ایران خودروایستگاه خبر

خودرو برقی لونا – قیمت و مشخصات لونا GRE سدان برقی ایران خودرو

بررسی تخصصی لونا برقی GRE

ایران خودرو به زودی پیش‌فروش سدان تمام برقی لونا GRE را با قیمت یک میلیارد و ۲۱۳ میلیون تومان شروع می‌کند. ظاهرا قرار است اولین سری این محصول، وارد ناوگان تاکسی تهران شود.

سدان برقی ایران خودرو لونا GLE نمای اصلی

برخلاف آنچه برخی رسانه‌های داخلی ادعا کرده‌اند، باید لونا GRE ایران خودرو را، یک محصول صد در صد چینی دانست. حتی مونتاژ این مدل توسط طرف ایران، بعید می‌رسد و احتمالا فقط چند قطعه ساده مثل چرخ‌ها توسط کارشناسان زبردست ایران خودرو، به هم وصل خواهند شد. هنوز  بسیاری از افراد نزدیک به این پروژه، نام شرکت سازنده اصلی در چین را به رسانه‌ها اطلاع‌رسانی نکرده‌اند.

لونا GRE با ابعاد بزرگ و پیشرانه تمام برقی، محصولی جالب توجه برای بازار ایران محسوب می‌شود. طراحی مدرن و عامه‌پسند، به خوبی تفاوت این خودروی چینی با مدل‌های عقب‌افتاده‌ی ساخت ایران خودرو، مثل تارا و دنا را نشان می‌دهد.در ادامه با بررسی این خودرو با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

هاوال H6 هیبرید بهمن موتور؛ شاسی‌بلند لوکس چینی
تویوتا کرولا هیبرید وارداتی معین خودرو؛ مشخصات و قیمت

جدول مشخصات خودروی برقی لونا GRE ایران خودرو

مشخصات جزئیات
ابعاد خودرو طول: ۴۶۷۰ میلی‌متر
عرض: ۱۸۳۰ میلی‌متر
ارتفاع: ۱۴۷۰ میلی‌متر
فاصله محوری: ۲۷۵۰ میلی‌متر
وزن ۱۵۳۵ کیلوگرم
ظرفیت صندوق ۶۰۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۴ نفر بلندقد
پیشرانه تک موتور محرک جلو
قدرت موتور ۱۴۹ اسب بخار
گشتاور ۲۲۵ نیوتن‌متر
باتری ۴۳.۹ کیلووات ساعت
پیمایش با شارژ کامل ۴۰۰ کیلومتر
زمان شارژ ۸ ساعت (برق شهری)
کمتر از ۳۰ دقیقه (شارژر DC)
حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰ تا ۱۱ ثانیه
ترمزها جلو: دیسکی با سیستم خنک‌شونده
عقب: دیسکی
سیستم‌های ایمنی ABS، EBD، HHC، HDC، ESP، ASR، EBA
کیسه هوا ۲ عدد (برای سرنشینان جلو)
تجهیزات رفاهی فرمان برقی، تهویه اتوماتیک، سنسور نور و باران، نشان‌دهنده باد تایرها، سانروف، کروز کنترل
نمایشگر پشت فرمان ۸ اینچ
قیمت نمایندگی یک میلیارد و ۲۱۳ میلیون تومان
رینگ چرخ فولادی ۱۷ اینچ
ویژگی‌های طراحی داخلی ترکیب صندلی چرم و پارچه، ترمز دستی دکمه‌ای، دسته‌دنده مدرن
شباهت طراحی خارجی الهام از خودروهای تسلا
مشخصات نسخه تاکسی ۲ بلندگو، امکان نصب تاکسیمتر
کشور سازنده چین (JMEV)

طراحی ظاهری و نمای بیرونی ایران خودرو لونا GRE

سبک مدرن با چراغ‌های باریک به وضوح در لونا GRE دیده می‌شود. حالت آیرودینامیک خودرو با ابعاد نسبتا بزرگ، جذابیت این خودرو را افزایش می‌دهد.

سدان برقی ایران خودرو لونا GLE نمای راست

روشنایی اصلی، از طرفین سپر تامین می‌شود و خطوط LED با طرح شکسته، دی‌لایت (روشنایی روز) هستند. حجم‌دهی بدنه با درایت و پرهیز از اعوجاج خیره‌کننده انجام شده است تا حس آرام‌بخش برای لونا GRE فراهم شود. قطعات پلاستیکی ارزان‌قیمت در نمای اصلی دیده نمی‌شود و تقریبا همه‌جا با ادوات هم‌رنگ بدنه، همراه است. شاید اگر نشان تجاری ایران خودرو به شکل اسب روی کاپوت نصب شود، حالت چشم‌نواز و هماهنگ ادوات مختلف، آسیب ببیند.

سدان برقی ایران خودرو لونا GLE نمای پشت و عقب

در نمای جانبی، کشیدگی سقف تا انتهای بدنه، لونا GRE را شبیه به خودروهای تسلا نشان می‌دهد. دستگیره‌های مخفی‌شونده، آینه بغل پایه بلند با تزئینات کروم از دیگر نکات حالب این خودرو هستند. ایران خودرو از هم‌اکنون اعلام کرده است که برای سدان برقی، رینگ فولادی ۱۷ اینچ استفاده خواهد کرد. این تجهیز احتمالا ضمن تخریب زیبایی لونا GRE، منجر به افزایش وزن خالص و کاهش شعاع حرکتی خواهد شد.

در نمای پشت، چراغ‌های باریک و کشیده استفاده شده‌اند که البته، تاحدودی ناخوشایند به نظر می‎رسند. ابعاد این ادوات، نسبتا بزرگ است و حس مینیمال (کمینه گرا) برای سدان برقی را تداعی نمی‌کنند. از سویی دیگر، حجم‌دهی بدنه با الهام از خودروهای تسلا، نقش مهمی در زیبایی لونا GRE دارد. برجستگی لبه‌ی صندوق و ایجاد جایگاه مخصوص نصب پلاک، جالب توجه هستند اما نصب قطعات پلاستیکی سیاه‌رنگ در پایین سپر، نکته‌ی منفی محسوب می‌شود.

لونا GRE ایران خودرو با طول ۴,۶۷۰  و عرض ۱,۸۳۰  و ارتفاع ۱,۴۷۰ و فاصله محوری ۲,۷۵۰  میلی‌متر عرضه خواهد شد. ابعاد این خودرو، نزدیک به تویوتا کمری ۲۰۱۷ موجود در ایران خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵چری جیکو در ایران؛ خودروهای وارداتی از برند لوکس چینی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کره‌ای در ایران

طراحی داخلی و نمای کابین ایران خودرو لونا GRE

برخلاف بسیاری از خودروهای برقی ساخت چین، لونا از سبک داشبورد کاملا تخت و ساده استفاده نمی‌کند. به همین دلیل، نمایشگر لمسی، ایستاده و جدا از سطح نیست. ترکیب ادوات کابین هم، حس یک خودروی اروپایی ساخت ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ را تداعی می‌کند که احتمالا حاصل کار مهندسان رنو است.

سدان برقی ایران خودرو لونا GLE نمای داخلی

پشت فرمان، پنل دیجیتال ۸ اینج وجود دارد. نمایشگر لمسی وسط داشبورد هنوز برای نمونه‌ی وارداتی به ایران، مشخص نیست. برای مدل تاکسی، ممکن است تجهیزات مربوط به تاکسی‌متر، در محل مانیتور نصب شوند. طراحی اجزای مختلف، نسبت به خودروهای امروزی، بسیار ساده است. حتی فرمان خودرو، تمام چرم نیست و به تنها ۲ نقطه‌ی اتصال به غربیلک دارد.

سدان برقی ایران خودرو لونا GLE
مدل سفارش اروپا از سدان برقی ایران خودرو لونا GRE

مواد به کار رفته برای تودری، راضی کننده و باکیفیت به نظر می‌رسند؛ اما لونا GRE ایران خودرو ظاهرا صندلی‌های ترکیبی چرم و پارچه ارایه خواهد کرد که چندان لوکس نخواهد بود. دسته‌ی دنده‌ی مدرن، ترمز دستی دکمه‌ای (برقی) و عدم نصب مدل اهرمی، معدود نکات مثبت در کابین هستند.

لونا GRE  کابین جادار برای ۴ سرنشین بلند قد دارد. فاصله محوری ۲۷۵۰ میلی‌متر، فضای کافی برای زانوهای مسافران صندلی عقب، فراهم می‌کند. داخل صندوق نیز، حجم مفید ۶۰۰ لیتر برای حمل بار وجود دارد.

پیشرانه و تجهیزات فنی لونا GRE ایران خودرو

ساختار تک موتور محرک جلو، قدرت  ۱۴۹ اسب بخار و گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر فراهم می‌کند. براساس ادعای سایت‌های چینی، لونا GRE همراه باتری ۴۳/۹ کیلووات ساعت، ۱۵۳۵ کیلوگرم وزن دارد و در زمان ۱۰ تا ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. گیربکس تک سرعته،  این خودرو را به نهایت سرعت ۱۴۰ کیلومتر برساعت برای می‌رساند.

داشبورد لونا برقی ایران خودرو

توان پیمایش لونا GRE با یک شارژ کامل، ۴۰۰ کیلومتر پیش‌بینی شده است. اگر این خودرو به برق شهری وصل شود، ۸ ساعت زمان می‌برد تا ظرفیت باتری‌ها را تکمیل کند. البته اتصال به شارژرهای DC که هنوز در ایران به عدد انگشتان یک دست نرسیده‌اند، فرایند شارژ کامل را در زمان کمتر از ۳۰ دقیقه ممکن خواهند کرد.

سدان برقی ایران خودرو لونا GLE نمای بالا

در بحث ایمنی، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو فراهم است. ترمز ضد قفل ABS و اضطراری EBD، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی HHC HDC، کنترل پایداری الکتریکی ESP، ترمز کمکی اضطراری  EBA، سیستم ضد لغزش (ASR) وجود دارند.

دیگر امکانات لونا GRE ایران خودرو، فرمان برقی، تهویه اتوماتیک، سنسور نور و باران، نشان‌دهنده‌ی باد تایرها، سانروف، کروز کنترل، دو بلندگو (برای مدل تاکسی) هستند.

قیمت لونا برقی GRE ایران خودرو

مدلمشخصاتقیمت نمایندگیقیمت بازار
لونا GREبرقی۱,۲۱۳,۰۸۲,۶۰۰۱,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰

تاریخ به روز رسانی: ۱۹ مهر ۱۴۰۳

در چین برای  Yi آستانه قیمت ۱۷ هزار دلار وجود دارد. ایران خودرو با توجه به بخشنامه ای که در تصویر زیر مشاهده میکنید، به زودی پیش‌فروش سدان تمام برقی لونا GRE را با قیمت یک میلیارد و ۲۱۳ میلیون تومان شروع می‌کند. ظاهرا قرار است اولین سری این محصول، وارد ناوگان تاکسی تهران شود.

تصاویر خودرو لونا برقی

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۳۸ رای

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. نانو

    ۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    این شرکت های وارد کننده خودرو میرن از حراجی ها چین هرچی که فروش نرفته رو با نفت خام طاق می زنن میران بالا ی یه میلیارد با منت و قرعه کشی میدن دست مردم

    موافقم 52
    مخالفم 4
    1. HELLO.BROTHERS

      ۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (102 ديدگاه)

      ملت میرن میخرن،🙏🙏🙏🙏خداوندا رحم کن اینا دیگه چه هستن.

      موافقم 28
      مخالفم 7
      1. B

        ۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (819 ديدگاه)

        ملت گزینه دیگه ای ندارن شما فرض کن پشت شیشه دارن اونور برگر میخورن اما تو فقط اجازه داری نون بربری بخوری، نون بربری رو نخوری بهت برگر میدن یا از گشنگی میمیری؟ اقتصاد ایران تماما بخاطر فروش منابع خام و طبیعی هست تمام هزینه شرکتای دولتی رو با همین چیزا میدن سایپا و ایرانخودرو … سال بعد حای یدونه خودرو هم نفروشن اتفاقی نمیافته براشون چون بودجه و هزینه هاشونو با نفت تامین میکنن
        اگه مثل بقیه کشورا منابع مالی از فروش خودشون بود و … این حرف درست بود ولی اینو بدونین کل صنعتای ایران وابسته به نفته فردا نفت و گاز نباشه اینا هم نیستن …

        موافقم 41
        مخالفم 3
    2. JaMsHiD_R1988

      ۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2573 ديدگاه)

      نگو نمیدن دست مردم
      بگو مردم میخرن

      موافقم 32
      مخالفم 2
    3. MehdiTurbo

      ۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2277 ديدگاه)

      احساس میکنم طراح داخل لونا و ریرا یکی بودند
      احتمالا داده همون براشون طراحی کرده

      موافقم 24
      مخالفم 1
  2. عباس

    ۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ملت تو استفاده از خودرو های بنزینی هنوز کلی مشکل دارن اینا به فکر تاکسی برقین
    لابد میخوان از دنیا عقب نمونن

    موافقم 30
    مخالفم 2
    1. حرف حساب

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دوستان هنوز ما تو ماشینهای کاربراتی گیر کردیم و داریم درجا میزنبم خودروی برقی خوبه ولی هنوز زیر ساختاشو نداریم و اگه قطعه ای بخواد ماشین زمین گیر میشه چون قطعه نیست یا باشه هم گرونه بهتر نیست توان داخلی رو تقویت کنیم و خودمون تولیدش کنیم.

      موافقم 15
      مخالفم 10
  3. Amirsh

    ۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (161 ديدگاه)

    سلام
    میشه بگید که این ماشین و رنو ، و برند زیرمجموعه جدیدش “موبیلایز” هم چه ربطی به این ماشین دارن؟ یه چیزایی شنیدم ولی نفهمیدم آخرش پدر و مادر این ماشین که الان از این یتیم خونه سر درآورده کی هستن

    موافقم 14
    مخالفم 3
  4. محمد ب

    ۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (228 ديدگاه)

    مملکت برا تابستان برق نداره برق خودرو الکتریکی رو چطور تامین میکنه

    موافقم 29
    مخالفم 2
    1. مرتضی

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      زمستونا ماشین برقی و تابستونا گازسوز سوار 😅 به مشکل هم برنمیخوریم

  5. Absurd Hero

    ۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (296 ديدگاه)

    باتری 40 کیلووات ساعتی و برد 400 کیلومتر؟
    باور کردیم

    موافقم 25
    مخالفم 1
  6. B

    ۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (819 ديدگاه)

    راننده تاکسی بدبخت اینهمه پول از کجا میخواد بیاره؟ ۱.۲ پول ماشین خامه همونقدرم امتیاز تاکسی رانی باید بده
    تک و توک چنین تاکسی هایی در خیابان ها رویت شه
    نمیدونم با این چیزا دارن مردمو خ.ر میکنن یا خودشون خ.ر عستن

    موافقم 28
    مخالفم 1
  7. زیزیگولو

    ۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    در حال حاضر ماشین برقی تو ایران یعنی دردسر بزرگ واسه مالک …………. چون هیچ زیر ساختی واسه ماشینای برقی وجود نداره

    موافقم 20
    1. آرش

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (256 ديدگاه)

      جایگاه سوختم نداره …
      یعنی وست جاده ماشین شارژش تموم میشه

  8. محمد

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یکی از راه حل های جلوگیری از تورم فقط واردات خودرو و قطع دست دلالانه امیدواریم دولت جدید به غولهای خودروساز داخلی باج نده

    موافقم 15
  9. علی

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    چینی‌ها مارو گیر اوردن دیگه روی ظاهر بیشتر مانور میدن تا قدرت امکانات ماشین ماشین از لحاظ ظاهری خوشگل ولی زیر ماپوت و امکانات آیا مثل ظاهر ش هست

    موافقم 6
    مخالفم 1
  10. م

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    راننده تاکسی باید به جا کار کردن بشینه ۸ ساعت اینو شارژ کنه

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. علیرضا

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نیاز نیست وسط روز شارژش کنه که, شب تا صبح میزاره شارژ بشه, طول روز استفاده میکنه, از صبح تا شب هم استفاده کنه داخل شهر, حدود 350 کیلومتر نمیتونه بره

      موافقم 5
      مخالفم 5
      1. حمید

        ۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        این برا شرایطی هست که اولا فقط یک نفر سرنشین خودرو باشه دوم کولر نگیری سوم روز باشه که چراغ روشن نکنی چهارم سربالایی نباشه همش سرازیری باشه

        موافقم 2
        مخالفم 2
  11. علی

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ینی این ماشینو کسی بگیره قراره ۸ ساعت شارژ کنه با سرعت متعادل ۱۰۰کیلومتر بر ساعت ۴ ساعت راه بره حالا یکی راهش یکم دوربود مجبوره باز ۸ ساعت دیگه منتظر بمونه ؟ خدایی شما دیگه کی هستین

    موافقم 5
    مخالفم 3
  12. ناشناس

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در تابستان مردم دچار بحران برقن روزی۲.۱ساعت برق ندارن مخصوصا استان سیستان و بلوچستان اول راه حلی برای بهتر شدن وضعیت برق پیدا کنید بعد این ماشینهای 1میلیاردی رو وارد بازار کنید

    موافقم 5
    مخالفم 2
  13. آرش

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (256 ديدگاه)

    اینم همون سمنده که یک موتور حلبی جدید براش گذاشته😑

    موافقم 1
    مخالفم 4
  14. ابراهیم

    ۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کجایی‌‌کادیلاک‌که‌یادت‌بخیر‌چه‌بودیمو‌
    چه‌شدیم‌حالا‌دیگه‌چش‌بادامویا‌‌ برامون‌
    نسخه‌میپیچن.

  15. حسن جعفری

    ۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی بگه هزینه برقش چقدره
    تو ۸ ساعت چقدر برق مصرب میکنه تا شارژ بشه و هزینش

  16. اشکان

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام نظرات بدون کارشناسی و الکی رو خوندم
    یکی نبود حرف حسابی و مستند بزنه
    من لونا برقی رو تحویل گرفتم
    فوق‌العاده با کیفیت و سواری نرم داره
    شب میزنم شارژ صبح شارژ کامل شده
    با ترمز احیا شونده ۵۰۰ کیلومتر راه گرفتم
    البته مواقعی که میرم سمت رودهن بیشتر خودشو شارژ میکنه،چون سراشیبی بیشتر داره و در نهایت خودشو بیشتر شارژ میکنه
    تویوتا کمری داشتم،اون هم بزور ۴۵۰ کیلومتر راه میرفت
    البته برام ترسناک بود از خودروی ژاپنی بیام به سمت خودروی مشترک فرانسوی چینی،ولی لون فرانسوی بودنش بهم دلگرمی داد،که خب همونم شد و از کیفیت ساخت خودرو کاملا مشهوده.
    مصرف برق خاصی نداره،من حدودا هفته ای یک بار شارژ کردم و تغییری در قبض برق خونه ندیدم،در کل ماهی چهار بار تو شارژه هردفعه ۷ ساعت(اونم به خاطر اینکه مقداری شارژ دارها) که در کل میشه ۲۸ ساعت،در قیاس با کولر و وسایل دیگه که اغلب دارن کار میکنن چیز خاصی نیست، در کل تغیری در قبض مشاهده نکردم.
    ولی در عوض تسمه تایم و روغن موتور و شمع و وایر و کوئل و پمپ بنزین تو باک و تسمه کولر و خود دینام و هرزگرد و فیلتر روغن و فیلتر هوا و آب روغن قاطی کردن و واشر سوزوندن سرسیلندر و اگزوز و انژکترو فیلتر بنزین و استارت و هزار چیز دیگه رو ندارم که همش در انتظار تعویض مصرفی و یا معیوب شدنشون باشم.
    از طرفی خودروی تمام الکتریکی درجا هیچ مصرفی نداره و تو ترافیک یا راه بندان شمال که احتراقی ها بنزین تموم میکنن ، این هیچ مصرفی نداره،فقط در حین حرکت مصرف داره که تو سراشیبی و مواقع ترمز بازیافت انرژی داره و دوباره شارژ میشه
    در کل راضیم از انتخابم
    یه دنیای دیگه ای داره این ماشین،امیدوارم هرکسی که دلش میخواد بتونه یکی بگیره و به سلامتی و شادی ازش استفاده کنه
    در ضمن دنا الان تو بازار یه میلیارد قیمتشه و من اینو با حدود یک میلیارد و دویست از ایران خودرو تحویل گرفتم، حالا این کجا و دنا کجا
    تصمیم با خودتون
    اگه مطلب مفید بود لایک فراموش نشه
    یا حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا