یکی از مدیران ارشد ایرانخودرو خبر از تولید انبوه نسل جدید پیشرانه EF7 تا پایان سال جاری داد. درحالیکه صنعت خودروی جهان تمام تمرکز خود را معطوف به توسعه خودروهای الکتریکی و کاهش آلایندگی خودروها کرده همچنان شاهد تولید پیشرانههایی با تکنولوژیهای قدیمی، مصرف سوخت بالا و آلایندگی بالا در کشور هستیم. این پیشرانهها علاوه بر اینکه آلودگی هوا را تشدید میکنند مصرف سوخت بالایی نیز دارند و این امر هزینههای زیادی را به اقتصاد کشور تحمیل میکند. ایرانخودرو در سبد محصولات خود چند پیشرانه را ارائه میکند که یکی از آنها پیشرانه EF7 موسوم به موتور ملی است.
مدیرعامل شرکت تحقیقات، طراحی و تولید موتور ایرانخودرو یا ایپکو با تشریح سه گام توسعهای در مسیر پوستاندازی پیشرانه محصولات این خودروساز خبر آغاز تولید انبوه نسل جدید پیشرانه EF7 را تا پایان سال جاری داد. به گزارش پدال و به نقل از ایکوپرس، مهدی رجبعلی با بیان اینکه در نقشه راه مصوبه هیئتمدیره ایرانخودرو سه گام توسعهای در مسیر پوستاندازی موتور محصولات این خودروساز تعریف شده، گفت:
یکی از گامها توسعهای کاهش و به صفر رساندن شمارگان تولید موتورهای پرمصرف و افزایش شمارگان تولید موتورهای کممصرف است.
او افزایش دو برابری ظرفیت تولید پیشرانه EF7 را رویکرد مبتنی بر تحقق این هدف دانست و خاطرنشان ساخت در چند ماه اخیر به ظرفیت تولید دو برابر این محصول دست یافتهایم. رجبعلی دومین گام توسعهای در حوزه پیشرانه محصولات ایرانخودرو را ارتقای موتورهای فعلی دانست و گفت:
در حال حاضر نسل جدید موتور TU و XU7 در مدار تولید قرار گرفته و تا پایان سال نیز نسل جدید EF7 به خط تولید خواهد رسید.
وی مصرف سوخت، آلایندگی و ارتقای کیفیت را سه شاخص و دلیل اصلی ارتقا و بهبود پیشرانهها دانست و طراحی و توسعه پیشرانه سه استوانه را از اقدامات و پروژههای راهبردی و مهم ایرانخودرو و سومین گام توسعهای برشمرد و گفت:
هیبریدی و همچنین برقی سازی این پیشرانهها نیز در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل ایپکو تصریح کرد:
ظرف سه سال آینده، نسل قوای محرکه ایرانخودرو در سه گام پوستاندازی خواهد کرد و کاملاً جدید و بهروز خواهد شد.
او در پایان به تغییرات ایجاد شده در پیشرانهها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:
از منظر فنی راندمان پیشرانهها باید افزایش یابد و این راندمان شامل ارتقای احتراق و بهبود اصطکاک پیشرانه است که از فناوریهای جدید از جمله دو CVVT و توربو با کنترلکننده برقی استفاده شده که راندمان بالاتر و احساس لذت رانندگی بیشتری را برای راننده ایجاد خواهد کرد.
فرامرز
۲۴ مهر ۱۴۰۱اول ببین تا پایان سال هستی بعد به فکر افزایش تولید پیشرانه های ماقبل تاریخ باش
بی حاشیه
۲۴ مهر ۱۴۰۱به نکته خوبی اشاره کردی
وقت فراره وقتشه در برین
بیاین از اینجا همه زود تر برین
Reza Waffen SS
۲۴ مهر ۱۴۰۱درود به شرفت
هیچکس
۲۴ مهر ۱۴۰۱آن کس که اسب داشت غبارش فرو نشست
گرد سم خران شما نیز بگذرد
Hadi
۲۴ مهر ۱۴۰۱به زودی این حلبی ها به آشغال دونی تاریخ میرن…
Payfast
۲۴ مهر ۱۴۰۱والا میگن کانسپت شاسی بلند سمند ساخته شده=|
miladzm
۲۴ مهر ۱۴۰۱وای چقدر خوب گفتی :)))))) دمت گرم .
