ایران خودروکرمان موتور

مقایسه جک j4 با دنا پلاس؛ مشخصات، قیمت و هر آنچه باید دانست

در یکی دیگر از مطالب راهنمای خرید مجله پدال به سراغ دو سدان موجود در بازار یعنی جک j4 و دنا پلاس رفته‌ایم تا آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم.


روند پیشرفت خودروسازان چینی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و در حال حاضر شاهد ترس قدرت‌های بزرگ صنعت خودرو از برندهای این کشور هستیم تا جایی که کار به وضع تعرفه‌های سنگین روی خودروهای وارداتی چینی رسیده است؛ اما داستان خودروهای چینی در کشور ما متفاوت است و برندهای این کشور از سال‌ها قبل روند مداومی را در به دست گرفتن بازار شروع کرده‌اند و هم‌اکنون شاهد عرضه انواع و اقسام خودروهای چینی در کشور هستیم که می‌توانند رقیبی برای مدل‌های قدیمی تولید داخلی باشند.

در همین زمینه بخوانید:

یکی از این خودروها سدان جک j4 است که اگرچه از نظر سهم بازار به پای خودرویی همچون دنا پلاس نمی‌رسد اما برخی خریداران در دوراهی خرید آن یا انتخاب مدل‌های داخلی قرار گرفته‌اند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم مقایسه جک j4 با دنا پلاس را پدال داشته باشیم و شما را با نقاط قوت و ضعف آن‌ها آشنا کنیم. جک j4 سدان جمع‌وجور چینی است که کرمان موتور از سال ۹۷ تولید آن را شروع کرده و با اینکه تولیدش در کشور چین از مدت‌ها پیش خاتمه یافته اما همچنان در کشورمان عرضه می‌شود. دنا پلاس نیز نسخه‌ای کاملاً دگرگون شده (از نظر طراحی بدنه و کابین) از سمند محسوب می‌شود و بارها و بارها درباره آن صحبت کرده‌ایم.

همچنین بخوانید:

مقایسه جک j4 با دنا پلاس

طراحی ظاهری

طراحی بدنه جک j4 به خوبی قدیمی بودن این خودرو را نشان می‌دهد. در بخش جلوی خودرو شاهد طراحی ساده سپر و جلوپنجره هستیم هرچند کاپوت عضلانی خودرو اوضاع را کمی بهبود بخشیده است. آنچه در پروفایل جانبی j4 مشهود است سایر کوچک رینگ و لاستیک‌هاست که به زیبایی خودرو لطمه زده است ولی خط گیرایی که از میانه در جلو شروع شده و به چراغ عقب می‌رسد سادگی این بخش را کاهش داده است. در بخش پشتی نیز همه‌چیز ساده طراحی شده و بر اقتصادی بودن این خودرو تأکید می‌کنند.

در طرف مقابل دنا پلاس را داریم که اگرچه پلتفرمی قدیمی دارد و از برخی زوایا اشتراکات خود با سمند را به نمایش می‌گذارد اما طراحان ایران‌خودرو کار خود در پنهان کردن این موضوع را به خوبی انجام داده‌اند. علیرغم تناسبات نسبتاً عجیب دنا پلاس، طراحی این خودرو در قیاس با رقبای بازار خوب از کار درآمده و می‌توان طراحی آن را دل‌نشین‌تر از j4 دانست. اگر بخواهیم قضاوت منصفانه‌ای در این بخش داشته باشیم باید طراحی ظاهری دنا پلاس را برتر از جک j4 بدانیم.

طراحی داخلی

نوبت به مقایسه جک j4 با دنا پلاس در بخش کابین می‌رسد و همان طراحی ساده و اقتصادی بدنه j4 در بخش داخلی نیز دیده می‌شود. در واقع نباید از این خودرو انتظار کیفیت بالایی را به ویژه در متریال مورد استفاده داشته باشید. طراحان جک همه‌چیز را به سادگی در نظر گرفته‌اند و با اینکه از نظر ارگونومی مشکل خاصی وجود ندارد اما در جای‌جای کابین از پلاستیک خشک استفاده شده و این امر شاید خریداران را تا حد زیادی مأیوس کند. البته فضای داخلی خودرو برای چهار سرنشین کاملاً جادار خواهد بود و به ویژه در بخش عقب کابین برتر از دنا پلاس ظاهر خواهد شد.

کابین دنا پلاس نیز از خودروهای چند سال قبل هیوندای الهام گرفته و اگرچه از نظر کیفیت مواد استفاده شده جای تعریفی ندارد اما طراحی کلی آن قابل‌قبول به نظر می‌رسد. البته در بخش فضای کابین مخصوصاً در صندلی عقب دنا پلاس قافیه را به حریف چینی می‌بازد چراکه فضای پای این بخش کاملاً محدود است. از نظر فضای بار هر دو خودرو نیازهای یک خانواده را برطرف می‌سازند. با اندکی اغماض می‌توان پیروز این بخش را نیز دنا پلاس دانست.

تجهیزات و امکانات

برای مقایسه دقیق‌تر جک j4 با دنا پلاس نسخه‌های اتوماتیک آن‌ها مدنظر است و بنابراین از نظر تجهیزات و امکانات دنا پلاس تا حدی برتر ظاهر می‌شود مخصوصاً اینکه نبود امکاناتی همچون سانروف و تهویه مطبوع خودکار در j4 با توجه به سابقه چینی‌ها در ارائه چنین امکاناتی جای سؤال دارد. البته نسخه ساده دنا پلاس از نظر امکانات با j4 در یک رده قرار می‌گیرد و اختلاف زیادی بین آن‌ها وجود ندارد. در جداول زیر تجهیزات و امکانات جک j4 با نسخه معمولی دنا پلاس مقایسه شده‌اند.

  • تجهیزات و امکانات جک j4
ایمنی کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، کنترل فشار باد لاستیک‌ها TPMS، سیستم ضد سرقت، سیستم کنترل پایداری ESP
چراغ‌ها چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، چراغ‌های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل، چراغ دیلایت
صندلی‌ها روکش صندلی چرم
مولتی‌مدیا رادیو + USB + AUX + CD و کامپیوتر سفری، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
آینه‌ها آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، چراغ‌راهنما بر روی آینه‌های جانبی
سایر تجهیزات ریموت با کنترل از راه دور، قفل مرکزی و دزدگیر، قفل شدن اتوماتیک درب‌ها، سنسور پارک عقب، سنسور نور، ایزوفیکس، شیشه‌های جانبی برقی، شیشه‌بالابر راننده با قابلیت باز شدن به‌صورت تک لمسی، تنظیم دستی ارتفاع فرمان، ۶ عدد بلندگو، تنظیم نور صفحه کیلومتر، کروز کنترل، عایق درب موتور
  • تجهیزات و امکانات دنا پلاس
ترمز سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، کد کلاس ۷۰۳۲۲ و ۷۰۳۲۳: ترمز عقب کاسه‌ای
کیسه هوای ایمنی کد کلاس ۷۰۳۰۱ و ۷۰۳۰۴: کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و جانبی (۴ عدد)، کد کلاس ۷۰۳۰۶ و ۷۰۳۰۷ و ۷۰۳۰۹ و ۷۰۳۱۰ و ۷۰۳۱۴ و ۷۰۳۱۶ و ۷۰۳۱۷ و ۷۰۳۲۲ و ۷۰۳۲۳: کیسه هوای راننده و سرنشین جلو (۲ عدد)
فرمان هیدرولیکی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC)
سیستم تهویه اتوماتیک، کانال تهویه برای سرنشینان عقب
سیستم صوتی سیستم مالتی مدیا
چراغ‌ها چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ جلو و عقب جدید (چراغ جلو دارای لامپ LED و طرح نئون، مجهز به چراغ‌ روز)، چراغ روشنایی فضای پایین پا در هنگام سوار و پیاده شدن، چراغ نقشه‌خوان، سیستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home)، کد کلاس ۷۰۳۲۳: روشن شدن چراغ‌های عقب هم‌زمان با چراغ روز Position Lamp
آینه‌ها آینه‌های جانبی برقی تاشونده راهنمادار هم‌رنگ بدنه، طرح جدید
شیشه‌ها شیشه‌بالابر برقی درهای جلو و عقب
تزئینات قطعات دکوراتیو طرح چوب، دستگیره‌های درها به رنگ کروم، نوار کرومی دور شیشه درها، تودوزی مخمل، کف‌پوش موکتی، روکش پارچه‌ای صندلی، کد کلاس ۷۰۳۰۱ و ۷۰۳۰۶ و ۷۰۳۰۹ و ۷۰۳۱۶ و ۷۰۳۱۷ و ۷۰۳۲۲ و ۷۰۳۲۳: تریم مشکی، کد کلاس ۷۰۳۰۴ و ۷۰۳۰۷ و ۷۰۳۱۰ و ۷۰۳۱۴: تریم دو رنگ
تجهیزات ایمنی ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دنده‌عقب، دوربین دید عقب، سیستم قطع سوخت خودکار
رینگ و لاستیک ۱۵ اینچ آلومینیومی، کد کلاس ۷۰۳۲۲ و ۷۰۳۲۳: ۱۵ اینچ فولادی
صندلی صندلی‏ راننده و سرنشین جلو ۸ حرکته برقی، پشت‌سری صندلی‌های جلو قابل تنظیم
سایر تجهیزات کد کلاس ۷۰۳۰۱ و ۷۰۳۰۴ و ۷۰۳۰۶ و ۷۰۳۰۷: سان روف، جا عینکی دارد، کروز کنترل، نمایشگر دمای محیط، تغییر استایل جانبی خودرو (در‌ها به همراه شیشه لچکی عقب، دستگیره‌ها، گلگیرها)، بازکن قفل در صندوق‌عقب از داخل، دسترسی به صندوق‌عقب از داخل

قوای محرکه

مقایسه جک j4 با دنا پلاس به یکی از مهم‌ترین بخش‌ها یعنی پیشرانه و گیربکس می‌رسد. سدان چینی به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتون متر مجهز شده و نیروی تولیدی هم از طریق یک گیربکس CVT راهی چرخ‌های جلو می‌شود؛ اما اگر بخواهیم مقایسه دقیق‌تری داشته باشیم باید دنا پلاس اتوماتیک را با جک مقایسه کنیم که در این بخش دنا پلاس اتوماتیک برتر خواهد بود. پیشرانه ۱.۷ لیتری توربوی این خودرو ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز نیرو را به چرخ‌ها می‌رساند.

در همین زمینه بخوانید:

با این تفاسیر جک j4 به ویژه با گیربکس CVT خود حرفی برای گفتن در برابر دنا پلاس اتوماتیک نخواهد داشت و از نظر شتاب گیری در پس آن قرار خواهد گرفت. البته نسخه معمولی دنا پلاس ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتون متر گشتاور دارد و با توجه به وزن بالاتر نسبت به j4 از نظر توانایی‌های حرکتی برتری چشمگیری نسبت به این سدان چینی نخواهد داشت. در مجموع باید گفت از نظر شتاب و توانایی‌های حرکتی، دنا پلاس توربو اتوماتیک بهتر از جک j4 ظاهر می‌شود اما نسخه معمولی دنا پلاس از این نظر با جک j4 اختلاف چندانی ندارد. نکته دیگر به استهلاک قطعات مربوط می‌شود که بنا به تجربه موجود، قوای محرکه j4 استهلاک پایینی دارد اما درصورتی‌که پیشرانه EF7 دنا پلاس را تحت‌فشار قرار داده و به آن رسیدگی نکنید استهلاک بالایی خواهد داشت. در جدول زیر مشخصات جک j4 با دنا پلاس معمولی و توربو اتوماتیک ذکر شده است.

جک j4 دنا پلاس دنا پلاس توربو اتوماتیک
پیشرانه ۴ سیلندر ۱۴۹۹ سی‌سی تنفس طبیعی ۴ سیلندر ۱۶۴۵ سی‌سی تنفس طبیعی ۴ سیلندر ۱۶۴۵ سی‌سی توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۱۰۳/۱۴۶ ۱۱۳/۱۵۵ ۱۵۰/۲۱۵
سیستم انتقال قدرت اتوماتیک با مکانیسم CVT ۵ دنده دستی ۶ سرعته اتوماتیک
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۳ ۱۲.۰۳ ۱۰.۵
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۱۸۰ ۱۸۹ ۲۰۵
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر) ۶.۲ ۷.۴ ۸.۱
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر) ۴۳۳۵/۱۷۲۵/۱۵۰۵ ۴۵۵۹/۱۷۲۰/۱۴۶۰ ۴۵۵۹/۱۷۲۰/۱۴۶۰
فاصله بین دو محور چرخ‌های جلو و عقب (میلی‌متر) ۲۵۶۰ ۲۶۷۱ ۲۶۷۱
وزن خودرو (کیلوگرم) ۱۱۱۰ ۱۲۵۸ ۱۴۰۰
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) ۴۵ ۶۰ ۶۰
حجم فضای صندوق‌عقب (لیتر) ۵۵۰ ۵۰۰ ۵۰۰

سواری و هندلینگ

جک j4 به عنوان سدانی اقتصادی از پیشرانه و گیربکس هماهنگی برخوردار است و وزن مناسب آن نیز باعث می‌شود توانایی‌های حرکتی خوبی به ویژه در مقایسه با دنا پلاس معمولی داشته باشد. البته از گیربکس CVT نباید انتظار زیادی داشت و بهتر است j4 را خودرویی ایده آل برای استفاده روزمره دانست. بر اساس تجارب مالکان، سواری j4 از خشکی سیستم تعلیق عقب خودرو انتقاد کرده‌اند هرچند این موضوع خیلی حاد نیست.

دنا پلاس معمولی با توجه به وزن بالای خود با تأخیر شروع به حرکت می‌کند اما سواری نسبتاً نرم و قابل قبولی دارد. البته بحث شتاب گیری نسخه توربوی آن کاملاً متفاوت است و جک j4 را مغلوب می‌سازد. از نظر قابلیت توقف نیز ایران‌خودرو در حرکتی بحث‌برانگیز ترمز دیسکی عقب برخی مدل‌ها را حذف کرده درحالی‌که j4 به ترمزهای دیسکی عقب مجهز است. پایداری و هندلینگ هر دو خودرو در حد متوسط ارزیابی می‌شود و نباید انتظار بالایی را از آن‌ها داشت.

قیمت

در جدول زیر قیمت جک j4 و دنا پلاس ذکر شده است. جهت اطلاع از قیمت روز خودرو می‌توانید به صفحه ویژه آن در پدال مراجعه نمایید.

نام خودرو مشخصات قیمت کارخانه (تومان) قیمت بازار (تومان)
دنا پلاس تیپ ۱ قالپاق + کاسه‌ای ۷۹۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس EF7P شش سرعته دستی ۵۵۸,۱۵۰,۰۰۰ ۸۲۱,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو دستی – ۸۵ گانه ۴۸۲,۰۰۰,۰۰۰ ۹۱۹,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو اتوماتیک – ۸۵ گانه ۹۸۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس توربو اتوماتیک – آپشنال ۶۹۹,۹۳۹,۰۰۰ ۱,۰۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا جوانان موتور EFP – اتوماتیک به زودی
جک j4 ۷۹۱,۴۰۰,۰۰۰ ۷۹۷,۰۰۰,۰۰۰

جمع‌بندی

خریداران خودرو در کشورمان با انتخاب‌های محدودی روبرو هستند و همین گزینه‌ها نیز قیمت‌های سرسام‌آوری دارند. اگر فردی به دنبال یک سدان جمع‌وجور باشد با چندین گزینه مواجه است که دو نمونه از آن‌ها جک j4 چینی و دنا پلاس هستند. سدان اقتصادی جک از پیشرانه‌ای کم استهلاک، گیربکس CVT و امکانات معمولی برخوردار است و شاید برای افرادی که دنبال خودرویی متفاوت از محصولات قدیمی داخلی هستند راضی کننده باشد. این خودرو همانند اکثر چینی‌های بازار از مشکلاتی همچون بازار خریدوفروش بی‌رمق، افت قیمت در نمونه‌های کارکرده، محدودیت تأمین لوازم‌یدکی و خدمات پس از فروش و… مواجه است. البته با توجه به قیمت j4 و دنا پلاس باید گفت سدان چینی از گیربکس خودکار در مقایسه با دنا پلاس معمولی برخوردار است و شاید این موضوعی تعیین کننده باشد.

در مقابل باید به دنا پلاس اشاره کنیم که از طراحی جذاب‌تر، بازار خریدوفروش بهتر و خدمات پس از فروش گسترده‌تر سود می‌برد و درصورتی‌که بودجه بیشتری وجود داشته باشد نسخه اتوماتیک این خودرو از نظر قدرت و شتاب کاملاً برتر از جک j4 خواهد بود. اگر اولویت شما خودرویی اتوماتیک و متفاوت است و اهمیتی به بازار خریدوفروش آن نمی‌دهید و در شهرهای بزرگ ساکن هستید، جک j4 می‌تواند گزینه بهتری باشد اما اگر به فکر تعویض خودرو در سال‌های آینده هستید و خیلی نمی‌خواهید دغدغه تأمین قطعات را داشته باشید دنا پلاس انتخاب منطقی خواهد بود.

کدام سدان داخلی را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. I LOVE JAPAN

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    از نظر من هردوتاشون خیلی بد نیستند بااینکه خوب هم نیستن
    من نظرم جک هست چون با قیمت خیلی کمتر از دنا پلاس توربو اتومات ‌‌داره گیربکس اتوماتیک ارائه میده بااینکه موتوردناپلاس اتومات خیلی قوی تره استهلاک دنا بیشتر هست

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. رضا

      ۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (264 ديدگاه)

      خریدن ماشین چینی ارزون اشتباه محضه
      چون معایب ماشین چینی ها مثل سخت گیر اومدن و گرون بودن قطعات و خدمات محدود در خیلی از نقاط ایران و نبود تعمییر کار حرفه ای و افت قیمت شدید موقع فروش و سخت فورش رفتن ماشین رو داری
      ولی مزایای ماشین چینی های گرون تر (مثلا جک جی سون ماشین همین شرکت)مثل آپشن زیاد و موتور گیربکس قوی و رخ جذاب و هندلینگ و پایداری خوب رو نداری
      جک جی فور کیفیت ساخت و مونتاژش فقط کمی بهتر از دنا و تاراستو شاید ایرادت برقی کمتری داشته باشه
      ولی نه خدماتش در حد ایران خودرو هست نه یدکی هاش ارزونه و در دسترسه و نه موتور و گیربکس و کیفیت سواریش جلوی دنا توربو حرفی برا گفتن داره
      افت قیمت شدید کار کرده و سخت فروش رفتن هم بهش اضافه کن
      خرید این ماشین از اکثر جهات اشتباهه

      موافقم 6
      مخالفم 11
      1. فریمرز

        ۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        جک خراب نمیشه قطعه بخواد ۴ سال هست دارمش و ۱۳۰ هزار کارکرده و اصلا خرابی نداشته

        موافقم 5
        مخالفم 1
  2. Hrsjamei

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام
    جک جی ۴ و نسخه ارتقا یافته که جک جی ۴ تغییر یافته کرمان موتورز که فقط طراحی بیرونی تغییر کرده در آپدیت های بعدی قراره طرح داخلی تغییر بکنه آیا موتور تغییر می کنه یا نمی کنه مشخص نیست
    بین این دو خودرو من انتخاب هیچکدام

    موافقم 1
    مخالفم 8
  3. ارسلان

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (502 ديدگاه)

    دنا پلاس توربو 47 اسب بخار قوی تره البته روی کاغذ ! ولی همش اختلاف شتابش 2.5 ثانیه هست 10.5 به 13 !! همین خودش اوج فاجعه رو نشون میده
    اختلاف وزن شون هم 290 کیلو هست که معلوم نیست برای چیه اونم برا دو تا ماشین هم سایز این وزن 290 کیلویی که با توجه به برتری 47 اسبی دنا به جک اختلاف شتاب رو توجیه نمیکنه / ایرانخودرو باید دنا رو سبکتر بسازه تا قدرت پیشرانه ش به چشم بیاد همچنین اگه DUAL VVT-i نداره باید به این سیستم مجهز بشه تا هم مصرفش کمتر بشه هم قدرتش بیشتر بشه

    هرچند این دوتا ماشین در کلاس اقتصادی حساب میشن و تقریبا توی یه رنج قیمت هست ولی معلوم نیست چرا ماشین اقتصادی باید بجای CVT جعبه دنده ی 6 سرعته داشته باشه ؟!!! که اصطحلاک بیشتری داره

    ماشین اسپرت غیر لوکس باید جعبه دنده ی دستی داشته باشه و نسخه ی لوکس هم باید تیپ ترونیک باشه که راننده بتونه با شیفتر دنده لذت شو ببره ولی ماشین اقتصادی با گیربکس 6 سرعته مخالف جریان اب شنا کردنه

    موافقم 6
    مخالفم 7
  4. ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4523 ديدگاه)

    با پولش میشه یه اریزو ۵ درحد صد تا کار ۹۷ خرید
    من نظرم اینه دوستان میگن خرج داره نمی‌دونم چشه ولی من خیلی دوست دارم اینو

    موافقم 6
    مخالفم 10
    1. jalopy

      ۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (122 ديدگاه)

      به هایما پشت کردی🥲

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. ۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4523 ديدگاه)

        خیلی گرونه وگرنه میخریدم 😢😢

        موافقم 1
        مخالفم 0
  5. علی احمدی

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    انتخاب من جک هست چون بسیار کم استهلاک تر و جادار تر هست و موتور و خدمات بهتری داره ولی دنا قوی تر و ظاهرش کمی بهتره

    موافقم 8
    مخالفم 3
  6. حسن

    ۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1473 ديدگاه)

    جک جی 4

    موافقم 8
    مخالفم 4
  7. abbas

    ۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (272 ديدگاه)

    همه زدن جک موندم این همه دنا ک تو کوچه و خیابونن برا چیه…
    البته وقتی پولش برسه و موقع انتخاب بشه میفهمه جک واقعا هیچ برتری نداره و دنا گزینه قطعا بهتری

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. heshmat021

      ۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (342 ديدگاه)

      عیچ‌برتری نداره؟
      تو رنج قیمت یکسان برتری هاش:
      ترمز دیسکی
      اتوماتیک بودن
      حداقل ۲۰ سال ماشین جدیدتریه
      اپشن هاشون هم که یکسان

      مشکل اونجاست که نسخه فول دنا که قیمتش ۲۰۰ میلیون یا ۲۵٪ بیشتره هست رو باهاش مقایسه میکنن
      مشکلش فقط قطعات و بازار فروش

      موافقم 6
      مخالفم 0
  8. بهنام پرنگ

    ۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من هردوتا رو دارم . نسخه اتومات دنا و جی فور سری اول . جی فور به هیچ عنوان مشکل قطعات نداره و برعکس اتفاقا حتی پیچ و خار و سوزن و بست و ریز ترین قطعاتش هم موجوده و از نظر قطعات برعکس چیزی که همه ( اونایی که ندارن ) فکر میکنن نسبت به دنا برتری داره ! بگذریم ازینکه جک به راحتی خراب نمیشه که قطعه بخواد شاید هر پنجاه هزار دو بار به نمایندگی مراجعه کنید اونم برای مشکل جزیی . اکثر مالک ماشین های ایرانی بر اساس تجربه خودشون که هفته ای یکبار گیر قطعه هستن فکر میکنن اگر جک بخرن قراره مثل همون دنا هر هفته خراب بشه و گیر قطعه باشن . نباید انتظار داشته باشید بالای ارتفاعات اسالم نمایندگی کرمان موتور پیدا کنید ! بسیار ماشین مطمئن تریه برای استفاده روزمره . هرگز نمیشه استارت بزنید ببینید صدای استارتش با دیروز فرق داره به هیچ عنوان حتی یک قاشق آب و روغن کم نمیکنه و اتاقش به مرور اصلا به صدا نمیوفته . فقط دوتا مشکل داره ظاهر نچندان خوب و تعلیق خشکش . از نظر شتاب هم صد در صد برتری با دناست ولی نسخه اتوماتش که من موندم چرا وقتی دنای معمولی قیمتش با جک یکیه ، شما اومدین با دنا اتومات که دویست تومن گرونتره مقایسه کردین !! کسی که هشتصد تومن پول داره نمیتونه پولش رو بذاره جلوی آینه که زیاد بشه ! اینکه هردو اتومات باشن دلیل نمیشه مقایسشون کنیم وقتی دنای معمولی همقیمت با جک وجود داره ! من دنا رو از کارخونه پونصد تومن گرفته بودم و به قیمتش ماشین خوبیه اگر بخوام یک میلیارد هزینه کنم اریزو میخرم و اگه بخوام هشتصد هزینه کنم جک میخرم . اگر دنا هشتصد بود دنا رو انتخاب میکردم ولی نیست !! دنای معمولی هشتصد تومنه که اصلا قابل مقایسه با جک نیست از هیچ نظر . ماشین ایرانی اگه قراره شتاب و گیربکس هم نداشته باشه دیگه بدرد چی میخوره

    موافقم 8
    مخالفم 0
  9. Whiteshadow

    ۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یادش بخیر همین جکی که امروز ازش با آب و تاپ تعریف میشه چندسال قبل شرکت با کلی شرایط می‌فروخت ولی کسی حاظر به خرید نبود حالا به یک باره ماشین های چینی بخاطر قیمت پیدا کردنشان تو چشم اومدن هرچند موقع فروش هزار داستان وجود داره باور نداری قبل از اینکه بخری یک خودرو چینی در سایت آگهی فروش کن و یک خودرو داخلی یا کره‌ای و ژاپنی ببین کدوم زنگ خور داره
    بابت قطعات‌وتعمیرات هم همه جا تهران نیست و در اکثر شهرها برای خرید قطعه خودرو ایرانی باید دوبرابر آنچه قیمت حقیقی هست پول دهید البته اگه گیر بیاد مثلاً برای همین خودرو یک قطعه معمولی که بود و نبودش تفاوتی ندارد در شهر خود آمار دربیارید مثل مخزن آب شیشه شور ببین چقدر باید بگردی تا مخزن شیشه شور خودرو چینی خودت پیدا کنی و با چه قیمتی..
    اما چیزی که جالب هست تمام مقالات و خبرها تبلیغاتی هستند به طوری که بعد از این همه سال هنوز خیلی از ایرانی‌ها تصور می‌کنند برندهای داخل کشورمان در تمام کشورهای صنعتی در دنیا وجود دارد درحالی که اصلاً این چنین نیست و به سختی می‌توان این مدل خودروها رو در کشورهای صنعتی پیدا کرد آمریکا و کانادا که اصلاً وجود خارجی ندارد بحث مالیات هم فقط یک شوخی عوام پسندانه است چرا که شرایط مساوی است یعنی هر زمانی که آمریکا جهت واردات هزینه‌ها رو برای چین بالا برده در مقابلش چین هم همین کار کرده ولی خودرو برند آمریکایی در چین فروخته میشه با وجود هزینه بالا اما خودرو چینی خیر چرا؟چون طبقه ضعیف آمریکایی خرد و عقل دارند میگند اگه خودرو چینی یا دیگر محصولات چینی نصف قیمت دیگر برندهای معتبر با تاریخچه قبل از جنگ جهانی اول نباشد چرا باید هزینه بابت خریدش انجام دهیم!درنتیجه دیگر برندها رو کارآمدتر از برندهای چینی می‌بینند اما در کشورمان نیز بگذریم که ما عادت نداریم بگویم ماستمان ترش است و هرچیزی که تهیه میکنیم مدعی بهترین هستیم اما فراموش نکنید تا همین چندسال قبل که واردات آزاد بود هیچکدام از برندهای چینی در کشورمان حتی باوجود شرایط از دم قسط موفق نبودن و حال که خودمان را محدود کردیم به برندهای چینی خوب مشخصاً این برندها استفاده خواهند شد چون خریدار چاره دیگری ندارد🤣 خواهشاً اینو نگذاریم رو حساب کیفیت برندهای چینی حقیقت برای ما ایرانی‌ها خیلی تلخ است چرا که زمانی خودروهای اروپایی و ژاپنی در کشورمان حداقل بیست سال تا پنجاه سال استفاده می‌شدند اما امروز ما داریم بابت خودروهای هزینه میکنیم که پنج سال بعد اصطلاحکشان سه برابر خواهد شد و تفاوت در کیفیت دقیقاً همین است شما خودرو شاسی بلند ژاپنی بعد از پانزده سال هنوز میتونی باهاش آفرد کنی و نهایتاً امروز با قیمت شیرین معامله میشه اما نمونه چینی نداریم که پانزده سال زنده باقی بماند و هنوز امکان معامله کردنش وجود داشته باشد،تمام.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. 🇩🇪🇮🇹REZA🇮🇹🇩🇪

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    بدون هیچ شکی دنا پلاس بهتره حتی نسخه دنده ای دنا پلاس هم بازم بهتر از جک هست
    اون CVT واسه خودش یک عذابه واقعا دیگه چه برسه به اینکه موتور ضعیفی هم باهاش مچ شده باشه
    کلا انتخاب معقولانه دنا پلاس هست از هر لحاظ 👍

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا