خودروسازان داخلی برای اینکه محصولات قدیمی و از رده خارج خود را همچنان روی خط تولید حفظ و نظر خریداران جدیدی را به آنها جلب کنند، هر چند سال یکبار با تغییراتی جزئی و البته افزایش قیمت چندین میلیونی، نسخهای بهاصطلاح جدید از آنها را ارائه میکنند. جدیدترین مصداق این موضوع، پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشهای است که فروش آن از اوایل سال ۱۴۰۱ آغاز شد. در ادامه این خودرو را بهطور کامل بررسی خواهیم کرد.
معرفی کلی پژو ۲۰۶ تیپ ۳ جدید
۲۰۶ که در سال ۱۹۹۸ راهی بازار شد، یکی از محبوبترین هاچبکها در کل تاریخ پژو محسوب میشود. این خودرو در سال ۱۳۸۰ وارد بازار ایران شد و در اینجا هم به موفقیتی فراتر از تصور دست پیدا کرد. نخستین مدل ۲۰۶ که در کشورمان عرضه شد، تیپ یک بود اما بعداً در طول سالها تیپهای مختلفی از ۲ تا ۶ با پیشرانههای TU3 و TU5، گیربکسهای دستی و اتوماتیک و تجهیزات کموزیاد برای آن ارائه شد. سپس در اواسط دههٔ ۸۰ شمسی، نسخهٔ صندوقدار این خودرو از طریق همکاری ایرانخودرو با پژو توسعه یافت و در انواع مختلفی به بازار عرضه شد. البته تقریباً از حدود ۱۰ سال پیش، تنوع خانوادهٔ ۲۰۶ در کشورمان بسیار کاهش یافت و تولید آن فقط به سه مدل تیپ ۲، تیپ ۵ و صندوقدار V8 محدود شد. از چند وقت پیش نیز ایرانخودرو به تولید تیپ ۵ و صندوقدار پایان داد تا خانوادهٔ این ماشین از همیشه خلوتتر شود اما حالا با تیپ ۳ جدید قصد دارد طراوتی جزئی و ظاهری به این هاچبک فرتوت ببخشد.
تغییرات پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما
همانطور که اشاره شد، تیپ ۳ قبلاً در خانوادهٔ ۲۰۶ وجود داشت و مدلی بود که تجهیزات تیپ ۵ را با پیشرانهٔ TU3 تیپ ۲ ارائه میکرد. تولید تیپ ۳ در سال ۱۳۹۱ خاتمه یافت و حالا دوباره به خانوادهٔ ۲۰۶ بازگشته است. اصلیترین ویژگی تیپ ۳ جدید تجهیز به سقف شیشهای یا پانوراما است یعنی سقفی که پیشازاین در رانا پلاس و ۲۰۷ ارائه شده بود. این مدل همچنین به رینگ آلومینیومی هم مجهز شده است اما غیرازاین دو مورد، در ظاهر هیچ تغییر دیگری نداشته است. این یعنی در تیپ ۳ که بهعنوان مدلی جدید و بسیار گرانتر ارائه شده است همچنان شاهد همان ظاهر قدیمی و سالخوردهٔ ۲۰۶ هستیم که به حدود ربع قرن پیش بازمیگردد.
بنابراین، بهتر بود ایرانخودرو در ظاهر تیپ ۳ جدید تغییراتی هرچند جزئی ایجاد میکرد تا چهرهٔ فرتوت آن کمی بروز شود هرچند که تجربه نشان داده است خودروسازان داخلی هرگاه دست به طراحی یک خودروی قدیمی میزنند معمولاً آن را زشتتر میکنند! درهرحال، همین موضوع در مورد داخل خودرو هم صدق میکند و تیپ ۳ جدید بهجز امکان تماشای آسمان از طریق سقف شیشهای، هیچ ویژگی جدید دیگری برای سرنشینان خود نخواهد داشت. البته در این خودرو تجهیزات تیپ ۵ ارائه شده است که آن را کمی مجهزتر از تیپ ۲ خواهد کرد ولی بااینحال طراحی داخلی خودرو همانی است که سالها است دیدهایم و قطعاً هیچ جذابیت تازهای نمیتواند داشته باشد.
تجهیزات پژو ۲۰۶ تیپ ۳ جدید
همانطور که در بالا گفته شد، تیپ ۳ جدید مثل گذشته از تجهیزات تیپ ۵ بهره میبرد. این یعنی در این ۲۰۶ بهاصطلاح جدید، علاوه بر تجهیزات معمول تیپ ۲ مثل فرمان هیدرولیک، ترمز ABS و EBA، دو ایربگ، سنسور دندهعقب و کنترل سیستم صوتی پشت فرمان حالا شاهد سیستم تهویهٔ اتوماتیک، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ، تنظیم برقی آینههای جانبی و شیشههای برقی در هر چهاردر هم هستیم. مهمترین آپشن تیپ ۳ جدید نیز همانطور که گفته شد سقف شیشهای است؛ اما بااینوجود، امکانات ۲۰۶ تیپ ۳ برای خودرویی که در سال ۲۰۲۲ به بازار آمده بسیار اندک و ناچیز است و حتی طبق استانداردهای خودروهای داخلی هم فقدان مواردی مثل کروز کنترل و دکمههای کنترلی روی غربیلک فرمان کاملاً احساس میشود.
پیشرانه، گیربکس و مصرف سوخت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ جدید
زیر کاپوت تیپ ۳ جدید همان پیشرانهٔ قدیمی و کمتوان TU3 قرار دارد. این پیشرانه با حجم دقیق ۱۳۶۰ سیسی و هشت سوپاپ، ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این اعداد حتی برای هاچبک جمعوجوری مثل ۲۰۶ هم خیلی کم هستند و بنابراین روی تواناییهای حرکتی تیپ ۳ نمیتوان خیلی حساب باز کرد. خروجی این موتور حتی از پیشرانهٔ M15 خانوادهٔ تیبا و کوییک هم پایینتر است درحالیکه هزینههای نگهداری بهمراتب بالاتری دارد. بااینحال، شاید اصلیترین مزیت موتور TU3 را بتوان مصرف سوخت مناسب آن دانست که طبق اعلام ایرانخودرو در هر صد کیلومتر بهصورت ترکیبی ۶.۴ لیتر است. انتقال نیروی این موتور هم همچنان توسط همان گیربکس پنج سرعتهٔ دستی آشنا صورت میگیرد.
رانندگی و سواری پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما
در رانندگی تیپ ۳ جدید نباید انتظار هیچ ویژگی جدیدی را داشته باشید زیرا این خودرو هیچ تفاوت خاصی با چیزی که بیش از بیست سال است میشناسیم ندارد. هرچند پیشرانهٔ TU3 به لطف مصرف سوخت پایین برای استفادههای شهری با حداکثر دو سرنشین کافی خواهد بود اما هنگامیکه خودرو پر از سرنشین و بار باشد قطعاً توان پایین آن احساس میشود. همچنین با وجود وزن ۱۰۲۵ کیلوگرمی، شتاب صفرتاصد ۱۴.۱ ثانیهای تیپ ۳ هم کاملاً قدرت ناکافی موتور را نشان میدهد. علاوه بر این، هنگام استفاده از کولر هم شاهد افت توان چشمگیری هستیم و خودرو بسیار تنبل میشود درحالیکه در ۲۰۶ تیپ ۵ با موتور TU5 این افت توان بسیار کمتر است. بااینحال، سروصدا و لرزش موتور TU3 نسبت به پیشرانهٔ M15 سایپا بسیار کمتر است و تجربهٔ رانندگی آرامتری را ارائه میکند درحالیکه ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ نیز قدرت توقف بسیار خوبی را فراهم میکنند. در داخل خودرو، طراحی قدیمی ۲۰۶ واقعاً تکراری شده و جا داشت لااقل ایرانخودرو داشبورد جدیدی برای آن طراحی میکرد. کیفیت ساخت و متریال داخلی هم تعریفی ندارد اما بااینحال هنوز هم یک سر و گردن از خودرویی مثل کوییک بهتر است. از سوی دیگر اما مشکل همیشگی خانوادهٔ ۲۰۶ یعنی فضای بسیار کم صندلیهای عقب میتواند برای بسیاری آزاردهنده باشد.
تفاوتهای پژو ۲۰۶ تیپ ۳ جدید با تیپ ۲
تفاوت اصلی ۲۰۶ تیپ ۳ جدید با تیپ ۲ برخورداری از سقف شیشهای به همراه تجهیزات تیپ ۵ است که این موضوع میتواند جذابیت آن را برای خریداران بیشتر کند. همچنین ارائهٔ رینگ آلومینیومی هم یکی دیگر از ویژگیهای مثبت این خودرو است اما از سوی دیگر، تیپ ۳ در پیشرانه و گیربکس هیچ تفاوتی با تیپ ۲ ندارد و از همان موتور TU3 استفاده میکند.
مزایا و معایب پژو ۲۰۶ تیپ ۳ جدید
با توجه به مواردی که بیان شد، معایب پژو ۲۰۶ تیپ ۳ جدید بسیار بیشتر از مزیتهای آن هستند. ایجاد هیچگونه تغییری در طراحی داخلی و خارجی خودرو علیرغم سن بیش از بیست سال، پیشرانهٔ کمتوان TU3، اختلاف قیمت زیاد نسبت به تیپ ۲، تجهیزات اندک، هزینههای نگهداری بیشتر نسبت به خانوادهٔ تیبا و کوییک، فضای پای بسیار محدود در عقب و پلتفرم قدیمی همگی از مشکلات این خودرو به شمار میروند. شکستن سقف شیشهای پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ پاناروما در صورت جک زدن زیر خودرو مشکل جدیدی است که دامنگیر مالکان خودروهای ۲۰۶ و ۲۰۷ سقف شیشهای شده است.
بااینحال، از سوی دیگر، تجهیز به سقف پانوراما، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ، رینگهای آلومینیومی، فراوانی قطعات و نمایندگیها و بازار فروش مناسب را هم میتوان ازجمله مزیتهای پژو ۲۰۶ تیپ ۳ جدید برشمرد.
قیمت و رقبای پژو ۲۰۶ تیپ ۳ جدید
ایرانخودرو برای اولین بار فروش پژو ۲۰۶ تیپ ۳ جدید را در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ با قیمت ۱۸۱ میلیون تومان آغاز کرد. این عدد افزایشی بیش از ۳۰ میلیون تومانی را نسبت به قیمت کارخانهٔ ۱۵۰ میلیون تومانی ۲۰۶ تیپ ۲ نشان میدهد که این افزایش فقط برای یک سقف شیشهای و چند آپشن پیشپاافتاده واقعاً زیاد است. تیپ ۳ هنوز وارد بازار نشده و فعلاً قیمت بازار آن مشخص نیست اما ازآنجاییکه قیمت تیپ ۲ هماکنون در بازار به نزدیک ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است، قطعاً قیمت تیپ ۳ از ۳۵۰ میلیون تومان فراتر خواهد رفت که برای یک هاچبک قدیمی با پیشرانهٔ هشت سوپاپ ۷۵ اسب بخاری واقعاً قیمت گزافی است.
مدل | توضیحات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
---|---|---|---|
پژو ۲۰۷ | دستی فرمان هیدرولیک | ۴۷۱,۵۲۸,۷۰۰ | ۷۳۸,۰۰۰,۰۰۰ |
درهرحال، با این قیمت تنها رقیب مستقیم تیپ ۳، کوییک اتوماتیک پلاس خواهد بود که هماکنون در بازار حدود ۳۵۰ میلیون تومان قیمت دارد. این خودرو علاوه بر برخورداری از گیربکس اتوماتیک CVT و پیشرانهٔ قویتر، از تجهیزات بسیار بیشتری هم مثل کروز کنترل، سیستم پایش باد تایرها، صندلی برقی راننده، استارت دکمهای، فرمان برقی، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، ناوبری، دوربین دید عقب و دکمههای کنترلی روی فرمان بهره میبرد که هیچکدام از آنها در تیپ ۳ وجود ندارند.
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ | سایپا کوییک اتوماتیک | |
پیشرانه | TU3 هشت سوپاپ | M15 هشت سوپاپ |
حجم موتور | ۱۳۶۰ سیسی | ۱۵۰۳ سیسی |
قدرت | ۷۵ اسب بخار | ۸۷ اسب بخار |
گشتاور | ۱۱۸ نیوتن متر | ۱۲۸ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | CVT |
شتاب صفرتاصد | ۱۴.۱ ثانیه | ۱۳.۶ ثانیه |
طول | ۳,۸۳۵ میلیمتر | ۳,۹۸۹ میلیمتر |
عرض | ۱,۶۵۲ میلیمتر | ۱,۶۷۸ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۲۶ میلیمتر | ۱,۵۲۴ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۴۴۵ میلیمتر | ۲,۴۱۲ میلیمتر |
وزن | ۱۰۲۵ کیلوگرم | ۱۱۰۵ کیلوگرم |
مصرف سوخت | ۶.۴ لیتر ترکیبی | ۷.۷ لیتر ترکیبی |
حجم صندوق بار | ۲۴۵ لیتر | ۲۲۵ لیتر |
موارد مثبت
فراوانی قطعات
سقف شیشهای
ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ
موارد منفی
پیشرانهٔ کمتوان
طراحی داخلی و خارجی تکراری بدون هیچ تغییری
فضای پای اندک صندلیهای عقب
تجهیزات محدود
اختلاف قیمت زیاد با تیپ ۲
مشخصات فنی پژو ۲۰۶ تیپ ۳ جدید
پیشرانه | TU3 |
حجم موتور | ۱۳۶۰ سیسی |
سوپاپ | ۸ |
قدرت | ۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۱۸ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی |
محور محرک | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۴.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | ۶.۴ لیتر ترکیبی |
طول | ۳,۸۳۵ میلیمتر |
عرض | ۱,۶۵۲ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۲۶ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۴۴۵ میلیمتر |
وزن | ۱۰۲۵ کیلوگرم |
ظرفیت باک | ۵۰ لیتر |
حجم صندوق بار | ۲۴۵ لیتر |
رینگ و لاستیک | ۱۴ اینچی آلومینیومی |
دکتر استاپ
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱من تیپ ۲ زیر پام بود یا سلام و صلوات از گردنه میکشید بالا
حالا سقف شیشه ای انداختن روش سنگین تر شده باید پیاده شد هلش داد
در ضمن صفر تا صد تیپ ۲ سقف فلز رو من خودم گرفتم ۱۷ بود حالا اینکه سنگین تر شده خدا میدونه چنده😂😂😂
امین
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱بازهم میخرن
H2_H2
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱یعنی خدا ،به اینا عقل ندادی ،، یه کاپوتی عوض میکردین یه سپری ،حداقل طراحی داخل رو یکم بروز تر میکردین،،،این کا هیچ حداقل یکم این انجین TU3 رو بروز میکردین یه تغیری حداقل رو منیفولد ,کویل ،سر سیلندر سوپاپ ، لامصب حداقل رو خروجی انجین یکم تغیر میدادی یه ۸_۱۰اسب میرفت روش البته به اینا امیدی نیست اومدن xu7 رو درست کنن بدترش کردن ،این مهندسایی که استخدام کردن کین گاون چی هستن، عقل دارن؟
داریوش
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱من 16سال تیپ 2دارم،این ماشین شهری و کم مصرف هست،البته شمال ،مشهد،اصفهان،شیراز،کرمانشاه و……رفتم جایی نیاز به سلام صلوات نبود!شما اگر میخوای از گردنه بکشی بالا چندین میلیارد باید هزینه کنی لندکروز بگیری عزیز.
ضمنا سقف شیشه ای باعث افزایش وزن نشده.
و اینکه صفر تا صد ماشین استاندارد ۱۴ ثانیه هست،
خرابی شمع،وایر،کثیفی فیلتر و باد تایر و سایز تایر توی شتاب اولیه تاثیر گذار هست،احتمالا خودروی شما مشکلی داشته که صفر تا صدش ۱۷ ثانیه طول کشیده!
تیپ ۲ریمپ شده هم صفر تا صدش ۱۲/۷ ثانیه میشه!
نا انسانیت
۸ آذر ۱۴۰۱شما خودت احتمالا مشکلات حادی داری که ۱۶ سال(یه عمریه خودش) یه ماشین سوار شدی و اینقد تعصب داری و انتقاد رو هم قبول نمیکنی،. مشکل داری شما عزیزم، خیلی هاتون مشکل دارید ، متاسفانه تعدادتون کم هم نیست.
امین
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱خداییش ۳۵۰ تومن واسه این؟ به کجا داریم میریم
داریوش
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱در حال حاضر که پراید دویست و خورده ای میلیون هست،شما با ۳۵۰ تومن ماشین صفر کیلومتر بهتری پیشنهاد میکنین؟!
Erfan
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱هم اکنون ۲۰۷ اتوماتیک در سایت های خرید و فروش ۵۵۰میلیون😐 کی میخره دقیقا.هم قیمت این میشه ۲۰۸ آخرین مدل رو از فرانسه آورد اگه باز بشه و خدا بخواد.با توجه به حجم موتور کم هم مالیت و گمرک کمی بهش میخوره انشالله که بیاد و شر ۲۰۷ طراحی دهه پیش رو از بازه ۵۰۰میلیون بکنه
Clean energy (صیانت!)
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱داداش…
مردم ما دو چیز خیلی بهشون فشار میاره
۱ نداشتن انتخاب
۲ نادونی…
که تو بیشتر مواقع اولی به دومی دامن زده…
مثلا من خودمو مثال میزنم
زمانی ماشینا رو از رو صفحه نمایششون قضاوت میکردم… میگفتم هرچی بزرگتر بهتر… 😂😐
خیلیا همین نظرو دارن و وقتی میبینن یه ماشین اینجور چیزا رو داره میخرنش… یا شایدم بدونن ولی مجبور باشن…
کلا دست خودمون نیست
داریوش
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱باید ببینیم با این مبلغ اینجا میتونیم چی تهیه کنیم؟!
وگرنه به قول رشیدپور میتونیم فورد موستانگ مدل ۲۰۰۸ رو با نصف قیمت پراید توی دبی سوار شیم!!
نا انسانیت
۸ آذر ۱۴۰۱بشین تا بیاد عزیز جان
Liebherr
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱اتفاقاً به نظر من سقف شیشه ای ساخت ایران خودرو از نقاط منفیه ، پول بیشتر بدی وزن ماشین بیشتر میشه پس فردا نفوذ آب و با یه جک زدن شکستن هم داره. با توجه به تجربم تو تصادفات با تصادفات معمولی از جلو هم دوام نمیاره( پلتفرم های قدیمی با سقف آهنی تو تصادفات شدید از جلو سقف جمع میشه).
Jdm باز
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱و کسایی که برای این افتضاح ۳۵۰ میلیون پول میدن🗿🗿🗿
TML BN
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱قول میدم چند وقت دیگه میکشه بالای ۴۰۰
Arshia m3csl
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ایران خودرو خوب یاد گرفته یک سقف شیشه ای مسخره بزاره رو ماشین و به قیمت بالایی بفروشه متاسفم برای اونهایی که این ماشین های سقف شیشه ای مسخره رو میخرن
ایران فرانسه
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱فقط ایران خودرو می تونه یکی از بهترین هاچبک های کلاس بی جهان رو به این وضعیت برسونه که بعد از ۲۵ سال هنوز با یه رینگ و یه شیشه قالب کنه به ملت ، من زیاد شمال می رم تو سربالایی ها مخصوصا وقتی تو این ماشین سرنشینان باشند می بینم واقعا کم میاره، حیف سال ۹۶ قرار بود ۲۰۸ با قیمت ۸۵ تومان تولید بشه لعنت به باعث و بانی هاش
Avan
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱این سقف شیشه ای چه صیغه ای است دیگه ؟! لااقل سانروف میزاشتن یه فایده ای داشت.
TML BN
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱یک سم دیگه بابا ول کنید این پلتفرم های قدیمیو
Alan.r
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱پژو روآ ۸۹ اسب بخار قدرت داره با شتاب ۱۲.۷ ثانیه😂😂😂😂
حسن
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱منم ۲۰۶ تیپ دارم مدل ۸۹
تنها تنها تنها خوبی که داره اونم شاید خوب نباشه اینه که قطعات اصلش دسته دوم اینجا از خارج میارن .
Amard
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱کاش حداقل انقدعرضه میداشتن چهار تا موتور گیربکسی که دارن باهم به اشتراک بزارن مثلا 206 جای پای کوچیکی داره و کوییک تیبا 2 اتاق جا دار تری دارن و موتور m15 هم نسبت به tu3 هم قدرت بیشتر اصطلاک کمتری داره البته گیربکش کوییک داغون و بدنش هم زود میپوسه چون ورقش ضعیف
پدرام
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱دیگه همین مونده موتور کوییک رو بندازن روی 206! درسته یکم قوی تره اما سر و صداش زیاده، سایپا خودش در به در دنبال یه موتور برای شاهین هست
پدرام
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظرم بهتر بود حداقل یک سری تغییرات تو سیستم ای سی یو و موتور می دادن که قدرت موتور حداقل به 90 برسه!
محسن
۲ آبان ۱۴۰۲یهو میزدن مثل کوییک خرابش میکردن مصرف سوختش میشد ۱۱ لیتر صدی
SadjadArt
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ملت عاشق ظاهر سازین
عاشق کلاس گذاشتن
آپشن
صف میکشن
میتونه گزینه خوبی برای خانومای مطلقه باشه
Shayan
۸ شهریور ۱۴۰۱براشون کلاس داره😏
shahrad
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱من خودم ثبت نام میکنم ایم ماشین رو هم دوست دارم نمیدونم چرا همش ملت دان غر میزنن کیفیت نداره درست قدیمی هست درست ولی ظاهرش خوبه لاقعل یه آیرودینامیک فرانسوی داره از ماشینایی مثل دنا و سمند خیلی بهتره با این بازار آشفته همینو باید حلوا حلوا کرد گذاشت بالا سر خیلی از اینایی هم که الکی غر میزنن پولشو ندارن حسودیشون میشه هرکی داره میتونه لازم داره بخره واردات آزاد بشه ارزونی نمیشه خب قیمت پایین نمیاد
ناشناس
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱آره والا، کفش کهنه در بیابان نعمته، خداوند این از ما نگیره
آشنا
۱۵ خرداد ۱۴۰۱همه انتقادات بجا و منطقی .اما ۲۰۶ تیپ ۲ با یه ریمپ ساده خیلی از مشکلاتش برطرف میشه نسبت به سمند و دنا من این ماشین رو اصیل میدونم
محسن
۱۶ خرداد ۱۴۰۱من ک ثبت نام کردم توی قرعه کشی و ب لطف خدا برنده شدم اولین باری بود ک ثبت نام میکردم.
پولم انقدرا نبود ک بخوام چیز بهتر بنویسم از ماشینای سایپا هم متنفرم چون خیلی ضعیف تر از خودروهای ایرانخودرو هست…امید بخدا تا بیاد ببینیم چی از اب در میاد…
ماشین قبلیمم 206تیپ 3 بود همه جا هم باهاش رفتم حتی توی سینه کشی های شدید و راحت میرفت بدون اینکه فشاری بهش بیاد امیدوارم این یکیم خوب در بیاد
علی
۱۸ تیر ۱۴۰۱دوستانی که تیپ سه برنده شدن که هیچ مبارکشون باشه و حالشو ببرید مفت هم خریدید ولی کسی که این خودرو رو که به قول دوستان تو سربالایی از پراید عقب میمونه بیاد از بازار سیصد و پنجاه میلیون پول بده بخره بنظرم باید به عقلش شک کنی والا بخدا چهارصد و پنج . سمند ال ایکس و اف سون و رانا پلاس همه به این سرن و مناسبتر اگه به سقف شیشه ایه لاقل رانا سقف شیشه ایش رو بگیرید که هم ارزونتره هم تی یو فایو پلاسه شش دنده ست. فرمون برقی داره . کروز داره یه صندوق جادار داره و لاقل در حد و قواره و تیز و بزی پرشیا هست موتور ۷۵ اسب واقعا ضعیفه بدون تعصب میگم.
هادی
۱۸ مرداد ۱۴۰۱سلام
من این خودرو رو خرداد 1401 برنده شدم یک ماه دیگه موعد تحویل ش هست ولی چشمم آب نمیخوره به موقع تحویل بدن..
آیا کسی از ثبت نام کنندگان فروردین این ماشین رو تحویل گرفته؟
سید حامد موسوی نسب
۲۱ مرداد ۱۴۰۱من یه۲۰۶ تیپ سه برنده شدم دوماه پیش توی قرعه کشی
منتظرم بیاد در بنگاه همان جا میفروشمش یه ۲۰ تومن میذارم روش میرم سراغ پارس تیوفای
Shayan
۸ شهریور ۱۴۰۱75 اسب بخار چیه آخه!؟
محسن
۲ آبان ۱۴۰۲میتسوبیشی میراژ ۵۰ اسب فیات ۵۰۰ و پاندا ۵۰ و ۴۰ اسب دارن این ماشین یک ماشین کوچک داخل شهریه برای مسابقه درگ یا نسکار که طراحی نشده
محسن
۱۷ بهمن ۱۴۰۱تنها مشکل ۲۰۶ تیپ ۲ . قدرت کم موتورش هست اون هم فقط تو سربالایی طولانی . وگرنه از لحاظ رانندگی و لذت بخش بودن فوق العاده هست . قبلا پژو و سمند داشتم کیف و حال نکردم .
۲۰۶ لامصب ارگونومی خوبی هم داره . خسته هم نمیکنه .
تیپ ۵ عالیه
محسن
۲ آبان ۱۴۰۲واقعا قبول دارم طراحی زیبایی داره اما ارگونومی نه واقعا چون عرض داشبورد از جا پای سرنشین عقب بیشتره
محسن
۲ آبان ۱۴۰۲سلام همچنان تولید میشه؟ قیمت کارخونش چقدره؟
حمید
۶ فروردین ۱۴۰۳مدل ۱۳۸۸ تیپسه دارم و ازش راضیم درسته نسبت ب ماشینای روز آبشنای کمی داره ولی هنوز بهترین و جواان پسندترین ماشین بین ماشینای با طراحی مزخرف ایرانییه . اونایی کمیگن تو گردنه نفس نداره ..اولا ک این ماشین برا کوه نوردی نیست دوما ۴۰ نفری سوار نشین برین مشهد زیارت این ماشین نهایتش سه نفر سرنشین . وسلام
حمید
۶ فروردین ۱۴۰۳مدل ۱۳۸۸ تیپسه دارم و ازش راضیم درسته نسبت ب ماشین های روز آبشنای کمی داره ولی هنوز بهترین و جواان پسندترین ماشین بین ماشینای با طراحی مزخرف ایرانییه . اونایی کمیگن تو گردنه نفس نداره ..اولا ک این خودرو برا کوهنوردی نیست دوما ۴۰ نفری سوار نشین برین مشهد برا شفا این ماشین نهایتش سه نفر سرنشین . وسلام