ایران خودروچشم اندازرنو

مقایسه ری‌را و رنو داستر ؛ با 1 میلیارد تومن چی بخریم؟

با نزدیک شدن به زمان عرضه ری‌را، بسیاری از کاربران ایرانی این سوال را از خود خواهند پرسید که آیا کراس‌اوور ایران خودرو می‌تواند همراه خوبی برایشان باشد یا نه؟ آیا ریرا ارزش پرداخت مبلغ ۱ میلیارد تومان را دارد یا با پرداخت این هزینه می‌توان خودروهای بهتری را تهیه کرد؟ قاعدتا پاسخ به این سوال نیازمند بررسی دقیق‌تر رقبای ری‌را است. پیشتر در مقالات مرتبط، خودرو ری‌را را با محصولات مدیران خودرو مانند ام‌وی‌ام X22 پرو، X33 کراس و X55 مقایسه کردیم و به نتیجه رسیدیم.

حال وقت آن است تا ریرا را در مقابل رقبای قدیمی اما مهمی چون رنو داستر قرار دهیم که در بازار خودروهای کارکرده، قیمتی نزدیک به قیمت یک ری‌را نو دارند. مقایسه را با نگاهی مختصر به هر دو خودرو شروع می‌کنیم.


مقالات مرتبط:

ویژگی‌های رنو داستر کارکرده

رنو داستر نسل اول

مدل‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ داستر چهره مشابهی دارند و در کشور ما در محدوده قیمت ۱ تا ۱.۲ میلیارد تومان خرید و فروش می‌شوند. داستر در بازار ایران مانند بازارهای اروپایی خوش‌شانس نبود؛ چراکه عدم تعادل قیمت عرضه، شانس فروش خوب را از آن گرفت. این خودرو که بر پایه پلتفرم B0 مشترک با نیسان جوک توسعه یافته است، با هدف ارائه یک محصول مقرون‌به‌صرفه تولید شد. داستر هیچ زرق‌وبرق اضافه‌ای ندارد و از همه جهت یک خودروی کارراه‌انداز به شمار می‌رود.

بهره‌وری از طراحی یبرونی ساده، طراحی داخلی عادی محصولات قدیمی رنو به‌همراه یک نمایشگر مرکزی، پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر با جعبه‌دنده ۴ سرعتی خودکار نشان‌دهنده آن است که رنو قصد عرضه خودرویی را داشته که به حداقل‌ها مجهز شود و نیازهای کاربر را برطرف کند؛ بدون هیچ سر و صدای اضافه.

 

ویژگی‌های ایران خودرو ری‌را

درحالی‌که داستر موفق در نگاه اول مانند یک خودروی ارزان‌قیمت دیده می‌شود (همان‌طور که باید باشد)، ریرا با سروصدای بسیار زیادی معرفی شده است. این کراس‌اوور ایرانی بر پایه پلتفرم مشترک با نسل نخست پژو ۲۰۰۸ توسعه پیدا کرده و تکیه‌بر پیشرانه ۱.۶ لیتری ایران‌خودرو می‌خواهد نظر خریداران ایرانی را به محصولات داخلی جذب کند. برخلاف داستر، ریرا به مجموعه تازه‌ای از امکانات جانبی مجهز شده است چون علاوه‌بر رقبای دست‌دوم، خودروهای چینی نو هم به رقابت با آن خواهند پرداخت؛ خودروهایی که به بهره‌وری از امکانات گسترده مشهور هستند.

ریرا بهتر از سایر محصولات ایمنی تست‌های تصادف را طی کرده و امید دارد بتواند بخش قابل‌توجهی از بازار را به سمت خود جذب کند. اما آیا در برابر خودروی جاافتاده‌ای مانند داستر شانسی برای موفقیت دارد؟

مقایسه طراحی ریرا و داستر

ریرا و داستر دو زبان طراحی کاملا متفاوت دارند. محصول رنو با ابعاد ۴,۳۱۵ در ۲,۰۰۰ در ۱,۶۹۵ میلی‌متر حس‌وحال یک خودرو جمع‌وجور را تداعی می‌کند. در نقطه مقابل ریرا با ابعاد ۴,۳۳۴، ۱,۸۰۸ و ۱,۶۳۸ میلی‌متری خود از آن کمی کوچک‌تر است.

