ایران خودروپژو

پژو پارس سال سفارشی ELX با موتور XU7P جدید؛ قیمت، بررسی، مشخصات

مشخصات فنی، تجهیزات، قیمت، رقبا و هر آنچه باید بدانید

پژو پارس یا همان پرشیا یکی از قدیمی‌ترین محصولات ایران‌خودرو است که حالا با قیمت‌های نجومی در نسخه سال جولان می‌دهد. پارس به عنوان فیس لیفتی ماژور از ۴۰۵ معرفی شد و در زمان خود جزو شاخص‌ترین محصولات ایران‌خودرو محسوب می‌شد.

پارس را می‌توان بهترین حرکت این شرکت در طی این چند دهه دانست که این خود از ضعف دردناک صنعت خودروی کشور در ارائه محصولات روز و مدرن حکایت دارد. نکته عجیب و جالب اینکه ایران‌خودرو از پارس به عنوان خودرویی لوکس نام می‌برد، خودرویی که از هر جنبه و استانداردی جزو محصولات از رده خارج و منسوخ شده در بازارهای جهانی خواهد بود. پارس از سال ۷۹ تاکنون روی خط تولید قرار دارد و طی این سال‌ها با نسخه‌های مختلفی همچون سال، دوگانه‌سوز، ELX، LX و… تولید شده است. طی هفته‌های آتی نسخه جدیدی از این خودرو با نام سال سفارشی و سفارشی ELX در دسترس خواهد بود که مهم‌ترین تغییر آن نصب پیشرانه بهبود یافته با نام XU7P است. با ما همراه باشید تا این خودرو را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

طراحی خارجی پژو پارس سال سفارشی با موتور XUP7

ظاهر پارس سال سفارشی تفاوتی با نسخه‌های استاندارد ندارد. همان‌طور که گفته شد پارس جدی‌ترین و بهترین تلاش ایران‌خودرو در فیس لیفت ساخته‌های قدیمی خود است ولی آنچه به‌طور واضح به چشم می‌آید قدیمی بودن ظاهر این خودرو در مقایسه با محصولات روز دنیاست. البته باید اذعان کرد طراحی پارس در مجموع نسبت به آنچه هر روزه در خیابان‌ها می‌بینیم هماهنگ‌تر است. پارس از پلتفرم و بدنه مشترکی با ۴۰۵ سود می‌برد ولی دارای چراغ‌ها و زه‌های متفاوتی نسبت به آن است. از موارد قابل‌ذکر در پارس سال سفارشی ELX می‌توان به رینگ‌های آلومینیومی و شیشه‌های دودی اشاره کرد. بدنه این خودرو در نهایت سادگی طراحی شده است و خبری از خطوط منحنی روی آن نیست که اگرچه این موضوع باعث کهنگی طراحی آن می شود اما از طرفی کاهش هزینه‌های صافکاری و رنگ‌آمیزی در صورت تصادفات را در پی دارد. نکته تأسف‌برانگیز که اخیراً نیز بحث‌برانگیز جلوه می کند افت محسوس کیفیت بدنه است و مالکان با انتشار ویدیوهای متعددی از نازکی ورق بدنه و کیفیت نازل آن شکایت داشته‌اند.

طراحی داخلی پژو پارس سال سفارشی

مهم‌ترین تغییر پارس از سال ۹۳ تاکنون در بخش داخلی آن رخ داده است یعنی جایی که شاهد داشبوردی به اصطلاح سوناتایی (!) هستیم. اگرچه طراحی این بخش انتقاد خاصی ندارد ولی از نظر کیفیت نسبت به قبل پسرفت داشته است و با گذشت زمان به سر و صدا می‌افتد. در پارس سال سفارشی جدید مواردی همچون پشت آمپرهای متفاوت، دسته راهنمای جدید و تریم دو رنگ دیده می‌شوند.

مشخصات فنی پژو پارس XU7P

مهم‌ترین تغییر پارس سال سفارشی جدید به پیشرانه ارتقا یافته موسوم به XU7P مربوط می‌شود که اگرچه از نظر مصرف سوخت و آلایندگی بهبود یافته است اما قدرت و گشتاور کمتری نسبت به پیشرانه قدیمی XU7 تولید می‌کند. ایران‌خودرو مدعی است این پیشرانه قدرت ۹۷ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری (پیشرانه قدیمی XU7 قدرت ۱۰۰ اسبی و گشتاور ۱۵۳ نیوتون متری تولید می‌کند) دارد که این قدرت و گشتاور به لطف ایجاد تغییراتی در برخی قطعات همچون میل‌سوپاپ، سرسیلندر و… ایجاد می‌شود. طبق اظهارات ایران‌خودرو، دور پیشرانه در دنده نهایی کاهش یافته است تا علاوه بر کمتر شدن سر و صدای پیشرانه مصرف آن نیز کاهش یابد. همچنین گفته می‌شود یکی از مهم‌ترین معضلات پیشرانه قدیمی XU7 یعنی خرابی واشر سرسیلندر در پیشرانه XU7P رفع شده است هرچند این موضوع باید در عمل ثابت شود.

ایران‌خودرو می‌گوید مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه اصلاح شده به حدود ۷ لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است که کاهش قابل‌توجهی را نسبت به مصرف ۹ لیتری پیشرانه XU7 نشان می‌دهد.

مشخصات فنی پژو پارس سال سفارشی با پیشرانه XU7P

کد کلاس (های) خودرو ۳۵۱۰۳
نوع موتور XU7 P
حجم موتور (cc) ۱۷۶۱
حداکثر توان موتور (hp) ۹۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm) ۱۴۶ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم ۹.۳
تعداد سوپاپ ۸
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب اکتان ۸۷ و ۹۵
سیستم انژکتوری پاشش چندنقطه‌ای
حداکثر سرعت (km/h) ۱۸۵
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۲
سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km) ۷.۰۶
طول خودرو (mm) ۴۴۹۸
عرض خودرو (mm) ۱۷۰۴
ارتفاع خودرو (mm) ۱۴۱۰
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) ۲۶۶۹
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) ۱۱۶۵
حجم فضای صندوق‌عقب (Lit) ۴۷۰
گنجایش مخزن سوخت (Lit) ۶۶
گارانتی ۳ سال یا ۶۰/۰۰۰ کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد)

امکانات و تجهیزات پژو پارس سال

پژو پارس سال سفارشی XU7P و پژو پارس سال سفارشی ELX از نظر تجهیزات تفاوت زیادی با نسخه عادی ندارد و تنها برخی موارد همچون پشت آمپرهای جدید، دسته راهنمای متفاوت، سنسور نور و باران و… به آن افزوده شده‌اند. در جدول زیر می‌توانید امکانات و تجهیزات این دو مدل را مشاهده کنید:

پژو پارس سال سفارشی با پیشرانه XU7P پژو پارس سال سفارشی ELX با پیشرانه XU7P
کد کلاس (های) خودرو ۳۵۱۰۳ ۳۵۱۰۲
ترمز سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمزهای جلو دیسکی و ترمز عقب دیسکی سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمزهای جلو دیسکی، ترمز عقب دیسکی
کیسه هوای ایمنی کیسه هوای راننده و سرنشین جلو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
فرمان هیدرولیکی، کلیدهای کنترل روی فرمان (MFC) هیدرولیکی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC)
سیستم تهویه اتوماتیک اتوماتیک
سیستم صوتی رادیو پخش مالتی مدیا
چراغ‌ها چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه‌خوان چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه‌خوان، چراغ‌های عقب دودی، چراغ‌خطر سوم سقفی
آینه‌ها آینه‌های جانبی برقی راهنمادار آینه‌های جانبی برقی تاشونده راهنمادار
شیشه‌ها شیشه‌بالابر برقی درهای جلو و عقب، شیشه‌های عقب دودی شیشه‌بالابر برقی درهای جلو و عقب شیشه‌های عقب دودی
تزئینات تریم دورنگ، قطعات دکوراتیو طرح چوب، تودوزی پارچه‌ای تریم دورنگ مشکی – کرم، قطعات دکوراتیو طرح چوب، تودوزی پارچه‌ای
تجهیزات ایمنی ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سنسور دنده‌عقب ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سنسور دنده‌عقب، دوربین دنده‌عقب، اخطار کاهش باد لاستیک‌ها TPMS
رینگ و لاستیک ۱۵ اینچ آلومینیومی ۱۵ اینچ آلومینیومی
صندلی تنظیم دستی پشتی صندلی‌های جلو تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو
سایر تجهیزات دماسنج روی داشبورد، بازکن درب صندوق‌عقب از داخل اتاق دماسنج روی داشبورد، بازکن درب صندوق‌عقب از داخل اتاق، دسته راهنمای طرح جدید، سنسور نور و باران، جلو آمپر دیجیتال

قیمت پژو پارس سال XU7P جدید (۲۶ آذر ۱۴۰۳)

مدلتوضیحاتقیمت نمایندگیقیمت بازار
پژو پارس XU7Pسالتوقف تولید۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰

برای اطلاع از قیمت انواع پژو پارس صفر در بازار این صفحه از پدال را دنبال کنید.

معایب پژو پارس سال XU7P

  • کیفیت نازل بدنه و کابین
  • استهلاک بالای قطعات
  • هزینه‌های نگهداری بالا
  • ایمنی پایین
  • طراحی قدیمی

مزایای پژو پارس سال سفارشی:

  • فضای داخلی جادار
  • فراوانی قطعات و خدمات پس از فروش
  • پیشرانه بهبود یافته با مصرف سوخت کمتر

معایب پژو پارس سال سفارشی با موتور XUP7

این نسخه از پارس نیز همان معایبی را دارد که خانواده پارس در سالیان اخیر با آن دست به گریبان بوده اند. از جمله معایب خودروی موردبحث می توان به طراحی قدیمی، پیشرانه با تکنولوژی منسوخ، ایمنی پایین، کیفیت نازل قطعات داخل کابین و… اشاره داشت. همچنین برخی مالکان پژو پارس سال سفارشی با موتور XUP7 به مواردی از جمله هزینه های بالاتر تعویض روغن اشاره داشته اند که دلیل آن الزام سازنده با استفاده از روغنی ویژه برای پیشرانه XUP7 بوده است.

تفاوت پژو پارس سال سفارشی XUP7 با نسخه معمولی

همانطور که در بالا نیز ذکر شد این خودرو تفاوت چندانی با نسخه های عادی پارس نداشته و اصلی ترین ویژگی آن پیشرانه بهبود یافته XU7 با پسوند پلاس است. پیشرانه یاد شده در برخی بخش ها بهبود یافته تا مشکل واشر سوزاندن آن حل شود و در عین مصرف سوخت نیز کم گردد. البته تمامی تغییرات رخ داده منجر به کاهش قدرت و گشتاور تولیدی شده اند. در نسخه ELX از این خودرو نیز شاهد افزوده شدن امکاناتی به کابین همچون نمایشگر لمسی، سنسور نور و باران، پایش فشار باد لاستیک ها و… هستیم.

جمع‌بندی

در مجموع باید گفت پژو پارس سال سفارشی تغییر چندانی نسبت به قبل نداشته است و تنها بهبود محسوس آن به پیشرانه‌ای مربوط می‌شود که هنوز خود را در دنیای واقعی اثبات نکرده است. پارس نیز همچون سایر خودروها از افزایش شدید قیمت‌ها در امان نبوده است و هم‌اکنون از دسترس قشر عظیم خریداران خارج شده است؛ اما در مجموع باید پارس را خودرویی خانوادگی با طراحی نسبتاً مناسب و امکانات قابل‌قبول برای چنین بازاری دانست. البته اگر خریدار بودجه بیشتری داشته باشد می‌تواند پژو پارس TU5 را انتخاب کند که صدای کمتر را با نرمی و قدرت بیشتر ترکیب کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۸۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴۸ دیدگاه‌ها

  1. javadhy

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (330 ديدگاه)

    دوستان واقعیتش من اصلا از این مقاله ها خوشم نمیاد و باهاشون موافق نیستم خواهشا هر کس که کامنت منو دید اگه با نظرم موافق بود لایک کنه موافقم نبود دیسلایک کنه ببینیم اکثریت با کدوم گروهه ( هدفم از این کار این نیست که این مطالب تو سایت آپلود شن یا نه واقعیتش در اون جایگاه تصمیم گیری نیستم فقط میخوام یه نظر سنجی کلی کنم)

    موافقم 392
    مخالفم 177
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2959 ديدگاه)

      اگر شما دوست عزیز و دیگر مخاطبان پدال علاقه مند آمار بازدید هستند،
      من می تونم تعداد بازدید و کلیک روی مقالات داخلی منتشر شده در پدال رو خدمت تون ارائه بدم
      برای خود ما هم جالب هست که می بینیم مقالات مرتبط با خودروهای داخلی (ایرانی یا چینی) بسیار بیشتر از اخبار خارجی، مورد توجه مخاطب پدال هست.
      زمانی که مقاله تازه منتشر شده و هنوز داخل سرچ گوگل، جایگاه خاصی نداره، توسط کاربران پدال به بازدید بیش از هزار می رسه
      درحالی 90 درصد اخبار خارجی که در پدال منتشر می شه، به زحمت بعد از 24 ساعت، حدود 700-800 بازدید می گیره و مقالات مرتبط با خودروهای داخلی، بعد از 24 ساعته، حدود 2 تا 5 هزار کلیک داره

      موافقم 184
      مخالفم 29
      1. شاهین

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (4710 ديدگاه)

        سلام و عرض ادب
        واقعیت اینه که اکثر افراد مجبور به انتخاب خودروهای داخلی هستن و به همین خاطر باید یک منبعی برای ارائه اطلاعات درست و به دور از اغراق درباره خودروهای داخلی هم وجود داشته باشه تا خریداران گمراه نشن.
        ما در کنار مطالب روز دنیا تلاش می کنیم پاسخگوی نیازهای خریداران داخلی هم باشیم.
        مطمئن باشین مطالب روز دنیا قوی تر از همیشه خدمت شما عزیزان ارائه خواهد شد ♥️🌷

        موافقم 163
        مخالفم 15
        1. javadhy

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (330 ديدگاه)

          متشکرم به خاطر تمام زحماتتون و اینکه تنها سایت حرفه ای در زمینه خبر گزاری خودرو در ایران هستید

          موافقم 87
          مخالفم 19
      2. javadhy

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (330 ديدگاه)

        سلام آقای اشتری عزیز اول از همه ممنونم بخاطر همه زحماتتون برای تهیه مقاله ها و دوبله هایی که انجام میدید واقعا جای سپاسگزاری داره، در مورد این موضوع هم که من بهش اشاره کردم واقعیتش بیشتر یه چیز شخصی بود میخواستم ببینم افرادی که میان توی سایت نظرشون چیه قصدم این نبود که این مطالب از این به بعد توی سایت کار بشه یا نه چون صرفا خودم هم فقط در حد یه کاربرم و میام هر روز این سایتو چک میکنم و از مطالبی که شما و دوستانتون کار میکنین لذت میبرم در مورد تعداد بازدید مطالب مختلف هم واقعیتش چنین فکری نمیکردم، فکر نکنم بقیه کاربران سایت هم حدس میزدن که این مدل مقالات انقدر بازدید کننده داره بازم از توجهتون و اینکه مارو در جریان گذاشتید سپاسگزارم

        موافقم 47
        مخالفم 10
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (2959 ديدگاه)

          ممنون که درک می کنید

          موافقم 62
          مخالفم 9
    2. رضا

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (154 ديدگاه)

      شما خوشتون بیاد یا نیاد خودرو های داخلی درصد بسیار بالایی از خودرو های موجود در کشور رو شامل میشن و اگر تغییری درشون اتفاق بیافته میشه درموردشون مقاله نوشت و هیییییچ عیبی هم نداره.

      موافقم 66
      مخالفم 7
      1. قاسم

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام من اسمم پژوه پارس در آمده xu7p .elx دو ماه هم از تحویلش گذشته حالا پیام آمده میگه میتونی بیای با tu5عوض کنی ..موندم چی کار کنم راهنمایی کنید لطفا ممنون میشم

        موافقم 2
        مخالفم 1
    3. HAMID

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (310 ديدگاه)

      دوست عزیز کسی منکر کیفیت افتضاح این ماشینا نیست ولی چاره چیه؟
      حداقل اطلاعات داشتن از یه جنس بدرد نخور که مجبوریم استفاده کنیم بهتر از اطلاعات نداشتنه.

      موافقم 91
      مخالفم 9
  2. Reza Waffen SS

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    و همچنان اندر خم یک کوچه ایم

    موافقم 66
    مخالفم 8
  3. ممد ژانگولر

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (4193 ديدگاه)

    به نظرم دیگه وقتشه خط تولید مرسدس بنز E جایگزین پرشیا بشه و ایرانیها برگردن به پیشینه خودشون یعنی قیصر منطقه بودن

    اسم بنز تولید داخل هم بذارن (ثریا )

    چطوره ؟

    موافقم 97
    مخالفم 22
    1. حسین

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2949 ديدگاه)

      دهه چهل که پیکان در ایران مونتاژ شد هیچ!
      دهه پنجاه ، با ۴ برابر شدن درآمد نفتی هم پیکان آرزو اکثریت بود چه برسه به بنز و شورولت!

      موافقم 4
      مخالفم 7
  4. پدرام

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (781 ديدگاه)

    یه آپشن دیگه هم داره بهش می گن سقف لمسی با یه انگشت میره فرو و دوباره میاد بالا

    موافقم 149
    مخالفم 7
  5. ایران فرانسه

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    جدا از تاسف آور بودن تولید این خودرو در سال ۲۰۲۲، نکته عجیب طرز رانندگی اکثر صاحبان این ماشین مخصوصا در جاده های خارج از شهر ها است واقعا فاجعه است

    موافقم 92
    مخالفم 9
  6. Ali_x76

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    فقط اونجاش که اومدن انجین ۴۰ ساله رو بهبود دادن و ۳ تا از اسباش گم شده😂😂😂😂
    والا همین الان با لوازمی که تو بازار هست (هدرز-منیفولد-مکش-پیستون-میل سوپاپ-پورت پولیش-داینو تیون) میشه ۳۰-۴۰ اسب به راحتی اضافه کرد بهش، چه‌کار می‌کنه این ایرانخودرو؟؟؟

    موافقم 94
    مخالفم 2
    1. Jaber

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نمیدونن ایران خودرو دنبال چیه مگر همین موتور با سر سیلندر ۱۶ سوپاپ با ۱۱۰اسب بخار که بنام موتور زانتییایی تولید میشده و نه واشر سوزی نه مصرف سوخت زیاد داشته چه مشکلی داشته احتمالا ملت یه مقداری راحت تر بودند!!!

      موافقم 46
      مخالفم 2
    2. احسان

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دوست عزیز من دوماهه سفارشی موتور جدید دارم بخدا قسم میخورم از پارس تیو مدل نودونه که داشتم خیلی سرتره از همه لحاظ چه مصرف چه قدرت،چهارچرخ دیسک و رینگ با امکانات خوب و قابل قبولی که داره،مردم تازه دارن متوجه میشن از پارس تیو قالپاقی چقدر بهتر و بهینه تره

      موافقم 46
      مخالفم 6
      1. علی

        ۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        سلام.اقا احسان اینکه گفتی پارسیال سفارشی elx داری..واقعا خوبه و سروصدا نداره؟ قابل قبوله میشه خرید وسوارشد؟ چون من حوون ۳۵ ساله نیستم ومیخوام بدون تعصب به ماشین بگید خوبه یانه ؟

        موافقم 14
  7. Farzad

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2561 ديدگاه)

    القاب ماشین های ایرانی ؛
    پراید : تابوت
    وانت پراید : دمپایی
    پژو ۴۰۵ : لاتِ کوچه خلوت
    پژو پارس : سلطانِ لگن ها
    پژو پارس ELX : عالیجناب فرغون ها
    پژو ۲۰۶ : تخم مرغ _ جاروبرقی
    L90 : اِل ممد _ یخچال
    سمند : شترِ ملی
    سورن : سشوار
    دنا : شاتون

    موافقم 166
    مخالفم 13
    1. GMA

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      پراید مگه ارابه مرگ نیست؟ 😂

      موافقم 60
      مخالفم 3
      1. Farzad

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (2561 ديدگاه)

        ارابه مرگ که برا همشون صدق میکنه 😂

        موافقم 59
        مخالفم 3
    2. احمد

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اونی که اومده برای ماشینای ایرانی اسم گذاشته. حاضرم قسم بخورم خودش یه گاری هم نداره سوار شه. اونوقت میاد اینجا شیرین زبونی میکنه

      موافقم 61
      مخالفم 18
    3. داور

      ۲۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      نهنگ آبی پس کو؟ توهین تا چه حد؟

      موافقم 9
      مخالفم 1
  8. Hadi

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (596 ديدگاه)

    پژو کاغذی 😐

    موافقم 52
    مخالفم 5
    1. سعید

      ۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      کدوم خودروهای داخلی کاغذی نیستن؟ آمار فوت نشون میده همه کاغذی هستن.سری به پیج دنا و رانا و ..‌. بزن.
      حتی توی یوتیوب ماشین چینی ها هم دیدم ورق بدنه بحدی نازک شده که بادست خم میشد

      موافقم 19
      مخالفم 2
  9. حسن

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    لطفا لطفا اون قسمت نکات مثبتو حذف کنید

    موافقم 38
    مخالفم 3
  10. Ali

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام یک سوال. آرم. الان پارس سال سفارشی xu7p توی بازار آزاد موجود هست؟

    موافقم 26
    مخالفم 6
    1. شاهین

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (4710 ديدگاه)

      سلام بله بصورت محدود بدست افرادی که توی قرعه کشی برنده شدن بودن رسیده.

      موافقم 17
      مخالفم 3
  11. شاهین

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1174 ديدگاه)

    اوج هنر و مهندسی فرزندان این آب و خاک
    به اون موتور xu7 دست نزدن اصن کاپوتو نزدن بالا نگاش کنن فقط اومدن ecu رو ریمپ کردن و با محدودیت عملکرد مصرفو آوردن پایین اونم با افت قدرت
    با تغییر سر سیلندر و میل سوپاپ و …
    با هشتا سوپاپ موتور تحت فشار توی جاده های شیب دار میخواد خوب عمل کنه؟
    ما که خریدار نیستیم ولی میبینیم فیلماشو توی فن پیج ها و اون موقع با لبخندی ملیح کامنت آبدار براشون میزاریم

    موافقم 31
    مخالفم 8
    1. سامان

      ۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      حالا همین هم قرعه کشیه. اگر بدن باید خداراشکرکنیم. وضع مملکت همینه چاره نیست بایدباخوب وبد بسازیم ،نسازیم چی بخریم گفتن نخرید ارزون میشه رودستشون میمونه ولی چی شد؟. موتور۸ سوپاپ پژو درسته قدیمی و پرمصرفه ولی خب تغییراتش حتی یکدرصدمثبت بوده البته امتحانش راپس نداده حداقل تمام مکانیکها چندین ساله کاربلد و ازش اطلاعات دارن وتوی انواع سمند وپارس و پژو استفاده شده و مراقبت درست ازش بشه هیچ مشکلی حتی واشر نداشته .ای اف۷ را شما هم بپرسید بخاطر صدی۲لیتر مصرف کمترو یکم شتاب بیشتر مردم گرفتارهزینه یاتاقان و سوختن سیمکشی وخرج سنگین ماژول روغن و..شدن. اوایل که اومد و حتی الان خود تعمیرکارای شرکت ایرانخودرو قبول ندارن وموقع تعمیربد وبیراه میگن..

      موافقم 8
      مخالفم 3
  12. رضا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (154 ديدگاه)

    اسبش کم نشده،قبلا هم 97اسب بود که اکثرا سایت ها میزدن 100اسب،ولی گشتاورش 7نیوتن کاهش داره و اینکه چه حرکتی زدن که مشکل واشر حل شده؟

    موافقم 25
    مخالفم 1
    1. حمید

      ۲۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      قبلا میگفتن XU7 گشتاور ۱۴۷ در دور موتور ۳۰۰۰ داره و اینو یه برتری نسبت به TU5 میدونستن حالا برای مدل جدید نوشته همون گشتاور در دور ۴۵۰۰ .اینکه خیلی فاجعس کجاش بهینه سازی شده قدرتشم که ۳ اسب کم شده هرچند رقمی نیست ولی برای معرفی به عنوان بهینه سازی جالب نیست

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. آراز تورک

        ۲۲ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام دوستان روزتون بخیر من میخوام پژوپارس ELX xu7p بگیرم و هیچ تجربه ای از ایران خودرو ندارم لطفا بدون تعصب و یا برعکس راهنماییم کنید و با توجه به تجربیات خودتون اطلاعاتی بهم بدین . سپاسگذارم

      2. علیرضا

        ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (238 ديدگاه)

        قبلا میگفتن ۱۵۳ نیوتن نه ۱۴۷
        تازه کجاشو دیدی
        برای اینکه این موتور فروش بره و نگیم ضعیف تر از قبل شده توی سایت بیت ران یه مطلب نوشتن گشتاور xu7 رو نوشتن ۱۳۳ که بگن xup قوی تر شده نه ضعیف تر

        موافقم 2
        مخالفم 1
  13. ali+a

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (771 ديدگاه)

    سال 2022 و این ماشین افتخار ایران خودرو هست… راه تو را میخواند…

    موافقم 24
    مخالفم 4
  14. Twin H Power

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (271 ديدگاه)

    تنها مزیت این موتور xu7 فلک زده گشتاورش بود که توی دور پایینی هم بهش میرسید که به لطف ایران خوردرو دیگه همین رو هم نداره .

    سربالایی دیدی بزن دنده سه بره بالا D:

    موافقم 40
    مخالفم 1
  15. قنداقی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (740 ديدگاه)

    یه مقاله افتضاح برای آشغال نشان دادن خودروسازان ایرانی مسخره بازی در نمیارم اما اگه فرض کنیم که بدنه این ماشین کاغذ هم باشه پس باید دو دست اون رو پاره کنه آخه پدال فکر کرده با نی نی طرفه مدارک رو بزارید حتما میگی تحقیق کنیم و من رو می فرستی پی نخود سیاه پدال آقای شاهین احمدزاده سر خودت رو شیره بمال

    موافقم 12
    مخالفم 46
    1. Mad.z.Max

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1856 ديدگاه)

      من نفهمیدم چی نوشتی حقیقتش!

      موافقم 31
      مخالفم 7
      1. شاهین

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (4710 ديدگاه)

        سلام والا منم متوجه نشدم!

        موافقم 37
        مخالفم 3
    2. رحمان

      ۷ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      دوست عزیز کلا توی هر صفحه مجازی خودرو بری یه سری اومدن راجع به خودرویی که ندارن بدوبیراه گفتن ،یکسری هم دارن تعریف کردن . وقتی ازش بپرسی دلیلش قانع کننده نیست. یا بد باهاش رفته یا آب و روغن خوب رسیدگی نکرده یا مشکل فنی داشته دیر اقدام کرده.بعضیها خریدن مشکلی داشته یا نخریدن پشیمون شده میاد بد وبیراه میگه. پس زیاد ملاک قرار نده

      موافقم 14
      مخالفم 1
  16. قنداقی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (740 ديدگاه)

    می خوام بیشتر با این ماشین آشنا بشم برای حرف هایی که زدید مدرک هم دارید

    موافقم 7
    مخالفم 22
  17. رضا عبدالهیان

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من این ماشین رو ۲۹ فروردین تحویل گرفتم، از نظر مصرف واقعا از مدل قبلی XU7 بهتر شده ولی تو سربالایی و شتاب به شدت ضعیف شده

    موافقم 29
    مخالفم 5
    1. حمید

      ۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      شما که این ماشین رو دارید در مورد تجربه رانندگی بیشتر توضیح بدید تا کسانی که می خواهند بخرن با اطلاع تصمیم بگیرن. در مورد نکته ای که نوشتید از قبل می شد پیش بینی کرد که عملکرد ایکس یو پلاس در سربالایی ضعیف خواهد شد. چون دریچه گاز تنگ شده قدرت و گشتاور هم کاهش پیدا کرده. دنده 5 هم سبک شده طوری که با دنده 5 در سرعت 110 دور موتور روی 2500 هست در حالی که در xu7 دور موتور رو 3000 بود. این باعث میشه در سینه کش ها و سربالائی ها دنده 4 لازم بشه. ولی همین تغییرات باعث کاهش مصرف سوخت شده که یک مزیته.

      موافقم 21
      1. مصطفی

        ۲۶ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        من این ماشینو دارم در مقایسه با موتور قدیمی پژو و تی یو فایو باید بگم مدتی طول کشید تا سبک رانندگیم رو عوض کردم و مشکلم حل شد تقریبا تو تمام دنده ها باید پر گاز رانندگی کنی و خوب بزاری دور موتور بالا بیاد و بعد بندازی دنده بعد میشه گفت تا ۱۱۰ اصلا نیازی به دنده پنج نیست و به راحتی تو دنده دو صد تا می‌ره و تو دنده چهار تو سینه کش ۱۷۰ بردم و هنوز گاز میخورد البته همون اول که گرفتم مشکل داشت و ریمپ کردم
        البته تمام این سرعت ها کولر روشن بود که بدون کولر خیلی بهتر میشه ولی در مقایسه با تی یو فایو که قبل از این داشتم صدای موتور بیشتره و کلا نوع رانندگی باید متفاوت باشه

        موافقم 24
        مخالفم 2
  18. datsun

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3953 ديدگاه)

    این چه بهینه سازی بوده که گشتاورش کم شده

    موافقم 13
    مخالفم 3
  19. محمد

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    این هم نتیجه وابستگی و کپی کاری مگه مهندسان ایرانی که تو خارج مشغول به کار هستن قبلا کجا بودن و آیا تو خود ایران نمیتونستن خودرو بروز طراحی و عرضه کنن ؟بحث بحث پولو کلاهبرداریه
    بعنوان مثال خودرو ریو چه مشکلی داشت که امتیازشو دادن به آمریکای جنوبی؟ اگه بحث ایربک بود که تو خود ایران ایربک دارش هست خیلی هم بهتر از جدیدا عمل میکنه نیاز به زاویه نداره به زمان خودش خودرو خوبی بود

    موافقم 18
    مخالفم 1
  20. Roham

    ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (756 ديدگاه)

    خیلی بدبختیم🤦‍♂️

    موافقم 25
    مخالفم 3
  21. هادی نیکخواه

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    معذرت میخوام ولی چرا این احمقها که فکر میکنن خیلی میفهمن ، همین موتور XU7P رو ۱۶ سوپاپ در ۲ مدل توربوشارژ و بدون توربوشارژ نمیزنن؟؟؟ که اومدن موتور ۱۵۰۰ سی سی ۲۰۶ رو گذاشتن رو خودرو ۱۲۰۰ کیلوئی پارس؟؟؟ واقعا؟؟؟ حتی واسه دنا و رانا هم این موتور ، اگه عیب سیستم آبراه های داخل سیلندر رو رفع کردن خیلی بهتره!!!

    موافقم 22
    1. مهدی

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      موتور ۱۸۰۰ هست داداش

      موافقم 9
      مخالفم 4
    2. سعید

      ۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (25 ديدگاه)

      اقای هادی نیکخواه موتور ۱۵۰۰ سی سی ۲۰۶ حدود ۲۰ساله تولید شده روی هر ماشینی بستن فقط روی نیسان آبی و مینی بوس نصب نشده . یه موتور درست حسابی نداریم که ۱۶ سوپاپ باشه و روی گشتاور و توان کم نیاره شایدef7 فعلا شرایط بهتری داشته باشه

  22. محمد

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    بعد این همه اب و تاب وقتی رسیدم به اون قسمتی که نوشته بود 8 سوپاپ، اشک در چشمانم جمع شد و مقداری زیادی فحش زیر و بالای ایران خودرو و سایپا رو آباد کردم،و دوباره گوشی رو خاموش کردم و رفتم به فکر،که سال 60 در ایران بیوک و ماشینهای آمریکایی با اون همه امکانات تولید میشده،خدایا فقط یه پولی بده که از این زندان فرار کنیم، آمین یا رب العالمین

    موافقم 34
    مخالفم 4
  23. رضا

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم 30 اردیبهشت نمایندگی ایرانخودرو بودم صفر پارس پلاس رو آورده بودن واسه تعمیر، موقع گاز دادن استکان موتور صدای شکستگی یا یه صدای ناجور میداد، مدل پاییییییین خارجی بخری، ولی صفر خراب داخلی نخری، از هر دو خریدم که میگم

    موافقم 12
    مخالفم 19
    1. سامان

      ۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      من سال ۹۸ که هنوز کیفیت داشتن تی یوفایو خریدم هزارتا نرفته بود صدای هرزگردا و انگشتیها درمیومد ۳ باررفتم ایرانخودرو نتونستن صداشو بندازن.جلوبندی همه چی عوض کردم توی ۱۰هزارتا هنوز که هنوزه صدامیده

      موافقم 10
      مخالفم 1
  24. محمد

    ۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام
    دوستان آیا پارس با موتور xu7p مدل جدید elx وارد بازار شده بنده در تمام سایتها گشتم فیلمی از این مدل پارس پیدا نکردم.
    لطفا کسی خبر داره در موردش بنویسه.

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. احسان

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      من دوماه پیش هرچی گشتم پیدا نکردم،وسفارشی موتورجدید گرفتم،تنها فرق سفارشی موتور جدید با elx یکی مانیتور،و بعدی فقط عقب جلو برقی صندلی وسلام،پول مفت نده خودمون میریم با هشت تومن مانیتور برند خوب میزنیم روش.من دوماهه دارم فوق العادست

      موافقم 11
      1. مرتضی

        ۱۸ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (12 ديدگاه)

        من هم سفارشی دارم رفتم مانیتور خریدم گذاشتم

  25. Amir

    ۱۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من برج ۱تحویل گرفتم xu7p سرعت۱۸۰بیشتر نمیره مصرفش رو سرعت هر ۱۰۰تا ۱۶لیتر البته اگه دنده ۵کنیش سرعتش کم میشه و ۱۶۰ تا بیشتر نمیره کولر بگیری تو حرکت اولیه کم میاره حتما باید دور موتور بالا ببری تا حرکت کنه و دنده کشی قبل دور موتور ۴ اصلا نمیشه انجام داد چون ماشین بیجون میشه دور نمیگیره کلاجش تا حداکثر سفت کردن که موتورو بتونه شتاب بده و اینکه مصرفش رو سرعت ۹۰تا ۷لیتره ولی دنده ۵نمیشه بکنی چون برا هر سبقت یا سربالایی باس دنده چهار کنی درکل خیلی اشغال اصلا توسیه نمیکنم روغن موتورش ۰w20قیمتش ۱۲۰۰۰۰۰یک میلیون دویست ولی دوگانه گاز دست خیلی عالی جواب میده

    موافقم 3
    مخالفم 29
    1. سامان

      ۱۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      داداش کیفیت خودروها پایینه قبول ولی دیگه اینطورم نیست . من ۲تا همکارام دارن خودم هم نشستم ،تغییر خیلی خاصی توی سرعت وشتاب نداشته سرعت ۱۸۰ هم بستگی به خیلی فاکتورها داره که شما تست کردی .۳سال tu5 داشتم کولر بگیری سرعت وقدرت کم میشه.. مصرفش پایینه صدی ۷ هست و شتابش خوبه دنده ۵ یخورده شتابش کم میشه صفحه کلاج بزرگتر شده و پدال کلاج هم تغییری نکرده . این که شما گفتی فکرکنم پراید یا تیبا سوار شدی.
      روغنش هم بهران و .. تولید میشه ۵۹۰ تومنه.

      موافقم 18
    2. سعید

      ۱۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      ۱۸۰ بیشتر نرو خطرناکه

      موافقم 12
    3. مرتضی

      ۱۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      داداش درست حساب کردی پلاس صدی ۱۶ لیترمصرفش!!!
      از کجا این عدد رو دراوردی؟
      هر عیبی داره مصرفش از تی یوفایو کمتره

      موافقم 23
      مخالفم 1
      1. Hnn

        ۲۹ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (2 ديدگاه)

        این آدم تو تمام سایت ها دار میگرد و همین حرفا رو دار میزنه قشنگ معلومه یا بدبخت ماشین ندار بنده خدا یا که tu5 دار و میترسه ماشینش افت قیمت کنه خب لامصب اگر وضعت توپه اون رو سوار شو اگرم اقتصادی فکر میکنی xu7 p سوار شو چرا داری با دروغ الکی ذهن اون بدبختی رو که بعد از چند سال مول جور کرده از جمله خودم این ماشین رو خریده خراب میکنی- داخل تمام سایت ها این رو میگی- به مولا پراید هم نداری تو

        موافقم 25
        مخالفم 1
        1. مجید

          ۱۸ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (12 ديدگاه)

          منم دیدم همه جا رفته گفته. همینو کپی کرده. فکرکنم نداشته یافروخته پشیمون شده قیمت ش الان شده۳۹۵ ت

  26. دیدگاه

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من تاره تحویل گرفتم به نظرم ماشین خوبیه.حداقل تو ماشینای ایرانی حرفی برا گفتن داره.سرعتش .نرمی رانندگی.مصرف سوخت …..در کل راضی ام

    موافقم 27
  27. جعفر

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام وقت بخیر
    من تازه پژو پارس سفارشی xu7p خریدم
    صدای موتورش خیلی زیاده
    ایا راهی برای کم کردن صدای موتور هستش؟
    لطفا راهنمایی کنید
    ممنون

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خاموشش کن صداش میافته

      موافقم 21
      مخالفم 7
    2. احسان

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      شانس تو بده احتمالا،من دوماهه دارم و قبلش مدل ۹۹تیو قالپاق داشتم قبلترش موتور معمولی،از این سفارشی موتور جدید اونقدر راضی ام و مصرفش کمه و پرشتاب،چهارچرخ اصلا یه چیز دیگست،موتور قدیم الان اصلاح و درست شده،خیلی کم مصرف و کم صداست برای من

      موافقم 18
      مخالفم 2
    3. داور

      ۲۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ۱- زیاد کردن صدای ضبط
      ۲- خیلی زیاد کردن صدای ضبط
      تو همه ماشین های ایرانی جواب میده.

      موافقم 10
  28. ایرانی معمولی

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    ببینید دوستان لطفا به تعداد غلط املایی هایی که بعضی کامنت ها دارند توجه کنید متوجه می شید طرف تو خود موضوع چقدر بیراه حرف زده.
    اما برای استفاده مفید خدمت دوستان به عنوان یک مصرف کننده xu7 پارس و tu5 پارس و حالا xu7p پارس باید بگم صدای موتور بسیار کمتر شده است صدای قل قل کردن موتور tu5 رو بخصوص در دنده ۳ و۴ ندارد. همچنین دنده ۳ زیر دور موتور ۳۰۰۰ توانایی پر کردن ۸۰ کیلومتر در ساعت را دارد مصرف در حدود ۷ لیتر است و کسانیکه واقعا راننده باشند می دونند ماشینی که با دنده ۳ بتونه خیلی راحت ۸۰ تا پر کنه شتابش پایین نیست ولی بعضی دوستان اغراق می کنند کلاچش بسیار نرم هستش و در کولر نسبت به موتور سابق و tu5 افت موتور نشون نمی ده و تقریبا میشه گفت برای یک رانندگی طبیعی اصلا احتیاج نیست پاتون رو پدال گاز زیاد فشار بدید .

    موافقم 36
    مخالفم 1
    1. مهران

      ۱۷ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام کاملا با شما موافقم ، انواع مدلهای پارس رو سالها داشتم ، و۴ ماه میشه مدل پلاس را دارم ، کاملا تایید میکنم، تا ۱۲۰ کیلومتر شتابش نسبت به xu7 بیشتر شده ولی بعد از اون زیاد تفاوتی نداره و در کل شتاب و گشتاور زیاد شده ، صدای موتور کمتر ، در مدل تی یو فایو بخاطر ۱۶ سوپاپ ، در سرعت بالا چون تنفس بهتری داره ، راحتتر ۲۰۰ تا رو پر میکنه ولی تا دنده ۳ و زیر ۱۱۰ کیلومتر قطعا شتاب و گشتاور مدل پلاس بیشتره

      موافقم 20
      مخالفم 2
    2. احسان

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      این پارس سفارشی گرون میشه و تیو قالپاقی رو میگیره از قیمت،مردم تازه متوجه شدن چقدر خوبه این موتورجدید تیپ سفارشی،من دوماهه دارم و به عنوان مصرف کننده واقعا تعجب کردم چقدر خوب و کم صداست

      موافقم 18
      مخالفم 3
      1. مجید

        ۱۸ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (12 ديدگاه)

        الان حدودا نزدیک ۴۰۰ ت شده

        موافقم 3
        مخالفم 1
    3. حسن

      ۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      درود بر شما دوست عزیز من کلی گشتم تا اطلاعات درست در مورد این موتور پیدا کنم با کامنت شما همه‌چی دست‌گیرم شد خیلی مفید بود مچکرم 🌷🌷

  29. محمود

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام الان دوهفته اس ی مدل ۱۴۰۰ برج ۱۲ گرفتم البته از فروشنده ک ۲۰تا باش کار کرده .صفحه کلاچش تموم شده . تو ۲۰تا . و این که حتما باید روغن w20بریزی ک میشه 1/200 خیلی گرونه البته ماشین نرم و راحتیه هنوز خوب رانندگی نکردم تا ببینم خدا چی میخواد ان شالله ک مشکلی نداشته باشه

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. مرتضی

      ۱۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      مطمئنی ازکارکرد؟ ۲۰ تا کارکرده صفحه کلاج تموم شده؟
      ایرانی بریز ۶۹۰ت

    2. Hnn

      ۲۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      زود بفروشش برو همون tu5 که بزرگترت داشت بخر – زودی باش فقطا فقط بد گویی نکن ازش – میتونی سوار شو نمیتونی خوش گلدی زود زود

      موافقم 6
      مخالفم 10
  30. کینگم

    ۳۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    راست میگه دمش گرم منم این ماشینو دارم از هر ماشین ایرانخودرو هم لگی بهتره ای خدا اینایی که بلدن سایت بزنن فقط چرت و پرت حرف بزنن شور گوگل رو در اوردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا