پژو پارس یا همان پرشیا یکی از قدیمیترین محصولات ایرانخودرو است که حالا با قیمتهای نجومی در نسخه سال جولان میدهد. پارس به عنوان فیس لیفتی ماژور از ۴۰۵ معرفی شد و در زمان خود جزو شاخصترین محصولات ایرانخودرو محسوب میشد.
پارس را میتوان بهترین حرکت این شرکت در طی این چند دهه دانست که این خود از ضعف دردناک صنعت خودروی کشور در ارائه محصولات روز و مدرن حکایت دارد. نکته عجیب و جالب اینکه ایرانخودرو از پارس به عنوان خودرویی لوکس نام میبرد، خودرویی که از هر جنبه و استانداردی جزو محصولات از رده خارج و منسوخ شده در بازارهای جهانی خواهد بود. پارس از سال ۷۹ تاکنون روی خط تولید قرار دارد و طی این سالها با نسخههای مختلفی همچون سال، دوگانهسوز، ELX، LX و… تولید شده است. طی هفتههای آتی نسخه جدیدی از این خودرو با نام سال سفارشی و سفارشی ELX در دسترس خواهد بود که مهمترین تغییر آن نصب پیشرانه بهبود یافته با نام XU7P است. با ما همراه باشید تا این خودرو را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.
طراحی خارجی پژو پارس سال سفارشی با موتور XUP7
ظاهر پارس سال سفارشی تفاوتی با نسخههای استاندارد ندارد. همانطور که گفته شد پارس جدیترین و بهترین تلاش ایرانخودرو در فیس لیفت ساختههای قدیمی خود است ولی آنچه بهطور واضح به چشم میآید قدیمی بودن ظاهر این خودرو در مقایسه با محصولات روز دنیاست. البته باید اذعان کرد طراحی پارس در مجموع نسبت به آنچه هر روزه در خیابانها میبینیم هماهنگتر است. پارس از پلتفرم و بدنه مشترکی با ۴۰۵ سود میبرد ولی دارای چراغها و زههای متفاوتی نسبت به آن است. از موارد قابلذکر در پارس سال سفارشی ELX میتوان به رینگهای آلومینیومی و شیشههای دودی اشاره کرد. بدنه این خودرو در نهایت سادگی طراحی شده است و خبری از خطوط منحنی روی آن نیست که اگرچه این موضوع باعث کهنگی طراحی آن می شود اما از طرفی کاهش هزینههای صافکاری و رنگآمیزی در صورت تصادفات را در پی دارد. نکته تأسفبرانگیز که اخیراً نیز بحثبرانگیز جلوه می کند افت محسوس کیفیت بدنه است و مالکان با انتشار ویدیوهای متعددی از نازکی ورق بدنه و کیفیت نازل آن شکایت داشتهاند.
طراحی داخلی پژو پارس سال سفارشی
مهمترین تغییر پارس از سال ۹۳ تاکنون در بخش داخلی آن رخ داده است یعنی جایی که شاهد داشبوردی به اصطلاح سوناتایی (!) هستیم. اگرچه طراحی این بخش انتقاد خاصی ندارد ولی از نظر کیفیت نسبت به قبل پسرفت داشته است و با گذشت زمان به سر و صدا میافتد. در پارس سال سفارشی جدید مواردی همچون پشت آمپرهای متفاوت، دسته راهنمای جدید و تریم دو رنگ دیده میشوند.
مشخصات فنی پژو پارس XU7P
مهمترین تغییر پارس سال سفارشی جدید به پیشرانه ارتقا یافته موسوم به XU7P مربوط میشود که اگرچه از نظر مصرف سوخت و آلایندگی بهبود یافته است اما قدرت و گشتاور کمتری نسبت به پیشرانه قدیمی XU7 تولید میکند. ایرانخودرو مدعی است این پیشرانه قدرت ۹۷ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۶ نیوتون متری (پیشرانه قدیمی XU7 قدرت ۱۰۰ اسبی و گشتاور ۱۵۳ نیوتون متری تولید میکند) دارد که این قدرت و گشتاور به لطف ایجاد تغییراتی در برخی قطعات همچون میلسوپاپ، سرسیلندر و… ایجاد میشود. طبق اظهارات ایرانخودرو، دور پیشرانه در دنده نهایی کاهش یافته است تا علاوه بر کمتر شدن سر و صدای پیشرانه مصرف آن نیز کاهش یابد. همچنین گفته میشود یکی از مهمترین معضلات پیشرانه قدیمی XU7 یعنی خرابی واشر سرسیلندر در پیشرانه XU7P رفع شده است هرچند این موضوع باید در عمل ثابت شود.
ایرانخودرو میگوید مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه اصلاح شده به حدود ۷ لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است که کاهش قابلتوجهی را نسبت به مصرف ۹ لیتری پیشرانه XU7 نشان میدهد.
مشخصات فنی پژو پارس سال سفارشی با پیشرانه XU7P | |
کد کلاس (های) خودرو | ۳۵۱۰۳ |
نوع موتور | XU7 P |
حجم موتور (cc) | ۱۷۶۱ |
حداکثر توان موتور (hp) | ۹۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور (Nm) | ۱۴۶ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه |
نسبت تراکم | ۹.۳ |
تعداد سوپاپ | ۸ |
نوع سوخت سازگار | بنزین بدون سرب اکتان ۸۷ و ۹۵ |
سیستم انژکتوری | پاشش چندنقطهای |
حداکثر سرعت (km/h) | ۱۸۵ |
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) | ۱۲ |
سیستم انتقال قدرت | ۵ دنده دستی |
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km) | ۷.۰۶ |
طول خودرو (mm) | ۴۴۹۸ |
عرض خودرو (mm) | ۱۷۰۴ |
ارتفاع خودرو (mm) | ۱۴۱۰ |
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) | ۲۶۶۹ |
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) | ۱۱۶۵ |
حجم فضای صندوقعقب (Lit) | ۴۷۰ |
گنجایش مخزن سوخت (Lit) | ۶۶ |
گارانتی | ۳ سال یا ۶۰/۰۰۰ کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد) |
امکانات و تجهیزات پژو پارس سال
پژو پارس سال سفارشی XU7P و پژو پارس سال سفارشی ELX از نظر تجهیزات تفاوت زیادی با نسخه عادی ندارد و تنها برخی موارد همچون پشت آمپرهای جدید، دسته راهنمای متفاوت، سنسور نور و باران و… به آن افزوده شدهاند. در جدول زیر میتوانید امکانات و تجهیزات این دو مدل را مشاهده کنید:
پژو پارس سال سفارشی با پیشرانه XU7P | پژو پارس سال سفارشی ELX با پیشرانه XU7P | |
کد کلاس (های) خودرو | ۳۵۱۰۳ | ۳۵۱۰۲ |
ترمز | سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمزهای جلو دیسکی و ترمز عقب دیسکی | سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، ترمزهای جلو دیسکی، ترمز عقب دیسکی |
کیسه هوای ایمنی | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
فرمان | هیدرولیکی، کلیدهای کنترل روی فرمان (MFC) | هیدرولیکی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC) |
سیستم تهویه | اتوماتیک | اتوماتیک |
سیستم صوتی | رادیو پخش | مالتی مدیا |
چراغها | چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشهخوان | چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشهخوان، چراغهای عقب دودی، چراغخطر سوم سقفی |
آینهها | آینههای جانبی برقی راهنمادار | آینههای جانبی برقی تاشونده راهنمادار |
شیشهها | شیشهبالابر برقی درهای جلو و عقب، شیشههای عقب دودی | شیشهبالابر برقی درهای جلو و عقب شیشههای عقب دودی |
تزئینات | تریم دورنگ، قطعات دکوراتیو طرح چوب، تودوزی پارچهای | تریم دورنگ مشکی – کرم، قطعات دکوراتیو طرح چوب، تودوزی پارچهای |
تجهیزات ایمنی | ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سنسور دندهعقب | ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سنسور دندهعقب، دوربین دندهعقب، اخطار کاهش باد لاستیکها TPMS |
رینگ و لاستیک | ۱۵ اینچ آلومینیومی | ۱۵ اینچ آلومینیومی |
صندلی | تنظیم دستی پشتی صندلیهای جلو | تنظیم برقی پشتی صندلیهای جلو |
سایر تجهیزات | دماسنج روی داشبورد، بازکن درب صندوقعقب از داخل اتاق | دماسنج روی داشبورد، بازکن درب صندوقعقب از داخل اتاق، دسته راهنمای طرح جدید، سنسور نور و باران، جلو آمپر دیجیتال |
قیمت پژو پارس سال XU7P جدید
مدل | توضیحات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
تاریخ به روز رسانی: ۹ آذر ۱۴۰۳
برای اطلاع از اخرین اخبار و بررسی خودرو های وارداتی جدید این صفحه از پدال را دنبال کنید.
معایب پژو پارس سال XU7P
- کیفیت نازل بدنه و کابین
- استهلاک بالای قطعات
- هزینههای نگهداری بالا
- ایمنی پایین
- طراحی قدیمی
مزایای پژو پارس سال سفارشی:
- فضای داخلی جادار
- فراوانی قطعات و خدمات پس از فروش
- پیشرانه بهبود یافته با مصرف سوخت کمتر
معایب پژو پارس سال سفارشی با موتور XUP7
این نسخه از پارس نیز همان معایبی را دارد که خانواده پارس در سالیان اخیر با آن دست به گریبان بوده اند. از جمله معایب خودروی موردبحث می توان به طراحی قدیمی، پیشرانه با تکنولوژی منسوخ، ایمنی پایین، کیفیت نازل قطعات داخل کابین و… اشاره داشت. همچنین برخی مالکان پژو پارس سال سفارشی با موتور XUP7 به مواردی از جمله هزینه های بالاتر تعویض روغن اشاره داشته اند که دلیل آن الزام سازنده با استفاده از روغنی ویژه برای پیشرانه XUP7 بوده است.
تفاوت پژو پارس سال سفارشی XUP7 با نسخه معمولی
همانطور که در بالا نیز ذکر شد این خودرو تفاوت چندانی با نسخه های عادی پارس نداشته و اصلی ترین ویژگی آن پیشرانه بهبود یافته XU7 با پسوند پلاس است. پیشرانه یاد شده در برخی بخش ها بهبود یافته تا مشکل واشر سوزاندن آن حل شود و در عین مصرف سوخت نیز کم گردد. البته تمامی تغییرات رخ داده منجر به کاهش قدرت و گشتاور تولیدی شده اند. در نسخه ELX از این خودرو نیز شاهد افزوده شدن امکاناتی به کابین همچون نمایشگر لمسی، سنسور نور و باران، پایش فشار باد لاستیک ها و… هستیم.
جمعبندی
در مجموع باید گفت پژو پارس سال سفارشی تغییر چندانی نسبت به قبل نداشته است و تنها بهبود محسوس آن به پیشرانهای مربوط میشود که هنوز خود را در دنیای واقعی اثبات نکرده است. پارس نیز همچون سایر خودروها از افزایش شدید قیمتها در امان نبوده است و هماکنون از دسترس قشر عظیم خریداران خارج شده است؛ اما در مجموع باید پارس را خودرویی خانوادگی با طراحی نسبتاً مناسب و امکانات قابلقبول برای چنین بازاری دانست. البته اگر خریدار بودجه بیشتری داشته باشد میتواند پژو پارس TU5 را انتخاب کند که صدای کمتر را با نرمی و قدرت بیشتر ترکیب کرده است.
سعید
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام دوستان
به نظر شما پژوپارسtu5بخرم یا پژو پارس سفارش موتور جدیدxu7p
میخوام ثبت نام کنم این بار که ثبت نام شروع بشه؟لطفا راهنمای کنید.تشکر
سعید
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲Tu5 بهتره . کم سوخت کم استهلاک
N
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲من پارس موتور جدید مربوط به سایت خراسان را گرفتم خدایی کیفیتش خوبه هم بدنش محکم بود مصرف هم پایین بود صدای اضافه هم نداره صدای موتور هم داخل نمیاد از tu5جدید خیلی بهتره
لطفی
۴ تیر ۱۴۰۲معمولا هر کسی، سعی میکنم ماشینی روکه خودش سوار میشه بهتر جلوه بده و بگه مثلا فلان ماشین با فلان موتور بهتره! شما اگه قصد خرید دارید بهتره سایتهای تخصصی معتبر و مختلف را مطالعه و اطلاعات جمع کنید و یادداشت کنید و در نهایت انتخاب بهتر را انجام بدید . نظرات دیگران را هم مطالعه کنید و از تجربیات دیگران استفاده کنید. ولی بقولی ( وقتی کفشی را انتخاب کرده و خریدید، دیگه تو راه بازگشت جلوی هیچ کفش فروشی توقف نکنید) چون ممکنه کفش بهتری را در جای دیگه ببینید و. باعث دلزدگی از کفش خودتان بشه.
اگه ماشین گرفتید ، مبارک باشه ، انشالله به سلامتی و دلخوشی سوار بشید. اما اگه هنوز مردد هستید بهترین کار اینه که چند روز در سایتهای مختلف و تخصصی بگردید و مطالعه کنید. کلا بهتره آنچیزی را بخرید که در ذهن داشتید، وگرنه کافیست یک ایراد جزیی داشته باشد، همیشه ته دلتان خواهید گفت ایکاش به حرف این و آن توجه نمیکردم همان رومیخریدم.
در ایران انتخاب زیادی نداریم. پس سعی کنید ماشینی را بخرید که عمر بیشتر و دردسر کمتری داشته باشد. مبارک است.
رامین قربانی
۲۴ آبان ۱۴۰۲سلام فقط tu5 بخر اگر هم داری tu5 lx elx سفارشی بخر مخصوصا مدل ۹۷ عالی بودن
بنده خدا
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲معلومه ک tu5 بهتره این ماشین شاید از لحاظ موتور خوب باشه ولی از tu5 بهتر نیست بعدش اینکه بدنه این ماشین اصلا خوب نیست
علیرضا
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲دقیقا راست میگی بدنه tu5 رو از فایبرگلاس میسازن ولی بدنه اینو با حلب روغن نباتی میسازن
tu5 فقط از نظر فروش و حفظ ارزش پول بهتره
مرتضی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲بدنه فرق داره چه حرفیه؟بدنه این ماشین باtu5 چه فرقی داره دقیقا؟
موتور tu5 روغنش ۳۰۰ ت ارزونتره ولی ازلحاظ شتاب و مصرف فرقی نداره
سهند
۲۴ مهر ۱۴۰۲درسته ۱۰۰ درصد تیوفایو بهتره ولی نه رو اتاق پارس با ۴ تا سرنشین بنداز تو کفی ببین ماشین چجوری کم میاره یا تو سربالایی
حسین
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ولا من که سفارشی سبتنام کردم حنوض تهویل نگرفتم حالا تا بینم چجوریه
N
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲من موتور جدیده رو تحویل گرفتم دوبرابر به tu5می ارزد
مهدی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام تیو فایو هم داشتی قبلا مقایسه کردی منم xu7pثبت نام کردم
سجاد
۲۵ مهر ۱۴۰۲من هم از افراد زیاد شنیدم میگن موتور جدید بهتره
چرا چون در ایران هر چیزی همون اولش خوبه پس نتیجه می گیرم خوبه بخیرید توکل برخدا یاعلی
A
۲۱ خرداد ۱۴۰۲یاخدا ۶ تا غلط املایی تو یه جمله😀
Amir
۱۲ مهر ۱۴۰۲سخت نگیرید ، تا بهمون سخت نگذره 😂
مجید
۲۲ خرداد ۱۴۰۲حسین داداش ۶ تاغلط املایی . 😁😁😁
خوندی یبار جمله رو؟؟؟ چرا اخه
رضا
۶ فروردین ۱۴۰۳سلام
من خودم پژو پارس سال سفارشی با موتورXU⁷P دارم. خداوکیلی الان ده ماه و شش روزه که خریدم
انصافا و به دور از تعصب ،واقعا به تمام معنی یه آشغاله.
اولا اینکه میگن مشکل واشر سر سیلندر حل شده هنوز ثابت نشده ولی خیلی خیلی ایرادات موتوری و برقی داره. بعد از شش ماه استفاده کردین دستتون میاد من چی میگم.
محمد رضا حیدری
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲بوشهر
علیرضا
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲طبق اعداد نسبت به xu7 هم قدرت هم گشتاور کم شده (بعضی سایتای خودرویی با انتشار اعداد پرت میخان بگن قضیه برعکسه (۱۰۰ اسب شده ۹۷ و ۱۵۳ نیوتن شده ۱۴۶)
سیستم خنک کننده تغییر کرده و منبع انبساط براش گذاشتن
گشتاور به دور های بالاتر منتقل شده که هم خوبه هم بد
پول روغن موتور بنز رو برای سواری پارس باید بدیم
ضرایب گیربکس تغییر کرده هم خوبه هم بد
حساسیت به کیفیت و اکتان بنزین زیاد شده به خاطر ضریب تراکم بالاتر
روی cng به خاطر ضریب تراکم بالاتر نسبت به xu7 قدرت بیشتری تولید میکنه
راهنمای بغل حذف شده و گلگیر پژو ۲۰۰۰ مدل ۷۲ رو میتونید روش وصل کنید که واقعا راهنمای روی گلگیر مهمه و راهنمای روی آینه بغل اصلا توی دید نیست
انشاالله موارد مثبت به منفی بچربه
به تجربه میگم تا وقتی حداقل ۶ ماه با یه ماشین رانندگی نکردین به طور قطع نظر ندین
محمد
۱۰ خرداد ۱۴۰۲سلام دوستان
عذر میخوام کسی هم هست که ماشین رو مدتی سوار شده باشه و روی تجربه شخصی خودش اینجا نظرشو با بقیه به اشتراک بزاره؟
دوستان همه یا از اطلاعات سایتها استنباط خودشونو مینویسن یا نقل قول از دیگران
لطفا اگر کسی تجربه رانندگی داره نظرشو بگه استفاده کنیم
متشکرم
محسن
۱۴ خرداد ۱۴۰۲بنده 6ماه تحویل گرفتم واقعا ماشین خوبی هم از نظر مصرف سوخت هم از شتاب و سواری در ضمن صدای موتور دامادمان نسبت به tu5خیلی کناره
علی مدبر
۱۴ تیر ۱۴۰۲میشه فارسی صحبت کنی متوجه نشدم دامادمان چی،،،
رضا
۱ آذر ۱۴۰۲میگه صدای موتور دامادمون عالیه
😄😄😄😂
Amir
۱۲ مهر ۱۴۰۲سلام، دوستان، من اطلاعات زیادی از پژو پارس ندارم. و( elx) xup7 ثبت نام کردم و الان طرح تعویض پیامش برام اومده که میتونم پژو پارس xu7p تعویض و تحویل بگیرم در صورت تمایل، نظر شما چی هست ؟ خودروی ثبت نامی بیارم یا خودروی xy7p ؟ در مورد پژو پارس اطلاعات زیادی ندارم ، لطفا در صورت اطلاع، جواب دهید
بابک صادقی
۵ مرداد ۱۴۰۳سلام.لطفا قسمت اخر پیامتان را به فارسی ترجمه کنید
لطفی
۴ تیر ۱۴۰۲بالای بیست و پنج ساله که انواع ماشینهای پژو و سمند سوار میشم.
بهترین تجربه من این هست که قبلاً در پست خودم هم گفتم. ( هرگز نباید آب رادیاتور را تا لبالب پر کنیم. تا همانجا که علامت زده کافیه. درست یه بند انگشت زیر گلویی رادیاتور ). اگه ماشین آب کم نمیکنه نیازی نیست که هر روز برای دیدن آب رادیاتور درش رو باز و بسته کنین .و باعث به هم خوردگی آب و هوا و هواگیری بشید. اگه آمپر از نصف بالاتر نمیره و زیر ماشین اب چکه نمیکنه یعنی سیستم خنککننده ماشین داره خوب کار میکنه.
برخی عادت دارن مرتب استور را باز کنم و بعد از اسپری کردن و تمیز کردن دوباره بزارن سر جاش. این کار اشتباهی هست. هر وقت روغن تعویض کردید بگید آنرو هم تمیز کنن. هرگز ماشین صفر کیلومتر را تحت گاز نرید و به موتور فشار نسازید. آب بندی برای همه خودروهای جهان امری واجبه ولی خیلی ها به غلط میگن ماشینهای جدید نیاز ندارن و یا حتی شنیدم برخی میگن به ماشین از روز اول گاز ببندید تا عادت کنند! مهمترین آب بندی اول تا هزار کیلومتر هست و رعایت برخی اصول باعث میشه که ماشین تا مدتها سالم و نرم کار کنه. و یا برعکس تبدیل به یک ماشین پر صدا و همیشه ایراد دار بشه .
در گرمای شدید تابستان وقتی در جاده سربالایی با چند سرنشین در راهبندان شدید گیر کردید و بیش از یکساعت با دنده سنگین حرکت کرده و دوباره توقف شدید، ممکنه درجه آب کمی بالاتر از نصف بره، که البته مشکلی نیست و بعد از سربالایی و ترافیک سعی کنید با دنده سبک و کم گاز رانندگی کنید تا ماشین خنک بشه. یا چند دقیقه توقف کنید و موتور را خاموش کنید ، ولی هرگز بیخود درب رادیاتور را باز نکنید ( حتی بعد از خنک شدن موتور)
کاظم
۶ مرداد ۱۴۰۲من ۴ ماهه این ماشین رو گرفتم و توی این مدت به این نتایج رسیدم.
چون ضریب دنده عوض شده موقع حرکت باید گاز بیشتری بدی، مخصوصا اگر روی کولر باشه که شتاب به شدت افت میکنه ولی بعد از حرکت اولیه و بالا رفتن دور موتور خوب هست این موضوع
در اکثر مواقع هم دنده ۴ بیشتر نمیشه رفت مگر اتوبان باشه و سرعت به بالای ۹۵ برسه
بدنه شانسی هست، مال من سقفم محکمه ولی کاپوتم نه
صدای موتور نسبت به بقیه ماشین ها زیادتره در زمان درجا کارکردن و احساس میکنی ماشین خرابه ولی موقع حرکت اصلا متوجه نمیشی که حتی بخوای دنده عوض کنی یا نه در حدی که داشتم با دنده ۳ میرفتم به هوای اینکه ۵ هست، بعد دور موتور رو دیدم و عوض کردم
داخل اتاق باد میومد که بردم نمایندگی رگلاژ کردن
مصرف سوخت هم اوایل زیاد بود بعد کمتر شد، آخرین بار در جاده ۷.۷ مصرف کرده بود
مصطفی
۱۴ خرداد ۱۴۰۲با سلام من حدودا ۶ ماه پیش پارس سفارشی موتور جدید خریدم ۱۲۰۰۰ کیلومتر باهاش رفتم به نظرم خیلی خوبه هم شتابش هم قدرتش ایراد خاصی توش نمیبینم فقط یه مشکلی که هست اینه که هزینه روغنش خیلی بالاست وگرنه به نظرم از تی یو فاو هم بهتره
لطفی
۴ تیر ۱۴۰۲اینکه سفارش میکنن از فلان برند و روغن ساخت فلان کارخانه استفاده کنی یکجور تبلیغ دو طرفه هست. مهم اینه که گرید روغن چی باشه. مثلا ۱۰_۴۰ اتومات . کارخانه سازنده فرقی نمیکنه بخصوص اگه سر موقع روغن عوض میکنی . روغنهای خارجی اکثرا تقلبی و کران هستند. از روغنهای ایرانی استفاده کن و پیش تعویض روغن آشنا برو. آب رادیاتور را هرگز و هرگز تا آخر پر نکن. علامت داره.
Afshin
۲۷ شهریور ۱۴۰۲سلام و درود وقت همگی بخیر ، دوستان روغنی که باید تو پارس های جدید سفارشی موتور xu7p باید بریزیم چیه؟
بابک
۱۹ خرداد ۱۴۰۲با سلام
من حدود دو هفته س پژو پارس با موتور xu7p تحویل گرفتم داخل کابین خیلی بی سر و صداس ولی مصرف سوختش خیلی بالاس جوری که حساب کردم نزدیک ۱۲.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر میسوزونه که واقعا خیلی زیاده
لطفی
۴ تیر ۱۴۰۲نمدی داره؟ علت ورود صدا به کابین عایق بندی نادرست هست.مصرف بالا هم از تنظیم نبودن موتور میتونه باشه. هرگز از اکتانها که در پمپ بنزین میفروشند استفاده نکن و موقع گارانتی اعلام کن. موتور نوهست و برخلاف عقیده برخی مردم، باید آب بندی بشه. تخت گاز نرو به موتور فشار نیار . کم کم بهتر میشه. هرگز و هرگز ، آب رادیاتور را پر نکن. فقط تا جایی که علامت زدن( زیر گلویی رادیاتور ). ریختن اب بیشتر از حد مجاز و پر کردن رادیاتور باعث میشه ماشین بعد از مدتی اب کم کنه و زود واشر سر سیلندر بسوزونه . مبارک باشه.
به حرف افراد غیر متخصص گوش نکن. ماشین رو حتما آب بندی کن.
حمید
۲۸ مرداد ۱۴۰۲داداش ممنون از راهنمایت،ولی رادیات پلاس قمقمه داره اتوماتیکه
علی
۳۰ خرداد ۱۴۰۲سلام من 10 هزار کیلومتر رانندگی کردم با پارس XU7P
پایه یکم دارم و ارشد مهندسی مکانیک
سیستم تعلیق خودروی من خوب نبود از سایت کرمانشاه اومده کیفیت قطعات و مونتاژ پایین بود
لرزش فرمان در سرعت 115
بالانس ایراد را رفع نکرد
صفحه کلاچ از برند اشغال
عدم هم محوری صفحه و فلایویل ….لرزش ایجاد میکند
موتور دمای پایینی دارد که خوب است
شتاب خوب است
صدای موتور در دنده سبک بسیار کم
مصرف کم
من 215 گرفتم
با لاستیک پهن و تعویض کمک ها که اشغال بود و صفحه کلاچ برای من خوبه
من 405 مونتاژ فرانسه داشتم میخوام اینقدر قطعاتشو عوض کنم تا همون هندلینگ و سواری رو بگیرم
در کل برای ایران با این جاده و اقتصاد ماشین بدی نیست
ممنون
لطفی
۴ تیر ۱۴۰۲حواست باشه هرگز آب رادیاتور را بیشتر از حد مجاز و علامت زده شده پر نکنید . آب زیاد ریختن داخل رادیاتور فشار بسیاری به ترموستات و سرسیلندر وارد میکنه.
ALI
۳۰ خرداد ۱۴۰۲سلام من 10 هزار کیلومتر رانندگی کردم با پارس XU7P
پایه یکم دارم و ارشد مهندسی مکانیک
سیستم تعلیق خودروی من خوب نبود از سایت کرمانشاه اومده کیفیت قطعات و مونتاژ پایین بود
لرزش فرمان در سرعت 115
بالانس ایراد را رفع نکرد
صفحه کلاچ از برند اشغال
عدم هم محوری صفحه و فلایویل ….لرزش ایجاد میکند
موتور دمای پایینی دارد که خوب است
شتاب خوب است
صدای موتور در دنده سبک بسیار کم
مصرف کم
من 215 گرفتم
با لاستیک پهن و تعویض کمک ها که اشغال بود و صفحه کلاچ برای من خوبه
من 405 مونتاژ فرانسه داشتم میخوام اینقدر قطعاتشو عوض کنم تا همون هندلینگ و سواری رو بگیرم
در کل برای ایران با این جاده و اقتصاد ماشین بدی نیست
ممنون
محمد
۳۰ خرداد ۱۴۰۲سلام پژو پارس xu7p دارم 10ماهه تحویل گرفتم
مسافر بین شهری میبرم 30000کار کرده ۳ بار روغن عوض کردم اصلا هم کم نکرده موتورش عالی…
نیم ساعت گردنه سربالایی باهاش میرم اصلا داغ نمیکنه
سام.
۴ تیر ۱۴۰۲هیچ وقت آب رادیاتور را تا آخر پر نکنید و اگر فقط تا زیر گلویی و علامت که پست رادیاتور حک شده آب بریزید موتور به مشگل بر نمیخوره. متاسفانه اکثر مردم و حتی مکانیکها اینرا نمیدانند و آب رادیاتور را لبالب پر میکنند که باعث فشار بسیار زیاد به موتور و کم کردن آب و سوزاندن واشر سرسیلندر میشود
امیر
۶ تیر ۱۴۰۲درپاسخ،به،سام
رادیاتور اگر لب به لب پربشه شلنگ تخلیه داره خودش به اندازه خالی میشه و فشار آب جوش زیاد باعث تخلیه میشه
رضا
۱ تیر ۱۴۰۲سلام من اریسان دارم با موتور xu7p روغنش گرونه ولی من الان ۶ هزارتا باش رفتم روغنش هنو زرده و از محدوده حداقل گیج یعنی خط پایین گیج بالاتره میگن تا ۱۰ هزارتا میشه باش رفت تا ۱ تن بار هم کشیدم باش تو جاده من بیشتر نزدم میگن بیشترم میکشه
شما بگو tu5 بیاد ۱ تن بکشه🤣
Db64
۹ مهر ۱۴۰۲برادر عزیزم موتور های باری با استفاده از گشتاور بیشتر معمولا کاربرد پیدا می کنند و این اسب بخار هست که قدرت ماشین رو نشون می ده ماشبن شما 97 اسب بخار و صدو چهل و شش نیوتن متر قدرت داره. موتور تیوفایو که شنا راجبش صحبت می کنی قدرتی معادل 105الی 108 اسب بخار داره و گشتاور اون از 135 تا 142 که در دور چهارهزار بدست میاد متفاوت هست و قدرت بیشتری از موتور ماشین شما تواید می کند،مشکل اصلی موتور تیوفایو عدم هماهنگی گیربکس با موتور هست و اگر یک گیربکس قدرتی خوب براش طراحی کنند قطعا می تونه تو همین آریسان شما غوغا کنه، دلیلش هم اینه که این موتور تکنولوژی بالاتری از موتور هشت سوپاپ قدیمی داره
سهیل
۲ تیر ۱۴۰۲لعنت بر ایران خر رو با این تولیداتش ایران خر رو بد ترین خودروهای تاریخ ایران را تولید کرده و با این حال هنوز مردم واسه خریدن گاری هاش صف میکشن و براشون پیج طرفداری و هواداری و از این چیزا درست میکنن بدنه حلبی و موتور مسخره ۸ سوپاپ قدیمی که حالا دیگه با این نسخه xu7p شده یه شتر گاو پلنگ گول آپشن های مسخره اش را نخورید داشبوردش هم از مواد بازیافتی ساخته شده توش وحشتناک بوی پلاستیک میاد و صدای موتور در حد پیکان های اسقاطی صد رحمت پراید و ژیان کلاهی که بر سر خریداران آردی و روا در دهه ۸۰ رفت سر خریداران این ماشین هم میره والا برید کوییک بخرید کیفیتش از این بهتره آدم باید بین بد و بدتر بد را انتخاب کنه
سام.
۴ تیر ۱۴۰۲کوئیک هم مشکلات خودش را داره. بهترین موتور برای این سری از ماشینها، همان موتور 1800 هست، که سالها در فرانسه و اروپا استفاده شده، مشگل این موتورها این است که اگر آب رادیاتور آنها را بیش از اندازه معین پر شود ، بیشتر از هنگامی که کم آب هستند به موتور فشار میآورند.اکر آب رادیاتور هرگز و هرگز لبالب پر نکنید و فقط تا حد مجاز وحتی کمتر آب داشته باشند هرگز دچار کمپرس و واشر سر سیلندر زدن نمیشوند . متاسفانه ما عادت داریم که تا آب رادیاتور را تا آخرین حد پر نکنیم خیالمان راحت نمیشود!
احسان
۶ تیر ۱۴۰۲اقای سهیل . کوییک بهتره؟ بیخودتر از مسخره ترین ماشینهای تولید سایپا
داشبورد تمام تولیدات پارس و دنا و ۲۰۶همه همین شکله بازیافتیه.موتور هم تولید انبوهه با اردی مقایسه نکن.اگرپارس نداری اینجا بدگویی نکن
Bijan
۲ تیر ۱۴۰۲سلام ،پژوپارس سال داشتم دوبارواشرسرسیلند سوزاند،فروختم ،نمی دونم چرا ماشینهای ایرانی بعداز چند سال تجربه ، هنوز نتونستم عیب یابی کنند…
سام.
۴ تیر ۱۴۰۲یکی از بیشترین علل واشر سرسیلندر زدن و آب و روغن قاطی کردن این خودروها با
این موتورهاست ، ریختن آب بیش از حد مجاز داخل رادیاتور است. اگر واتر پمپ و شانگهای آب کم نمیکنند هرگز با درب رادیاتور دست نزنید . آب داخل رادیاتور باید کمی زیر گلویی آن باشد حتی کمی پایین تر از علامتی که روی آن حک شده . ریختن اب زیاد و پر کردن مخزن آب رادیاتور بیشتر از کم آبی به این موتورها فشار وارد میکند.
امیر
۶ تیر ۱۴۰۲اقای سام رادیاتور موتور جدید پلاس خودش منبع داره و اتوماتیک تنظیم میشه.
Papiyon3207
۹ مهر ۱۴۰۲مهندس درب رادیات سوپاپ داره میزنه بالا اب میریزه بیرون و پر کردن و کم ریختن ربطی به واشر زدن نداره فقط کم باشه فن زیادی میزنه. یه چیزی شنیدی، اره اب باید تا روی خط اندازه باشه درست توی ایکس یو سون پی زیاد اب ریختی هم طوری نمیشه اب اضافه بر میگرده به قمقمه و تخلیه میشه نهایتا، اب شرب و املاح داره که گچک میزنه و موتور و واسر رو از پس و پیش میگاد
سام.
۴ تیر ۱۴۰۲یک راهنمایی برای سالم ماندن بیشتر واشر سرسیلندر، ماشینهای از خانواده پژو پارس و سمند و 405 دارند، من یک سمند مدل نود با موتور هزار و هشتصد دارم که حتی یکبار هم نه واشر سر سیلندر زده و نه تاکنون یک قطره آب کم میکنه., و تا کنون حتی یکبار درب موتور آچار نخورده.
دقت کنید .در دهه نود دقیقا همین موتور ۱۸۰۰ در فرانسه روی انواع پژو نصب میشد ولی هرگز مشکل سرسیلندر زدن و آب و روغن قاطی کردن و حتی کم کردن آب هم نداشتند میدانید چرا ؟ چون پس از اطمینان از ریختن آب کافی و به اندازه استاندارد ، با درب رادیاتور کاری ندارند.و راننده هرگز درب آنرا باز و بسته نمیکند و یا آبی داخل رادیاتور نمیریزد. مگر در مواقع اضطراری مثل مواقعی که متوجه شوند واتر پمپ یا شلنگ آب ایراد و آب زیر ماشین چکه میکند.
ما ایرانیها از قدیم عادت داریم آب رادیاتور خودروها را تا خرتناق ( حداکثر ) پر کنیم و هر وقت آب رادیاتور لبریز شد درب آن را ببندیم ! این یک اشتباه بسیار بزرگ و قدیمی است که به اندازه کم آبی و حتی بیشتر باعث فشار به سیستم خنک کننده و در نهایت کمپرس و بالاخره کمکردن آب و واشر سرسیلندر سوزاندن و آب روغن قاطی کردن میشود. هرگز و هرگز آب رادیاتور را بیشتر از حد مجاز که در پشت گلوگاهی آن علامت زده شده پر نکنید .دقیقا تا پایین تر از گلویی و سطح زیر آن ،یا ساده تر بگم ، کلا هر وقت سطح آب داخل رادیاتور را به چشم دیدید کافیست ، اگر انگشتتان را داخل مخزن آب رادیاتور کردید نباید با سطح آب برخورد کند. در این موتورها چون مخزن و شلنگ تخلیه آب و بخار ندارند، اگر مخزن آب رادیاتور پر باشد، وقتی آب داخل رادیاتور داغ میشود راهی برای گردش آب و خروج بخار و خنکتر شدن آب ندارد و فشار زیادی به رادیاتور و شلنگها و ترموستات میآید و چون کل سیستم خنککننده موتور و ترموستات درست عمل نمیکنند، به مرور باعث نفوذ آب به داخل سرسیلندر و اگزوز میشود که کم کردن تدریجی آب اعلام خطری برای واشر سرسیلندر سوزاندن است. دقت کنید همانقدر که بی آبی باعث گرما و واشر سر سیلندر زدن میشود، ریختن آب بیش از حد نیز علت واشر سر سیلندر زدن آن میشود.
آرین
۱۵ شهریور ۱۴۰۲جون مادرت دیگه کم بگو آب اندازه کافی بریزید یا اصلا ماشین نداشتی یا تا حالا ندیدی پیکان مدل ۶۰ هم منبع آب بغل رادیات داره چه برسه ماشین های امروزی اگه آب داخل رادیات کم یا زیاد بشه یا جوش بیاره خودش داخل منبع میریزه یا خودش از منبع میکشه.
یه حرف یاد گرفتی هی تکرار میکنی من یه پسر دارم هنوز ۹سالش نشده کار تمام اجزائی ماشین با کارایی آنها را میدونه خودش لنت اینا عوض میکنه جلوبندی ماشینو باز وبسته میکنه هرماشینی که باشه چون زورش کمه با بکس بادی کار میکنه خودم مغازه جلوبندی سازی دارم من یه ماشین باز کنم اون هم همزمان یه ماشین را سرویس میکنه هرکی میخواد یا باور نداره شماره بده تا فیلم سرویس کردن انواع ماشین را واسش بفرستم قد وهیکل بچه معمولی رو به پاین داره
محمد
۲۱ شهریور ۱۴۰۲الان بلد بودن بچه شما چه ربطی به حرف اشتباه این آقا داشت ؟ چون بچه تو بلده، بقیه نباید اشتباه حرف بزنن ؟😂
معراج
۲۲ شهریور ۱۴۰۲تو هم خودتا کشتی از بسکی اینا گفتی… یکی یچی بهت گفته شنیدی حالا یه هزار بار بگو
M
۲۶ تیر ۱۴۰۲سلام و درود
میشه راهنمایی کنید فراخوان ایرانخودرو چطوریه ؟
باید هر روز سامانه یکپارچه رو چک کنیم یا خودشون پیامک میدن
محمد
۲۷ تیر ۱۴۰۲سلام دوستان من پارس سفارشی موتور جدید رو تازه گرفتم.
شتابش توی دور موتور پائین خیلی کمه و با اینکه موتور هزار و هشتصد هست توی سربالایی حس میکنم کم میاره. در کل شتابش پائینه و باید با دور موتور بالا رانندگی کنی
وقتی هم سه نفر عقب ماشین میشینن سنگین میشه یه صدایی انگار اگزوز ماشین میگیره به زمین میاد ولی وقتی پیاده میشی نگاه میکنی اگزوز هنوز پونزده تا بیست سانت با زمین فاصله داره. نمایندگی هم بردم گفتن ایرادی نداره
خواستم ببینم ماشین شما هم همینطوری هست؟
محمد د
۳۱ تیر ۱۴۰۲منم دقیقا همین مشکلات رو دارم خصوصا با قضیه اگزوز
نشون هم دادم گفتن مشکلی نداره طبیعیه
طالب
۲۸ تیر ۱۴۰۲بنا به نصیحت بنده که صافکار هستم تمامی مدل های پژو ۴۰۵ و پارس تماماً از یک اسکلت و اتاق هستند با ورق یکسان
و در حال حاضر بدترین و ضعیفترین خودروی ساخت داخل هستش که حتی توی تصادف شاخ به شاخ نسبت پراید هم ضعیفتر عمل کرده چرا که ضربه رو مستقیم به کابین و در نتیجه سرنشینان منتقل میکنه
بنا براین با این مبلغ خیلی از خودروهای دیگه هستن که شما برای امنیت و استهلاک کمتر میتونید خریداری کنید
پژو ۲۰۶…ال ۹۰…ساینا و تیبا این ۴ خودرو به شدت شاسی محکم البته نسبت به خودروهای تولید داخل با این مبلغ رو دارن و کمترین کشته هارو حتی توی تصادفات شدید داشتن
به خودتون رحم کنید❤️
خریدار
۳۱ تیر ۱۴۰۲پژو سال xu7p گرفتم سیستم ضد سرقت نداره چرا؟؟؟؟
هموطن
۱۳ مرداد ۱۴۰۲سلام به همگی.من تقریبا انواع محصولات سایپا و ایرانخودرو را داشتم خواستم تجربیاتمو با شما در میان بذارم شاید بدردتون بخره . اول از همه بگم ماشین های تولید داخل (سایپا و ایرانخودرو) هر کدام یه سری ایرادات و مزایای مخصوص خودشو داره و نباید با هم مقایسه بشه (مثلا پارس آشغاله ولی ساینا خوبه)و ما باید نسبت به نیاز و استفادمون انتخاب کنیم مثلا اگه برای مصرف داخل شهر بخصوص شهرهای بزرگ و پرترافیک میخواید بهترین گزینه محصولات سایپا (پراید-تیبا-ساینا-کوییک ) هست چون موتورهای ساده با حرارت پایین و با هزینه نگهداری پایین دارند ولی به دلیل بدنه ی ضعیفتر و سبکتر و موتور کم قدرت مناسب مسافتهای بین شهری و کوهستانی نیست.
محصولات ایران خودرو دارای بدنه با هیکل بزرگتر و جادارتر و موتور با قدرت بیشتر مناسب مسافرتهای طولانی و کوهستانی هست ولی بدلیل ذات موتور گرم بودنش مناسب ترافیک نیست. حالا شاید بعضی از دوستان پیش خودشون میگن خب ما که کوییک داریم یعنی باهاش نریم چالوس؟! یا اینکه سمند داریم باهاش تو شهر نریم؟! در جواب باید بگم اگه محصولات سایپا دارید و باهاش مثلا میخواید برید شمال باید ماشینو خیلی سنگین نکنید_با سرعت مطمئن بخصوص در پیچها حرکت کنید و در سرعتگیرها کامل توقف کنید.اگه محصولات ایرانخودرو را دارید صبحها موقع روشن کردن اجازه دهید حدود یک دقیقه موتور درجا کار کند بعد حرکت کنید_مدام چشمتون به آمپر آب باشه_حتما موقع خاموش کردن بذارید حرارت موتور بیاد پایین بعد خاموش کنید. انشالا هر ماشینی دارید خیرشو ببینید و ازش لذت ببرید.
علی
۱۸ مرداد ۱۴۰۲من چند ماهی از این ماشین داشتم ، هیچ ایرادی نداره خیلی پرشتاب و بی سروصدا هست،فقط روغنش گرونه لعنتی،فروختمش. ولی دوباره سفارشی نوشتم قراره تابستون بدن ولی تابستونم داره تموم میشه ولی خبری نیست که نیست
شهریار
۲۴ شهریور ۱۴۰۲من آبان ۰۱ تحویل گرفتم خدایی تعصبی ندارم ماشین قبلیمم ۴۰۵ مدل ۹۵ بود از صفرم دست خودم بود تو این مدت ک ازش راضیم شتاب و قدرت فوق العاده بهتر از قبله این موتور فوق العاده کشش بالایی مخصوصا تو دنده سه و چهار داره و دنده پنجش واسه مصرف سوخت کمتر زور زیادی نمیزنه تهش ۱۹۰ تا رفتم باهاش ولی دور موتور پایینی داره نسبت به ۴۰۵ و قدرت دنده سه به شدت زیاده من ۱۶۰ تا با سه پر کردم اونم تو سر بالایی
کیفیت داشبورد به نسبت قبل پایین تره زود رنگش میپره کولر خوبه صدای توی کابین خیلی کمتره مصرفشم واقعا خوبه من ک راضیم در کل فقط من مشکی خریدم شما نخرید ک کیفیت رنگشم خیلی جالب نیست
nm
۲۴ شهریور ۱۴۰۲الحق که حلبی درست کردن
ماشین راسه روز استارت نزنی روزچها م دیگه روشن نمیشه ودرنتیجهecuمیسوزونه
مصرف بنزینش هم خیلی بالاست
حیف یک ریال پول که بدید برای پژو پارس سفارشیxu7p
نمیگم ماشینهای سایپا خوبه ها ولی حداقل بدنه اونا اینقدرافتضاح نیست درکاپوت پارس را بخوای باز کنی با ترس باید باز کنی
یعنی بنجله
دنده هاش هم اینقدر سفته و بدجا میره
نمایندگی هم میگه همینه اینقدرباهاش بروتانرم بشه
واقعاجای تاسف داره
اگه نمیتونیدماشین خارجی بخرید حداقل از ایرانیهام مدلهای پایینترش رابخرید
m n
۲۴ شهریور ۱۴۰۲آمپرپژوپارسxu7p سفارشی ۹۹درصد وسط و روبه بالاست همیشه درحال جوش اوردنه
بدنه آشغال یعنی هرچی پیش میره افتضاح تر تولیدمیکنن
اگه سه روز استارت نخوره روزچهارم ماشین روشن نمیشه وecuمیسوزونه دنده خیلی بدجامیره به نمایندگی هم که بگی میگه اینقدربادنده کارکن بلکه نرم بشه مصرف بنزینش خیلی بالاست
وجدانا حیف پول که بدیدبرای این حلبی ماشین مدل پایین بخریدخیلی بهترازمدل بالای این خودروهست
فکرکنم به سال نرسیده اتاقش هم ول میشه
درکل اصلاماشین خوبی نیست نخریدتابمونه برای کارکنان ایرانخودروخودشون لذتشوببرن😂😂
حسین
۲۷ شهریور ۱۴۰۲داداش ماشینت مشکل داره،من ۸۰۰ کیلومتر جاده شمال رفتم و برگشتم ۵۷ لیتر بنزین سوزوند
امید
۱ مهر ۱۴۰۲داداش چرا بیراهه میگی . امپر پلاس۹۹درصد وسط روبه پایینه. کی گفته ۴روز روشن نکنی؟ من دوهفته شده ماشین بیرون نبردم.بدنه اشغال که همه تولیدات آشغاله.پارس کوییک و دنا همه یه ورق هستن
farid
۱ مهر ۱۴۰۲سلام….. من تجربه رانندگی موتور پژو…. قبلی… داشتم….. موضوع برای پانزده سال پیش بود….. بعد پای موتور ای اف سون…. باز شد به بازار…. یادمه با یک دنیا دلهره رفتم یه سمند با موتور ای اف سون گرفتم…. هرکی یه حرفی میزد. صاحب اول آخرش خودتی و هیچ مکانیکی نمیتونه تعمیرش کنه. هزینش بالاست… وووو از این حرفها…. چند سال گذشت و دیدیم ای اف سون واقعا موتور قدرتمندی از آب دراومد…. تا رسیدیم به تی یو فایو……من دو ماه پیش پارس گرفتم منتها چون تجربه رانندگی موتور قبلی داشتم. اینبار میخواستم موتور جدید امتحان کنم… ایکس یو سون پی……….. اما من چون تی یو فایو نداشتم….. فقط میتونم بگم از موتور قدیمی پژو خیلی بهتر شده…. اما ای اف سون از این بهتره منتها اون موتور روی سمنده…… مصرف سوختش واقعا عالی خیلی خیلی کم شده….. سرعت پائین موتور خیلی تنبله صدا داره…. شاید مثل من حساس باشی کلافت کنه…. پیشنهادم اینه سرویس روغنش زود به زود انجام بده…. اما کافی دنده بره روی دو….. واقعا محشر میشه….. رو سرعت بالا حرفی برای گفتن نداریم…. عالی عالی….. دیگه تجربه تی یو فایو نداشتم بسنجم ببینم این جدیده بهتره یا تی یو فایو….. اما در کل من از لحاظ مصرف و شتاب و نداشتن لرزش هنگام رانندگی…… واقعا عالی….. فقط گفتم درجا کار کردن کمی صدا داره همین….. انشالله خریدی مبارکت باشه و حتما حتما سرویسهای اولی رو برو…. چون هرچی باشه ماشینهای جدید نصبت به چند سال پیش افتضاح شده کیفیت کلی
احمد
۴ مهر ۱۴۰۲سلام و عرض ادب
من 14 ماه که xu7 p سفارشی سوار میشم
16 هزار هم بهاش رفتم
جاده و شهری
تنها و تنها مشکلش اینکه تو سربالای کم میاره خیلی هم کم میاره مثلآ با دنده 4 دور موتور روی 3 میاد و ماشین راه نمیره و وقتی مراید یا ساینا یا کوئیک رو میبینم که ازم جلو میزنن تو سربالای حالم گرفته میشه و حالم از این موتور به هم میخوره ولی تو کفی بسیار ماشین تیز و سرحالی
گفتم فقط تو سربالای کم میاره به نظرم تنها راه حال که تو سربالای کم نیاره و از خانواده سایپا حتی پراید عقب نیفته با دنده 3 بالا رفتن که اینم باعث میشه دور موتور بره بالا تا حدود 5 که به موتور فشار میاره
در کل من راضی نیستم از موتورش تو سربالای
راجب واشر زدنش هم فعلا معلوم نیست و من کسی رو ندیدم که بگه واشر زده
طرف رو دیدم 50 هزار تا هم با این موتور کار کرده ولی مشکل واشر نداشته
یا حف
Amir
۱۲ مهر ۱۴۰۲دوستان، کدوم بهتره ؟ پژو پارس elx xu7p یا xu7p ؟ طرح تبدیل برام اومده کدوم انتخاب کنم ، خودروی ثبت نامی من elx xu7p بوده ، تغییر بدهم یا نه ، اطلاعات زیادی ازش ندارم
محمد
۱۴ مهر ۱۴۰۲منم همین مشکل رادارم اماکسی راهنمایی نمیکنه تبدیل کنیم یانه
محمود
۱۵ آبان ۱۴۰۲زیاد فرقی ندارن فقط ای ال ایکس مانیتورداره و آمپرهاش جدید شدن
منتظر پارس
۱۸ مهر ۱۴۰۲خانواده ی محترم پژو پارس همه سر و ته یه حلبین😁
علی نعمتی
۱۴ آبان ۱۴۰۲من مدل 1402 خریدم xu7p خدایی مصرفش پایینه ماشین خوبی از تعمیر کارهای ایرانخودرو و تعمیرکارهای متفرقه پرسیدم و تحقیق کردم بعدش خریدم شتاب خوبی داره توی سربالایی از tu5 خیلی عالی تر هست توی جاده هم خوب میره البته بدون ریمپ ولی به پای elx نمی رسه و دمای اب هم هیچ وقت از وسط به بالا نمی ره حتی تو شرایط گرم جنوب کشور چون من باهاش مسافرت تا جنوب رفتم تو فصل تابستان معایبش : هم قیمت روغنش بود که جدیدا تولید روغن داخلیش زیاد شده و قیمتش پایین تر آمده در آ خر
: صادقانه بگم برای کسایی که این ماشین را برای مصرف خانوادگی بخوان واقعا عالیههههههههه جا دار زیبا اتاق استاندارد کم مصرف اگه جوان هستید و عشق سرعت حتما ریمپ کنید چون واقعا تغییراتش چشم گیر
محمود
۱۵ آبان ۱۴۰۲من مدل 401 خریدم تا الان که 15000هزارتا رفته خیلی خوب بوده مصرف سوختش که عالیی شده برا من تو جاده با سرعت 120تا 140 حدودا صدی شیش نیم میسوزنه شتابش هم عالیه البته دنده پنج کلا مایوس کنندس ولی با دنده جهار 190 رو راحت میزنه کیفیت بدنه و متریال هم خیلی بد ،روغن موتور و سرویس کامل هم تو نمایندگی حدود 1400میشع که راحت 10000هزارتا جواب میده در کل ماشین بدی نیست