در یکی دیگر از مقالات مقایسه خودرو و راهنمای خرید پدال نوبت به مقایسه پژو ۲۰۷ با رانا پلاس میرسد.
پژو ۲۰۷ و رانا پلاس دو نمونه از پرفروشترین محصولات تولیدی ایرانخودرو هستند و اگرچه یکی از نوع هاچبک و دیگری از نوع صندوقدار است اما شاید برخی خریداران در انتخاب خود با دو راهی روبرو شده باشند. به همین خاطر میخواهیم مقایسه پژو ۲۰۷ با رانا پلاس را از جنبههای گوناگون انجام دهیم و در نهایت به یک نتیجه منطقی در انتخاب این خودروها برسیم.
تاکنون درباره پژو ۲۰۷ و رانا پلاس به کرات سخن گفتهایم. هر دو خودرو بر اساس پژو ۲۰۶ شکل گرفتهاند هرچند در بازار جایگاه و شرایط متفاوتی دارند. پژو ۲۰۷ نسخه فیس لیفت شده از ۲۰۶ است که در کشورمان با تغییراتی در طراحی ظاهری و داخلی عرضه شد و هماکنون نسخههای متنوعی از آن قابل انتخاب است. این خودرو اولین بار سال ۹۰ عرضه شد هرچند مشکلات مربوط به تحریم و… منجر به توقف تولید در مدتی کوتاه شد. با وقفهای چند ساله ایرانخودرو مجدداً تولید ۲۰۷ را از سال ۹۶ شروع کرد هرچند این بار تغییراتی در طراحی آن صورت گرفت.
در همین زمینه بخوانید:
-
مقایسه پژو پارس با رانا پلاس؛ قیمت و مشخصات و هر آنچه باید بدانید
-
مقایسهای میان هاچبکهای میانقیمت جدید، پژو ۲۰۷ یا رنو ساندرو؟
در مقابل باید به رانا پلاس اشاره کنیم که در نبود ۲۰۶ صندوقدار به فروش قابل قبولی دست یافته است. در حقیقت تا زمان تولید ۲۰۶ صندوقدار، رانا همواره سایه سنگینی را بالای سر خود احساس میکرد و از طرف دیگر مشکلات کیفیتی نمونههای اولیه تولیدی باعث شده بود بازار روی خوشی به رانا معمولی نشان ندهد؛ اما توقف تولید ۲۰۶ صندوقدار به همراه معرفی نسخه پلاس رانا که از برخی تغییرات ظاهری و کابین سود میبرد باعث شد این خودرو جزو گزینههای محبوب و قابلقبول بازار باشد؛ اما به نظر شما در مقایسه پژو ۲۰۷ با رانا پلاس برنده میدان کدام خودرو خواهد بود؟
مقایسه پژو ۲۰۷ با رانا پلاس
- طراحی ظاهری
همانطور که گفته شد هر دو خودرو از فرم بدنه متفاوتی سود میبرند. ۲۰۷ به واسطه طراحی جوانپسند خود انتخاب جوانهای زیادی است. اگرچه این خودرو نسخه فیس لیفت شده ۲۰۶ به شمار میرود اما به لطف استفاده از نمای جلوی مشابه ۲۰۷ اصلی و همچنین گرافیک متفاوت چراغهای عقب و سپر متفاوت شباهت زیادی به هاچبک پرطرفدار پژو پیدا کرده است.
در مقابل باید به رانا پلاس اشاره کنیم که طراحی ظاهری آن در مقایسه با ۲۰۷ سادهتر است و این موضوع خود را در طراحی جلوپنجره و چراغها کاملا نشان میدهد هرچند طراحان ایرانخودرو سعی داشتهاند با تغییراتی جزئی در گرافیک چراغها و زههای جانبی ظاهری لوکستر به رانا پلاس ببخشند. اگرچه زیبایی و طراحی امری سلیقهای است اما در بخش طراحی افراد جوانتر جذب ۲۰۷ خواهند شد و رانا پلاس بیشتر باب میل افراد میانسال و خانوادهها خواهد بود.
- طراحی داخلی
از آنجایی که ۲۰۷ ایرانخودرو بر پایه ۲۰۶ شکل گرفته بنابراین در بخش طراحی داخلی شاهد نوعی عدم هماهنگی هستیم به گونهای که بخش بالایی داشبورد به ۲۰۷ اصلی و بخش پایینی آن به ۲۰۶ تعلق دارد. در طرف مقابل رانا پلاس از طراحی یکدستی برای طراحی کابین استفاده میکند و مواردی همچون غربیلک فرمان جدید متعلق به ۲۰۷ باعث بهبود طراحی کابین شدهاند. اگرچه از مواردی همچون طراحی بهتر پشت آمپرهای ۲۰۷ نمیتوان گذشت اما به نظر ما در بخش طراحی کابین این رانا پلاس است که بهتر نشان میدهد.
از نظر فضای کابین میتوان هر دو خودرو را مشابه یکدیگر دانست چراکه از پلتفرمی مشابه استفاده میکنند. در بخش جلوی کابین هر دو خودرو فضای مناسب برای دو نفر بزرگسال مهیاست اما نقطهضعف اصلی خانواده ۲۰۶، ۲۰۷ و رانا به بخش عقب کابین مربوط میشود که فضای چندانی برای نشستن افراد بالغ وجود ندارد. در بحث فضای بار هم ۲۰۷ به عنوان خودرویی هاچبک حرفی برای گفتن در مقابل رانا پلاس صندوقدار نخواهد داشت. از نظر متریال بکار رفته نیز هر دو خودرو در یک سطح قرار دارند و نمیتوان یکی را بر دیگری برتر دانست.
- تجهیزات و امکانات
در بخش تجهیزات و امکانات مهمترین نقطهضعف رانا پلاس به نبود سیستم تهویه مطبوع خودکار، همچنین نمایشگر لمسی و دوربین دندهعقب مربوط میشود. این در حالی است که پژو ۲۰۷ از تجهیزات یاد شده برخوردار است و شاید همین موارد برای بسیاری از خریداران مهم باشد. البته در مقابل باید به قیمت بالاتر ۲۰۷ نیز اشاره کنیم. در جدول زیر میتوانیم لیست کامل تجهیزات هر دو خودرو را مشاهده نماییم.
لیست تجهیزات و امکانات رانا پلاس | |
ترمز | سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمز جلو دیسکی، ترمز عقب کاسهای، کد کلاس ۶۱۰۱۸: سیستم کنترل پایداری (ESC) و سیستم کنترل کشش (TCS) |
کیسه هوای ایمنی | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
فرمان | هیدرولیک، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC) |
سیستم تهویه | دستی |
سیستم صوتی | رادیوپخش |
چراغها | چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، مجموعه چراغهای جلو و عقب جدید، سیستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home)، کد کلاس ۶۱۰۱۷ و ۶۱۰۱۸: مجهز به چراغ روز و روشن شدن چراغهای عقب همزمان با چراغ روز Position Lamp |
آینهها | آینههای جانبی برقی راهنما دار همرنگ بدنه، طرح جدید |
شیشهها | شیشهبالابر برقی درهای جلو و عقب |
تزئینات | تریم مشکی، روکش پارچهای صندلی |
تجهیزات ایمنی | قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطهای با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دندهعقب، سیستم قطع خودکار سوخت، کد کلاس ۶۱۰۱۸: اخطار کاهش باد لاستیکها (TPMS)، کد کلاس ۶۱۰۱۸: دارای استاندارد ایمنی عابر پیاده |
رینگ و لاستیک | ۱۴ اینچ فولادی |
صندلی | صندلی راننده و سرنشین جلو دستی، پشتسری صندلیهای جلو قابل تنظیم |
سایر تجهیزات | کروز کنترل، بازکن قفل در صندوقعقب از داخل، جلوپنجره طرح جدید، مجموعه کنسول میانی یکپارچه، دستگیرهها و زههای جانبی همرنگ بدنه (پک لوک)، مجموعه رودری های جدید، عایق صداگیر در موتور، مجموعه جدید داشبورد (دستهراهنما و دسته برفپاککن طرح جدید، جلو آمپر دیجیتالی با هشدار کمربند، صفحه نمایشگر روی داشبورد، نمایشگر دمای محیط)، کد کلاس ۶۱۰۱۸: سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI) |
لیست تجهیزات و امکانات پژو ۲۰۷ | |
ترمز | سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD و EBA), ترمز جلو و عقب دیسکی، (ترمز عقب کاسهای: کد کلاسهای:۶۰۰۲۲-۶۰۰۱۹-۶۰۰۱۵- ۶۰۰۰۴)، کد کلاس ۶۰۰۲۰،۶۰۰۲۱،۶۰۰۲۲:ESC (سیستم کنترل پایداری) |
کیسه هوای ایمنی | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
فرمان | هیدرولیکی، کلیدهای کنترل روی فرمان (MFC)، (فرمان برقی: کد کلاسهای ۶۰۰۲۱ و ۶۰۰۲۰ و ۶۰۰۰۱۷ و ۶۰۰۱۶ و ۶۰۰۱۰ و ۶۰۰۰۶ و ۶۰۰۰۳) |
سیستم تهویه | اتوماتیک |
سیستم صوتی | سیستم مالتی مدیا |
چراغها | چراغ مه شکن جلو و عقب, قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ جدید عقب، چراغ جلو مجهز به چراغ روز، کد کلاسهای ۶۰۰۲۲-۶۰۰۲۱-۶۰۰۲۰-۶۰۰۱۹-۶۰۰۱۷-۶۰۰۱۶: روشن شدن چراغهای عقب همزمان با چراغ روز (Position Lamp) |
آینهها | آینههای جانبی برقی راهنما دار همرنگ بدنه |
شیشهها | شیشهبالابر برقی درهای جلو و عقب |
تزئینات | تریم خاکستری، روکش پارچهای صندلی |
تجهیزات ایمنی | ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطهای با قابلیت تنظیم ارتفاع، کمربند سرنشینان عقب ۳ نقطهای، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دندهعقب، دوربین دندهعقب،{کد کلاسهای ۶۰۰۲۰،۶۰۰۲۱،۶۰۰۲۲: اخطار کاهش باد لاستیکها (TPMS) |
رینگ و لاستیک | ۱۴ آلومینیومی، (۱۴ اینچ فولادی: کد کلاسهای ۶۰۰۰۳ و ۶۰۰۰۴ و ۶۰۰۰۵ و ۶۰۰۰۶ و ۶۰۰۰۷ و ۶۰۰۱۱ و ۶۰۰۱۵ و ۶۰۰۱۹ و ۶۰۰۱۶ و ۶۰۰۲۰ و ۶۰۰۲۲) |
صندلی | صندلی راننده و سرنشین با قابلیت تنظیم ۴ جهت بهصورت دستی، پشتسری جلو و عقب قابل تنظیم |
سایر تجهیزات | کروز کنترل دارد (کد کلاس ۶۰۰۰۵ و ۶۰۰۰۴: کروز کنترل ندارد)، (کد کلاس ۶۰۰۰۴ و ۶۰۰۱۰ و ۶۰۰۱۲ و ۶۰۰۱۷ و ۶۰۰۲۱: سقف شیشهای)، کد کلاسهای ۶۰۰۲۰،۶۰۰۲۱،۶۰۰۲۲: سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI) |
- قوای محرکه
قطعاً در مقایسه پژو ۲۰۷ با رانا پلاس متوجه شباهتهای زیاد هر دو خودرو به یکدیگر شدهاید. اوج تشابه هر دو خودرو به قوای محرکه آنها میرسد. در این بخش شاهد استفاده از پیشرانه معروف TU5 در هر دو خودرو هستیم که ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی راهی چرخهای جلو میشود. البته در این میان باید به یک نکته مهم اشاره کرد و آنهم نسخه پانوراما از رانا پلاس است. این خودرو به پیشرانه ارتقا یافته TU5 پلاس مجهز شده و قدرت و گشتاور آن ۱۱۳ اسب بخار و ۱۴۴ نیوتون متر میرسد. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخها میرسد و از نظر قوای محرکه رانا پلاس سقف پانوراما برتر از ۲۰۷ ظاهر خواهد شد.
همچنین بخوانید:
رانا پلاس | رانا پلاس پانوراما | پژو ۲۰۷ | |
نوع موتور | TU5 | TU5 | TU5 |
حجم موتور (cc) | ۱۵۸۷ | ۱۵۸۷ | ۱۵۸۷ |
حداکثر توان موتور (hp) | ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه | ۱۱۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه | ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (Nm) | ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه | ۱۴۴ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه | ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه |
نسبت تراکم | ۱۰.۵ | ۱۰.۵ | ۱۰.۵ |
تعداد سوپاپ | ۱۶ | ۱۶ | ۱۶ |
نوع سوخت سازگار | بنزین بدون سرب با اکتان ۹۵ | بنزین بدون سرب با اکتان ۹۵ | بنزین بدون سرب با اکتان ۸۷ و ۹۵ |
سیستم انژکتوری | پاشش چندنقطهای | پاشش چندنقطهای | پاشش چندنقطهای |
حداکثر سرعت (km/h) | ۱۹۰ | ۱۹۰ | ۱۹۰ |
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) | ۱۱.۶ | ۱۱.۲ | ۱۱.۶ |
سیستم انتقال قدرت | ۵ دنده دستی | ۶ دنده دستی | ۵ دنده دستی |
مصرف سوخت خارج شهر (Lit/100 km) | ۵.۶۹ | ۵.۵ | ۵.۴ |
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km) | ۷.۳ | ۶.۹ | ۶.۶ |
طول خودرو (mm) | ۴۲۹۲ | ۴۲۹۲ | ۳۸۷۲ |
عرض خودرو (mm) | ۱۶۸۴ | ۱۶۸۴ | ۱۶۶۹ |
ارتفاع خودرو (mm) | ۱۴۵۳ | ۱۴۵۳ | ۱۴۴۱ |
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) | ۲۴۴۵ | ۲۴۴۵ | ۲۴۴۳ |
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) | ۱۱۳۳ | ۱۱۳۳ | ۱۰۸۷ |
گنجایش مخزن سوخت (Lit) | ۵۰ | ۵۰ | ۵۰ |
حجم فضای صندوقعقب (Lit) | ۴۰۰ | ۴۰۰ | ۲۴۵ |
- بررسی سواری و هندلینگ
مقایسه پژو ۲۰۷ با رانا پلاس به بخشهای پایانی خود نزدیک میشود. با توجه به اشتراک پلتفرم و قوای محرکه طبیعی است که اختلاف چندانی در بخش سواری و هندلینگ وجود نداشته باشد هرچند به دلیل اینکه رانا پلاس از طراحی متفاوت سیستم تعلیق عقب بهره میبرد بنابراین سواری آن در مقایسه با ۲۰۷ اندکی نرمتر به نظر میرسد. در مقابل باید گفت ۲۰۷ به دلیل هاچبک بودن و وزن کمتر در مسیرهای پر پیچ و خم کمی چابکتر و سرزندهتر خواهد بود. همچنین میزان سروصدای ورودی به کابین نیز در دورهای پایین نسبتاً کم است اما با بالا رفتن دور موتور شاهد صدای آزاردهنده در کابین خواهد بود. در مجموع باید گفت اختلاف پژو ۲۰۷ با رانا پلاس در بخش سواری و هندلینگ بسیار کم است و نمیتوان یکی را بر دیگری ارجح دانست.
- قیمت
برخلاف اشتراکات زیاد ۲۰۷ و رانا پلاس، قیمت دو خودرو در بازار تفاوت آشکاری با یکدیگر دارد و احتمالاً یکی از موارد تعیینکننده در خرید دو محصول موردبحث همین قیمت خواهد بود.
مدل | توضیحات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
پژو ۲۰۷ | دستی با موتور TU3 | ۳۲۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۵۲۱,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ تیپ ۵ | دستی | ۳۴۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۵۴۳,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ | دستی فرمان هیدرولیک | ۳۳۴,۶۷۷,۰۰۰ | ۵۸۶,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ | دستی فرمان برقی | ۳۱۸,۶۰۰,۰۰۰ | ۶۰۷,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ | دستی پانوراما | ۳۴۳,۷۰۰,۰۰۰ | ۶۶۵,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ | دستی ۶ سرعته پانوراما | ۳۶۶,۱۸۰,۰۰۰ | — |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک | پانوراما TU5P | ۴۲۶,۸۵۳,۰۰۰ | ۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک | سقف فلزی | ۴۲۰,۴۲۴,۰۰۰ | ۷۷۲,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک | سقف قرمز | ۴۱۸,۸۷۰,۰۰۰ | ۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰ |
رانا پلاس | معمولی | ۳۲۹,۱۳۴,۰۰۰ | ۴۸۷,۰۰۰,۰۰۰ |
رانا پلاس | پانوراما | ۳۴۳,۵۵۵,۰۰۰ | ۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰ |
- جمعبندی
پژو ۲۰۷ و رانا پلاس خودروهایی با تکنولوژی و ایمنی چند دهه پیش هستند که اگرچه در مقابل محصولات روز دنیا حرفی برای گفتن نخواهند داشت اما در مقایسه با سایر خودروهای تولیدی داخل شاید گزینه بهتری به نظر برسند. با توجه به اشتراکات وسیع هر دو خودرو به نظر میرسد مواردی همچون فضای کابین و قیمت تعیینکننده پیروز این مقایسه باشند. پژو ۲۰۷ به عنوان خودرویی هاچبک با فضای بار کم انتخاب اول جوانهاست درحالیکه رانا پلاس به خاطر داشتن صندوق خودرویی خانوادگی محسوب میشود. البته باید به اختلاف قیمت حدود ۱۰۰ میلیون تومانی رانا پلاس و ۲۰۷ اشاره کنیم که قطعاً برای بسیاری از خریداران تعیینکننده است.
اگر از نظر بودجه محدودیتی ندارید و ظاهر و پرستیژ خودرو اولویت اصلی شماست، پژو ۲۰۷ انتخاب بهتری خواهد بود اما اگر خانوادهای کمجمعیت هستید و فضای بار برای شما اولویت مهمتری است قطعاً رانا پلاس گزینه معقولتری به نظر میرسد. جدای از موارد یاد شده، اختلاف قیمت رانا پلاس با ۲۰۷ قابلتوجه است و حتی نسخه سقف پانوراما رانا پلاس نیز ارزانتر از ۲۰۷ است و با توجه به اشتراکات هر دو خودرو، به نظر ما رانا پلاس حتی برای جوانان نیز انتخاب معقولانه و بهتری به شمار میرود. لطفاً شما نیز نظرات و تجربیات خود درباره هر دو خودرو را با ما و دیگر خوانندگان مجله پدال در میان بگذارید.
خاص
۴ آذر ۱۴۰۲یه مقایسهای هم بین «سهند» و «رانا پلاس» داشته باشید.
یا بین «اطلس» و «۲۰۷»
چون این خانواده از محصولات سایپا بر پایه تیبا شکل گرفتند و تیبا (البته کمتر از رانا) از ۲۰۶ الگو گرفته بود.
𝐀𝐥𝐢
۴ آذر ۱۴۰۲بین این دوتا مزخرف انتخابم ۲۰۷😒
فرزاد
۴ آذر ۱۴۰۲یک ماه پیش برای خرید پژو 207 رفته بودم نمایشگاه به پیشنهاد نمایشگاه دارا سوار هر دو مدل یعنی 207 و راناپلاس شدم رانا پلاس واقعا سواری نرم تری داشت جنس کابینش باکیفیت تر و زیباتر بود از طرح فیبرکربن کابین رانا خوشم اومد همون لحظه انتخابمو عوض کردم و رانا پلاس رو خریدم
صدرا
۵ آذر ۱۴۰۲شما برو تو یوتیوب برسی راناپلاس توسط آقا سالار
رو نگاه کن
محسن
۸ آذر ۱۴۰۲مزخرف ترین بررسی بدون هیچگونه اطلاعی از کلاس خودرو .کسی که کوچکترین اطلاعی از کلاس خودرو نداره صرفا برای جلب توجه مطلبی را عنوان میکنه بر خلاف واقعیت.
علی جردن
۴ آذر ۱۴۰۲هم قدرت موتود راناپلا پلاس از ۲۰۷ تعداد اسب بخارش بیشتره وقیمتش پایین تره تو کابین جفتش اگر بشینین متوجه کیفیت لالاتر کابین رانا پلاس با ۲۰۷ می شین فقط کافیه دست روی رو درها و روی داشبورد بکشین تفاوت محسوسه
قیافه اش مثل ۲۰۷ تو چشم و زننده نیست البته ظاهر خودرو سلیفه اییه اما کیفیت و ارزش خرید راناپلاس یک سرو گردن بیشتره
نویدی
۴ آذر ۱۴۰۲جفتشون رو هم اندازه یه ماشین نمی ارزن.
رانا بی هویته، از بغل ۲۰۶،داشبورد پرایدی،جلو پنجره پیکان،هیچ جذابیتی نداره.
جفتشون کابینشون خیلی کوچیک و تنگه.
سقف شیشه ای هم که یه چیز مسخره س،سانروف خیلی کاربردی تره.
اگر دو نفر هستید ۲۰۷ رو انتخاب کنید،هیچی نداره ولی یه ظاهر نسبی داره.
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۵ آذر ۱۴۰۲از عزیزان خواهش میکنم رانا نخرید من جایی کار میکنم که تخصصی برا رانا و ۲۰۶ شاسی میزنیم.پدال اگر دوست داشتی با مدرک چیزی رو بهتون نشون میدم که شاید مثل بمب بترکه.ولی ۲۰۶ رو تایید میکنم.
Ahmad
۵ آذر ۱۴۰۲چه چیزی؟
محسن
۲۴ دی ۱۴۰۲سلام،شما رو چه حسابی میگی شاسی این دوتا ضعیف هستن؟البته از نظر کیفیت الیاژی ممکنه
Majii911
۵ آذر ۱۴۰۲2 ساله رانا سقف شیشه ای دارم.
خوبیهای ماشین رو نمیگم ولی ظعفشو میگم
رینگ اسپرت، مانیتور، تهویه اتومات، صندلی برقی و ترمز دیسکی اگر داشت خیلی بهتر بود .
تجربه من میگه اگر میخوای ماشینی بخری که 4.5 سال یا بیشتر نگه داشته باشی، حتما رانا بخر. چون پول کمتری هزینه میکنی. ولی اگر میخای یکی دو سال داشته باشی و تنوع بدی به ماشینت 207 بخر.
علی
۸ آذر ۱۴۰۲من پارسال رانا پلاس خریدم صفر راستیتش مشکل بدجارفتن دنده مخصوصا از دو به یک و عدم هماهنگی موتور گیربکس سواری خوب و نرمی نمیداد .امسال شاهین خریدم خداوکیلی خیلی بهتر از رانا هست از هر نظر
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ آذر ۱۴۰۲جالبه چند نفر از آشنایان من رانا پلاس خریدن و با توجه به هزینه پرداختی، خیلی راضی هستند
حسن
۲۳ دی ۱۴۰۲سلام 4ماهه راناپلاس دارم. خداییش ازپارس و207و… خیلی سرتره. ماشین باکلاس ونرم وزیباییه.قطعاتی که توش بکاررفته چه بدنه وکابین، کیفیتش خیلی ازبقیه محصولات ایرانخودرو بهتره.