آنچه در این مقاله میخوانید:
مقدمه:
در همه جای جهان (بهجز ایران!) خودروسازان همواره در حال رقابت بر سر محصولاتشان هستند. رقابتی که طی سالیان اخیر بسیار سخت و سنگین شده؛ اما در ایران به لطف ممنوعیت واردات خودرو و انحصاری بودن بازار، معمولاً رقابتها بین محصولات یک خودروساز رخ میدهد! محصولاتی که عمدتاً پیشرانه و پلتفرم یکسانی دارند! در این سری از مقالات تست و بررسی مجله پدال به سراغ تست و مقایسه پژو ۴۰۵SLX، پارس LX و سمند رفتهایم. قطعاً اگر ۴۰۵ نبود، هیچ یک از خودروهایی که در این مقاله هستند وجود نداشت؛ یا بهتر است بگوییم، اگر ۴۰۵ نبود ایران خودرو فقط تارا، رانا و ۲۰۶ را در سبد محصولاتش داشت!
طراحی:
فکر نمیکنم طراحی این سه خودرو برای کسی جدید و ناشناخته باشد. ازاینرو بخش طراحی این مقاله را در چند جمله خلاصه و زودتر به سراغ تجربه رانندگی میرویم.
طراحی هر سه خودرو به حدود ۲ دهه قبل برمیگردد. البته در طول این سالها ایران خودرو تغییراتی همچون تغییر گرافیک داخلی چراغها و فرم سپرها انجام داده اما طرح کلی مربوط به همان دو دهه قبل است.
به نظر میرسد بین این سه خودرو، قدیمیترین طراحی را سمند دارد. سمند از روبهرو شبیه به پیرمردی کسل و بیحوصله میماند که نه خوشحال است نه خشمگین و تنها حالت چهرهاش خنثی است!
اما اوضاع در ۴۰۵SLX کمی بهتر است. بااینکه ۴۰۵SLX از همان طرح ۴۰۵ معمولی استفاده میکند؛ اضافه شدن چند فلاپ پلاستیکی و تغییر گرافیک داخلی چراغها موجب شده تا طراحی ۴۰۵SLX کمی جذابتر و پویاتر از سمند و یا ۴۰۵ معمولی باشد. یکی از نکاتی که طراحی ۴۰۵SLX را نسبت به دو خودروی دیگر متمایز میکند، ارتفاع نسبتاً زیاد شاسی (بهخصوص در قسمت عقب) از سطح زمین است. حتی ارتفاع ۴۰۵SLX از بسیاری خودروهای کراساوور چینی امروزی هم بلندتر است.
در بین این سه خودرو، پژو پارس بهترین طراحی را دارد. طراحی پژو پارس از سمند و ۴۰۵ کمی خشنتر، جذاب و جوان پسندتر است.
کابین:
در بین این سه خودرو، باز هم طراحی کابین سمند از همه قدیمیتر است. درواقع طراحی کابین سمند برخلاف ۴۰۵ و پارس، از روز اول تا به امروز تغییر بسیار کمی را داشته. رتبه دوم طراحی کابین به ۴۰۵SLX میرسد. این طراحی که در سال ۹۳ بر روی پارس و ۴۰۵ قرار گرفت، طرحی نسبتاً زیبا و بهروز است که تلفیقی از چرم،پلاستیک خشک و طرح چوب است (البته در ۴۰۵ این طرح چوب وجود ندارد) و برخلاف خودروهای داخلی دیگر، داشبورد و رودریهای چند رنگ دارد و فقط از یک رنگ استفاده نشده.
کابین پژو پارس با اختلاف زیادی از دو خودروی دیگر لوکستر و زیباتر است. این مورد تا حدودی به قیمت بالاتر این خودرو نسبت به رقیبانش برمیگردد. طرح چوبی که بر روی داشبورد و رودریهای پارس کار شده بهمراتب کیفیت بالاتری از سمند دارد و طبیعیتر جلوه میکند. همانطور که پیشتر گفته شد، طراحی کابین پارس شباهتهای زیادی با ۴۰۵ دارد؛ اما اضافه شدن طرح چوب به رودریها باعث شده تا طراحی کابین پارس زیباتر از ۴۰۵ شود.
با توجه به اینکه هر سه خودروی مورد تست ما کارکردی زیر ۸۰.۰۰۰ کیلومتر دارند، افت کیفیتی در متریال استفاده شده در کابینشان مشاهده نمیشود اما به نظر میرسد کیفیت متریال مصرفی در کابین سمند کیفیت بهتری نسبت به دو خودروی دیگر دارد. استفاده از پلاستیک نرم و انعطافپذیر بهجای پلاستیک خشک یکی از علل این اتفاق است.
فضای کابین هر سه خودرو تقریباً یکسان است و یک خانواده چهار نفره عمدتاً مشکلی ازلحاظ فضای پا و سر نخواهند داشت. فضای صندوق عقب خودروها نیز به همین صورت است؛ اما به نظر میرسد که صندوق پارس و ۴۰۵ از فضایی مسطحتر و عمیقتری نسبت به سمند بهره میبرند.
دسترسی به ادوات کابین در سمند کمی سختتر از پارس و ۴۰۵ صورت میپذیرد و دلیل اصلی آن هم گرفتن کلید شیشهبالابرها بر روی پایینترین قسمت در است. نبود فضای کافی برای قرار دادن اشیا، مشکلی است که در هر سه خودرو دیده میشود. البته قرار گرفتن یک کنسول مرکزی کوچک در پارس و ۴۰۵ باعث شده تا این موضوع کمی کمرنگ شود.
امکانات رفاهی و ایمنی:
قیمت بالاتر پژو پارس نسبت به دو رقیبش باعث شده تا بیشترین امکانات رفاهی را به خود اختصاص دهد. کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کولر اتوماتیک دیجیتال، آیینههای تاشو برقی، کامپیوتر سفری، سنسور دنده عقب از مهمترین امکانات پارس محسوب میشوند.
رتبه دوم آپشنهای رفاهی را سمند کسب میکند. مهمترین دلیل این انتخاب وجود دستیار صوتی راننده است.
اما متأسفانه ۴۰۵ حتی بلندگو و یا شیشههای برقی عقب را هم ندارد و قابلیت حرکت کردنش، مهمترین آپشن آن محسوب میشود!
آپشنهایی نظیر دریچه تهویه سرنشینان عقب و آیینههای جانبی برقی از امکانات مشترک هر سه خودرو محسوب میشوند. ایکاش رینگهای آلومینیومی و چهار ترمز دیسکی هم در این خودروها وجود داشت. (امکاناتی که در نسخههای چند سال قبل موجود بوده!)
