همین دلیل، احتمالا TF21 نیز شاسی و تجهیزات مشترک با تندر یا پژو ۲۰۶ دارد. از دیدگاه نگارنده، مجموعهی ایران خودرو توان مهندسی لازم برای طراحی و ساخت یک پلتفرم و شاسی کاملا جدید را ندارد.
امروز محسن رضایی منش، معاون مرکز تحقیقات ایران خودرو دربارهی هزینهی طراحی و پیشتولید TF21 به خبرنگاران گفت:
طبق برنامه اعلام شده مراحل طراحی و تولید انبوه TF21 در حدود ۱۸ ماه بوده است و این محصول همه استانداردهای ۸۵ گانه را پاس خواهد کرد. اسمارت بودن و کراس لوک بودن هدف ما از تولید و ساخت این خودرو بود. هزینه ساخت و طراحی این خودرو حدود ۳۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان بوده است.
مدیرعامل ایران خودرو در مراسم رونمایی از TF21 به خبرنگاران اطمینان داد؛ ۱۰۰ درصد قطعات این خودرو ساخت ایران و بدون وابستگی به خارج باشد. براساس اطلاعاتی که این مقام مسئول ارائه کرد، پیشرانهی TU5 پلاس روی TF21 نصب میشود تا ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. مهدی خطیبی ابراز امیدواری کرد که خودروی مذکور جایگزین پژو ۲۰۶ شود؛ اما حدود قیمت نهایی TF21 را اعلام نکرد.
امکانات رفاهی و ایمنی ایران خودرو TF21
جدیدترین محصول ایران خودرو در زمینه امکانات ایمنی، تجهیزاتی فراتر از دیگر تولیدات شرکت سازنده خواهد داشت. سیستمهای کنترل پایداری الکترونیکی ESC، پایش فشار باد تایرها TPMS ، سنسور نور و سنسور باران، دو کیسههوای ایمنی برای ردیف جلو و اطراف کابین، امکانات استاندارد TF21 خواهند بود.
در بحث تزئینات و تجهیزات فنی، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچ، سانروف، صندلی و فرمان با پوشش چرمی به همراه کلیدهای کنترلی، سیستم فرمان برقی، نمایشگر لمسی هفت اینچی با ناوبری ماهوارهای، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای نیز برای TF21 ارائه خواهد شد.
مقایسهی TF21 با امجی ۳
از دیدگاه نگارنده، شباهت جالبی بین TF21 ایران خودرو و نسل جدید MG 3 ساخت چین دیده میشود. باتوجه به اینکه قیمت و بسیاری از مشخصات فنی هاچبک ایران خودرو اعلام نشده است، نگاهی کوتاه به معادل چینی TF21 جالب توجه به نظر میرسد.
مدل فعلی از امجی ۳، سال ۲۰۱۱ معرفی شد و اتفاقا در بازار ایران نیز حضور داشت. این خودرو، تغییر چهره (فیس لیفت) در سال ۲۰۱۸ تجربه کرد؛ اما از نظر فنی مشابه مدل ۲۰۱۱ باقی ماند.
امجی ۳ با پیشرانهی ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی، ۱۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. این مدل با گیربکس دستی ۵ سرعته یا اتوماتیک ۴ سرعته، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ تا ۱۲ ثانیه دارد. میانگین مصرف سوخت MG3 حدود ۶ تا ۷ لیتر بنزین در صد کیلومتر است. این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو ۵ تولید میشود.
قیمت امجی ۳ در چین، ۶۰ تا ۹۰ هزار یوآن، معادل ۹ تا ۱۳ هزار دلار است. مدل اتوماتیک دارای نمایشگر لمسی، ناوبری ماهوارهای، روشنایی روز، سیستم کنترل لغزش ESP و توزیع ترمز EBD، سنسور جلو و عقب، دوربین پارک و حفظ خودرو در شیب (HCA) است.
بهروزرسانی؛ قیمت ایران خودرو TF21 حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان !
براساس اطلاعات غیررسمی منتشر شده توسط کارشناسان صنعت خودرو، TF21 ایران خودرو با قیمت ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان پیشفروش خواهد شد. نام تجاری این مدل، هنوز مشخص نیست اما از نظر امکانات، برتر از مدلهای موجود در خط تولید ایران خودرو خواهد بود.
ظاهرا ایران خودرو TF21 در سه نسخه پایه (Base)، میانی (Medium) و لوکس عرضه خواهد شد. تمامی مدلهای این محصول با وجود تفاوتهایی که در تریم داخل، سطح امکانات و حتی تفاوتهای ظاهری دارند، هماهنگ با استانداردهای ملی ۸۵ گانه صنعت خودرو ایران خواهند بود.
پیشرانه و مشخصات فنی ایران خودرو TF21
بر اساس اطلاعات موجود، سری اول TF21 با پیشرانه TU5P (تیوفایو پلاس) تولید و عرضه خواهد شد. این موتور که در حال حاضر زیر کاپوت تارا قرار دارد، مدل ایرانیشده EC5 پژو است که در پژو ۳۰۱ استفاده شد و همین طور نسخه بهینهسازیشده و ارتقایافته TU5 است که هماکنون در پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷ و پژو پارس ایران خودرو به کار رفته بود.
پیشرانه TU5 پلاس میتواند حداکثر قدرت ۱۱۵ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۵۰ نیوتنمتر را تولید کند. البته این پیشرانه ۱.۶ لیتری در تارا ایران خودرو ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن.متر گشتاور دارد. این شرایط فنی برای TF21، حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر برساعت و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۲ تا ۱۳ ثانیه فراهم میکند. میانگین مصرف سوخت نیز، حدود ۷ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.
ایران خودرو در نظر دارد پیشرانه TU5 را طیسالهای آینده حذف و پیشرانههای جدیدتر و کممصرفتر به نام IK3 را جایگزین کند. موتور IK3 سه سیلندر در مدل KP5 با سیستم تنفس طبیعی، حجم ۱.۵ لیتر، قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ نیوتنمتر و دارد. موتور KP2 با توربوشارژ، حجم ۱.۲ لیتر، قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۶ نیوتنمتر خواهد داشت.
کسری
۲۷ مهر ۱۴۰۱قیمتش چنده؟
امیرحسین
۲۸ آذر ۱۴۰۱قیمت کارخانه حداقل 400 میلیون. در بازار الله اعلم
اوسا
۲۸ آذر ۱۴۰۱ایکس تومن خواهد قیمت داشت.
در ایران همه چیز را با فعل ((خواهد)) بفرمایید. چند هست معنی نداره.
مزدا
۲۹ آذر ۱۴۰۱با این قیمت فضای دلار و سکه و خودرو دیگه جوان از کجا بیاره خودرو بخره! بماند کیفیتش چطور باش
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۲۷ مهر ۱۴۰۱من دوسش دارم
🙃🙃🙃🙃
🔥A.H MOTORS🔥
۲۸ آذر ۱۴۰۱با اینکه علاقه ی زیادی به 206 داشتم ، اما خوشحالم که ایرانخودرو داره یه تکونی هم به خودش میده…
mercedesbenz
۲۸ آذر ۱۴۰۱بشین تا یه تکونی به خودش بده ، تک تک این ماشینا به درد لای جرز میخورن ، الکی هم امید واهی به خودتون ندین
حمید
۲۸ آذر ۱۴۰۱ممکنه حرف شما درست باشه ولی من از آدمای با نگاه سیاه خوشم نمیاد
saeed
۲۸ آذر ۱۴۰۱اره شبیه ماشین مستر بینه
مدافع حریم امنیت
۲۷ مهر ۱۴۰۱واقعا خجالت آوره که مطالب منو منتشر نمیکنین ، منتظر شکایت من باشین ، باز هم پیشنهاد میکنم ، مطالب منو منتشر کنید ، درد سر درست نکنین واسه خودتون
matin
۲۸ مهر ۱۴۰۱????