از جلو که به ریرا نگاه کنیم با طراحی به‌روزتر چراغ‌های دوگانه (LED بالا و هالوژنی پایین)، جلوپنجره بزرگ و نوار کرومی بالای آن، زیرسپر سیاه‌رنگ، چراغ مه‌شکن دایره‌ای ساده و ورودی‌های هوای سپر مواجه می‌شویم. نمای جانبی ریرا به‌جز تضاد رنگی سقف، گلگیر جانبی و گلگیر طاق چرخ‌ها به رنگ سیاه، المان چشمگیر دیگر ندارد. تنها نکته حائز اهمیت این بخش را می‌توان خط شانه نسبتا پایین ریرا در نظر گرفت که برای سرنشینان دید خوبی را فراهم خواهد کرد. عقب ریرا هم با دو رنگ سیاه و رنگ بدنه، چراغ‌های LED منفصل، زیرسپر بزرگ و قاب کرومی‌رنگ اگزوز پر شده است.

با این تفاسیر ری‌را خودرویی شهری را القا می‌کند که به‌لطف چند ویژگی می‌خواهد به‌عنوان یک بلندقامت، عرض‌اندام کند. درحالی‌که داستر به‌عنوان یک خودرو بلندقامت چهره مصمم‌تری دارد. استفاده از زیرسپر به‌شکل خودروهای آفرود، طاق چرخ‌های برآمده، گلگیر جانبی آفرود، باربند سقفی، فضای زیادی داخل طاف چرخ‌ها، زیرسپر آفرودی عقب به‌همراه جایگاه بکسل خودرو و طراحی نسبتا تخت شیشه عقب، خبر از خودرویی می‌دهد که نگاهی متفاوت و موفق‌تر به شاسی‌بلند بودن دارد؛ نکته منفی داستر این است که همه‌پسند نیست.

بنابراین هر چند داستر طراحی پخته‌تری دارد اما ریرا با تکیه‌بر المان‌های همه‌پسندتر می‌تواند طیف بیشتری را به خود جذب کند.

مقایسه عملکرد ریرا و داستر

داستر از یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر استفاده می‌کند که ۱۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این خودروی ۱,۲۶۰ کیلوگرمی، قدرت خود را از طریق یک جعبه‌دنده ۴ سرعتی خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. هر چند داستر شتاب دلچسبی ندارد اما با تکیه‌بر گشتاور و فاصله مناسبی که از زمین دارد می‌تواند عملکرد مناسبی در راه‌های خارج‌جاده از خود نشان دهد.

سواری داستر اعجاب‌آور نیست اما می‌تواند رضایت‌بخش باشد و در استفاده‌های روزمره نرمی مناسبی دارد. نقطه ضعف اصلی این خودرو به جعبه‌دنده آن برمی‌گردد که رفتار کندی از خود نشان می‌دهد که اقصتادی‌بودن آن را نشان می‌دهد. ترمزهای عقب برخلاف نمونه‌های جلو از نوع کاسه‌ای هستند که باتوجه به قیمت جهانی آن قابل‌توجیه است اما در کشور ما و با نگاه به قیمت بالای ۱ میلیارد تومان، توجیه خاصی ندارد.

در سوی دیگر، ایران‌خودرو ریرا قرار گرفته است که با پیشرانه ۱,۶۴۰ سی‌سی توربوشارژ EF7P TC توان تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. از آنجا که قدرت پیشرانه از طریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعتی به محور جلو منتقل می‌شود، می‌توان انتظار داشت ریرا شتاب به‌مراتب بهتری در مقایسه با داستر داشته باشد. برخلاف داستر که با هدفی مشخص روانه بازار شد، ریرا وظیفه سنگین‌تری به دوش دارد و از این حیث به‌عنوان خودرویی طراحی شده است که بتواند تمام نیازهای روزمره را برطرف کند. پس از آن انتظار عملکرد آفرودی ضعیف‌تر و کارکرد جاده‌ای بهتری داریم.

مقایسه امکانات ریرا و داستر

ریرا با یدک‌کشیدن عنوان پرآپشن‌ترین خودروی داخلی به فرمان با قابلیت تنظیم ۴ جهتی و کلیدهای کنترلی، سیستم تهویه خودکار، آینه‌های برقی تاشو و آینه وسط الکتروکرومیک، شیشه‌های آنتی‌ترپ، شیشه عقب دودی، چراغ خوش‌آمدگویی، دو نمایشگر داخلی برای سیستم اطلاعات-سرگرمی و راننده، دوخت داخلی چرم دو رنگ، سانروف،پدال تعویض دنده پشت فرمان، دوربین ۳۶۰ درجه و… مجهز شده است.

در نقطه مقابل، داستر امکانات چندانی ندارد. رنو به ایجاد فضای دو رنگ کابین، یک نمایشگر لمسی کوچک، آینه‌های برقی، سیستم روشنایی روز، قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان و… بسنده کرده است. داستر حتی سانروف یا سیستم تهویه خودکار هم ندارد و از این جهت یک کراس‌اوور با حداقل امکانات به شمار می‌رود. بنابراین ریرا، پیروز این قسمت خواهد بود.

داحل کابین رنو داستر

مقایسه ایمنی ری‌را و داستر

ایمن‌ترین خودروی داخلی تنها به ۴ کیسه هوا مجهز شده است. این کراس‌اوور به ویژگی‌های کمک‌راننده مانند سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی، TCS، ترمز کمکی، حسگر پارک جلو و عقب، کروز کنترل، سنسور نور و باران و… عرضه شده است.

آفرود رنو داستر

رقیب فرانسوی آن، تنها از ۲ کیسه هوا، سیستم انتقال قدرت سه‌حالته، TCS و ESP، سیستم مدیریت پیمایش ساده و… استفاده می‌کند. هر دو خودرو کاملا اقتصادی طراحی ‌شده‌اند و امکانات ایمنی مطابق استاندارد خودروهای میان‌رده بین‌المللی ندارند. از آنجا که ریرا بین ۳ تا ۴ ستاره موسسه NCAP را دریافت می‌کند، می‌توان ایمنی هر دو را در یک سطح ارزیابی کرد.

نتیجه مقایسه ری‌را و داستر

هر دو خودروهایی ارزان‌قیمت هستند که در بازار داخلی با قیمتی ناعادلانه یعنی بیش‌از ۱ میلیارد تومان به فروش می‌رسند. اگر جبر بازار را کنار بگذاریم، می‌بینیم ریرا خودرویی با چهره نسبتا خوشایند، به‌روزتر و پرامکانات‌تر است و شرکت سازنده پشتیبانی بهتری برای آن فراهم خواهد کرد؛ درحالی‌که داستر به سلیقه برخی از افراد خوش خواهد آمد و مانند ریرا پشتیبانی دریافت نمی‌کند.

عملکرد فنی و خارج از جاده داستر به‌مراتب بهتر از ریرا خواهد بود اما نمی‌توان به آن به‌عنوان یک آفرودر حرفه‌ای نگاه کرد. روی‌هم‌رفته تصور می‌کنیم برای خانواده‌ای که حوصله دردسر را ندارد، ریرا انتخاب بهتری باشد.

کدام کراس اوور را بیشتر می پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. بی وطن

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (132 ديدگاه)

    بلاخره ی پیشینه ای از رنو تو داستر هست ی اصالتی داره…
    ری را چی؟؟؟

    موافقم 23
    مخالفم 7
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      جرئت اولین گزینه‌ای هست که به ذهنم میرسه در مورد خریدار ری‌را ، چرا؟؟؟
      چون مطمئناً هر محصول ایرانی تا الان معرفی شده حداقل بین ۲ تا ۵ سال اول هر کسی خریداری کرده موش آزمایشگاهی بوده برای شرکت که مشکلاتش پیدا بشه و رفعش کنند!!!

      بدونِ شک انتخاب داستر عقلانی هست ولی داستر هم برای کسی خوبه که به فکر فروشش نیوفته و این خودرو بیشتر به درد کسانی میخوره که دنبال سفر از این شهر به اون شهر هستند و اگر نه خرید داستر هم تصمیم عاقلانه‌ای نیست با این وضع بد خدمات و بازاری که داره!!!

      موافقم 23
      مخالفم 10
      1. Navid_A.J

        ۲۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3793 ديدگاه)

        نوید سمند نسل اول رو یادته؟ عموم اولین سری رو خرید. ماشین خیلی خوبی بود. من که یادم نمیاد تا 5 سال بعدش که عوض کرد، به جز آب روغن خرجی براش داشت. ماشین بعدیش رو هم سمند گرفت ولی اصلا مثل اولی نشد.
        گمون میکنم ریرا هم همین باشه. تو این قحطی و آشفته بازار که هیچ انتخابی وجود نداره، چیزی نمیشه گفت. به درد خانم ها میخوره باهاش برن سر کار برگردن خونه.

        موافقم 10
        مخالفم 10
        1. Matin

          ۲۲ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (415 ديدگاه)

          داش اون زمان فرق داشت با الان😕

          موافقم 12
          مخالفم 1
      2. NAVID@@98

        ۲۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (764 ديدگاه)

        جرئت که هیچ حماقت را دروضعیت خودرو تا دلت بخواد می‌بینید پس گفتن همینم اشتباهه و حماقت را این وضعیت

        چون حتی بحث آزمایشی و‌موش آزمایشگاهی هم نیست
        و وضعیتی که مشخصه رو میدونیم

        شاید گفت بدون شک کار عقلانی هم همون داستره تازه ادامش هم اینطور نیست بگیم به سَبَبِ شرایط عقلانی نیست نه اینم اشتباهه چون بعضا گفتنش حماقته چون همینم به سَبَبِ شرایط نامناسبه که به این وضع افتادن وگرنه ما شرایط نامناسب رو باید نپذیریم چون خودش ردیفه و باید درستش را بگوییم پس اینم میره

        موافقم 5
        مخالفم 3
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      البته که با این رانندگی ایرانی‌ها بهتره هرکسی ری‌را میخره یه چندتایی هم چراغ‌جلو زاپاس داشته باشه!!!

      موافقم 11
      مخالفم 10
      1. NAVID@@98

        ۲۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (764 ديدگاه)

        ایرانی ها رو خطاب نکن ایرانی بد نیست
        شاید شما بعضی ها را ببینی که بد اند پس خودت و امثال رو درست کن راندگیشان بدیی از عده معدودی اند که اینا هم می‌روند

        موافقم 10
        مخالفم 7
    3. پوریا

      ۲۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      رنو شرکت خودروسازی باسابقه ، خوش نام و خوبیه ، ولی اولاً همه تولیداتش بدون ایراد نبودن ، دوماً فقط پیشینه مهم نیست ، چون ریرا نسبت به داستر نسل جدیدتره ، آپشن های خیلی بهتر و بیشتری داره ، طراحی و زیبایی خیلی بهتری داره و فضای کابین بزرگتری هم داره
      سوماً ریرا هم پیشینه بدی نداره ، اولین خودروی ikco یعنی سمند با همکاری فرانسه ، آلمان و ژاپن تولید شد و در زمان خودش خودروی خوب و استانداردی بود و بعد از تست در انگلیس از سایت تخصصی و معتبره مجله خودروی انگلیس از 5 ستاره نمره 3 ستاره گرفت

      موافقم 9
      مخالفم 9
    4. Mohammad

      ۲۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خودرو ری را خودرو به روز تر و ایمنی بیشتر.
      قطعاً انتخاب اول خودرو ری را.

      موافقم 7
      مخالفم 8
  2. بی وطن

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (132 ديدگاه)

    البته ی پیکان خسته ای تو قیافه ریرا هست با اون چراغ های هالوژن و جلو پنجره پیوسته…
    😁😁😁😁

    موافقم 19
    مخالفم 5
  3. Saeed Farshchian

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    من داستر رو ترجیح میدم
    بعید و هزاران بعید هست که ریرا با قیمت ۱ میلیارد تومان عرضه شود
    قیمت رو بالای ۲.۵ درنظر داشته باشین حداقل در بازار

    موافقم 8
    مخالفم 15
    1. Yanix

      ۲۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      ریرا بالای ۲.۵ ؟ حالت خوبه ؟
      اینطوری میره تو رقابت با چری و بقیه دار و دسته چینیا
      ریرا ته تهش در بازار ۱/۲۰۰ قیمت میخوره . بیشتر از اون کسی پول برا ایرانی نمیده . با همینم خیلیا میرن سراغ چینی

      موافقم 19
      مخالفم 3
      1. علی

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دارن برا تارا فول۱۱۰۰پول میدن ب نظرم ۱۴۰۰ قیمت بخوره بازار

    2. ناشناس

      ۲۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (39 ديدگاه)

      سعید دیگ خیعلی رفتی بالا اونطوریاهم نیست داش

      موافقم 9
      مخالفم 1
  4. پیام۲

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (278 ديدگاه)

    ری را قشنگه ولی از قیافش مشخصه قراره یکم لش باشه

    موافقم 13
    مخالفم 5
  5. کوشا

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    نکته جالب توجه اینه که محصولات داچیا تو اروپا ماشین قشر مستمند و ضعیف حساب میشه.. الآن نسخه ده سال کارکردش ۱ میلیارد قیمت میخوره!! دیگه خودتون تفاوت سطح زندگی رو متوجه بشین..

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. حسین

      ۲۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (111 ديدگاه)

      قیمتو کم گفتی برو بالاتر،طرف مدل ۲۰۲۰ دو دیفرانسیل
      داسترو با کارکرد ۱۴ هزار کیلومترو گذاشته ۲/۹۵۰ میلیارد.

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. فیات مولتیپلا

        ۲۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (44 ديدگاه)

        خودت داری میگی ۲۰۲۰

  6. Gabriel

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (139 ديدگاه)

    ری را بعیده با ۱تومن فروخته بشه.تو بازاری که تارا داره ۹۵۰ تا ۱ معامله میشه ری را رو راحت باید تو رنج ۱.۵ حساب کرد متاسفانه. بعلاوه ری را یک شتر گاوپلنگ چینی هندی ایرانی است و داستر پکیجی اروپایی مونتاژ ترکیه بهرحال انتخاب ایمن تر ولی لوآپشن تری است

    موافقم 14
    مخالفم 5
  7. مهراد

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (861 ديدگاه)

    ۱ میلیارد شده پول خورد برای خرید این آشغالا ، چقدر پول پست شده

    موافقم 10
    مخالفم 1
  8. Amirsh

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    ای کاش آخر مقاله ، یه تصویر از آخرین نسل داچیا داستر رو میزاشتید ، که تفاوت بین این نسل و آخرین نسل مشخص بشه ،
    و اینکه فارغ از بازار ایران ، ریرا باید با آخرین نسل داستر مقایسه بشه ، و تازه با اینکه داستر قشر هدفش ، قشر ضعیف و متوسط رو به پایین هست ، ولی ریرا به عنوان خودروی پرچمدار صنعت خودروی ایران یه جورایی ادعا داره
    خواهشمندم که نسل آخر داستر رو هم به پایان مقاله اضافه کنید تا تصویر دقیق تری از مقایسه به وجود بیاد
    هر چند که مقاله روی قابل خرید بودن تاکید داره

    موافقم 14
  9. Amir.🇺🇸

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    باید بیاد تو بازار امتحان خودشو پس بده

  10. boost10

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (171 ديدگاه)

    چرا داشبورد داستر شبیه ال نوده

    موافقم 7
    مخالفم 1
  11. BMW

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (85 ديدگاه)

    هر دوتاشون خیلی زشتن

    موافقم 8
    مخالفم 4
  12. Pasha

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    باورم نمیشه برای خودرویی که نسخه جدید و های آپشن اون تو بازار جهانی داره با ۱۳۰۰۰ دلار فروخته میشه باید ۳۰۰۰۰ هزار دلار بدیم اونم واسه نسخه قدیمی تر و کارکردش!!!
    چرا هیچ سازمانی نظارتی بر روی قیمت خودرو های کارکرده نداره ؟
    هرکی هر قیمتی که میخواد میزاره
    داستر ۲۰۲۳ صفر الان ۱۳۰۰۰ تاس تو اروپا
    داستر کارکرده ۲۰۱۴ ۳۰۰۰۰ تا خیلی جالبه خود رنو بفهمه خندش میگیره!

    موافقم 15
  13. رامتین

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    یکی از دوستان ما داستر داشت. همون اوایل که اومده بود. سال 95. تا مشهد باهاش رفتیم. واقعا ماشین خوبی بود. بسیار محکم. گیربکس البته چون 4 دنده بود یه مقدار سروصدا داشت. ریرا چیه بابا. ریرا زمانی چشم بسته میشد خرید که میومدن موتور و گیربکس پژو2008 را میزاشتن داخلش. فقط به همین دلیل کارزش خرید نداره. موتور یه چیز، گیربکس یه چیز دیگه. موتور معلوم نیست کدوم … طراحی کرده. گیربکس شرکت چینی. انگار ملت متوجه نیستن. همین خانواده رنو داستر و ساندرو شش هفت ساله پرفروشترین خودروهای قاره اروپا هست. اروپا ملتش مشکل مالی که ندارند. طرف از دم قسط میتونه ماشین بخره اما باز هم فروش رنو و در درجه بالاتر گلف، زبانزده.

    موافقم 9
    مخالفم 3
  14. شهروند ایرانی

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    اولا که قطعات داستر میتونی از کشورهای همسایه تهیه کنی دوما موتور داستر تنفس طبیعی سوما بقیه آپشن میتونی نصب کنی چهارما داستر یه مقدار برای بیراهه نورد هم هست پنجما مشکلات برقی کیفی داخلی نداره تنها مشکلش ابن که ماشین کارکرده هست

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. امیر

      ۲۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (205 ديدگاه)

      منم قبول دارم داستر بهتره ، ولی این چه منطقیه! بقیه آپشن میتونی خودت نصب کنی؟!عجب

  15. Matin

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    ریرا یکم به عنوان کراس اور ارتفاعش کوتاهه
    نه جوریه که باهاش فاز شاسی بگیری نه هاچبکه که یکم حس اسپرت داشته باشه. کلا فازش معلوم نیست😂
    #مهندسی_ایرانی

    موافقم 7
    مخالفم 2
  16. محمد

    ۲۲ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین داستری که توی ایران هست 2015 2016 2017 هست که تو سال 2017 و 2016 پرفروش ترین ماشین کراس اور اروپا شده بود قیمتش هم خیلی خیلی به صرفه هست

    موافقم 7
    مخالفم 1
  17. بابک

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    امیدوارم ، فریب ، تبلیغات ریرا را نخورید…
    بروید وضعیت کیفیت خودروهای صفر ایران خودرو را از احاظ بدنه ، کیفیت مونتاژ، کیفیت مواد اولیه و…را بررسی کنید بعد پیشواز ریرا بروید…
    فوق العاده بی کیفیت و ضعیف هستند…حتی سرشاسی ها و تقویت کننده های شاسی خودروهای ایران خودرو ، نسبت به دو سال قبل ، ضعیف تر و نازک تر شدن
    خودرو های رنو در ایران که شامل ال ۹۰ و پارس تندر و ساندرو و مگان هستند ، ماشین های بی آزار و کم استهلاک و قابل اعتمادی هستند
    ریرا به نظر بنده نه ظاهر مناسبی دارد و نه از لحاظ هندلینگ و رانندگی در مسیر کمی ناهموار ، قابل اعتماد نیست….
    رنو داستر دو دف ، به علت ضریب گیربکس و همخوانی مناسب گیربکس و موتور و همچنین وزن مناسب ، در مسیرهای ناهموار و ماسه و برف قدرت حرکت و چابکی خوبی دارد…مصرف سوخت حدود ۸ تا ۸/۵ لیتر دارد و دیر خراب می شود…ابعاد داخلی هم از ریرا جادارتر و مناسب تر برای خانواده است…
    تا یک ماشین را خودتان ، تست درایو نکردید، قضاوت نکنید‌‌‌….هیچ ارزانی و هیچ گرانی بی حکمت نیست!

    موافقم 10
    مخالفم 0
  18. احسان امیری

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نکته خیلی جالب اینه که سایتای داخلی دارن یواش یواش قیمت ریرا رو برای مردم عادی سازی میکنن افرین 👏👏👏👏 از ۸۰۰ تومن قیمت این اسباب بازی رو تا ۱۵۰۰ آوردن بالا که مشتری با ۱۲۰۰ التماسی بخره… عجب مملکتی ساختین

    موافقم 10
    مخالفم 1
  19. ali

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (191 ديدگاه)

    با سلام
    من بدون شک داستر رو ترجیح می دم چون اصالت برام خیلی مهمتره حالا با 4 تا آپشن بیشتر نه چندان لازم.در عوض داستر یه آفرودی هست که 4 چرخ متحرکه و بسیار کار راه بنداز. و به شدت هم با جمله آخر مقاله مخالفم.کسی که ریرا رو میخره تازه دردسر هاش شروع می شه ولی اونی که داستر داره نمیفهمه تعمیرگاه و دردسر کجاس

    موافقم 11
  20. حمید ح

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    … با این تفاصیر ریرا خودرویی شهری را القا می‌کند که…؟؟؟!!!
    جناب آقای صفرپور! داشتیم؟!
    اگر من جای شما بودم، به جای “با این تفاسیر” می نوشتم “با این همه” یا “روی هم رفته” که پارسی نگاری بیشتری باشد.
    البته تلاش شما برای تهیه ی این مطلب رو نادیده نگیریم. قشنگ بود و خواندنی. من که 5 ستاره برایتان ثبت کردم و برای انتخاب بین دو خودرو مورد بحث، اندیشه ی خودم به من میگه که با توجه به به روز بودن و امکانات بهتر و خدمات پس از فروش بیشتر( و نه بهتر) انتخاب ریرا منطقی تر هست. هر چند که باید به هدف خریدار از کارایی خودرو بیشتر توجه بشه. پیروز و مانا باشید.

    موافقم 3
    مخالفم 6
  21. سهیل

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    رنو داستر یه ماشینیه که در اروپا و ترکیه و بازار های جهانی عرضه شده و فروش خوبی هم داشته و موتور کم استهلاک و کیفیت بالایی داره اما ری را ساخت ایران خودرو با یه موتوری که شدیدا به کیفیت بنزین حساسه و هیچ اصالتی نداره و از نظر کیفیت هم پایین تر از ماشینهای چینی هست و صد درصد مشکلات کیفی و فنی و برقی زیادی هم خواهد داشت ضمنا داستر یه ماشین وارداتی هست به نظرم سایپا اگر آریا را با یه موتور قوی و قیمت مناسب عرضه کنه بهتر از ری را هست

    موافقم 3
    مخالفم 1
  22. گاس فرینگ

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (341 ديدگاه)

    حالا ایکس ۵۵ میگیم اکسل می‌پرونه و ری را بهتره ازش قبول ولی انصافا برتریش به داستر چیه به جز فیس کپی سانتافه که البته طرح اصلیش اینطور نبود مدیریت ایران خودرو دست برده توش

  23. امیر۲۰۶

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نیسان مورانو هم با یه تومن گیر میاد خیلی از ریرا بهتره ولی بگم قدیمیه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  24. امیر ۲۰۷

    ۲۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نیسان مورانو هم با یه تومن گیر میاد خیلی از ریرا بهتره ولی بگم قدیمیه

  25. ALI

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    مرسدس بنز سی کلاس ۲۰۰۹

  26. محمد

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من داستر بخصوص دو دیفرانسیل آن تجربه خوبی را داشته و چه از نظر جاده وچه آفرود سبک هیچ مشگلی نداره.لذا با توجه به سوابق خودروهای داخلی بنظرم داستر به مراتب بهتر است.البته اگر به داشتن آبشن خیلی علاقمند نیستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا