پژو پارس یا همان پرشیا یکی از قدیمیترین محصولات ایرانخودرو است که حالا با قیمتهای نجومی در نسخه سال جولان میدهد. پارس به عنوان فیس لیفتی ماژور از ۴۰۵ معرفی شد و در زمان خود جزو شاخصترین محصولات ایرانخودرو محسوب میشد.
پارس را میتوان بهترین حرکت این شرکت در طی این چند دهه دانست که این خود از ضعف دردناک صنعت خودروی کشور در ارائه محصولات روز و مدرن حکایت دارد. نکته عجیب و جالب اینکه ایرانخودرو از پارس به عنوان خودرویی لوکس نام میبرد، خودرویی که از هر جنبه و استانداردی جزو محصولات از رده خارج و منسوخ شده در بازارهای جهانی خواهد بود. پارس از سال ۷۹ تاکنون روی خط تولید قرار دارد و طی این سالها با نسخههای مختلفی همچون سال، دوگانهسوز، ELX، LX و… تولید شده است. طی هفتههای آتی نسخه جدیدی از این خودرو با نام سال سفارشی و سفارشی ELX در دسترس خواهد بود که مهمترین تغییر آن نصب پیشرانه بهبود یافته با نام XU7P است. با ما همراه باشید تا این خودرو را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.
طراحی خارجی پژو پارس سال سفارشی با موتور XUP7
ظاهر پارس سال سفارشی تفاوتی با نسخههای استاندارد ندارد. همانطور که گفته شد پارس جدیترین و بهترین تلاش ایرانخودرو در فیس لیفت ساختههای قدیمی خود است ولی آنچه بهطور واضح به چشم میآید قدیمی بودن ظاهر این خودرو در مقایسه با محصولات روز دنیاست. البته باید اذعان کرد طراحی پارس در مجموع نسبت به آنچه هر روزه در خیابانها میبینیم هماهنگتر است. پارس از پلتفرم و بدنه مشترکی با ۴۰۵ سود میبرد ولی دارای چراغها و زههای متفاوتی نسبت به آن است. از موارد قابلذکر در پارس سال سفارشی ELX میتوان به رینگهای آلومینیومی و شیشههای دودی اشاره کرد. بدنه این خودرو در نهایت سادگی طراحی شده است و خبری از خطوط منحنی روی آن نیست که اگرچه این موضوع باعث کهنگی طراحی آن می شود اما از طرفی کاهش هزینههای صافکاری و رنگآمیزی در صورت تصادفات را در پی دارد. نکته تأسفبرانگیز که اخیراً نیز بحثبرانگیز جلوه می کند افت محسوس کیفیت بدنه است و مالکان با انتشار ویدیوهای متعددی از نازکی ورق بدنه و کیفیت نازل آن شکایت داشتهاند.
طراحی داخلی پژو پارس سال سفارشی
مهمترین تغییر پارس از سال ۹۳ تاکنون در بخش داخلی آن رخ داده است یعنی جایی که شاهد داشبوردی به اصطلاح سوناتایی (!) هستیم. اگرچه طراحی این بخش انتقاد خاصی ندارد ولی از نظر کیفیت نسبت به قبل پسرفت داشته است و با گذشت زمان به سر و صدا میافتد. در پارس سال سفارشی جدید مواردی همچون پشت آمپرهای متفاوت، دسته راهنمای جدید و تریم دو رنگ دیده میشوند.
مشخصات فنی پژو پارس XU7P
مهمترین تغییر پارس سال سفارشی جدید به پیشرانه ارتقا یافته موسوم به XU7P مربوط میشود که اگرچه از نظر مصرف سوخت و آلایندگی بهبود یافته است اما قدرت و گشتاور کمتری نسبت به پیشرانه قدیمی XU7 تولید میکند. ایرانخودرو مدعی است این پیشرانه قدرت ۹۷ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری (پیشرانه قدیمی XU7 قدرت ۱۰۰ اسبی و گشتاور ۱۵۳ نیوتون متری تولید میکند) دارد که این قدرت و گشتاور به لطف ایجاد تغییراتی در برخی قطعات همچون میلسوپاپ، سرسیلندر و… ایجاد میشود. طبق اظهارات ایرانخودرو، دور پیشرانه در دنده نهایی کاهش یافته است تا علاوه بر کمتر شدن سر و صدای پیشرانه مصرف آن نیز کاهش یابد. همچنین گفته میشود یکی از مهمترین معضلات پیشرانه قدیمی XU7 یعنی خرابی واشر سرسیلندر در پیشرانه XU7P رفع شده است هرچند این موضوع باید در عمل ثابت شود.
ایرانخودرو میگوید مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه اصلاح شده به حدود ۷ لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است که کاهش قابلتوجهی را نسبت به مصرف ۹ لیتری پیشرانه XU7 نشان میدهد.
مشخصات فنی پژو پارس سال سفارشی با پیشرانه XU7P | |
کد کلاس (های) خودرو | ۳۵۱۰۳ |
نوع موتور | XU7 P |
حجم موتور (cc) | ۱۷۶۱ |
حداکثر توان موتور (hp) | ۹۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (Nm) | ۱۴۶ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه |
نسبت تراکم | ۹.۳ |
تعداد سوپاپ | ۸ |
نوع سوخت سازگار | بنزین بدون سرب اکتان ۸۷ و ۹۵ |
سیستم انژکتوری | پاشش چندنقطهای |
حداکثر سرعت (km/h) | ۱۸۵ |
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) | ۱۲ |
سیستم انتقال قدرت | ۵ دنده دستی |
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km) | ۷.۰۶ |
طول خودرو (mm) | ۴۴۹۸ |
عرض خودرو (mm) | ۱۷۰۴ |
ارتفاع خودرو (mm) | ۱۴۱۰ |
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) | ۲۶۶۹ |
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) | ۱۱۶۵ |
حجم فضای صندوقعقب (Lit) | ۴۷۰ |
گنجایش مخزن سوخت (Lit) | ۶۶ |
گارانتی | ۳ سال یا ۶۰/۰۰۰ کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد) |
امکانات و تجهیزات پژو پارس سال
پژو پارس سال سفارشی XU7P و پژو پارس سال سفارشی ELX از نظر تجهیزات تفاوت زیادی با نسخه عادی ندارد و تنها برخی موارد همچون پشت آمپرهای جدید، دسته راهنمای متفاوت، سنسور نور و باران و… به آن افزوده شدهاند. در جدول زیر میتوانید امکانات و تجهیزات این دو مدل را مشاهده کنید:
پژو پارس سال سفارشی با پیشرانه XU7P | پژو پارس سال سفارشی ELX با پیشرانه XU7P | |
کد کلاس (های) خودرو | ۳۵۱۰۳ | ۳۵۱۰۲ |
ترمز | سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمزهای جلو دیسکی و ترمز عقب دیسکی | سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمزهای جلو دیسکی، ترمز عقب دیسکی |
کیسه هوای ایمنی | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
فرمان | هیدرولیکی، کلیدهای کنترل روی فرمان (MFC) | هیدرولیکی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC) |
سیستم تهویه | اتوماتیک | اتوماتیک |
سیستم صوتی | رادیو پخش | مالتی مدیا |
چراغها | چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشهخوان | چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشهخوان، چراغهای عقب دودی، چراغخطر سوم سقفی |
آینهها | آینههای جانبی برقی راهنمادار | آینههای جانبی برقی تاشونده راهنمادار |
شیشهها | شیشهبالابر برقی درهای جلو و عقب، شیشههای عقب دودی | شیشهبالابر برقی درهای جلو و عقب شیشههای عقب دودی |
تزئینات | تریم دورنگ، قطعات دکوراتیو طرح چوب، تودوزی پارچهای | تریم دورنگ مشکی – کرم، قطعات دکوراتیو طرح چوب، تودوزی پارچهای |
تجهیزات ایمنی | ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سنسور دندهعقب | ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سنسور دندهعقب، دوربین دندهعقب، اخطار کاهش باد لاستیکها TPMS |
رینگ و لاستیک | ۱۵ اینچ آلومینیومی | ۱۵ اینچ آلومینیومی |
صندلی | تنظیم دستی پشتی صندلیهای جلو | تنظیم برقی پشتی صندلیهای جلو |
سایر تجهیزات | دماسنج روی داشبورد، بازکن درب صندوقعقب از داخل اتاق | دماسنج روی داشبورد، بازکن درب صندوقعقب از داخل اتاق، دسته راهنمای طرح جدید، سنسور نور و باران، جلو آمپر دیجیتال |
قیمت پژو پارس سال XU7P جدید (۲۶ آذر ۱۴۰۳)
مدل | توضیحات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
---|---|---|---|
پژو پارس XU7P | سال | توقف تولید | ۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰ |
برای اطلاع از قیمت انواع پژو پارس صفر در بازار این صفحه از پدال را دنبال کنید.
معایب پژو پارس سال XU7P
- کیفیت نازل بدنه و کابین
- استهلاک بالای قطعات
- هزینههای نگهداری بالا
- ایمنی پایین
- طراحی قدیمی
مزایای پژو پارس سال سفارشی:
- فضای داخلی جادار
- فراوانی قطعات و خدمات پس از فروش
- پیشرانه بهبود یافته با مصرف سوخت کمتر
معایب پژو پارس سال سفارشی با موتور XUP7
این نسخه از پارس نیز همان معایبی را دارد که خانواده پارس در سالیان اخیر با آن دست به گریبان بوده اند. از جمله معایب خودروی موردبحث می توان به طراحی قدیمی، پیشرانه با تکنولوژی منسوخ، ایمنی پایین، کیفیت نازل قطعات داخل کابین و… اشاره داشت. همچنین برخی مالکان پژو پارس سال سفارشی با موتور XUP7 به مواردی از جمله هزینه های بالاتر تعویض روغن اشاره داشته اند که دلیل آن الزام سازنده با استفاده از روغنی ویژه برای پیشرانه XUP7 بوده است.
تفاوت پژو پارس سال سفارشی XUP7 با نسخه معمولی
همانطور که در بالا نیز ذکر شد این خودرو تفاوت چندانی با نسخه های عادی پارس نداشته و اصلی ترین ویژگی آن پیشرانه بهبود یافته XU7 با پسوند پلاس است. پیشرانه یاد شده در برخی بخش ها بهبود یافته تا مشکل واشر سوزاندن آن حل شود و در عین مصرف سوخت نیز کم گردد. البته تمامی تغییرات رخ داده منجر به کاهش قدرت و گشتاور تولیدی شده اند. در نسخه ELX از این خودرو نیز شاهد افزوده شدن امکاناتی به کابین همچون نمایشگر لمسی، سنسور نور و باران، پایش فشار باد لاستیک ها و… هستیم.
جمعبندی
در مجموع باید گفت پژو پارس سال سفارشی تغییر چندانی نسبت به قبل نداشته است و تنها بهبود محسوس آن به پیشرانهای مربوط میشود که هنوز خود را در دنیای واقعی اثبات نکرده است. پارس نیز همچون سایر خودروها از افزایش شدید قیمتها در امان نبوده است و هماکنون از دسترس قشر عظیم خریداران خارج شده است؛ اما در مجموع باید پارس را خودرویی خانوادگی با طراحی نسبتاً مناسب و امکانات قابلقبول برای چنین بازاری دانست. البته اگر خریدار بودجه بیشتری داشته باشد میتواند پژو پارس TU5 را انتخاب کند که صدای کمتر را با نرمی و قدرت بیشتر ترکیب کرده است.
موحد
۱۱ آبان ۱۴۰۱آقا فرانسه یه غلطی کرد 35 سال پیش این خودرو ساخت اززمان فیلم تاکسی 1 نماد فرانسه 30سال گزاشتن کنار ولی توایران چه صلاح هست هنوز تولید میشود آرم پزو دراین خودرو در کشور ما پیر شد
مرتضی
۱۸ آذر ۱۴۰۱داداش پژو که خوبه ناشکری نکن،پراید و نیسان ابی هم هنوز خرید وفروش میشه . ما بدبخت تر از این حرفاییم
علی
۱۹ بهمن ۱۴۰۱این ماشین شاهکار طراحی پنین فارینای ایتالیا بود البته تو سالهای ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۵ ، یعنی برا چهل سال قبل !!! و حتی ماشین سال اروپا هم شد اون زمان ، حال اگه بگیم حتی اگه با همون کیفیت فرانسوی اون سال ساخته میشد با این قیمت ، باز مناسب قشر متوسطمون بود!!! اما نمیدونم چرا استحکام بدنه اش اینقدر کاسته شده ، یکی میدونه چرا؟ فولاد بدنه اش از داخله یا خارج ، و آیا برا کاهش هزینه ، اومدن عمدا ضخامت فولاد بدنه را کم کردن؟!!! اگه کسی میدونه بهمه اطلاع رسانی کنه
رضا
۱۳ آبان ۱۴۰۱سلام هنوز هیچ ماشینی به پای پژو پارس وپژو اس دی نرسیده واقعا سواری محبوب خیلی جوانهاست من خودم بین جک s۵وپارس پارس رو انتخاب میکنم
مهرداد
۲۳ آبان ۱۴۰۱پارس اصالت داره
A1
۱۹ بهمن ۱۴۰۱پیکان که با اصالت تره همون پیکان بخرید تازه وانتشم هست هم اصالت داره هم مردونه تره
مجید
۲۳ دی ۱۴۰۱موافقتم . هنوزم بین ماشینای ایرانی محبوبیت داره
❤BMW❤
۱۹ بهمن ۱۴۰۱باشه :/
محسن
۱۹ بهمن ۱۴۰۱تا زمانی که مردم ما هنوز بعد از گذشت 30 سال میگن این ماشین ماشین خوبه درحالی همین ماشین در کشور های دیگه به عنوان ماشین نمیشناسن و تنها خوبیش اینه که بعد تصادف مستقیم راهی بهشت میشی همون بهتر وضع مملکت همین جور بمونه. بعد میگید ایران لایق بهترین هاست.
محمد
۲۰ بهمن ۱۴۰۱بشلومتی
من ایرانم وطن تون
۴ اسفند ۱۴۰۱درود هموطن همدل باشین همدیگه دوست داشته باشین به هم احترام بزارید و مطالعه کنید اگه روزی رسید همه مردم شیشه پژو پراید پیکان شون پایین نکشن و اشغالشون تو خیابون کوچه نریختن اون روز ما لایق زندگی بهتر هستیم درد هموطن مون درد خودمون دونستیم و خود خواهی کنار گذاشتیم پیشرفت میکنیم
رسول
۲۷ اسفند ۱۴۰۱درروووووووود بر شما
سید محمد موسوی
۲۱ فروردین ۱۴۰۲دروووووود
عدی
۱۵ آبان ۱۴۰۱با سلام
من یک ماهه پارس موتور جدید سوارم.
سوختش خارج شهر 7 لیتر هست با کولر رفتم.شتابش بد نیست.فقط دنده 5 ضعیفه.در کل راضی هستم از پارس xu7p
Mojtaba
۵ فروردین ۱۴۰۲دادا مشکل واشر زدن داره یا نه؟
ساسان
۱۹ آبان ۱۴۰۱آیا پزو پارس xu7p مشکل واشر زدن دارد یانه؟
امیر علی
۱۹ آبان ۱۴۰۱توصیه موکد میکنم این ماشینای آشغال تا زمانی پیش ما محبوب هستن که واردات ممنوع باشه
در اصل ما از بازار خودرو ۵۰سال عقبیم
Jalil
۸ بهمن ۱۴۰۱آره جدیدا صدای تراکتور میده صدایی شبیه ماشینای موتور دیزل گازوئیلی
محمد رستمی
۲۰ آبان ۱۴۰۱سلام من یدونه از این پارس ها خریدم صدای موتورش خیلی مزخرفه اولش که روشن میکنم انگار داخل موتور روغن ندارن تو حرکت هم کنار جدول که راه میرم صدایی شبیه انگشتیهای موتور یا شیم میده.خواستم ببینم اینا همشون همینجوری هستن یا فقط ماشین من اینجوریه
رحمان
۹ دی ۱۴۰۱من tu5 داشتم هم از صفر همینطوری بود صدای انگشتی میداد انگار سوار تیبا بودم فکرمیکردم روغنش کمه. ولی روی ۱۰هزارتا بهتر شد
انبردست
۲۶ دی ۱۴۰۱ی سوال، صدای تیبا با پراید مگه فرق داره؟ 👂گفتی تیبا نگفتی پراید. 😂🧠
امین
۲۹ دی ۱۴۰۱بله صدای تیبا نرم تره چوا فیلر اتومات هستن
Amir ghalandar
۱۰ بهمن ۱۴۰۱اشکال از ماشین شماست البته رانندگی هم تاثیر داره.
مهراب
۱۴ بهمن ۱۴۰۱منم دارم صدای تک تک از پیش تسمه ها و دینام میده احتمالا همین مدلشه
محمد
۳۰ فروردین ۱۴۰۲سلام من پراید یورو۴ دارم مدل ۹۹ همین صدای تک تک میومد از کنار تسمه ها اول گفتم شاید از پولی یا بلبرینگ دینام باشه بردم تعمیر گاه گفت یاتاقان زده …
امیر
۲۵ مرداد ۱۴۰۲حتما سطح روغن کمه. روغن بریز درست میشه
ابراهیم
۲ آذر ۱۴۰۱سلام
من اردیبهشت ۱۴۰۱ صفرش رو خریدم
به نظرم مشکل بزرگ این ماشین عایق بندی ضعیف هست صدای موتور در داخل کابین زیاده ( اصلا صدای موتور به روا خیلی شبیه هست تا پژو) . و اینکه به اندازه تیبا۲ تیز نیست و وقتی گاز میدی یه مکثی داره
و کیفیت وسایل استفاده شده در داخل کابین نرم نیست و صدا میده
علی
۲۴ دی ۱۴۰۱واقعا شتابش از تیبا ضعیف تره ؟
من الان تیبا ۲ دارم میخوام عوض کنم پارس بگیرم
نمیدونم پارس سال بگیرم یا پارس موتور جدید
محسن
۲۹ دی ۱۴۰۱پارس سال و موتور جدید یکی هست
ولی هزینه تعویض روغن ۱۲۰۰.۰۰۰تومان هست چون روغن 0w20 باید بریزی که مخصوص ماشین های یورو5 و هیبریدی هست اگه روغن غیر از این بریزی یاتاقان میزنه
Alireza
۳۰ فروردین ۱۴۰۲پارس tu5 بگیر هم صداش کمتره هم اصطحلاک کمتری داره شتابشم خوبه
محمد
۱ فروردین ۱۴۰۲اتفاقا شتابش خوبه و از دنده مرده tu5 خبری نیست. حدود۲ماه دارم صدای موتور توی دوربالا زیاده ولی دور پایین و سرعت ۱۱۰ تا ۱۴۰ صدای موتور پایینه.که این مشکل دوربالا توی تمام تولیدات داخلی زیاده.
درمورد افت شتاب وگشتاور من چون رانا tu5 داشتم و مسیر سربالایی مشابه را رفتم تست کردم،حقیقتش اون افت شتاب ودنده کشی tu5را ندیدم.حتی بااین نکته که رانا از پارس سبکتر و جمع وجورتره
Mojtaba
۵ فروردین ۱۴۰۲پ شما میگی در مجموع xup7ماشین خوبیه؟
محمد
۶ فروردین ۱۴۰۲درجواب مجتبی والا من ازنظر شتاب و دنده کشی مشکلی ندیدم تا الان وچندتا مسافرت نزدیک ۲۰۰ تا۳۰۰ کیلومتری رفتم مشکل خاصی ندیدم موتورکم صدا و اتاق بدون صدا و بی آزار بوده تاالان. آینده چی میشه از نظر قیمت روغن و استهلاک یا واشر، باید زمان بگذره. ولی اینو میدونم هرماشین داخلی حتی دناپلاس توربو هم بعد از ۱۰۰ هزار تا کم کم عیوبش مشخص میشه و کیفیت خودروهامون کلا پایینه.
مهدی
۲۵ مرداد ۱۴۰۲درپاسخ به ابراهیم شتابش خصوصا دنده ۱ و ۲ حرف نداره عالیه. اگرمکث داره دریچه گاز برقیه.نمیخوام تعریف کنم چون تولیدات داخلی هیچ کیفیتی در برابر خودروی خارجی ندارن که ازش تعریف بشه …
۶ماهه موتورجدید دارم و تازه از مسافرت ۱۶۰۰ کیلومتری شمال رفتم برگشتم سربالایی های ییلاق ماسال و گرمای شرجی جنگل ها باکولر رفتم بدون مشکل و آمپر نزدیک خط وسط نمیرسید وهیچ مشکلی تاالان نبوده.چندتا ماشین سمند و ۴۰۵ و ۲۰۶کاپوت زده بودن بالا و جوش اوردن.جاده پردست انداز اسالم به خلخال رفتم بدون سروصدای داشبورد بوده تا الان که ماشین زیاد خریدفروش کردم همه به سروصدا افتادن.پارس مونتاژ کرمانشاه.
بابت صدای موتور هم سطح روغن پایینه، اضافه کن.
سجاد
۱۲ آذر ۱۴۰۱باسلام و احترام
پژو پارس سفارشی رو از نظر مصرف سوخت امتحانش کردم در جاده صدی ۵٫۵، در شهر صدی ۹٫۵ و ترکیبی تقریباً صدی ۷ می سوزونه، روغن مناسب هم ۲۰، ۵۰ خوبه و جواب میده، در سربالایی هم با دنده ۴ خوب بالا میره اما در دنده ۵ عملکردش در سربالایی خوب نیست، در دنده ۱، ۲ و ۳ صدای موتور داخل کابین میاد اما در دنده های بالاتر هیچ صدایی نمیاد، بطور کلی از ماشینهایی مثل تندر ۹۰، سورن و امثال خودش یه مقدار بالاتره، با صحبتی که با دوستان مکانیک و متخصص ماشین هم داشتم به نظر موتورش از tu5 فعلا بهتر جواب داده البته در بلند مدت هنوز امتحان خودش رو پس نداده
Mahdi
۲۰ آذر ۱۴۰۱سلام.. داداش قصد جسارت ندارم اما بدون اطلاع خواهشا مطلبی رو انتشار نده که یه بنده خدایی ناخواسته بیاد و این اشغالارو بخره tu5 موتور به روز تر و کم استهلاک و کم مصرف تر از xu7 هست. به لطف داشتن 16 سوپاپ و طراحی مناسب.. جوری که هنوز تو خود فرانسه با تغییراتی جزئی داره رو خودروهای تولیدات جدیدشونم هنوز استفاده میشه.. در کل ما بیچاه ره ایم که هنوز tu5رو موتور خوبی میدونیم ولی در حال حاضر تو محصولات تولید داخل میشه بگی جز بهترین هاست.. با تشکر
سامان
۲۳ آذر ۱۴۰۱توی کیفیت tu5 شکی نیست.ولی الان وضع اینطوریه که tu5 ایرانیزه شده اولا ثبتنامش مشکله دوما بازار ازاد خیلی گرونتره. بخاطر یه روغن ارزونتر یا استهلاک شاید کمتر چون چندسال رانا داشتم ازلحاظ شتاب و سرعت روی اتاق سنگین پارس وslx خصوصا باکولر ضعیفه وبه نظر من ارزش نداره ۷۰ میلیون بیشتر هزینه کرد.
و کلا طراحی این موتور برای ۲۰۶ هست. شما از تیونینگ کارا وریمپ کارا هم بپرسید همین را میگن
سعید
۹ دی ۱۴۰۱اون تغییراتی که فرانسه سالها روی اصالت موتورtu5انجام داده و لوازمی که استفاده شده عزیز قابل مقایسه با ما نیست.ما فقط اسم پژورا به یادگار نگه داشتیم.
Hm
۲۸ آذر ۱۴۰۱Tu5 برای آب و هوای مرطوب اروپاست و با بنزین ما زیاد بدرد نمیخوره
داور
۲۶ دی ۱۴۰۱۲۰-۵۰ بریزی، یاتاقان میزنی. زدن ،گفتن. ۰-۲۰ بریز. چیزی که تو دفترچه نوشته. حتی میگن اگه نمایندگی اصرار کرد هم نباید روغن دیگه بریزی، چون خطر جدیه.
محسن
۲۹ دی ۱۴۰۱منم پارس موتور جدیدxu7p دارم.نمایندگی تاکید کرد غیر روغن 0w20 روغن دیگه داخلش نریز که یاتاقان میزنه.شما که فرمودید روغن 20w50 جواب میده آیا کسی امتحان کرده؟
و شما از کجا میدونی این روغن جواب میده؟
چون واقعا روغن 20 هزینه بالایی داره 1.200.000هر تعویض روغنه
وحید
۹ بهمن ۱۴۰۱سلام من خودم پارس xu7pدارم و بایستی روغن ۰۲۰ بریزید چون موتور به این روغن پیشرفته طراحی شده درسته که هزینه تعویض روغنش ۱۵۰۰ میشه اما جز بهترین روغنها با سطح کیفی خیلی بالاست و از همه مهمتر بعد از هر تعویض به راحتی ۱۰ هزار کیلومتر راه میره بدون کوچکترین فشاری
سامان
۱ فروردین ۱۴۰۲روغن ۵لیترمیخواد و۲۰ حتما .
راجع به قیمت هم شما ۱۰ ۴۰ خوب هم ۵لیتر بریزی زیاد فرقی نمیکنه شاید ۳۰۰ ت۴۰۰ت باید بیشتر هزینه کنی، که توی سرجمع استهلاک و هزینه های سالیانه ماشین ،بنزین و بیمه ولاستیک و… این مابه التفاوت قیمت روغن مشکل مهمی نیست.از طرفی باافزایش تولید مطمئنا تولید روغن هم افزایش پیدامیکنه.
محسن
۲۹ دی ۱۴۰۱خودم قبلا tu5 داشتم اما این موتور جدید واقعا عالیه شتاب عالی کم صدا و مصرف حدودا با تیوفایو برابره
بشخصا از xu7pبیشتر راضی هستم تا tu5
چون تیوفایو نسبت به پلاس کند هست شتاب نداره تو سربالایی کم میاره
اصطحلاک تیوفایو خیلی بیشتره تا پلاس تعویض استکانی فقط 2500 غیر از دست مزد هزینه داره چون cvvt هست
M
۱۹ دی ۱۴۰۱درجواب سجاد ، راننده حرفه ای فقط تو و دیگه بس ، آخه کی با دنده ۵ میره سربالایی که تو میری ، برادر باهوش موتور جدیدهای پارس روغنشون ۲۰.۵۰ نیست و درجش اس ان 0.20 هست ، برو روغن ماشینتو عوض کن تا گیرپاژ نکرده ،
تایادم نرفته بگم که ماشین های موتور ۲۰۰۰ ،۱۶ سوپاپ دنده پنج شون تاثیر داره روی سرعت و زیر موتور ۲۰۰۰ فقط موتور سبک میکنه تا فشار نیاد به موتور ، امتحان کن اگر با دنده ۴ ۱۸۵ تا پر کردی و دادی دنده ۵ سرعتت بیشتر نمیشه ، و میاد روی ۱۸۰ تا و دور موتور ۱۰۰۰ تا میاد پایین و صدا قطع میشه چون دیگه فشار روی ماشین نیست .
راننده های حرفه ایی که موافق و کی مخالف نظر منه ، اگر اشتباه یا صحیح گفتم بگید.
سامان
۲۳ دی ۱۴۰۱بعضیا با بدگویی از ماشینای ایرانی فکرمیکنن الان توی ایران فروش فوری مرسدس بنز و بی ام و یا تویوتا هست با وام بلندمدت بدون کارمزد ولی ما اومدیم پژو و سمند تحویل ۶ ماهه بخریم سوارشیم. خب مومن الان چیزی نیست که بخریم همینم داریم با بدبختی وگرونی میخریم . بااین گرونی سرسام اور همینم تونستی بخری باید روزی صدبارخداراشکرکنی.
امیرحسین
۲۸ دی ۱۴۰۱سلام وقتتونبخیر، ای کاش قیمت بازار خودرو ها هم مثل قیمت کارخانه آنها بود، تا مردم کمتر سختی بکشن، لطفا ساختارها رو بهبود ببخشید
توتون
۲۸ دی ۱۴۰۱یک فیلم از 207نشون میداد که طرف توی کشور خارجی ماشین را برده بود تعمیرگاه ولی تعمیرکاران میگفتند این موتور متعلق به 207نیست .خدا از دزدها نگذره که مردم بیچاره ای هستیم هیچی نداریم هیچی .
Jalil
۸ بهمن ۱۴۰۱Tu5
حسین
۲۰ بهمن ۱۴۰۱موتور ۲۰۷ چیه ؟ موتور tu5
این موتور این همه سال در ۲۰۶ بود و داخل اروپا عرضه شد!
پس چرا اون یارو میگفت این چه موتوری هست؟
روغن و فیلتر موتور tu5 اون یارو هم با ۲۰۷ قدیمی ها یکی بود چون tu5+ که موتور پژو ۳۰۱ هست ، نبود!!
اصلا اون فیلم قابل باور نبود.
مجید
۶ فروردین ۱۴۰۲داداش tu5 و tu3 که دیگه نیست روی خودروهای 2023 فرانسه. موتور ۲۰ سال پیشه. الان 7 نسل جدید موتور زدن دیگه مصرف و استهلاک خیلی اومده پایین. بعد هم شما نگاه نکن به تولیدات داخلی . اگر tu5 هم باشه بهترین جنس و مواد درجه یک کارشده . نه ایرانی که موتور خاموش میکنی آمپر چسبیده به خط آخر و ماهی یکبار سنسور میسوزه وشتاب ثانویه نداره وجالبه که روی هرماشینی هم نصب کردن. من ۲۰۶ تیپ دوtu3از اقوام دیدم مدل ۱۴۰۰ واشر سوزونده بود
امیرحسین
۲۹ دی ۱۴۰۱سلام میخوام ی ماشین بخرم گیر کردم ک موتور tu5 بخرم یا موتور جدید لطفاً راهنمایی کنید کدومش بهتره
tu5 یا xu7p
D
۷ بهمن ۱۴۰۱موتور tu5 قدرتش ۱۰۷ اسب بخاره این مدل ۹۷ اسب مطمئناtu5 بهتر از اینه گول بزک دوزکشو نخورید شما هر آپشنب بخواهید میتونید با ۵ میلیون هزینه خودتون بهtu5اضافه کنید .
سید ابوالفضل موسوی
۱۲ بهمن ۱۴۰۱حتما TU 5 بخر موتور بهتر روغن ارزانتر
حسین
۲۰ بهمن ۱۴۰۱Tu5 بگیر
کیت مکش و شمع بوش هم براش بگیر
ولی هدرز نذار
D
۷ بهمن ۱۴۰۱سلام
موتورش ۱۰ اسب ضعیف تر شده موتور TU5قدرتش۱۰۷ اسب بود . مطمئن باشید خودرو خوبی نخواهد بود ، در دراز مدت به این نظر خواهید رسید.
محمد
۱۵ فروردین ۱۴۰۲داداش باهاش رانندگی نکردی افت شتاب کمتره .موتورtu5 مشکل شتاب ثانویه داره. کیفیتش را نظر نمیدم زمان میخواد ولی دنده معکوس کمتری میخواد.
سید ابوالفضل موسوی
۱۲ بهمن ۱۴۰۱تعویض روغن خیلی گرون قیمت میشه از روغن 020 استفاده باید بشه 1.300.000 تومان
نویدی
۲۰ بهمن ۱۴۰۱یه ماشین ناامن و بی کیفیت،405 بزک شده.
من شاهین رو به پارس ترجیح میدم،از همه نظر برتری داره.امنیت،زیبایی،شتاب،آپشن،هندلینگ،پلتفرم ژاپنی…
مهدی
۲۰ بهمن ۱۴۰۱سلام. من پارس tu5مدل 98دارم با 48000 کیلومتر کارکرد.
مزایا: صندلیهای راحت.اتاق و صندوق جادار. کولر و بخاری عالی. دید در همه جهات خوب. مصرف کم.حدود ۸/۸ لیتر در شهر با کولر و حدود ۶ لیتر در جاده با سرعت ۱۲۰ کیلومتر. خدمات بعد از فروش خوب.
معایب: صدای زیاد موتور و اتاق. کشش و شتاب کم مخصوصا وقتی ظرفیت ماشین تکمیل باشد. ترمزهای غیر قابل اعتماد و ضعیف. بدنه حلبی مانند . قطعات بی کیفیت و استهلاک بالا.
ایلیا
۲۰ بهمن ۱۴۰۱موتورش واقعاً ضعیفه….کاش موتورش EF7 توربو بود….ولی خب چه فایده جفتشون بی کیفیتن
ا . ه . ب
۲۷ بهمن ۱۴۰۱سلام
من از سال ۹۵ تیو فایو lx دارم.
به جرات بهتون می گم بهترین ماشین ایرانیه
۴۰۵ و زانتیا و ۲۰۶ و سوناتا داشتم.
هم شتابش برا شهر خوبه و هم راحتی و سواری نرمش برا جاده خوبه.
بطور کلی از معدود ماشین های ترکیبی ایران خودروه که خوب از آب در اومده.
برای خانواده خیلی مناسبه
یادم رفت بگم که هم خیلی کم مصرفه ( صدی ۷) و هم خیلی کم اصطحلاکه.
در خریدش شک نکنین
نویدی
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ماشین ناامن و حلبی مناسب خانواده نیست.
ا . ه . ب
۲۷ بهمن ۱۴۰۱البته خدمت عزیزانی که می خوان این ماشینو بخرن عرض کنم که من اطلاعی از مدلهای بالای tu5 ندارم و نمی دونم کیفیتش چه جوریه مدلهای ۹۴ ، ۹۵ ، ۹۶ که خیلی خوب بودن.
غیرت ایران
۱۲ اسفند ۱۴۰۱سلام
به ایران و ایرانی
من یه رانا مدل 96دداشتم . متاسفانه فروختم ویه پارس موتورxup7گرفتم الان پنج ماهی هست دارمش .اصلا به پای رانا موتور tu5 نمیرسه الان با خواندن نظرات دوستان ازفروختنش نامید شدم.لازم به ذکرتوی این پنج ماه درحدیه ماشین معمولی بدون هیچ گونه اذیت کردنی بوده.فقط همین سرو صدا در ها و قسمتهای دیگه مشکلم بود اون صدای زیادی نیست فقط.صدای موتورش نصبت به رانا بیشتر هست.
مرتضی
۶ فروردین ۱۴۰۲دوست عزیز که رانا فروختی پشیمونی. کاری نداره بفروش همون رانا ۹۵ رابخر این که مشکل خاصی نداره. رانا فروشنده اش زیاده . من چندسال رانا سال داشتم ماشینی به بی کیفیتیش ندیدم. اتاق و داشبورد بی کیفیت ودرها و ستون از صفر صدا میداد و ماشین سواری خشک و صندلی های بی کیفیت و اتاق تنگ داشت. مگر توی سری جدید پانوراما مشکلاتش حل شده باشه.
نیما
۱۳ اسفند ۱۴۰۱آقا تروخدا کسایی که از xupبد میگن یا دلالن یا اصلا سوار نشدن tu5داشتیم خدایی خیلی از tu5بهتره هم شتاب هم مصرف هم قدرت فقط کالیبره یرو پنج داره با یه ریمپ ساده اوکی میشه هم کپ دریچه ی گاز هم توان ۳۰درصدی بهتون میده منبع انبساط داره بعد چیپسر فکنم بهش میگن اگه درست گفته باشم که دیگه واشر نمیزنه دما فن پایین تر میزنه خدایی حرف ندارن کسایی که میخوان پارس بگیرن بهترین گزینست رانندگی باهاش لذت بخشه سوت کش فابریک هم داره گاز میدی یه سوت قشنگی داره آدم وسوسه میکنه واسه سرعت خدایی سرگاز ۱۹۰تا میره دنده چهار
Mojtaba
۵ فروردین ۱۴۰۲,عزیز پ ماشین xup7در مجموع واشر نمیزنه؟
هزینه روغنش هم دردش خوردنیه
بالاخره آدم میتونه اونو ی غلطی بکنه
من فقط مشکلم اینه ک یوقت واشر نزنه مثل خیلی از ماشینای سال
JaMsHiD
۲۲ اسفند ۱۴۰۱یک جوری تومار طراحی داخلی و خارجی و مشخصات فنی نوشتید آدم فکر میکنه تو این بروزرسانی ماشین چهار چرخ محرک شده و یه انجین توربو دویست و پنجاه اسبی رو ماشین سوار شده ! همونه بابا فقط دوتا پلاستیک رو داشبوردو عوض کردن و یه پوسته پلاستیکی روی انجین xu7 عوض کردن شده ایکس یو سون پلاس و شیشه دودی عقب و داخل چراغ تغییر کرده که مکانیکی سر کوچه هم میتونه با دویست تومن سر و ته کار رو هم بیاره
ملت
۱ فروردین ۱۴۰۲سلام برهمگی
درسته که لیاقت ایرانی خیلی خیلی بالاتر از این حرف هاست و برترین شرکت های خودرو سازی باید منت ایرانی رو بکشن ،اما با این شرایط اقتصادی کشور ،مساله ای که باعث می شه به سراغ اینچنین خودروهایی بریم فقط بحث هزینه است و تمام وگرنه الان به جای بحث در مورد پژو پارس و سمند و…. راجع به خودروهای به روز دنیا بحث می کردیم .باز هم خدارو شکر پیاده نیستید،اگه پول خریدش و هزینه های نگهداریش رو دارید ماشینی بخرید که خودتون و خانوادتون در آسایش باشید حالا می خواد پژو پارس باشه یا بنز و BMW،کاش خودرو سازهای ما ماشین های محکم و ایمن بسازن تا تلفات تصادف کم و کمتر بشه
پوریا چالش
۲۴ اسفند ۱۴۰۱دقت کنید دوستان این افرادی ک کامت گذاشتن جز کاربران حرفه ای پدال نیستن پس نگران نباشید ک این حلبی اینقد محبوبه ن نیس ماشین ندیدن ک میگن پارس خوبه من باشم همون 405میخرم
سعید
۱۵ فروردین ۱۴۰۲پوریا حالا ۴۰۵جنسش حلبی نیست فولاد ۷ لایه است؟ آمارفوت با ماشینای داخلی سربه فلک کشیده. لااقل میگفتی تویوتا پرادویی سراتویی سوناتایی …
همه ماشینای داخلی بی کیفیتن
Amir
۲۸ اسفند ۱۴۰۱واقعا جای تاسف داره روکش صندلی و گرمکن و تغییرات بسیار جزعئ رو آپشن میدونند دنیا سمت هیبرید و پیشرفت واقعی خودروهاشه کم باقی خودروهاشون هم زمین وهم هوا پرواز کنه ایران خودرو آپشن نور و باران تونسته اضاف کنه بعد چهل سال افتخارم میکنه کلی هم میکشه روش تازه
علی
۴ فروردین ۱۴۰۲سلام . خودروهای ایران خودرو بخصوص پژو پارس مزخرف هستند و پر از ایراد فنی . مدل صفر ۱۴۰۱ گرفتم اشکالات ذیل را دارد :
روغن ریزی از گیربکس
دنده یک گیر دارد و جا نمی رود .
چراغهای سقف و مه شکن روشن نمی شود .
رادیو ضبط پس از یک هفته از کار افتاد.
استارت دیر می زند
آب پاش برف پاکن سمت راننده کار نمی کند .
و به شدت تا می تونستن و جا داشته از مواد پلاستیکی نامرغوب استفاده کردن .
و مطمئن باشید خطوط تولید پژو پارس کنترل کیفیت ندارد !
سامان
۶ فروردین ۱۴۰۲درجواب علی .من طرف خودروی داخلی را نمیگیرم . ولی این که شما گفتید من چند ماهه تحویل گرفتم و چندتا از همسایگان هم گرفتن هیچکدوم این ایرادات را نداشته. یا خودروی شما مشکل دار تحویل گرفتید که مقصر شماییدو مشخصه امکان نداره چراغ سقف خراب باشه یا برف پاکن خراب را در شرکت تحویل بدن به شما. مرد مومن دیگه پراید وتیبا هم این ایراداتو نداره. یا احتمال زیاد دارید تخریب میکنید.
آریسان 2
۹ فروردین ۱۴۰۲سلام. برای استفاده باری شخصی آریسان 2 خریدم که موتور xup گازسوز روشه. خوبه. خودم تنها هستم تو شهر دیگه با سواری نمیرم با همین میرم. صدا موتور تو دور بالا خیلی زیاده. شتابش بیشتر از tu5 هست. دنده مرده خوبی داره. سربالایی جون خوبی داره. رو 110 تا دنده 5 صدا موتور نرماله. دور بالا سواریش دیگه خونوادگی نیست. از موتور قدیم کاملا بهتره به خصوص رو گاز. نمایندگی هر 10 هزارتا 1 و 300 برا روغن و فیلتر پیاده می کنه. همونو 10w40 هفتصد میندازه برانون. بیرون 800 تومن و 400 میشه به ترتیب. در مجموع اگر سواری شخصی می خواید موتور 16 سوپاپ در اولویت هست.
علی
۱۳ فروردین ۱۴۰۲یه اشغال به تمام معنا … فیس دهه ۹۰ و موتور افتضاح … ولی خدایی ملت از بس خر سوار شدن … این ماشین براشون خداست
مرتضی
۱۴ فروردین ۱۴۰۲درپاسخ به علی ، کسی ماشین ایرانی براش خدانیست گرونی و کمبودو قرعه کشیه چاره نداریم، این وضع مملکته که شماهم شاهد هستی.اگر وضع مالی ت خوبه که ۴میلیارد بدی هیوندا و کیا ،دیگه اینجا اومدی که چی؟اگر نه که همه ماشینای داخلی همین وضعه. حالا یکی بده یکی بدتر.
مهدی
۲۹ فروردین ۱۴۰۲پژو پارس elxبا موتور xu7pسفارشی مدل 1402 تحویل 16اردیبهشت برا فروش گذاشتم مشتری زنگ بزنه
***