ایران خودروچشم انداز

بررسی محصولات ایران‌خودرو تارا و دنا توسط رسانه‌های روسی

چند ماه پیش بود که نمایشگاه موبیلیتی روسیه با حضور ایران‌خودرو و نمایش خودروهای تارا و دنا برگزار شد. صنعت خودروی روسیه به خاطر جنگ اوکراین و تحریم‌های کشورهای غربی علیه این کشور وضعیت خوبی ندارد و با افت تولید همراه شده است. در شرایطی که اکثر خودروسازان مطرح جهانی بازار روسیه را ترک کرده‌اند حضور ایران‌خودرو در این کشور می‌تواند یک فرصت خوب جهت عرض‌اندام و تثبیت خود باشد. در ویدئوهای جدیدی که از غرفه ایران‌خودرو در نمایشگاه موبیلیتی منتشر شده می‌توانیم علاقه روس‌ها به تارا و دنا را مشاهده کنیم.

در ویدئویی که مجله خودروی روسیه منتشر کرده می‌توانیم بررسی خودروی دنا را مشاهده کنیم. خبرنگار این مجله از دنا به عنوان نسل جدید سمند نام می‌برد هرچند خاطرنشان می‌سازد ریشه‌های پژو ۴۰۵ را می‌توان در این خودرو و همچنین سمند تشخیص داد. او می‌گوید سمند از استقبال خوبی در بازارهای خاورمیانه برخوردار بوده و حتی در روسیه نیز حضور داشته است اما استانداردهای آلایندگی باعث شدند این خودرو دیگر نتواند به حضور در روسیه ادامه دهد. خبرنگار این مجله سپس به برخی مشخصات دنا پلاس توربو همچون ابعاد بدنه و ظرفیت ۵۰۰ لیتری صندوق‌عقب اشاره می‌کند. خبرنگار این مجله سپس نگاهی هم به سیستم تعلیق دنا دارد که آن را برگرفته از پژو ۴۰۵ دانسته و طراحی آن را ساده اما جالب ذکر می‌کند. او سپس نگاهی به سیستم تعلیق جلوی خودرو و همچنین پیشرانه می‌اندازد و البته ریشه‌های آن را نیز به فرانسوی‌ها نسبت می‌دهد!


نکته قابل‌ذکر دیگر به کیفیت پلاستیک‌های سخت بکار رفته در کابین و تریم چوب غیرواقعی آن مربوط می‌شود که خبرنگار مجله خودرو روسیه به آن اشاره دارد. او می‌گوید کیفیت پلاستیک بکار رفته در کابین کاملاً معمولی بوده و نیازی به بررسی بیشتر ندارد. در نهایت او از دنا پلاس توربو به عنوان یکی از رقبای خوب در بازار خودروهای ارزان‌قیمت روسیه نام می‌برد.

یکی دیگر از کانال‌های یوتیوبی روسی با نام “پشت فرمان” به بررسی ایران‌خودرو تارا می‌پردازد. مجری این کانال از پژو ۳۰۱ به عنوان زیرساخت تارا نام می‌برد و این موضوع را جزو نقاط مثبت تارا می‌داند چراکه ۳۰۱ نیز در بازار روسیه حضور داشته است. او به پلتفرم تارا و قرابت آن با ۳۰۱ اشاره داشته و سپس به طراحی خودرو می‌پردازد. نکته جالب اینکه مجری این کانال طراحی بخش پشتی تارا را شبیه کیا ریو می‌داند. مجری کانال از پیشرانه tu5 پژو نیز به عنوان گزینه‌ای بی‌دردسر نام می‌برد که در روسیه نیز نسبتاً محبوب بوده و طول عمر بالای آن را به عنوان نقطه قوت تارا ذکر می‌کند.

تارای بررسی شده توسط این خبرنگار از نوع سفارشی آپکو بوده هرچند او به کیفیت پایین پلاستیک زیر سپر اشاره می‌کند که در اولین برخورد آسیب خواهد دید. او سپس نگاهی به صندوق‌عقب جادار تارا داشته ولی برخی نقاط ضعف همچون رنگ‌آمیزی ضعیف بخش‌های داخلی صندوق و لولاهای آن را خاطرنشان می‌سازد. خبرنگار سپس فضای عقب کابین تارا را با خودرویی همچون ریو مقایسه کرده و آن را بهتر از ریو می‌داند. نکته جالب دیگر که مجری کانال به آن اشاره دارد تناقض‌های مربوط به تجهیزاتی همچون پوشش سقف جیر و سانروف در برابر کیفیت پایین کنسول است که به وضوح در جای خود تکان می‌خورد. همچنین آپشن سقف ستاره‌ای هم در تارا دیده می‌شود که مجری از آن به عنوان رولزرویس ایران نام می‌برد!

در ادامه مجری کانال به برخی توانمندی‌های ایران‌خودرو و کشورمان در تولید قطعات مختلف خودرو اشاره دارد. در نهایت او به پیشرانه ایران‌خودرو اشاره داشته و احتمال می‌دهد ریشه برخی از آن‌ها به قطعه سازان چینی بازگردد. او در نهایت قضاوت نهایی درباره تارا را به بررسی و تست جاده‌ای و مقایسه با رقبایی همچون ریو و سولاریس موکول می‌کند. سومین خودروی بررسی شده رانا پلاس پانوراما است که مجری کانال به قیمت آن و مقایسه‌اش با لادا گرانتا اشاره می‌کند. ظاهراً قیمت پایین این خودرو در روسیه می‌تواند مشتریان زیادی را به خود جلب کند. او در ادامه اما از قیمت بالای ایران‌خودرو  تارا و دنا پلاس تعجب می‌کند اما می‌افزاید که نسخه دنده‌ای آن قیمت مناسب‌تری داشته و می‌تواند گزینه بهتری نسبت به لادا وستا باشد.


با این تفاسیر به نظر می‌رسد روس‌ها دید مثبتی به محصولات ایران‌خودرو دارند اما باید دید در ادامه وضعیت چگونه رقم خواهد خورد مخصوصاً اینکه شرکت‌های خودروسازی داخلی با چالش عدم تولید کافی برای پاسخگویی به نیازهای داخلی نیز مواجه هستند و هنوز به این سؤال پاسخ داده نشده است که چگونه در این شرایط خواهند توانست خودروی موردنیاز بازار روسیه را نیز تأمین کنند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۳ دیدگاه‌ها

  1. D:

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (72 ديدگاه)

    بدبختا راه دیگه ای جز تعریف ندارید اگر از اینا ناراضی باشید میخواید چیکار کنید؟
    مسکوییچ سوار شید؟😂😂😂

    موافقم 142
    مخالفم 14
    1. علی جردن

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (417 ديدگاه)

      G کلاس به سفارش ایران ساخته شد اما روس ها سوارش شدن و تو کوچه پس کوچه های مسکو جولان دادن
      ملت ایران تو صف کافی نت و قرعه کشی دعا نظر از ایران خودرو ثبت نام کردن اما روس ها بدون صف انتظار و قرعه کشی از ایران خودرو فله ایی می برن

      *بازم تاکید می کنم از لحاظ هندلینگ و سواری و از لحاظ کم دردسر بودن پیشرانه و خوش فروش بودن به علت قیمت معقول رانا+ با اختلاف از همه تولیدات ایرانی و چینی های مونتاژی صد – هیچ جلوست

      موافقم 71
      مخالفم 20
      1. حسین

        ۱۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (3001 ديدگاه)

        عزیزم G کلاس به سفارش ایران ساخته نشد ، این حرف رو اولین بار bbc زد و منبع را سایت بنز نوشت!‌‌ در سایت بنز هم این نیامده!
        واقعیت این است که G کلاس ساخته و رونمایی شد اما چون از رقبا گرانتر بود ، مشتری نداشت و روی خط تولید نرفت!
        مثل همیشه شاه ناجی شرکت های غربی شد و با سفارش شاه تولید انبوه این ماشین شروع شد!
        آنهم برای استفاده نظامیان در ارتش ، نه مردم ایران که فقط ۳۴ درصد شهر هاش بیمارستان داشت!
        پس اینکه G کلاس برای شرایط ایران طراحی و ساخته شده زیاد کردن پیاز داغ است!
        خودتون هم میتونید سرچ کنید.

        موافقم 64
        مخالفم 101
        1. Avan

          ۱۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (79 ديدگاه)

          اون موقع که ایران ۳۴ درصد شهرهاش بیمارستان داشت ، کشورهای عربی نمی دونستن بیمارستان چیه، الان جام جهانی برگزار می کنند و محل زندگی و استراحت سرمایه داران جهان شدند.از طرفی G کلاس به هرحال مثل همون اف ۱۴ هایی بود که مشتری نداشت اما رقیب هم نداشت.

          موافقم 65
          مخالفم 11
        2. محمد

          ۱۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (34 ديدگاه)

          میگن اون زمان ۱۰۰ درصد شهرهای کره جنوبی، سنگاپور، امارات و … هم بیمارستان داشته.
          هر دوره ای با دوره خودش قابل مقایسه است.

          موافقم 27
          مخالفم 7
        3. ایمان

          ۱۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (74 ديدگاه)

          The G-class was developed as a military vehicle from a suggestion by the Shah of Iran (at the time a significant Mercedes shareholder) to Mercedes
          (منبع: Mercedes-Benz G-Wagen, Austria”. Archived from the original on 2016-12-27. Retrieved 2012-01-04.) البته من در سواد و سطح زبان انگلیسی امثال شما شک دارم و این رو برای سایر دوستانی که ممکن هست با دروغ‌های امثال شما (با بیش از چهل سال سابقه دروغگویی) فریب بخورن، نوشتم.

          موافقم 41
          مخالفم 8
        4. مهراب

          ۱۹ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (41 ديدگاه)

          اون زمانها مردم جی کلاس نداشت اما کادیلاک و بیوک و شورلت داشت نمونش دایی بزرگ ما که یه ایمپالا داشت. میگن چیزیو قبول کن که دیدی یا لمس کردی نه چیزی که شنیدی.
          اون زمان دانشجوی مملکت چنان عزت و احترامی داشت که میتونست بنز و ب ام و از المان به اسم خودش وارد کنه.
          اما دانشجوی الان چی؟اصلا اجازه نفس کشیدن داره؟……
          اگر ذره ای از جسارت و اعتماد به نفس شمارو مردان و زنان دانای سرزمینم داشت قطعا وضع بهتر بود

          موافقم 32
          مخالفم 5
        5. مهردادکمال

          ۲۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1987 ديدگاه)

          اره تازه اون زمان هیچ کی تو ایران موبایل هوشمند نداشت الان همه دارن! شما بایست ایران رو با بقیه کشورهای اون زمان مقایسه کنین و ایران الانم با باقی کشورها! زمانی بود که ۱۲سال قیمت اجناس ثابت بودن! کلی طرح های عمرانی بدون کوچکترین تبلیغ ساخته شد و خیلی اقدامات دیگه که نه من حوصبه تایپ دارم و از حوصله دوستان خوندنش خارج از حوصله است

          موافقم 18
          مخالفم 3
  2. مجید

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (292 ديدگاه)

    کلن ما ایرانی ها غریبه پرستیم همیشه تو سر خودمون می‌زنیم همیشه طلبکاریم همیشه مطالبه گریم توقع بهترین چیزارو داریم ولی نمی‌خوایم واسش زحمت بکشیم و بهاش بپردازیم

    موافقم 58
    مخالفم 131
    1. Radmehr

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (541 ديدگاه)

      من از شما بخاطر اینکه تلاشی برای بهتر کردن خودروهامون نمیکنیم عذر میخوام

      موافقم 84
      مخالفم 12
      1. مجید

        ۱۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (292 ديدگاه)

        اگه قرار بود ماشین خفن خوب تولید کنیم که اسممون جهان سوم نبود برادر می‌شدیم جهان اول قبول کنیم ادعا هامون با پتانسیل و تلاشمون هامون فاصله داره

        موافقم 12
        مخالفم 12
  3. احمدرضا

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    اونجا ارزان قیمت
    اینجا از دسترس اکثر مردم خارج

    موافقم 106
    مخالفم 11
  4. محمد

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (226 ديدگاه)

    باید اونجا روس ها بخرند بیارن اینجا تو بازار بفروشند کلی پول به جیب بزنن

    موافقم 76
    مخالفم 7
  5. R

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    عمدا تولید کم میکنن قیمت بالا نگه دارن طبق معمول همه چی هم گردن تحریم های آمریکاس

    موافقم 73
    مخالفم 6
  6. PURIYA

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (567 ديدگاه)

    این بررسی مال ۲،۳ سال پیشه نه الان

    موافقم 40
    مخالفم 30
    1. شاهین

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      تارا دی ماه ۹۹ معرفی شده بعد این بررسی چطوری مال ۳ سال پیشه؟

      موافقم 70
      مخالفم 6
  7. SLR _ 722

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    خیلی جالبه که رسانه های خودرویی خارج از ایران دید مثبت تری نسبت رسانه های داخل به محصولات ایران‌خودرو ( محصولاتی که جدید معرفی شدند ) دارند و اون ها رو دارای قیمت مناسب ( برای مصرف کننده خارجی قطعا ) معرفی می کنند

    من یادمه مجله اتوکار توی بررسی سمند گفته بود اگه در زمان معرفی ( همون سال های هشتاد ) در انگلیس حضور می داشت میتونست با توجه قیمت مناسب ( پنج با شش هزار دلاری در زمان بررسی توی سال حدود نود هفت، در زمان معرفی فکر کنم سمند ۱۵ هزار دلار قیمت داشت که مجری به اون توجه نکرد ) فروش داشته باشه
    ( البته توی بازار انگلیس دوو سیلو و از این قلم خودرو ها هم فروش داشته اند که سمند حداقل بنظر من از سیلو بهتر نباشه بد تر نیست )
    من بررسی سمند سریر رو هم توی یک سایت چینی دیده بودم که مال کنسول گری ایران بود و از اون خوششون اومده بود

    موافقم 34
    مخالفم 55
    1. بیژن

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (45 ديدگاه)

      چندتا دلیل داره
      – قیمت پایین تر
      – احتمالا, شرایط فروش بهتر
      – از همه مهم تر, نداشتن تجربه کابوس وار مشکلاتی که از بدو استفاده برای صاحب خودرو شروع میشه
      – کیفیت پایین قطعات که خیلی زود خودشو نشون میده

      موافقم 36
      مخالفم 8
      1. SLR _ 722

        ۱۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (231 ديدگاه)

        صحیح می فرمایید

        هرچند بنظر من فقط یک دلیل داره اون هم قیمت پایین خودرو ها بصورت ارزی هست . چون سایر اشکالات با قیمت پایین قابل توجیه هست

        موافقم 9
        مخالفم 2
  8. MK

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    ماروبدبخت کردن بس نبودحالانوبت روسیه هس

    موافقم 98
    مخالفم 13
    1. D:

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (72 ديدگاه)

      آمریکا باید تمام تحریم های ایران رو حذف کنه چون هر ماشین ایرانی میتونه اندازه ده ها سامانه موشکی و پهپاد روس بکشه و وزارت خارجه اوکراین باید مستقیما از ایرانخودرو تشکر کنه😂😂😂

      موافقم 89
      مخالفم 10
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      ای کاش دلیل کمبود دارو هم پیگیری میکردید تا بدونید نقش روسیه خیلی جالبتر از این حرف‌هاست !
      و البته فکر انتقال گاز از خزر !
      البته از همه مهمتر چین هستش که حتی روسیه را هم داره به چنگ میاره و ما تازه انگشت کوچیکه هستیم !

      موافقم 59
      مخالفم 13
    3. فورد

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (892 ديدگاه)

      اونا از ما بدبخترن از بس لادا و اواز و گرازو کرگردن سوار شدن

      موافقم 40
      مخالفم 13
  9. TML BN

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    فقط از روس ها بر میاد که بیان محصولات ایرانی رو بررسی کنن و تازه دید مثبت هم داشته باشن😂😂

    موافقم 64
    مخالفم 11
  10. electriclovecar

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (150 ديدگاه)

    اون روسا دیگه چین ک از تارا و دنا و رانا پلاس تعریف میکنند :)

    موافقم 40
    مخالفم 14
  11. Just toyota

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    فاقد ذره ای اهمیت

    موافقم 30
    مخالفم 14
  12. blackwing

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    😂 ببین روس‌ها به کجا رسیدن که دارن میان سراغ این روغن نباتی‌ها !

    موافقم 48
    مخالفم 10
  13. Mad.z.Max

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    منم همیشه این سوال آخر متن تو ذهنم بود که «چطوری وقتی بازار خودمون از کمبود تولید رنج میبره میشه واسه مثلا روسیه هم ماشین برد؟» که متوجه شدم به سادگی! از تعداد تولید واسه مردم خودمون بازم کمتر میکنن و قیمتشو گرونتر میکنن، تا بتونن به تعداد کافی به مردم مظلوم روسیه برسونن خودروها رو

    موافقم 88
    مخالفم 19
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      فکر تولید محدود خودرو را نکنید !
      بلکه باید به این فکر کرد که با هر محدودیتی کالا را گران و پول‌هایی که بدون پشتوانه چاپ کردند را جمع‌آوری میکنند و اگر نه تورم از اینی هم که هست گریه‌دارتر میشه !
      لگن‌های ما که تکنولوژی و کیفیت شاخصی ندارند که نشه تولیدش را زیاد کرد !

      موافقم 38
      مخالفم 10
      1. امین

        ۲۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (21 ديدگاه)

        قطعات اکترونیکی ساخت ایران و روسیه و … نیست. تولیدش محدود به جند کشور غربی به اضافه چین هست که تولیدات چیپ ست های چینی هم توسط ابزار و ماشین الات وارداتی غربی انجام می شود و تولید بر اساس تکنولوژی چین (ماشین الات تولید ساخت چین) چند نسل از نمونه مشابه غربی عقب تر است. تمام دنیا در زمینه هایی مثل الکترونیک، دانش مواد و زیست فناوری و … وابسته و محتاج به چند کشور خاص اروپایی و آمریکا هستند.

        موافقم 5
        مخالفم 3
    2. meysam

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      مطمئن باش بازار روسیه به بازار خودمون اولویت داره
      اینطوری با یه تیر 2 نشون میزنن:
      هم ارباب پوتین ازشون راضیه و هم بازار داخلی تشنه میمونه و بیشتر میتونن ملتو بدوشن

      موافقم 49
      مخالفم 15
  14. AMANTE

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    جالبه توی ایران شرکت ایران خودرو هی زار میزنه ما قطعه نداریم و…. بعد ماشین هاش رو هم با قرعه کشی میفروشه.
    اون وقت میخواد بازار روسیه به اون پهناوری رو تامین کنه.
    البته اینکه ایران همیشه به همسایه ها لطف بیشتری داشته تا خودی ها کاملا معلوم هست.

    موافقم 41
    مخالفم 6
    1. امین

      ۲۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      بیش تر نمایش تبلیغاتی هست. ایران توان تامین نیاز بازار خودروی روسیه را ندارد. حتی چینی ها که توان کمک کردن را دارند هم حاضر به کمک به روسیه نیستند. روسیه یک رکود فرسایشی را برای 20 سال آینده تجربه خواهد کرد (نقل از دکتر ادیب تحلیلگر اقتصاد سیاسی)

      موافقم 3
      مخالفم 1
  15. فريد

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (525 ديدگاه)

    خوبه حالا ما هم اونا رو اینطوری بدبخت میکنیم 😂 زمین گرده. تا سال دیگه مرگ و میر تو تصادف زیاد میشه تو روسیه.

    موافقم 36
    مخالفم 5
  16. قاطر فروش

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    خدا زده ها

    موافقم 22
    مخالفم 6
  17. 4wheeled

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    روسیه ای که G63 مثل نقل و نبات توش ریخته حالا باید بیاد تارا وارد کنه!!!

    موافقم 30
    مخالفم 11
  18. Free

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    شوخی نکنین

    موافقم 10
    مخالفم 7
  19. OMID-LAMBO

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (424 ديدگاه)

    تا جایی که میدونم شرکتایی مثل جی ام و فورد از روسیه حارج شدن و بقیه هم روسیه رو تحریم کردن
    خب معلومه فرغون سازامون میرن روسیه و اونا هم به به و چه چه میکنن !
    شهر که خلوت بشه . قورباغه هفت تیر کش میشه

    موافقم 39
    مخالفم 9
    1. پویان

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (827 ديدگاه)

      امید اگر خودمون رو باور کنیم و به صورت دانش، بنیان عمل کنیم فورد و بنز و.. رو پشت، سر میذاریم.
      باور کنید بهتر از اینها هم میتونیم بسازیم.
      حتی بهتر لکسوس.فقط با اقتصاد، دانش بنیان

      موافقم 23
      مخالفم 65
      1. فريد

        ۱۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (525 ديدگاه)

        اگر

        موافقم 17
        مخالفم 3
      2. meysam

        ۱۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (3633 ديدگاه)

        بیا پایین

        موافقم 9
        مخالفم 6
      3. Afg

        ۱۹ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (499 ديدگاه)

        یکی خود باوریه یکی توهم خودباوری
        سالهای ۷۳ تا ۷۸ کشورهای هم سود شوری سابق میومدن از ایران پوشاک میبردن بازار خیلی خوبی بود اما کمی بعد چنان گندی زدن به کار که همشون رفتن و پشت سرشونم نگاه نکردن من خودم کت وشلوار میدوزم خیلی ووست دارم دوباره برگردن اما نمیتونیم با ترکیه رقابت کنیم داستان تارا و دنای ایرانخودرو شبیه داستان پراید میشه تو بازار سوریه و عراق فقط همون چند خودروی اول و بعدش تمام …حفظ کیفیت و توان رقابت کردن شرط اصلی هست که ضعیف عمل شده و خواهد شد

        موافقم 34
        مخالفم 7
  20. علی جردن

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    بهترین و استاندارد ترین و باکیفیت ترین محصول ایران خودرو رانا+ هست که هم نسل جدید موتور TU5 داره و هم گیربکس اصلاح شده ۶دنده+۱دنده عقب مجموع ۷ دنده است

    *رانا+ در واقع همون پژو 206SD v8 یا همون پژو 207 SD هست با تناسب طراحی زیباتر تر

    موافقم 16
    مخالفم 34
    1. A1

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (254 ديدگاه)

      خب tu5 پلاس رو تارا هم داره تازه با پلتفرم بسیار بهتر ولی در کل مالی نیستن هیچ کدوم

      موافقم 9
      مخالفم 4
  21. گوگولی

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آخی خیلی دلم برای روسیه میسوزه
    فکر کن اونا تو چه وضعیتی هستن که به ماشینای خودمون میگن خوب
    به نظرم اگه پراید رو بهشون معرفی میکردیم بیشتر از این ماشینا خوششون میومد

    موافقم 21
    مخالفم 8
  22. محسن

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (194 ديدگاه)

    آبروریزی بین المللی

    موافقم 5
    مخالفم 2
  23. A1

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (254 ديدگاه)

    نظر اصلی نظر مردمه وگرنه اگه یه چینی بیاد رسانه های ایرانو چک کنه فک میکنه ملت عاشق ماشینای چینین

    موافقم 4
    مخالفم 5
  24. M.Kkarimi

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (862 ديدگاه)

    تارا، سقف ستاره ای، رولزرویس یا خدا !!! 😂😂

    موافقم 10
    مخالفم 2
  25. احمد

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنده بارها گفتم محصولات ایران خودرو در کلاس قیمتی خودشون اگر دو عنصر کیفیت ساخت و پشتیبانی درست رو رعایت کنند می تونن در بازار های خودرو های ارزان رقابت کنند . بنده به واسطه حوزه تخصصیم با چندتا بخش های قطعه سازی کشور از دور آشنا هستم و سفارش هایی ازشون داشتم (دقیق تر حوزه الکترونیک و آپشن های برقی خودرو )احتمال بالا میدم ایران خودرو با همین شرایط فعلی توان افزایش تولید به نیاز بازار و همچنین تولید خودرو با کیفیت در حد استاندارد های جهانی رو داره ( به راحتی و بدون مشکل ) اما چون بازار محدوده و مافیا وار کنترل می کنند تصمیم گیری های خودرویی رو وضعیت به این شکله . وگرنه مواد خام و تولید داخل کشور که براشون به ریال آب می خوره اون قطعه ای رو هم که نمی تونن بسازن بدون هیچ تحریمی از چین با یک سوم قیمت وارد می کنند .

    موافقم 10
    مخالفم 2
  26. hamidreza

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (329 ديدگاه)

    وقتی اسم تارا کنار رولزرویس با اون ابهت اومد دیگه تیر خلاص زده شده😂 سقف ستاره ای مث رولزرویس…😂🤣
    چقد بدبخت و سطحن

    موافقم 5
    مخالفم 5
  27. فری

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تازه محصولاتی که به روسیه فرستادن مثلا با کیفیت صادراتیه اگه تولیدات داخل ایران رو ببینن چی می گن

    موافقم 5
    مخالفم 1
  28. پدرام

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    روس ها اگه از جنگ اوکراین سالم در برن تو خود روسیه با این ماشین های تولید ج.ا تو تصادف قطعا به فنا می رن :)

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. پویا

      ۱۹ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (487 ديدگاه)

      بهترین کامنت

      موافقم 2
      مخالفم 1
  29. رسول

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام از این به بعد می توانیم بریم از روسیه دنا و تارای ساخت ایران باکیفیت تر و ارزانتر به ایران واردات کنیم کلی مفرح بشویم

  30. مرتضی

    ۱۹ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر فکر میکنید که تولید داخل کم هست و نمی‌توانند برای روسیه ماشین بسازند سخت در اشتباهید، پول روسیه را میگیرند و از زیر سنگ هم که شده براش ماشین جور میکنند،چون پول اونا ارز هست ولی پولی که از ملت ایران میگیرند ریال هست و رغبتی ندارند به ملت خودمون بفروشند

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا