محمدجواد نورایی: به دنبال توسعه محصولات جدید بر پایه پلت فرم ایرانیزه شدهی PF1 پژو سیتروئن، اخیراً شرکت ایرانخودرو مذاکراتی را با یکی از شرکتهای طراحی خارجی کلید زده تا بهعنوان مشاور در طراحی یک وانت جدید بر پایه پلت فرم IKP1 (که همان نمونه بومی شده پلت فرم PF1 پژو محسوب میشود)، به ایرانخودرو کمک کند.
در برنامهی توسعهای این خودرو که فعلاً با نام فنی کی ۱۳۷ (K137) شناخته میشود، علاوه بر تغییرات در بدنه و استایل، بحث ارتقا موتور نیز مطرح شده و این پیکاپ احتمالاً چهار چرخ محرک خواهد بود.
با دیدگاه منفی مشتریان ایرانی نسبت به تبدیل خودروهای سواری ساخت داخل به وانت، به جهت اینکه این پیکاپ بر مبنای خودرو جدید ایرانخودرو یعنی تارا است، احتمال از رونق افتادن بازار این سدان نیز مطرح است. به همین سبب، مدیران شرکت تصمیم دارند تا با اعمال بیشترین تغییرات در استایل محصول، تشابه ظاهری این خودرو با تارا را به حداقل ممکن برسانند.
پیشبینی میشود که این خودروی کار و تجاری تا اواخر سال آینده روانه بازار شده و جایگزین وانت آریسان شود.
TML BN
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱خوش چهره هست ولی متاسفانه خیلی از این کانسپت ها توسط ایران خودرو و سایپا (مخصوصا ایران خودرو) داده شدند ولی هیچوقت ساخته نشدند البته این یکم از کانسپت فرا تره ولی نمیدونم چرا دلم روشن نیست و خیلی هم شبیه وانت های فرانسویه خب بالاخره بر پایه پژو PF1 ساخته شده
علی جردن
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی وقته دیگه بچه های ایران ظاهر پسند نیستن بچه های کشورمون دل رو زدن به صحرا و کویر جنگل باتلاق کوها براشون ظاهر اهمیت نداره اونا دنبال ماشین باکیفیت و فنی خوب 4wd هستن براشون همسفر مطمئنی باشه ظاهر سلیقه ایی هست می شه کیت های افترمارکتی بخرن بندازن رو گلگیر و سپر کاپوت و چراغ اما فنی ماشین باید از کارخونه درست باشه متاسفانه خودروهای ایرانی ازین موضوع رنج می برن یه گیربکس اتوماتیک ندارن خودروهای تولید داخل مگه همه ی راننده هامون شوماخر هستن یا مگه داریم پورشه GT3 می خریم که گیربکس دنده ایی دارن خودروهای شهری تولید داخلمون💔
amir5-077
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱خدا رحم کنه
ایران فرقون داره بد می نوازه
دکتر استاپ
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱اگه بچه های مهدکودک گلها رو میذاشتیم بالای ایران فرغون توی این ۴۰ سال الان باید قول خودروسازی شده بود😐😐😐😐
Reza Waffen SS
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱حاجی پشمام
As
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦🤦
حسین
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱مردم برای خرید همین وانت هم صف میکشن.
ممد ژانگولر
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱از اون مدلهاست که باهاش اگه ۱۰ تا گوسفند بار بزنی بعدش از دست اندازای خیابون رد بشی و برسی مقصد ۲ تا گوسفند بیشتر باقی نمونده و تمام معادلات ریاضی رو جابجا میکنه
ولی خارج از شوخی طراحیش زیباست
new RAMIN
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱((که همان نمونه بومی شده پلت فرم PF1 پژو محسوب میشود))
تاجایی که من اطلاع دارم این پلتفرم از سن بیشتر کاربرای پدال بیشتره و اصلا قابلیت پیکاپ شدن نداره…اینا چطوری میخوان پیکاپ بسازن!؟
.
جالبه رندری که طراحی کردید اول تصویر برپایه پژو لندترک هست،جالبه اونم همکاری مشترک چانگان و پژو قبل از منحل شدن پژو سیتروئن_چانگان در سال 2019 بود(علت منحل شدن این جوینت ونچر،فروش وحشتناک پایین پژو و سیتروئن تو چین بود)
درخصوص پژو لندترک باید بگم تنها تفاوتی که با چانگان کاسیان F70(بانام چانگان هانتر در بازارهای عربی و آمریکای جنوبی)داره جلوپنجره شون هست… همین… البته خودروی مشترکه چندان چیز عجیبی نیست(اگرهردوشون بیان ایران که نمیان همه میرن اون پژو هرو میخرن😂)
یه چیز جالب درخصوص این ماشین مشترک اینه که توسعه شاسی ماشین در PSAدر اروپا و CHANGAN R&D USA(دیترویت) صورت گرفته و تولید ساختار شاسی در سومیک ژاپن صورت گرفته سیستم انتقال قدرت(4WD)بورگوانر آلمان هست.چندین دستاورد و چند هزارتست روش صورت گرفته جوایز هم برده.جاش نیست جزئیاتش اینجا بگم چون یه عده هنگ میکنن و میان این زیر چرت پرت مینویس😐
new RAMIN
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱پلتفرم این پیکاپ ایرانخودرو نسخه بهبود یافته PF1هست… همون پلتفرمی که 2008 و 301 و سیتروئن C3 و…دارن،که درخصوص آن سخنی نگوییم بهتر هست. اون کامنت رو نوشتم چون اول عکس پژو لندترک بود یاد هانتر افتادم گفتم 2تاچیز بدونید بد نیست…البته چندتاچیز دیگه هم هست هرکی دوست داشت سرچ کنه ببینه
seyedjavad.mercedesbenz
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱تاجایی که من اطلاع دارم این پلتفرم از سن بیشتر کاربرای پدال بیشتره و اصلا قابلیت پیکاپ شدن نداره…اینا چطوری میخوان پیکاپ بسازن!؟
کاری نداره ، یه تارا بر میداری ، از ستون b تا صندوقو میبری ، بعدش با چنتا ورق گالوانیزه صاف کاریش میکنی
FTB
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱اصلا یه رگ طراحی مدرنیته رو نداره
طراحی چینی و شلوغ و حال بهم زنه من جای طراحی بودم کاغذ اسکچ رو پاره میکردم
بعد اون خط زیر ماشین که میرسه به جلو پنجره ر صاف میکردم چارغارو بر میداشتم یکی تقریبا تو مایه های فورد میزاشتم و رینگای زشت رو بر میداشتم و رینگ مانستر پیکاب t49 میزاشتم و یه ماشین عالی به مردم ایران میدادم البته با قیمت 200 میلیون
kastech
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱مرسی از توضیحاتت منم همینو میخاستم بگم حال نداشتم بنویسم🙏👌
Arshia m3csl
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱نکنه این پلتفرم pf1 پژو سیتروئن که ایران خودرو خریده شامل همون وانت پژو هم میشه؟
پلتفرم pf1 شامل کدوم ماشین های دیگه پژو سیتروئنه؟
نی نی قنداقی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱آقای جواد عقیلی یه پیشنهاد
لطفا از نمایشگاه خودرو فردا و روز بعد که در شهر آفتاب هست گزارش تهیه کنید البته من بعید می دونم گزارش مفصل و درخور شان کاربران پدال تهیه بشه
مجلس هم مهلتی ۷۲ ساعته به ایران خودرو و سایپا داده پس از اتمام مهلت چه اتفاقی رخ میده
Jdm باز
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱والا چی بگم ، دیگه شورشو در اوردن
راستی یه سوال ببخشید این نمایشگاه خودرو از فردا شروع میشه؟؟ یا از ۲۷ ام؟؟؟
Alan.r
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱این که همون لند ترکه تنها تفاوتشون تعویض لوگوی پژو با لوگوی ویران خودروه
قنداقی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱اقای جواد عقیلی لطفا از بررسی خودروهای داخلی فیلم هم که طولانی مدت باشه تهیه کنید
لطفا از پیست اتومبیلرانی قلعه مرغی گزارشی تهیه کنید که قبل از انقلاب میزبان رانندگان بوده
برای آموزش حرفه ای تیونینگ برنامه ای دارید البته نه مقاله بلکه ویدیویی
بهراد
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱قطعه مرغی زمان خدابیامرز و پسرش محل آموزش و سلو شدن خلبانان نظامی ایران بوده که بعد انقلاب بعنوان پیست اتومبیل رانی استفاده میشد و چون یاد آور اون زمان ها بود نابودش کردن و یه بوستانی درست کردن که بهتره اصلا پی اش رو نگیریم
احتشام
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱یادم بچگی موشک کاغذی می ساختیم بعضی وقتا یکم بالاهاش برعکس تامیکردیم یا آخرش پاره میکردیم تا نوع حرکتش عوض بشه ایرانخودرو وسایپاهم احتمالا دربچگی من گیرکردن این طرحها رومیدن
امیررضا
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱بیامو برای هر مدل یه M داره، بنز یه AMG، ایران خودرو هم Pick-up داره!
خعلی خاصه اصلا
Alisa
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱بیشتر شبیه هایلوکس 2022 هس
محمد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱کدام وانت درست و حسابی پلتفرم مشترک با یک سدان داشته که این دومیش باشه ؟
این عکس با این پلتفرم کاملا غیر ممکن هست و قطعا هیچ ربطی به برنامه آتی ایرانخودرو ندارد.
پدرام
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱دوستان اشتباه گرفتند این تصویر تزیینی است و در واقع همان پژو لندترک هست که لوگوشو عوض کردن
علی جردن
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱دوتا آپشن داشته باشه سانروف و پدالشیفتر پشت فرمان و اگه دو دیفرانسیل باشه موفقیتش رو تضمین می کنم اگه اون آپشنا نداشته باشه هیچ فرقی با پراید ببخشید پیکان وانت نداره
محمدعلی کاشی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱این دستگیره اس دره یا کاسه که براش طراحی کردن !!!!
ناشناس
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱حالا این پیکاپ دوکابین چطوری میخواد جایگزین وانت آریسان بشه؟🤔🤔🤔🤔
محمد
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱جایگزین آریسان نمی شه
اریسان یک وانت شهری هست
این وانت یک وانت قوی ک با امکانات روز و کیفیت بالا
هم اریسان تولید می شه و هم این وانت
حسین
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱دوستان توجه کنید خودرو های کار (وانت) چندین نوع دارند!
مثل شهری ، نیم تن ، یک تن ، افرودی و … !
قرار نیس ویرانخودرو وانت لوکس اتومات مثل بنز یا افرودی مثل تویوتا بسازه!
البته منم دوس دارم اتومات و راحت باشند ، سخت جان و افرودی ولی قیمتش بالا میشه!
بالاتر از چیزی که الان هست!
پس اگر یک وانت شهری سبک با ایمنی و امکانات مناسب و طراحی اصولی ساخته بشه ، یک گام مثبته!
دف عقب البته
محمد
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱اگر با گیربگس اتومات تولید بشود و رینگ و دوربین عقب و مانیتور و ۲ ایربگ و صندلی چرم و پارچه و دکمه روی فرمان و سنسور باران و فرمان برقی و مه شکن جلو عقب داشته باشه و کیفیتش هم بالا باشه و ۴ یا ۵ ستاره باشه عرضش خرید داره
پیشنهاد من به ایران خودرو اینه که امکانات روز دنیا رو رو این وانت بزاره
matin
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱اخرش هم مثل رانا شاسی بلند هیچ چی تلید نمیشه
genius
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱پلتفرم ۴۰۵ رفت حالا تا چهل سال باید پلتفرم ۳۰۱ رو در جای جای زندگیمون تحمل کنیم!!!!
Mohammad
۱ خرداد ۱۴۰۱شاسی مستقل داشته باشه دو دیفرانسیل باشه 200 به بالا اسب بخار داشته باشه 300 به بالا گشتاورش باشه بدنش قوی و مستحکم باشه و امنیتش بالا باشه و قیمتش مناسب باشه میشه امیدوار شد در غیر این صورت نوچ
مجید
۲۰ خرداد ۱۴۰۲برای مردم کشورم که مجبور هستند خودروهای بی کیفیت،بدون امنیت و از رده خارج را با قیمتهای بسیار بالا خریداری کنند متاسف هستم.واقعا این حق مردم صبور و با شرف ایران نیست که به خاطر خودرو که در دیگر کشورهای دنیا به اندازه لباس و لوازم منزل ارزش دارد چنین مصائبی را تحمل کنند.