ایران خودروسایپا

مقایسه ساینا S صفرکیلومتر با رانا دست‌دوم؛ کدام‌یک بهتر است؟

در بازه قیمتی ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان دو گزینه صفرکیلومتر و دست‌دوم با نام‌های ساینا S و رانا پلاس وجود دارند که ما آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم.


معمولاً برای اکثر خریداران در بازار دوراهی مهمی وجود دارد: خرید یک خودروی صفرکیلومتر با مشخصات و توانایی‌های پایین‌تر یا خودروی دست‌دوم و کارکرده با تجهیزات بهتر و اغلب پیشرانه ای قوی‌تر.

در همین زمینه بخوانید:

همین دوراهی برای افرادی با بودجه ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان نیز وجود دارد چراکه در این بخش بازار دو خودروی ساینا S صفرکیلومتر و رانا دست‌دوم حضور دارند و شاید برخی افراد خرید خودرویی صفرکیلومتر ولو با مشخصات ضعیف‌تر را به محصولی کارکرده ترجیح دهند. البته برخی خریداران نیز عکس این قضیه عمل می‌کنند و خرید خودرویی قوی‌تر را انتخابی منطقی‌تر می‌دانند. به‌هرحال در این مقاله راهنمای خرید پدال می‌خواهیم مقایسه ساینا S صفرکیلومتر با رانا دست‌دوم را داشته باشیم و بتوانیم به خریداران بالقوه این دو خودرو کمک نماییم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر:

مقایسه ساینا S صفرکیلومتر با رانا دست‌دوم

طراحی ظاهری

ساینا S نسخه فیس لیفت ساینا معمولی است، خودرویی که بر پایه تیبا شکل گرفته و بنابراین نباید انتظار چندانی از طراحی آن داشت. ساینا S در نمای جلو از چراغ‌هایی مشابه کوییک استفاده می‌کند اما فرم جلوپنجره و سپر آن متفاوت است و در مجموع می‌توان آن را پذیرفتنی دانست. پروفایل جانبی این خودرو کاملاً مشابه تیباست و از این نظر چنگی به دل نمی‌زند. در بخش عقب نیز چراغ‌های ساده‌ای را می‌بینیم که اگرچه هماهنگ‌تر و بهتر از ساینا معمولی هستند اما ما را به یاد پراید می‌اندازد. طراحی ظاهری ساینا S را تنها در مقایسه با خودروهایی همچون پراید و تیبا می‌توان بهتر دانست و در مقایسه با خودروهای روز دنیا هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

رانا نیز محصولی است که بر پایه ۲۰۶ صندوقدار تولید شده و اگرچه طراحی آن سال‌ها پس از سدان پژو انجام شده اما خروجی کار را نمی‌توان جذاب‌تر از ۲۰۶ دانست. در نمای جلوی این خودرو چراغ، جلوپنجره و سپر کاملاً ساده‌ای را مشاهده می‌کنیم که هیچ هیجانی را به بیننده القا نمی‌کنند. نمای جانبی این خودرو نیز تفاوتی با ۲۰۶ صندوقدار ندارد و همان طراحی دهه ۹۰ میلادی حکم فرماست. در نمای عقب هم چراغ‌ها و سپر ساده‌ای کار شده و نمای یک خودروی اقتصادی و ارزان‌قیمت را به نمایش می‌گذارد. البته ایران‌خودرو در سال‌های اخیر نسخه ارتقا یافته رانا با پسوند پلاس را نیز با برخی تغییرات ظاهری معرفی کرده اما از آنجایی که در بازه قیمتی ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان نمی‌توان رانا پلاس را انتخاب کرد بنابراین برای این مقایسه ما رانا معمولی را در نظر گرفته‌ایم. در مجموع باید دانست طراحی ظاهری هر دو خودرو فرسنگ‌ها با محصولات روز دنیا فاصله دارند و الزاماً نمی‌توان یکی را بر دیگری برتر دانست هرچند شاید از برخی زوایا همچون نمای جلو ساینا S اندکی زیباتر جلوه کند اما در پروفایل جانبی رانا طراحی بهتری خواهد داشت.

طراحی داخلی

در بخش طراحی داخلی نیز اوضاع همانند بدنه است. ساینا S با اینکه از داشبورد و متعلقات ساینا معمولی و کوییک استفاده می‌کند اما برخی تغییرات در آن صورت می‌گیرد تا حس و حال بهتری داشته باشد. از جمله مهم‌ترین بهبودهای کابین این مدل می‌توان به پشت آمپرهای جدید و فرمان دی کات اشاره کرد که باعث شده ساینا S طراحی بهتری داشته باشد. البته از نظر جنس متریال بکار رفته جای هیچ بحثی نیست و در جای‌جای کابین شاهد پلاستیک‌های خشک و ارزان‌قیمت خواهید بود.

 

رانا معمولی نیز در همان اوایل تولید به خاطر کابین پلاستیک و ارزان‌قیمت خود با انتقادات زیادی مواجه شد و از نظر کیفیت و طراحی نمی‌توان آن را خیلی برتر از ساینا S دانست هرچند به نظر می‌رسد چیدمان اجزای داشبورد و دکمه‌ها منظم‌تر و بهتر از رقیب خود صورت گرفته است. در مقایسه ساینا S صفرکیلومتر و رانا دست‌دوم از نظر طراحی داخلی هر دو خودرو تقریباً در یک سطح قرار دارند و از نظر کیفیت متریال و سر و صدای اتاق انتظارات را برآورده نمی‌سازند.

تجهیزات و امکانات

از آنجایی که ساینا S صفرکیلومتر به استانداردهای ۸۵ گانه مجهز شده بنابراین تجهیزات نسبتاً بیشتری در مقایسه با رانا دست‌دوم دارد. همین موضوع می‌تواند یکی از معیارهای خریداران برای انتخاب خودروی خود باشد. در جدول زیر می‌توانیم تجهیزات و امکانات هر دو خودرو را به تفکیک مشاهده کنیم.

تجهیزات و امکانات ساینا S (استاندارد ۸۵ گانه)

  • مجهز به سیستم ترمز ABS/ESC-EBD
  • کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • سیستم ضد سرقت
  • سیستم هشداردهنده امنیتی
  • چراغ‌ترمز اضطراری Ess Function
  • سیستم هشدار نبستن کمربند راننده SBR
  • نمایش دمای هوای بیرون
  • سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک
  • نمایشگر تعویض دنده GSI
  • آینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی و تاشو دستی
  • سنسور پارک دنده‌عقب
  • سیستم محاسبه سفر
  • صندلی راننده ۶ حالت دستی
  • صندلی سرنشین جلو ۴ حالت دستی
  • صندلی عقب مجهز به نگه‌دارنده صندلی کودک Isofix
  • قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو
  • مه شکن جلو و عقب
  • چراغ‌های جلو همراهی‌کننده
  • چراغ روشنایی روز Day Light
  • چراغ اتوماتیک جلو Auto Light
  • درگاه USB با قابلیت شارژ موبایل
  • صندلی با روکش پارچه‌ای
  • رادیوپخش بلوتوث+USB+AUX
  • نمایشگر دیجیتال چندمنظوره MFD
  • سیستم نمایش کنترل باد تایرها TPMS

تجهیزات و امکانات رانا

  • سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب کاسه‌ای
  • کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • فرمان هیدرولیک
  • سیستم تهویه مطبوع با تنظیم دستی
  • رادیوپخش
  • چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل، سیستم روشنایی ترک خودرو
  • آینه‌های جانبی برقی راهنمادار هم‌رنگ بدنه
  • شیشه‌بالابر برقی درهای جلو و عقب
  • تریم مشکی، روکش پارچه‌ای صندلی
  • ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی، سنسور دنده‌عقب، سیستم قطع خودکار سوخت
  • رینگ ۱۴ اینچی فولادی
  • صندلی راننده و سرنشین جلو دستی، پشت‌سری صندلی‌های جلو قابل تنظیم
  • بازکن در صندوق‌عقب از داخل اتاق، صفحه نمایشگر روی داشبورد، نمایشگر دمای محیط

قوای محرکه

مقایسه ساینا S صفرکیلومتر با رانا دست‌دوم به یکی از بخش‌های تعیین‌کننده در انتخاب خریداران یعنی قوای محرکه می‌رسد. محصول اقتصادی سایپا از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند. این پیشرانه نیروی خود را از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی راهی چرخ‌های جلو می‌کند. البته باید دانست ساینا S با گیربکس اتوماتیک نیز تولید شده اما قیمت آن بالاتر است و ما فقط نسخه دستی آن را با رانا مقایسه می‌کنیم. مصرف سوخت ساینا S در سیکل ترکیبی نیز حدود ۷.۲ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.

در مقابل باید گفت رانا به پیشرانه مشهور TU5 که در طیف وسیعی از محصولات ایران‌خودرو نصب شده استفاده می‌کند. این پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتون متر گشتاور را از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو تحویل می‌دهد. رانا نیز در حالت ترکیبی مصرف سوخت حدود ۷.۳ لیتری دارد. در جدول زیر می‌توانیم مشخصات فنی هر دو خودرو را مشاهده کنیم.

ساینا S رانا LX
پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۸۷/۱۲۸ ۱۰۵/۱۴۲
تعداد سوپاپ ۸ ۱۶
گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۱۳ ۱۱.۶
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۱۷۵ ۱۹۰
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) ۷.۲ ۷.۳
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر) ۴۲۱۵/۱۶۶۳/۱۴۸۵ ۴۲۹۲/۱۶۸۴/۱۴۵۳
فاصله بین محوری (میلی‌متر) ۲۴۱۰ ۲۴۴۵
حجم صندوق بار (لیتر) ۳۷۰ ۴۰۰

سواری و هندلینگ

مهم‌ترین اختلاف ساینا S صفرکیلومتر با رانا دست‌دوم در این بخش ظاهر می‌شود. ساینا S به دلیل پیشرانه ای کم‌توان‌تر بیشتر مناسب ترددهای شهری است و از سواری نسبتاً نرم و بی حاشیه‌ای سود می‌برد. علاوه بر این سدان کوچک سایپا مصرف سوخت قابل قبولی در مقایسه با خودروهای دیگر دارد؛ اما از جمله نقاط ضعف این خودرو می‌توان به پیشرانه پر سر و صدا، لرزش خودرو در شروع به حرکت و توان ضعیف پیشرانه در جاده به ویژه هنگام استفاده از کولر و حضور سرنشینان در کابین اشاره کرد. از نظر ایمنی نیز نمی‌توان ساینا S را خودرویی قابل‌قبول دانست چراکه ساختار آن به چند دهه قبل تعلق دارد. همچنین هندلینگ خودرو جای تعریفی ندارد و با اندکی تغییر جهت ناگهانی فرمان پایداری آن به هم می‌خورد بنابراین در زمان عبور از پیچ‌ها باید به این نکته دقت داشت.

همچنین بخوانید:

در مقابل مهم‌ترین مزیت رانا نسبت به ساینا S را می‌توان پیشرانه ای قوی‌تر و نرم‌تر دانست. همین امر سبب می‌شود رانا در جاده و پیچ‌ها دست برتر را داشته باشد. سواری رانا اندکی خشک‌تر از ساینا S است و مهم‌ترین عیب آن به فضای کم صندلی‌های عقب مربوط می‌شود که اصلاً مناسب افراد بزرگ‌سال نخواهد بود. همچنین هرچه دور پیشرانه بالا رود صدای ورودی به کابین نیز بیشتر خواهد شد. هندلینگ رانا اندکی بهتر از ساینا S ارزیابی می‌شود اما پایداری آن نیز با مانورهای ناگهانی زیر سؤال خواهد رفت. ایمنی رانا بهتر از رقیب خود است و این موضوع به ساختار نسبتاً به‌روزتر در مقایسه با ساینا مربوط می‌شود.

قیمت

در حال حاضر ساینا S صفرکیلومتر در کارخانه حدود ۳۴۶ میلیون تومان قیمت دارد درحالی‌که بهای بازار آن به ۴۲۸ میلیون تومان می‌رسد. با این مبلغ می‌توان رانا دست‌دوم مدل ۹۴ تا ۹۸ را بسته به کارکرد، تمیزی بدنه و فنی و… خریداری کرد. جهت اطلاع از قیمت روز خودرو نیز می‌توانید به صفحه ویژه آن در پدال مراجعه نمایید.

قضاوت نهایی

همانند مقایسه هر خودروی صفرکیلومتر و دست‌دوم دیگر، فاکتورهای مشخصی برای انتخاب وجود دارد که اولویت‌های خریدار مهم‌ترین موضوع خواهد بود. اگر خودروی خود را به مدت چند سال نگهداری خواهید کرد و بیشتر در شهر تردد می‌کنید و خواهان خودرویی صفرکیلومتر با گارانتی هستید و حوصله دردسرهای یک محصول دست‌دوم را ندارید ساینا S صفرکیلومتر می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این خودرو از سواری نرم و پیشرانه ای نسبتاً کم‌مصرف استفاده می‌کند و تجهیزاتش نیز بیشتر شده است. هرچند مشکلاتی همچون کیفیت ساخت نامطلوب و پیشرانه ای پر سر و صدا نیز دارد.

در مقابل رانا دست‌دوم از پیشرانه ای قوی‌تر و نرم استفاده می‌کند و موضوع افت قیمت یک خودروی صفرکیلومتر نیز درباره آن صدق نخواهد کرد. همچنین این خودرو مصرف سوخت کمی دارد و قطعات آن نیز به وفور در بازار پیدا می‌شود. در مقابل مشکلاتی همچون استهلاک یک خودروی دست‌دوم و هزینه‌های نگهداری بالاتر نسبت به ساینا S نیز وجود دارد که در درازمدت با آن مواجه خواهید شد. از طرف دیگر فضای بخش عقب کابین رانا اصلاً مناسب افراد بزرگ‌سال نیست و شاید گزینه خوبی برای یک خانواده نباشد. با در نظر گرفتن همه این موارد، نظر شما کدام خودروست، ساینا S صفرکیلومتر یا رانا دست‌دوم؟

کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Mr wrong

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (336 ديدگاه)

    هیچکدام
    هوندا آکورد

    موافقم 9
    مخالفم 20
    1. car lover

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1429 ديدگاه)

      سلطان الان قیمت اکورد بین 2 تا 3 میلیارد هست
      ولی حق با شماست اصولا ما باید الان بین هوندا و تویوتا انتخاب میکردیم نه این اشغال ها

      موافقم 31
      مخالفم 3
      1. فرشید

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (269 ديدگاه)

        رانا ماشین بهتریه ولی نه مدل ۹۴ تا ۹۸. ماشین صفر رو حتی اگه ساینا باشه به رانای ده سال پیش ترجیح میدم

        موافقم 28
        مخالفم 8
        1. Avan

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (422 ديدگاه)

          موافقم.خودروی کارکرده حتی اگر دو سال هم کارکرده باشد به درد نمی خورد مگر اینکه از آشنایی که بهش اعتماد داری بخرید.خیلی ها هستند کوچکترین مراقبت از خودرو نمی کنند و با دست کاری کیلومتر خودرو را می فروشند.

          موافقم 27
          مخالفم 3
        2. محمد

          ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          من خودم سایناs دارم راضی نیستم

          موافقم 18
          مخالفم 7
  2. hosen

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (689 ديدگاه)

    جفتشون آشغالن ولی بنظرم رانا بهتره

    موافقم 11
    مخالفم 10
  3. car lover

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1429 ديدگاه)

    توی اشغال بودن جفتشون شکی نیست ولی میزان اشغال بودن رانا به مراتب کمتر از سایناست
    موتور رانا یکم بهتره و قویتره و 16 سوپاپه، کیفیت ساختش هم تا حدود کمی از ساینا بهتره
    طراحیشون هم که چیزی نگیم بهتره…

    موافقم 18
    مخالفم 7
  4. علی Shelby

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (540 ديدگاه)

    ساینا اشغال خالصه ولی رانا ناخالصی داره (کمتر اشغاله)

    موافقم 23
    مخالفم 8
  5. کاربر

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (157 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان،نظرتون راجب (kmc a5 (swm
    چی هست؟به نظرتون ارزش ثبت نام داره؟با قیمت ۱۲۸۶؟طراحیش خوبه اپشن هاش هم بد نیست اما ایمنی و موتور خوبی نداره خواستم ببینم کسی از دوستان تجربه ای از سواری swm داره؟ممنون🙏

    موافقم 6
    مخالفم 13
    1. گاس فرینگ

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (351 ديدگاه)

      صاحب اول و آخرش خودتی برو دنبال x5 که به لطف اشتراک با مدل محبوب در ایران جک اس ۵ بازار بهتری خواهد داشت

      موافقم 13
      مخالفم 3
  6. شعله

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام نیازی به مقایسه نیست رانا صد پله بهتره

    موافقم 10
    مخالفم 18
  7. ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4934 ديدگاه)

    اگه تو رانا جا میشید رانا بخرید

    موافقم 21
    مخالفم 1
  8. نویدی

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (390 ديدگاه)

    بهتره بین دو تا زباله،خودروی صفر کیلومتر رو انتخاب کنیم.

    موافقم 14
    مخالفم 7
  9. Taha

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هردو آشغالند

    موافقم 6
    مخالفم 4
  10. مجید

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بلد نیستی نظر نده … هر دو شاید آشغال باشند اما قیمت ساینا صفر نصف قیمت ی رانا دست دوم … لااقل ی کارگر با ۴ تا وام وقرض میتونه ی گاری صفر سواربشه.. نفست از جای گرم بلند میشه حاجی

    موافقم 15
    مخالفم 2
  11. froG-driVer

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    ای خدا مردیم از خوشی😐😐

  12. یاسر

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عزیزان چرا شرایطی که توش زندگی میکنید رو در نظر نمیگیرید؟؟ یک کلام، با این بنزین تنها موتوری که دووم میاره فقط موتور پرایده، همه تیو فایوا ناک دارن!
    حتی شنیدم موتور اطلس که سایپا تراکم رو برای دسترسی به توان بیشتر بالا برده داره با بنزین این کشور ناک میزنه!!
    بعد میگی رانا دس دو، اگه میخوای موتور نوش پایین نیاد باید یکسره سوپر بزنی برادر نادان من.

    موافقم 12
    مخالفم 2
  13. محمد

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1236 ديدگاه)

    قطعاً رانا.

    موافقم 5
    مخالفم 4
  14. امیر

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    با توجه به اینکه این دو خودرو توسط قشر ضعیف و متوسط جامعه خریداری میشن استهلاک و جیب صاحب خیلی مهمه، رانا از مشکلات برقی وحشتناک رنج میبره،وسرویسهای دوره ای گران‌تر نسبت به ساینا داره،در ضمن قطعات یدکیش گران‌تر از ساینا داره پس ساینا انتخاب منطقی تریه

    موافقم 16
    مخالفم 4
  15. علی جردن

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    با این بودجه طبق متن نوشته شده رانا پلاس نمیدن
    پس بهترین انتخاب خودروی صفر کیلومتر سایناست.

    رانا معمولی سقف فلزی داره و عین سایناست در اینجا برابرن
    رانا معمولی فرمان بدون دکمه داره و ساینا صفر کیلومتر فرمان دکمه دار داره که برتری با سایناست
    موتور صفر کیلومتر قابل مقایسه با موتور کارکرده که احتمال روغن سوز شدن در آینده داره بازم برتری با سایناست.

    رانا ۱۵ اسب بخار از ساینا قوی تره که اون اسب ها هم بخاطر کارکرده بودن اسب های تازه نفس سابق نیستن و کلا اختلاف زیر ۳۰ اسب بخاری نمی تونه ملاک باشه.
    انتخابم صدرصد ساینا مدل ۱۴۰۳ صفر خشک است.

    موافقم 17
    مخالفم 7
    1. MohammadPouria

      ۲۶ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (29 ديدگاه)

      درسته اگه نگاه منطقی داشته باشیم همینطوره

  16. آرش

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (385 ديدگاه)

    دوتا شوت اشقال هستند🤮
    ولی بنظرم رانا بهتره😐

    موافقم 4
    مخالفم 5
  17. 911

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (600 ديدگاه)

    رانا تیوفایو هست و شما دارید تیوفایو رو با موتور پراید ارتقا یافته تیبا مقایسه میکنید؟
    ساینا تنها مزیتش صفر بودن و دو سه تا اپشن بیشتر ،یا اگه میخواید ساینا بگیرید یکم بزارید رو پولتون از کارخونه رانا پلاس بخرید انتخاب خیلی بهتریه.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  18. مرتضی مقدم

    ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (178 ديدگاه)

    رانا از لحاظ فنی ماشین بهتری هست.پایداری بهتر و ترمز های بهتری داره.موتور خوب و بی درد سر اما گیربکس ناهماهنگ و خشک.شتاب و سرعت قابل قبول و مصرف سوختش بخصوص برا اتوبان واقعا کم هست.ساینا و کوئیک آپشن بیشتری دارند.داخل ماشین جادار تره.فنربندی ب نسبت نرمی دارند.خرجشون کم و قطعاتشون نسبتا ارزون هست.ارگونومی بهتری نسبت به رانا دارند.هر دو تا ماشین رو داشتم برا مدتی.اما در کل اگه میخاید بگیرید فرغون صفر بگیرید ولی ماشین دست دو نگیرید.مگر اینکه از کسی بگیرین که کاملا میشناسین و واقعا به ماشین رسیده.هر چقد ماشین خوب نگه دارن وقتی تصمیم ب فروش میگیرن پدر ماشین در میارن هر کاری که با ماشین نمی کردن رو میکنن.دو سه ماه ماشین رو می ترکونن بعد ی صفر شویی و اکتان و تعویض روغن میندازن ب مشتری.دو ماه بعد یاتاقان میزنه ماشین.آقا فرغون بگیرید صفر بگیرید

    1. MohammadPouria

      ۲۶ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (29 ديدگاه)

      دقیقا واقعا ماشین سالم دست دو پیدا کردن تقریبا ناممکنه

  19. محمد

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سلام من مدت 4 سال ساینا ex مدل 99 داشتم از صفر کارخونه دست خودم بود فروختم و رانا پلاس مدل 1401 خریدم در مورد ساینا در کل فقط استهلاک پایینی داشت و فضای کابینش نسبتا مناسب بود . معایبش دیسک و صفحه ضعیف مدام تو نیم کلاچ میلرزید ، بد جا رفتن دنده هاش مخصوصا دنده یک و 3 ، مصرف سوخت نسبتا بالا با کولر نزدیک 10 لیتر میسوزوند و در حالت معمولی 8 لیتر ، و صدای گوش خراش موتور تو دور 3000 به بالا ، سیستم ترمز معیوب که یکی از چرخهای جلو نسبت به اون یکی مصرف لنتش 2 برابر بود که با هزینه جداگانه و با تعویض کالیپر ها برطرف شد ، مزایاش هم کولر و بخاری خوب ، استهلاک کم و در مورد موتوریش تو 4 سال با 106 هزار کیلومتر کارکرد به مشکلی بر نخورد . البته در مورد رانا پلاس که نزدیک 5 هزار کیلومتر رانندگی کردم خیلی خیلی سواری بهتری نسبت به ساینا داره بسیار کم صداتر و البته فضای صندلی عقبش فقط شکل شوخیه ترمز های خوب و قابل اطمینان ولی سواری خشکتری نسبت به ساینا داره .

  20. nima.jdm

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (305 ديدگاه)

    هیچکدوم به درد نمیخوره

    موافقم 1
    مخالفم 1
  21. صادق

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (138 ديدگاه)

    کیفیت کابین سایپا همیشه از ایران‌خودرو ضعیف تر بوده، ولی کیفیت داشبورد رانا حتی از ماشین های سایپا هم ضعیف تره، وقتی از نزدیک ببینید متوجه منظورم میشید، فضای پای عقب هم که دیگه حرفی ندارم، موتور tu5 درسته که با دوام و سرحاله، ولی رانا با این قیمت احتمالا خرج هایی داشته باشه موتورش و از نظر هزینه قطعات، tu5 اصلا موتور ارزونی نیست، در ضمن وجود esp هم بسیار مزیت مهمیه که ساینا صفر داره و رانا خیر، در ضمن در نمونه های جدید ساینا و کوییک، به نسبت عایق بندی بهتری در کابین دارن، و یکی از ایراد های جدی رانا، نفوذ صدای موتور به داخل کابین هست

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا