نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه با حضور فعال گروه صنعتی ایران خودرو از ۳۱ مردادماه تا سوم شهریور ماه در محل نمایشگاههای بین المللی مسکو با حضور حدود ۶۰۰ شرکت از ۱۸ کشور و در ۳۰ هزار متر فضای نمایشگاهی برگزار خواهد شد. این نمایشگاه امسال، به دلیل تحریم ها علیه این کشور به خصوص تحریمهای خودرویی از اهمیت زیادی برخوردار است.
ایران خودرو قرار است با خودروی تارا در این نمایشگاه حضور پیدا کند. ایران خودرو معتقد است تارا جز محصولات برتر و صادراتی این خودروسازی به حساب میآید و این محصول می تواند قسمتی از کمبود خودروی یک میلیون دستگاهی در روسیه را جبران کند.
این در حالی است که از زمان آغاز تحریمهای امریکا علیه ایران بازار خودروی کشورمان بسیار نابسامان است و تناسب عرضه و تقاضا به شدت بهم خورده است. اگر ایران خودرو میتواند کمبود خودرو در روسیه را با صادرات جبران کند، آیا بهتر نیست این تعداد خودرو راهی بازار خودروی کشورمان شود؟ در حالی که هر روز شاهد افزایش قیمت خودرو و افزایش تقاضا هستیم چرا ایران خودرو باید به فکر صادرات باشد؟
تارا به واسطه گذر از تست های معتبر ECE اروپا و کسب استانداردهای قابل توجهی مانند ایمنی عابرین پیاده، طراحی به روز و بهره گیری از آپشن های ایمنی مانند سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، ۴ کیسه هوا، سیستم کنترل کشش، در نسخه های گیربکس دستی و اتوماتیک با پیشرانه TU5P با قابلیت پاس کردن استاندارد های روز اوپا حتی از سرآمد تولیدات کنونی صنعت خودرو روسیه یعنی لادا گرانتا است.
روسیه نیز به دلیل تحریمها خودروهای خود را کمترین سطح امکانات و فقط برای رفع نیاز بازار به تولید میرساند. در این شرایط ایازن خودرو معتقد است تارا یک گزینهی مناسب با امکانات بهتر نسبت به خودروهای تولیدی در روسیه، برای بازار این کشور خواهد بود.
با این استراتژی ایران خودرو به نوعی می تواند جای خالی رنو(لادا) را در بازار روسیه پر کند. ایران خودرو تصمیم دارد که در آینده حتی حضور خود در روسیه را گسترش دهد و محصولات جدید خود در آینده مانند ریرا را نیز در این کشور به فروش برساند. همچنین طراحی به روز این خودرو امکان رقابت در بازار روسیه حتی با رقبای تا دندان مسلح چینی را نیز فراهم می کند.
بازار خودرو روسیه طی ۷ سال گذشته همواره فروش ۱.۵ تا ۱.۷ میلیون دستگاهی را به ثبت رسانده است اما با آغاز تحریم ها علیه روسیه و خروج رنو و برخی دیگر از برند ها نظیر کیا و هیوندای که سهم بالایی از خودروهای این بازار را در اختیار داشتند و همچنین مشکلات متعدد صنعت خودروسازی روسیه، این بازار طی ۷ ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی با کاهشی ۶۰ درصدی روبرو شده است، که در صورت استمرار تا پایان سال نشان دهنده نیاز سالانه یک میلیون دستگاهی بازار خودرو روسیه از کشورهایی است که در زمره تحریم کنندگان روسیه قرار ندارند.
