ایران خودرو قیمت نهایی کارخانه خودرو ریرا، نخستین کراساوور ایرانی را برای ثبت نام در مرداد ماه ۱۴۰۳ اعلام کرده است.
بر سر قیمت نخستین محصول بلندقامت ایرانخودرو گمانهزنیهای بسیاری انجام میشد؛ اما بهطور کلی باور بر محدوده قیمت ۱ میلیارد تومان بود. حال شرکت ایرانخودرو طبق نامهای رسمی به «سلطانی»، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی سازمان بورس و اوراق بهادار، قیمت محصول تولیدی جدیدش ،«ریرا»، را اعلام کرده است. در ابتدا ایران خودرو، قیمت ریرا، را ۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰ تعیین کرده بود که با مخالفت وزیر صمت و بازتاب منفی بازار همراه بود.
قیمت ریرا
«علیمردان عظیمی»، عضو هیات مدیره و مدیرعامل این خودروساز ایرانی، بهای در کارخانه ریرا را برابر ۹,۷۵۸,۰۳۷,۶۲۱ ریال اعلام کرده و در ادامه تاکید کرده که این مبلغ صرفا بهای کارخانه بوده و هنوز شامل مالیات بر ارزشافزوده، شمارهگذاری، بیمه شخص ثالث و سایر عوارض و پرداختهای قانونی نشده است؛ قیمت نهایی ریرا، توسط ایران خودرو با احتساب همه هزینههای یادشده، ۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است. بنابراین قیمت جدید این خودرو ۱۴۰ میلون تومان از اعلام اولیه، پایینتر است. ثبت نام خودروی ریرا از ۲۴ مردادماه در سایت ایران خودرو آغاز میشود.
شما میتوانید برای اطلاع از جدیدترین قیمت روز خودرو و آخرین تغییرات بازار، به صفحه مربوطه مراجعه کنید.
قیمت ریرا در بازار مشخص شد!سود ۵۰۰ میلیون تومانی خریداران
طبق بررسی ها قیمت گذاری عجیبی برای ریرا اولین کراس اوور ایرانخودرو در بازار صورت گرفته است.این خودرو که در کارخانه قیمت یک میلیارد و صد و سی میلیونی دارد. اما حالا این خودرو در تاریخ ۸ آبان ۱۴۰۳ پس از تکمیل وجه مشتریان قیمت حدود ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی در بازار اعلام میشود. این یعنی ریرا برای خریداران ۵۰۰ میلیون تومان سود داشته است.
البته این قیمت اعلامی به دلیل هیجان و کمبود این خودرو در بازار است و پیش بینی افت قیمتی برای این خودرو در بازار میشود.
رقبای ریرا
میتوان در نظر داشت که ریرا با این قیمت، محصولاتی چینی مختلفی مانند تیگارد X35، امویام X55 پرو، کی ام سی A5، ام وی ام X33 کراس و چانگان CS35 پلاس را به چالش بکشد. برگردان نرخ ارزی نخستین کراساوور ایران در زمان نگارش این مطلب برابر ۱۸,۹۶۰ دلار میشود؛ بنابراین در سطح بازار جهانی در رده کراس اوورهای کامپکتی مانند هیوندای ونیو، نیسان کیکس،شورولت تراکس و کیا سول، قرار میگیرد. اما محصولات چینی که قیمت مناسبتری دارند میتوانند بهراحتی با ریرا رقابت کنند؛ نمونه بارز آن هم چانگان اوشان Z6 با قیمت پایه ۱۵ هزار دلار محسوب میشود.
مقالات مرتبط:
- مقایسه ریرا ایران خودرو با رقبای هم قیمت
- مقایسه ایران خودرو ریرا و ام وی ام X55 پرو، شاسی بلند ایرانی یا چینی؟
- با ۱ میلیارد تومن چی بخریم؟ ریرا یا رنو داستر
- ایران خودرو ریرا در برابر ام وی ام X33 کراس و X22 پرو
مشخصات فنی و تجهیزات ری را
کراساوور ریرا در چند نسخه و تریم و با دو پیشرانه متفاوت عرضه خواهد شد؛ مدل بالارده به یک پیشرانه ۱.۷ لیتری EFP (یا همان EF7 ارتقایافته) مجهز میشود که با تکیهبر فناوری توربوشارژر توان تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را خواهد داشت. بدنه ۱,۴۲۵ کیلوگرمی این خودرو تنها با کمک جعبهدنده ۶ سرعتی خودکار که به محور جلو نیرو میدهد، به حرکت درمیآید،
ازجمله امکانات ریرا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- کنترل کشش
- ترمز کمکی
- کروز کنترل
- سنسور نور
- سنسور باران
- ورود بدون کلید
- دکمه روشن/ خاموش
- ۴ کیسه هوا
- دوربین ۳۶۰ درجه
- حسگر پارک جلو و عقب
- ترمز برقی پارک با اتوهولد
- سیستم کمکی ایستایی در سربالایی (HSA)
- دو نمایشگر ۱۲ اینچی دیجیتال
- سیستم صوتی با ۹ بلندگو
- تنظیم برقی ۶ جهتی صندلی راننده
- گرمکن صندلیهای جلو
- فرمان برقی
- نورپردازی داخلی
- سانروف
- حسگر پا در صندوق عقب
- رینگهای ۱۸ اینچی آلومینیومی دو رنگ
نهایتا مصرف سوخت ترکیبی این خودرو برابر ۷.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است که میتواند امیدوار کننده باشد اما عملکرد نهایی آن در تستهای میدانی آشکار خواهد شد. نظر شما درباره ریرا چیست؟ آیا ایرانخودرو در عرضه این کراساوور نو ورود از اشتباهات گذشتهاش درس گرفته است؟
javad-bmw
۱۷ مرداد ۱۴۰۳داخل ۱۰۰۰ تا رسانه اعلام شده که رقیب این ماشین X55 pro هستش و قیمت بازار این ماشین ، در محدوده قیمت بازار همون X55 PRO میشه ، قیمت کارخونه هیچ اهمیتی نداره.
الان قیمت کارخونه تارا اومات V4 حدود ۷۰۰ تومنه اما آیا آدم های عادی میتونن با این قیمت بخرنش؟🤔🤔 .. تو بازار هم ۹۶۰ تومنه.
حالا شما بگو ری را قیمت کارخونش ۷۰۰ میلیون ،، چه اهمیتی داره.
نانو
۱۷ مرداد ۱۴۰۳این ماشین 18هزار دلار نمی ارزه نهایتا 10هزار دلار
car lover
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ته تهش 4 یا 5 هزار دلار میارزه(اونم به زور) توی بازار جهانی و این سگمنت کلی ماشین اکونومی هست با این قیمت از برند های فورد شورلت نیسان تویوتا با 20000 دلار
بینا
۲۰ مرداد ۱۴۰۳با سلام و احترام به نظرتونن ولی باید خدمتتون عرض کنم تو بازار جهانی ماشین صفر کیلومتر با این قیمتی که شما گفتین وجود نداره حتی ماشین های خیلی ارزون در هند
ماشین های داخلی گرون هستن نه با توجه به قیمت جهانی بلکه به ریال گرونن چون ارزش پول ما خیلی کم شده
تو دنیا زیر ۹هزار دلار ماشینی که سر و تهش معلوم باشه نداریم حتی لوآپشن ترین
مگر اینکه بخواهید خودرو برقی چینی دو نفره بخرین…
heshmat021
۲۰ مرداد ۱۴۰۳اونوقت توی بازار جهانی هم کارگر دارن روزی ۱۲ ساعت کار کنه برای ساعتی ۱ دلار یا کمتر؟
یا آهن آلات و مواد اولیه ارزون دارن، یا از مزیت های دولتی استفاده میکنن؟
gabriel
۲۱ مرداد ۱۴۰۳آره ولی تو دنیا کارگر صفر خشک نه مهندسا ساعتی لااقل از 5یورو درآمد دارن که میکنه روزی 40یورو و ماهانه حداقل بین 1200-1500 یورو درحالیکه حقوق کارگر در ایران نهایتا 300 یورو آیا بشه یا نشه!!
مدیر مدبر
۱۷ مرداد ۱۴۰۳قیمتش خیلی خوبه
کاش برای همه با همین قیمت دستشون میرسید.
هراکلیوس
۱۷ مرداد ۱۴۰۳یخورده فنر بردن بالاتر که شاسی بلند جلوه بدن ولی یه استپ وی بیشتر نیست قیمتش هم بیشتر 700 نمی ارزه
JaMsHiD_R1988
۱۷ مرداد ۱۴۰۳دو سوم پدال شده شرایط فروش فلان شرکت و بررسی فلان ماشین وارداتی
امین
۱۷ مرداد ۱۴۰۳مفت به خدا.رقبای آشغال چینیش خیلی گرون ترن
B
۱۷ مرداد ۱۴۰۳دیگه فرض ایرانیا چین که از چینی ها هم آشغال ترن
hosen
۱۷ مرداد ۱۴۰۳در برابر محصولات چینی همقیمت شانسی نداره
سروش
۱۷ مرداد ۱۴۰۳برای چی ارزون کردن الان کیفیتش هم میاد پایین ، وقتی خودروی چینی که یک دهم این ماشین امکانات نداره یعنی ایکس 55 قیمتش 1500 ، چرا این ماشین باید قیمتی داشته باشه که شرکتش مجبور به پایین اوردن کیفتش بشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ایکس 55 یک دهم ریرا امکانات نداره ؟؟؟
نه تنها آپشن های X55 بیشتر از ریرا هست که ابعاد و اندازه اش هم بزرگ تره
ایکس 55 با مالیات و تعرفه گمرکی الان 1/500 قیمتشه و در چین 800 میلیون تومنه
خودروسازی ایران در برابر چین، هیچی نیست
مقایسه ریرا با X22 منطقی تره
Mr wrong
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ملت فک کردن ایرانخودرو میاد با یه میلیارد آپشن بهشون میده
سگ ایکس ۵۵ میارزه به این آش شله قلمکار
امیر
۱۷ مرداد ۱۴۰۳البته ناگفته نماند تو ریرا چیزایی هست که تو X55 گیرتون نمیاد
دنده پشت فرمون ، نورپردازی کامل کابین ، آینه الکتروکرومیک ، تنوع بیشتر تو حالت های رانندگی
از نظر فنی هم به مراتب جذاب تره ، و احتمالا لوازم یدکی اش هم ارزون تر و در دسترس تر باشه
خودم X55 رو ترجیح میدم ، بخاطر اینکه کابین اش سافت تاچ عه و طراحی پخته تری داره، ولی (مقایسه ریرا با x22 منطقی تره) یکم جوک بود…
احمد محسن
۲۰ مرداد ۱۴۰۳آینه الکتروکرومیک رو چینی های ۱۵ سال پیش ایران هم داشتن
froG-driVer
۲۱ مرداد ۱۴۰۳به جز لوازم یدکی و آینه،درباره حالات رانندگی،پوچ و توخالی،نورپردازی کابین،خراب،دنده پشت فرمون،نایود و غیره خرابتر و نابود تر خواهد بود.میتونم قسم بخورم روی ۹۵٪نمونه های تولیدی.
آپشن دیگه هم داشت!؟
Hosein005
۲۰ مرداد ۱۴۰۳اقای اشتری این x55 هم همچین مال نیست سنگش رو به سینه میزنید
هزاران خودروی با کیفیت وجود داره که بی بهره ایم ازشون از هوندا و مزدا و تویوتا بگیر تا برند های مطرح دیگه
X55 فقط نسبت به قیمتش، اون هم توی کشور ما که متاسفانه در همه ی زمینه ها دچار مشکله قابل خریده ، شما امار فروش جهانی این ماشینو باز کنی قبول دارم چینی ها سابقه ای ندارند و تازه وارد بعضی بازار ها شدند ولی در مقابل باقی خودرو ها از لحاظ کیفی مخصوصا هنوز فاصله دارند
فقط و فقط قیمت ارزانشون که دلایل بخصوص خودش رو که مربوط به یکسری سیاست ها، تکنیک هایی که تونستن به کار ببرند که بنده برای قشر پایین مردم میپذیرم در صورت قیمت پایین و
عوامل دیگه، نیروی کار و سرمایه و .. هست ، باعث شده قشری از مردم مجاب شوند به خرید
منظور از قشر پایین و قیمت پایین
حتی به فروش خوب x22 و دوباره فاکتور هایی که
چینی ها تونستن بعضی خودرو هارو در این کلاس ایجاد کنند بد نبوده
میلاد
۲۱ مرداد ۱۴۰۳خیلی بدم اومد اقای اشتری، مطمعنی ابعادشون یکی نیس؟ موتور ۱/۷ توربو با گیربکس at رو به ۱/۵ توربو با cvt ترجیح میدی؟؟ پس این اپشنا چیه چرا همه خرن!!! کرنرینگ لایت چیه، دکمه sos چیه، پدل شیفتر چیه، خلاص کن اتومات جعبه دنده چیه؟ رادار نقطه کور چیه؟ سنسور پارک جلو چیه؟ صندوق عقب برقی چیه؟ کیک سنسور چیه؟؟
سهیل
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ارزون نکردن.اصلا قیمت رسمی نداشت قبلا.
ماشین ایرانی از ایران کندرو و سایپا رو توهین به شعور خودم میدونم. ماشین خارجی یک دهه پیش شرف داره به این بی شرفا
ناشناس
۲۱ مرداد ۱۴۰۳داشتم توی اکسپلور میچرخیدم یه فیلم سممممم از ری را دیدم یعنی پاچیدم از خنده،مانیتورش یعنی یه رابط کاربری سممییی داره از خمده میمیرید فقط برید فیلم اسب بخارو ببینید😅😅😅
ایران خودرو.💪.
Yazdan
۱۷ مرداد ۱۴۰۳به نظر من تارا و ریرا نسبت به بقیه محصولات ایرانی طراحی بهتری دارن
سروش
۱۷ مرداد ۱۴۰۳مشکل کشور قیمت اینا نیست ، مشکل سطح درامدیه
وگرنه این ماشین 40 درصد قطعاتش دلاریه ،،، هرچه قیمتش رو بیارن پایین کیفیتش هم میاد پایین
سایت های قطعه ساز چینی رو برید مراجعه کنید رده بندی کیفیتی بر اساس قیمت دارن
با احترام
سروش
۱۷ مرداد ۱۴۰۳میخرمش
اما امیدوار بودم قیمت و کیفیتش بهتر میبود
Mr. gt c
۱۷ مرداد ۱۴۰۳قشنگه خدایی، حداقل ب سلیقه من اوکیه، ولی موتورشو نیستم کاش یه دوهزار سی سی تنفس طبیعی بود
car lover
۱۷ مرداد ۱۴۰۳منم موافقم اصلا توربو بدرد شرایط ایران نمیخوره
علی جردن
۱۷ مرداد ۱۴۰۳بنظر من با این قیمت بالا و نداشتن سیستم دو دیفرانسیل این خودرو کنسله.
AMIR L
۲۰ مرداد ۱۴۰۳علی FX دو میلیاردی دودف نیست بعد تو می خوای با نصف قیمت ایران خودرو بهت ماشین دو دف بده؟
froG-driVer
۲۱ مرداد ۱۴۰۳اونوقت باید منتظر انتشار فیلم «در رفتن هر دو دیفرانسیلش توی جاده» باشیم…
کوشا
۱۷ مرداد ۱۴۰۳کف حقوق اداره کار حدود ۹ و نیم میلیون در ماهه. بنابراین برای خرید یک عدد هاچ بک کراس که روی پلتفرم ده سال پیش پژو سیتروئن ساخته شده باید حدود ۸ سال کار کنید. و با توجه به اینکه این ماشین حدود ۱۵ هزار دلار قیمت دارد بنابراین تنها ماشینی که میتوانیم وارد کنیم یا بسازیم که قشر ضعیف جامعه بتونه سوار شه عملا موتور سه چرخ هاییه که یک دهه پیش در هندوستان تردد میکردن. دوستان اگه راهکار بهتری برای صاحب ماشین شدن سراغ دارن بگن.
SS
۱۷ مرداد ۱۴۰۳دقیقا مشکل از درآمد هست
اگر قیمت همین ماشین رو به سال 96 تبدیل کنید یه چیزی حدود 50 تا 60 میلیون میشه که برای اون زمان کاملا منطقی بود
اگرچه به نظرم نسبت به چینی ها قیمتش منطقی هست و این قیمت باعث میشه زباله چینی هایی که به قیمت های گزاف دارن فروخته میشه یه مقدار دست و پاشون رو تو بازار انحصاری جمع کنن
——
این که بعضی دوستان میگن تعرفه باعث افزایش قیمت چینی ها هست هم حرف دقیقی نیست
تعرفه CKD هیچ وقت برابر با SKD نبوده وگرنه اصلا مونتاژ توجیهی نداشت. ضمن اینکه قیمت های بازار چین قیمت فروش هست نه قیمت خرید کلی قطعات منفصله پس اینکه بگیم در چین این قیمت هست پس ماشین خوبیه توجیه نمیشه
طمع، انحصار و بازار رفاقتی به جای رقابتی سفره خوبی رو برای یه عده پهن کرده پس هرچه رقابت بیشتر بشه خوب هست
برادر همه کاربران بجز تسلا(و جدیدا پیام)
۱۷ مرداد ۱۴۰۳شما چراغ های بالا رو حذف بکن و فقط به چراغ های جلوپنجره توجه بکن(پایینی ها) اینگار پیکانه فقط شاسی بلند شده
amirkhanzadeh
۱۷ مرداد ۱۴۰۳الان که دقت کردم دیدم واقعا پیکان مدل 1382 شد 😅😅
فرید
۱۷ مرداد ۱۴۰۳اینآپشنهاییکهگفتند،اونوقتچندتاشوبرایچهمدتکارمیکنه؟!!!
مهدی
۱۷ مرداد ۱۴۰۳چقدر حرف مفت میزنید انگار رفتیم بقالی سر کوچه. کلیت ماشین خوبه اگر ساخت قطعات با دقت و منتاژ درست باشه
B
۱۷ مرداد ۱۴۰۳یه درصد فرض کن بخش دوم کامنتت انجام شه
Mr wrong
۱۷ مرداد ۱۴۰۳*ماشین خوبه اگر ساخت قطعات با دقت و منتاژ درست باشه*
خودت تنهایی به این نتیجه رسیدی یا با میرسلیم مشورت کردی؟
دقیقا مشکل مام باهاش همین (اگر) میباشد.
مهدی
۱۷ مرداد ۱۴۰۳یعنی شاسی، خوبه طرح بیرونی خوبه، موتور گیربکس خوبه، کابین خوبه حالا بستگی داره همه اینا با چه دقتی ساخته بشن
B
۱۸ مرداد ۱۴۰۳موتور خوب نیست برای ۲۰ سال پیشه شاسی هم مناسب کراس اوور نیست ک برای هاچبکه
طراحی بیرونیم دلقک وارانست البته تقریبا همه ماشینای تولید داخل اینطورن
مهدی
۱۸ مرداد ۱۴۰۳دکتر جان با این متری که دست گرفتی موتورهای ls شورلت هم واسه ۲۵ سال پیشه موتور f136 فراری هم واسه سال ۲۰۰۰ هست. بیس همه موتورها چند دهه حفظ میشه و آپدیت ها صورت میگیره . در مورد شاسی هم یه مورد کاملا نرمال تو سطح جهانی هست . شاسی راوفور همون شاسی کرولا هست با تغییرات جزیی در سایز .فواصل شاسی ری را هم نسبت به پژو و تارا تغییرات داشته ولی طراحی همون هست . طراحی بیرون هم شخصا معمولی میدونم اصلا نمیشه گفت بد. یه اتفاقی افتاده و ایران خودرو با تارا و ریرا یه جهش نسبی بعد بیست سال کردن حالا یه عده مثل شما که خیلی هم سر در نمیارن غیر از تمسخر کار دیگه ای هم بلد نیستن
سامان اذری
۱۷ مرداد ۱۴۰۳قیمت تمام شده ماشین = ۳۰۰-۴۰۰ تومن
مالیات و حق رهبری و دارو دسته ۷۰۰-۸۰۰ تومن
با ۱۱۰۰ یا ۱۲۰۰ اخرش میدن دست مردم با قرعه کشی اونم
محمد
۱۸ مرداد ۱۴۰۳جوک قرن=حق رهبری
ذسید
۱۷ مرداد ۱۴۰۳از جلو سه تیکه هست قیافه این خودرو..
تیپ جلو را از سه تا خودرو کپی کردن…
شاهکار ایرانخودرو…خسته نباشین…
امید
۱۷ مرداد ۱۴۰۳این ماشین چون هنوز نیومده تو بازار مردم نمیدونن که یه کراس اور جمع جوره و به نسبت x55کوچکتره درست مث زمانی که کوییک رو داشتن تبلیغ میکردن اولین شاسی بلند ایرانی و زمانی که اومد تو بازار مردم دیدن که یه ماشین هاچبک رو یکم بهش ارتفاع دادن میگن شاسی بلند به نظرم با این قیمت ارزش خرید نداره در کل مردم قیمت ماشین رو مشخص میکنن اگه دوباره برن تو صف قیمتش میکشه بالا و اگر مث مدلهایی که مردم رغبتی واسه خرید نشون ندادن مث 207صندوقدار،207mcو…مطمنا قیمت مناسب تری پیدا میکنه
Jantin
۱۸ مرداد ۱۴۰۳من هنوز هم در فکر اونایی هستم که x33 رو به این ترجیح میدن. ناگفته پیداست تمام آماری که در مورد این خوددو دادن اشتباه هست! کیفیت قطعات از بدترین نوع چینیش هست و آپشنهاش هم شاید بدتر از چینیها باشه و زودتر از کار بیفته. ولی باز هم با تمام بدیش فکنم از خودروهای وارداتی چینی ارزش خرید بهتری داشته باشه.
چرا وقتی که خورروهای آشغال اینجور طرفدار دارن بخوان خودروی خوب چینی بیارن!!؟
البته هنوز چند سال مونده تا بتونیم بگیم خودروی خوب چینی
لللا
۱۹ مرداد ۱۴۰۳واقعا. جای تاسف داره. که یک ملتی رو منتظر این ماشین بد ترکیب کنید همه چیز فدای رانت جهل شده این همه متخصص با سواد. که این کشور داره عصاره اون خجالت از مهندسیه
لللا
۱۹ مرداد ۱۴۰۳تازه. چقدر اسم این ماشین بد. دهنه
داریوش
۲۰ مرداد ۱۴۰۳دو تا چراغ پایان جلو خیلی مزخرفه
Hasam
۲۰ مرداد ۱۴۰۳برید پول ها رو بلوکه کنید تا یک ماه قرعه کشی بشه بعد پیام میاد عدم تخصیص نهایتاً سمند سورن تحویلتون میدن
د.قادری
۲۰ مرداد ۱۴۰۳باسلام،
پنج ساله دنبال ثبت نام وخرید خودرو از دو مافیا وقدرتهای بزرگ خودرو ایران هستم، تاکنون که موفقیتی بدست نیاوردم، ریرا هم مثل بقیه ماشینها رو باید از دلال بگیریم. با سه برابر قیمت..
کاش سازمان حمایت ازمصرف کننده ووزارت صمت دست از سر مردم بردارن، تمام این دلال بازی ها فقط به ضررمردم تمام شده،این صفهای طولانی و سرکاریها نتیجه ناتوانی اینهاست
سهیل گل آزاد
۲۰ مرداد ۱۴۰۳این قیمتا کارخونه نمایشیه همیشه همین بوده و خواهد بود یک میلیارد و صد و سی مگه میان با این قیمت به کسی بفروشن غیر چهار تا دلال وابسته به خودشون بیاد تو بازار بالای یک و نیم میره هم قیمت ایکس ۵۵
علی
۲۰ مرداد ۱۴۰۳مردم بینوا را به اسارت گرفتند هر اشغالی که توی مملکت تولید بشود ناچارا” با هر قیمتی و هر شرایطی بدلخواه خودشون به ملت تحمیل میکنند خداوند خودشون و پدر و مادرشون نیامرزد
احمد محسن
۲۰ مرداد ۱۴۰۳کی میاد تیگو ۵ و جک اس ۵ رو ول کنه آشغال ایرانی سوار شه
D.H
۲۰ مرداد ۱۴۰۳۱۹۰۰۰ هزار دلار قیمت ……
تأسف تأسف و تأسف
……………………………..