ایران خودرو قصد دارد شاسیبلند آفرودی جتور تراولر T2 را به خط تولید خود اضافه کند. شگفتانه ایران خودرو به عنوان یکی از محصولات جدیدی است که این شرکت پس از خصوصی شدن به دنبال عرضه آن رفته است. احتمال میرود به دلیل شرایط تحریم نام و برند این خودرو تغییر کند.
به گزارش پدال، پس از هونگچی HS3 و هاوال جولیون پرو، شاسی بلند آفرودی و مکعبی جتور T2 تراولر نیز به عنوان گزینه جدید ایران خودروییها برای عرضه به بازار مطرح شده است. به نظر میرسد کروزیها به عنوان مالک جدید ایران خودرو هر آنچه را که با گروه بهمن قصد داشتند به بازار عرضه کنند به کارخانه جدید خود آوردهاند!
جتور T2 یا تراولر توسط برند جتور (Jetour)، یکی از زیرمجموعههای چری چین، طراحی و تولید شده است، با ویژگیهای خاص ظاهری و قابلیتهای دو دیفرانسیل خود، میتواند جایگاه ویژهای در میان علاقهمندان به خودروهای آفرود و ماجراجویی در ایران پیدا کند.
بازار خودروهای آفرودی در ایران طی سالهای اخیر با کمبود گزینههای باکیفیت و بهروز مواجه بوده است. جتور تراولر T2 با ظاهر خاص خود پتانسیل بالایی برای موفقیت در بازار ایران دارد و در این شرایط، عرضه جتور تراولر T2 با ایران خودرو در تیراژ قابل توجه و خدمات پس از فروش در دسترس میتواند خلاء خودروهای جان سخت و تمام آفرودی را تا حدودی جبران کند.
جتور تراولر ایران خودرو شگفتانهای شبیه به غولهای آفرود
جتور تراولر T2 از نظر طراحی ظاهری، ترکیبی از قدرت و مدرنیته را به نمایش میگذارد. خطوط تیز و مکعبی بدنه این خودرو، شباهتهایی به شاسیبلندهای مطرح جهانی مانند فورد برانکو و لندروور دیفندر دارد که همین موضوع آن را به گزینهای جذاب برای طرفداران خودروهای خشن و آفرودی تبدیل کرده است.
جلوپنجره بزرگ و عمودی، چراغهای LED باریک و سپرهای مقاوم، چهرهای جسور و تهاجمی به T2 بخشیدهاند. همچنین، رینگهای آلیاژی ۱۸ یا ۲۰ اینچی (بسته به نسخه) و ارتفاع مناسب از سطح زمین، این خودرو را برای عبور از مسیرهای سخت و ناهموار آماده کرده است. ابعاد این شاسیبلند نیز قابل توجه است؛ طول ۴.۷۸ متر، عرض ۲ متر، ارتفاع ۱.۸۷ متر و فاصله محوری ۲.۸ متر، فضای داخلی جادار و کاربردی را برای سرنشینان فراهم میکند.
مشخصات فنی جتور T2 تراولر ایران خودرو
جتور T2 ایران خودرو به موتور ۲ لیتری توربوشارژ مجهز است. این پیشرانه ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کرده که این قدرت از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چهار چرخ منتقل میشود . سیستم تعلیق مستقل در هر چهار چرخ و قابلیت تنظیم حالتهای رانندگی (مانند برف، گل و لای، شن و سنگ) نیز از دیگر ویژگیهایی جتور T2 ایران خودرو هستند.
فضای داخلی و امکانات رفاهی جتور تراولر ایران خودرو
داخل کابین جتور تراولر T2 با طراحی سخت و آفرودی مشابه خودروهایی مثل برانکو و هامر EV طراحی شده است. نمایشگر لمسی بزرگ مرکزی (در اندازههای ۱۲.۸ یا ۱۵.۶ اینچ بسته به نسخه قابل عرضه)، کلاستر دیجیتالی پشت فرمان، سیستم تهویه مطبوع دوگانه و صندلیهای چرمی با تنطیمات برقی و گرمکن و سردکن، بخشی از امکانات این خودرو هستند. این شاسیبلند در دو نسخه ۵ نفره و ۷ نفره عرضه خواهد شد. از دیگر امکانات رفاهی و ایمنی میتوان به شارژر بیسیم، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، دوربین ۳۶۰ درجه و سنسورهای پارک اشاره کرد.
زمان عرضه و قیمت احتمالی محصول جدید ایران خودرو
هرچند ایران خودرو هنوز اطلاعات دقیقی درباره قیمت و زمان عرضه جتور T2 منتشر نکرده، اما گمانهزنیها حاکی از آن است که این خودرو از نیمه دوم سال ۱۴۰۴ وارد بازار خواهد شد. با توجه به مشخصات فنی، امکانات رفاهی و رقبای احتمالی در بازار، انتظار میرود جتور تراولر T2 در رده قیمتی بالایی (بیش از ۳ میلیارد تومان) قرار گیرد. البته، شرایط اقتصادی کشور، نرخ ارز و سیاستهای وارداتی میتوانند تأثیر مستقیمی بر قیمت نهایی این خودرو داشته باشند.
هن
۶ فروردین ۱۴۰۴کاش میدونستم سرنوشت این طفلکی بعد از فرود اومدن چی شد
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/03/ikco-jetour-traveler-new-product.jpg
۶ فروردین ۱۴۰۴راننده فوت شدن🖤
ashkanyp
۶ فروردین ۱۴۰۴جتور جزو چینی های با کیفیته و دبی هست، همین الان ما کیش این ماشینو با قیمت ۳ میلیارد گذر داریم و واقعا با کیفیت و چشم رباس، اگه ایران خودرو بتونه اینو با ۲.۵ پلاک بده تو بازار قطعا کسی جیمنی نمیخره حداقل
گاس فرینگ
۶ فروردین ۱۴۰۴افرودی شاسی یکپارچه چینی ندیده بودیم که به لطف خدا دیدیم
جای این هاوال اچ 5 بیارید اگه موتور فوتون هم خواستین بندازید روش موردی نداره
ولی اینو باید میدادن پارس خودرو قیافش شبیه پاترول قدیمی هاست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۶ فروردین ۱۴۰۴پارس خودرو داره سهند میسازه هفت ساله برای L90 نتونسته چراغ تولید کنه
۶ فروردین ۱۴۰۴میتونه ولی نمیخواد اونموقع چطور میتونست پاترول بسازه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۶ فروردین ۱۴۰۴دوران ماکسیما و تیانا گذشت
الان به قلههای جدید رسیدن
کاوه
۷ فروردین ۱۴۰۴میتونه ولی نمیخواد ؟ شرکت های دهها ساله رو دادند دست مشتی بی کفایت اونوقت انتظار داری از توش پیشرفت در بیاد ؟ برو ببین زمان رییسی کی مدیرعاملش بود . الانم فکر نکنم مدیرعامل جدیدش چندان پخی باشه .
گاس فرینگ
۶ فروردین ۱۴۰۴خب الان مگه ایران خودرو میخواد کل این ماشین رو توی ایران تولید کنه نهایت یه دفترچه راهنماش چاپ ایرانه و یه برچسب کنترل نهاییش
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۶ فروردین ۱۴۰۴با لاستیک ایرانی کویر
Sina_carshow
۶ فروردین ۱۴۰۴خوب اخبار رو دنبال نمیکنی حداقل 15 تا مورد شاسی مستقل چینی رو من حفظ هستم مطمئن هستم خیلی بیشتر هستن که از اونایی که من میشناسم 6 تاشون زاویه حمله و فرار و ارتفاع از سطح زمین بالاتری از تمام ژاپنی ها دارن که یعنی آفرود بهتری و قوی تری دارن
این جتور تی 2 هم کلیپهای آفرود سختش هس تو خیلی موارد پا به پای غربی ها و ژاپنی ها میومد نسبت به قیمتش خیلی عالیه
نیما
۷ فروردین ۱۴۰۴با منطق شما اگه ما پیکان رو تغییر بدیم و `زاویه حمله و فرار و ارتفاع` بالاتری نسبت به همون چینهایی ک فرمودی بهش بدیم آفرودر خفنتری خواهد بود چون تو فرمول شما موتور و دنده و کمک و چهارچرخ متحرک و چیزای دیگه پشمک هستن اما زاویه خیلی مهمه
آخه مرد مومن مجبورت کردن مگه؟
نیما
۷ فروردین ۱۴۰۴با منطق شما اگه ما پیکان رو تغییر بدیم و “زاویه حمله و فرار و ارتفاع” بالاتری نسبت به چینیهایی که فرمودید بهش بدیم آفرودر خفنتری خواهد بود
چون تو فرمول شما،موتور و دنده و کمک و چهارچرخ متحرک و چیزای دیگه پشمک هستن اما زاویه خیلی مهمه
آخه مرد مومن مجبورت کردن مگه؟
Mahan
۷ فروردین ۱۴۰۴داداش این جماعت فقط گول برند رو میخورن و متعصب هستند.سری های اول که خودرو های چینی وارد ایران شد چنتا بی کیفیتشو دیدن دیگه مد شد ماشین چینی بده بدرد نمیخوره و…
شاید خودروی چینی توی ایران به قیمت واقعی نرسه دست مردم ولی باز هم ارزش بیشتری داره از کیا هیوندای ۱۵ سال کار…
چه برسه ارزش خرید خودرو های اقتصادی توی خارج که خیلی بالاست.
میثم
۷ فروردین ۱۴۰۴وقتی میگن انحصار خصوصی سگش به دولتی می ارزه یعنی این، امیدوارم کروز به طمع بازار کشور های همسایه هم که شده تحولی در ایران خودرو بده
Yaghoob
۶ فروردین ۱۴۰۴با هر ماشینی میشه رفت آفرود
ولی فکر نکنم همه ی ماشین ها بتونن از آفرود برگردند.
Ali.d
۶ فروردین ۱۴۰۴دلم واسه اونی که قرار با این بره آفرود میسوزه
خواهشا راه دور نرو خیلی هم جو گیر نشو
یه طور برو یدک کش نزدیکت باشه
کمبرندتم ببند دستاتم نزدیک پنجره و سقف نباشه
موفق باشی.
مصطفی
۶ فروردین ۱۴۰۴تو رو خدا یکی به این چینی ها یه پولی چیزی بده که از دست از این کاراشون بکشن😐
یعنی چی هر گاری دو دیفرانسیلی که درست میکنن میشه افرودر آخه…
بعد یه بدبختی که خبر از تفاوت اینا و لندکروز و هایلوکس خبر نداره میاد میخره میگه به به چهچه عجب ماشینی خریدم نگید چینی بده😐😐…
با ۱۳۱ برید افرود بقران مجید بهتره😐😂…
۷ فروردین ۱۴۰۴به قرآن الکی قسم نخور عع
مصطفی
۶ فروردین ۱۴۰۴امروزه هر گاری دو دفی که ساخته میشه میشع افرودر…
با ۱۱۱ برید افرود بهتره به قرآن مجید…😐😂
شرمنده ولی بازار خودرو ایران به خاک سیاه نشسته دوستان…
مصطفی
۶ فروردین ۱۴۰۴بخندیم یا هنوز زوده دوستان؟
froG-driVer
۶ فروردین ۱۴۰۴خیلی وقته داریم میخندیم جانم، تو جا موندی
shetab-car
۶ فروردین ۱۴۰۴خدایی چه فکری کردید از لوگو کپی استفاده کردید برا ایران خودرو خیلی زشته این کارها
پارسا
۶ فروردین ۱۴۰۴از جلو شبیه برانکو از بقل و عقب دیفندر انصافا اینا چطور انقد تابلو کپی میکنن حداقل یه تغییری بده شاید چیز خوبی در اومد
Yaghoob
۶ فروردین ۱۴۰۴آفرودری خوبه که هم دوام خوبی داشته باشه و هم در صورت صدمه هزینه تعمیرات کمی داشته باشه. چون آسیب دیدن خودرو در آفرود اجتناب ناپذیره
Genius
۷ فروردین ۱۴۰۴اینجاست که سری ۷۰ تویوتا 👑👑بلامنازع صحنه وارد میشود! اینکه هنوز تو استرالیا و آفریقای جنوبی با اون طبیعت خشن و وحشی سری ۷۰ میدرخشد دلیلش همینه
علی
۶ فروردین ۱۴۰۴این از لحاظ بدنه بسیار شبیه به لندرور دیفندره به چراغهای عقبش نگاه کنید….در ضمن کسی که سه میلیارد بتونه پول بده برای اتومبیل گزینه های دیگری هم داره ،فکر کنم بزودی ایران خودرو نمایشگاه و فروشگاه محصولات ساخت چین بشه و تولید رو بزاره کنار
مهدی آسبوس
۷ فروردین ۱۴۰۴هرچی جنس بی خود و بی کیفیت برند چینی با اسم اجق وجق رو بتپو نید به ملت ایران چقدر یک ونیم میلیارد برو ۱۵ سال کار تو این تورم بکن تا یه اشغال چینی بهت بدم آخه شما خدا میشناسید چیه ای …..
Genius
۷ فروردین ۱۴۰۴یعنی این چریا قشنگ منو یاد …. عزیز زحمتکش آرامش گستری میندازه که هر شب با یکی دیگه شام میخورن!! با مدیران با بهمن و حالا هم با ایکو! بابا چه خبرته اجازه ریبج میدی میگیم سر دور زدن تحریمه ولی اینکه تو یه کشور لاین جتور رو بیای به دو سه تا مونتاژکار بدی بزنن واقعا خیلی حرکت خیطیه
بهزاد
۷ فروردین ۱۴۰۴با عرض تبریک نوروز خدمت دوستان عزیز
همانطور که همه میدونیم سالهاست که خودرو سازهای ایرانی با ساخت خودروهای بی کیفیت و تنوع بسیار کم در حال فعالیت هستند . باید خوشحال باشیم که بالاخره حتی بصورت وارداتی یا مونتاژ که به قول دوستان چسباندن یک برچسب یا ترجمه دفترچه راهنما هست شروع به واردات کردند گرچه در اوایل واردات محصولات کم کیفیت را وارد کردند اما با مرور زمان در حال حاضر خودروهای با کیفیت هم در حال وارد شدن هستند دوستانی که تا حالا چین نرفتند تصوراتشون چین همان چین سی سال پیش هست اما خوشبختانه تکنولوژی و پیشرفت با سرعت خارق العاده ای در چین بالا رفته اکنون چین خیلی از برندهای عالی ژاپنی یا آلمانی یا اروپایی را مونتاژ یا در حال ساخت هست البته امیدوارم وارد کنندها برندهای معروف و خوب را هم وارد کنند .
به هر حال هر کوفتی وارد بشه بهتر از حلبی های تولیدی کنونی هست .
ما باید از این دوران عبور کنیم گرچه فعلا برندهای اروپایی به سختی وارد میشوند اما این ابتدای خداحافظی با حلبی های تولیدی کنونی است .
محمد
۷ فروردین ۱۴۰۴فتوشاپ کردن طوری نیست ولی کاش یکم رو قیافه چینیه کار میکردید معلوم باشه طرف جامپ زده با ماشین نه اینجوری ریلکس به افق خیره بشه😅
HLONEWOLF
۸ فروردین ۱۴۰۴دمت گرم قیافه رو خوب اومدی خود منم دقیقا به اولین چیزی که بعداز دیدن چرخها روی هوا توجهم جلب شد قیافه راننده بود،گفتم طفلی حتما کپ کرده هیجانش معلوم نی 😉
A1
۷ فروردین ۱۴۰۴با همین فرمون چری میشه خودروساز ملی ایران