ایران خودرو

قیمت ریرا توسط ایران خودرو اعلام شد

ایران خودرو قیمت نهایی کارخانه ریرا، نخستین کراس‌اوور ایرانی را برای ثبت نام در مرداد ماه ۱۴۰۳ اعلام کرده است.

بر سر قیمت نخستین محصول بلندقامت ایران‌خودرو گمانه‎‌زنی‌های بسیاری انجام می‌شد؛ اما به‌طور کلی باور بر محدوده قیمت ۱ میلیارد تومان بود. حال شرکت ایران‌خودرو طبق نامه‌ای رسمی به «سلطانی»، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس و اوراق بهادار، قیمت محصول تولیدی جدیدش ،«ری‌را»، را اعلام کرده است. در ابتدا ایران خودرو، قیمت ریرا، را ۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰ تعیین کرده بود که با مخالفت وزیر صمت و بازتاب منفی بازار همراه بود.

قیمت ری‌را

«علیمردان عظیمی»، عضو هیات مدیره و مدیرعامل این خودروساز ایرانی، بهای در کارخانه ری‌را را برابر ۹,۷۵۸,۰۳۷,۶۲۱ ریال اعلام کرده و در ادامه تاکید کرده که این مبلغ صرفا بهای کارخانه بوده و هنوز شامل مالیات بر ارزش‌افزوده، شماره‌گذاری، بیمه شخص ثالث و سایر عوارض و پرداخت‌های قانونی نشده است؛ قیمت نهایی ریرا، توسط ایران خودرو با احتساب همه هزینه‌های یادشده، ۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است. بنابراین قیمت جدید این خودرو ۱۴۰ میلون تومان از اعلام اولیه، پایین‌تر است. ثبت نام خودروی ریرا از ۲۴ مردادماه در سایت ایران خودرو آغاز می‌شود.

رقبای ریرا

می‌توان در نظر داشت که ری‌را با این قیمت، محصولاتی چینی مختلفی مانند تیگارد X35، ام‌وی‌ام X55 پرو، کی ام سی A5، ام وی ام X33 کراس و چانگان CS35 پلاس را به چالش بکشد. برگردان نرخ ارزی نخستین کراس‌اوور ایران در زمان نگارش این مطلب برابر ۱۸,۹۶۰ دلار می‌شود؛ بنابراین در سطح بازار جهانی در رده کراس اوورهای کامپکتی مانند هیوندای ونیو، نیسان کیکس،شورولت تراکس و کیا سول، قرار می‌گیرد. اما محصولات چینی که قیمت مناسب‌تری دارند می‌توانند به‌راحتی با ری‌را رقابت کنند؛ نمونه بارز آن هم چانگان اوشان Z6 با قیمت پایه ۱۵ هزار دلار محسوب می‌شود.

مقالات مرتبط:

مشخصات فنی و تجهیزات ری را

کراس‌اوور ری‌را در چند نسخه و تریم و با دو پیشرانه متفاوت عرضه خواهد شد؛ مدل بالارده به یک پیشرانه ۱.۷ لیتری EFP (یا همان EF7 ارتقایافته) مجهز می‌شود که با تکیه‌بر فناوری توربوشارژر توان تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را خواهد داشت. بدنه ۱,۴۲۵ کیلوگرمی این خودرو تنها با کمک جعبه‌دنده ۶ سرعتی خودکار که به محور جلو نیرو می‌دهد، به حرکت درمی‌آید،

ازجمله امکانات ری‌را می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل کشش
  • ترمز کمکی
  • کروز کنترل
  • سنسور نور
  • سنسور باران
  • ورود بدون کلید
  • دکمه روشن/ خاموش
  • ۴ کیسه هوا
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • حسگر پارک جلو و عقب
  • ترمز برقی پارک با اتوهولد
  • سیستم کمکی ایستایی در سربالایی (HSA)
  • دو نمایشگر ۱۲ اینچی دیجیتال
  • سیستم صوتی با ۹ بلندگو
  • تنظیم برقی ۶ جهتی صندلی راننده
  • گرمکن صندلی‌های جلو
  • فرمان برقی
  • نورپردازی داخلی
  • سانروف
  • حسگر پا در صندوق عقب
  • رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی دو رنگ

نهایتا مصرف سوخت ترکیبی این خودرو برابر ۷.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است که می‌تواند امیدوار کننده باشد اما عملکرد نهایی آن در تست‌های میدانی آشکار خواهد شد. نظر شما درباره ری‌را چیست؟ آیا ایران‌خودرو در عرضه این کراس‌اوور نو ورود از اشتباهات گذشته‌اش درس گرفته است؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸۳۸ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۹۵ دیدگاه‌ها

  1. ارمان

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (91 ديدگاه)

    ۱میلیارد چقدر بی ارزش شده که خودروها یا بهتره بگم فرغون های وطنی رو با این قیمت تو پاچه ملت میکنند

    موافقم 122
    مخالفم 81
    1. نگار انصاری

      ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      وقتی یه قطعه ساده ازون فرقون های وطنی رو تونستی مهندسی کنی و تولید کنی، بیا برای ما نظرات ارزشمندت رو بیان کن.

      موافقم 121
      مخالفم 71
      1. مهدی مهدوی

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مگه همه خریداران تو دنیا که بهترین و با کیفیت ترین خودروها رو سوار میشن ،میشینن تو خونه قطعه طراحی میکنن!!!!
        فرقونه دیگه همشونو سوار شدیم ایمنی و کیفیت هم سال هاست دیدیم

        موافقم 115
        مخالفم 39
      2. A.KH

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        یعنی شما میگی همه قطعاتش ایرانی
        جل الخالق
        قطعا 95 درصد قطعات وارداتی و چینی هستش اتاقشم که ام وی ام ایکس22 هستش
        اگه ایرانخوردو تولید کننده بود الان دنبال تولید 405 و پرشیا نمی رفت مافیییییییییییییییییییییییییییا خودرو
        خود نویسنده مقاله گفته با پول این ماشین میشه هیونداو شورلت ونیسان خرید بعد شما شدی کاسه داغ تر از آش که با ایت توصیفاتتون قطعا کارمند ساپکو هستی نه ایرانخودرو ؛همونجا که حقوق های چند صد میلیونی و پاداشهای میلیاردی و سفر های خارجی پاداش می گیرن

        موافقم 106
        مخالفم 19
      3. جواد

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اتفاقا میتونیم خیلی بیشتر از این قطعات را درست کنیم . اما ایران خودرو قطعات همین فرغون ها را برای ارزون تر بودن از چین وارد می کنه . شاید داستان خروج قطعات و وارد کردن مجدد آنها توسط قطعه سازان را فراموش کرده اید

        موافقم 64
        مخالفم 5
      4. حسن

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مگه شما قطعه طراحی میکنی که نظر میدی ما کارمون چیزه دیگست ایشون هم بر اساس چندین سال استفاده از خودروهای داخلی نظر دادن

        موافقم 48
        مخالفم 4
      5. احسان

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        این طراحی هایی که شما میگین صد سال پیش انجام شده ایران خودرو حتی کپی کردن هم بلد نیست،چطوریه که قیمت ریرا با یه النترا صفر برابری میکنه،مگه اونها طراحی نمیکنن؟تازه طراحی اونا کجا ریرا کجا؟ایرانخودرو و سایپا به اسم حمابت از تولید ملی ریشه خودرو سازی تو این کشور رو خشک کردن

        موافقم 57
        مخالفم 3
        1. محسن

          ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام یه زمانی از مدیر عامل ایران خودرو که از اشناهام بود گلایه کردم چرا بعد اینهمه سال حداقل مثل کرهجنوبی ماشین نمیسازین میدونی چی گفت ،گفت تا زمانی که به خاطر این تولیدات اشغال مردم دوسال تونوبت پول واریز میکنن وضع همینه ،برای بهبودکیفیت سرمایه نمیزاریم ، …از اون سالها ۲۰سال گذشتهمردم هنوز درس نگرفته اند مقصر اصلی خودمون هستیم

          موافقم 60
          مخالفم 6
      6. سامان

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        چرا نمیتونه مهندسی کنه اگه یه چرخ تو نمایشگاه های محصولات دستساز بچه های ایران زمسن زده باشی اونوقت میفهمی چه خودروهایی رو با ابتدایی ترین امکانات ساختن پس لطفا دانش بچه های ایران رو نبر زیر سوال بزرگترین خودروساز جهان فک کنم یادت رفته ایرانی هستش یا نکنه خودت اصلا ایرانی نیستی که نطق میکنی

        موافقم 15
        مخالفم 19
      7. mohamad

        ۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        مگه وظیفه ایشونه که بخاد طراحیش کنه یکم سواد داشته باش این وظیفه شرکتیه که داره ادعای خودرو سازی میکنه ولی بی کیفیت مردم هزینه میکنن که خودرو مناسب سوار بشن ن اشغال یکم سطح و لول ببر بالا

        موافقم 9
        مخالفم 4
      8. سیداحد رحیم‌زاده

        ۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        کارمند ایرانخودرویی که اینجوری بهت برخورد دیگه .
        یا دستی با مافیای داری که وکیل مدافع یابو خودرو شدی .
        آخه شما حتی نمیدونی که شکل فرغون هم با ده سال پیشش فرق کرده .
        خوبه بدونی خیلی از مهندسین بزرگترین خودرو سازهای دنیا ایرانی هستن .
        همون هایی که مافیای خودرو بهشون محل ندادن و الان تو کشورهای دیگه طراحی خودرو و قطعات صنعتی میکنن .
        چون اونجا برای سوادشون ارزش قائل میشن .
        مشکل شما بی سواد ها ینه که فکر می‌کنید فقط شما حالیتونه و بقیه بوق تشریف دارن .
        درحالی که دقیقا برعکسه .

        موافقم 11
        مخالفم 4
    2. AMIR

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      قوی ترین ماشین ایرانی همینه که تو بهش میگی فرغون بعدشم خارجی ها ازش تست گرفتن گفتن ماشین خیلی خوبیه

      موافقم 17
      مخالفم 44
    3. صادق

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این دیگه خدایی فرغون نیس

      موافقم 17
      مخالفم 23
    4. حمید زندی

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چرا از جلو اینقد غمگین ب نظر میاد،،، خخخ شاید متوجه شده کجا ساخته شده

      موافقم 31
      مخالفم 6
  2. شهروند ایرانی

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    حالا یکم قیمتش بهتر به نظر میاد به مرگ گرفتن که به تب راضی کنن به نظرم ولی زوتی dl5 و جک a5 و fmc sx5 هم میشه خرید با این بودجه باز بستگی دوست دارید ماشین ایران خودرو با ایراد های عجیب غریب بخرید یا چینی که قطعاتش هم بی جهت گرون

    موافقم 14
    مخالفم 6
  3. منتقد

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودرویی که قیمتش و کیفیتش در مقابل رقبای خارجی نتونه رقابت کنه همون ل گنه.
    قرار باشه قیمت خودروی ایرانی دوبرابر خارجی باشه یعنی تو پا چه کردن به وسیله زور و ظلم و قوانین و انحصار ….
    حمایت نیست. حمایت مدت زمان مشخص با هدف مشخص داره تا شرکت بتونه به رقبای خارجیش برسه
    که اونم باید منابع بدن برای تحقیق و توسعه. تو زمان جنگ موندیم …هرچی که باشه فقط تولید کنید به هر قبیمتی ….
    اینا مدام فاصله میگیرن از رقبای واقعیشون و ستم رو بیشتر میکنن.
    یک ملت رو اسیر گرفتید این ظلم روا نیست

    موافقم 35
    مخالفم 4
    1. Mahdi

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      جالبه ،همه میدونیم ولی سرمون رو کردیم زیر برف،مثل آقا کبکه و گرگ ها از دور و اطراف میخورن مون

      موافقم 23
      مخالفم 3
  4. رامتین

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    طراحیش که بیخوده. البته تا الان از نزدیک ندیدم که کامل نقدش کنم. موتور بیخود. توربوشارژ بودن نکته منفی. گیربکس بنظر متوسط که البته یک چینی محضه. شنیدم موتور 2لیتری تنفس طبیعی ساخت میتسو قراره بیاد سایپا. 140 اسب. کاملا مبرهنه اون موتور ارزش داره. سمت توربو فعلا نباید رفت.

    موافقم 20
    مخالفم 6
  5. A. J

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این خودرو در نمای جلو کاملا شبیه به سانتافه 2023 هست و از عقب طراحی کاملا سلیقه هست و در مقابل چینی هایی که موتور 1.4 و 1.5 لیتر توربو و با وجود بنزین بی کیفت واکتان گران موتور 2008 تازه با ارتقا و با وجود تنفس طبیعی بودن وقیمت مناسب تر از چینی هایی با گیربکس cvtولگ سیستمی اکثر اونها. این قیمت در بازار مریض ایران و با وجود ایرانی بودن و ارزان تر بودن قطعات خودرو داخلی خرید ریرا 1،200،000،000میلیونی خریدی ناچار ولی منتقی است

    موافقم 11
    مخالفم 8
  6. عباس جغتایی

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جالبه واقعا
    وقتی ماشین های ایران خودرو و سایپا رو از نظر قیمت و کیفیت و خدمات پس از فروش با ماشینهای خارجی مقایسه میکنی میبینی کلا کلاه برداریه. و جالب تر از اون اینه ما مردم دنبال همین ماشین های بنجول و گران تولید داخل هستیم و جالبی دیگش اینه که هم کلامونو ور میدارن و هم با منت و التماس بعد دوسال برو بیا باید این اشغالا رو بخری و خوشحال هم هستی. مردم تا اتحاد نداشته باشیم هیچی عوض نمیشه. نخرید نخرید نخرید. ایرانی شان و شخصیتش این نییییییست

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. علی

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      تو فقیری به ۱ میلیارد میگی گرون؟

    2. علی متن

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش شما ایرانی هستید آنقدر انتقاد نکنید از ایران وطنمون هست

      مگه ایران چشه؟

  7. سارینا

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی بد، گیربکس و موتور آشغال، قیمت نامعقول، کیفیت متریال داخلی افتضاح!!! واقعاً ۱.۲ میلیارد به این لگن پول میدید؟! برای خودتون ارزش قائل باشید… اصلاً این موتور این بدنه رو جواب میده؟! به جای اینکه این آشغالارو بخرید، برید سمت مدل پایینای کره‌ای و ژاپنی؛ کیفیت سواری ماشین ۳۰ سال پیش ژاپنی به هیچ عنوان قابل مقایسه با آشغالی ملی نیست.

    موافقم 13
    مخالفم 7
  8. علی

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    چرا ؟ چرا ایرانی نباید سوار بهترین و ارزان تربن خودرو شود ؟ چرا ؟!
    یه حساب و کتاب سر انگشتی کنید ببینید با بلوکه کردن این مبلغ در تعداد ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر چه مبلغی و چه خطوط تولید خودروهایی رو می توانید وارد ایران کنید . به مردم بگید مبلغ ۲۳۰ میلیون بلوکه کنید و خط تولید خودرو x رو وارد و از سود تولید به مردم سود بدید و مردم رو صاحب بهترین خودرو کنید.

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. Kaka

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بعد جیب آقا ها از کجا پر بشه ؟

      موافقم 17
      مخالفم 2
  9. ماشین باز

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این خودرو نه چینیه نه ربطی به چین داره
    پلتفرم پژو ۲۰۰۸ و طراحی جلوش از سیتروین سی ۴
    تستها نشون میده کشش موتورش و هندلینگش خوبه
    ولی این که ۴ تا ایربگ داره جالب نیست و طرحی رینگ و گلگیر خوبی نداره کلا باید دید کیفیت قطعاتش چطوره
    قطعا از بیشتر چینیهای بازار ایران بهتره

    موافقم 6
    مخالفم 3
  10. ماشین باز

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این خودرو نه چینیه نه ربطی به چین داره
    پلتفرم پژو ۲۰۰۸ و طراحی جلوش از سیتروین سی ۴
    تستها نشون میده کشش موتورش و هندلینگش خوبه
    ولی این که ۴ تا ایربگ داره جالب نیست و طرحی رینگ و گلگیر خوبی نداره کلا باید دید کیفیت قطعاتش چطوره
    قطعا از بیشتر چینیهای بازار ایران بهتره وشروع خوبیه

    موافقم 10
    مخالفم 2
  11. افتاده در زمین

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی هم عالیه افتخار میکنم به تولیدات وطنم حتی اگر بد باشه برای حمایت از کارگران وطنم بازم میخرم ، بنز بی ام و هم از سه چرخه شروع کردن مهم باور هست .ولی چیزی که نارحتم میکنه مونتاژ هست ما کارخانه تولید نداریم کارخانه مونتاژ داریم

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. حمیدرضا

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چهل ساله هیچ ، ۹۰ میلیون ایرانی کار میکنن دو دستی تقدیم خورو سازا میدن
      شما لیاقت جنس خوب رو نداری
      همون بهتر همین اشغال ها رو سوار شی
      از کی تا حالا دزدی از مردم شده پیشرفت
      اکه راست میگن مرزها رو باز کنن تعرفه رو هم بردارن بعد با خودرو ساز های دیگه رقابت کنن
      تا ببینم کسی دیگه همین ریرا رو ۱۰۰ میلیون تومن هم میخره

      موافقم 1
      مخالفم 1
  12. آرش

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نیاز به بحث نیست و کسی آن قدر بی عقل و منطق در هیج جای دنیا نمیشه پیدا کرد که درباره این ظلم طرفداری کنه مگر اینکه سر سفره این ها باشه. به اسم حمایت از تولید واردات و برای مردم ممنوع کردند، خودروهای لوکس نورچشمی ها وارد میکنند، ۵ تا ۱۰ برابر در ایران به فروش می‌رسونند و به اسم خودرو داخلی از چین بی کیفیت ترین ها و وارد می‌کنند و دوباره چند برابر با منت و ثبت نام و بلوکه کردن پول… به مردم غالب میکنند. انحصار واردات قطعات و قیمت گذاری هم دست خودشون. اگه حمایت از تولید داخلی چرا همه ایران و پر کردید از این اسباب بازی های چینی؟باقیمت بنز و بی ام دبلیو به مردم میدید؟ خیر ما طراحان و مهندسان بسیار خوشنام و کارآمدی داریم منتهی صادر شدند به کشورهای دیگه چون قرار نیست خودرو باکیفیت به مشتری تحویل بدند که توقعشون بالا بره وگرنه کی ام وی ام و ۲۰۷ … این ها و میخره. مشکل از خود ما مردم که برای یک سود کاذب شخصیت و زمان و سرمایه خودمون و به این مافیا میدیم که سوارشدن بشند

    موافقم 17
    مخالفم 1
  13. محمدرضا

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چقدر بیریخت

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. Moon

      ۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این بیریخته؟ حتما ماشینایی مثل پرایدو پژو و.. خیلی قشنگن ،خو مرتیکه باید بااینا مقایسه کنی ن ماشین های خارجی

      موافقم 4
      مخالفم 6
  14. REX WAY

    ۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی طراحیه خوبی داره و تو رنج قیمتی خودش از همه لحاظ بختر از چینی هاست حدود 70 الی 80 درصد هم تولید داخل هست ولی یک عده خودتحقیر هنوز خودرو رو ندیدن نقد میکنن و هیچی درباره خودرو نمیدونن ولی زبون دارن به اندازه ی 10 متر

    موافقم 6
    مخالفم 6
  15. مبین

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین رو از نزدیک دیدم جنس بدنه اشغال ۱۱۳۰ نمیارزه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  16. کسری

    ۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جلوش چرا اینقدر زشته. آخه این همه طرح قشنگ . حداقل مثل لاماری جلوش بود خوب میشد‌

    موافقم 2
    مخالفم 1
  17. میلاد

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وقتی میگن تحریم برکته یعنی این سواستفاده کردن از حمایت از کالای داخلی .یعنی چگونه عرض میکنم یعنی دنبال پیشرفت و سیرکامل شدن نرفتن و قانع بودن با همین کالا

  18. درددل

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خلایق هر چه لایق.
    از ماست که بر ماست.
    همه برای ثبت نام ایران خودرو دست و پا میشکنن، حالا شد اخ …
    خوب اگه نخریم که اوضاع این نیست …
    ولی اگه همین رو هم نخریم تا وقتی تو ایرانیم پولمون به ماشین باکیفیت خارجی میرسه؟؟؟

  19. خودم

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نظر من:
    ظاهر جلوی ماشین: معمولی
    ظاهر عقب ماشین: خوب (شبیه پژو ۲۰۰۸)
    ظاهر جانبی: خوب رو به جلو
    ظاهر داخلی: خوب
    آپشن ها: قابل قبول و رو به جلو
    موتور: به نظر متناسب با نیاز خودرو
    قیمت: چی بگم (پول بی ارزش شده وگرنه با قیمت هم رده ها متناسب به نظر میرسه ،البته این قیمت کارخانه است ،قیمت بازار احتمالا بیشتر بشود)
    سواری: هروقت سوار شدم میگم

  20. حمیدرضا امانی

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کسانی که یه سفر به کشور جنگ زده عراق رفتن میدونن ایران از لحاظ خودرو ۱۰۰ سال از بقیه دنیا عقب تره
    تازه میفهمیم چه اشغال هایی رو به اسم ماشین لوکس با قرعه کشی و سفر های میلیونی خرید به مردم میندازن
    ادم افسردگی میگیره وقتی میبینه تو عراق ۸۰ درصد نون برا خوردن ندارند ولی دوج و شورلت و هزار ماشین پیشرفته و لوکس و با اقساط بلند مدت و خدمات پس از فروش طولانی مدت سوار میشن
    واقعا ۹۰ میلیون ایرانی دارن کار میکنن برای خودروسازان
    کل عراق جنگ زده رو بگردی یه دونه ماشین چینی هم پیدا نمیکنی ، همه امریکایی و المانی و کره ای وژاپنی و…

    موافقم 1
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست