قرار است بهزودی فروش کراساوور ریرا ایرانخودرو آغاز شود درحالیکه در بازار با رقبای چینی زیادی مثل امویام X55 پرو مواجه خواهد بود.
تیرماه سال ۱۴۰۱ بود که ایرانخودرو باعجله و ناگهانی از ریرا بهعنوان اولین کراساوور ملی رونمایی کرد. بیش از یک سال بعد یعنی در بهمن ۱۴۰۲ نیز این شرکت خط تولید کراساوور خود را افتتاح کرد و حالا طبق جدیدترین گزارشها، قرار است فروش ریرا از اواخر اردیبهشت امسال آغاز شود؛ بنابراین، به نظر میرسد کراساوور ایرانخودرو به بازار نزدیک شده باشد. این خودرو اما در بازار کشورمان با رقبای چینی زیادی مواجه خواهد بود که میتوانند کار را برای اولین خودروی بلندقامت ایرانی سخت کنند. امویام X55 پرو یکی از اصلیترین رقبای ریرا محسوب میشود که از سال ۱۴۰۱ در بازار کشورمان حضور دارد و تقریباً جا افتاده است. ازاینرو، قصد داریم در ادامه ریرا را با X55 پرو مقایسه کنیم.
همچنین بخوانید:
- مقایسه چانگان CS35 پلاس با ام وی ام X55 پرو، کدام بهتر است؟
- مقایسه و راهنمای خرید ام وی ام X33 و X55 مدیران خودرو
معرفی کلی
خودرویی که در ایران با نام امویام X55 عرضه میشود در اصل چری تیگو 5x نام دارد. این خودرو در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ راهی بازار چین شد و سپس در سال ۲۰۱۹ فیسلیفتی را تجربه کرد که شامل بازطراحی کامل دماغه خودرو میشد. همین نسخه برای مدتی با نام X55 در کشورمان عرضه شد و سپس در سال ۲۰۲۰ بار دیگر زیر تیغ جراحی رفت که این فیسلیفت دوم با نام X55 پرو در ایران عرضه شد. از سوی دیگر، ریرا که عنوان اولین کراساوور ملی را یدک میکشد، بر اساس پلتفرم نسل اول پژو ۲۰۰۸ (پلتفرم PF1 پژو-سیتروئن) ساخته شده است که از قراردادهای دوران برجام به ایرانخودرو رسید. این کراساوورها هردو در سگمنت B یا سابکامپکت قرار دارند و ابعادی کاملاً نزدیک به هم دارند. ریرا ۴,۳۳۴ میلیمتر طول، ۱,۸۰۸ میلیمتر عرض و ۱,۶۳۸ میلیمتر ارتفاع دارد درحالیکه این اعداد برای X55 پرو به ترتیب ۴,۳۱۸ میلیمتر، ۱,۸۳۰ میلیمتر و ۱,۶۶۲ میلیمتر هستند.
طراحی بیرونی
طراحی ریرا هرچند در قسمت جلوی با الگوبرداری واضح از نسل قبلی هیوندای سانتافه شکل گرفته اما بدون شک قدمی بزرگ به سمت جلو در خودروسازی ایران محسوب میشود. کراساوور ایرانخودرو با بهره بردن از المانهای روز طراحی خودرو مثل چراغهای جلوی دوقسمتی، توانسته نمایی بروز و قابلقبول را فراهم کند که قطعاً در برابر رقبای چینی مثل X55 پرو حرفهایی برای گفتن خواهد داشت. یکی دیگر از عناصر طراحی جدیدی که در خودروهای امروزی میبینیم طرح سقف شناور است که در ریرا هم با تریم مشکی روی ستونهای C به چشم میخورد. چراغهایی که با قاب مشکی زیر شیشهٔ عقب جای گرفتهاند و تا حدودی کراساوورهای پژو را به یاد میآورند به همراه سر اگزوزهای تزئینی باریک در پایین سپر هم تکمیلکنندهٔ ویژگیهای طراحی ریرا هستند.
از سوی دیگر، X55 پرو هم با دو فیسلیفتی که در طول عمر خود تجربه کرده، همچنان ظاهر بروزی دارد. در جلوی خودرو جلوپنجرهٔ موسوم به کهکشانی طراحی زیبایی دارد و در هماهنگی با چراغها و مه شکنها است. در عقب خودرو با چراغهای افقی که توسط یک تریم کرومی به هم متصل شدهاند شاهد نمای سادهتری هستیم اما صفحه محافظ نقرهای پایین سپر با سر اگزوزهای تزئینی در طرفین آن، از یکنواختی طراحی این قسمت کاسته است. همچنین تریم قرمزرنگ در پایین سپر جلو و روی رکابها به همراه طراحی جذاب رینگها نمای جوانپسندی به این کراساوور چینی بخشیده است. بهطورکلی، در بخش طراحی بیرونی نمیتوان هیچکدام از این دو کراساوور را بهطور قطعی برتر دانست و انتخاب خودروی زیباتر بیشتر موضوعی سلیقهای خواهد بود.
داخل
همان موضوع بیرون در داخل هم صدق میکند و هردو ماشین از کابین بروزی بهره میبرند. ایرانخودرو در ریرا با نمایشگرهای متصل به هم برای صفحه آمپر و نمایشگر لمسی مرکزی به همراه غربیلک فرمان دو پره و طراحی مدرن کنسول مرکزی با تریم مشکی پیانو و شیفتر الکترونیکی، پیشرفت چشمگیری نسبت به ساختههای قبلی خود مثل دنا و تارا داشته و توانسته فضایی را فراهم کند که با کراساوورهای مدرن امروزی قابل قیاس خواهد بود. البته نمایشگرها میتوانست بهتر در داشبورد ادغام شود و طراحی ظریفتری داشته باشد تا اینگونه شبیه قطعهای اضافی روی داشبورد به نظر نرسد.
X55 پرو هرچند برخلاف کراساوورهای جدیدتر چینی و همینطور ریرا از نمایشگرهای یکپارچه بیبهره است اما هنوز هم با تریم قرمز، صفحه آمپر دیجیتالی و کنترلهای لمسی سیستم تهویه، کابین قابلقبولی دارد. درمجموع، کابین ریرا اندکی از رقیب چینی مدرنتر به نظر میرسد اما هماهنگی طراحی داخلی X55 پرو بهتر است و بنابراین در اینجا هم باید دو خودرو را تقریباً در یک سطح دانست.
تجهیزات
ریرا مجهزترین خودروی ایرانی محسوب میشود و ایرانخودرو هر آنچه از لحاظ امکانات تا به امروز در توان داشته را در کراساوور خود ارائه کرده است تا توان رقابت با رقبای پرآپشن چینی را داشته باشد.
امویام X55 پرو | ایرانخودرو ریرا | |
نمایشگر | ۱۰.۲۵ اینچی | ۱۲.۰ اینچی |
صفحه آمپر | دیجیتالی ۷ اینچی | دیجیتالی ۱۲ اینچی |
کروز کنترل | دارد | دارد |
ایربگ | ۶ عدد | ۴ عدد |
ورود بدون کلید و استارت دکمهای | دارد | دارد |
صندلی راننده | برقی ۶ جهته | برقی ۶ جهته |
صندلی سرنشین جلو | دستی | برقی ۲ جهته |
گرمکن صندلیهای جلو | دارد | دارد |
آینههای جانبی | تاشو برقی با گرمکن | تاشو برقی |
تودوزی | چرمی مشکی و قرمز | چرم و پارچه |
فرمان | برقی | برقی |
ترمز پارک برقی | دارد | دارد |
اتوهولد | دارد | دارد |
کنترل شروع حرکت در سربالایی | دارد | دارد |
کنترل حرکت در سراشیبی | دارد | دارد |
سیستم کنترل پایداری | دارد | دارد |
سیستم کنترل کشش | دارد | دارد |
ترمز کمکی | دارد | دارد |
پایش باد تایرها | دارد | دارد |
دوربین دید عقب | دارد | دارد |
سنسور پارک | عقب | جلو و عقب |
استارت از راه دور | دارد | ندارد |
دوربین ۳۶۰ درجه | دارد | دارد |
دوربین دید عقب | دارد | دارد |
کول باکس | دارد | ندارد |
سانروف | دارد | دارد |
سنسور نور و باران | دارد | دارد |
شارژر بیسیم گوشی | دارد | ندارد |
نورپردازی داخلی | دارد هفترنگ | دارد |
رینگ | ۱۷ اینچی دورنگ | ۱۸ اینچی دورنگ |
در صندوق برقی با سنسور پایی | ندارد | دارد |
با توجه به جدول فوق، میبینیم که از لحاظ تجهیزات هم دو خودرو تقریباً در یک سطح هستند اما کفهٔ ترازو با درِ صندوق برقی خودکار، نمایشگرهای بزرگتر، سنسور پارک جلو و تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو به سمت ریرا سنگینی میکند. البته از سوی دیگر، X55 پرو از ایربگهای پردهای، شارژر بیسیم، گوشی و کول باکس بهره میبرد که در ریرا وجود ندارد.
پیشرانه
طبق گفتهها، ایرانخودرو قرار است ریرا را در سه تیپ و دو پیشرانه مختلف به بازار عرضه کند که تیپ پایه با پیشرانهٔ TU5P ارائه میشود اما بهاحتمالزیاد، ابتدا بالاترین تیپ ریرا برای فروش عرضه خواهد شد زیرا فعلاً فقط مشخصات رسمی این تیپ منتشر شده است. این نسخه از ریرا به پیشرانهٔ ۱.۷ لیتری EFP توربو مجهز خواهد بود که نسخۀ ارنقاءیافتۀ موتور EF7 محسوب میشود و با بهبودهایی مثل تجهیز به سیستم زمانبندی متغیر دوگانهٔ سوپاپ، ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این اعداد برای کراساوور کوچکی مثل ریرا با وزن ۱۴۲۵ کیلوگرم قابلتوجه هستند. انتقال این نیرو هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک ساخت شرکت چینی DAE صورت میگیرد.
در سمت دیگر، X55 پرو به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ بنابراین، توان کراساوور چینی کمی از رقیب ایرانی کمتر است درحالیکه وزن یکسانی با آن دارد. البته همهچیز در اعداد روی کاغذ خلاصه نمیشود و موارد دیگری مثل هماهنگی پیشرانه و گیربکس هم در شتاب و کشش خودرو نقش دارد که این موضوع پس از آزمایشهای واقعی ریرا مشخص خواهد شد. این در حالی است که X55 پرو از یک گیربکس CVT برای انتقال نیرو استفاده میکند.
نتیجهگیری
درمجموع با توجه به اعداد و مشخصات روی کاغذ، باید گفت ریرا کاملاً توان رقابت با رقبای چینی مثل X55 پرو را دارد اما موضوع مهمی که باید بدان توجه کنیم قیمت است. در حال حاضر، X55 پرو توسط مدیران خودرو با قیمت یک میلیارد و ۲۶۶ میلیون تومان به فروش میرسد درحالیکه این رقم در بازار به یک میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومان رسیده است. از سوی دیگر، قیمت ریرا هنوز مشخص نیست اما طبق گفتهها حدود یک میلیارد تومان خواهد بود. البته قطعاً در بازار این رقم بسیار بیشتر میشود و با توجه به اینکه هماکنون قیمت دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک آپشنال در بازار از ۱.۲ میلیارد تومان فراتر رفته، برای ریرا هم باید قیمتی نزدیک به X55 پرو را در بازار انتظار داشته باشیم؛ بنابراین، دو خودرو تقریباً از همه لحاظ کاملاً همسطح یکدیگر خواهند بود که انتخاب گزینهٔ برتر را دشوار میکند اما بااینوجود، ازآنجاییکه ریرا با پیشرانهٔ ملی EF7 ارائه میشود، از مزیت فراوانی بیشتر قطعات و همینطور شبکهٔ نمایندگیهای گستردهتر ایرانخودرو بهره میبرد.
مقایسه مشخصات فنی
امویام X55 پرو | ایرانخودرو ریرا | |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو | ۱.۷ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۱۵۶ اسب بخار | ۱۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۳۰ نیوتن متر | ۲۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | جلو |
ظرفیت باک | ۵۱ لیتر | ۵۰ لیتر |
وزن | ۱۴۴۰ کیلوگرم | ۱۴۲۵ کیلوگرم |
طول | ۴,۳۱۸ میلیمتر | ۴,۳۳۴ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۳۰ میلیمتر | ۱,۸۰۸ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۶۶۲ میلیمتر | ۱,۶۳۸ میلیمتر |
فاصله محوری | ۲,۶۱۰ میلیمتر | ۲,۵۹۰ میلیمتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
Hadi
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳طراحی ایکس 55 هماهنگ تر و قشنگتره
چراغای مستطیل شکل ریرا خیلی عجیب و زشت طراحی شده انگار هیچ ربطی به نمای جلو نداره
از لحاظ شتاب هم ایکس 55 بین 10 تا 11.5 ثانیه عنوان شده ولی دنا با همین موتور 10 ثانیه اعلام شده که با اختلاف وزن 150 کیلویی بین دنا و ریرا احتمالا 1 الی 2 ثانیه شتاب کمتری داشته باشه
فقط مهمترین مسئله ایمنی ریرا هست که احتمالا چون پلتفرم پژو 301 هست و سه ستاره گرفته زیاد ایمن محسوب نمیشه ولی ایکس 55 تونسته 5 ستاره بگیره البته از موسسه ایمنی چین NCAP
ولی اگه کسی بخاد 1600 هزینه کنه ایکس 55 گزینه معقول تری حساب میشه
ممد ژانگولر
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ریرا ایران خودرو روح پژوی فرانسه درش نواخته شده . اما ام وی ام کاملا چینیه. اگه به دنبال خودروی ارزون با خدمات گسترده هستین ریرا .اگه به دنبال ظاهر هستین قطعا ام و ام . اگه به دنبال چیز دیگه هستین زیر پل صادقیه دنبالش بگردین.
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳دنبال نویدم مطمینی زیر پل صادقیه میفروشنش؟
ممد ژانگولر
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳اونو تو فضا باید دنبالش بگردی ربطی به ما زمینی ها نداره 😉
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳آره داداش😁😂🤣
اس فکتور
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳روح پژو فرانسه ؟ 😂 جوک نگو مومن
آرکا
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳از طراحی بیروی راحت میتونی بفهمی که ریرا کپی برداری از چند نمونه ماشینه و هماهنگی خاصی نداره از طرفی این ماشین قراره اتومات باشه و چون به شخصه تجربه خودروی اتومات پارس از کارخونه رو داشتم و افتضاح بوده به جرات میگم صاحبان این ماشین دچار مشکلات تعددی میشن
اقتصاد مردم نهاد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳درسته ، ولی ریرا از پشت با کلاس تره ، و در عوض چراغهای جاده در ارتفاع نزدیک تر به زمین قرار میگیرند و وجود مه شکن اونجا عالیه …
تو نمیدونی تحریم چیه و عدم کار کردن جهانی چه ضرباتی به خودرو ساران زده ، همین قدرشم خدا دو شکر کن
فضولخان
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳خدا شکر میکنم ک هموطنان مراقب و فعالی مثل شما داریم ک میدونن تحریم چیه وگرنه چکار باید میکردیم؟
ولی با توجه ب توصیهی شما عرض شود ما که مدتهاست با کمترین درجهی کیفیت زندگی خدا رو شکر میکنیم، باز هم وقتی مقایسهی سطحی و معمولی با کسورهای دیگه بنمایید ما هنوز از سومالی و گابن و ارینره جلوتریم و این پیشرفت اشک سوق و غرور را از گونه سرازیر میکند و باز همینطور مداوم خدارو شکر گفته و ب روند رو ب پایین خودمان ادامه میدهیم
Mani
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳نه رو پلتفرم پژو ۳۰۱ نیست پلتفرمه ۲۰۰۸ داره
Anarchy
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ریرا تولید داخل هست ، و مالیات و ارز بهش تعلق نگرفته و باید از x55 وارداتی ارزونتر باشه ، اگر نباشه باید قاطعانه با دلال ها برخورد کرد ، قیمت ریرا اگر یک میلیارد باشد در کشور حدود ۲۵ هزار دلار قیمت گذاری شده ( قیمت دلار واقعی ۴۳ ت هست ، دلالی ۶۳) که مثل خودرو ارز دولتی برای خودرو تعلق میگیره ، گیربکس x55 خیلی خوب نیست و باید عملکرد گیربکس ریرا را برسی کنیم ، از نظر ظاهری سلیقه ای هست در کل x55 بروز تر و مدرن تر هست
Aref
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ریرا انتخاب بهتریه
ولی چرا بعضی چیزا رو هیچ وقت مقایسه نمیکنید؟
کیفیت رنگ ماشین ایرانی با چینی یکیه؟
ورق ماشین های ایرانی با چینی قابل مقایسه است؟
کیفیت داشبورد کدومش نرم تره و مواد بهتری استفاده شده
رینگ فقط سایزش مهمه؟ کدومش با کیفیت تره از چه برندیه
علی جردن
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ای کاش ایران خودرو در نسخه ریرا پلاس + نسخه دو دیفرانسیلشو ارائه کنه
B
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳اگه دوباره برجام شد برادران فرانسوی یه دو دف مونتاژ کردن در ایران شاید این اتفاق رخ بده
محمد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳از لحاظ طراحی که ریرا خیلی بهتره، از لحاظ قوای محرکه هم ریرا هم اسب بخار وهم گشتاور بیشتری داره .در ضمن x55موتورش ۱.۵لیتریه ولی ریرا ۱.۷لیتری که باعث میشه به موتور x55بیشتر فشار وارد بشه درنتیجه استهلاک بیشتر.ازلحاظ نمایندگی و فراوانی قطعه هم ریرا چون تولید داخل هست بهتره.
من به عنوان یک ایرانی افتخاری کنم که یک جوان ایرانی به نام آقای حسین سلیمانی این ماشین رو طراحی کرده…حالا اگه این ماشین رو بی ام و تولید کرده بود همه داشتید تعریف می کردید.
علی جردن
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳تنها زمانی این طراحی قابل دفاع بود که از رقیبان خود جلوتر بود مثل داشتن سیستم 4WD یا درب های بدون فریم مثل مازراتی لوانته!
اگر به ریرا قراره افتخار کنیم پس باید برای کوییک هم افتخار کنیم.
ابر
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳حالا احتمالا یه چند تایی برای فروش تو سامانه میزان بغد میگن سایت بسته شد بقیه اش همه به کمک دلال ها و نمایندگی های دلال به قیمت بالا میفروشن
محمد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳چراغهای پیکان روی ریرا چیکار میکنه آخه
Comodor
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳نمای جلوی ریرا چرا انقد زشتهههههه
amirboss
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳بازم خدا پدر مادر چین رو بیامرزه که یه شوک به بازار خودرو ایران وارد کرد و یه مقداری خودروسازهامون تکون خوردن
بهترین گزینه بین این دو خودرو تو ایران ری یرا هست که اونم بیشتر برای قطعات یدکی و خدمات پس از فروش و قیمت پایین تر قطعات یدکیه.
مهدی وفائی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ریرایک اسم ایران خودرو رایدک میکشد90%چینی هست با اختلاف قدرت موتور200سی سی بیشتره ولی قدرت 160اسبه مصرفش دودرصدبیشتره ریرا
یحیا
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳من تعجب میکنم ماشینی که هنوز نیومده تو بازار و همه چندتا عکس ازش دیدن رای میدین بهش در مقابل ماشینی که الان چندساله تو بازار هست و امتحانشو پس داده
B
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳اکثر رای ها برای لشکر پولی هست که حمله ور شدن
حسین صلاحی
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳بنده دیروز ریرا با پلاک گذر موقت تو اتوبان همت دیدم!
بنظر در حال تست دادنه.
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳دوستان من x55 بخواطر کیفیت بیشترش انتخابمه
این ماشین تا ۱۰ سال میتونی باهاش تو ایران برونی ولی ایرانی ها ۲ سال اول کلی به خرج میوفته
از اونجایی که از خانواده هایی هستیم که ماشینو حداقل ۵ سال نگه میداریم انتخابم x55
گاس فرینگ
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳به نظر خودم ری را
موتورش علی الظاهر نسبت به دنا توربو اتوماتیک تغییراتی داشته چه توی قدرت و چه توی دوام و طبق تجربه نزدیکان دنا توربو اتوماتیک به لحاظ دوام و کیفیت اصلا وضع خوبی نداره باید صبر کرد و دید این چی در میاد
ولی از اون طرف در گذر زمان کمتر از ایکس ۵۵ تو سرش میخوره
گاس فرینگ
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳البته شش تا ایربگ ایکس ۵۵ (تیپ ie) هم نمیشه در نظر نگرفت
اگه تو جاده در رفت و آمد باشین صد در صد ایکس ۵۵
مهدی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ریرا بهتره هم از نظر ظاهر هم امکانات اما از اونجایی که ساخت ایران خودروعه لذا کلا کنسله و انتخابمون میشه x55
سوشیانت
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساخت ایران خودرو ولی با موتور شرکت fev آلمان و پلتفرم شرکت پژو فرانسه
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳کیفیتش کمه خیلی کمه برادر
البته بزاریم بیاد ببینیم چیه
ماشین ایرانی به فکر تولیدش اصلا نیستن مخصوصا پرچمداراشون مثل دنا پلاس
کارگرا به دلیل حقوق خوب نگرفتن و وضع مالی و اینا خوب درستش نمیکنن میگن چرا اون میتونه بخره و ثبت نام کنه من نمیتونم
ولی ارزون تر ها رو بهتر درست میکنن مثلا سورن پلاس رو چون یکم دلشون واسه اونی که سورن و رانا ثبت نام کرده میسوزه و ماشینو یخورده بهتر درست میکنن
قطعات سورنو یکم بهتر میبندن
اشکان
۳۰ شهریور ۱۴۰۳و کیفیت فوق العاده پایین درجه ۱۰۰۰
Honarjoo
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳هر دوشون چینین چ فرقی میکنه وقتمونو تلف کنیم
SMS
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳کاشکی ریرا یکم امکاناتش بیشتر بود ، ولی بازم خوبه
علی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام
همه این مطلب دنبال اینه که قیمت رو ببرن بالا،الکی نظر ندین
ایران
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط باید گفت ریرا آشغالی بیش نیست
چه موتور tu5باشه یا EF7
جفت این موتورا آشغالن.
مطمئنا آشغال ترین و بی کیفیت ترین قطعات رو داره.کلا چراغ چکش روشنه مثل بقیه محصولات ایران خودرو.خسته شدم از دست ماشینهای ایران خودرو
پرایدبخریم بهتراز tu5وef7هستش.
آراد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳کدام خودرو ایرانی؟
این خودرو شتر گاو پلنگه
قطعات چینی،طراحی ایرانی والگو گرفته از پژو
معلوم نیست چی توش در میاد
احساسی نظر ندید.ایران خودرو همونی هست که پژو فرانسوی را به نام خود میده بازار با کیفیت افتضاح
میثم
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳من تارا اتومات داشتم گیربکسش مدلی هست که روی تمامی خودروهای ایرانخودروهست وحتی روی همین ریرا قراره نصب بشه خدا وکیلی یه سر بریدنمایندگی های ایران خودرو تمام خودروهاش که بااین گیربکس اتومات هستن مشکل تقه زدن بد دنده عوض کردن حتی قفل کردن گیربکس دارن یعنی ازآشغال ترین وارزان ترین گیربکس At استفاده کردن گیربکس فقط cvtکه اونم روی خودروهای مدیران نصب میشه پس x55سگش می ارزه به تارا، ریرا،دنا….
مانی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳هر کدوم از اون یکی آشغال تر و این وسط ملت شریف و فهیم و همیشه در صحنه برای هر جنس بنجل و آشغالی پول بدن…
حامد بعاجیان
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳اگر وقت اضافه داری و پول مفت و اینکه مهم نیست کی ماشین و بهت بدن برو ریرا بگیر هر روز نمایندگی باش چون همیشه هم خرابن.
اما اگر ماشین خوب میخوای ام وی ام سگش به اینا می ارزه ، تنها نکته راجب ماشین های ام وی ام تجربه شخصیم ، مدل دنده ایش بهتره اتوماتیکه بنظرم تمام.
ناصر حسینی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳حداقل شرایط فروش رو هم مقایسه میکردید! X55. اقساطی یا ریرا دست دلال ؟!؟!!
علی
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳عدم هماهنگی طراحی. هم در جلو خودرو. هم در داخل خودرو رعایت نشده نمی دونم چرا ایرانخودرو به جزییات دقت نمیکنه مثلاً آرم روی فرمون خیلی بزرگ انتخاب شده تناسبات بهم خورده آرم جلوی خودرو رو برداشتن چسباندن روی فرمون یا عدم هماهنگی تهویه با داشبورد کوچکترین ظرافتی نداره یا چراغ های جلو درکل برای اولین تلاش بد نیست
محمود
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳طرح جلوی ریرا شبیه یه« ماهی دهن باز » میمونه
اینها بابت این طراحی های زشت و مسخره پول هم میگیرن؟
واقعا که …
داود
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳مطمئنا x55 ماشین درجه یکی نیست ولی از نوع طراحی هماهنگ x55 مشخصه مهندسی بهتری داشته و قطعا این موضوع تو بحث فنی هم خواهد بود. ریرا واقعا زشته
وهاب
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳انگار که ایرانخودرو بعد سالها یه ماشین خوب ساخته ،فقت امیدوارم کیفیت قطعاتش پایین نباشه
حامی پور
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳همینهایی که غر غر میکنن اول صف خریدن موقع عرضه
واقع بین
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام، ۲۰۰ سی سی اونم توربو اضافه کردید، برای ۴ اسب قدرت بیشتر؟!
حتی اگه سرعتش هم با این قدرت بیشتر باشه، فقط ۴ تا ایر بگ گذاشتید تا سرنشین زودتر به دیار باقی سفر کنه؟
رخ جلو فوق العاده چندش و نازیباست، مثل یه آدم خسته و کوفته میمونه.
چنی ها هم یکی از یکی آشغالتر،
لیاقتم رو بنز و بی ام دبلیو ۲۰۲۵ فول آپشن سری بالا میدونم نه این آت و آشغالها ..
حسین طاهر
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳چین همانطور که تمام صنعت کشور را فلج کرده،صنعت خودروسازی کشور بااین وضع تولید راهم فلج خواهد کرد،آمریکا واروپا نتوانستن ازپس چین بربیان چون واقعا هرثانیه درحال پیشرفت
بی وطن
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳نمیدونم چرا تو قیافه این ریرا یه پیکان چراغ بنزی عجیبی نهفتهس!!!
محسن
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳از نظر من به دلیل خدمات گسترده تر ایران خودرو و موتور و گیربکس اشنا که قطعاتش هست تو بازار ریرا گزینه بهتری هست ظاهر هم یه چیز سلیقهای هست من ریرا رو طراحیشو معمولی میدونم ۵۵ هم همینطور ولی در کل ریرا کمی خوشگل تره . امیدوارم ریرا هم در سطح کیفیت ۵۵ باشه اگه کیفیت نداشته باشه باز ارزش نداره
داود خسروی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳هر چند شخصاً از برندهای چینی داخل بازار ایران خوشم نمیاد ولی ام وی ام قطعاً بهتر چند نسل ازش گذشته و تقریباً هی رفع نقص شده اما زیرا که هنوز بازار هم نیومده
abbas
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳طراحی ریرا ایرانی پسندتره
از طرفی ماشینی که میدونی حداقل یکی دو دهه رو خط تولید و خدمات پس از فروش و قطعه و ….
فرهاد
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳من تجربه خرید شتر ببر پلنک رانا رو سال 91 دارم که چقدر اذیت شدم. گیربکسش نابود بود و شرکت هم زیر بار نمیرفت و با ضرر فروختم رفت، و از اون سال رفتم سراغ ام وی ام و بسیار راضی ام، از سال 91 ام وی ام 530 داشتم و الانم ایکس 55 دارم. و قطعا چشم بسته میگم ایکس 55. حتی سراغ تست این اشغالهای ایران خودرو هم نمیرم..
ممی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ریرا قبل از عرضه از نمای جلو بهتره فیس لیفت بشه
Dark8Night
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳جلوی ریرا کپی زشتی از سانتافه ۲۰۲۱ هستش که سانتافه که مال ۳ سال پیشه از این ماشین مدرن تر طراحی شده واقعا حتی از طرح این خودرو هم که کپی کردین مدرن تر کپی نکردین و برعکس انگار طراحی ۱۰ سال پیشه جلوش
ولی طراحی داخلی و داشبورد طراحی قابل قبولی دارد و بر اساس استاندارد های جهانیه