ایران خودروسایپا

قوای محرکه هیبریدی مشترک سایپا و ایران‌خودرو

امروزه خودرو‌های هیبریدی در جهان به‌ عنوان نوعی از خودرو‌ها که عمدتاً به‌ صورت تلفیقی از سوخت بنزین و انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند کاملاً رایج شده‌اند. در ایران هم تلاش‌هایی برای ساخت خودروی هیبریدی انجام شده که البته هنوز خروجی تجاری قابل توجهی نداشته است. خودروهای هیبریدی یا دوگانه سوز برقی، قابلیت حرکت با سوخت بنزینی و انرژی الکتریسیته را دارند. البته در این نوع خودروها امکان شارژ باتری به‌ صورت مستقل وجود ندارد و موتور خودرو با سوخت فسیلی، اغلب بنزین، شارژ می‌شود.

در حاشیه امضای توافق‌نامه ایران‌خودرو و سایپا، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به هماهنگی بین این دو خودروساز به منظور هیبریدی کردن قوای محرکه خودروها اشاره کرد و گفت:

در این هماهنگی به‌ گونه‌ای هدف‌گذاری شده است که قوای محرکه هیبریدی بر روی محصولات مشترک ایران‌خودرو و سایپا استفاده شود تا قیمت تمام شده بهینه شده و کیفیت محصول تولیدی افزایش پیدا کند.

محمدعلی تیموری در ادامه افزود:

افزایش بهره‌وری، بهینه سازی قیمت و ارتقای کیفیت خودروی تولیدی، هدف اصلی اتحاد استراتژیک خودروسازان در دنیاست.

همچنین تیموری به هماهنگی بین ایران‌خودرو و سایپا به‌ منظور هیبریدی کردن قوای محرکه خودروها اشاره کرد و بیان داشت:

در این هماهنگی به‌ گونه‌ای هدف‌گذاری شده است که قوای محرکه هیبریدی بر روی محصولات مشترک ایران‌خودرو و سایپا استفاده شود تا قیمت تمام شده بهینه شده و کیفیت محصول تولیدی افزایش پیدا کند.

وی در ادامه ارائه خدمات پس از فروش و امداد خودرو را از دیگر نقاط این اتحاد استراتژیک دانست و توضیح داد:

۸۰ درصد نقاط تحت پوشش خدمات پس از فروش و امداد خودرو بین دو شرکت خودروساز مشترک است و با اتحاد استراتژیک می‌توان ۲۰ درصد مابقی را با تعامل پوشش داد تا خدمات‌دهی به مردم و مشتریان تسهیل پیدا کند.

مدیرعامل سایپا در ادامه، تحقیق و توسعه در قوای محرکه و طراحی خودرو را از دیگر شاخص‌های اتحاد استراتژیک بیان کرد و اظهار کرد:

در بین تمام خودروسازان دنیا به دلیل سرمایه‌گذاری بالایی که در خصوص آزمایشگاه و دستگاه تست اتفاق می‌افتد یک مرکز مشترک وجود دارد که موجب بهبود در طراحی، بهینه‌سازی قیمت و ارتقای کیفیت می‌شود.

مدیرعامل سایپا در پایان افزود:

اصلاح فرآیند ساختارها در دوره جدید مدیریتی وزارت صمت در حوزه خودروسازی موجب وقوع اتفاقات خوبی شده است و سیاست‌گذاری در صنعت خودرو با درایت معاونت حمل و نقل وزارتخانه صورت می‌گیرد که منشأ تحولات بزرگ در حوزه خودروسازی کشور است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. دکتر استاپ

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    عکس خیلی مفهومی بود برای من حس اینو میده که
    اونی که این صنعتو داد دستشون این پلتفرمو داد دستشون این خط تولیدو داد دستشون همون درختو….

    موافقم 29
  2. سامان اذری

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    چند روزی هست که هر وقت سایت پدال رو باز می‌کنم
    از ده تا پست ۸ تا برا خودروسازان داخلی دوتا هم چینی هست

    از پدال خواهش میکنم
    با نوشتن مطالب از خودروسازان داخلی
    وجهه سایت رو پایین نیارید

    موافقم 31
    مخالفم 13
  3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2868 ديدگاه)

    ببخشید دخالت می کنم
    ماشین هیبریدی، موتور برقی و تجهیزات الکترونیک می‌خواد، کدوم یک از دوستان زحمت می کشن؟
    آها مستر چانگ :)

    موافقم 49
    مخالفم 1
    1. TML BN

      ۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      بله مستر چانگ یکی از خوب های محله😂😂😂

      موافقم 22
      مخالفم 1
  4. TML BN

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    اوکی فقط مراقب باشید بجا لیتیوم چیز دیگه ای نریزید

    موافقم 16
    1. mahdi-es17

      ۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (565 ديدگاه)

      شنیدم میخوان از لیمو استفاده کنن

      موافقم 11
  5. برقیه جارو برقی

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    پدال جان عزیزم قربونت بشم دیگه حالمون رو بهم نزن و تمومش کن

    بخدا پدال قبل از پیوند با زومیت خیلی باحال ساده و شیک بود اما الان دیگه شلوغ و بیحساب شده

    هیچ ماشین بازی علاقه به محصولات بیست سی سال پیش و از رده خارج اونم یه شرکت فرانسوی نداره البته بجز یه عده که اون یه عده تو هر موضوعی وجود دارن

    پس خواهشا و خواهشا لطفا و لطفا و لطفا تموم کنید سایتتون خیلی عالیه فقط و فقط کم تر درگیر اینطور حواشی ها بشین چون تو کشوری هستیم که مال و جان و رفاه مردم هیچ گونه یعنی به اندازه سر سوزن هم اهمیت نداره و اینطور همکاری ها و ماست مالی ها همیشه و صد درصد بیشتر برای جیب و منفعت خوشونه
    کشوری که نتونته ماهیتاج مردم خودش رو تامین کنه و مردم بدبخت تو فقر و فلاکت دست و پا بزنن که مبادا هسته ای نداشته باشه دوست دارم درش رو گل بگیرم و اسمش رو از وطن بزارم قتل گاه و جهنم
    خلاصه که با حرف یدونه پر هم تکون نمیخوره ولی منتظر وعده خدا هستم که ببینم چی میشه و چطور جبران میشه
    تو تمام دنیا بچه 18 ساله نه کاری به سیاست داره و نه زندگی واسه خودش میره زندگی سرشار از لذت خودش رو تو اون سن انجام میده عشق و حالش رو میکنه و بدون هرگونه مشکل و چیزی و هرچی رو که دوس داشته باشه میتونه خیلی راحت به دست بیاره اما زندگی اینجا چطوره ایا می ارزه که اینطور زندگی برای انسان درست کنی که یارو بره تو اشغالا دنبال روزی

    و خیلی ممنون از اقا شاهین اقای مدیر سایت اقای اشتری و بقیه دوستان و دست اندر کاران سایت و دوستانی که با اطلاعات بالا در کامنت ها و گاهی شوخی های خفن فضا رو صد برابر دوست داشتنی تر میکنن
    پدال از همون اول اعضای خوب و عزیزی داشته که باید قدرشون رو دونست و امید وارم هر جا که هستن و هستید همیشه موفق باشین و بهترین ها براتون رقم بخوره
    لطفا بزار تایید بشه یه نقد کوچیکه که ایشالا رفع میشه

    موافقم 24
    مخالفم 3
  6. genius

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    مگاموتور بعد ۵۰ سال هنوز موتور خسته ساخت ۱۹۸۹ فورد فستیوا رو رها نکرده و ازش m13 و m15 و m15gsi رو کشیده بیرون اونوقت تو ساخت هایبرید میخواد ورود کنه؟!!!؟ههههه

    موافقم 21
    مخالفم 1
  7. Aran+Milan

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (280 ديدگاه)

    خوشم میاد به خودشون میگن خودروساز!!! تا حالا حتی یه دونه ماشین طراحی نکردن اسمشونم خودروسازه😂😂

    موافقم 13
  8. رضا

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    همکاری شمر و یزید

    موافقم 19
  9. SS

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (821 ديدگاه)

    😂😂😂
    باتری اسید سربی ها رو ردیف کنین

  10. Lione

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (254 ديدگاه)

    چهار پنج سال هم میخوام ملت رو ذغالی کنن تا فناوری باتری ها ایمن بشه

  11. پدرام

    ۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    😐😂😂😂😂

  12. پدرام

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    به جای این کار ها کیفیت سقف و ستون و ایمنی رو ببرید بالا اول

  13. SLR _ 722

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    اصلا پیاده سازی این سیستم های جدید روی پلتفرم های ۳۰ سال پیش آیا شدنی هست ؟ اگر هم بشه آیا عملکردش منطقی هست ؟

    یادمه توی تست تصادف سمند مجله auto car ( اگه اشتباه نکنم ) سر راننده از روی ایربگ سر خورد و به ستون خورد .

    این میشه نتیجه فقط یک چیزی رو توی ماشین چپوندن بدون در نظر گرفتن باقی مسائل . وقتی ماشین بدون ایربگ رو اینطوری ایربگ دار کردن ببینید چطور هیبریدیش می کنند

  14. M.rAMK

    ۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    دروووووغ الککککککی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا