گروه صنعتی ایران خودرو قیمت جدید سورن پلاس دوگانه سوز را برای تیرماه ۱۴۰۳ اعلام کرد. سورن پلاس دوگانه سوز با استانداردهای ۸۵ گانه، مالتی مدیا و کروزکنترل نسبت به قبل افزایش قیمت را تجربه کرده است:
مدل خودرو | قیمت قدیم خرداد ۱۴۰۳ (تومان) | قیمت جدید تیر ۱۴۰۳ (تومان) |
سورن پلاس گازسوز | ۴۸۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۰۰,۳۰۲,۸۰۰ |
قیمت جدید سورنپلاس دوگانهسوز – خرداد ۱۴۰۳
گروه صنعتی ایران خودرو قیمت جدید سورن پلاس دوگانه سوز را اعلام کرد. سورن پلاس دوگانه سوز جدید با استانداردهای ۸۵ گانه، مالتی مدیا و کروزکنترل نسبت به قبل افزایش شدید قیمت را تجربه کرده است. سورن پلاس دوگانه سوز جدید با کد کلاس ۵۵۵۱۱ شناخته میشود.
به گزارش پدال، سورن پلاس دوگانه سوز از معدود خودروهایی بود که هنوز قیمت آن گران نشده بود و اکنون ایران خودرو به بهانه نصب تجهیزات مرتبط با استانداردهای ۸۵ گانه و مالتی مدیا قیمت آن را در حدود ۳۰ درصد افزایش داده و به ۴۸۶ میلیون تومان رسانده است. گفتنی است این نرخ برای حوالههای غیر قطعی و فراخوانهای آتی قابل اعمال است:
مدل خودرو | کد کلاس | قیمت قدیم (تومان) | قیمت جدید (تومان) |
سورن پلاس گازسوز | ۵۵۵۱۱ | ۳۷۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۸۶,۰۰۰,۰۰۰ |
سورن پلاس دوگانه سوز به عنوان تنها سدان پایه گازسوز تولید داخل با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجه شده است. البته که نوسان تولید به دلیل نبود قطعات مربوط به کپسول گاز باعث شده تا ایران خودرو نتواند تعهدات خود را به موقع تحویل دهد. در حال حاضر شاهد هستیم شرکت ایران خودرو هنوز نتوانسته تعهدات تکمیل وجه شده در پاییز ۱۴۰۲ را به طور کامل تحویل دهد. این مسئله موجب کاهش نمونههای صفر کیلومتر در بازار آزاد شده و اکنون سورن پلاس دوگانه در محدوده ۷۵۰ میلیون تومان معامله میشود.
به نظر میرسد با قیمت گذاری جدید ایران خودرو و کاهش زیان انباشته، به تدریج روند تولید بهبود یافته و حواله داران سورن پلاس دوگانه سوز به خودروی خود برسند. با توجه تقاضای بالای مردم ایران خودرو برنامه دارد تا در سال جاری تیراژ سورن پلاس دوگانه سوز را هم در بخش تاکسی و هم پلاک شخصی افزایش دهد.
همچنین شما میتوانید برای اطلاع از آخرین قیمت خودرو داخلی و خارجی در بازار ایران به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید.
اعلام قیمت سورن پلاس دوگانه سوز – آبان ۱۴۰۱
بنابر اعلام گروه صنعتی ایران خودرو، سورن پلاس دوگانه سوز به عنوان جایگزین سمند در برنامه تولید و فروش این شرکت قرار گرفت. این محصول جدید که با کدکلاس ۵۵۵۰۵ تعریف شده است، با قیمت ۲۸۱ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۴۰۰ تومان از ماه جاری به تعهدات منقضی خانواده سمند دوگانه سوز در حوزه تاکسیرانی اختصاص خواهد یافت. در حال حاضر برنامه ای برای عرضه این خودرو با پلاک شخصی اعلام نشده است.
ایران خودرو از حدود ۴ سال قبل به دلیل عدم پشتیبانی سمند از استانداردهای ۸۵ گانه به دنبال بهروزرسانی این محصول بود و با تعریف پروژهای بنام سمند پلاس قصد داشت تا دستی بر سر و روی این اسب پیر بکشد. سمند پلاس در نمای داخلی و بیرونی نسبت به سمند تغییراتی را تجربه میکرد. داشبورد این خودرو با نمونهی طرح سورن تعویض شده بود. در نمای خارجی نیز با تغییر گرافیک داخلی چراغهای جلو، چراغ روشنایی روز به تجهیزات خودرو اضافه شد. در نمای عقب نیز الگوی درب صندوق تغییر کرد و چهرهی جدیدی به خود گرفت. پس از تغییراتی در بدنه مدیریتی ایران خودرو، سرانجام تصمیم گرفته شد تا هیچ تیپی از سمند تولید نشده و این خودرو بهطور کامل از خط تولید خارج شود.
سمند علاوه بر اینکه با پلاک شخصی در کشور در حال تردد است. به دلیل قابلیت تعمیرپذیری مناسب، قیمت ارزان، بهرهمندی از سوخت گاز و کابین جادار، بهعنوان خودروی کار و تجاری نیز شناخته میشود. این خودرو کاربریهای متعددی در این حوزه داشته و با رنگها و نشانهای مختلف در خدمت ارگانهای دولتی است. حتی میتوان گفت که در سالهای اخیر با کم شدن اقبال مردم نسبت به سمند و کاهش فروش آن، این خودرو بیشتر نقش یک سواری کار و تجاری را بر عهده داشته و در ناوگان تاکسیرانی و پلیس به حیات خود ادامه داده است.
در حال حاضر بیش از ۳ میلیون خودروی گازسوز در کشور در حال تردد است و سمندهای دوگانهسوز به دلیل مجهز بودن به پیشرانه پایه گازسوز EF7، بیشترین سهم از این تعداد خودرو را تشکیل میدهند.
ایران خودرو با اطلاع از کارکردهای فعلی این محصول قصد دارد تا سورن پلاس را بهجای سمند در سبد محصولات خود جایگزین کند. با این اقدام ضمن ارتقای کیفیت و استانداردهای قابل عرضه به مشتریان سمند، شرکت نیز از زیر بار زیان تولید سمند خارج شده و با جایگزین کردن سورن میتواند به سودآوری برسد.
سورن پلاس حدود دو سال در نسخهی دندهای پلاک شخصی تولید و به بازار عرضه شده است. در گام نخست جایگزینی سورن پلاس در طرح نوسازی ناوگان عمومی کشور، از فروردین ماه امسال تعهدات ایران خودرو بابت خودروهای پلیس و نظامی با سورن پلاس بنزینی تأمین شده و از آبانماه نیز طبق قرارداد سازمان تاکسیرانی و گروه صنعتی ایران خودرو قرار است تا برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور، سورن پلاس دوگانهسوز جایگزین سمند دوگانهسوز شود.
طبق تصاویر منتشر شده از خط تولید، سورن پلاس دوگانهسوز مراحل نهایی پیشتولید را سپری کرده و آماده عرضه به بازار میشود. این تیپ جدید که با کد کلاس ۵۵۵۰۵ تعریف شده؛ در بحث امکانات نسبت به سایر تیپ ها ضعیفتر بوده و مواردی نظیر کروز کنترل، رینگ آلومینیومی و پاورویندوز از روی آن حذف شده است.
با این وجود سورن دوگانه سوز همانند نمونه معمولی سورن پلاس مجهز به امکاناتی نظیر کامپیوتر سفری، تهویه خودکار، سیستم صوتی مجهز به بلوتوث، سنسور دنده عقب و چراغ روشنایی روز است. در بحث فنی این خودرو مجهز به موتور پایه گازسوز EF7 بوده و با ظرفیت کامل مخازن گاز و بنزین میتواند در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.
با توجه به قیمت بالای این خودرو و ناتوانی اکثر رانندگان تاکسی در پرداخت مابهالتفاوت طرح جایگزینی، حمایت شهرداریها و بانکها با اختصاص تسهیلات مناسب امری لازم تلقی میشود.
Alan.r
۲ آبان ۱۴۰۱فقط طرح فیبر کربن دور دریچه های تهویش 😂😂😂
SRT
۳ آبان ۱۴۰۱پایه های لامبورگینی سستو المنتو از ریشه سست شد.
amir1400
۲ آبان ۱۴۰۱یه حال بهم زن دیگه 🤢🤮
datsun
۲ آبان ۱۴۰۱” سیستم صوتی مجهز به بلوتوث” حقیقتا با ارئه این آپشن برگی برای بزرگان صنعت خودروسازی دنیا نمونده.
Amard
۲ آبان ۱۴۰۱اینها جوری خدا زده شون نمیتونن یه کار درست انجام بدن هر کاری میکنن تا لج مردم بیشتر در بیارن یه بررسی ساده نشونمیده با این قیمت ما بیاد چانگان السوین ام وی ام ایکس ۲۲ جیلی ویژن بی وادی اف ۳ سوار بشیم نه سمند با موتور یا تاقی و مصرف سوخت وحشتناک و اصطحلاک بالا چرا حداقل نرفتید یه موتور پلتفرم بروز بخرید بجای این افتظاحات تولید کنید
mahan
۲ آبان ۱۴۰۱ادم خجالت میکشه از این که کشورش همچین لگن هایی تولید میکنه
F22RAPTOR
۲ آبان ۱۴۰۱شگفتا
AMANTE
۲ آبان ۱۴۰۱راننده تاکسی ها چون همیشه درحال تردد هستن و ممکنه در شهر های بزرگ گاهی ساعت ها در ترافیک بمونن بهتره ماشینی میگیرن گیربکس اتوماتیک داشته باشه و کاش ۴۰۵ سمند سورن پلاس دنده اتوماتیک بود تا راننده تاکسی ها توی تردد شهری راحت تر بودن.
حسین
۲ آبان ۱۴۰۱پسوند پلاس رو یدک میکشه ولی حتی یک مانیتور نداره، دوربین عقب نداره، کروز کنترل نداره و جاشون روی فرمون خالی هست، این موارد دیگه واقعا هیچ جا آپشن حساب نمیشه که روی مدل پلاس نذاشتن
Amin
۳ آبان ۱۴۰۱فرق پلاس با مدل معمولیش اینه که زه بغل داره 🤣
KF
۲ آبان ۱۴۰۱برای یه ماشین درست و حسابی ن این آشغالا
NAVID۰۰۹۸
۲ آبان ۱۴۰۱ماشین نرم و خوبیه ، فقط عیبش اینه که به شدت ضعف منتاژ قطعات داره !
احمد
۲ آبان ۱۴۰۱برخلاف 405 های دوگانه با موتور قدیمی که سلطان واشر زدن بودن گزینه مناسب و بهتریه به خصوص اینکه راننده تاکسی های زحمتکش و محترم رعایت وسیله امرار معاششون رو می کنن . اما سوال اینه . چه فرقی این ماشین با سمند داره ؟ به غیر از چراغ جلو و عقب هیچ تغییری نداشته ؟ حداقل طول خودرو رو بیشتر می کردند تا جای پای راحت تری برای سرنشین عقب که هدف اصلی هستن به وجود بیاد .در صورت رعایت این نکته و بهینه سازی محل کپسول گاز و اضافه کردن امکانات کمکی برای راننده مثل سیستم ناوبری مناسب اضافه کردن درگاه شارژ تلفن همراه همچنین گرم کن صندلی و فرمان برای راننده و صندلی های بهتر همراه با گیبرکس اتومات بهینه شده برای این نوع از خودرو ها گزینه ایده آلی برای تاکسی میشه و قیمتش قابل قبول تر میشه . تاکسی علاوه بر موتور و سیستم فنی در قسمت تجهیزات داخلی فرسایش بیشتری داره . ظاهر اولویت اول نیست راحتی راننده و مسافر اهمیت داره . ده هزار دلار قیمت این ماشین در مقیاس جهانی زیاد نیست اما جای بسیار برای بهتر شدن برای همین خودرو در این کلاس قیمت با امکانات فعلی ایران خودرو وجود داره .
Alireza
۳ آبان ۱۴۰۱موتور EF7 تنها موتور ایران پایه گاز هست ولی هزینه های قطعات و مکانیکی بالایی داره که طبیعتا برای ماشین تاکسی نباید موتوری پرخرج و پراستهلاک استفاده بشه که حتی سرویس روغنش هم 5 لیتریه و موتوری هست که خیلی به روغن و زمان تعویض حساسه ولی متاسفانه تنها موتور پایه گاز کشور همین یک موتوره …
امیرحسین
۲ آبان ۱۴۰۱چراغاش قشنگه ولی به این طرح بدنه نمیاد ی ال سی دی میخواد با دنده اتومات
behnam1012
۲ آبان ۱۴۰۱سمند سود نداشت بعد با افتخار تولیدش متوقف کردن
ولی الان دارن سورن پلاس رو تولید میکنن و با 100 میلیون قیمت بیشتر میفروشن
سورنی که همون سمنده با سپر و چراغ جدید فقط کمی امکانات رفاهی بیشتری نسبت به سمند داره (کروز و مانیتور و… )
بعد میگن سمند ایمن نبود سورن ایمنه
بدنه همون بدنه ست چطوری ایمن تر شد ؟
GMA
۳ آبان ۱۴۰۱«بدنه همون بدنه ست چطوری ایمن تر شد ؟»
اینا همش حکمت خداست:)))
زهرا
۸ آبان ۱۴۰۱فک کنم آیتالکرسی خوندن فوت کردن برا این یکی😂
فريد
۳ آبان ۱۴۰۱جدیدترین محصولو یه جوری میگن انگار نسل جدید اس کلاسو دادن بیرون 🤮 سال ۲۰۲۳ و هنوز این اشغالا؟!!!
کرگدن باواریا
۳ آبان ۱۴۰۱یه نفر هست با کلی حرص و فشار ؛ دیسلآیک میزنه.
خسته نباشی برادر مستخدم ایران خودرو :)
سا
۳ آبان ۱۴۰۱حیف پول
بی صدا
۳ آبان ۱۴۰۱آخه خدا ویکی چه فرقی بین سمند این بی مصرفی درست کردین داره چهارتا چراغ یه داشبورد ملت همیشه در صحنه هم استقبال میکنن به به چه چه میکنن
Alireza
۳ آبان ۱۴۰۱بحث استقبال نیست ، این تنها ماشین پایه گاز فعلیه مثل سمند ef7 گازی که دقیقا همین بود و قیافه ش عوض شده و برای کسی که دوگانه میخواد انتخابی وجود نداره … یه پارس دوگانه هم بود که معلوم نیست چی شد …
مهردادکمال
۳ آبان ۱۴۰۱تُف
حسن
۳ آبان ۱۴۰۱من خودم راننده تاکسی هستم از بس سمند تو ترافیک سوار شدم تو سن پایین زانو درد میشم.
کاش یکم ب فکر رفاه مردم و راننده ها بودید ن ب فکر سود و منفعت خودتون
ان شاءالله خودتون هم راننده تاکسی بشید تا بفکر کیفیت ماشین هایی که به راننده هایه تاکسی ارائه میکنید باشید
راننده تاکسی
۳ آبان ۱۴۰۱برای شما که ماشین خوب خارجی سوار میشی خوب نیس ولی برا ما راننده تاکسی ها که زورمون به ماشین خارجی نمیرسه ((مجبوریم)) همینا رو سوار شیم ماشین نرم و خوبیه!!!😕
یادمون نره که حق انتخاب ((محدوده))
Sam
۳ آبان ۱۴۰۱تنها اتفاق جدیدی که افتاده اینه که همون قدیمی رو بزک کردن و یه پلاس چسبوندن بهش و کلی گرونتر میدن دست مردم
یوسفی
۳ آبان ۱۴۰۱ای بابا خانه از پای بست ویران است
دریغا برای صنعت وطنم
شهرام
۳ آبان ۱۴۰۱واقعا اگه این سمند نیست پس چیه با تعویض چراغ و داشبورد ماشین جدید تولید شد؟خجالت بکشید
هاشمی
۳ آبان ۱۴۰۱اگه واقعا فکر تاکسیا هستید بهشون سمند و ۴۰۵ با موتور تیوفایو بدید که طرف سال به سال کاپوت بالا نزنه تیوفایو به حدی کم خرجه که بنزینیش از دوگانه ای اف سون مخارج نگه داریش تو طولانی مدت کمتر درمیاد موتور ای اف سون درسته پایه گازسوزه ولی لوازم یدکیش وحشتناک گرونه یه سرسیلندرش ۱۵ میلیونه یه اویل ماژولش۴ تمنه سیم کشیش هر سه سال بخاطر حرارت موتور خشک میشه ۵ میلیون اون هزینه داره و شدیدا به روغن حساسه و شاتون ضعیفی داره مشکل قیچی شدن واشر سرسیلندرم زیاد مواجه میشه یه تعمیر موتورش ۳۵ میلیون آب میخوره راننده بیچاره دلش خوشه گاز میزنه پول بنزین نمیده بعد دو سه سال چنان خرجی میزاره رو دستش که اگه بجای بنزین سوخت موشک میزد ارزون تر درمیومد….
راننده
۳ آبان ۱۴۰۱احسنت درود بر تو از پژو پارس که بهتره مصرف سوختش از پراید کمتره
مهدی
۴ آبان ۱۴۰۱بابا دمت گرم با این اطلاعاتت. گل گفتی*
Alireza
۱۹ آبان ۱۴۰۱مهمتر از موتورِ خودرو ، برای تاکسی دنده اتومات بودن خیلی مزیت بزرگتریه که پدر زانوی راننده در نیاد … مخصوصا شهر پرترافیک و بدترافیک مثل تهران
محمدرحمتی
۳ آبان ۱۴۰۱ویران خودرو پلاس!!!!
❤BMW❤
۳ آبان ۱۴۰۱اوففف
عجب چیزززززیه
خدایا ، چقدر سلطان ، ایرانخودرو خفن بود ما نمیدونستیم 😂
محمد
۳ آبان ۱۴۰۱قبل از این انتخاب اشتباه بهتر بود نگاهی به کشورهای دیگر میکردید به نتیجه بهتری میرسدید به دلیل اینکه این یک واسه حمل و نقل عمومی میباشد بجزء دید زیبایی که به چهره شهر و کشورمان میبخشد نشانگر حساسیت نسبت به مسولان به بهتر و بهترین بودن است سمند که همه گونه مردود میباشد با اضافه کردن سورن در اصل واقعیت تغییر نمیکند دولت کمک میکرد از تویوتا که از لحاظ سوخت و راحتی سر نشین و راننده بهترین و کمترین الاینده گی را دارد همچون کشورهای دیگه با نصف قیمت گاری سورن به خدمت میگرفت
SS
۳ آبان ۱۴۰۱اسمش هم از سمند سورن به سورن پلاس تغییر دادن انگار هیچکس نمیفهمه تریم سمند بوده
حداقل برای راننده تاکسی های زحمتکش یه گیربکس اتومات در نظر میگرفتید بعد میگفتید 100 میلیون گرونتر از سمند معمولی
با چهار تا چراغ و انحصار هر قیمتی دلشون میخواد میزارن
هیچممد
۳ آبان ۱۴۰۱اون ور دارن ماشین برقی میدن بیرون اینجا هنوز دوگانه ماشینا
پدرام
۳ آبان ۱۴۰۱یعنی الان فقط مشکل چراغ ها و سپرهای عقب و جلو سمند بود که متوقف شد تولیدش؟ الان سورن خیلی فرق داره با سمند؟؟؟