کافر مقدس
۲۴ مرداد ۱۴۰۱اینقدر عقده یی شدن سریع باید گوشه به گوشه هرچیزی بزنن تولید ملی . دانش بنیان . ایرانی قهرمان ایرانی پهلوان . بومی سازترین خودرو دنیا فورد هست 51% اینجوری فاز ملی نداره . اصلا چیزی به اسم خودرو ملی نداریم در دنیا بعد اینجا مستعان ملی تا هوا فضا همه ملی . ملی پشت ملی
چرا قبل ظهور چینی ها اینا یه حرکت نمیزدن مثلا دهه 80چرا یه حرکت اینجوری نبود حتی دهه 90 چی شد یهو چینی ها اومدن کلی خودرو ملی پشت ملی در اومد :))
ببین تو یک عکس ساده چقدر ایراد هست تو نمای عقب چقدر اصرار دارن عکس با جزییاتی بیرون نیاد زبونم لال
مپنا میرم هر ازگاهیی 90%مهندس ها دوستان چینی هستن. ببین خودرو دیگه چه خبره
مزدا
۲۴ مرداد ۱۴۰۱چاخان گفتن از ویژگی های بارز مسولین هست.
صبح تا شب گفتند ماهواره خیام تماما ساخت ایران هست بعد دیدیدیم تماما ساخت روسیه هست.
واقعا نمیدونم ملت رو چی فرض کردند
مانی
۲۴ مرداد ۱۴۰۱اصلا قرار نیست که شرکت آفتافاز سازنده ماشین های لادا وارد همکاری با ایران خودرو بشه و همه این چیزها که نوشته میشه یک مشت هیاهوی رسانه ای پوچ و گنده گویی های بی مبنا هست.طبق خبرهای منتشر شده در تمام سایت های خودرو (البته به جز پدال که خبرهای ماشین های چینی رو سانسور می کنه)شریک اصلی لادا برای تأمین قطعه و خودرو یک زیر مجموعه ای از شرکت چری به نام کایی (Kaiyi) یا همون کوین (cowin) سابق است.ماشین ریسپکت که همین شرکت بهمن خودمون می زنه قراره با اسم لادا گرانتا وارد بازار روسیه بشه و کایی ژوانچی هم که نسخه ای ارزون سازی شده از ام وی ام X55 هست قراره با اسم لادا X-RAY وارد بازار روسیه بشه.هزینه تولید این ماشین در بازار روسیه 500 هزار روبل (8300 دلار) هست و نسخه روسی آن در محدوده 600 تا 750 هزار روبل (10 الی 13 هزار دلار) قیمت می خوره.در اینکه تارا ماشین نسبتا با کیفیتی و مدرنی هست و حریف سدان های چینی هست هیچ حرفی نیست ولی خودمون بهتر می دونیم که هر شرکت خودروسازی برای تولید در میان مدت و درازمدت خودش حتما از یک منبع مطمئن برنامه ریزی می کنه و نمی تونه با یه شرکتی که از تأمین نیازهای بازار داخلی خودش هم عاجزه وارد شراکتی معنی دار و درازمدت بشه.پس این حرف ها که آفتافاز قراره با ایران خودرو وارد شراکت بشه رو بیشتر میشه تبلیغات دونست تا واقعیت.باز هم میگم این به معنی کوبیدن تارا نیست.تارا فعلا بهترین و کیفی ترین ماشین ایرانی است و خریدش هم برای مصرف کننده داخلی کاملا معقول و منطقی هست.
Dian
۲۴ مرداد ۱۴۰۱لطفا با این حرف های زشتتون جو سایت رو بهم نریزین
تنها دلیلی که تو پدال به جای اینستا اخبار خودرو رو دنبال میکنم اینه که اینجا سیستم تایید کامنت داره(که ظاهرا همونم کار نمیکنه) و برخلاف اینستا کاربرای اینجا فهمیده ترن
اگه نمیتونین جلوی این حرف های زشتتونو بگیرین و نظراتتونو به صورت محترمانه بیان کنید لطفا تشریف ببرین همون اینستا
پدال جان لطفا شما هم نظارت بیشتری رو کامنت های این سایت داشته باش
MNM
۲۴ مرداد ۱۴۰۱شما اگه بیل زنید واسه خودتون بیل بزنید
new reventon
۲۴ مرداد ۱۴۰۱بابا اینا خیلی صریح گفتن
میتونن سالی بالای 1 میلیون تولید کنن بشرط اینکه قیمتا گرون شه
مسله کمبود قطعه و ناتوانی تولید در ایران نیست
مساله اینه که با این قیمت نمیسازن
مزدا
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ساخت یک میلیون خودرو به چ قیمتی!!
کیفیت پایین تر از چند سال پیش
مشکلات فنی و برقی تو خودروهای جدید موج میزنه.
یه تعمییرکار بی سواد و با تجربه بهتر از مهندسین ویرانخودرو خودرو میسازه
بهراد
۲۴ مرداد ۱۴۰۱اینا هزیان گویی بیش نیست. اینا خودشون واس خودشون نمیتونن تیراژ به اندازه کافی بدن که بعضی ماشین ها مثل پارس و ۲۰۶ قیمتای نجومی نگیرن بعد میخوان برن برا روسیه ماشین بزنن؟!
MNM
۲۴ مرداد ۱۴۰۱😂😂در سطح خودرو سازان اول جهان هاهاهاها اگه در سطح خلا کشان اول جهان باشن.
Reza Waffen SS
۲۴ مرداد ۱۴۰۱از آب گل آلود ماهی گرفتن به روایت تصویر
نوید AJ
۲۴ مرداد ۱۴۰۱از روسیه وارد کنیم میشیم مستعمره، به روسیه صادر کنیم میشیم ماهیگیر از آب گلالود؟
Payfast
۲۴ مرداد ۱۴۰۱مایه بد بخت که از اب گل آلود ماهی نمیگیریم روسیست که داره میگیره بعدشم همین تارا و دنا چون صادر میشن میرسن به اوج فلک بعد میان تولید پراید و کوئیک رو زیاد میکنن که مردم بخرن (مردم که ….)
توحید
۲۴ مرداد ۱۴۰۱کل اگر طبیب بودی …
برام سواله که چرا دوس داریم از یه سوراخ چندبار گزیده شیم
تجربه صادرات سمند در دهه هشتاد و کلی سرمایه گذاری جهت راه اندازی خط مونتاژ که همش باد هوا شد
با این حجم نوآوری و تنوع تولید نهایتا یک الی دو سال تارا رو بتونن بفروشن
و دوباره داستان ورشکستگی و عدم بازگشت سرمایه
احمدرضا
۲۴ مرداد ۱۴۰۱خدایی هرچی خودروسازی ما بده این حس شوخ طبعیشون درجه یکه😄
میخواد کمبود اونا رو جبران کنه اونوقت مردم خودمون باید از هفت خان شانس و اقبال رد بشن واسه خرید یه سری لگن به معنای واقعی
البته اگه بخواد میتونه تامین کنه ها چون تحریم و نداریم و نیست و نمیشه واسه ماس نه واسه همسایمون
واسه اونا داریم و هست و میشه
اگرم قرارداد ببنده با روسیه آماده افزایش قیمت باشین
چون این ماشینا رو که به قیمت واقعی نمیتونن بفروشن باید زیر قیمت بدن شاید کسی بخره اونوقت نوبت ما میرسه که برای حمایت از خودروسازی کشورمون باید اون ضرر مالیشون از جیب پرداخت کنیم
Mustang shelby gt 350
۲۴ مرداد ۱۴۰۱الهی، میخوان به مردم مفلوک و با ایمان و جنگ زده روسیه ماشینی که به ما ۲۰ هزار دلار میندازن رو با کمال احترام ۵ هزار دلار بفروشن، چقد کار خیر، آدم گریش میگیره 😢😭😭🤦♂️🤦♂️😂
HAMID
۲۴ مرداد ۱۴۰۱با ورود خودروسازی های کشور دوست و برادر (چین) ، ایران خودرو که سهله خیلی از خودروسازی های بزرگتر نمیتونن داخل روسیه به جایی برسن.
GMA
۲۴ مرداد ۱۴۰۱دقیقا
بازار روسیه کاملا در سلطه برند های چینی قرار میگیره
ایران خودرو اگه پخیه اول نیاز بازار انحصاری ایران رو تامین کنه بعد به فکر صادرات زباله هاش باشه
Payfast
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ایرانیا جدید که چینین ولی درجه ۴ بعد چینیا میان درجه ۱ به روسیه میدن بعد سرمایه صادرات ایران بر نمیگرده بعد روسیه میده به چین (اگه هم نده چینو با ۲ دکمه به دیار قربان میفرسته) بعد چون بهش ماشین داده نمیفرسته به دیار قربان بعدش این مشکل چندین ساله چین و روسیه که با هم داشتن درست میشه بعد دست به یکی میکنن که بتونن امریکا رو زمین بزنن
Si
۲۴ مرداد ۱۴۰۱داداش این چیه شرکتی با تکنولوژی های ابرپیشرفته مثل سایپا و ویران خودرو رو با شرکتهای از مد افتاده بنز و بی ام و و پورشه و فورد هم نمیشه مقایسه کرد
GMA
۲۴ مرداد ۱۴۰۱«ایران خودرو تصمیم دارد که در آینده حتی حضور خود را روسیه گسترش دهد و محصولات جدید خود در آینده مانند ریرا را نیز در این کشور به فروش برساند. همچنین طراحی به روز این خودرو امکان رقابت در بازار روسیه حتی با رقبای تا دندان مسلح چینی را نیز فراهم می کند.»
چرا اینقدر راحت این اکاذیب را تبلیغ میکنید! ریرا ته تهش بتونه از برند های درجه ۳ چینی بهتر باشه،اونوقت چطوری میخواد با درجه یک های تا دندان مسلح رقابت کنه!؟
Hl>i
۲۴ مرداد ۱۴۰۱عجب ابر قدرت پوشالیی
المان اگر تو جنگ جهانی دوم به متفقین نمی باخت و اسرار نظامیش بین نیروهای امریکایی و روسی نمی افتاد، الان روسیه نه صنعت فظانوردی داشت و نه امکانات تولید راکت و موشکهای بالیستیکی و …
روس ها فقط شطرنج بازان قهاری هستن اونم تو زمینه سیاست، اگه غرب تو سیاست خارجیش دومینو وار جلو میره روس ها صفحه شطرنج میچینن
+|<i
محمد
۲۴ مرداد ۱۴۰۱داداش تو همون سیاست هم فقط خودش خودشون رو تحویل میگیرن و گرنه تو همون هم عددی نیستن تو تاریخ کوتاهش به دولت های بی کفایتی مثل قاجار خورده یا با بیابانگرد های ترک و مغول درگیر شده سرزمینون رو اشغال کرده فکر کرده خبریه بلا استثنا تو همه جنگ ها و سیاست بازی ها عملا شکست خورده ، تو همون جنگ جهانی هم ده به یک مثل کفتار به آلمان حمله کردن و گرنه الان اسمی ازش نبود هرچند بعید میدونم دووم بیاره شاید ما نبینیم ولی احتمال بالا در آینده تجزیه و به کلی کشور کوچک تقسیم خواهد شد این مردم فقط با زور اسلحه یه کشور شدن و گرنه هیچ ربطی به هم ندارن
پویا
۲۴ مرداد ۱۴۰۱روسیه هم خودشه نسبتا دانشمندانی خوبی داشت
من نمیدونم چرا یه عده فکر میکنن هرچی هست از آلمانی هاست
GMA
۲۴ مرداد ۱۴۰۱به جز چند خط که اعتراض کردید بقیه اش کاملا تبلیغاتی بود!
در سطح خودروسازان تراز اول جهان؟!
سامان اذری
۲۴ مرداد ۱۴۰۱باید به اربابشون دم تکون بدن بلاخره
Payfast
۲۴ مرداد ۱۴۰۱بیشتر دارن یه چیز دیگه تکون میدن xD
نوید AJ
۲۴ مرداد ۱۴۰۱نمیخوام خوش بین باشم نه بدبین. یادمه تا قبل از سال 90، سمند رو در بازار روسیه با چند تا از رقبای چینیش بررسی کرده بودن و سمند با اختلاف اول شد. مقاله ش رو مجله ی ماشین گذاشت.
سال 95-96 مجددا سمند رو با رقبای چینی بازار روسیه مقایسه کرده بود، یکی مونده به آخر شد. در این مدت کم، همچین جهشی زده بودن. اگر الان هم واقع بینانه نگاه کنن و فکر نکنن بازار تحریمی روسیه هم رقابتی نیست، میشه جای امید داشت. اگر فقط 10 درصد بازار خودروی روسیه رو دست بگیرن، حداقل میشه گفت 100 هزار خودروی صادراتی. میانگین همون 12000 دلار هم حساب کنیم میشه 120 میلیون دلار ارزآوری. (گمونم حاضر باشن ماشین رو به بازار داخلی عرضه نکنن و صادرش کنن بره با این قیمت هایی که میگن)
محمد
۲۴ مرداد ۱۴۰۱بیست سال پیش ماشین های چینی عملا اسباب بازی بودن سمند فرانسوی ، حالا چینی ها تقریبا به سطح خودروساز های جهانی رسیدن ، سمند ، تارا ، ری را و دنا و بقیه آشغال ها چینی !!!!! دقیقا میخواد بره با چی رقابت کنه؟ اونم تو اون شرایط آب و هوایی و جاده های داغون روسیه که ماشین های سگ جون هم زود مستهلک میشن اینا ماشیناشون تو تهران دارن از هم میپاشن چه برسه روسیه
meiyou
۲۴ مرداد ۱۴۰۱اشتباه ضرب کردی مشتی
نوید AJ
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ی صفرش جاموند
genius
۲۴ مرداد ۱۴۰۱اگه راست میگید تیراژ تارا اتومات رو تو مملکت خودمون ببرید بالا تا حاشیه قیمتی غیرواقعیش بریزه نیازی نیست بفکر بیگانه ها باشید!
Afg
۲۴ مرداد ۱۴۰۱از موفق بودن و نبودن ایرانخودرو در روسیه که بگذدیم قیمت تارا در نسخه دنده اتومات ۱۴هراز دلار از کارخانه و ۲۱۵۰۰ دلار در بازار است و اگه ادعای ایران خودرو رو هم در مورد ضرر دادن جدی بگیریم و قیمت ۲۱۵۰۰ دلار بازارو درست بدونیم این خودرو در روسیه بیشتر از ۱۴هزار دلار قیمت نخواهد خورد و سوال اینجاست که چرا ایران خودرو راضی به ضرر دادن هست درحالی گه خودروهای ۱۴ هزاردلاری چینی در ایران بالای ۹۰۰ میلیون تومن قیمت دارن ؟؟؟
حسین دهمرد
۲۴ مرداد ۱۴۰۱برای ماشینای گرون مثه تارا هم مگر قرعه کشی دارن اینجا؟ فک نمیکردم با این قیمت کسی تو صف بمونه
AMANTE
۲۴ مرداد ۱۴۰۱دارن بین پنجاه تا ۱۰۰ میلیون برای تولید هر ماشین ضرر میدن و راهی پیدا نکردن تا ماشین رو گرون تر کنن تصمیم گرفتن ماشین ۱۵ هزار دلاری رو به روسیه بفرستن و ۱۰ هزار دلار بفروشن و اون پنج هزار دلار و اون ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ضرر و در کنار سود از مردم ایران به عنوان ماشین صادراتی دارید میخرید پس باید گرون تر باشه بگیرن.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۴ مرداد ۱۴۰۱دوستان و هم وطن های عزیزم کامنتها رو که میخونم میبینم هر کی یه چیزی گفته یکی پیشنهاد داده یکی مسخره کرده یکی عصبانی شده و هر کی یه جور.پیشنهاد من اینه که هر وقت پدال همچین مطالبی از این دست میزاره ما کاربرها متحد بشیم و فقط یه کامنت مشترک اعتراضی بزاریم تا به مرور زمان ترند بشه حتی هشتک بشه بلکه آغازی باشه برا مقابله.دوستان پیشنهاد بدن ببینیم که چه جمله یا حتی کلمه مناسبه فقط کوتاه مختصر و مفید باشه.
مهردادکمال
۲۴ مرداد ۱۴۰۱پس اینا میتونن زیاد تولید کنن که صف مردم و قرعه کشی نباشه خیلی گ*هین خیلی ها لعنت به ذات کثیفتون موجودات متعفن
A4
۲۴ مرداد ۱۴۰۱😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐
😐
😐