Mustang shelby gt 350
۳۰ مهر ۱۴۰۱این کیه؟ برا گروه رصد یا چیزیه؟
abbas
۵ آبان ۱۴۰۱این دقیقا زد مدافع امنیت فقط برای خراب کردن مدافعان واقعی
ferimia
۲۸ آذر ۱۴۰۱تموم شد؟ خیلی تاثیر گذار بود
GMA
۲۹ آذر ۱۴۰۱این همونیه که زیر پست مقایسه کادیلاک سلستیک با رقبای جهانی میگفت:
«این نظر منه و البته نظر بی نقصیه ، ممکنه کسی مخالف باشه ولی قطعا اون سلیقه و تجربه و اطلاعات و ذکاوت منو نداره»
ایشون کلا تروشات ذهنی جالبی دارن…:))
Nefarus
۲۷ مهر ۱۴۰۱اخه ببین دنیا داره از موتور چهار سیلندر معمولا دویست،سیصد اسب قدرت میکشن بیرون،اینا که اینقدر ادعاشون میشه ما تو فناوری و اینا،فلان رتبه دنیا رو داریم خب…میخورین که عرضه ساخت صفر تاصد یه موتور چهار سیلندر عادی ندارین،چه بسا که این ماشیناشون از بیریختی حد نداره،چرا این گاو و گوسفندای کله گنده اینقد تو خودرو سازی بی عرضهن که مردم اینقد موج منفی نظرات رو روانه میکنن،تازه بحس فقط بی عرضگی و بی کفایتی نیست، اینا اوضاشون خیلی خراب تر ازین حرفاس که دیگه نیاز به گفتن نیست،اینا اگه توانایی ساخت و مهندسی ماشین از کاغذ تا مسیر تست رو داشته باشن بازم هیچوقت انجامش نمیدن،مث همین ماشین که از شاسی یه ماشین دیگه ساختن و اومدن بالا موتور یه ماشین دیگه و احتمالا تمام قطعات مشترک با ماشینای مربوطه،آخه هرچی که باشه هزینه ساخت یه ماشین شتر گاو پلنگ که هر جاییش مال یه ماشین دیگس عمرا ۳۱ میلیاردو خورده ای براشون بیوفته،ماشالا کاسبی خوبی هم دارن،توی جماعت بدبخت ما اکثرا تو صف خرید این فرغون ها هستن.
کیانوش
۲۸ مهر ۱۴۰۱عزیز چین هم تا همین اواخر بیشتر انجین هاش تحت لیسان میتسوبیشی ساخته شده
ناشناس:D
۲۸ مهر ۱۴۰۱جان؟
از 4 سیلندر 200، 300 اسب بخار میکشن بیرون!
سعید
۳۰ مهر ۱۴۰۱آلفارومئو جولیتا 2010 از موتور 4 سیلندر 1.4 لیتری، 170 اسب قدرت گرفته. تیگو 8 پرو چینی از موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری، 200 اسب قدرت گرفته و …. تویوتا GT86 2017 از موتور 2 لیتری تنفس طبیعی، 205 اسب قدرت گرفته. بسه یا بازم بگم؟
ناشناس:D
۳۰ مهر ۱۴۰۱یا حسییین.
توربو میدونی چیه؟
این موتور حجمش با آلفا رومئو برابره، اما اون توربو هست.
برو بخون بعد بیا.
من نوشتم کلاس چندی، برا همین بود.
پدال هم که گرفت سانسور کرد.
پدال، سانسور کردن تو فقط باعث بیسواد موندن مردم میشه.
SENNA
۳۰ مهر ۱۴۰۱مرسدس از چهار سیلندر ۴۰۰ اسب بیرون میکشه
صابر
۲۹ مهر ۱۴۰۱انصافا تا کی میخوایم فقط غر بزنیم؟
Sal
۳۰ مهر ۱۴۰۱قیافش داغونه قبول کن پشتش شبیه دکه اس بعد اینو بیست سال میخوان تولید کنن
amir16
۲۸ آذر ۱۴۰۱حق
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲تا وقتی کمترین حد استاندارد در خودروسازی ایران دیده بشه
زمانی که 206 صندوقدار معرفی شد هم یک عده ذوق مرگ شدن
سال ها به سرعت می گذرند و فاصله ایران خودرو سایپا با دیگران بیشتر می شه
رضا
۲۸ آذر ۱۴۰۱هر چقدر پول بدی آش میخوری،تکنولوژی و مهندسی که برای یک موتور با حجم و سیلندر مشابه ولی قدرت بیشتر صرف میشه بیشتر از نمونه ضعیفتره و این یعنی هزینه تولید بالاتر.
سوشیانت
۲۸ آذر ۱۴۰۱تو ماشین این ضرب المثل جواب نمیده دیدیم ماشین های ارزونی رو که پرفورمنس فوق العاده ای دارن و میتونن از ماشین هایی با چند برابر قیمتشون هم بهتر باشن مثل ماسل کار ها
محمد رضا
۲۸ آذر ۱۴۰۱جالبه یک متن نوشته برای تخریب خودرو ساز
کل عرضه شما همین هست
حسین رفیعی
۲۷ مهر ۱۴۰۱همون 206 بهتره این چیه بابا با اون رینگ زشتش
حامد
۲۸ مهر ۱۴۰۱حاجی خدایی رینگش خوبه . طراحی پشتم بد نیست. جلو افتضاحه
امین
۲۷ مهر ۱۴۰۱از برفپاکن عقبش مشخصه چطور ماشینی هستش واقعا فسفور سوزوندین دمتون گرم نصف بالایی رو پاک میکنه نصفه دیگش که مهمتره خاک میگیره اونم با یه لنگ باید خودمون پاک کنیم
Amir
۳ آبان ۱۴۰۱خداییش کی طراح ماشین بوده اصلا استاندارد نیست
کیانوش
۲۸ مهر ۱۴۰۱اینکهمه از وضعیت صنعت خودرو شاکیم قبول اما معرفی ی مدل جدید و افزایش حق انتخاب مشتری اونقدرا هم اتفاق بدی نیست پس واقعا نمیدونم چرا اینقدر واکنش منفی نشون دادید
nn
۲۹ مهر ۱۴۰۱چون ملت ما اعصابشون داغونه بخدا… هر کاری بکنی ازشون فحش میخوری یعنی هر کاریا
aryan 25
۲۸ مهر ۱۴۰۱خوبه داریم در زمینه ی کپی کاری از چینیهای کپی کار به خودکفایی میرسیم
امیر
۲۹ مهر ۱۴۰۱قدم خوبیه طراحیش عالیه….
امیدوارم کیفیتشم خوب باشه..
آگرین
۱ آبان ۱۴۰۱در کل طراحیش چه از نظر عملکرد چه از نظر زیبایی هنوز پخته نیست خصوصا بخش عقب ماشین. انگار چراغ های عقبو بهش دیکته کردن. ریرا طراحی پخته تری داشت هر چند اون هن بخش عقبش خیلی ضعف داشت ولی حس میکنم تو نسخه نهاییش شاید این ایراد ها رفع بشه. از طرفی هنوز دی ان ای ماشینهای جدید پژو رو میشه توی طراحس های جدید ایران خودرو دید فقط کافیه اون دندونهای شیر رو به چراغهای جلو اضافه کنید فکر میکنید این ماشین پژو.
AloneBoy13
۶ آبان ۱۴۰۱توی این شرایط انحصاری تولید خودرو کی به نظر مردم توجه داره . هر چی بلغور کنن مجبوریم بگیم چشم . از اون طرفم پول خودرو آلمانی رو باید بدیم برای شاسی بلند چینی که خود مردم چینم نمیخرنش و وقتی میخواد از رده خارج بشه میشه محصول جدید مونتاژی ما . جدا از اینکه یه عده هنوز رویای خریدن یه ماشین داخلی دارن . سر یکی از کاربرا سلامت که مشخصه پشت این کامنتاش یا یه جیب پر از پول نشسته یا یه شغل توپ توی ایران خودرو . وگرنه نه این مدرنه و نه ۴۰۰ میلیون برای یه خانواده متوسط کم !! حقوق همون حقوقه و هزینه ها سر کشیدن به فلک . شاید اگه کمتر جانب گرا باشی مدیر محترم هم کامنتت رو منتشر میکنه
Behbood
۹ آبان ۱۴۰۱هروقت دیگه برا همیشه یه خورو را کنار گذاشتن بگید مگه پیکان کنار نرفت پس چرا هنوز از موتورش برا تولید وانت آریسان و وانت کارا استفاده میشه
کشورهای پیشرفته اول برنامه ریزی میکنن بعد میزارن کنار
حالا آیا این خودرو تست شده ؟
چرا فیلمی ازش نیست که آیا مورد اعتماد است یا نه؟
یا فقط ساختن برای افزایش مرگ و میر تو تصادفات
اول تست کنید بعد رونمایی کنید
آیا تست تصادف،تست ارتفاعات،تعلیق،و…..
Hm
۲۸ آذر ۱۴۰۱این رونمایی مدل پرتوتایپه
Behbood
۹ آبان ۱۴۰۱احتمالا قیمتش خیلی زیاد خواهد بود
دلیلی نداره وقتی قیمت کارخانه با بیرون خیلی خیلی تفاوت داره
پژو پارس تو قرعه کشی ۱۶۵ میلیون هست ولی بیرون ۳۷۰میلیون آخه چقدر تفاوت
خودرو های مونتاژ ایرانی (ما از خودمان خودرو نداریم)پژو،فرانسه
پیکان،انگلیس پراید،کره جنوبی سمند،موتور فرانسه تیبا،ساینا،کوئیک،شاهین، موتور تقویت شده پراید بنز۹۱۱،آلمان که همچنان با همون پلتفرم قدیمی ساخته میشه نیسان یا همون سایپا،ژاپن وانت پیکان،آریسان،کارا،آردی سواری،موتور انگلیس دناوتارا قرار بود با موتور برلیانس h220عرضه بشه که موفق نشد ال۹۰،فرانسه
حالا قضاوت باشما کدومشو خودمون طراحی کردیم یا موتورش را صفرتا صد ساخت خودمونه
Hm
۲۸ آذر ۱۴۰۱فکر کردی توانید همه شرکت ها صفر تا صد رو خودشون تولید می کنند؟
Alireza
۲۸ آذر ۱۴۰۱اصلا شما بگو 50 تومن یا 950 تومن ! وقتی اصلا ماشین به مصرف کننده نمیرسه و باید از دلال توی بازار با قیمت کذایی تر از کارخونه خرید فایده نداره ، قرعه کشی هم کشک 4 تا ماشین میذارن برای یک لشگر داوطلب که خود من و اطرافیانم دو سال و خوردیه مینویسیم هیچی در نیومده ، وقتی قانون نیست و طرف ماشین برای دلالی مینویسه و عرضه هم قطره چکونیه و بازار هم بسته ست نتیجه همینی هست که همه داریم میبینیم که پژو پارس TU5 با اون ایمنی زیر صفرش و فناوری رده خارج شده 600 تومن !
احمدرضا
۲۸ آذر ۱۴۰۱چقد ماشین اسمارت و کراس لوکی ساختن
😄😄😄😄
rasul milan
۲۸ آذر ۱۴۰۱دو کیسههوای ایمنی برای ردیف جلو و اطراف کابین، یعنی شت به تمام معنا
عرفان
۲۸ آذر ۱۴۰۱منو شدیدا یاد همون 206 میندازه ولی
Arshia m3csl
۲۸ آذر ۱۴۰۱اونایی که از این ماشین تعریف کردن چه مزیتی دیدن تو این ماشین؟ طراحیش مثل هافبکهای زشت ۱۳ سال پیش چینیه واقعا طراحیش بده کیفیتش هم به احتمال ۹۹ درصد فاجعه هست پژو ۲۰۶ رو به این ترجیح میدم شبیه بچه ۲ ساله ایه این ماشین که همش گریه میکنه هیچ نکته مثبتی تو طراحیش نیست
سینا عباسی
۲۸ آذر ۱۴۰۱خدایی شیشه در صندوق عقب که در فر اجاق گازه
نوار های دور چراغم که قدیدم بود همه جای ماشین میچسبوندن مخصوصا پیکانا
رینگم که از شوش خریدن
حمید
۲۸ آذر ۱۴۰۱به نظرم خوشگل نیست. کلا ماشینایی که ایرانیا طراحی کردن خوشگل نیستن. البته مهم تر از قیافه خوش قیمت بودن و کارایی هستش. که به نظر من خیلی گرونه این قیمت و با توجه به سابقه ای هم که خودرو ساز های داخلی دارن، احتمالا کارایی خوبی نداره. رنو ساندرو هم اصلا خوشگل نیست ولی کارایی داره.
سروش
۲۸ آذر ۱۴۰۱با این اوضاع کشور شرط میبندم با قیمت کارخونه حداقل ۵۰۰ و قیمت بازار ۷۰۰ میلیون به دست مصرف کننده میرسه
علی صالحی
۲۸ آذر ۱۴۰۱سلام جناب اشتری
مطمئنید موتور آینده خودرو از سری 3FX نیست؟
پروژه KP خیلی مونده تا بهره برداری؟!
امیررضا
۲۸ آذر ۱۴۰۱مدیرعامل ایران خودرو در مراسم رونمایی از TF21 به خبرنگاران اطمینان داد؛ ۱۰۰ درصد قطعات این خودرو ساخت ایران و بدون وابستگی به خارج باشد.
موتور و گیربکس و پلتفرم که فرانسه هست (ایرانیزه کردن ولی در اصل تییوفایو و گیربکس ۴۰۵ و پلتفرم تندر۹۰)
قطعات هم صددرصد چینی هستن
مونتاژ رو فقط خودشون انجام میدن. این کجاش ۱۰۰٪ ایرانیه؟
هوشنگ
۲۸ آذر ۱۴۰۱اینا هنوز در طراحی توی تخم مرغ موندن ستون های عقب و درب عقب بسیار بد فرم هست!
فرزاد
۲۸ آذر ۱۴۰۱وقتی به قیمتهای خودروهای اقتصادی مثلاً داخلی نگاه میکنیم از خودمون میپرسیم که چطور دوتا غول بزرگ داخلی اینقدر راحت و پرقدرت حدود هشتاد درصد مردم کشور رو نادیده گرفتن؟
البت بدون هییییچ حمایتی از طرف مسؤلین دلسوز و کلهگندههای زحمتکش
arashk
۲۸ آذر ۱۴۰۱خوبه که خودرو جدید تولید میکنن اما قیمتش جالب نیست اگه بخواد 400 باشه
محمد
۲۸ آذر ۱۴۰۱به جرات می تونم بگم 206 با اینکه حدود 20 سال از طراحی اش گذشته به مراتب از این جذاب تره
amirboss
۲۸ آذر ۱۴۰۱طراحی این خودرو بیشتر به سالهای۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ میخوره و طراحی متوسطی داره.یه طرح اروپایی که هیچ بویی از اصالت یا لااقل خودکفایی نبرده!پلت فرم و پیشرانه هم که کاملا مشخصه. یه روند معمولی خودروسازهای ماست که گنجشک رنگ میکنن جای قناری میفروشند. از سمند بگیرید که با تز خودرو ملی دهنمونو سابیدن تا این. ما که عادت کردیم.
امین
۲۸ آذر ۱۴۰۱ایران خودرو برای طراحی این ماشین اینقدر حوصله نداشته که طراحی مفهومی یا به تعبیری کانسپت از داخل گذاشته رو هم خوب طراحی نکرده. هم روی در راننده و هم در شاگرد کلید شیشه بالابر 4 تا شیشه و کنترل آینه ها وجود داره. یعنی طرف حاضر نشده که توی نرم افزار هم طرح رو درست ارائه بده.!!!
طراحی بیرونش هم که با اختلاف حتی از محصولات سایپا هم بدتر هستش.
علی جردن
۲۹ آذر ۱۴۰۱اگه جایگزین ۲۰۶ & ۲۰۷ بشه پس باید نسخه TF21sd روهم تولید کنه 🇮🇷
Jamshid
۲۹ آذر ۱۴۰۱دادین بچه طراحی کرده؟
اصلا چرخ ها و طراحی به هیچ چیز نمیخوره
هیچی با هم جور نیست