ایربگ راننده و سرنشین کناری و ترمز ABS تنها آپشن ایمنی این سه خودرو محسوب میشوند! البته امتیاز این سه خودرو از تستهای تصادفات هم مشخص نیست!
مشخصات فنی:
پلتفرم، موتور و گیربکس این سه خودرو چندان جدید نیست و قبل از این در سایر محصولات ایران خودرو نیز این پیشرانهها را دیده بودیم.
همانطور که میدانید پلتفرم و گیربکس هر سه خودرو یکسان است و تنها وجه تمایزشان در بخش مشخصات فنی، پیشرانهشان است.
پارس و ۴۰۵ مورد تست ما از موتور tu5 استفاده میکنند. این موتور ۱.۶ لیتری میتواند ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتون متر گشتاور را به محور جلو منتقل کند.
موتور ۱.۸ لیتری xu7 سمند کمی قدیمیتر از موتور پارس و ۴۰۵ است؛ و این موتور میتواند ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتون متر گشتاور را تولید کند.
شتاب صفر تا صد ۴۰۵ و پارس ۱۳.۲ ثانیه و شتاب سمند ۱۳.۱ ثانیه اعلام شده.
مصرف سوخت ترکیبی موتور tu5 در کاتالوگ، ۷.۵ لیتر و مصرف سوخت موتور xu7 ۸.۳ لیتر درج شده. البته ما یقیناً این اعداد و ارقام را بدون بررسی قبول نمیکنیم و در بخش تجربه رانندگی بررسی میکنیم که این اعداد چقدر صحت دارد؟
تجربه رانندگی:
بعد از کمی رانندگی با این سه خودرو متوجه میشوید که موتور xu7 سمند کارکردی نرمتر و بیصداتری نسبت به tu5 دارد. علاوه بر این موتور و گیربکس سمند هماهنگی بیشتری با هم دارند و همین موضوع سبب میشود تا راننده از رانندگی با سمند احساس رضایت بیشتری نسبت به دو خودروی دیگر به دست بیاورد. شتاب و کشش ۴۰۵ تقریباً یکسان هستند ولی مطمئناً از سمند قدرت بیشتری دارند.
تسلط به اطراف در هر سه خودرو مناسب است؛ اما بازهم سمند در این بخش یک پله بالاتر از ۴۰۵ و پارس قرار میگیرد.
ترمزهای ۴۰۵ و سمند چندان مناسب به نظر نمیرسند اما ترمزهای پارس کمی بهتر از آن دو است.
در بین این سه خودرو سمند بهترین کولر را داشت و در رتبههای بعد پارس و ۴۰۵ قرار میگرفتند.
عایقبندی کابین پارس در رتبه اول و سمند در رتبه ۲ و ۴۰۵ در رتبه ۳ قرار میگیرد. البته عایقبندی هیچکدام چندان راضیکننده نیست.
سیستم تعلیق سمند بهوضوح نرمتر و راحتتر از ۴۰۵ و پارس است و میتواند احساس آسایش و راحتی بیشتری را به سرنشینان منتقل کند.
ارتفاع نسبتاً زیاد ۴۰۵ از زمین تأثیر کاملاً منفی به روی هندلینگ آن داشته بهطوریکه هندلینگ ۴۰۵ در رتبه آخر قرار میگیرد. سواری نرم سمند باعث شده تا در بحث هندلینگ از پارس عقب بماند و نتواند رتبه اول را کسب کند. البته هندلینگ پارس هم تعریف آنچنانی ندارد اما درهرصورت بهتر از دو رقیبش است.
صفر تا صد ۴۰۵ و پارس با عدد اعلامی حدود ۳.۷ ثانیه اختلاف داشت و مصرف سوختشان نیز حدود ۱.۵ لیتر بیشتر از عدد اعلام شده بود. اوضاع در سمند هم آنچنان مطلوب نبود زیرا مصرف سوخت سمند گاهی اوقات در شهر به عدد ۱۲ لیتر میرسید! شتاب صفر تا صد سمند هم حدود ۳ ثانیه با عدد اعلام شده توسط کمپانی اختلاف داشت.
جمعبندی:
اگر طراحی ظاهری، آپشن و شتاب آنچنان برایتان اهمیت ندارد و اولویتتان سواری نرم، راحت و بیدردسر است مطمئناً سمند گزینه مناسبی خواهد بود؛ اما اگر رانندگی اسپرت و ظاهری کمی خشن و امکانات مناسب میخواهید، پارس تا حدودی انتظاراتتان را محقق میسازد. شاید ۴۰۵ نرمی سمند را نداشته باشد و یا از امکانات و ظاهر پارس بیبهره باشد: اما در عوض در طولانیمدت خرابی و استهلاک بسیار کمی دارد.
در پایان از آقایان جهانبخش جعفری، رضا دادخواه و حبیبالله مهدوی جهت صرف وقت با تیم تست مجله پدال تشکر میکنیم.
مقایسه امتیازات
سمند | پژو پارس | پژو ۴۰۵ | |
طراحی خارجی | ۵ | ۹ | ۶ |
طراحی داخلی | ۶ | ۱۰ | ۷ |
کیفیت متریال کابین | ۹ | ۷ | ۷ |
امکانات رفاهی | ۶ | ۹ | ۴ |
شتاب و کشش | ۷ | ۹ | ۹ |
سیستم تعلیق | ۱۰ | ۸ | ۸ |
عایقبندی کابین | ۷ | ۸ | ۶ |
هندلینگ | ۷ | ۸ | ۶ |
رانندگی | ۹ | ۸ | ۷ |
هزینههای نگهداری | ۸ | ۶ | ۱۰ |
مجموع امتیازات (از ۱۰۰) | ۷۴ | ۸۴ | ۷۰ |
مقایسه مشخصات فنی
سمند ساده | پارس LX | ۴۰۵ SLX | |
مشخصات موتور | ۴ سیلندر ۸ سوپاپ | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ |
حجم موتور | ۱.۸ لیتر | ۱.۶ لیتر | ۱.۶ لیتر |
قدرت | ۱۰۰ اسب بخار | ۱۰۸ اسب بخار | ۱۰۸ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۴ نیوتون متر | ۱۴۲ نیوتون متر | ۱۴۲ نیوتون متر |
شتاب صفر تا صد | ۱۳.۱ ثانیه | ۱۳.۲ ثانیه | ۱۳.۲ ثانیه |
وزن | ۱۲۲۰ کیلوگرم | ۱۱۶۶ کیلوگرم | ۱۱۲۰ کیلوگرم |
حجم باک | ۶۶ لیتر | ۷۰ لیتر | ۷۰ لیتر |
مصرف سوخت ترکیبی | ۸.۳ لیتر | ۷.۵ لیتر | ۷.۵ لیتر |
ابعاد (میلیمتر) | ۴۵۰۲x۱۹۰۳x۱۴۶۰ | ۴۴۹۸x۱۷۰۴x۱۴۱۰ | ۴۴۰۸x۱۶۹۴x۱۴۱۰ |
ماشین باز
۱۴ مرداد ۱۴۰۱جمع بندی هیچ کدوم به درد نمیخورن البته با این اقتصاد ضعیف ایران از این ها بهتر چیزی پیدا نمی کنی 😑😑😑
حق گوی باطل
۱۴ مرداد ۱۴۰۱مقایسه سه تا از دستگاه های مجهز قطع کننده نخاع و قتل
Hero
۱۵ مرداد ۱۴۰۱۳ تا نیستن. یکی هست! همون ۴۰۵ مربوط به ۳۵ سال پیش که بروزرسانی های مختصری شده با نامهای پارس و سمند و دنا و…
حسن
۱۵ مرداد ۱۴۰۱برادرم نخاعش مشکل پیدا کرده داخل پارس بود
محمد
۱۴ مرداد ۱۴۰۱پدال جان داری چیکار میکنی با خودت ؟ بررسی لگن های فسیل شدن این دو ارابه مرگ ساز ، ریپوتاژ آگهی های سطح پایین و بی ربط ، تبلیغات مشمئز کننده و تهوع آور…… واقعا لیاقتت اینه مثل بقیه سایت های سطح نون به نرخ روز خور باشی؟🙂
فرق پدال با بقیه این بود که اصالت داشت لطفاً خرابش نکنید
حامد
۱۴ مرداد ۱۴۰۱سلطان کدومشونه؟
محمدرضا
۱۵ مرداد ۱۴۰۱پارس❤️❤️❤️❤️❤️🦾🦾🦾🦾💪💪💪💪
SeYeD
۱۶ مرداد ۱۴۰۱قطعا پارس با اختلاف خیلی زیاد سلطان بوده و هست و خواهد بود.
حقیقت اینه ک ماشینای ایرانی بهتر از پارس هم هست مثل دنا پلاس (البته دنا پلاس معمولی، نه توربو و توربو اتومات) ولی از وقتی پارس ELX اومد تو بازار، کاری کرد ک کلمه سلطان تا ابد از کنار اسم پارس تکون نخوره.
Shayan
۱۸ مرداد ۱۴۰۱معلومه سمند
green
۱۴ مرداد ۱۴۰۱سقف سمند بلندتره و روی صندلی عقب سر سرنشین به سقف نمیخوره تو پرشیا و 405 سر سرنشین به سقف میخوره
محمد هادی
۱۴ مرداد ۱۴۰۱بنظر من توی سمند همین که از اتاق حال بهم زن و خسته کننده ی پژو رهایی پیدا میکنی و یه چیزی بجز پژوی ابدی میبینی!
اتاقش کمصدا تر ونرم تر هم هست
باز غنیمته
من سمند رو باز یه ذره بشتر ترجیح میدم
اگر بخرم قطعا روش تصحیح ارتفاع و سبک سازی تاحد اجرا انجام میدم که هم روی هندلینگ و هم شتاب و مصرف سوخ تاثیر کمی بذاره و قابل تحمل بشه
همین
Avan
۱۴ مرداد ۱۴۰۱به نظر من هم طراحی داخلی سمند اول پژوها هم بعدش و طراحی خارجی هم اول پارس بعد سمند بعد slx . ,امکانات هم فکر کنم سمند بیشتر از هر سه باشه
SeYeD
۱۶ مرداد ۱۴۰۱سقف سمند بلند نیست.
صندلیهای سمند تو گودی قرار گرفته.
شاید از نظر شما این یه مزیت باشه ولی از نظر یسریها هم این مورد باعث میشه درهای ماشین روبروی شونه یا حتی گردن قرار بگیره و دید خوبی به اطراف نداشته باشی.
مثل این میمونه ک یه ادم قد کوتاه پشت فرمون نشسته باشه و بالای داشبورد براش قابل روییت نباشه، چه برسه به کاپوت و جلوی ماشین.
راننده زمانی ک پشت رول میشینه باید ماشین رو جزئی از بدن خودش حس کنه تا بتونه کنترل کامل روی ماشین داشته باشه.
وقتی تو گودی نشسته باشی و دید کافی به تمام نقاط ماشین و اطراف ماشین نداشته باشی، چطور میتونی وسیلهای ک توش نشستی رو کاملا حسش کنی و کنترل کاملی روی رانندگی داشته باشی؟؟!!!
aliakbarkhoei
۱۴ مرداد ۱۴۰۱این مطلب اصلا برازنده پدال نبود.
اما متاسفانه نیاز بود.
کرگدن باواریا
۱۴ مرداد ۱۴۰۱حلبی هم احتیاج به بررسی داره آخه ؟ یه جوری نوشتین تجربه رانندگی انگار تیگو ۸ پرو مکسه ! سلاطین کوچه خلوت
( از قصد با چینی مقایسه کردم چون تنها گزینه لایق برای تو سری خودن حلبی های وطنی هستن)
برین براشون برچسب پرچم فرانسه بچسبونین و سیس کوسه با ماهی کپور بگیرین
Carbonado Aventador
۱۵ مرداد ۱۴۰۱عزیزم همین ۳ تا ماشین قیمت صفرشون بالای ۳۰۰ میلیونه…
و از دسترس ۵۰ ۶۰ درصد جامعه خارجه…
.
باید با واقعیت کنار بیاییم که تو ایران بهتر از اینا گیرمون نمیاد…
من خودم بعد ۳ سال کار همین ۲ هفته پیش ؛تونستم از پراید بپرم رو پرشیا..
پس برای من نوعی درحال حاضر این مقایسه خیلی لازمه تا بتونه بین این ۳ تا بهترین گزینه رو بسته به سلیقش انتخاب کنه!!!
امیر
۲۷ بهمن ۱۴۰۱عزیزم شما پول همین لگنا را هم نداری تو با این بودجه ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون چه گزینه ای پیشنهاد میدی ؟ اگه چیزی سراغ داری بگو اگر نه پس نظر نده تو فعلا برو پراید دور رنگ ۸۵ بابات رو با کف صابون و فرچه بشور 😒😒😒😒 پدال چاپش کن.
کرگدن باواریا
۱۴ مرداد ۱۴۰۱سه تا حلبی ؛ لایق کسایی که بهش عنوان سلطان دادن ، برچسب پرچم فرانسه بچسبونین و آوات بوکانی با ولوم بالا و سرعت غیر مجاز (غیر مجاز برای این حلبی ها) به دیار آخرت بشتابید
Shayan
۱۸ مرداد ۱۴۰۱😐
سوشیانت
۱۴ مرداد ۱۴۰۱تو متن نوشته شده که اگه شتاب براتون مهم نیست و سواری نرم براتون مهمه سمند بهتره در حالی که سمند تو شتاب صفرتاصد از پارس ال ایکس و ۴۰۵ اس ال ایکس بهتره!
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱۵ مرداد ۱۴۰۱کشش رو نداره شتاب اولیه فقط بهتره
SeYeD
۱۶ مرداد ۱۴۰۱تایم صفر تا صد با شتابی ک ماشین باید توی یه تایم یه ساعته یا طولانیتر و توی سربالایی و سرپایینی و بقیه موانع جاده و دندهکشیها داشته باشه فرق داره.
توی صفر تا صد باید توی کمترین زمان سرعت رو ب صد برسونی، ک توی هر سه ماشین رو دنده سه ب صد میرسونی و زمان رو برای اینک دنده رو به چهار برسونی و دوباره دور موتور رو بالا ببری هدر نمیدی.
این تایم ملاک نمیشه برای تشخیص مقدار شتاب ماشین.
AMANTE
۱۴ مرداد ۱۴۰۱چهارصد و پنج و پارس دو ماشینی ان که جوان ها بدجور عاشق اش هستن و همه کاری باهاش میکنن مخصوصا کار هایی که منجر به تصادف میشه.
سمند در بین جوان ها کمتر موردتوجه هست و بیشتر جوان هایی که میرن سمت اش برای استفاده به عنوان تاکسی هست.
در کل زیاد تفاوتی ندارن و فقط بحث سلیقه ی ظاهری و بودجه هست.
از نظر ایمنی که چهارصد و پنج و پارس کاملا با قوطی حلبی روغن فرقی ندارن ولی سمند به نظم کمی بهتر هست.
SeYeD
۱۶ مرداد ۱۴۰۱شما میگید…
“در کل زیاد تفاوتی ندارن و فقط بحث سلیقهی ظاهری و بودجه هست.”
و باز در ادامه میگید…
“از نظر ایمنی 405slx و پارس کاملا با قوطی حلبی روغن فرقی ندارن ولی سمند ب نظرم کمی بهتر هست.”
خب این حرفتون خودش تضاد داره و ب وضوح از حرفتون مشخصه ک این سه ماشین باهم متفاوت هستن.
اصلا امکان نداره ک این سه ماشین باهم تفاوتی نداشته باشن و بازم امکان نداره ک تفاوت این سه ماشین فقط توی ظاهر و قیمت باشه.
از نظر امکانات رفاهی، موتور، مقدار سوخت، شتاب، قدرت، گشتاور، کیفیت متریال و انواع هزینههای مختلف نگهداری و خیلی چیزای دیگ باهمدیگ تفاوت دارن و اتفاقا شااااید بشه گفت بودجه یا همون قیمت خرید هستش ک توی این سه مدل ماشین، از بین تفاوتهای مختلفی ک باهم دارن، کمترین تفاوت رو داره و قیمتها حدودا نزدیک ب هم هستن.
imperial
۱۴ مرداد ۱۴۰۱نکته1=بر چه اساسی به اینا نمره دادید؟بر اساس استاندارد های جهانی و خودرو های بروز اینا هر بخش نمره 3 با زور میگیرن. سیستم تعلیق سمند 10 از 10! اگه اینا 10 از 10 باشه پس چینی ها60 از 10 و بنز 90 از 10 هست.سواری هرسه تاشون نهایت از 10 نمره 2 کافی هست.
نکته2=زدید شتاب و کشش پارس9!🤣هربار سفر میرم شیراز اصفهان مشهد و… سرپایینی که میرسه یهو پارس سوارا(ببخشید حلب سوارا.با توجه به سقف ایمن ماشین! )یجوری جوگیر میشن فاز فراری برمیدارن همه بهشون راه میدن.اما 2 دقیقه بعد میرسیم سربالایی به شخصه به چشم دیدم خاور بهشون چراغ زده! نمیدیدم باور نمیکردم… راه نمیرن سربالایی. تا حالا تو کل عمرم ندیدم تو سربالایی یه پارس 405 سمند تند برن…میان لاین وسط 60 تا سرعت میرن.جالبه شیشه رو بدید پایین کنارشون یا پشتشون باشید صدای موتورش رو بشنوید میبینید داره موتور خودشو پاره میکنه. 206 هم همینطور.
نکته3=جالبه زدید شتاب شون 4ثانیه اختلاف داره با عدد اعلامی ولی عدد کارخونه رو زدید تو جدول!!موندم شتاب 17 ثانیه پارس و 405 چی داره یه عده میگن سلطان! کندترین ماشین چینی همون ام وی ام 315 از شما سریعتر. رانندگانش جوگیر نمیشن. البته سربالایی اصلا خوب نیست(با دستگاه درگی شتاب همه شون بیش از 15ثانیه میشه.فیلم هاش هم هست. پدال هم گفت 3.7 ثانیه با عدد اعلامی فرق داره که همون 16 الی 17 میشه.)
نکته4=باور نمیکردم سقف پارس با انگشت بندری میزنه. ولی چند وقت پیش تست کردم اصلا باورم نمیشد. 405 هم تست کردم اونم اینجوری بود.
نکته5= کیفیت آپشن سواری راحتی در ردیف عقب رو ولش کن. ندارن مهم نیست. اگر این 3 تا خودرو حداقل ایمنی داشتن گزینه بدی نبودن… ایمنی هم ندارن… دادن مبالغ خنده دار یعنی 300 تومن به سمند و 405 و مبلغ خیلی خنده دارتر یعنی 400 تومن به پارس یعنی پول دور ریختن. اگه میتونید بیشتر هزینه کنید چینی کم کار بخرید حداقلش ایمنی دارن. اگه هم نمیتونید دیگه کاری نمیشه کرد
نکته6=پارس سمند 405 یکی از یکی مضخرف تر.بشخصه به عنوان ماشین دوم تو این قیمت هیچ وقت دنبال این آشغال ها نیستم و نخواهم بود.حتی به عنوان ماشین اول هم همینطور.مشکل مالی داشته باشم(که ندارم) میرم سراغ ژاپنی های تمیز دهه 90.یا آمریکایی های نسبتا تمیز سویل یا کاپریس البته سخت پیدا میشه رنج 300الی400 تومن ولی بگردی هست. درسته مکانیک پیدا کردن برا اینا سخته هم ژاپنی هم آمریکایی و قطعاتشون به سختی پیدا میشه ولی با سختی که دارن ارزششو خیلی بیشتر از این آشغالاس. البته به عنوان ماشین دوم. ماشین اول احتمال بسیار زیاد ژاپنی تمیز دهه 90.
در آخر واقعا خنده دار و گریه داره که در سال 2022 ماشینهامون در حد ژاپنی های 30سال پیش و آمریکایی 40 سال پیش هم نیست! نه هندلینگ نه سواری نه کیفیت نه ایمنی نه عایق بندی.
viper2
۱۴ مرداد ۱۴۰۱داداش کاپریس تمیز خیلی بیشتر از این حرفاس . بیوک تمیز توی اون رنج هست تازه ماشینی که یکمی هم رنگ ده یا بازسازی شده . اون چیزی که توی دیوار میبینی قیمت واقعی بازار نیست . یعنی در اصل مالک جوری عکس میذاری که فکر کنی وای چقدر تمیزه . بیوک تمیز ۳۰۰ ۴۰۰ ۵۰۰ . کاپریس تمیز ۶۰۰ به بالا . در ضمن قطعات اینا توی شهر های کلان شهر خوب گیر میاد . ادمی هم که اونا رو ترجیح بده یعنی خیلی ادم با اصالتیه . البته برای تو شهر ژاپنی لنسر سیویک کریسیدا اینا بهترن چون مصرفشون کمتره .
imperial
۱۴ مرداد ۱۴۰۱viper2
چندتا لینک دیوار میدم امیدوارم پدال تایید کن. اعتبار این لینک ها نهایت 2 روز باشه چون ممکنه آگهی فروش بره و منقضی بشه.
https://divar.ir/v/%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9-%D8%B3%D9%88%DB%8C%D9%84-%D9%85%D8%AF%D9%84-%DB%B1%DB%B3%DB%B5%DB%B7_%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3%DB%8C%DA%A9_%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D8%B3%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF_%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1/gYlri0dM
این کادیلاک سویل 600 تومن قیمتشه. رنگ خاصی داره. چند لکه بسیار جزئی داره شاید نتونی پیداش کنی. سقف چرمی سالمه سالمه. به دیواره گلگیر دقت کن خوردگی نداره.البته خیلی کم داره شاید1سانتی متر. مدل 1357 کیفیت بهتری داره نسبت به سال های بعد. کاکرد 120هزارتاس خیلی کمه. و آپشن هاش فعاله به غیر از تنظیم ارتفاع. 600 تومن ارزش نداره طرف خیلی گذاشته.550 یا 540 خوبشه.
https://divar.ir/v/%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9-%D9%85%D8%AF%D9%84-1360_%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3%DB%8C%DA%A9_%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D8%B3%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF_%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1/gYmvhFDd
اینم یه کادیلاک سویله دیگس 240 تومن. ایرادات مشخصه. خب خوردگی گلگیر و سپر عقب سمت چپ انگار دراومده رنگ خاص نیست مدل 1360هست. ولی 240 تومن هست. ظاهر و داخل و آپشن راحت میشه با 160تومن جمعش کرد. موتور بازسازی شده و این یه نکته مثبته.
https://divar.ir/v/%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9-%D8%B3%D9%88%DB%8C%D9%84-%DB%B1%DB%B9%DB%B7%DB%B7_%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3%DB%8C%DA%A9_%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D8%A7%D9%84%D9%87%DB%8C%D9%87_%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1/gYb3VE4Q
یه سویل که 2 میلیارد قیمتشه تو الهیه آگهی شده اوج خندس. خوردگی داره کاملا مشخصه فقط 38 هزارتا کارکرده درسته کمه ولی 2 میلیارد؟😂 1.5 میلیارد قیمت گذاشتن لینکلن کانتیناتال 1977 نسخه 4 در رنگ مشکی. فول بازسازی.دیدید احتمالا/اون وقت پول اونو بیایی بدی سویل کم کار با خوردگی!
برخی هستن قلاب می اندازن. باهوش باشی نمیخری…سویل های فوق تمیز باسازی 400 شروع میشن بسته به سال تولید قبل یا بعد اون اتفاق تا 550 میرن.بالا تر از این دیگه داستان قلابه. کاپریس هم همینطوره. حالا باز هم لینک میدم
پدلل لینک رو تایید کن. ممنون
imperial
۱۴ مرداد ۱۴۰۱اینم یه لینک دیگه تمیز خوردگی کم و نسبتا سالم
https://divar.ir/v/%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9-%D9%81%D8%A7%D8%A8%D8%B1%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D9%85%DB%8C%D8%B2_%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3%DB%8C%DA%A9_%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%AF_%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1/gYjvJHqL
این ایمپالا هم خیلی تمیز و به ظاهر اوکی میاد.
https://divar.ir/v/%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%BE%D8%A7%D9%84%D8%A7-%DB%B1%DB%B9%DB%B7%DB%B6_%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3%DB%8C%DA%A9_%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D8%A7%DA%A9%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%86_%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1/gYiTFi3S
برای اینکه بفهمی ماشین تمیز هست یا نه به سپر جلو و عقب و گلگیر ها نگاه کن به قسمت لولای در ها نگاه کن و قسمت اتصالات ستون ماشین هم نگاه کن. اگه عکس داخل موتور بود و زیر ماشین دیگه هیچی. بازسازی شده و امیز و خوب بودن یا بد بودن مشخص میشه.
بگردی تو دیوار آدم منصف و منطقی و راستگو پیدا میکنی قیمت منطقی بزاره رو ماشینش حالا چه کلاسیک چه ماشین روز.شاید از 100 تا آگهی 15 تا اینجوری باشه ولی هست. کلاسیک میخواهی بخری باید دنبال همچین افرادی بود.
البته آمریکایی اونم آمریکایی خاص مثل همون ایمپالا که لینکشو فرستادم.دردسر های خاص خودشو داره درسته 385 تومن قیمتشه و ظاهرا اوکی هست ولی خب باز هم باید بهش رسید و سلطان خوردن بنزینه. بین 200 تا 300 تومن بهترین گزینه ژاپنی های تمیز تمیز کم کار دهه 90هست.
viper2
۱۵ مرداد ۱۴۰۱درست میگی داداش . نگاه کن ماشین کلکسیونی کلا فرق میکنه . مثلا همین سویل یه دونش توی شیراز هست واقعا صفره و جریانش معروف شده البته جریانشو خود صاحبش تعریف نکرد . جریانش توی نت معروف شده . بیوک و کادیلاک های صفر . مثلا سویل هست ۱۳ میلیارد قیمتشه . اون کادیلاکی هم که گذاشتی میگم ادمایی که ماشین خیلییییی تمیز دارن توی دیوار نمیذارن . مثلا همون کادیلاکی که گذاشتی شما سپرو نگا چقدر خط و خش داره . و… در حدی که بشه استفاده کرد توی دیوار میذارن . وگرنه ماشین خاصو توی دیوار نمیزارن . مثلا همین چن هفته پیش دوج چارجر ۶۹ خوابیده و نیاز به بازسازی گذاشتن ۷۰۰ تومن هنوزم فروش نرفته . ولی توی دیوار اگهی نکردن بین خود چارجر بازاست .
نیما شیرازی
۱۵ مرداد ۱۴۰۱با سلام و عرض وقت بخیر
در ابتدای مقاله ذکر شده که امتیازاتی که به این سه خودرو داده شده صرفا جهت مقایسه انها بوده…
با کمال ادب و احترام نیما شیرازی
عاشق پدال
۱۴ مرداد ۱۴۰۱جیغ دست هوراااا
better call saul فصل ۶. قسمت یازده. جسی گوودمن و هایزنبرگ برگشته. اخجووون. ببینین.
SRT
۱۵ مرداد ۱۴۰۱البته اون جسی پینکمن بود ولی بهرحال خبر جالبی بود
یوسف
۱۴ مرداد ۱۴۰۱شبیه مقایسه های سمی نشریه های خودرویی در نیمه دوم دهه هشتاد بود. به زیبایی نشون داد که زمان چند دهه س برای ما متوقف شده و چه بسا به سمت عقب داره میره.
HamiD
۱۴ مرداد ۱۴۰۱“اما متاسفانه ۴۰۵ حتی بلندگو و یا شیشههای برقی عقب را هم ندارد و قابلیت حرکت کردنش، مهمترین آپشن آن محسوب میشود!”
منفجر شدممممممممم
SeYeD
۱۶ مرداد ۱۴۰۱این مواردی ک گفتید انشاالله قراره توی 405slx پلاس یا شایدم توربو یا توربو شارژ یا اصلا توربو شارژ اتومات سقف شیشهای اعمال بشه.
میدونی ک تو کشور عزیزمون پیشرفت هست، طراحهای خوب هستن، اما اگ همه رو یجا توی یه ماشین بزارن، بقیه مدلها و بقیه ماشینهارو کی بخره؟؟؟
مثلا کمپانی میاد یه گوشی وارد بازار میکنه از همه نظر عالی، فقط باتری زود خالی میشه!!!
مدل بعدیش باتری تقویت میشه اما رزولوشن و سیپییو ضعیف میشه!!!
ب هرحال این یجور قمار با جیب مردم هستش و یه ترفند ک هیچوقت کهنه نمیشه و تا ابد میتونن ازش پول در بیارن.
چون مردم چارهای ندارن.
نه واردات هست و نه قدرت انتخاب بین خوب و خوبتر.
اینجا همه چیز خوبه و خوبتری وجود نداره.
البته خوب هم از نظر کارشناسان خود کمپانی خوبه ن از نظر مصرف کننده و کسی ک علم و آگاهیش رو داره!!!
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۴ مرداد ۱۴۰۱تو مطلب اف16 ژاپنی چند نفر گفتن که کی گفته کشورهایی که به آمریکا نزدیک هستن وضع خوبی دارن.فقط یه چیزی میگم.همین الان پدال بخواد این مطلب رو برای 50 سال پیش ایران کار کنه.تیتر که همینه مقایسه 3 سدان مونتاژ ایران.کدیلاک سویل.بیوئیک اسکای لارک.شورولت نوا.نویسنده پدال میخواد شرایط ماشینها رو اعلام کنه پس میگه 3 سدان بروز دنیا که همین الان تو آمریکا مردم میخرن.بریم سراغ امکانات.فقط سویل رو میگم.موتور 5.7 لیتری انژکتور با جدیدترین تکنولوژیهای جنرال موتورز.شیشه ها همه برقی.قفل مرکزی.آینه برقی.هیدرولیک.تنظیم ارتفاع و عمق فرمان.صندلیهای جلو برقی.کولر اتوماتیک.کروز کنترل.زیر سیگاری داخل درهای عقب.دارای فندک جداگانه.استفاده از بهترین متریال داخل ماشین.گیربکس اتوماتیک.تا کمر بند نبندی روشن نمیشه.بوق اخطار باز بودن درها.فیبر نوری برای اعلام خرابی چراغهای جلو و عقب.چراغهای مطالعه در ستونهای عقب.آفتابگیرها با چراغ.ولوم تنظیم میزان نور داخلی.آنتن برقی.کمکهای عقب بادی به همراه کمپرسور و سیستم تنظیم ارتفاع اتوماتیک.در نمونه وارداتی وکیوم در صندوق عقب.جکهای محافظ ضربه پشت سپرها.قطعات آبکاری و استیل درجه یک در نمای ماشین.دفرانسیل کلاچ دار.رادیو.شیشها تماما رنگی و محافظت در برابر اشعه خورشید.نور بالای اتوماتیک در نمونه وارداتی.فرمان سوپر هیدرولیک.بماند که دارای بالاترین سطح ایمنی در زمان خودش و حتی امروز.جالب اینکه ما اولین کشور دنیا هستیم که اجازه مونتاژ کدیلاک رو داشتیم.بنده سالها تجربه داشتن نوا رو داشتم که البته با ابتکارات خودم تقویت کرده بودم و موتورش نوی نو بود تمام قطعات رو از کارتون در میاوردم میبستم.
حسین دهمرد
۱۵ مرداد ۱۴۰۱کلا سه هزارتا مونتاژ شد که کفاف تیمسارا و ساواکی ها رو هم نمیداد .
اونجوی بخوای حساب کنی همین الانم تو تهران و شهرای بزرگ پره پورشه و مازراتی. پس یعنی وضع خوبه؟ نیس دیگه
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۵ مرداد ۱۴۰۱عجب آقای ما تیمسار یا ساواکی بود خبر نداشتیم.از جلوی بنگاه دروغ پراکنی صدا سیما بلند سو
green
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ماشینهای امریکایی قدیمی مشکل شاسی دارند یعنی مثلا سر پیچ شاسی زیر وزن موتور میپیچه و نمیتونه تحمل کنه حتی مدلهای جدید هم این طور بودند جای پای سرنشین عقب کمی داشتند از تعلیق فنر شمشه برای چرخ عقب استفاده میکردند که بسیار آزار دهنده بود نمونه های گران قیمت تعلیق بادی داشتند که بسیار پر دردسر بود و زود خراب میشد صندلی ها پشت گردنی نداشتند دردسر خرابی فراوان موتور گیربکس دفرانسیل گاردان روغن ریزی و روغن کم کردن اندازه بزرگ نامناسب برای شهر کسی حوصله نداره مثل یه عشق ماشین به ماشین برسه تعمیر کنه سرو کله بزنه ماشینهای ایرانی ایمنی ندارن آپشن ندارن ولی کم دردسر هستند فراوانی قطعه دارند
viper2
۱۵ مرداد ۱۴۰۱فنر شمش فقط برای اون پلتفرم بیخود اقتصادی جنرال موتورز بود وگرنه یه پله بالا تر برس به کاپریس میبینی همشووونننننن فنر لول . بعله شما شورلت نوا رو نگاه میکنی که خودش تو زمان خودش ماشین فقیرا بوده . شما یکمیبرو توی سطح های بالا تر متوجه میشی که امریکایی یعنی فنر لول
Dna
۱۴ مرداد ۱۴۰۱آپشن فقط آپشن 405
خودروهای سال اروپا البته مال دهه 80
samurai
۱۴ مرداد ۱۴۰۱با تشکر از پدال بخاطر این مطلب طنز لطفا درباره انواع سی جی 125 و مقایسه انها هم مطلب بزارین کدوم بهتره کویر صحرا دریا نسیم طوفان….. کدومش :)))))))))))
یادم رفت مقایسه نیسان ابی با کارون زرد قناری هم انجام بدین با تشششکر :))))))))))
Amin.aj
۱۴ مرداد ۱۴۰۱یه مطاب پارس اصلا فرمان برقی نداره!
علی جردن
۱۴ مرداد ۱۴۰۱راناپلاسپانوراما از همشون بهتره
چونکه:
⛽️آخرین نسخه بروزرسانی شده tu5 داره
⛽️گیربکس اصلاح شده ۶ دنده <> داره
⛽️سقف شیشه ایی داره که تو این سه مدل بالا هیچکدوم ندارن
mahdi-es17
۱۴ مرداد ۱۴۰۱سقفه شیشه ای موجب کل شدن سرتون میشود😂
و tu5 بروز شده همچین میگد انگار 200اسب اختلاف نظر دارن
علی جردن
۱۵ مرداد ۱۴۰۱بحرحال آخرین نسخه موتور tu5 فقط روی رانا پلاس هست که ۲۰۰ اسب بخار اسب قطعا اضافه نداره اما ایرادات گذشته tu5 اصلاح بروز رسانی شده واسه ماشین حرف اول موتور رو میزنه و این موتور بدون ایرادات گذشته روی رانا پلاس نصب شده و گیربکس ۶ دنده داره که با دنده عقب می شه ۷ دنده که اینم جز آخرین بهترین گیربکس های دستی خودروهای ایرانی و حتی چینی مونتاژی هست. فقط تنها کمبود رانا فعلا نداشتن گیربکس اتوماتیک هست که امید است بزودی نمونه های اتوماتیک بیاد بازار
SeYeD
۱۶ مرداد ۱۴۰۱این ماشین محبوب شما رانا پلاس شش سرعتهی سقف شیشهای هم ارادات خودش رو داره.
کافیه یکم راجبش تحقیق کنی.
همون گیربکس شش سرعته ک روش نصب شده و حدود نصف اسم این ماشین رو به خودش اختصاص داده خودش ایراد داره.
واس فهمیدنش دوتا راه هست…
یا میتونی راجبش تحقیق کنی و از دانستههای کسایی ک علمش رو دارن استفاده کنی.
یا اینک اگ این ماشین دلبر و دلربا رو داری، صبر کنی و اجازه بدی ماشین بالای ۲۰ هزارتا کار کنه.
اون وقت متوجه یسری ایرادات میشی ک تورو مجبور میکنه بیای دنبال این نظری ک اینجا دادی بگردی و پاکش کنی.
SeYeD
۱۶ مرداد ۱۴۰۱سقف شیشهای کوچکترین ایراد ظاهریش اینه ک از داخل دو تیکه موکت اویزون رو سرت گذاشتن و به مرور اویزونتر میشه و ظاهر سقف داخلی ماشین رو به هم ریخته ک جزو مزیتهای یک ماشین ب حساب نمیاد.
چقد به قیمت ماشین اضافه میشد اگ همین رو برقی میکردن و از این افتضاحی ک هست در میومد؟؟!!!
Hamid
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ماشالا چقد غلط املایی!
متور؟ ضاهری؟
Farzad
۱۴ مرداد ۱۴۰۱– من گرممه 🥵
+ مرسدس بنز : چشم قربان الان دما رو روی ۱۹ درجه تنظیم میکنم 😍😘
_ من گرممه 🥵
+ ماشین ایرانی : منم همین طور کمتر گاز بده جونم در اومد 🥵😡
SeYeD
۱۶ مرداد ۱۴۰۱یه طنز کوتاه ولی غمانگیز و واقعی😥😥😥
احمدرضا
۱۴ مرداد ۱۴۰۱این مقایسه کنید با مقایسه دیروز تو همین سایت
مقایسه کادیلاک با مرسدس و ب ام و
تفاوتشون مثل تفاوت جهنم و بهشته
کوشا
۱۴ مرداد ۱۴۰۱موحتوا 🗿🗿🗿
حسین
۱۵ مرداد ۱۴۰۱سمند بهتره من دوستش دارم
SeYeD
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ب نظر همه باید احترام گذاشت ولی خب مثل داستان لیلی و مجنونه میدونی؟؟!
لیلی یه دختر سیاه پوست و از نظر ظاهر و زیبایی بسیار زشت بود، اما چون مجنون عاشق لیلی بود لیلی رو یه دختر زیبا و دوست داشتنی و همه چی تموم میدید.
هرکدوم از این سه مدل ماشین هم میتونه لیلی یکی باشه.
یه ماشین همه چی تموم.
اما اینک واقعی و واقعیت نیست.
محمد مهدی
۱۵ مرداد ۱۴۰۱فقط GLX و ELX و زانتیا
MAHDI
۱۵ مرداد ۱۴۰۱405 بهتره
پارس بهتره
سمند بهتره
جدا این حرفا رو میزنید؟
سطح کامنتا مشخصه خوشتون اومده پدال بیشتر کار کن مقایسه آشغال های سایپا هم بزار لیاقت مردم ما همینه
باورم نمیشه داریم این 3 تا رو مقایسه میکنیم
حداقل مقایسه مگان با سراتو و مزدا 3 میزاشتید قابل قبول بود
متأسفم برای این مقاله و همچنین هموطن هام توی پدال که با این همه مقایسه بنز و کادیلاک و این همه ماشین خوب میان زیر این پستا تعصب اینا رو میکشن
آرین
۱۵ مرداد ۱۴۰۱این یک راهنما هست برای کسانی که از نظر مالی ضعیف یا متوسط هستن و توان تحمل هزینه نگهداری مگان و سراتو و… رو ندارن.
مقایسه ماشینهای پرمیوم و معمولی لازمه و برای ماشینهای اقتصادی هم لازمه.
در ضمن پدال توی تست و بررسی اول راه هست و هنوز خیلی مونده تا تویوتا و هیوندای رو بررسی کنه.
رضا
۱۵ مرداد ۱۴۰۱درود
بله کاملآ درسته
یه عده ای با بودجه و امکانات خرید همین سدان ها نیاز به مرجعی برای مقایسه و تصمیم گیری برای خرید خودرو های داخلی دارند. اگه همه مون از کیفیت بد و پلتفرم قدیمی این ماشین ها گله داریم دلیل نمیشود که وبسایت های تخصصی اتومبیل نوشتن مطالب فنی خودروی ایرانی رو کنار بگذارند. اتفاقا بودن این مطالب در وب خوب است زیرا افراد با خواندن نظرات مالکان(البته نه فحش و کل کل جوونا) شاید بهتر بتونن برای خرید تصمیم بگیرند. جوونا در زمان ما (دهه شصتی ها) مقایسه رنو۵ و پژو ۵۰۴ پیکان پژو و دوو و،،،، بود و اون موقع ماشین شاخ ب ام و ۵۱۸ بود.. پس بگذارید در هر سطحی خودروهای داخل بازار بررسی شود. اینقدر تو سایت ها فحش ننویسید.امکان انتخاب خودروی خارجی دست دوم و یا داخل براتون آزاده.
نیما شیرازی
۱۵ مرداد ۱۴۰۱با سلام
اتفاقا می توانید تست و بررسی تویوتا کمری، لانترا و سونوتا ۲۰۱۸ و ام وی ام ایکس ۲۲ را هم ببینید.
البته تست و بررسی خودروهای خارجی دیگری هم در برنامه هست اما متاسفانه امکان این نیست که تنها تست و بررسی خودرو های خارجی بر روی سایت قرار بگیرد.
https://www.pedal.ir/hyundai/2018-hyundai-elantra-review/https://www.pedal.ir/toyota/2007-toyota-camry-review/https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-sonata-review-iran-2018/
با کمال ادب و احترام.نیما شیرازی
نیما شیرازی
۱۵ مرداد ۱۴۰۱با سلام
اتفاقا می توانید تست و بررسی تویوتا کمری، لانترا و سونوتا ۲۰۱۸ و ام وی ام ایکس ۲۲ را هم ببینید.
البته تست و بررسی خودروهای خارجی دیگری هم در برنامه هست اما متاسفانه امکان این نیست که تنها تست و بررسی خودرو های خارجی بر روی سایت قرار بگیرد.
https://www.pedal.ir/hyundai/2018-hyundai-elantra-review/https://www.pedal.ir/toyota/2007-toyota-camry-review/https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-sonata-review-iran-2018/
با کمال ادب و احترام.نیما شیرازی
MAHDI
۱۵ مرداد ۱۴۰۱سمنده نرمه؟ سیستم تعلیق اینا رو چه حسابی باید بیشتر از 3 بگیرن؟
تا حالا بهترین ماشینی که سوار شدی چی بوده؟ حتما کوییک و تیبا 2
راجب ماشینی مثل کاپریس حرف نمیزنم
یعنی کمری سوار نشدید بفهمید نرمی چیه یا آزرا حتی یکبار مگان هم سوار نشدید؟
معلومه سواری اینا رو خوب میدونید
بخدا زشته
اسم خودتو کارشناس نزار
کیفیت متریال 9😐 بیشتر سالهای زندگیم بابام سمند داشت معمولی LX و آخریش هم ef7 خودمم 4 ساله از همین سلاطین کوچه خلوتی رو دارم که از مجبوریه خیلی سطح کاریتون پایینه که همچنین چیزی نوشتید ، اگه اسلحه گذاشتن رو سرت مجبورت کردن زنگ بزن پلیس یا اگه مطلب طنزه پایینش بنویس
به این ماشینا نباید گیر داد به مثلا کارشناس ها و این مردمی که راجب اینا خوب و بد میکنن و مقایسه میکنن باید گیر بدی
پدال تایید کن همیشه تعریف و تمجید و چاپلوسی در کار نیست انتقاد رو هم قبول کنید
نیما شیرازی
۱۵ مرداد ۱۴۰۱سلام. وقتتون بخیر
اتفاقا مقاله تست و بررسی قبلی که داخل اکانت من هست، تست و بررسی کمری می باشد.
اگر دقت کرده باشید در اول مقاله ذکر شده که جداول قرار داده شده صرفا برای مقایسه این سه خودروست…
با کمال ادب و احترام.نیماشیرازی
ارش
۱۵ مرداد ۱۴۰۱تهوع آوره متاسفم .
محمد
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ناچاریم
ماشین های بیکیفیت و از رده خارج شده کمپانی های اروپایی رو بصورت خواهش و التماس با قیمت های گزاف از شرکت های خودروسازیمون بخریم .
ماشینهای تکنولوژیشون همون ،۲تا کیسه هواست که راننده باید با زاویه مناسب تصادف کنه ،والا عمل نمیکنه.
انشالله همه جوونا بتونن ماشین های باکیفیت و بروز دنیا سوار شن و شاهد این همه حوادث و کشتار نباشیم.
آرین
۱۵ مرداد ۱۴۰۱مقاله ضعیف بود.
تعدادی از جملات نامفهوم و اعداد نادقیق بود.
بعضی نتیجهگیریها انتزاعی و با توجه به ساختار فنی ماشینها متناقض بود.
مقاله اطلاعات به دردبخوری نداشت و تکرار مکررات هست.
ولی تلاش خوبی هست و به نویسنده توصیه میکنم باز هم بنویسه.
نظر شخصی من اینه که سمند شخصیت سنکینتر و پارس ظاهر مجلسیتری داره و البته 405GLX خیلی زیباتر و دلنشینتر از SLX هست.
Porsche
۱۵ مرداد ۱۴۰۱این مطالب داخل پدال جایی ندارن
این ماشین ها حداقل باید ۳۰ سال پیش ساخته میشد
نه برای الان
حتی اگه الان هم تولید میکنن قیمت منصفانه ای باید داشته باشن که اصلا با این قضیه بیگانه ان خوروسازای کشور ما
باز اگه کیفیت و متریال با کیفیتی داشتن بهتر میبود در حالی که داخل ماشینا فقط از پلاستیک خشک و بی کیفیت هست
وضع الان و ماشین هایی که الان ساخته میشه توسط این کارخانه ها حداقل باید ۲۰ تا ۳۰ سال پیش ساخته میشد