سیروس
۲۴ مهر ۱۴۰۱منتظر اون روزی هستم که ببینم شرکت های خارجی درست درمون میان و مالکیت این فرغون سازان رو به عهده می گیرن. اون روز میتونیم به سرعت نور تبدیل به هاب تولید خودرو و قطعه در شرق اروپا و خاورمیانه بشیم.
کوروش کویر
۲۴ مهر ۱۴۰۱دو بار به هاب تولید خودرو تبدیل میشی 😂
حسین دهمرد
۲۴ مهر ۱۴۰۱خاورمیانه بخوره تو سرتون همین ایرانو تامین کنین
Hadi
۲۴ مهر ۱۴۰۱به زودی به آشغال دونی تاریخ میرن…
امیررضا
۲۴ مهر ۱۴۰۱سلام.۴۳ ساله هرسال میگن ۶ ماه دیگه کار نظام تمومه.ولی هیچ کاری نتونستن بکنن.تازه آمریکا از عراق و افغانستان فرار کرده
jaghori
۲۴ مهر ۱۴۰۱کاش مشخصات و تواناییهای این پیشرانه را هم می نوشتید.
aMiRsHaYaN
۲۴ مهر ۱۴۰۱مثل اینکه قراره روش GDI ببندن حدود ۲۰۰ اسب میده
Payfast
۲۶ مهر ۱۴۰۱با این gdi های فیک ما ۱۰ اسبم بهش اضافه نمیشه
DNA
۲۴ مهر ۱۴۰۱آیا این خر همون خر نیس؟! 😐
برای صندوق 206 چقد هزینه کردن حالا معلوم نیست سر موتور چ بریز بپاشی شده
امین
۲۴ مهر ۱۴۰۱پول مفته دیگه.تا 50 سال دیگه قراره این آتو آشغالها تولید بشه
یوسف
۲۴ مهر ۱۴۰۱موتور ملی…… یا آشغال ملی…..
رضا
۲۵ مهر ۱۴۰۱از چه بابت این حرفو میگی،بابت مشکلاتی که بخاطر نوع نگهداریش به وجود میاد؟!تو اصلا میدونی چه تست هایی پشت سر گذاشته؟!؟
Payfast
۲۶ مهر ۱۴۰۱تو هم میدونی این چه اشغالیه؟ افرین یه اشغال درجه ۷ که روش اسم خفن گذاشتن !
رضا
۲ آبان ۱۴۰۱از نظر افرادی مثل تو همیشه مرغ همسایه غازه،قرار نیست موتور یه خودروی مثلا 400ملیونی در حد یه خودروی چند میلیاردی باشه،اگررر فکرتو به کار بندازی که محاله.
حتی خارجی ها هم در رنج قیمتی اقتصادی هم در این حد هستن، بهتر از این گیرت نمیاد
REZA
۲۴ مهر ۱۴۰۱جالبه حتی حاضر نیستن اسم جدید روش بزارن خنده داره ef7 جدید حداقل میگفتی ef8 اونوقت چه توقعی میشه داشت خدایا مارو از شر این نامردای بیسواده حالا سواد که هیچی بیشعور نجات بده
رضا
۲۴ مهر ۱۴۰۱Ef8!!مگه حجمش بیشتر شده که اینو میگ؟،موقعش اسمشم میزارن
Swedish Arrogant Tiger
۲۴ مهر ۱۴۰۱خب این 7 نشون دهنده کلاس موتور بر اساس حجمه، رو چه حسابی بیان یه 8 الکی بجاش بزارن؟!
محمدهادی
۲۴ مهر ۱۴۰۱مثال زد دوستمون داداش
گفت یه عبارتی بهش اضافه کنن مخاطب متوجه نسل جدید بودنش بشه
تو چرا حالا قفلی زدی رو مثالش؟
نمیتونن مثلا بذارن؟ EF7 plus
ایناکه خیلی خوب بلدن به هر گاری شون یه پلاس ببندن
جالبه یه کلمه لاتین رو پشت ماشیناشون فارسی هم مینویسن پلاس!!
داداش بنظرم بیخیال،دیگه ادامه ش نده
ما اینجا معمولا از سطح تکنولوژی و فناوری های به روز در بنز و بی ام و و شورولت و هوندا و آئودی و فراری و پورشه… بحث میکنیم
بعد اومدی داری از دنا پلاس توربو که همه چیش از سطر تا ذیل،سمنده دفاع بیجا میکنی؟!
محمدهادی
۲۴ مهر ۱۴۰۱تو که کاربر تقریبا با سابقه یی تو پدال
چرا این موضع رو میگیری زوم بشیم روت؟!
Payfast
۲۴ مهر ۱۴۰۱از پلاس حرف نزن که زخم زیادی خوردیم
I.R.IRAN
۲۷ مهر ۱۴۰۱… تویی که نمیدونی اون 7 ته اسم این موتور به علت حجم 1700cc هست و همینجوری نمیشه اسمش رو گذاشت ef8 بعد توی بیسواد برای ماها تحلیلی گر شدی؟
واقعا تا زمانی امثال شما ها تریبون داشته باشه وضع همینه
genius
۲۴ مهر ۱۴۰۱موتورهای 3سیلندر T1 کجان؟؟؟هشتصد و پنجاه بار رونمائی شدن اما در عمل غایبن
محمدهادی
۲۴ مهر ۱۴۰۱موتورای ایرانی،سوای مصرف و آلودگی بسیار بالا نسبت به نمونه های خارجی
از مسئله ی بسیار مهم تری شدیدا رنج میبرن
و اون راندمان و عمر بسیار پایین و آلیاژهای پیش پا افتاده و ارزان قیمت و ضعیفه
جمش کنید این آششغالاتونو دیگه
حافظ
۲۴ مهر ۱۴۰۱حداقل ای اف ۷ توربو پلاس دو گانه سوز کارخانه با ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۰نیوتون بر متر گشتاور درست کنید و با سی ان جی کاملا مچ باشه به خصوص توربو شارژر هاش مچ باشه سی ان جی و در ضمن اکتان سی ان جی ۱۳۰ اکتان داره که اگه خوب مهندسی کنند راندمان بسیار بالاتر هم کاملا در دسترس ۱۳۰ اکتان فکرشو بکنید سی ان جی کی فکرشو میکرد فقط موتور علی الخصوص توربو شارژر هاش مچ باشه با سی ان جی داخل ایران چون بنزین تولید داخل ۸۰ اکتان داره سوپرشم ۹۰ اکتان
رضا
۲۵ مهر ۱۴۰۱داداش حرف درستی زدی ولی از اونجایی که قریب به اتفاق کاربران با محصولات داخلی دشمن هستن دیس گرفتی،خب با این بودجه و این اوضاع همینا هستن،بعدش چینی ها که خب اونا هم گرونترن
datsun
۲۴ مهر ۱۴۰۱سیستم انتقال و گیربکس واسه عهد بوقلمون شاهه چی رو مچ کنن موتور
Akbar top
۲۴ مهر ۱۴۰۱چرا اینقدر دیر؟
ستم دیده
۲۴ مهر ۱۴۰۱شرکت های کپی رایت خودروسازی,,, شما که دلال های بزرگی پرورش میدهید،چه هزینه ای جهت ساخت خودرو پرداخت میکنید؟تمام تولیدات داخلی ازجنس سنگ و خاک و معادن و منابع های همین کشور بدبخت با این مردم بدبخت تر هست،کدام راه نیک راجلو این جوان ها قرار دادید که صاحب خودرویی چون پراید شوند؟
ستم دیده
۲۴ مهر ۱۴۰۱تاجریم اما گدایی میکنیم…به امید تفکر…
حسن
۲۴ مهر ۱۴۰۱هر جا کامنت گذاشتی فقط همین را نوشتی!
مسعود
۲۴ مهر ۱۴۰۱باید واقعا تولید داخلی بشود و پیشرفت کند و الا دیگر به صرفه نخواهد بود. و آن نیاز به جذب نخبه گان و آینده نگری می باشد..
هاشمی
۲۴ مهر ۱۴۰۱توهم توهم باز هم توهم، این اراجیف فقط برای خنده و گاهی هم فحش های آبدار و نفرت بیشتر کاربرد دارد.
رضا
۲۴ مهر ۱۴۰۱جالبه که ۹۹درصد گارد گرفتید.مفهومی به اسم پیشرفت و توسعه شنیدید دیگه درسته؟این همونه.البته اگر درست انجامش بدن.
محمدهادی
۲۴ مهر ۱۴۰۱اکی داداش
ماهم از ته قلب با توسعه و پیشرفت و بهتر شدن ساخته های کشور عزیزمون موافقیم
هیشکی نیست که قلبا با وطنش دشمن باشه
مسئله اینجا برای یک ایرانی درد آور میشه که؛
چرا ساخته های ابتدایی و در دست توسعه شونو ملیون ها تومن میکنن حللللق ملت ستم دیده؟
بعدشم با پررویی میان جلوی دوربین و میگن ما با ضرر داریم ماشین تولید میکنیم!!
پس ایشالا خودتونو ماشیناتون باهم برید زیر گل
توقع داری بشینم کارشونو تشویقم بکنیم؟!
عججججب
رضا
۲۴ مهر ۱۴۰۱نه خب هیچکس از قیمت نا متعارف حمایت نمیکنه
Payfast
۲۴ مهر ۱۴۰۱کسی هم از پیشرفت قوتی حلبی حمایت نمیکنه!
ف
۲۸ مهر ۱۴۰۱چون چند برابر ظریفیتشون با پارتی بازی نیرو ریختن توش نیروی کار زیادی باید منتظر باشید انقد بازنشست بشن و نیرو نگیرن تا از ضرر زیان در بیان یهویی اومدن حقوق کارگربردن بالا یا افزایش حق بیمه البته چاره ای هم نبود با این تورم نمیشد حقوق افزایش ندن خدا از کسانی که با چندتا نامه این دوتا خدرو سازی مملو کار گردن نبخشه
شهروند زندان
۲۴ مهر ۱۴۰۱شما اول بفرمایید موتور EF4 چی شد ؟!!! چند میلیون دلار دود شد؟!!! لعنت
حسین
۲۴ مهر ۱۴۰۱وای وای مردم از خنده . ای خداااااا بوقلمون شاه 😂😂😂😂😂😂😂
هاتف
۲۴ مهر ۱۴۰۱از کامنت یه سری دوستان اینجوری برداشت میشه که فردای سقوط حکومت، ایران خودرو لامبورگینی تولید خواهد کرد -)
یکم درس بخونید، یه چند وقت تو صنعت کار کنید تا مفهوم تکنولوژی، متریال، تولید، قطعه و مونتاژ و.. درک کنید
شهروند زندان
۲۵ مهر ۱۴۰۱فردای سقوط لامبورگینی خودش میاد ایران نیازی نیست ویران خودرو مونتاژ کنه :)))
mahdi-es17
۲۴ مهر ۱۴۰۱دنا پلاس 6دنده اتوماتیک توربو با سقف ساندروف دار و موتور ef7پلاس😂
مهدی
۴ آبان ۱۴۰۱حتما با وضع دلار در آینده قیمتی در حدود یک میلیارد تومان اونم اگه برنده شی،😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