تاکسی برقی لونا محصول وارداتی ایران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران در معرض بازدید عموم قرار گرفت. فضای بزرگ، بهرهمندی از تکنولوژی طراحی و مهندسی رنوی فرانسه در کنار ظرفیت پیمایش کم از ویژگیهای این تاکسی برقی هستند.
به گزارش پدال، محصول جدید ایران خودرو خودروی اختصاصی تاکسیرانی است. لونا GSE یک خودروی اصالتا فرانسوی و متعلق به شرکت رنو است که تحت برند JMC برای بازار چین تولید میشود. نمونه اصلی این خودرو رنو لیمو (Limo) نام دارد.
مشخصات فنی تاکسی برقی لونا ایران خودرو
لونا برقی یک سدان دیفرانسیل جلو و تک پیشرانه است که مجهز به پک باتری ۴۷ کیلووات ساعتی بوده و توان تولید قدرت ۱۴۷ اسب بخار (۱۱۰ کیلووات) و نهایت گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر را دارد. طبق اعلام ایران خودرو شارژ کامل پک باتری لونا با شارژر معمولی ۱۰ ساعت زمان می برد و با هر بار شارژ کامل آن می توان مسافت ۴۰۰ کیلومتر را پیمایش کرد. حداکثر سرعت تاکسی برقی لونا ۱۴۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن نیز نه و نیم ثانیه به ثبت رسیده است.
امکانات تاکسی برقی لونا ایران خودرو
در نسخه پایه لونا GSE امکاناتی نظیر تهویه اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سنسور پارک عقب و جلو، دوربین پارک عقب، سنسور پایش فشار باد تایر ها (TPMS)، کنترل حرکت در سربالایی، دو کیسه هوای راننده و سرنشین و سنسور نور دیده میشود.
قیمت و زمان عرضه
سفارش گذاری این خودرو به تعداد انبوه انجام شده و تا قبل از سال جدید این خودرو به ایران میرسد. محدوده قیمتی GSE با توجه به نحوه سفارش گذاری ایران خودرو در حدود ۲۰ هزار دلار است. با هزینهها و تعرفهی اندک خودروهای برقی، قیمت نهایی تاکسی برقی ایران خودرو کمتر از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.
این محصول برقی وارداتی، دارای سه سال گارانتی یا ۱۰۰ هزار کیلومتر پیمایش بوده و باتری آن نیز دارای گارانتی شش ساله یا ۵۰۰ هزار کیلومتر پیمایش است. ایران خودرو وعده داده تا بهترین خدمات ممکن را در زمان گارانتی و وارانتی برای لونا ارائه دهد.
MatriX
۱۰ بهمن ۱۴۰۲چینیا قبلا یطوری کپی میکردن که ادم بلافاصله میفهمید از چی اسکی رفتن .
اما الان خیلی پیشرفت کردن یطوری کپی میکنن که یکم باید فکر کنی بعد میفهمی از چی اسکی رفتن
اینم همونه .
MatriX
۱۰ بهمن ۱۴۰۲کاش میشد طراحی چراغای چینی رو از دنیای خودرو حذف کرد .
نوار های LED باریک و کشیده ، LED های متعدد ، زاویه های تیز ، حالت L یا Y شکل ، چراغای دو قسمتی ، …
خب چه اشکال داشت چراغارو حالت عادی میزدین اما بهش یکم LED ، یا گرافیک داخلی جذاب اضافه میکردین یا اصلا داخل رو نورپردازی چند رنگ میکردین .
فندق
۱۶ بهمن ۱۴۰۲اینطوری مدرن تره خب
مشکلش چیه؟
Led تکنولوژی بهتری هست
البته بستگی داره مثلا چراغ های گرد کریستالی بنتلی خب فرق داره
ولی کمپانی های تولید انبوه ساز باید خودشونو بروز کنند
kawaki
۱۰ بهمن ۱۴۰۲😐😐😐🤦
باید خون گریست
Hosseink3
۱۰ بهمن ۱۴۰۲فردا صبح ساعت 11بازه نمایشگاه و این که با 17سال میشه رفت داخل ؟ قانون خواصی نداره برای ورود
۱۰ بهمن ۱۴۰۲داداش میتونی بچه دو ماهه هم بیاری رو ماشینه نقاشی کنه
پیام
۱۰ بهمن ۱۴۰۲مدیون من هستید اگه فکر کنید شبیه تسلاست
ارسلان
۱۰ بهمن ۱۴۰۲والا رو قاجار و سفید کردند…
۱۰ بهمن ۱۴۰۲عجیبه
دیجی
۱۰ بهمن ۱۴۰۲شرکت رنو خودش سود میگیره از چین وچین هم سود میگیره هم از پول نفت هم از ماشینش ایرانخودرو هم که ماشالاه خوب سود میگیره بیچاره خریدار ایرانی
علی جردن
۱۰ بهمن ۱۴۰۲۱۰ ساعت شارژ واسه ۴۰۰ کیلومتر
شوفر باید تو جایگاه شارژ اسنپ بگیره بره خونه بخوابه صبح اسنپ بگیره ماشینشو برداره :|
شتاب خودروهای برقی مگر بخاطر نداشتن گیربکس و فلان زیر ۵ ثانیه نبود ؟ این تنبله چرا
مجتبی .
۱۰ بهمن ۱۴۰۲کل وقت راننده تلف میشه براشارژ. یعنی توایستگاههایی که الآن تهران زدن ۱۰ ساعت زمان شارژه؟ اگه اینطور باشه بیشتر احمقانس تا راه گشا
مهدی
۱۰ بهمن ۱۴۰۲400 کیلو متر پیمایش در واقع یعنی 200 کیلومتر پیمایش
این یک فرمول بسیار ساده برای ماشینهای برق است
چرا چون جونه دل با 5 سرنشین و کولر یا بخاری و سربالایی پیمایش 200 تا میشه
اگر تک سرنشین و در کفی باشه با کولر یا بخاری 30 درصد پیمایش کم میشه
و حالات مختلف در نظر بگیری بین 20 تا 50 درصد توان پیمایش کم میشه
فرزاد
۱۰ بهمن ۱۴۰۲چین راه پیشرفت رو زیر پاهاش دیده و براش محصولات متنوع و بهروزی تولید میکنه و کمپانیهای بزرگ رو مجبور به همراهی و همکاری با خودش خواهد کرد
PegaSus
۱۰ بهمن ۱۴۰۲اون راننده تاکسی بندهخدا اگه پول خرید اینجور ماشینا رو داشت، اصن راننده تاکسی نبود…