ایران خودروتلویزیون پدالچشم انداز

بررسی ری را، اولین کراس اوور ایرانی، مشخصات، تست ویدئویی

ری را، اولین کراس‌اوور ایرانی، ایمن‌ترین خودروی داخلی، پرچم‌دار محصولات داخلی ایران‌خودرو، عصاره مهندسی، تلاش و باور مهندسان و مدیران این شرکت برای خلق محصولی پرچم‌دار است. آیا این خودرو شایستگی و ارزش این توجهات را دارد؟ برای پاسخ به این پرسش، با ما همراه باشید.
ایران‌خودرو ری را

بعد از خروج پژو از ایران بعد از تحریم‌های غرب، ایران‌خودرو برای ادامه برنامه‌های تولید محصولات مشترک خود با این شرکت، تصمیمات تازه‌ای گرفت. خودروی تارا، جایگزین پژو ۳۰۱ شد و ری را هم جای خالی پژو ۲۰۰۸ را پر خواهد کرد. ری را البته روی پلتفرم اصلاح شده نسل اول پژو ۲۰۰۸ بنیان نهاده شد. با این وجود ابعاد آن به مراتب رشد کرده و به نسل دوم ۲۰۰۸ نزدیک‌تر شده است. اگر یک ری را در کنار یک پژو ۲۰۰۸ پارک کنید، شاهد ابعاد کاملاً بزرگ‌تر آن خواهید بود. ری را در بخش قوای محرکه و آپشن‌ها نیز، خودرویی امروزی محسوب می‌شود. در آینده قرار است نسخه تمام برقی ری را هم وارد خط تولید شود. بنابراین در پلتفرم این خودرو برای چنین محصولی، ویژگی‌های لازم پیش بینی شده است.

ری را پژو ۲۰۰۸ نسل اول پژو ۲۰۰۸ نسل دوم
طول (میلی‌متر) ۴۳۳۴ ۴۱۵۸ ۴۳۰۰
عرض (میلی‌متر) ۱۸۰۸ ۱۷۴۰ ۱۸۱۵
ارتفاع (میلی‌متر) ۱۶۳۸ ۱۵۵۷ ۱۵۵۰
فاصله بین دو محور (میلی‌متر) ۲۵۹۰ ۲۵۳۸ ۲۶۰۵

مقایسه ایران خودرو ری را با پژو 2008

طراحی ری را

ری را در زمان تست پدال به‌خوبی نظرات عامه مردم را به‌سوی خود جلب می‌کرد. این موضوع علاوه بر جدید بودن آن و کنجکاوی مردم برای اطلاع از جدیدترین محصول داخلی، به واسطه تعدادی ویژگی چشمگیر در طراحی آن است. این خودرو با چینی‌های حال حاضر بازار ایران کاملاً متمایز است. هرچند شباهت‌هایی در المان‌های آن با برخی محصولات چینی هم به چشم می‌خورد. مثلاً ممکن است دی لایت‌های آن با لاماری مشابه باشند. اما قسمت هواکش عریض سپر و چراغ‌های اصلی از الگوی نسل قبلی هیوندای سانتافه الهام گرفته شده‌اند. این طراحی خاص، کمی عجیب است و بی‌پروایی در طراحی را نشان می‌دهد.

البته طراحان در نمای جانبی، این ریسک را کنار گذاشته و نسل دوم پژو ۲۰۰۸ را الگوی خود قرار داده‌اند. ستون C کپی واضحی از محصول پژو است ولی اثری از خطوط برجسته روی درها در ری‌را دیده نمی‌شود. طراحی چرخ‌های ۱۵ پره دو رنگ، با کلیات خودرو همخوانی ندارد و می‌توانست امروزی‌تر و زیباتر و حتی اختصاصی انتخاب شود. پس در نمای کناری، کمی محافظه کاری بیشتری دیده می‌شود. در نمای پشتی باز هم الگوی اصلی، پژو ۲۰۰۸ بوده اما چراغ‌ها گرافیک متفاوتی دارند و قاب مشکی رنگ آنها هم می‌توانست فرمی بهتر و سه بعدی داشته باشد تا در ترکیب با چراغ‌های سفید درون طلق شفاف آن، نمای ارزان قیمتی را تداعی نکند.

حجم قسمت‌های مشکی رنگ در نمای پشت و جانبی هم بیش از حد به نظر می‌رسد که از جذابیت خودرو می‌کاهد. این موارد احتمالاً در نخستین فیس لیفت این خودرو برطرف خواهند شد و در مجموع هم به‌عنوان اولین کراس‌اوور داخلی و اولین تجربه طراحان داخلی در این اشل، می‌توان این ارجاعات طراحی را تا حدودی پذیرفت.

داخل کابین ری را

جذابیت‌های سواری و رانندگی ری را باید از درون کابین آن آغاز شود؛ بنابراین طراحان باتوجه‌به اهمیت این موضوع، فضایی مدرن با الگوهایی جدید را درنظر گرفته‌اند. فرمان خودرو از نوع دو پره است که لوکس‌تر از فرمان‌های سه پره متداول به نظر می‌رسد. روکش فرمان در لایه درونی و بیرونی آن متفاوت است و حس لمسی خوبی ایجاد می‌کند. چرم مصنوعی مورد استفاده لطافت مناسبی دارد و با کوک و دوخت خوبی نیز همراه شده که جذابیت آن را بیشتر می‌کند. هرچند هنوز بخش عمده‌ای از داشبورد مخصوصاً قسمت بالایی و قسمت‌هایی که نیاز به لمس ندارند از پلاستیک خشک ساخته شده اما نکته مهم در خودروهای اقتصادی این است که تنها قسمت‌هایی که در تماس با دست قرار می‌گیرند یا در دسترس بیشتری هستند از متریال نرم پوشیده شوند.

داخل کابین ری را

نمایشگر عریض دوتکه به‌هم‌پیوسته ری را یک سطح از نمایشگرهای کراس‌اوورهای رقیب آن بالاتر می‌ایستد؛ اما نباید آن را با خودروهای لوکس و گران‌قیمت مقایسه کرد. کیفیت نمایشگر و پاسخ‌دهی آن و گرافیک و انیمیشن‌های خاص آن در این رده بسیار خوب از کار درآمده است.

کنسول طراحی تختی دارد و پوشش اصلی آن مشکی براق پیانویی است که مستعد لک و اثر انگشت بوده و باید دائم برای زیبایی بیشتر آن، با دستمال نظافت شود و باید مراقب خش افتادن آن هم باشید. دسته‌دنده برقی از طراحی بسیار خوبی سود می‌برد. جاگذاری کلید استارت هم در کنسول به سبک خودروهای لوکس صورت الار‌گرفته است. یک دکمه چرخشی برای کنترل مانیتور اطلاعات و سرگرمی هم در کنسول قرار گرفته تا نیازی به دراز کردن دست و لمس مانیتور نباشد. ترمز پارک برقی است و یک کنسول با محفظه‌ای کوچک بدون کول باکس در انمتهای کنسول وسط قرار گرفته است.

تریم‌های داخلی در نسخه‌های آزمایشی در سه رنگ مختلف تولید شده‌اند که رنگ‌های آجری، خاکستری و سفید در آنها به کار رفته است. برای صندلی‌ها از ترکیب چرم و پارچه تهویه شونده استفاده شده تا از تعریق زیاد پیشگیری شود.

صندلی‌های جلو در مسافت‌های کوتاه خستگی خاصی ایجاد نمی‌کنند اما برای مسافرت‌های چند ساعته نشیمن گاه و کمر دردناکی خواهید داشت. صندلی‌های عقب برای دو سرنشین بزرگسال و یک خردسال مناسب اند. فضای سر و پا برای این سرنشینان متوسط و بهتر از میانگین این کلاس است. متأسفانه دریچه‌ای برای تهویه این سرنشینان درنظر گرفته نشده؛ ولی یک زیرآرنجی تاشو با دو جای لیوانی هم در این بخش تعبیه شده است.

امکانات و تجهیزات ری را

ری را از امکانات رفاهی به‌خوبی بهره برده است. عمده این امکانات در این کلاس کمیاب‌اند. مثلاً دوربین ۳۶۰ درجه به همراه رادار برخورد از جلو، درب صندوق برقی به همراه کیک سنسور، چراغ‌های گردش یا cornering light، شیفتر تعویض دنده پشت فرمانی، سیستم صوتی با ۹ بلندگو، صندلی‌های برقی گرم کن دار هم برای راننده و هم سرنشین و از این قبیل در خودروهای بسیار گران‌تر یافت می‌شوند. سانروف غیر پانوراما می‌تواند برای آپشن پسندان جای تامل داشته باشد.

ایمنی ری را

ری را به‌عنوان ایمن‌ترین خودروی داخلی معرفی شده است. مواجهه اولیه با بدنه مستحکم این خودرو، باعث جلب‌اطمینان می‌شود. نتایج تست‌های تصادف نیز امیدوارکننده هستند. ۴ ایربگ نیز برای این خودرو درنظر گرفته شده تا بتوان روی ایمنی ری را حساب باز کرد. البته کمبودهایی در بخش خودران و رادار نیز وجود دارد که برای این کلاس خودرویی و در رقبای این خودرو نیز دیده می‌شوند و نباید انتظاری نامعقول از سطح تجهیزات ایمنی چنین خودرویی داشت. ایران‌خودرو قول داده که در برنامه توسعه ری را، با کمک شرکت‌های دانش بنیان داخلی تجهیزات راداری را هم به آن بیافزاید.

مشخصات فنی ری را

مدل۱۴۰۳
ویژگیخودروی تولید داخل-ایران خودرو

مشخصات پیشرانه

موتور۴ سیلندر توربو EF7P TC
حجم موتور۱۶۴۵ سی سی
قدرت ۱۶۰ اسب بخار در دور ۵۵۰۰
گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر در دور ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰
گیربکساتوماتیک ۶ سرعته
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک
سیستم فرمانبرقی حساس به سرعت

ابعاد و وزن

طول۴۳۳۴ میلی متر
عرض۱۸۰۸ میلی متر
ارتفاع۱۶۳۸ میلی متر
فاصله بین دو محور۲۵۹۰ میلی متر
تعداد سرنشین۵ نفر
حجم فضای بار ۴۱۰ لیتر
وزن خالص۱۴۲۵ کیلوگرم
ابعاد چرخ ها۱۸ اینچی آلومینیومی

سرعت و شتاب

شتاب صفر تا ۹۶۱۰.۴ ثانیه
حداکثر سرعت۱۹۵ کیلومتر بر ساعت

سوخت و آلایندگی

مصرف سوخت داخل شهر۹.۶ لیتر
مصرف سوخت جاده۶.۰۹ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۳۹ لیتر
استاندارد آلایندگییورو ۶
حجم باک بنزین۵۰ لیتر

امکانات

امکانات و تجهیزات ایمنی

ترمز جلو و عقب دیسکی، ترمز پارک برقی (EPB)، سیستم ترمز اتوماتیک (Autohold)
سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HSA)
سیستم کمکی حرکت در سراشیبی (HDA)
سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESC)
سیستم کنترل کشش (TCS)
سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)
سیستم کمک ترمز (BAS)
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و جانبی (۴ عدد)
مجهز به آی کانکت (خودرو متصل)
دوربین ۳۶۰ درجه (AVM)
سنسور پارک جلو
سیستم تشخیص نقاط کور (BSD)
پایش فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)
سنسور و دوربین دنده عقب
قفل کودک درب‌های عقب
کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع
ایموبلایزر
ایزوفیکس
اخطار سرعت بالا
اخطار باز بودن درب‌ها
اخطار باز بودن کمربند سرنشینان جلو

امکانات و تجهیزات رفاهی

فرمان برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC)، ، قابل تنظیم در ۴ جهت، غربیلک فرمان چرم
سیستم تهویه اتوماتیک
سیستم صوتی: سیستم مالتی مدیا با صفحه هوشمند لمسی ۱۲" (اتصال گوشی هوشمند، بلوتوث، ۲ عددپورت با قابلیت انتقال دیتا و شارژ درجلو USB Type C& USB Type A و یک پورت با قابلیت شارژ در عقب USB Type A)، دارای ۹ عدد بلندگو
چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، مجهز به چراغ روز، چراغ خوش آمدگویی درب‌های جلو، چراغ‌های همراه در پارکینگ (Follow Me Home)، چراغ گردش (Cornering Light)
آینه داخل الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی برقی تاشونده راهنمادار
شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، دارای پاورویندوز و آنتی ترپ، شیشه‌های سولار و شیشه‌های عقب دودی
تزئینات: سه نوع تریم، نورپردازی محیط داخل کابین (Ambient Lighting)
روف رک
رینگ و لاستیک ۱۸ اینچ آلومینیومی دو رنگ
صندلی برقی سرنشینان جلو (صندلی راننده ۶ حرکته: ۶ حرکت برقی، گرمکن دار و صندلی شاگرد ۴ حرکته: ۲ حرکت برقی و ۲ حرکت دستی، گرمکن دار)، تنظیم گودی کمر صندلی راننده، صندلی عقب تاشو دوتکه با زیر آرنجی
نمایشگر دوگانه (نمایشگر جلو آمپر دیجیتال ۱۲" و سیستم مالتی مدیا با صفحه هوشمند لمسی ۱۲")
سان روف
سنسور نور و باران
سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
خروجی برق ۱۲ ولت در صندوق عقب
سنسور پا برای بازکردن درب صندوق عقب (کیک سنسور)
درب برقی صندوق عقب
تعویض دنده الکترونیکی
سیستم تعویض دنده پشت فرمان (Paddle Shifter)
شارژر بیسیم گوشی همراه
گارانتی۳ سال یا ۵۰ هزار کیلومتر

موتور ری را

تجربه رانندگی با ری را

ریرا به نسبت خودروهای شاسی‌بلند، ارتفاع پایین‌تری دارد و همانند پژو ۲۰۰۸، یک مینی کراس‌اوور محسوب می‌شود؛ بنابراین سوارشدن آن نیز راحت‌تر است. دید به اطراف و تسلط به محیط خوب و با کمترین میزان نقطه کور است. در اولین باری که سوار ری را می‌شوید، نمایشگر عریض، فرمان دو پره و چرم دوخته شده جلب‌توجه می‌کنند. به واسطه فرمان بسیار نرم، کمترین انرژی در طول رانندگی شهری از شما گرفته می‌شود و این نکته بسیار مثبتی است. در مد اسپرت در سرعت‌های بالا فرمان سفت‌تر می‌شود؛ اما در مد نرمال این سفتی محسوس نیست.

رانندگی با ری را

ارگونومی در حد بالاتر از متوسط رعایت شده و تقریباً همه کنترل‌ها در دسترس‌اند. در هنگام کار با کنترل‌ها و دکمه‌ها نیز حس بی کیفیتی احساس نمی‌کنید.

شیفترهای پشت فرمان از جذابیت‌های رانندگی با این خودرو مخصوصاً در مد اسپرت هستند. برخلاف برخی چینی‌ها که این شیفترها در آنها عملاً تزیینی است، در ری را واقعاً عملکرد آنها جالب و مؤثر هستند.

تأخیر دریچه گاز و پاسخ به فشردن گاز در این خودرو نسبت به خیلی دیگر از خودروهای جدید کمتر شده است. گیربکس تک کلاچه ۶ سرعته خودکار هم هزینه نگهداری پایین‌تری دارد و اطمینان بیشتری نسبت به انواع CVT یا دوکلاچه دارد و در هنگام ترافیک در سربالایی یا رانندگی پرفشار، مشکلات سایر انواع گیربکس در آن دیده نشد.

خودرو ابعاد کامپکتی دارد و باوجود موتور ۱۶۰ اسبی بسیار چابک است. تراول چرخ‌ها همانند بسیاری دیگر از کراس اوورها کم است و بنابراین زیاد به فکر آفرود با این خودرو نباشید.

ری را

مزایای ری را

  • مواد نرم و باکیفیت در کابین
  • آپشن و امکانات خوب به نسبت رقبا
  • ایمنی بالا
  • پیشرانه پر قدرت با کشش خوب
  • فضای داخلی خوب
  • بازار خوب
  • پشتیبانی ایران‌خودرو

معایب ری را

  • صدای زیاد پیشرانه در داخل کابین
  • مصرف سوخت
  • هندلینگ معمولی

رقبا، قیمت و ارزش خرید ری را

ری را با سطح تجهیزاتی که ارائه می‌کند و قوای محرکه پرتوان و قرار گرفتن زیر چتر ایران‌خودرو، به‌خوبی مزیت‌هایی بر شماری از کراس‌اوورهای چینی رقیب خود در بازار ایران نشان می‌دهد. توجه به این نکته بسیار مهم است که انتظارات و توقعات از این خودرو باید در چهارچوب کلاس و قیمت آن باشد و اگر این گونه آن را ارزیابی کنیم، پیشرفتی بسیار خوب برای صنعت خودروی داخلی به‌حساب می‌آید و می‌تواند بسیاری از رقبای چینی بازار ایران را با چالش جدی مواجه کند. مهم‌ترین رقبای این خودرو، تیگارد، ام وی ام X55، زوتی DL5، چانگان CS35 پلاس و کی ام سی X5 هستند. جالب اینکه این خودرو در رده قیمتی نزدیک به جک S3 و ام وی ام X33 کراس قرار دارد؛ اما با رقبایی گران‌تر در یک کلاس قرار می‌گیرد؛ بنابراین در قبال پول پرداختی برای ریرا، ارزش خرید آن بالا ارزیابی می‌شود.

تماشا در کانال یوتیوب پدال:

تماشا در آپارات پدال:

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۶۵ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1901 ديدگاه)

    وقتی سیستم AWD نداره فرقی با کوئیک و اطلس نداره انگار اطلس توربو سوار شدی

    موافقم 58
    مخالفم 121
    1. Mosafer

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (146 ديدگاه)

      خودزنی هم حدی داره نه دیگه اینقدر

      موافقم 121
      مخالفم 25
      1. علی جردن

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1901 ديدگاه)

        فکر کن پیکانت بنزه

        موافقم 34
        مخالفم 51
        1. الکساندر

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1217 ديدگاه)

          دقیقا میدونیم کیو میزنیم

          موافقم 17
          مخالفم 19
      2. سوشیانت

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3259 ديدگاه)

        چه ربطی به خود زنی داره حالت خوبه؟😐

        موافقم 20
        مخالفم 46
      3. Sina_carshow

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (162 ديدگاه)

        خود زنی؟ بعد ۲۹ نفرم بهت مثبت دادن؟
        بی وای دی ۱۵ سال پیش از بی وای دی اف ۳ با ۱۰۷ اسب بخار قدرت و استهلاک بسیار بالاش
        رسیده به برندی که ۵ تا محصول با قدرت بیشتر از ۱۰۰۰ اسب بخار ( این متنو چند بار تکرار کنید ۵ تا محصول بالای ۱۰۰۰ اسب ) ساخته امروز و جزو سه برند پر فروش دنیاس
        الان چین محصولاتش به طور رسمی اکثرشون ۵ ستاره یوتوب انکاپ و ۵ ستاره ایمنی استرالیا رو دارن

        اون زمان خروجی و بازدهی موتور های ایرانی خیلی بالاتر بود و کیفیت ساخت بالاتری داشتن بعد الان تازه تونسته ماشین با قدرت ۴۰ سال پیش فرانسه تولید کنه با پلتفرم منسوخ شده پژو که مال بیش از یک دهه پیشه

        این اسمش خود زنی نیس واقعیته

        موافقم 66
        مخالفم 28
        1. علی جردن

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1901 ديدگاه)

          سینا همه چیو خوب توضیح دادی 👌🏻

          موافقم 24
          مخالفم 16
        2. Sina_carshow

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (162 ديدگاه)

          متشکرم علی جان

          موافقم 17
          مخالفم 8
        3. Taha Ayoobi

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3633 ديدگاه)

          سینا جان F3 مستهلک بود؟
          یادمه ماشین خوبی بود انگار؟

          موافقم 6
          مخالفم 2
        4. Sina_carshow

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (162 ديدگاه)

          درود طاها جان والا اف ۳ اونقدر که انتظار می‌رفت نفروخت بیشترین دلایلش کیفیت نه چندان مطلوب نسبت به رقبای چینی دیگه مخصوصا مدیران خودرو و صد البته قدرت ضعیف تر از رقیبای هم قیمتش بود

          موافقم 5
          مخالفم 5
    2. Taha Ayoobi

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      علی جردن احساس میکنم میخوای غیر مستقیم منظوری رو برسونی

      موافقم 15
      مخالفم 3
    3. سلمان خان

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (244 ديدگاه)

      اخه مرد مؤمن مگه همه چی به چهار چرخ بودنه چرا همیشه یک بهونه ای دارید شما

      موافقم 45
      مخالفم 12
      1. علی جردن

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1901 ديدگاه)

        صدرصد شاسی بلند بودن به چهار چرخ بودنه.
        چیپ تک دیفرانسیل دوست داشتنیه ؟
        طاها منظوری نیست فقط می خوام تجربیات خودرویی خودمو با بقیه به اشتراک بزارم و باهم تبادل اطلاعات کنیم
        شاسی بلند حرمت داره نه لذت …

        موافقم 23
        مخالفم 48
        1. پژمان پژو

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (20 ديدگاه)

          کراس اور تک دِف بی معنیه

          موافقم 21
          مخالفم 32
        2. The

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          علی جردن بیا برو هیچکدوم از حرفات هم بهم نمی خوره تا دیروز رانا داشت تیو تیو میکرد یه چینی گرفتی دیگه ۹۵ درصد چینی های بازار هم همه دف جلون چرا اینو نمی گی؟چون که فنش شدی دیگه نه منطقی داری نه چشم بینایی این همه از چین تعریف میکنی خب پاشو برو چین زندگی کن
          چرا اینجا وایستادی کامنت میزاری

          موافقم 27
          مخالفم 4
        3. ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4788 ديدگاه)

          آقا آقا
          این ماشین یه هاچبکه که یکم بزرگه
          نمیخواهم از ماشین ایرانی دفاع کنم ولی ماشینای چینی هم قد و اندازه لندکروز هستن تو ایران که موتور ۱۵۰۰ دارن و تک دفن

          موافقم 28
          مخالفم 2
        4. AMIR GERMAN

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (37 ديدگاه)

          آره مخمل رو دری رانا پلاس از نظر تو با کیفیت تر جیر خودرو های آلمانی هست

          (لینکش هم هست)

          موافقم 11
          مخالفم 1
        5. ماز

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سگمنت کراس اور شهریه ، چه ربطی به اس یو وی یا همون شاسی بلند داره !! اکثر کراس اورهای دنیا تک دفن ……

          موافقم 14
          مخالفم 2
    4. نویدی

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (376 ديدگاه)

      پس از نظر شما پژو 2008 هم فرقی با کوییک نداره…

      موافقم 36
      مخالفم 5
      1. علی جردن

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1901 ديدگاه)

        از نظر من 2008 یک ۲۰۶ بلند قده

        موافقم 29
        مخالفم 15
        1. بابالو

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          از نظر من ۲۰۰۸ یک ۲۰۸ بلند قده*

          موافقم 13
          مخالفم 4
        2. نویدی

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (376 ديدگاه)

          از نظر تو رانا پلاس پانوراما و بی ام و سری 8 گرن کوپه هم توی یه کلاس قرار میگیرن🤣
          کلا نظراتت بیش از حد تخصصیه.

          موافقم 15
          مخالفم 4
    5. اشکان

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (44 ديدگاه)

      غیر از اینا که کاری بهشون ندارم ، از نظر من طراحی ریرا واقعا زشته هم از عقب هم از جلو ، شاسی بلند جدید کیا و هیوندای رو نگاه کنید میفهمید .
      https://gadgetnews.net/wp-content/uploads/2023/10/santafe.jpg
      و عکس بعدی
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/06/2021-Hyundai-Santa-Fe-28-2.jpg
      و
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/06/2021-Hyundai-Santa-Fe-24-Copy-copy.jpg

      موافقم 16
      مخالفم 9
      1. گاس فرینگ

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (276 ديدگاه)

        سانتافه بزرگتر از این ماشینه اگه قرار به کپی بود سی اچ آر یا یه ماشین تو همون ابعاد رو کپی میکردن
        طراحی اولیه اش که نگاه هایی به asx داشت یه کم جالب‌تر بود ولی قدیمی‌تر هم بود

        موافقم 6
        مخالفم 1
    6. ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4788 ديدگاه)

      من میدونم این ماشین خریدار ندارد

      موافقم 15
      مخالفم 12
      1. جواد

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        تو ایران هر گاری رو میتونی بفروشی

        موافقم 7
        مخالفم 2
      2. محمد مهدی

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        مردم مجبورن چون چینی ها به قیمت دلار وارد میشن
        این ریرا نهایتا ۱ میلیارد باشه چینی ها گرون ترن میشه گفت برای ایرانی ها ارزون ترین شاسی بلند ریرا هست

        موافقم 2
        مخالفم 2
      3. محمد مهدی

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        مردم مجبورن چون چینی ها به قیمت دلار وارد میشن و خیلی گرون ترن

    7. امیر

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (203 ديدگاه)

      پناه بر خدا از کجا فهمیدی اطلس فن ام.

      موافقم 7
      مخالفم 5
    8. محمد مهدی

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بابا احترام بزارید ایران خودرو از سال ۱۴۰۱ داره رو این گاری کار میکنه😂 هنوز رونماییش نکرده چینی ها تو این مدت ۴۰ تا ماشین دادن بیرون
      بنظر من نمیتونه با چینی ها مثل هایما و جک رقابت کنه هایما ۸اس ۶ تا ایربگ داره این ۴ تا هایما ایکس ۷ پارک خودکار داره ولی این ریرا نداره
      از ماشین قبلی های ایران خودرو و سایپا بهتره ولی نمیشه گفت یه ماشین به روزه

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. Mosafer

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (146 ديدگاه)

    رینگاش جالب نیست حداقل یه طرح بهتر استفاده میکردند تا نمای بیرونیش جذابتر بشه

    موافقم 38
    مخالفم 4
    1. amirkhanzadeh

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (419 ديدگاه)

      من از این خودرو خوشم نمی یاد ولی همین که دارند تلاش می کنند حداقلش با چینی ها رقابت کنند مخصوصا تو طراحی داخلی میگم آفرین
      ولی امیدوارم این تلاش ها مستمر باشه نه فقط رو یک خودرو اونم برای ده سال

      موافقم 10
  3. علی جردن

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1901 ديدگاه)

    همه جای دنیا چینی هارو در بدترین حالت با کره ایی ها و تسلا مقایسه می کنن اما در ایران ویران‌خودرو باچین مقایسه می کنیم :|

    موافقم 17
    مخالفم 27
  4. .

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    پیر پرایدی دارم…سگ جان و خر و کارا
    نه میل دنا دارم…نه پول واسه تارا
    اکنون که فرغون ساز….پرچمش شده ری را
    باز هم ندهم پیچی،،،از صندلی وی را
    😜😁

    موافقم 61
    مخالفم 8
    1. محمد

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ای ن پیر پراید باشد صد ری را هم نتواند شود او را سد
      پیر است پرایدم اما اما نلرزد وین پیر پراید صد رای را بیرزر
      آور که ن کو ه و نه کمر هست حریف ندهم به دو صد ریرای ردیف
      در کوی فخر فروشان او یک سرو گردن برآورد
      ری رای در تکاپو را او از پا درآورد
      این یوز پیر است و خسته لاکن هنوز از پا ننشسته
      با یک آچار کشی ساده هزار کیلو متر را آمد واز پا نیفتاده
      موتور دارد هم سنگ طلا سرعت در جاده هردم می‌رود بالا و بالا

    2. Galant.VR4(JDM)

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (811 ديدگاه)

      به‌به تکبیر
      شاعر داشتیم تو پدال خبر نداشتیم

  5. i love Deutschland

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جدا ازینکه قیافش شبیه غروب رباط کریمه
    موتورش با گرفتن چندتا پسوند پلاس و بهینه سازی و تقویت و توربو تازه شتابش میرسه به شتاب ال 90 فابریک!!(برگه کارخانه اطلاعات فنی ال 90 شتابش رو 10.5 اعلام کرده)
    ازش میتوان به عنوان اسباب بازی بین شهری استفاده کرد هرچند که در این بازه قیمتی ماشین هایی همچون سراتو کارکرده، پژو 2008، رنو داستر دو دف و …. ارزش خرید بالاتری دارند.

    موافقم 33
    مخالفم 19
    1. سلمان خان

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (244 ديدگاه)

      یک i love deutschland نوشتی معلومم هست فیکی بس کنید یک ماشین کراس اوور که از این به بعد به جای x33 مردم ما به این میگن شاسی بلند. هر چی که یک ادم از ماشین رو می خواد داره. بنظرم برای ایران که ماشین های توی خیابونش انگار مال پنجاه سال پیشه این یک پیشرفت قابل بینشه.

      موافقم 27
      مخالفم 9
  6. Taha Ayoobi

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    احساس میکنم ریرا چیز خوبیه، نمیدوم چرا.

    ولی خدایی فرمون دو شاخه حرمت داره لامصب ها نکنید.

    موافقم 22
    مخالفم 11
    1. car lover

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1039 ديدگاه)

      من خنثی ام نسبت بهش.
      این سبک فرمون اسمش فرمون بی شاخه است و از فرمونهای جدید پژو الهام گرفتن و زیاد هم به این ماشین نمیاد😕
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/04/Peugeot-508-SW-2022-UK-19.webp

      بشخصه از این مدل فرمونها اصلا خوشم نمیاد فرقی نمیکنه رو چه ماشینی باشه. فرمون دی کات و شاخه دار رو بیشتر دوست دارم
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/2023-lexus-lx-600-one-big-thing-review-9.jpg

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. Taha Ayoobi

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3633 ديدگاه)

        به هر ماشینی نمیاد،
        حال و هوای اسپرت نداره، لوکسه.

        من خودم توی QX80 و نویگیتور و اسکالید خوشم میاد.

    2. ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4788 ديدگاه)

      دوست عزیز ماشین خوبیه من خودم خوشم اومد ازش ولی آخه ببین قیمت رو!
      لااقل قیمت کارخونش ۸۰۰ تومن بود میخریدیم

      موافقم 8
      مخالفم 1
  7. سهیل

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (78 ديدگاه)

    باید قیمت بازارش رو ببینید چنده. با حدود ۱/۵ میلیارد ارزش خرید نداره. ضمن اینکه هنوز تو جاده امتحانش رو پس نداده

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. آرین

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (256 ديدگاه)

      همه جا گفته 1.1 تا1.2
      1.5 چیه الان؟

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. heshmat021

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (371 ديدگاه)

        هر وقت شما تونستی زیر ۱.۵ بخری معلوم میشه

        همین الان برای دنا از یک سال قبل اسم مینویسن

        1. آرین

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (256 ديدگاه)

          بر سر قیمت نخستین محصول بلندقامت ایران‌خودرو گمانه‎‌زنی‌های بسیاری انجام می‌شد؛ اما به‌طور کلی باور بر محدوده قیمت ۱ میلیارد تومان بود. حال شرکت ایران‌خودرو طبق نامه‌ای رسمی به «سلطانی»، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس و اوراق بهادار، قیمت محصول تولیدی جدیدش ،«ری‌را»، را اعلام کرده است. در ابتدا ایران خودرو، قیمت ریرا، را ۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰ تعیین کرده بود که با مخالفت وزیر صمت و بازتاب منفی بازار همراه بود.
          .
          بعد دوباره اومدن گفتن نه باید ارزون تر باشه شد این
          .
          «علیمردان عظیمی»، عضو هیات مدیره و مدیرعامل این خودروساز ایرانی، بهای در کارخانه ری‌را را برابر ۹,۷۵۸,۰۳۷,۶۲۱ ریال اعلام کرده و در ادامه تاکید کرده که این مبلغ صرفا بهای کارخانه بوده و هنوز شامل مالیات بر ارزش‌افزوده، شماره‌گذاری، بیمه شخص ثالث و سایر عوارض و پرداخت‌های قانونی نشده است؛ قیمت نهایی ریرا، توسط ایران خودرو با احتساب همه هزینه‌های یادشده، ۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است. بنابراین قیمت جدید این خودرو ۱۴۰ میلون تومان از اعلام اولیه، پایین‌تر است. ثبت نام خودروی ریرا از ۲۴ مردادماه در سایت ایران خودرو آغاز می‌شود.
          .
          اینم سند خود ایران خودرو (راست و دروغ نمیدونم)
          https://cdn.bama.ir/uploads//BamaImages/News/Content/1403638586167432271754.jpg
          .
          حالا اگه پدال قبول کنه
          بیت ران – الهام زهره وند: ایران خودرو قیمت نهایی ریرا با احتساب هزینه های جانبی را برای فروش مرداد ماهِ ۱۴۰۳ یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان اعلام کرد.

        2. آرین

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (256 ديدگاه)

          حالا اگر بخواد خیلی هم سود کنه میگه قیمت 1.3 که دیگه تهشه
          دیگه خیلی دلالی میخواد که بشه
          1.5

  8. نویدی

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (376 ديدگاه)

    اگر تنوع رنگ هم داشته باشه خوبه،مثلا همین رنگ قرمز قابل سفارش باشه،البته کمی مات تر.
    ولی اگر توی بازار آزاد قیمتش بخواد بالای 1300 باشه واقعا ارزش خرید نداره…مثل دنا اتو و تارا اتو که وقتی قیمتشون رفت بالای یک میلیارد تقریبا خرید و فروششون صفر شد.

    موافقم 11
  9. عمو مایک

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    به نظرم تو توضیحات زیادی اغراق شده ، تلاش خوبی بوده ولی این چیزی که تو متن نوشته شده انگار با یه شاهکار طرفیم !

    و اینکه این ماشین تو کاتالوگ رسمی ش ۴ ایربگ ذکر شده توسط ایرانخودرو، چجوری الان ۶ تا شده ؟

    موافقم 13
    مخالفم 2
  10. رهگذر

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    در خودروهای اقتصادی؟؟ یک میلیاد و خورده ای اقتصادیه؟
    یاداوری نکنم دریافتی وزارت کار به ده میلیون نمیرسه در شرکت های خصوصی

    موافقم 15
    مخالفم 1
  11. رهگذر

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    ایمنی بالا؟؟
    خوبه حالا تو فیلم جلسه رونمایی از ری را سرعت تست تصادف رو 48 کیلومتر در ساعت اعلام کردنا میگه ایمنی بالا

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. Ali

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (23 ديدگاه)

      اونجا خودشون هم اشتباه گفتن روی خود ماشین سرعت آزمون رو نوشته بود ۵۶ کیلومتر بر ساعت

  12. hosen

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (286 ديدگاه)

    حالا من کاری به هیچیش ندارم رینگ هاش چرا انقد زشته اخه؟
    ولی درکل نسبت به بقیه محصولات دیگه ایران خودرو ماشین بهتریه.

    موافقم 10
    1. car lover

      ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1039 ديدگاه)

      برداشتن رینگ های سوزنی همون سمند رو مشکی کردن انداختن رو این و نمای بغل رو زشت کردن

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3633 ديدگاه)

        خورشیدی نبود؟

        1. car lover

          ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1039 ديدگاه)

          فرقی نداره. میگن دیگه بهش خورشیدی سوزنی پره ای هرچی

  13. PARSA

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    اگه واقعا ساخت ایران بود میشد مقداری امیدوار بود
    ولی مدت هاست همه خودروهای ایران ساخت چین با برچسب ایران هستند

    موافقم 17
    مخالفم 6
  14. Mr wrong

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (270 ديدگاه)

    قیافه ش شبیه بچه اییه که مادرش تو مهمونی بهش گفته صبر بریم خونه حسابتو میرسم

    موافقم 8
    مخالفم 1
  15. ali

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دست برادران چینی درد نکنه !

    موافقم 7
    مخالفم 3
  16. bayerischemotorenwerkeag

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (78 ديدگاه)

    گوشت کوبی زشت تر از این به عمرم ندیدم(البته اگه سانگ یانگ اکتیون مدل 2012 رو در نظر نگیریم)

    موافقم 8
    مخالفم 5
  17. ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4788 ديدگاه)

    دیگه هیچی عین قدیم نیست همین ۶ ماه پیش این موقع کاربرای پدال آدم احساس می‌کنه باهوش تر بودن ولی الان همه عوض شدن حتی نوید هم رفت

    موافقم 6
    مخالفم 1
  18. کوروش

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    خوب یا بد بودن این ماشین و باید در مقایسه با خودروهای ۲۰ هزار دلاری این کلاس، در بازار جهانی سنجید، نه در مقایسه با دنا و رانا یا چینی هایی که چند برابر قیمت واقعی در بازار بی صاحب ایران بفروش می رسند.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  19. کاربر

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    اگر بخوام یه نظر منطقی و به دور از تعصب بدم:
    اول اینکه طراحیش واقعا قابل هضم نیست،نیاز به فیس لیفت داره و احتمالا بعدا یه فیس لیفتی ازش بدن بیرون.
    از لحاظ اپشن نمیشه ایرادی بهش گرفت چون با توجه به این قیمت اپشن هاش از تمام رقبای خودش بیشتره،اما بحس فقط سر اپشن نیست.
    موتور گیربکس ماشین خوب به نظر میاد،موتور Ef7 درسته مدتی از ساختش میگذره اما هنوز با یه سری تغییرات که بهش دادن خوب جواب داده البته باید دید ایا ایران خودرو میتونه قطعات این خودرو رو تامین کنه یا نه؟؟!!!!
    در رابطه با تعلیق عقب اینکه مولتی لینک هست خیلی خوبه و اکثر رقبا در این بازه قیمتی تعلیق مولتی لینک ندارند!
    اما واقعا یک سری ضعف هایی هم داره توی متن هم اضافه شده،به نظر میاد کیفیت مونتاژ این خودرو در حد رقبا نیست!مورد بعدی بحس صدای موتور هست که باز هم توی متن اشاره شده و میشه حسش کرد که به کابین وارد میشه.
    در کل فعلا نمیشه خیلی قضاوتش کرد و من قبلا هم گفتم بازم میگم کسی فعلا سمت خریدش نره تا مشکلاتش بیاد بیرون و رفع بشه،این خودرو باید یک سالی از حضورش در بازار بگذره تا اونموقه بشه خوب قضاوتش کرد اما نقد هایی مثل طراحی و کیفیت مونتاژ و عایق بندی کابین واقعا بهش وارده.از طرفی دیگه هماهنگی موتور گیربکس و تعلیق مولتی لینک هم خوبه و آپشن ها.

  20. مهران

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    بنظرم یه کارکرده ژاپنی مثل مزدا و کرولا بخری ارزش خریدش بالاتره چیز جدیدی نیست ری را موتور که همون ای اف ۷ هست طراحی بدنه و داخل هم کپی چینی هاست پلتفرمشم ۲۰۰۸ پژو هست در کل ژاپنی کم استهلاک را به اینا ترجیح میدم اینا یه مشت پلاستیک بدقواره هست که سرهم کردند عقل بعضیا به چشمشونه

    موافقم 3
    مخالفم 6
  21. eslahat

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باتوجه به شرایطی که داخلش هستیم باهمه نقاط ضعف و قوت این خودرو در مقایسه با سایر رقبای چینی و ایرانی در رنج قیمت تا ۱ونیم میلیاردبهترین گزینه هست وضمنا صنعت خودرو ایرانی با تمام بدی هاش این اتفاق و پیشرفت خوبی بود
    والسلام

    موافقم 5
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست