ایران خودرو

واکنش ایران‌خودرو به سانحه واژگونی ری‌را در استان کرمان

ایران‌خودرو در واکنش به انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی توسط فردی ناشناس درباره بروز حادثه برای خودرو ری‌را در تاریخ نهم اسفندماه در محور زرند به سیریز استان کرمان، توضیحاتی را منتشر کرد.

در این توضیحات آمده است:

مسوولان ایران خودرو به محض اطلاع از حادثه واژگونی خودرو ری‌را، با تشکیل تیم فنی متشکل از کارشناسان واحدهای مختلف برای بررسی صحت و سقم موضوع و اطلاع از وضعیت سرنشینان اقدامات لازم را انجام داده و تیم مذکور را برای بازدید از خودرو به محل اعزام کرده که نتایج بررسی‌های صورت گرفته از این قرار است:

۱. خودرو در پارکینگ محل توقیف خودرو به همراه مالک محترم بازدید شد. همچنین گزارش پلیس از سانحه مورد بررسی قرار گرفت که در آن دلایل اولیه «عجله و شتاب بی‌مورد» و «لزوم آموزش بیش‌تر رانندگان» قید شده و همچنین علت مستقیم حادثه را «بی‌احتیاطی از جانب راننده سواری به دلیل عدم توجه به جلو» دانسته بود.

۲. پی‌گیری‌های تکمیلی توسط تیم فنی اعزامی نشان داد که خوش‌بختانه راننده خودرو آسیب جدی ندیده است؛ در این حادثه ایربگ جانبی سمت راننده بر اثر ضربه جانبی به درستی عمل کرده و باز شده است که باعث ایجاد جراحت جزیی به کتف راننده شده، ولی از بروز حادثه ناگوارتر و فوت احتمالی راننده جلوگیری کرده است. همچنین با توجه به عدم وجود ضربه مستقیم از جلو، ایربگ‌های جلو خودرو نیاز به عملکرد در حالت واژگونی نداشته است.

۳. سیستم ترمز خودرو بررسی شد و هیچ گونه نشتی روغن و قطعی در اتصالات وجود نداشت، اما آثار دست‌کاری بسیار جدی در سیستم برق مرتبط با ترمز خودرو مشاهده شد، به نحوی که فروشنده خودرو به جای حمل خودرو با خودروبر، برای این که کیلومتر شمار خودرو میزان پیمایش آن را به درستی نشان ندهد، نسبت به قطع فیوزی که نشان‌دهنده جلو آمپر را از کار می‌اندازد، اقدام کرده بود که این سیستم قطع شده، ارتباط مستقیمی با حفظ پایداری خودرو (ESC) داشته و نخستین اثر این تغییرات به صورت مستقیم بر روی عملکرد سیستم ترمز خودرو تاثیر می‌گذارد.

۴. بررسی‌های صورت گرفته از اطلاعات خودرو نیز مشخص کرد که چراغ‌های هشدار دهنده سیستم ترمز خودرو در جلو آمپر روشن بوده و راننده که مسوولیت حمل خودرو برای مشتری جدید را داشته، توجهی به آن نکرده و به پیمایش خود ادامه داده است.

۵. پیرو شرایط ایجاد شده در زمان رانندگی و در شرایطی که خودرو با سرعت در جاده در حال تردد بوده، راننده خودرو ری‌را پشت یک دستگاه کامیون به ترمزگیری اقدام می‌کند و خودرو از جاده منحرف شده و پس از عبور از مسیر روبه‌رو، به دلیل خارج بودن سیستم کنترل پایداری (ESC) از مدار، در حاشیه جاده دچار واژگونی مکرر می‌شود که بر اثر ضربات وارده جانبی به خودرو و مجموعه چرخ، دیسک خودرو بر اثر ضربه جانبی دچار شکست و جدایش شده است که اتفاقی معمول در چنین حوادثی است.

۶. در خاتمه، ضمن ابراز خوش‌حالی از این که این حادثه به دلیل سطح ایمنی بالای خودرو ری‌را تلفات جانی درپی نداشته است، به تمامی رانندگان محترم توصیه می‌کنیم از هرگونه دست‌کاری در سیستم‌های برق، ترمز و سایر سیستم‌های حیاتی خودرو خودداری کرده و جهت حفظ ایمنی خود و سایر هم‌وطنان، به هیچ وجه خودرو را از شرایط عملکردی استاندارد خارج نکنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. amirboss

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (940 ديدگاه)

    “مسوولان ایران خودرو به محض اطلاع از حادثه واژگونی خودرو ری‌را، با تشکیل تیم فنی متشکل از کارشناسان واحدهای مختلف برای بررسی صحت و سقم موضوع و اطلاع از وضعیت سرنشینان اقدامات لازم را انجام داده و تیم مذکور را برای بازدید از خودرو به محل اعزام کرده …”

    بابا برادران و کارشناسان زحمتکش ایران‌خودرو همواره در جاده ها سرگردانند و دلسوزانه پیگیر تصادفات محصولات خود و همچنین دلداری به مجروحین و صانحه دیدگان و تسلی روح بازماندگان هستن.

    موافقم 54
    مخالفم 6
    1. مهرداد

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (104 ديدگاه)

      میدونی خلاصه مطلب بالا این که همه دنیا و عالم مقصر هستند .به جز ایران خودرو

      موافقم 58
      مخالفم 6
  2. دیا

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (229 ديدگاه)

    به یه جایی رسیدیم چه ایران خودرو یا هر واحد دولتی دیگر بگن ماست سفیده باور نکنم. معلوم نیست چی ساختن و چه دروغهایی تحویل مردم میدن. دوستم دنای صفر کیلومتر تحویل گرفت بعد گفت تو راه می امدم و سرعت حدودا ۷۰ کیلو متر در ساعت بو ، گفت رسیدم به پیچ ترمز گرفتم وقتی به هوش امدم دیدم تو بیمارستانم. گفت کارشناس ایرانخودرو امد گفت ترمزاتو دستکاری کردی وگرنه ماشین بیخود اینجوری نمیشه.

    موافقم 61
    مخالفم 6
  3. همایون

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (948 ديدگاه)

    امان از دست این دلالها و حرکات عجیب غریبی که انجام میدن

    موافقم 38
    مخالفم 4
  4. heshmat021

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (441 ديدگاه)

    مقایسه کنید با اکسل همون خودروی چینی که مسولیت پذیرفتن و همه خودرو هارو بازدید و تعمیر کردن

    موافقم 29
    مخالفم 17
    1. Taha Ayoobi

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (5682 ديدگاه)

      چه ربطی داره، اون نقص داشته، وضیفه اش بوده.

      موافقم 24
      مخالفم 7
      1. Avan

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (450 ديدگاه)

        البته اون چه در تصویر مشخص است اینه که رینگ شکسته و از جاش دراومده.سالم بودن گلگیر نشان می دهد که بر اثر ضربه جانبی نبوده و خودش شکسته. این ربطی به دستکاری سیستم ندارد و احتمالا ایران خودرو اینجوری عیچ مسئولیتی نمی خواهد بپذیرید.

        موافقم 17
        مخالفم 5
      2. heshmat021

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (441 ديدگاه)

        وظیفه اش بوده، وظیفه اش هم درست انجام داد.

        ایران خودرو هم اومد گفت شکستگی تقصیر راننده بوده.

        موافقم 8
        مخالفم 3
  5. ناصر

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    نمی دانم اونی ک اینو خریده نمیدونسته نیسان سانی النترا مزدا 3 سراتو چیه یا خودشو زده بود به اون پس حق ملت فرصت طلب طمع کار هست و لگن ساز هم به ریش این مردم می‌خنده ،خودرو آشغال ک خارج از ایران 5000دلارم نمیخرن خیلی راحت 3برابر فرو می‌کنه.

    موافقم 15
    مخالفم 22
    1. ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (5718 ديدگاه)

      میتونست اصلا به جاش s7 بخره! چرا اومد سراغ این؟؟؟

      موافقم 6
      مخالفم 6
    2. boost10

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (266 ديدگاه)

      نیسان سانی تو امکانات و متریال از پژو پارس پایین تره 🤣

      موافقم 12
      مخالفم 11
      1. ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (5718 ديدگاه)

        اون تیبا خارجیه

        موافقم 3
        مخالفم 2
  6. nima.jdm

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (846 ديدگاه)

    باز بهتر از مدیران خودرو بی‌‌‌.. بود

    موافقم 15
    مخالفم 6
  7. NR

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    تا حالا شده زیر بار برن؟؟؟

    موافقم 11
    مخالفم 3
  8. کوروش

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    متاسفم برای این اتفاق ولی اگر واقعا راننده فیوز کیلومتر رو قطع کرده بوده که بعدا ماشین رو با کارکرد پایین توی پاچه مردم ناآگاه و از همه‌جا بی‌خبر کنه، با عرض شرمندگی حقش بوده چوب خدا صدا نداره.

    موافقم 37
    مخالفم 3
  9. silent

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    واکنش اولیه مدیریت جدید ایران خودرو رو پسندیدم ،نشون میده که تیم جدید شدیدا به این چنین مساعل اهمیت میده ،انشال.. که مشکلات مرتفع بشه .
    ….
    خودرو ریرا بی دلیل ارتفاعش زیاد هست و هندلینگ مناسبی نداره.

    موافقم 14
    مخالفم 9
    1. Cehx

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (344 ديدگاه)

      پلتفرم 2008 هستش و از این چینیا هم قیمت خودش احتمالا هندلینگ بهتری داره
      البته نه سهامدارم و نه سوار شدم فقط چیزی روی کاغذه رو گفتم

      موافقم 8
      مخالفم 15
  10. Taha Ayoobi

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (5682 ديدگاه)

    اگه واقعا به خاطر اون دستکاری باشه که ایران‌خودرو تبرعه اس

    موافقم 10
    مخالفم 4
  11. مهردادکمال

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2055 ديدگاه)

    شرف هم خوب چیزیه

  12. علی خسرو

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    اومدن توجیه کنند ولی بدتر شد! با این توجیه اگر فیوز بسوزه، که طبیعی هم هست و ممکنه بسوزه، این همه اختلال قراره بوجود بیاد و حادثه آفرین بشه؟ این که شد عذر بدتر از گناه که! یه جوری طراحی کنید که به این سادگی صرفا با سوختن یا برداشتن یک فیوز همه چیز در خطر قرار نگیره!

    موافقم 13
    مخالفم 2
  13. دکتر استاپ

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    ایران درست می‌شه
    صنعت و اقتصاد کشور:

  14. محمد

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1540 ديدگاه)

    هر عمل ناپسندی کارما داره.
    این آقا کیلومتر رو دستکاری کرده تا بعداً بکنه تو پاچه مردم که این بلا سرش اومد‌.

    موافقم 6
    مخالفم 4
  15. 제네시스

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (437 ديدگاه)

    بابا به پیر به پیغمبر دلیل بر اصرار تولید ماشین ایرانی سیاست دولت هست
    اگه اینطور نیست چرا با توجه به مرگ هزاران نفر در سال در جاده های کشور که دلیل بیشتر آن بخاطر بی کیفیت بودن خودروی های ایرانی هست، دولت هیچ اقدامی برای توقف تولیدات خودروهای ایرانی نمیکنه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  16. رهگذر

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    همچنین گزارش پلیس از سانحه مورد بررسی قرار گرفت که در آن دلایل اولیه «عجله و شتاب بی‌مورد» و «لزوم آموزش بیش‌تر رانندگان» قید شده و همچنین علت مستقیم حادثه را «بی‌احتیاطی از جانب راننده سواری به دلیل عدم توجه به جلو» دانسته بود.

    من اینو خوندم بقیه ارو نخوندم.خب معلومه ک پلیس کارشناس فنی در صحنه نداره ک تشخیص بده دیسک چطور شکسته و فکر میکنه راننده با بی احتیاطی این بلارو سر ماشین اورده ک البته هر احمقی هم باشه وقتی مبینه دیسک شکسته نمیتونه بگه مقصر راننده س راننده تهش 120 داشته میرفته ترمز زده متاسفانه پلیس های راهنمایی رانندگی ما در حد علاقه مندی به خودرو هم از خودرو سر رشته ندارن

    موافقم 5
    مخالفم 1
  17. مهربد

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (329 ديدگاه)

    فیوز کیلومتر شمار، ربطی به سیستم کنترل پایداری ندارد و سیم کشی فیوز های آنها با هم متفاوت است..!! این چه توجیه ای است!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا