سالها است که ایرانخودرو صرفاً به دو پلتفرم قدیمی پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ متکی است و محصولات مختلفی را با نامها و پسوندهای گوناگون بر اساس آنها تولید کرده است. طی سالهای اخیر که به دلیل تحریمها خودروسازان جهانی و حتی چینی ارتباط خود را با ایران قطع کردهاند، این موضوع نمود بیشتری پیدا کرده و شاهد ارائهٔ مدلهای بهاصطلاح جدیدی از سوی این شرکت بر اساس این دو پلتفرم هستیم. یکی از این خودروها، پژو ۲۰۷ مولتی کالر یا MC است که بهتازگی به سبد محصولات ایرانخودرو اضافه شده و به لطف تغییرات فنی و همینطور ظاهر جوانپسند تا حدودی توانسته نظرها را به خود جلب کند. در ادامه این خودرو را بهطور کامل بررسی خواهیم کرد.
معرفی کلی پژو ۲۰۷ دو رنگ MC
پس از موفقیت فوقالعادهٔ پژو ۲۰۶ در کشورمان، ایرانخودرو تصمیم به تولید و عرضهٔ نسل جدید آن یعنی ۲۰۷ گرفت. این خودرو برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ راهی بازار ایران شد اما این ۲۰۷ واقعی نبود بلکه یک فیسلیفت بزرگ روی همان ۲۰۶ بود که توسط شعبهٔ برزیلی پژو انجام گرفته و سعی داشت چهرهٔ ۲۰۶ را به ۲۰۷ شبیه کند. این خودرو که در اروپا با نام ۲۰۶ پلاس عرضه شد، دماغهٔ کاملاً جدید با چراغهای بزرگتر داشت اما در عقب تغییرات آن بسیار اندک بوده و صرفاً به گرافیک متفاوت چراغها و سپر جدید محدود میشد. سپس در سال ۱۳۹۱ در پی تشدید تحریمها علیه ایران، تولید ۲۰۷ در کشورمان متوقف شد تا اینکه حدود چهار سال بعد، ایرانخودرو این هاچبک فرانسوی را ایرانیزه کرده و تولید آن را در سال ۱۳۹۵ از سر گرفت. ۲۰۷ ایرانیزه با چند تغییر شامل آینههای جانبی جدید، گرافیک جدید چراغهای عقب، اضافه شدن دیلایت به چراغهای جلو، تجهیز به نمایشگر در داخل و غربیلک فرمان جدید به بازار عرضه شد.
تغییرات پژو ۲۰۷ دو رنگ MC
در دوران برجام که خودروسازانی مثل پژو و سیتروئن دوباره به ایران بازگشتند و با شرکای سابق خود یعنی ایرانخودرو و سایپا قرارداد همکاری امضا کردند، برنامهٔ تولید خودروهای جدید مثل پژو ۳۰۱ و سیتروئن C3 در کشورمان مطرح شد. دراینبین، سیتروئن C3 برای اولین بار خودروسازان داخلی را با مقولهٔ طرح دورنگ بدنه آشنا کرد! بدین ترتیب، در ابتدا سایپا پیشدستی کرده و همین طرح را روی کوییک پیاده کرد و کوییک R را به بازار فرستاد. به دلیل شرایط انحصاری و تنوع پایین بازار خودروی کشور، این کوییک دورنگ مورد استقبال قرار گرفت و به همین دلیل ایرانخودرو هم ترغیب شد تا همین برنامه را روی پژو ۲۰۷ اجرا کند! این خودرو که ۲۰۷ MC (مخفف Multi Color) نام گرفت، برای اولین بار در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ در لیست فروش ایرانخودرو دیده شد.
در ۲۰۷ MC، ایرانخودرو برخی قسمتهای خودرو را قرمزرنگ کرده که مهمترین آنها سقف است. علاوه بر این، زههای جانبی، تریم بالای پلاک عقب، بال عقب، کالیپرهای ترمز، قاب مه شکنهای جلو، قاب آینههای جانبی و دریچهٔ روی کاپوت هم همگی قرمزرنگ شدهاند. علاوه بر این، رینگهای آلومینیومی جدید مشکیرنگ نیز نمای اسپرت و جذابتری به خودرو بخشیدهاند. بااینحال، غیر از این طرح دورنگ، نمای بیرونی ۲۰۷ هیچ تغییر دیگری نداشته که این یعنی با همان ظاهر قدیمی طرف هستیم. طرح دورنگ اما به داخل خودرو هم راه پیدا کرده و در اینجا نیز قسمتهایی مثل قاب دریچههای تهویه و نمایشگر، قسمتی از غربیلک فرمان، قاب دستگیرهٔ درها، کمربندهای ایمنی و بخشی از روکش صندلیها قرمزرنگ شدهاند ولی مثل بیرون، در داخل خودرو نیز طراحی کلی کاملاً دستنخورده باقیمانده است.
تجهیزات پژو ۲۰۷ دو رنگ MC
۲۰۷ دورنگ اصطلاحاً بهصورت فول به بازار عرضه میشود و در مقایسه با دیگر محصولات ایرانخودرو از تجهیزات نسبتاً کاملی بهره میبرد. مهمترین موارد دراینبین، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی و ترمزهای دیسکی عقب هستند که چند وقتی است از لیست تجهیزات ۲۰۷ معمولی حذف شدهاند. علاوه بر این، فرمان ۲۰۷ دورنگ نیز بجای هیدرولیک از نوع برقی است که ویژگی مثبتی تلقی میشود. ترمز ABS، دو ایربگ، دکمههای کنترلی روی غربیلک فرمان، سیستم تهویهٔ اتوماتیک، نمایشگر، دیلایت، آینههای جانبی برقی، سنسور دندهعقب و دوربین دید عقب هم از دیگر تجهیزات این خودرو هستند که قبلاً در ۲۰۷ معمولی هم وجود داشتند. بهطورکلی و با توجه به شرایط خودروهای داخلی، تجهیزات و امکانات ۲۰۷ دورنگ نسبتاً مناسب هستند هرچند که فقدان مواردی مثل سانروف و تنظیم برقی صندلیهای جلو احساس میشود.
پیشرانه، گیربکس و مصرف سوخت پژو ۲۰۷ دو رنگ MC
در اقدامی کمسابقه، ایرانخودرو در ۲۰۷ دورنگ صرفاً به تغییرات جزئی ظاهری بسنده نکرده و ارتقاء فنی را هم در نظر داشته است. این خودرو حالا به پیشرانهٔ TU5 پلاس مجهز شده که نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ موتور TU5 محسوب میشود. این پیشرانه که قبلاً در تارا ارائه شده بود، به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ مجهز شده و در برنامهٔ پاشش سوخت آنهم تغییراتی ایجاد شده است. به لطف این دو ویژگی و برخی اصلاحات دیگر، خروجی موتور حالا به ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور رسیده که ۸ اسب بخار و ۲ نیوتن متر از TU5 معمولی بیشتر است. همچنین به گفتهٔ ایرانخودرو، پیشرانهٔ TU5 پلاس از لحاظ دوام و آلایندگی هم وضعیت بهتری پیدا کرده و حالا با قوانین یورو ۵ مطابقت خواهد داشت.
تغییر فنی دیگر ۲۰۷ دورنگ که شاید مهمتر از قبلی باشد، تجهیز به گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک جدید بجای گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک قدیمی و نهچندان خوشنام AL4 قبلی است. این ویژگی قطعاً نظر کسانی که خواهان خودرویی اتوماتیک در بین محصولات داخلی هستند را جلب خواهد کرد زیرا گیربکس چهار سرعتهٔ قبلی نهتنها کاملاً منسوخ شده بود بلکه مشکلات زیادی مثل تکان و تقه هنگام تعویض دنده را هم به همراه داشت؛ اما با وجود این تغییرات مثبت در قوای محرکهٔ پژو ۲۰۷ دورنگ که باید کاهش مصرف سوخت را به دنبال داشته باشد، مصرف سوخت ترکیبی این خودرو از سوی ایرانخودرو ۷.۴ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده که حدود ۰.۳ لیتر از ۲۰۷ اتوماتیک قبلی بیشتر است.
رانندگی و سواری پژو ۲۰۷ مولتی کالر
همانطور که گفته شد، فروش ۲۰۷ دورنگ برای اولین بار در اواسط فروردین امسال آغاز شد و بنابراین هنوز بهطور انبوه وارد بازار نشده است. به همین دلیل، فعلاً نمیتوان در مورد رانندگی و سواری خودرو صحبت کرد اما قطعاً تغییرات فنی مذکور موجب بهبود کیفیت رانندگی این ماشین خواهند شد و با وجود گیربکس جدید هم دیگر خبری از تکانهای قبل در هنگام تعویض دنده نخواهد بود که این ویژگیها میتواند تجربهٔ رانندگی لذتبخشتری را فراهم کند. بااینحال، ازآنجاییکه ۲۰۷ دورنگ غیر از موارد مذکور تغییر دیگری را تجربه نکرده است، مشکلات همیشگی خانوادهٔ ۲۰۶ و ۲۰۷ مثل پلتفرم قدیمی، فضای بسیار محدود صندلیهای عقب و کیفیت نهچندان خوب متریال داخلی همچنان به قوت خود باقی هستند.
تفاوتهای پژو ۲۰۷ دو رنگ MC با ۲۰۷ معمولی
تفاوتهای ۲۰۷ دورنگ با ۲۰۷ معمولی در ظاهر صرفاً به قرمزرنگ شدن قسمتهایی مثل سقف، زههای جانبی، قاب آینههای جانبی، کالیپرهای ترمز و دریچهٔ روی کاپوت به همراه رینگهای آلیاژی مشکیرنگ جدید محدود میشود درحالیکه در داخل هم قطعات دکوراتیوی مثل قاب دریچههای تهویه، قاب دستگیرهٔ درها و قسمتی از غربیلک فرمان به رنگ قرمز درآمدهاند. در بخش فنی اما تغییرات مهمتری صورت گرفته زیرا ۲۰۷ دورنگ به پیشرانهٔ ارتقاءیافتهٔ TU5 پلاس با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک جدید مجهز شده است.
مزایا و معایب پژو ۲۰۷ دو رنگ MC
بهطورکلی، هرچند شاید دورنگ کردن بدنهٔ ۲۰۷ از دید برخی اقدام جالبی نباشد اما ارتقاء فنی آن را میتوان تغییر مثبتی تلقی کرد زیرا همینکه خودروسازان داخلی مثل گذشته فقط به چند تغییر جزئی ظاهری و یا اضافه کردن تعدادی آپشن ساده به محصولات قدیمی خود بسنده نکرده و به ارتقاء قوای محرکهٔ خودرو هم توجه دارند جای کمی امیدواری دارد؛ بنابراین، تجهیز به پیشرانهٔ TU5 پلاس و گیربکس اتوماتیک جدید از اصلیترین مزیتهای ۲۰۷ دورنگ محسوب میشوند درحالیکه فراوانی قطعات و نمایندگیها و تجهیزات نسبتاً مناسب را هم میتوان ازجملهٔ دیگر موارد مثبت برشمرد. از سوی دیگر، قیمت بسیار گران خصوصاً در بازار، پلتفرم قدیمی، فضای محدود صندلیهای عقب و کیفیت ساخت نهچندان خوب هم از معایب این هاچبک دورنگ ایرانخودرو هستند.
قیمت و رقبای پژو ۲۰۷ دو رنگ MC
با عرضهٔ ۲۰۷ دورنگ به بازار، ایرانخودرو به تولید ۲۰۷ معمولی اتوماتیک پایان داده است و این خودرو حالا فقط با گیربکس دستی در نسخههای ساده و پانوراما یا سقف شیشهای قابل خریداری است. قیمت کارخانهٔ ۲۰۷ دورنگ هماکنون ۳۱۸ میلیون تومان است که نسبت به گرانترین نسخهٔ ۲۰۷ معمولی یعنی سقف شیشهای با قیمت ۲۳۶ میلیون تومان، افزایش قابلتوجهی داشته است. بااینحال، شرایط در قیمت بازار بدتر است زیرا درحالیکه قیمت بازار ۲۰۷ پانوراما هماکنون حدود ۴۰۰ میلیون تومان است، ۲۰۷ دورنگ با قیمتی در حدود ۵۸۰ میلیون تومان خریدوفروش میشود که نشان از اختلاف چشمگیر ۱۸۰ میلیون تومانی دارد. با این قیمت عجیب، در حال حاضر در بازار هیچ هاچبکی رقیب مستقیم ۲۰۷ دورنگ نخواهد بود و این خودرو در برابر سدانهای تارا اتوماتیک و جک J4 قرار میگیرد. اینها هردو خودروهایی جادارتر با تجهیزاتی تقریباً همسطح ۲۰۷ دورنگ هستند درحالیکه جک J4 با قیمت بازار ۵۰۰ میلیون تومانی، به میزان قابلتوجهی ارزانتر هم هست.
موارد مثبت
فراوانی قطعات
پیشرانهٔ ارتقاءیافتهٔ TU5 پلاس
گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک
تجهیزات نسبتاً مناسب
موارد منفی
کیفیت ساخت نهچندان خوب
قیمت بسیار گران
فضای پای اندک صندلیهای عقب
پلتفرم قدیمی با ایمنی ضعیف
مشخصات فنی پژو ۲۰۷ دو رنگ MC
پیشرانه | TU5P |
حجم موتور | ۱۵۸۷ سیسی |
سوپاپ | ۱۶ |
قدرت | ۱۱۳ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۴ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۲.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۴ لیتر ترکیبی |
طول | ۳,۸۷۲ میلیمتر |
عرض | ۱,۶۶۹ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۴۱ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۴۴۳ میلیمتر |
وزن | ۱۱۱۸ کیلوگرم |
ظرفیت باک | ۵۰ لیتر |
حجم صندوق بار | ۲۴۵ لیتر |
رینگ و لاستیک | ۱۴ اینچی آلومینیومی |
دکتر استاپ
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی ماشین خوبیه
گیربکسشم تقه میزنه راننده حوصلش سر نمیره😂😂😂
Saipa
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱عالی
ارزان
هارمونی رنگ
کیفیت
اصالت
قدرت
گیربکس زیبا
کجان اون منتقد ها که ببینن ایرانخودرو چه شاهکاری آفریده
به به تا صبح باید تایپ کنم
FTB
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱فقظ 207 رو رنگ کردن آپشنای دنا روکندن گذاشتن روش
هیچ چیزی به اسم طراحی براش انجام نشده
سلاطین(مدیر بسیار بسیار محترم ایرانخودرو) دارن حال میکنن بعد ما نهپول دارم نه ریکا داد میزنیم مرگ بر آمریکا :/
واقعن چرا میخوای پاک نی پدال جان؟نظر باحالیه
Humer
۱ خرداد ۱۴۰۱من یکی از سری قدیمیا رو داشتم
خب از مدل وارداتی ها بود و قدرتش فکر کنم ۱۱۵ اسب بود اقا ماشین خیلی خوبی بود قدرت خوبی داشت
ولی بعد ۸۰ هزار تا لف شد انگار ماشین خسته شد
پس فروختمش
حالا یکی از دوستام خریده مدل جدید ها رو
هر روز در به در تعمیرگاه هست
خلاصه این ها خودرو رو یک برچسب می زنند و ۱۰۰ میلیون هم گرانتر می فروشند
تازه ضرر هم می دهند 🤥
Clean energy (صیانت!)
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱آره سید
hooshang
۱۲ آبان ۱۴۰۱گیربکسش تقه نمیزنه ۶ سرعته آیسین هستش نرم و پرشتاب
سید
۶ مرداد ۱۴۰۲هوشنگ جون گیربکسش چینی نه ژاپنی الکی کندش نکن
آرین
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱این ماشینهای دوررنگ خیلی حال و هوای اسپرت داره. دلم رفت.
کاش دستگیره درها رو هم قرمز میکردن دیگه حرف نداشت.
حامد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱میتونی بخری بعد با ماژیک یا اسپری رنگ دستگیرش هم خودت قرمزش کنی عشششششق کنی داداش
از نظر کیفیت رنگ هم یکیه
NAVID۰۰۹۸
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱حامد
واقعاً فکر کردید به ذهن کسی نمیرسه ؟!
وقتی خودرویی مثل این ۲۰۷ یا کوئیکR را میخرند در کارت خودرو و سند لحاظ شده که اگر کسی خواست خودرواَش را بفروشد و تعویض پلاک کند ، فقط برای همین یه قوطی رنگ بعدها به مشکل نخورد و اگر نه که همه نمونههای معمولی را میخریدند و خودشان رنگ میکردند و گرانتر هم میفروختند !!!!!
شرکت ایرانخودرو و سایپا ، خودشون میدونند که اگر این اوضاع بازار نبود ، هیچگاه مشتری زیر بار خرید این خودروهای دو رنگ نمیرفت ، اما وقتی میبینند با یک قوطی رنگ میتوانند سود چند ده میلیونی کنند و مثلاً ۲ میلیون نفر ایرانی مشتری برای ۵۰۰ عدد دستگاه صف کشیده ، دیگر برای اون مشتری مهم نیست خودروی برنده شده در لاتاری این دو شرکت کوئیک باشه یا ۲۰۷ ، هر چی شانسش در بیاد سود کرده و این میشه که در شهر میبینیم این خودروهای دو رنگ را !!!!!
فقط موندم که اگر این سیتروئن C3 رونگ نیومده بود با دو رنگ سفید قرمز ، این مدیران باسواد ما میخواستند از چی ایده بگیرند جهت چابیدن بیشتر مشتریها !!!
آرین
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱@حامد
یعنی واقعا معلوم نیست کنایهآمیز نوشتم؟
حامد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱نه داداش معلوم نیست
راستشو بخوای یه جوری نوشتی انگار مشتری هستی😅
مصطفی
۱۶ دی ۱۴۰۱رنگ پلاستیک بزن ارزونتر در میاد
حامد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱اشغال دو رنگ با قیمت ۸ سال حقوق کارگر
FTB
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱میگم که چیزی به اسم طراحی تو ایران خودرو عه ببخشید ویران خودرو وجود نداره
فقط برش و ریزش و پاشش و کنش دارن
برش آهن های ماشینا … ریزش یه مایع عجیب غریب قرمز از گیربکس
پاشش سوخت چند نقطه ای (ارواح عمه دشمنان اسلام)
و کنش هم کندن آشن
hooshang
۱۲ آبان ۱۴۰۱سوارشو ببین آشغال چیه ، بهترین تولید ایران خودرو توى این ۴٠ سال هم موتور هم گیربکس
AMANTE
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱چی بگم، منی که فکر میکردم وقتی بزرگ شم توی ۳۰ سالگی یک بی ام و یا بنز میخرم الان باید زور بزنم یک ماشین ۲۵۰ میلیونی قدیمی بخرم یا خیلی بیشتر زور بزنم تا یک ماشین قدیمی مثلا آپشن دار بخرم.
Erfan
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱حالا کاری با قیافه ندارم.داخل نابوده.تو بازار حدود ۶۰۰میلیون میفروشن کم ترین امکانات رفاهی و راحتی مثل صندلی چرم نداره باید رو پارچه نشست.
NAVID۰۰۹۸
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱آخه ۶۰۰ میلیون فر ختن مهم نیست !
مهم اینه که با چه عقلی چنین پولهایی پرداخت میکنند وقتی میشه خودروهای کارکردهی بهتر را خرید !
واقعاً چه توجیهی داره پرداخت ۶۰۰ میلیون چرک کف دست برای این خودرویی که فقط در ظاهر متفاوت از ۲۰۶ هست !
خوبه حالا کیفیتش با باقی ایرانیها فرقی نداره و اگر نه میرفت به جنگ سلطان تیگو 8 بالای یک میلیارد !
البته زیاد دور نیست اون روزی که به یک میلیارد برسه و رد کنه ، تعجب نکنید !
فکر کنم پارسال بود که میگفتم پراید ۲۰۰ میلیون را رد میکنه و دلایلش هم نوشتم و مسخرم کردند اما دیدیم رد کرد و آب از آب هم تکان نخورد و تمام !
Alive man
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱آدم زانو هاش خالی میشه از هیجان وقتی نگاش میکنه
ghl
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بی صبرانه منتظر ۲۰۷ سه رنگ با پسوند اختصاصی tri colore خواهیم بود …
پاگانی : چه کسی بود صدا زد سهراب ؟ کفش هایم کو ، باید امشب بروم …
K O
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱نوبتی هم باشه نوبت سایپاست … کوییک مولتی ویتامین میسازه فک کنم .
ft
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱دوستانی که داشتن توصیه میکنن ۲۰۷ رو ؟ یا انتخاب بهتری دارین ؟
محمدرضا
۴ آبان ۱۴۰۱برلیانس ۱۶۵۰ اتو
hooshang
۱۲ آبان ۱۴۰۱بخر تو خریدش شک نکن من ١ ماه خریدم ذهنیتى که از ٢٠٧ اتوماتیک قبلى دارى بزار کنار یه ماشین با موتور بهبود یافته و گیربکس ۶ سرعته
ناشناس
۱۵ آبان ۱۴۰۱اگر خانواده بزرگ هستین تارا اتومات اگر ۲ ۳ نفر هستین ۲۰۷ mc
پدرام
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱207 رو ببری پیش تزییناتی ها قشنگ تر میشه جمعش کرد
Alan.r
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بدنه دو رنگ مایباخ پیش این کم میاره😂😂😂
Jdm باز
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱👍😂😂😂
Amard
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱فرمونش برقی موتور گیربکسش برای یه ماشین اقتصادی خوب ایکاش هدرز کیت مکش هم روش میبود اما قیمتش هیچ تناسبی نداره همون ۲۰۶ پلاس با داشبورد پلاستیک خشک که روش گیربکس چینی گذاشتن و سقف تزینات به شکل ناشیانه نقاشی کردن ولی داخلش یکم بهتر شده
عادل
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱انگار بچه پنج ساله رنگش کرده
Jdm باز
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱چقدر گرون
واقعا خحالت نمیکشن به همچین قیمت های عجیبی این جنس های بنجل رو به مردم میندازن
چند وقت دیگه میاد 207 هفت رنگ میزنه یه میلیارد میشه قیمتش تو بازار
مهدی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱من که ماشین ندارم ولی خوش به حال اینا که این کلاغ های رنگ شده به جای قناری میخرن 😄
kastech
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱اگر فکر میکنید که فقط تو عکس زشته سخت در اشتباهید! اگر از نزدیک ببینید تازه میفهمید چقدر زشته
AMG GT R
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱WTF؟
مولتی کالر
اسم در حد M5 CS
کیفیت و عملکرد و طراحی و همه چیز های مهم در خودرو در حد 💩💩
TML BN
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱فقط اسمش😂😐
ت
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱حالا این همه رنگ چرا مشکی قرمز و سفید قرمز ؟!
Lione
۱ خرداد ۱۴۰۱قرار بود esp بزارن روی این مدل چی شد پس؟😐
ERFAN22
۸ خرداد ۱۴۰۱به نظرم سلیقه سایپا تو رنگ آمیزی کوییک خیلی بهتر بود!ایران خودرو شلوغش کرده
علی
۲۱ مرداد ۱۴۰۱آخه یکی نیست بگه چرا سلیقه خودتون و به ملت تحمیل می کنید بی انصاف ها همون گیربکس اتومات ۴ سرعته رو ۲۰۷ معمولی اتومات و ۶ سرعت میکردید آخه چرا بدنه رو عین رب گوجه فرنگی رنگی رنگی می کنید خدا لعنتتون کنه فقط همین و میتونم بگم
مهدی
۲۳ مرداد ۱۴۰۱همه ماشینهاشون همینن ، الان شما توی شب چراغ های عقب تارا رو وقتی روشن هست ببینید ، الهام گرفته از چراغ های پل طبیعت تهران هست
سید حسینی
۱۶ شهریور ۱۴۰۱بنده قصد خرید دارم بخرم یا نه . البته قیمت الان رو ۴۸۰ هستش
حسین
۱۹ شهریور ۱۴۰۱اگه با رنگش مشکلی نداری بخر ضرر نمیکنی الان قیمتش خیلی خوبه تا دوماه پیش ۶۰۰ تومن بود
کیفیت هم عالی
محمدرضا
۴ آبان ۱۴۰۱شما اگه یه ربع باهاش رانندگی کنی متوجه تقه میشی ،اینا فقط بلدن تر بزنن تو قطعات،اومدن ضریب نهایی گریبکس رو انقدر سنگین کردن که موتور بتونه جواب بده در عوض دوباره تقه افتاده تو گریبکس
ناشناس
۱۵ آبان ۱۴۰۱با این قیمت و شرایط بازار مفته
سعید شایان فر
۱۱ آذر ۱۴۰۱متاسفانه تو این بازار انحصاری چاره ایی جز خرید نداریم
با این پول یه وارداتی ۲۰۱۰می تونی بخری تو این سگمنت
حسین
۱۹ شهریور ۱۴۰۱هیچکدوم از ماشین های ایرانی درسته که کیفیت ندارن اما ۲۰۷ mc یا همون دو رنگ نسبت به ماشینهای تولید داخل کیفیت خیلی بهتری داره موتور و گیربکس نسبت به بقیه خیلی سر داره اما کاش از رنگ قرمز استفاده نمیکردن همون تک رنگ خیلی بهتر و زیباتر بود
علی
۲۶ شهریور ۱۴۰۱من از نزدیک دیدم یعنی تو عکس خیلی بهتره تا اینکه از نزدیک ببینید فقط میتونم بگم خاک عالم بر سر خودروسازها ی داخلی
فاطمه
۳ آبان ۱۴۰۱قرمزش زیادی قرمزه😃 کاش رنگ تناز زرشکی میزدن خیلی شیک میشد
علی
۱۶ دی ۱۴۰۱سلام دوستان من سفید قرمز گرفتم رنگ سلیقه هست من خوشم میاد از رنگش ولی خوب اگه در نظر داشته باشی که الان MC ۶۶۰ تومنه تک رنگ ۷۳۰ تومنه و سقف شیشه ۸۲۰ تومنه یعنی تک رنگ ۷۰ تومن اختلاف بدونه هیچ چیز اضافه و سقف شیشه ای ۱۶۰ تومن اختلاف به نظر من ارزش ندارد به خاطر یه یه رنگ رنگ قرمز سقف آنقدر پول اضافه بدید آنقدر بد نیست حالا اگر خوشت نیومد با یه کاور سفید عوض کردن لوازم پلاستیکی میشه تک رنگ میشه!
کیوان
۱۶ بهمن ۱۴۰۱واقعا فکر کردید ۲۰۷سوارید؟مالکینش بدانند که حتی پژو هم سوار نیستن….همونقدر که کوییک من دراوردیه اینم من دراوردیه چون نه این موتور همان ec5هست و نه گیرباکس موردتایید پژو ،داستانی مثل آردی دهه هشتاد….تازه ۲۰۷ سوارا میان میگن ساندرو قدیمیه باید گفت این ۲۰۷ همون ۲۰۶ هست که سال ۱۹۹۹طراحی و عرضه شد و ساندرو محصول سال ۲۰۰۴ هست …گارانتی ماشیناتونم که تموم یا ابطال بشه به هر دلیلی اونوقت افت قیمت که هیچ مشتری هم ندارید یه روزی بخرتش….واقعا باورتون شده پژو ۲۰۷ سوارید؟!!!!
احمد
۱۴ اسفند ۱۴۰۱پژو 207مدل 90به پایین فرانسوی اصل موتور در حدی عالیه که عاشقش میشید.این 207های الان بدرد خودشون میخوره من حاضرم مدل 1389سوار بشم ولی اینارو سوار نشم.