بحث ایمنی خودروهای داخلی موضوع جدیدی نیست و سالهاست که با انتقادات زیادی روبرو شده است. ایمنی خودرو به دو بخش تقسیم بندی میشود، ایمنی سرنشینان و عابران پیاده. مسلما خودروسازان باید در راستای بهبود هر دو بخش ایمنی تلاش کنند و بهبودهای لازم را اعمال کنند.
محسن رضاییمنش، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایرانخودرو با اشاره به ایمنی عابران پیاده در هنگام تصادفات، گفت:
آزمون ایمنی عابر پیاده که بر اساس استاندارد به روز و بینالمللی ECE R127 انجام میشود، شبیه سازی تصادف خودرو با عابر پیاده با سرعت ۴۰ km/h است.
وی اعلام کرد:
در این آزمون که دارای دو بخش اصلی ضربههای سر و پا است، برخورد سر عابر پیاده با نقاط مختلف در موتور و برخورد پای عابر پیاده با نقاط مختلف سپر خودرو، شبیه سازی شده و مورد آزمون قرار میگیرد که باید نیروها و ضربههای وارد شده به سر و پای عابر پیاده، در محدودههای مجاز تعیین شده قرار گیرند.
رضاییمنش با بیان اینکه با تلاش تیم مهندسی و مرکز تحقیقات ایران خودرو، ارتقای کیفیت و افزایش استاندارد رانا پلاس در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت:
خوش بختانه این خودرو با ارتقا و بهبود عملکرد در تست مربوط در ناحیه سپر در جذب انرژیهای برخورد، موفق شد آزمون ایمنی عابر پیاده را با موفقیت پشت سر گذارد و تمامی الزامات استاندارد بین المللی ECE R127 را برآورده کند.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو در ادامه بیان داشت:
این آزمون، در مرکز تست معتبر اروپایی و با حضور بازرسان و نمایندگان قانونی مرجع صدور تاییدیه E mark انجام شده و مورد تایید قرار گرفت و مراحل فنی و قانونی صدور تاییدیه E mark کارسازی شده و در حال انجام است.
وی با بیان اینکه استاندارد ایمنی عابر پیاده ECE R127 از استانداردهای روز دنیا و از جمله استانداردهای اجباری ۸۵گانه است افزود:
پیش از این، خودروی تارا موفق به اخذ تاییدیه ایمنی عابر پیاده شده بود و هماینک، رانا پلاس نیز موفق به تامین الزامات این استاندارد شده که نشان از رویکرد ایران خودرو در تولید خودروهای باکیفیت و استاندارد است.
رضاییمنش با بیان این که سیاست گذاری برای محصولات جدید در راستای دریافت استاندارد است، گفت:
ایران خودرو قصد دارد محصولات فعلی را نیز با توسعه استانداردها تولید کند و این اقدام، گامی موثر در جهت استانداردسازی و ارتقا سطح ایمنی و کیفیت محصولات است.
رضاییمنش از دریافت استاندارد ایمنی عابر پیاده برای محصول دنا خبر داد و توضیح داد:
مقدمات اولیه در دستور کار قرار دارد و در عین حال، تاکنون دو محصول تارا و رانا با دریافت «ایمارک» توانستند این استاندارد سخت گیرانه را کسب کنند و این نشان از تحول در حوزه مهندسی ایران خودرو است.
فورد
۹ مرداد ۱۴۰۱انقدر ضعیف ساختن که به پشه بخوره هیچیش نمیشه چه برسه به عابر
Nima
۹ مرداد ۱۴۰۱اگه راست میگن برن ncap تست بدن.
علی جردن
۱۰ مرداد ۱۴۰۱همون موسسه ncap هم تایید می کنه رانا از پارس ۲۰۷ ۲۰۶ دنا جَک لیفان ایمن تر و باکیفیت تره
علی جردن
۹ مرداد ۱۴۰۱راناپلاس پانوراما ماشین فوق العاده ایی هست تنها ایرادش نداشتن گیربکس اتوماتیک که تو این زمانه گیربکس دستی واقعا خنده داره🥲😂
SS
۹ مرداد ۱۴۰۱چه عجب یه تست ایمنی شدن این ماشین ها
بسیار عالی
حالا که با وجود تحریم میشه تست ایمنی کرد پس تولیدات فوق العادتون که در موردش ادعا دارید رو برای تست ایمنی سرنشین هم بفرستید