ایران خودرو

ری‌را، ایمن‌ترین خودروی ایرانی: مشخصات، زمان تولید و قیمت

ایران خودرو ریرا، نخستین کراس‌اوور ملی با طراحی کاملاً اختصاصی و ویژگی‌های جالب قرار است از پاییز امسال به دست مشتریان برسد. با هم تعدادی از مهم‌ترین نکات درباره این خودرو را مرور می‌کنیم.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع معرفی خودروی ریرا پیش از تولید نهایی و ورود به بازار، با شرح ویژگی‌های مهم این پروژه، نکات مهم درباره ری را و برنامه‌های آتی ایران خودرو را توضیح داد. از ویژگی‌های اختصاصی ری‌را، بهره‌گیری از شبکه برق و الکترونیک اختصاصی ایران‌خودرو بوده که برای نخستین‌بار در کشور توسعه داده شده است. در این پروژه، شرکت جتکو متولی کار شد و توانست سخت‌افزار و نرم‌افزار BCM با نام IKBCM را برای این محصول توسعه دهد که طبق برنامه بر روی خودروهای دنا جوانان، ری‌را و تارا با موتور سه سیلندر از این شبکه استفاده خواهد شد و در آینده، این شبکه برای سایر محصولات نیز توسعه داده خواهد شد.


معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، یادآور شد: از دیگر ویژگی‌های خاص این محصول، ماژول اتصال به شبکه خودرو است که برای نخستین بار در ایران انجام شد. این ماژول ماحصل همکاری شرکت دانش‌بنیان تام ایران خودرو و جهاد دانشگاهی شریف است. یکی از نرم‌افزارهای اختصاصی که در این محصول توسعه داده شده است، به خریداران این محصول کمک می‌کند تا با نصب آن از شرایط خودرو به‌صورت برخط مطلع شوند و امکاناتی نظیر اطلاع از موقعیت خودرو، دسترسی به امدادخودرو و امکان دیاگ محصول از راه دور را دریافت کنند. هم چنین کامپیوتر سفر بر روی نرم‌افزار این خودرو پیش‌بینی شده است و به‌صورت کلی، پس از اتصال به اینترنت، مجموعه‌ای از امکانات به این محصول اضافه خواهد شد.

ریرا بزرگ‌ترین پروژه ایران خودرو با پلتفرم IKP2، یکی از دو پلتفرم جدید این شرکت به زودی وارد بازار می‌شود. ایران خودرو ریرا به‌عنوان دارایی ملی یاد شده زیرا سرمایه‌گذاری بزرگی روی آن صورت گرفته است. تاکنون ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای تولید ریرا صورت گرفته است. هزار تن قالب‌سازی داخلی و ۱۲۳۰ تن سفارش قالب‌سازی به خارج انجام شده و در ابتدای تولید ۳۱ درصد قطعات وارداتی و ۶۹ درصد ساخت داخل هستند.

مشخصات فنی ری را

ری را دارای موتور EF7P TC توربو با حجم دقیق ۱۶۴۵ سی‌سی و توان ۱۶۰ اسب بخار است. حداکثر گشتاور این خودرو ۲۴۰ نیوتن متر بوده و به یک گیربکس اتوماتیک تک کلاچه ۶ سرعته متصل شده و نیرو را به محور جلو منتقل می‌کند. یکی از ویژگی‌های این محصول، کاهش دور آرام موتور از ۸۵۰ به ۶۵۰ دور در دقیقه است که موجب کاهش مصرف سوخت می‌شود. این موتور که شتاب بالایی به خودرو می‌دهد، در آینده می‌تواند استاندارد یورو شش را نیز پاس کند.

آپشن‌ها و امکانات ری را

ری را همچنین پرآپشن ترین خودروی داخلی است. فرمان برقی با قابلیت تنظیم در ۴ جهت، فرمان با کلیدهای کنترلی و نیز سیستم تهویه اتوماتیک، آیینه الکتروکرومیک و آیینه‌های برقی تاشونده، شیشه‌های مجهز به آنتی‌ترپ و پاورویندوز، شیشه‌های عقب سولار و دودی، چراغ‌های مه‌شکن، چراغ‌های خوشامدگویی، مانیتور یکپارچه با نمایشگر جلو آمپر، تریم داخلی چرم و پارچه دو رنگ، گرم کن صندلی ها، سانروف، نورپردازی داخل کابین، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، انتخاب مودهای رانندگی مختلف، در صندوق برقی، دوربین ۳۶۰ درجه و غیره ازجمله امکانات این خودرو است.

ایمنی ری را

طراحی ری‌را منطبق با استانداردهای ۸۵گانه است و خودرو با سطح بالایی از تجهیزات ایمنی و رفاهی عرضه خواهد شد. مهندس رادمنش در مورد ایمنی ری را گفت:

با توجه به انجام دو مرحله تست‌های تصادف بر روی این خودرو، با قاطعیت اعلام می‌کنیم که ری را، ایمن‌ترین خودروی ساخت داخل کشور است.

در این مراسم ویدئوهایی از تست تصادف ری را به خبرنگاران نشان داده شد که برخورد از جلو، پهلو و کنج را نشان می‌داد. وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری که امکانات ایمنی این خودرو من‌جمله تعداد ناکافی ایربگ‌ها که فعلاً ۴ عدد تعیین شده و عدم استفاده از سیستم‌های خودران را مطرح نمود گفت که تعداد ایربگ‌های ری را به شش عدد افزایش خواهد یافت ولی درمورد انواع رادار باتوجه به مشکلاتی که قابل استفاده بودن چنین سیستم‌هایی در ایران دارد، در تولید این خودرو لحاظ نشده است. به گفته رادمنش، ری‌را قابلیت ارتقا به استانداردهای بین‌المللی آینده را نیز داراست و بر اساس آخرین آزمون‌های تصادف از روبه‌رو، جانبی و عقب که در مرکز تست اروپایی انجام شده، این خودرو ایمن‌ترین محصول ساخت داخل به حساب می‌آید.

قیمت ری را

قیمت ری را هنوز نهایی نشده؛ اما در اولین فاز با توجه به قیمت رقبا در این کلاس و ارسال مستندات به مراجع تا چند هفته آینده اعلام می‌شود. با این حال انتظار داریم این خودرو با قیمتی در محدوده یک میلیارد تومان وارد بازار شود.

زمان فروش ری را

از بهمن ماه سال گذشته، ری را وارد مرحله تولید آفلاین شده و در حال حاضر ایران خودرو آماده شروع تولید انبوه آن است. طبق برنامه قرار است از پایان تابستان یا ابتدای پاییز، تحویل ری را به مشتریان آغاز شود. ظرفیت تولید ری را در خطوطی که توسعه داده شد، ۲۰ دستگاه در ساعت است که ۱۱۰ هزار دستگاه در سال از این خودرو را می‌تواند تولید کند.

 

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو در پاسخ به پرسش پدال درباره طولانی بودن پروسه تولید خودرو در ایران خودرو از فاز تعریف محصول تا رسیدن به تولید و دست مصرف‌کننده نهایی و برنامه برای کوتاه کردن این زمان در محصولات آینده مثل نسخه برقی ری را هم گفت:

باتوجه به سنگینی این پروژه و اینکه برای نخستین بار چنین پروژه‌ای در این حجم در ایران خودرو اجرا شده، طولانی بودن آن طبیعی است. در مورد مدل هیبریدی تارا و نسخه برقی ریرا، این زمان کوتاه‌تر خواهد بود. نسخه فیس لیفت ری را هم با توجه به این که هنوز این خودرو کاملاً به‌روز و مدرن به نظر می‌رسد تا سه سال آینده در برنامه قرار خواهد گرفت.

وی افزود:

راه ما برقی‌سازی است. اولین محصول این تصمیم تارای هیبریدی است. ریرا برقی هم که توسط شرکت دانش‌بنیان جتکو طراحی شده و اکنون محصولی کامل و قابل استفاده است تا تابستان آینده وارد بازار می‌شود. این خودرو ۴۲۰ کیلومتر برد دارد و شارژ سریع ۲۰ دقیقه‌ای آن با شارژرهای سریع انجام می‌شود که نسبت به نمونه‌های اولیه، سرعت شارژی دوبرابر پیدا کرده است.

تست درایو ری را توسط مجری پدال

در ادامه مراسم، اصحاب رسانه برای تست درایو کوتاهی با این خودرو روانه یکی از پارکینگ‌های ایران خودرو شدند. نسخه تست شده، تقریباً نهایی بوده؛ اما هنوز ایراداتی در آن به چشم می‌خورد که امیدواریم در نسخه‌های تولیدی و نهایی همان‌گونه که قول داده شد، برطرف شود. به‌عنوان‌مثال ترمزها عملکردی غیرمطمئن از خود نشان می‌دادند و سیستم کمکی ترمز هم دیر وارد مدار می‌شد. ضرایب گیربکس اتوماتیک هم به درستی تعیین نشده و ناهماهنگی بین این موتور پرقدرت ارتقا یافته با گیربکس در تعیین دنده درست مشهود بود. کلاستر و نمایشگر خودرو هم در نور شدید خورشید، کاملاً وضوح خود را از دست داده بود. بااین‌وجود، مزایای این خودرو مثل آپشن‌های متعدد، طراحی داخلی خوب، فضای داخلی جادار، رنگ‌آمیزی مطلوب، کیفیت متریال داخلی، چسبندگی بسیار خوب در مانورها و عدم انحراف و هندلینگ بسیار خوب کاملاً باعث جلب توجه می‌شد.

به نظر می‌رسد در بازه قیمتی ری را، خودروهای چینی بازار قادر به رقابت با آن چه در جنبه‌های فنی و پیشرانه و چه در بخش آپشن‌ها نباشند و بعلاوه انتظار می‌رود با توجه به خدمات پس از فروش گسترده‌تر ایران خودرو و هزینه‌های نگهداری پایین‌تر، این خودرو مورد اقبال و استقبال مشتریان ایرانی نیز قرار گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۱۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (228 ديدگاه)

    ریرا اصلا از پلتفرم پژو ۲۰۰۸ استفاده نمیکنه پژو ۲۰۰۸ کراس اوور سایز کوچک ریرا هاچبک کراس .
    من نسخه نهای دیدم کیفیت رنگ خوبی داره نصبت به محصولات ایرانی ،طراحی داخلی زیباست سطح اپشنی خوبی داره ، مشکل ریرا نبود موتور قدرت مند باکیفیت و گیربکس درست حسابی اما باز هم از ایکس ۳۳ سه سیلندر یک لیتری بهتره در شرایط ارزش داره که قیمت کارخونه زیر یک میلیارد باشه قیمت بازار هم بین یک میلیارد تا یک میلیارد ۴۰۰ ملیون . ایمنی خودرو چون در مرکز معتبر تست نشده مشخص نیست

    موافقم 6
    مخالفم 19
    1. سوشیانت

      ۱۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3190 ديدگاه)

      دوست عزیز همه جا نوشته شده پلتفرم پژو ۲۰۰۸ چجوری میگید از این پلتفرم استفاده نمیکنه!!!!

      موافقم 12
      مخالفم 4
      1. علیرضا

        ۱۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (228 ديدگاه)

        پژو ۲۰۰۸ از نظر ابعاد بزرگ تر هم نسل اول هم نسل دوم ، من از یکی کارمندان ایران خودرو هم پرسیدم و تکذیب کردن

        موافقم 1
        مخالفم 16
        1. Amirreza.M

          ۱۸ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (298 ديدگاه)

          ۱.اگه پلتفرم می‌تونستن تولید کنن وضعمون این نبود
          ۲.اگه پلتفرم خودشون بود اون روز رو جشن ملی اعلام می‌کردن
          ۳.پلتفرم ۲۰۰۸ و سیتروئن c3 مشترکه به اولی میگن کراس اوور به دومی میگن هاچبک

          موافقم 12
          مخالفم 1
      2. حسین

        ۱۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (104 ديدگاه)

        حرف خنده داری زدن،هیچ کدوم از خودروهای تولید ملی ایمن نیستند و این حرفشون فقط برای جمع کردن مشتری هست.

        موافقم 11
        مخالفم 11
        1. محمد

          ۲۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1102 ديدگاه)

          باهوش خودروساز ایرانی نیازی به جمع کردن مشتری نداره.

    2. datsun

      ۱۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3815 ديدگاه)

      پلتفرم رو میشه تو کلاس های مختلف استفاده کرد این پلتفرم PF1 پژو چندتا از ماشینهای که رو این پلتفرمه برات میگم ۲۰۰۸ سیترون c3 پژو ۱۰۰۷ ،۲۰۸ پژو ۳۰۱ البته این پلتفرم قدیمه ارتقا یافته پلتفرم ۲۰۷ ۲۰۶ هم هست

      موافقم 14
    3. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

      ۱۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (319 ديدگاه)

      دوست عزیز این آیینه هاشم با ۲۰۰۸ یکیه و باهم هیچ تفاوتی ندارن
      کاملا مشخصه دوسته عزیز

      موافقم 6
      مخالفم 2
  2. Amir.🇺🇸

    ۱۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    ۴هزار میلیارد تومان برای چیزی که احتمالا بیشتر از یک اشغال نیست
    همین پول رو میداین وارد میکردید

    موافقم 9
    مخالفم 18
    1. froG-driVer

      ۱۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (888 ديدگاه)

      تریم داخلی چرم و پارچه دو رنگ، گرم کن صندلی ها، سانروف، نورپردازی داخل کابین، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، انتخاب مودهای رانندگی مختلف، در صندوق برقی، دوربین ۳۶۰ درجه و غیره ازجمله امکانات این خودرو است.😑😑😑
      خیالات باطل

      موافقم 12
      مخالفم 1
    2. .

      ۲۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (99 ديدگاه)

      نمی دونم چرا سایت قاطی داره.
      میای لایک می کنی تعداد لایکا کم میره.
      دیسلایک هم برای بعضی افراد کلا کار نمی کنه.

      موافقم 4
      مخالفم 0
  3. Mahdi

    ۱۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اگه بخواهند ماشین با کیفیت و خوب تولید کنند می توانند اما نمی خواهند

    موافقم 11
    مخالفم 5
    1. علی ملکی

      ۲۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چون بازار خودروی ایران انحصاری شده، پس انتظار کیفیت هم نباید داشته باشیم.
      اگه مسئوولین یکم دلسوز باشند و دست از رانت بردارن و اجازه بدن خودروی خارجی با تعرفه ی پایین وارده بشه، اون موقع ایران خودرو و سایپا برا بقاشون باید تولیدات خودشونو هر روز بهبود بدن وگرنه حذف میشن..

      موافقم 5
      مخالفم 0
  4. AMANTE

    ۱۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1897 ديدگاه)

    یکی به من بگه 4 هزار میلیارد به دلار چقدر میشه!؟
    سفارش قالب سازی به خارج از ایران!؟ یعنی شرکت به این عظمت نمیتونه قالب سازی رو خودش انجام بده! اصلا بگیم نمیتونه این همه شخص و کارگاه و…. در ایران هست قالب سازی انجام میدن که لذت ببری.

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. Ehsan

      ۱۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (624 ديدگاه)

      نوشته هزار تن قالب سازی خودشون انجام دادن هزار و دویست تن هم از خارج،حتما نمیشه همشو انجام بدن دیگه

      موافقم 3
      مخالفم 3
    2. datsun

      ۱۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3815 ديدگاه)

      درود باورت میشه مدیران گذشته ویران خودرو اعتراف کردن تو سایت بیت ران که برای اینکه طرح قاب داشبورد پژو پارس رو میخواستن طرح چوبی کنن از یه شرکت اروپای مشاوره گرفتن و اونا هم تا جای که میتونستن چپوندن ! وضعیت لگن سازهای وطنیه اینه

      موافقم 13
      1. genius

        ۱۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1335 ديدگاه)

        جا داره تموم وزرای علوم و روسای دانشگاه های ملی و آزاد (پیام نور و غیرانتفاعی که شهربازین نه دانشگاه!!) از ابتدای 57 تا حالا دونه دونه اگه در قید حیات هستند احضار بشن به ملت توضیح بدن سالی هزاران نفری که با امضای اونها الکی الکی به خودشون پیشوند مهندسی دادن دقیقا چی یاد گرفتن و به چه حقی نام مقدس مهندسان هندسه دان رو به سخره گرفته اند؟!!!؟

        موافقم 12
        مخالفم 2
      2. محمد

        ۱۹ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1102 ديدگاه)

        شرکت دولتی همینه.
        طرف انگیزه ‌ای نداره شرایط ارزان تر پیدا کنه.

    3. genius

      ۱۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1335 ديدگاه)

      کارخونه چندین هکتاری IKID تو اتوبان کرج قزوین پنج هزارتا پرسنل داره که راس راس راه میرن با کتیا چهارتا موس پد و قوطی ریکا درافت میزنن ماهی هم 20میلیون بعلاوه کلی وام و بن و مزایا میگیرن!همین ذره ای ذوق و شوق و دانش ندارن!!

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. محمد

        ۱۹ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1102 ديدگاه)

        تری دی مکس هم استفاده می کنن.

    4. امییرضا

      ۱۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (7 ديدگاه)

      66 میلیون دلاررررررررررر

  5. رهگذر

    ۱۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    به‌عنوان‌مثال ترمزها عملکردی غیرمطمئن از خود نشان می‌دادند و سیستم کمکی ترمز هم دیر وارد مدار می‌شد. ضرایب گیربکس اتوماتیک هم به درستی تعیین نشده و ناهماهنگی بین این موتور پرقدرت ارتقا یافته با گیربکس در تعیین دنده درست مشهود بود. کلاستر و نمایشگر خودرو هم در نور شدید خورشید، کاملاً وضوح خود را از دست داده بود

    بعد از یه سری اپشن نوشتی که خوبه؟ اپشن به چه درد میخوره وقتی این حجم از مشکلات اساسی داره؟

    موافقم 16
    مخالفم 1
  6. زیزیگولو

    ۱۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    چه کسایی به این ماشین ستاره ایمنی دادن و اون رو ایمن ترین ماشین ایرانی معرفی کردن؟؟!!

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. Mr wrong

      ۱۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (238 ديدگاه)

      همونایی که ایران رک جزو پنج اقتصاد برتر جهان میدونن

      موافقم 13
      مخالفم 1
  7. genius

    ۱۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1335 ديدگاه)

    والله که اگه 30%درصد این محصول طراحی و ساخت ایران باشه! تماما چینی است با پلتفرم برجامی PF1 و تمام

    موافقم 13
    مخالفم 1
  8. فرشید

    ۱۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (229 ديدگاه)

    محاله با قیمت یک میلیارد تومن عرضه بشه. ایران خودرو حسابی برای این ماشین دندوناشو گرد کرده

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2683 ديدگاه)

      من X22 برام جالب تره

      موافقم 4
      مخالفم 15
      1. امین

        ۱۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (84 ديدگاه)

        یه پیچش میرزه به کل هیکل X22

        موافقم 8
        مخالفم 8
        1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

          ۱۸ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (319 ديدگاه)

          این یک پیچش میرزه ؟
          درسته x22 آشغاله ولی این زباله تمامه

          موافقم 8
          مخالفم 2
        2. عمو مایک

          ۱۸ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (53 ديدگاه)

          اول بزارید تو بازار بیاد بعد براش رگ تعصب تون رو نشون بدین !

          موافقم 9
          مخالفم 1
      2. محمد

        ۱۹ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1102 ديدگاه)

        نظر شخصیتون هست و قابل احترامه ولی نمیدونم چرا فرهنگ مردم ایران بالا نیست و نمیتونن سلایق و نظرات مختلف رو بپذیرند.
        ولی اگر نظر من باشه واقعیت از لحاظ احساسی و عاطفی محصولات چری رو می بینم می خوام بالا بیارم ولی از نظر عقل و منطق خودم خودرو های چری در ایران بهترین شرایط رو دارند.

        موافقم 4
        مخالفم 1
  9. حسین دهمرد

    ۱۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2538 ديدگاه)

    نهایتا با احداث کارخانه و قالب سازی و کوفت و زهرمار هزار میلیارد خرج برداشته باشه. بقیش رفته تو جیب کروز و عظام

    موافقم 9
    مخالفم 1
  10. حسین

    ۱۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2975 ديدگاه)

    ۴ همت خیلی کمه!
    میشه ۶۹ میلیون دلار!
    چند سال پیش شرکت « ر » یک خط تولید بستنی وارد کرد که فقط یک نوع بستنی پیچی تولید میکرد، ۵۰۰ میلیون دلار هزینش شد!

    موافقم 4
    مخالفم 1
  11. پویا

    ۱۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (478 ديدگاه)

    * ترمزها عملکردی غیرمطمئن از خود نشان می‌دادند و سیستم کمکی ترمز هم دیر وارد مدار می‌شد. ضرایب گیربکس اتوماتیک هم به درستی تعیین نشده و ناهماهنگی بین این موتور پرقدرت ارتقا یافته با گیربکس در تعیین دنده درست مشهود بود. کلاستر و نمایشگر خودرو هم در نور شدید خورشید، کاملاً وضوح خود را از دست داده بود.*
    نمونه‌های اولیه معمولاً مشکل مونتاژ و کیفیت ساخت دارن نه اینکه از بیخ و بن مشکلات مهندسی داشته باشن

    موافقم 5
    مخالفم 1
  12. Pasha

    ۱۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    اگه تو بازه قیمتی ۱۲۰۰ عرضه‌ بشه گزینه عالی میشه نسبت به رقباش که هایما اس ۵
    ۳۳ کراس ۲۲ پرو. تیگارد هستن
    اما اگه قیمت کارخونه ۱۵۰۰ باشه اصلا نمیصرفه چون میاد تو بازار و ملت کم کمش ۳۰۰ تومن رو میکشن روش با ۱۸۰۰ و کمی بالاتر گزینه های مثل ۲۰۰۸ و سی ۳ هست که خیلی بهتره
    البته چون ایران خودرو داره این لگن رو تولید میکنه احتمال زیاد قطعاتش فراوونه

    موافقم 2
    مخالفم 4
  13. محمد بحرانی

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    درش را گل بگیرین با یک چهارم قیمت این تو کشورهای عربی تویوتا می خرند

  14. محمد

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ری را تمام قطعاتش درجه ۴ چینی هست .بزارین بیاد بازار خریدارها دیوونه میشن از خرابی های زیاد این ماشین.من انتخابم رقیب های چینی این ماشین هست مثل تیگارد یا جک x5 جدیدن و ظاهر برروز هم دارن و کیفیتشون از این خیلی بهتره

  15. احمد

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در عکسبرداری از این خودرو سعی شده از زوایایی تصویر گرفته بشه که جثه ی خودرو بزرگ و در حد یک شاسی بلند به نظر برسه در حالیکه در واقعیت مثل پژو ۲۰۰۸ خریدار با چیزی مواجه میشه در ابعاد کوییک یا پراید هاچبک شوتی.موتور هم که طبق معمول موتور پژو و سمند متعلق به ۴ دهه قبل ه.ایرانخودرو احتمالا این موتور رو روی تنها محصول باقیمانده ی خودش ، بنز خاور808 هم قراره نصب و با هیاهوی فراوان به بازار قالب کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست