ایران خودرو

تولید انبوه نسل جدید پیشرانه EF7 ایران‌خودرو تا پایان سال شروع می‌شود

یکی از مدیران ارشد ایران‌خودرو خبر از تولید انبوه نسل جدید پیشرانه EF7 تا پایان سال جاری داد. درحالی‌که صنعت خودروی جهان تمام تمرکز خود را معطوف به توسعه خودروهای الکتریکی و کاهش آلایندگی خودروها کرده همچنان شاهد تولید پیشرانه‌هایی با تکنولوژی‌های قدیمی، مصرف سوخت بالا و آلایندگی بالا در کشور هستیم. این پیشرانه‌ها علاوه بر اینکه آلودگی هوا را تشدید می‌کنند مصرف سوخت بالایی نیز دارند و این امر هزینه‌های زیادی را به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند. ایران‌خودرو در سبد محصولات خود چند پیشرانه را ارائه می‌کند که یکی از آن‌ها پیشرانه EF7 موسوم به موتور ملی است.

مدیرعامل شرکت تحقیقات، طراحی و تولید موتور ایران‌خودرو یا ایپکو با تشریح سه گام توسعه‌ای در مسیر پوست‌اندازی پیشرانه محصولات این خودروساز خبر آغاز تولید انبوه نسل جدید پیشرانه EF7 را تا پایان سال جاری داد. به گزارش پدال و به نقل از ایکوپرس، مهدی رجبعلی با بیان این‌که در نقشه راه مصوبه هیئت‌مدیره ایران‌خودرو سه گام توسعه‌ای در مسیر پوست‌اندازی موتور محصولات این خودروساز تعریف شده، گفت:

یکی از گام‌ها توسعه‌ای کاهش و به صفر رساندن شمارگان تولید موتورهای پرمصرف و افزایش شمارگان تولید موتورهای کم‌مصرف است.

او افزایش دو برابری ظرفیت تولید پیشرانه EF7 را رویکرد مبتنی بر تحقق این هدف دانست و خاطرنشان ساخت در چند ماه اخیر به ظرفیت تولید دو برابر این محصول دست یافته‌ایم. رجبعلی دومین گام توسعه‌ای در حوزه پیشرانه محصولات ایران‌خودرو را ارتقای موتورهای فعلی دانست و گفت:

در حال حاضر نسل جدید موتور TU و XU7 در مدار تولید قرار گرفته و تا پایان سال نیز نسل جدید EF7 به خط تولید خواهد رسید.

وی مصرف سوخت، آلایندگی و ارتقای کیفیت را سه شاخص و دلیل اصلی ارتقا و بهبود پیشرانه‌ها دانست و طراحی و توسعه پیشرانه سه استوانه را از اقدامات و پروژه‌های راهبردی و مهم ایران‌خودرو و سومین گام توسعه‌ای برشمرد و گفت:

هیبریدی و همچنین برقی سازی این پیشرانه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل ایپکو تصریح کرد:

ظرف سه سال آینده، نسل قوای محرکه ایران‌خودرو در سه گام پوست‌اندازی خواهد کرد و کاملاً جدید و به‌روز خواهد شد.

او در پایان به تغییرات ایجاد شده در پیشرانه‌ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:

از منظر فنی راندمان پیشرانه‌ها باید افزایش یابد و این راندمان شامل ارتقای احتراق و بهبود اصطکاک پیشرانه است که از فناوری‌های جدید از جمله دو CVVT و توربو با کنترل‌کننده برقی استفاده شده که راندمان بالاتر و احساس لذت رانندگی بیش‌تری را برای راننده ایجاد خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. فرامرز

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    اول ببین تا پایان سال هستی بعد به فکر افزایش تولید پیشرانه های ماقبل تاریخ باش

    موافقم 267
    مخالفم 37
    1. بی حاشیه

      ۲۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1037 ديدگاه)

      به نکته خوبی اشاره کردی
      وقت فراره وقتشه در برین
      بیاین از اینجا همه زود تر برین

      موافقم 178
      مخالفم 22
    2. Reza Waffen SS

      ۲۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      درود به شرفت

      موافقم 146
      مخالفم 18
    3. هیچکس

      ۲۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (165 ديدگاه)

      آن کس که اسب داشت غبارش فرو نشست

      گرد سم خران شما نیز بگذرد

      موافقم 145
      مخالفم 8
      1. Hadi

        ۲۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (598 ديدگاه)

        به زودی این حلبی ها به آشغال دونی تاریخ میرن…

        موافقم 56
        مخالفم 4
        1. Payfast

          ۲۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (808 ديدگاه)

          والا میگن کانسپت شاسی بلند سمند ساخته شده=|

          موافقم 17
          مخالفم 4
    4. miladzm

      ۲۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      وای چقدر خوب گفتی :)))))) دمت گرم .

      موافقم 92
      مخالفم 5
    5. سیروس

      ۲۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      منتظر اون روزی هستم که ببینم شرکت های خارجی درست درمون میان و مالکیت این فرغون سازان رو به عهده می گیرن. اون روز میتونیم به سرعت نور تبدیل به هاب تولید خودرو و قطعه در شرق اروپا و خاورمیانه بشیم.

      موافقم 96
      مخالفم 21
      1. کوروش کویر

        ۲۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        دو بار به هاب تولید خودرو تبدیل میشی 😂

        موافقم 36
        مخالفم 11
      2. حسین دهمرد

        ۲۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        خاورمیانه بخوره تو سرتون همین ایرانو تامین کنین

        موافقم 41
        مخالفم 4
    6. Hadi

      ۲۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (598 ديدگاه)

      به زودی به آشغال دونی تاریخ میرن…

      موافقم 31
      مخالفم 4
    7. امیررضا

      ۲۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      سلام.۴۳ ساله هرسال میگن ۶ ماه دیگه کار نظام تمومه.ولی هیچ کاری نتونستن بکنن.تازه آمریکا از عراق و افغانستان فرار کرده

      موافقم 33
      مخالفم 13
  2. jaghori

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (111 ديدگاه)

    کاش مشخصات و توانایی‌های این پیشرانه را هم می نوشتید.

    موافقم 45
    مخالفم 7
    1. aMiRsHaYaN

      ۲۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (459 ديدگاه)

      مثل اینکه قراره روش GDI ببندن حدود ۲۰۰ اسب میده

      موافقم 15
      مخالفم 2
      1. Payfast

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (808 ديدگاه)

        با این gdi های فیک ما ۱۰ اسبم بهش اضافه نمیشه

        موافقم 2
        مخالفم 2
  3. DNA

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (297 ديدگاه)

    آیا این خر همون خر نیس؟! 😐
    برای صندوق 206 چقد هزینه کردن حالا معلوم نیست سر موتور چ بریز بپاشی شده

    موافقم 87
    مخالفم 4
  4. امین

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (464 ديدگاه)

    پول مفته دیگه.تا 50 سال دیگه قراره این آتو آشغالها تولید بشه

    موافقم 63
    مخالفم 3
  5. یوسف

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    موتور ملی…… یا آشغال ملی…..

    موافقم 68
    مخالفم 10
    1. رضا

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (154 ديدگاه)

      از چه بابت این حرفو میگی،بابت مشکلاتی که بخاطر نوع نگهداریش به وجود میاد؟!تو اصلا میدونی چه تست هایی پشت سر گذاشته؟!؟

      موافقم 5
      مخالفم 7
      1. Payfast

        ۲۶ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (808 ديدگاه)

        تو هم میدونی این چه اشغالیه؟ افرین یه اشغال درجه ۷ که روش اسم خفن گذاشتن !

        1. رضا

          ۲ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (154 ديدگاه)

          از نظر افرادی مثل تو همیشه مرغ همسایه غازه،قرار نیست موتور یه خودروی مثلا 400ملیونی در حد یه خودروی چند میلیاردی باشه،اگررر فکرتو به کار بندازی که محاله.
          حتی خارجی ها هم در رنج قیمتی اقتصادی هم در این حد هستن، بهتر از این گیرت نمیاد

          موافقم 1
          مخالفم 3
  6. REZA

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (134 ديدگاه)

    جالبه حتی حاضر نیستن اسم جدید روش بزارن خنده داره ef7 جدید حداقل میگفتی ef8 اونوقت چه توقعی میشه داشت خدایا مارو از شر این نامردای بیسواده حالا سواد که هیچی بیشعور نجات بده

    موافقم 81
    مخالفم 13
    1. رضا

      ۲۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (154 ديدگاه)

      Ef8!!مگه حجمش بیشتر شده که اینو میگ؟،موقعش اسمشم میزارن

      موافقم 9
      مخالفم 2
    2. Swedish Arrogant Tiger

      ۲۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      خب این 7 نشون دهنده کلاس موتور بر اساس حجمه، رو چه حسابی بیان یه 8 الکی بجاش بزارن؟!

      موافقم 14
      مخالفم 1
      1. محمدهادی

        ۲۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (2410 ديدگاه)

        مثال زد دوستمون داداش
        گفت یه عبارتی بهش اضافه کنن مخاطب متوجه نسل جدید بودنش بشه
        تو چرا حالا قفلی زدی رو مثالش؟
        نمیتونن مثلا بذارن؟ EF7 plus
        ایناکه خیلی خوب بلدن به هر گاری شون یه پلاس ببندن
        جالبه یه کلمه لاتین رو پشت ماشیناشون فارسی هم مینویسن پلاس!!
        داداش بنظرم بیخیال،دیگه ادامه ش نده
        ما اینجا معمولا از سطح تکنولوژی و فناوری های به روز در بنز و بی ام و و شورولت و هوندا و آئودی و فراری و پورشه… بحث میکنیم
        بعد اومدی داری از دنا پلاس توربو که همه چیش از سطر تا ذیل،سمنده دفاع بیجا میکنی؟!

        موافقم 13
        مخالفم 4
      2. محمدهادی

        ۲۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (2410 ديدگاه)

        تو که کاربر تقریبا با سابقه یی تو پدال
        چرا این موضع رو میگیری زوم بشیم روت؟!

        1. Payfast

          ۲۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (808 ديدگاه)

          از پلاس حرف نزن که زخم زیادی خوردیم

    3. I.R.IRAN

      ۲۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      … تویی که نمیدونی اون 7 ته اسم این موتور به علت حجم 1700cc هست و همینجوری نمیشه اسمش رو گذاشت ef8 بعد توی بیسواد برای ماها تحلیلی گر شدی؟
      واقعا تا زمانی امثال شما ها تریبون داشته باشه وضع همینه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  7. genius

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    موتورهای 3سیلندر T1 کجان؟؟؟هشتصد و پنجاه بار رونمائی شدن اما در عمل غایبن

    موافقم 58
    مخالفم 3
  8. محمدهادی

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2410 ديدگاه)

    موتورای ایرانی،سوای مصرف و آلودگی بسیار بالا نسبت به نمونه های خارجی
    از مسئله ی بسیار مهم تری شدیدا رنج میبرن
    و اون راندمان و عمر بسیار پایین و آلیاژهای پیش پا افتاده و ارزان قیمت و ضعیفه
    جمش کنید این آششغالاتونو دیگه

    موافقم 54
    مخالفم 2
    1. حافظ

      ۲۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (31 ديدگاه)

      حداقل ای اف ۷ توربو پلاس دو گانه سوز کارخانه با ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۰نیوتون بر متر گشتاور درست کنید و با سی ان جی کاملا مچ باشه به خصوص توربو شارژر هاش مچ باشه سی ان جی و در ضمن اکتان سی ان جی ۱۳۰ اکتان داره که اگه خوب مهندسی کنند راندمان بسیار بالاتر هم کاملا در دسترس ۱۳۰ اکتان فکرشو بکنید سی ان جی کی فکرشو میکرد فقط موتور علی الخصوص توربو شارژر هاش مچ باشه با سی ان جی داخل ایران چون بنزین تولید داخل ۸۰ اکتان داره سوپرشم ۹۰ اکتان

      موافقم 12
      مخالفم 31
      1. رضا

        ۲۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (154 ديدگاه)

        داداش حرف درستی زدی ولی از اونجایی که قریب به اتفاق کاربران با محصولات داخلی دشمن هستن دیس گرفتی،خب با این بودجه و این اوضاع همینا هستن،بعدش چینی ها که خب اونا هم گرونترن

        موافقم 2
        مخالفم 4
    2. datsun

      ۲۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (3951 ديدگاه)

      سیستم انتقال و گیربکس واسه عهد بوقلمون شاهه چی رو مچ کنن موتور

      موافقم 29
  9. Akbar top

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    چرا اینقدر دیر؟

  10. ستم دیده

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    شرکت های کپی رایت خودروسازی,,, شما که دلال های بزرگی پرورش میدهید،چه هزینه ای جهت ساخت خودرو پرداخت میکنید؟تمام تولیدات داخلی ازجنس سنگ و خاک و معادن و منابع های همین کشور بدبخت با این مردم بدبخت تر هست،کدام راه نیک راجلو این جوان ها قرار دادید که صاحب خودرویی چون پراید شوند؟

    موافقم 15
    مخالفم 3
  11. ستم دیده

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تاجریم اما گدایی میکنیم…به امید تفکر…

    موافقم 23
    مخالفم 2
    1. حسن

      ۲۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (16 ديدگاه)

      هر جا کامنت گذاشتی فقط همین را نوشتی!

      موافقم 3
      مخالفم 8
  12. مسعود

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باید واقعا تولید داخلی بشود و پیشرفت کند و الا دیگر به صرفه نخواهد بود. و آن نیاز به جذب نخبه گان و آینده نگری می باشد..

    موافقم 9
    مخالفم 3
  13. هاشمی

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    توهم توهم باز هم توهم، این اراجیف فقط برای خنده و گاهی هم فحش های آبدار و نفرت بیشتر کاربرد دارد.

    موافقم 3
    مخالفم 2
  14. رضا

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (154 ديدگاه)

    جالبه که ۹۹درصد گارد گرفتید.مفهومی به اسم پیشرفت و توسعه شنیدید دیگه درسته؟این همونه.البته اگر درست انجامش بدن‌.

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. محمدهادی

      ۲۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2410 ديدگاه)

      اکی داداش
      ماهم از ته قلب با توسعه و پیشرفت و بهتر شدن ساخته های کشور عزیزمون موافقیم
      هیشکی نیست که قلبا با وطنش دشمن باشه
      مسئله اینجا برای یک ایرانی درد آور میشه که؛
      چرا ساخته های ابتدایی و در دست توسعه شونو ملیون ها تومن میکنن حللللق ملت ستم دیده؟
      بعدشم با پررویی میان جلوی دوربین و میگن ما با ضرر داریم ماشین تولید میکنیم!!
      پس ایشالا خودتونو ماشیناتون باهم برید زیر گل
      توقع داری بشینم کارشونو تشویقم بکنیم؟!
      عججججب

      موافقم 16
      1. رضا

        ۲۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (154 ديدگاه)

        نه خب هیچکس از قیمت نا متعارف حمایت نمیکنه

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. Payfast

          ۲۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (808 ديدگاه)

          کسی هم از پیشرفت قوتی حلبی حمایت نمیکنه!

          موافقم 10
          مخالفم 1
      2. ف

        ۲۸ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        چون چند برابر ظریفیتشون با پارتی بازی نیرو ریختن توش نیروی کار زیادی باید منتظر باشید انقد بازنشست بشن و نیرو نگیرن تا از ضرر زیان در بیان یهویی اومدن حقوق کارگربردن بالا یا افزایش حق بیمه البته چاره ای هم نبود با این تورم نمیشد حقوق افزایش ندن خدا از کسانی که با چندتا نامه این دوتا خدرو سازی مملو کار گردن نبخشه

  15. شهروند زندان

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    شما اول بفرمایید موتور EF4 چی شد ؟!!! چند میلیون دلار دود شد؟!!! لعنت

  16. حسین

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    وای وای مردم از خنده . ای خداااااا بوقلمون شاه 😂😂😂😂😂😂😂

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. هاتف

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (101 ديدگاه)

    از کامنت یه سری دوستان اینجوری برداشت میشه که فردای سقوط حکومت، ایران خودرو لامبورگینی تولید خواهد کرد -)
    یکم درس بخونید، یه چند وقت تو صنعت کار کنید تا مفهوم تکنولوژی، متریال، تولید، قطعه و مونتاژ و.. درک کنید

    موافقم 5
    مخالفم 6
    1. شهروند زندان

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      فردای سقوط لامبورگینی خودش میاد ایران نیازی نیست ویران خودرو مونتاژ کنه :)))

      موافقم 8
      مخالفم 3
  18. mahdi-es17

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    دنا پلاس 6دنده اتوماتیک توربو با سقف ساندروف دار و موتور ef7پلاس😂

  19. مهدی

    ۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    حتما با وضع دلار در آینده قیمتی در حدود یک میلیارد تومان اونم اگه برنده شی،😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا