امروزه خودروهای هیبریدی در جهان به عنوان نوعی از خودروها که عمدتاً به صورت تلفیقی از سوخت بنزین و انرژی الکتریکی استفاده میکنند کاملاً رایج شدهاند. در ایران هم تلاشهایی برای ساخت خودروی هیبریدی انجام شده که البته هنوز خروجی تجاری قابل توجهی نداشته است. خودروهای هیبریدی یا دوگانه سوز برقی، قابلیت حرکت با سوخت بنزینی و انرژی الکتریسیته را دارند. البته در این نوع خودروها امکان شارژ باتری به صورت مستقل وجود ندارد و موتور خودرو با سوخت فسیلی، اغلب بنزین، شارژ میشود.
در حاشیه امضای توافقنامه ایرانخودرو و سایپا، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به هماهنگی بین این دو خودروساز به منظور هیبریدی کردن قوای محرکه خودروها اشاره کرد و گفت:
در این هماهنگی به گونهای هدفگذاری شده است که قوای محرکه هیبریدی بر روی محصولات مشترک ایرانخودرو و سایپا استفاده شود تا قیمت تمام شده بهینه شده و کیفیت محصول تولیدی افزایش پیدا کند.
محمدعلی تیموری در ادامه افزود:
افزایش بهرهوری، بهینه سازی قیمت و ارتقای کیفیت خودروی تولیدی، هدف اصلی اتحاد استراتژیک خودروسازان در دنیاست.
همچنین تیموری به هماهنگی بین ایرانخودرو و سایپا به منظور هیبریدی کردن قوای محرکه خودروها اشاره کرد و بیان داشت:
در این هماهنگی به گونهای هدفگذاری شده است که قوای محرکه هیبریدی بر روی محصولات مشترک ایرانخودرو و سایپا استفاده شود تا قیمت تمام شده بهینه شده و کیفیت محصول تولیدی افزایش پیدا کند.
وی در ادامه ارائه خدمات پس از فروش و امداد خودرو را از دیگر نقاط این اتحاد استراتژیک دانست و توضیح داد:
۸۰ درصد نقاط تحت پوشش خدمات پس از فروش و امداد خودرو بین دو شرکت خودروساز مشترک است و با اتحاد استراتژیک میتوان ۲۰ درصد مابقی را با تعامل پوشش داد تا خدماتدهی به مردم و مشتریان تسهیل پیدا کند.
مدیرعامل سایپا در ادامه، تحقیق و توسعه در قوای محرکه و طراحی خودرو را از دیگر شاخصهای اتحاد استراتژیک بیان کرد و اظهار کرد:
در بین تمام خودروسازان دنیا به دلیل سرمایهگذاری بالایی که در خصوص آزمایشگاه و دستگاه تست اتفاق میافتد یک مرکز مشترک وجود دارد که موجب بهبود در طراحی، بهینهسازی قیمت و ارتقای کیفیت میشود.
مدیرعامل سایپا در پایان افزود:
اصلاح فرآیند ساختارها در دوره جدید مدیریتی وزارت صمت در حوزه خودروسازی موجب وقوع اتفاقات خوبی شده است و سیاستگذاری در صنعت خودرو با درایت معاونت حمل و نقل وزارتخانه صورت میگیرد که منشأ تحولات بزرگ در حوزه خودروسازی کشور است.
دکتر استاپ
۵ خرداد ۱۴۰۱عکس خیلی مفهومی بود برای من حس اینو میده که
اونی که این صنعتو داد دستشون این پلتفرمو داد دستشون این خط تولیدو داد دستشون همون درختو….
سامان اذری
۵ خرداد ۱۴۰۱چند روزی هست که هر وقت سایت پدال رو باز میکنم
از ده تا پست ۸ تا برا خودروسازان داخلی دوتا هم چینی هست
از پدال خواهش میکنم
با نوشتن مطالب از خودروسازان داخلی
وجهه سایت رو پایین نیارید
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ خرداد ۱۴۰۱ببخشید دخالت می کنم
ماشین هیبریدی، موتور برقی و تجهیزات الکترونیک میخواد، کدوم یک از دوستان زحمت می کشن؟
آها مستر چانگ :)
TML BN
۵ خرداد ۱۴۰۱بله مستر چانگ یکی از خوب های محله😂😂😂
TML BN
۵ خرداد ۱۴۰۱اوکی فقط مراقب باشید بجا لیتیوم چیز دیگه ای نریزید
mahdi-es17
۵ خرداد ۱۴۰۱شنیدم میخوان از لیمو استفاده کنن
برقیه جارو برقی
۵ خرداد ۱۴۰۱پدال جان عزیزم قربونت بشم دیگه حالمون رو بهم نزن و تمومش کن
بخدا پدال قبل از پیوند با زومیت خیلی باحال ساده و شیک بود اما الان دیگه شلوغ و بیحساب شده
هیچ ماشین بازی علاقه به محصولات بیست سی سال پیش و از رده خارج اونم یه شرکت فرانسوی نداره البته بجز یه عده که اون یه عده تو هر موضوعی وجود دارن
پس خواهشا و خواهشا لطفا و لطفا و لطفا تموم کنید سایتتون خیلی عالیه فقط و فقط کم تر درگیر اینطور حواشی ها بشین چون تو کشوری هستیم که مال و جان و رفاه مردم هیچ گونه یعنی به اندازه سر سوزن هم اهمیت نداره و اینطور همکاری ها و ماست مالی ها همیشه و صد درصد بیشتر برای جیب و منفعت خوشونه
کشوری که نتونته ماهیتاج مردم خودش رو تامین کنه و مردم بدبخت تو فقر و فلاکت دست و پا بزنن که مبادا هسته ای نداشته باشه دوست دارم درش رو گل بگیرم و اسمش رو از وطن بزارم قتل گاه و جهنم
خلاصه که با حرف یدونه پر هم تکون نمیخوره ولی منتظر وعده خدا هستم که ببینم چی میشه و چطور جبران میشه
تو تمام دنیا بچه 18 ساله نه کاری به سیاست داره و نه زندگی واسه خودش میره زندگی سرشار از لذت خودش رو تو اون سن انجام میده عشق و حالش رو میکنه و بدون هرگونه مشکل و چیزی و هرچی رو که دوس داشته باشه میتونه خیلی راحت به دست بیاره اما زندگی اینجا چطوره ایا می ارزه که اینطور زندگی برای انسان درست کنی که یارو بره تو اشغالا دنبال روزی
و خیلی ممنون از اقا شاهین اقای مدیر سایت اقای اشتری و بقیه دوستان و دست اندر کاران سایت و دوستانی که با اطلاعات بالا در کامنت ها و گاهی شوخی های خفن فضا رو صد برابر دوست داشتنی تر میکنن
پدال از همون اول اعضای خوب و عزیزی داشته که باید قدرشون رو دونست و امید وارم هر جا که هستن و هستید همیشه موفق باشین و بهترین ها براتون رقم بخوره
لطفا بزار تایید بشه یه نقد کوچیکه که ایشالا رفع میشه
genius
۵ خرداد ۱۴۰۱مگاموتور بعد ۵۰ سال هنوز موتور خسته ساخت ۱۹۸۹ فورد فستیوا رو رها نکرده و ازش m13 و m15 و m15gsi رو کشیده بیرون اونوقت تو ساخت هایبرید میخواد ورود کنه؟!!!؟ههههه
Aran+Milan
۵ خرداد ۱۴۰۱خوشم میاد به خودشون میگن خودروساز!!! تا حالا حتی یه دونه ماشین طراحی نکردن اسمشونم خودروسازه😂😂
رضا
۵ خرداد ۱۴۰۱همکاری شمر و یزید
SS
۵ خرداد ۱۴۰۱😂😂😂
باتری اسید سربی ها رو ردیف کنین
Lione
۵ خرداد ۱۴۰۱چهار پنج سال هم میخوام ملت رو ذغالی کنن تا فناوری باتری ها ایمن بشه
پدرام
۵ خرداد ۱۴۰۱😐😂😂😂😂
پدرام
۶ خرداد ۱۴۰۱به جای این کار ها کیفیت سقف و ستون و ایمنی رو ببرید بالا اول
SLR _ 722
۶ خرداد ۱۴۰۱اصلا پیاده سازی این سیستم های جدید روی پلتفرم های ۳۰ سال پیش آیا شدنی هست ؟ اگر هم بشه آیا عملکردش منطقی هست ؟
یادمه توی تست تصادف سمند مجله auto car ( اگه اشتباه نکنم ) سر راننده از روی ایربگ سر خورد و به ستون خورد .
این میشه نتیجه فقط یک چیزی رو توی ماشین چپوندن بدون در نظر گرفتن باقی مسائل . وقتی ماشین بدون ایربگ رو اینطوری ایربگ دار کردن ببینید چطور هیبریدیش می کنند
M.rAMK
۶ خرداد ۱۴۰۱دروووووغ الککککککی