قیمت تارا V1 پلاس و تارا V4 به ترتیب ۵۸۰ و ۶۶۷ میلیون تومان توسط شورای رقابت تعیین شدند. نکته حائز اهمیت این موضوع به اختلاف قیمت زیاد این تیپها و تیپهای قدیمی برمیگردد. به نظر میرسد ایران خودرو و شورای رقابت بهینهسازی و استاندارد را بهانهای جدید برای گران کردن خودروهای داخلی قرار دادهاند.
به گزارش پدال، در هفتهای که گذشت شورای رقابت قیمت ۸ خودروی ارتقا یافته ایران خودرو را اعلام کرد. در اطلاعیه شورای رقابت عنوان شده که این شورا با درخواست خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت محصولات آنها مخالفت کرده است. لیست قیمت اعلامی خلاف این ادعا را نشان میدهد؛ خودروهای قدیمی و تکراری این لیست در واقع همان محصولات قبلی هستند که این بار توانستهاند به بهانه استانداردهای ۸۵ گانه و چند تغییر مختصر گران شوند.
تارا دندهای V1 آپشنال چه تفاوتی با V1 معمولی دارد؟
شرکت ایران خودرو برای بهینهسازی و اصلاح ایرادات طراحی داخلی و خارجی تارا اقدام به تعریف پروژه تارا دستی V1P کرده است.
در نمای خارجی تارا سال، تغییر گرافیک چراغ عقب و جایگزینی آنتن بال کوسه با نمونه اکتیو مشاهده میشود. درون کابین دکمههای شیشه بالابر از روی کنسول به روی درها منتقل شده؛ همچنین کنسول وسط نیز تغییر کرده و اکنون دو شکاف به سبک ساینا و کوییک برای قرار دادن تلفن همراه مهیا شده است.
پیشرانه این خودرو، موتور TU5P است که در مدلهای قبلی این محصول نیز استفاده شده است. موتور TU5P نسل جدید موتور TU5 است که علاوه بر بهیود توان خروجی و استهلاک، مصرف سوخت آن نیز کاهش پیدا کرده است. موتور تی یوفایو پلاس نسبت به موتور TU5 از بهبود عملکرد ۵ تا ۷ درصدی در توان و گشتاور برخوردار میباشد. تکنولوژی زمانبندی متغیر سوپاپها (CVVT) و به پمپ روغن با خروجی متغیر مجهز شده است.
گیربکس تارا دستی آپشنال نمونه ارتقاء یافته ۶ دنده (6MT) است. طبق اعلام ایران خودرو گیربکس جدید نسبت به نمونه ۵ سرعته قدیمی، از سیستم بروز تعویض دنده کابلی بهره میبرد. تعویض دنده در گیربکس جدید آسانتر و پدال کلاچ آن نرمتر است.
علاوه بر موارد فوق تغییرات دیگری نیز بر روی این خودرو اعمال شده است:
- تغییر طراحی روکش پارچهای صندلیها
- اضافه شدن چراغ خوشآمد گویی زیر دربهای جلو
- نصب دوربین دید عقب
مشخصات تارا اتوماتیک V4؛ پر آپشنترین محصول ایران خودرو
نمونه آپشنال تارا اتوماتیک از همان پیشرانه تییوفایو پلاس و گیربکس ۶ سرعته AT بهره میبرد. علاوه بر تغییر چراغ عقب، انتقال دکمههای شیشه بالابر به روی دربها و نصب آنتن کوسهای، امکانات دیگری نیز به این خودرو اضافه شده است:
- شیشههای سولار ضد اشعه UV
- آینه وسط الکتروکرومیک
- باز شدن قفل درب صندوق با حرکت پا
- گرمکن صندلیهای جلو
- صندلی ۶ حرکته برقی راننده و ۲ حرکته برقی سرنشین جلو
- ۴ بلندگوی صوتی بهینه به همراه ۲ تیوتر
- تغییر پارچه سقف و اضافه شدن دستگیره سقفی برای سرنشین جلو
- چراغ خوش آمد گویی زیر دربهای جلو
- چراغ روشنایی باکس داشبورد
- چراغ آینه آفتابگیر راننده
- جاعینکی و پنل جدید تنظیمات سانروف بر روی سقف
- طراحی جدید روکش چرم و پارچه صندلیها
- کنسول زیر آرنجی برای ردیف عقب
- دوربین دید عقب با خطوط راهنمای پارک
بهبود جزئی و محدود در برابر تغییرات قیمتی زیاد
تارا در ابتدای عرضه با ایرادات و حواشی زیادی در بحث طراحی و کیفیت همراه شد. با آگاهی ایران خودرو از خواسته مشتریان این تغییرات برای رضایت بیشتر مصرف کنندگان اعمال شده است.
این اتفاق خوب با تلخ کامی حوالهداران مواجه شده چرا که شورای رقابت با اینکه افزایش قیمت نمونههای قبلی تارا را رد کرده اما در تیپهای جدید بر اساس فرمولی جدید قیمت گذاری را انجام داده و باعث شده تا در حدود ۱۸۰ میلیون تومان این خودروها با نمونههای قبلی اختلاف قیمت داشته باشند.
به نظر نمیرسد که این آپشنها و تغییرات جدید ۱۸۰ میلیون تومان برای ایران خودرو هزینه داشته باشد و این ارتقا بهانهای برای افزایش قیمت و خروج از زیان است.
شما بگویید؛ تارا دستی و اتوماتیک آپشنال با قیمت ۵۸۰ و ۶۶۷ میلیون تومانی ارزش خرید دارند؟ آیا ۱۸۰ میلیون افزایش قیمت برای این تغییرات منطقی است؟
حسین
۲۸ مهر ۱۴۰۲دقیقاً حیف پولی که بخوای اینو بخری و دقیقاً حیف بنزینی که داخل باکش بریزیم.
Enzo Ferrari 2008
۲۸ مهر ۱۴۰۲اومدن یدونه صفحه نوکیا وصل کردن وسط داشبورد بعدش اومدن چراغی که از اول LED
باشه نه الان چراغ خوش آمد گویی روی سمند بود
همه اینا فقط پول اضافی گرفتنه
شهروند ایرانی
۲۹ مهر ۱۴۰۲به نظرم جک j4 بخرید از بازار بهتر تا ۳ ماه پولتون بخوابه آخرش تارا بهت تحویل بدن
ایرانی
۳۰ مهر ۱۴۰۲قیمت های ماشین رو اصلاح کنید .. کسی این اشغالا رو نمیخره …
علی غفوری
۱ آبان ۱۴۰۲ادم روانی زیاده بازم میخرن
علی
۳ آبان ۱۴۰۲والا ای دیگه نو آوری اقتصادی ایرانخودرو با یه دستکاری جزئ ۱۸۰میلیون بیشتر شده قیمت .چراغ ال ای دی عقب ۵۰۰ هزار تومان دکمه های شیشه بالابر هر چهار تاش یک میلیون بیشتر ارزش نداره واقعا نا امید شدیم ازای شرکت خودرو ساز خودش باعث تورم شده….
محسن
۲۷ آبان ۱۴۰۲واقعا ایران خودرو خیلی ظالم است ۳۰ بار قرعه کشی شرکت کردم نشد بعد ثبت نام و۱۰۰ میلیون و نوبت ۱ ساله حالا هم که پیام واریز وجه دادن قیمت را بردن بالا واقعا که مردم را سر کار گذاشتن تا یک هفته پیش به آشناهاشون دادن ۴۰۰ نوبت ما شد ۵۸۰ منم نمیخرم این آشغال را
P
۲۸ مهر ۱۴۰۲وای وای وای یکی منو بگیره ،این همه آپشن فقط فقط فقط ۱۸۰ میلیون ؟ اینا حداقل ۳۰۰ میلیون میارزه ،مرسی از ایران خودرو که به فکر ملته
مرد حسابی اینکه جای دکمه شیشه بالابر عوض کنی مگه هزینه ای برات داره یا طرح چراغ عقب عوض کنی واقعا چه هزینه اضافه ای برات داره دقیقا ؟ حالا یه هزینه اولیه طراحی داری اره قبول اما نه اینکه رو تک تک بگیری و…
حالا بحث ارزش ،باید گفت حیف بنزینی که به اینا بزنی ،وسلام
محمد
۲۸ مهر ۱۴۰۲عجب آپشن های خفنی ، چراغ جعبه داشبورد ، چراغ آینه روی آفتابگیر ، چهارتا بلندگو ، طراحی جدید روکش صندلی ، کلید شیشه بالابر روی در ….. ، تا وقتی که مردم برای این لگن ها صف های کیلومتری تشکیل میدن اوضاع بهتر نمیشه که هیچ بدتر هم میشه ، انصافاً خود پژو ۳۰۱ رو اونایی که تجربه سفر به کشور های دیگه دارید یا اصلا تو فیلم و سریال های خارجی دیدید؟ خود ماشین اصلی ماشین شکست خورده ای چه برسه به نسخه ایرانیزه شدش ، همین چند وقت پیش هم بود که به نمایشگاه مسکو تارا و دنا رو فرستاده بودن و حتی کشور داغونی مثل روسیه تو رسانه های خودروییش این ماشین هارو مسخره کرد
علی
۲۸ مهر ۱۴۰۲باز خدارو شکر اون چراغ ترمز های مزخرفشرو عوض کردن
Gdm
۲۸ مهر ۱۴۰۲(امکانات دیگری نیز به این خودرو اضافه شده است:)
((چراغ روشنایی باکس داشبورد))
ایران عالیه…
نویدی
۲۸ مهر ۱۴۰۲اگر مشخصات فنی و انجین درست و حسابی داشت میشد قیمتشو توجیه کرد ولی این انجین روی همه گاری های ایرانی نصبه و واقعا تارا با این قیمت نمی ارزه.
نویدی
۲۹ مهر ۱۴۰۲با حدودا صد تومن بالاتر ، جک j4 صفر،آریزو 5 توربو مدل 98-99، ام وی ام 315 نیو اتومات،ایکس 22 و …میشه خرید.
همشون به مراتب از نظر فنی و امنیت از تارا بالاترن.
به خودروسازی که دیسک ترمز ماشین رو برای سود خودش حذف میکنه هیچوقت اعتماد نکنید.
فرشید
۲۹ مهر ۱۴۰۲من X22 pro گرفتم :)
نویدی
۲۹ مهر ۱۴۰۲چرخش برات بچرخه.
تقریبا توی رنج قیمت زیر یه تومن ،بهترین گزینه صفر کیلومتر x22 pro هست.
۱ آبان ۱۴۰۲من تو غرفه مدیران خودرو یه ابیشو سوار شدم توش جا نمیشدم اگه ابعادش بزرگتر بود بهتر بود چون ماشین تقریبا قشنگی هم هست تو رنج قیمتی خودش تو ایران
ali
۳۰ مهر ۱۴۰۲چه چیز فنی جک از تارا بالاتره؟
سعید
۵ آبان ۱۴۰۲حکم فنی روی کاغذ مثل مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگه- شیائومی روی کاغذ بهتره ولی آشغاله تارا هم همینجوریه
جک واقعا خیلی شرف داره به تارا
حسین
۲۸ مهر ۱۴۰۲دوستانی که تارا داشتن لطفا نظر بدن ،
با ۶۸۰ میلیون تارا بخریم یا یک خودرو دست دوم خارجی؟
mahan
۲۹ مهر ۱۴۰۲یکی از اشناهامون قرار بود ماشین خارجی کار کرده برخه ولی رفت تارا صفر خرید. یعنی چه اعصاب خوردیهایی که براش پیش نیومد. یه بار باش مسافرت رفت همون صفریش زهرش شد. کولرش خراب شد،ترمزش نگرفت، داشبوردش باز شد و ….. ولی میگه زیر پاش خوبه. چه فایده. ضمن این که صفر هم بوده!. به خدا برین ماشین خارجی بخرین تمیز نهایت 50 میلیون اورهالش کنین لذتشو ببرین ولی اینو نخرین که هم برای خودتون ارزش قائل باشین هم پولتون
Sina_carshow
۲۹ مهر ۱۴۰۲والا من یک نمونشو ازش تور و بررسی رفتم
مثلا بنزcl63 amg یا بنز s63 amg حوالی ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ میشه گرفت ولی باید از پس نگه داریشون بر بیای
یکم سال رو ببری بالاتر سواری و پرفورمنس میاد پایین تر کیفیتش میتونی سمت تویوتا کمری بری سالای ۲۰۱۷-۱۸ که هزینه هاش خیلی پایین باشه که در هر صورت چندین سال نوری از این ماشین بهترن به شرطی که بتونی بیاری ایران و گذرموقت استفاده کنی و دردسرای گذرموقت بودنشو قبول کنی
روح الله جعفرنیا
۲۹ مهر ۱۴۰۲با سلام، یک خودرو دست دوم خارجی (البته مرتب) به نظر من بهتره. من اوایل مهرماه یه دونه تارا دستی با کارکرد 15500 خریدم. (مدل 1401) انصافاً از نظر امکانات و راحتی قابل قبوله، ولی چیزی که منو آزار میده پیشرانه خودرو هست. اصطلاحاً گازخور نداره، نفس نداره، توی خیابون های شیب دار جون میکنه تا راه بره …
A.H MOTORS
۲۹ مهر ۱۴۰۲کاملا مثل تخم مرغ شانسی می مونه ! من خودم پارسال تو قرعه کشی برنده شدم الانم زیر پامه خدا رو شکر به غیر از تنبل بودن ماشین مشکل دیگه ای نداشتم . ولی اگه شانست بد باشه بیچاره می شی!
علی غفوری
۱ آبان ۱۴۰۲همین دبگه بنظرت بالاتر از این مشگل بقول خودت تنبل بودن آبا دردیم هستش . ۷۰۰ میلیون پول ماشین بدیربعد یه پراید لگن بیاد ازت جلو بزنه اونوقته که باید سکته بزنی. از ماست که بر ماست
۱ آبان ۱۴۰۲رنو سیمبل بخر پژو ۴۰۷ بخر
F16
۲۸ مهر ۱۴۰۲کاملا بدیهی و واضحه به هیچ وجه قیمت منطقی نیست .
حداقل کاش موتور قوی تر مثلا ۲ لیتری یا طراحی داخلی به روز و با کیفیت میذاشتن .
اما خب کاملا مشخصه با چند تا چیز پیش پا افتاده و ساده خواستن بزرگنمایی کنن و به قول متن ضرر رو جبران کنن .
من اگه میخواستم بر فرض محال ولخرجی کنم ، همون نمونه اتومات ساده تر رو میخریدم و اون چراغ عقب مسخره رو عوض میکردم با نمونه جدید .
مانی
۲۸ مهر ۱۴۰۲به نظرم این دو سدان فعلا بهترین و به صرفه ترین سدان های ساخت داخل در بازار کشور هستند و تا حد زیادی هم ارزش خرید دارند.آیا شما با این قیمت سدان های صفر کیلومتر بهتری را در بازار ایران سراغ دارید؟ البته در عالم خیال و توهم و هپروت می شود خیلی گزینه ها را مطرح کرد ولی در واقعیت سدان های صفر کیلومتری بهتری از تارا – که مشابه آن قیمت داشته باشد- در بازار داخلی وجود ندارد.
Reza
۳۰ مهر ۱۴۰۲خب مگه ناچاریم صفر بخریم؟؟!
بهمن نصرتی
۲۹ آبان ۱۴۰۲در بازار بسته امروز ایران بعضی وقت ها مجبوری بین بد و بدتر بد رو انتخاب کنی اگه بخوای با پولی که یک تارا میخری یه ماشین خارجی بخری اگر واقعیت نگر باشی چیز بدرد بخوری بهت نمیدن و اگر موفق بشی بخری تازه باید ماشینی بخری که به خرج افتاده و با این تحریم ها و قیمت های بالا و دلال بازی ماشینت کلی بخوابه و در نهایت درستش کنی کمرت رو خورد میکنه سوق پیدا میکنی به سمت ایرانی واقعا کدام ماشین رو بخری که ارزش خرید رو داشته باشه خودرو ساز های داخلی به خوبی این قضیه رو درک کردن و به راحتی دست توی جیبت میکنن و هر چه دوست دارن ور میدارن و ما هم ماشاالله سیب زمینی اینه که یا باید جاده گز کنی یا بری این آشغالی پر از ایراد رو بخری
kawaki
۲۸ مهر ۱۴۰۲پول یامفت بدی بابت اینا 🥲
مازیار
۲۸ مهر ۱۴۰۲بابت آپشن یا جبران زیان؟
هیچکدوم عزیزم، بابت دزد بازار بودن مملکت
ضمنا خرج اضافه هم خارج مملکت در جریانه
محمد حسن صادقی
۲۸ آبان ۱۴۰۲من پارسال تارا خریدم صفر از کارخونه!بعد ۴ماه تصادف کردم با سرعت ۶۰کیلومتر زدم به دیوار ماشین ۵۰درصد خسارت دید تاشیشه جمع شد رفت برا تعویض و کارت طلایی ۹ماهه منتظرم!تصادفیشو فروختن به دلال تو مزایده ۳۹۰میلیون!به من داده بودن ۳۰۰ثبت نامی یک ساله!الانم میگه ماشین خودتو ۳۵۰قیمت گزاری کردیم تصادفیشو.۱۵درصد فرانشیز کم کردن شده ۳۰۰!میگه ۲۸۰دیگه بده یدونه تارا اپشنال بردار
رضا
۲۸ مهر ۱۴۰۲اول از همه این رو بگم که تمامی خودرو های ایرانی در مقایسه با قیمتی که دارن کیفیتی رو ندارن.
ولی یه مساله مهم وجود داره. شما تارا دستی همون مدل موجود رو در بازار میبینیم که مثلا ۶۷۰ فی میخوره. یا پارس ۶۴۰ قیمت میخوره. چرا کسی به این قیمت بازار خرده نمیگیره؟ چرا در مواجه با قیمت فضایی بیرون کارخونه کارتون میشه انتشار روزانه قیمتا. چون رو مالید؟ حال میکنید گرون میشه ؟ نون جون اونی که شانس داشته و سودش رو برده ولی شرافت داشته باشید. حاشیه سود اونی که به امید سودش خریده کم شده. عذر میخوام من ولی شده که شده. چون هیچ کسی تاراش رو تو بازار به قیمت کارخونه نمیفروخت بلکه ۲۵۰ سود میبرد. الان ۱۵۰ تومن میبره. های و وای رو وقتی بکنید که بازار زیر کارخونه بود و کارخونه افزایش قیمت داد. چون در حال حاضر همه خریدا به قیمت کارخونه دارن سود شانسکی به دست اومده رو میبرن.
بازار قرار نیست از فردا ۱۸۰ بکشه رو اتوماتش. تحمل قیمت بیشتر از اینا وجود نداره .تو بازار الانم تک و توک خرید و فروش میشه..
طاها
۳۰ مهر ۱۴۰۲من نه دلالم نه چیزی فقط مصرف کننده ی واقعیم که چند ساله توی صف مزخرف قرعه کشی بودم و حدود ۸ ماهم توی صف یکپارچه چرا ؟ چون پول خرید از بازار آزاد رو ندارم حالا چرا بعد از این همه انتظار باید همون هزینه ی بازار آزاد رو بدم اگر داشتم که دوسال پیش با قیمت خییلی پایینتر از بازار میخریدم
رضا
۲۳ آبان ۱۴۰۲فرمایش شما خیلی متین اما قیمت بالای بازار به دلیل کاهش عمدی تیراژ تولید است. متاسفانه بعضی از همین مدیران تولید در بازار آزاد هم دستی دارند تا به راحتی افزایش غیرمنطقی کارخانه را توجیه کنند. دوست عزیز چرا باید تارا با نقص تولید بشه تا بعد با منت و افزایش قیمت نقصاش برطرف بشه؟ این موضوع برای شما عجیب نیست؟
علی جردن
۲۸ مهر ۱۴۰۲باز هم خوش قیمته
با چه منطقی خودروهای چینی قیمت ملیارد تومنی دارن درحالی که ساخت چین مونتاژ ایران هستن و هیچگونه دست اروپایی یا آمریکایی یا ژاپنی واسه ساختشون استفاده نشده…
دقیقا قیمت کارخونه ایش ۲ برابر قبمت کارخونه ایی کوییک اتوماتیک هست که صد برابر بهتر از کوییک نباشه ۵ برابر بهتره با قیمت دو برابری
JDM_Japan
۲۹ مهر ۱۴۰۲خوش قیمت هه!
۲۹ مهر ۱۴۰۲بیا برو باطل نگو
ماشین خارجی مونتاژ
زیر نظر خود شرکت ساخته میشه یعنی کارگر نمیگیره موقع پفک خوردن پیچ در و موتور و این قطعه ها رو ببنده
ولی ایران خودرو و سایپا انگار نه انگار
کارگر درحال چایی خوردن میره پیچ ها رو میبنده
AvestA61's
۲۹ مهر ۱۴۰۲محصولات ایران خودرو مفت هم که بدن بازهم گرانه. از ایران خودرو بدتر سایپا. در حال حاضر خرید خودروهای چینی ارزش بیشتری داره.
Se
۲۹ مهر ۱۴۰۲همش چراغ اضافه کردن که همون آپشن های که باید می داشت و نداشت
چراغ داشبورد !!!!!!!
فرزاد
۲۹ مهر ۱۴۰۲وقتیکه ارزش واقعی خودرو همون 180 میلیون تومن هم نیست دیگه چرا بیایم نظر خلاف قانون بدیم
علیرضا
۲۹ مهر ۱۴۰۲وجدانا دیگه به قیمت کارخونه هم ماشین خریدن خیلی سخت شده
هومهر
۲۹ مهر ۱۴۰۲چند روز پیش رفتم تارو رو از نزدیک دیدم:
کیفیت بسیار پایین داشبود، پلاستیک ۱۰۰درصد بازیافتی زبر و بسیار بیکیفیت.
کیفیت پایین مونتاژ بدنه، لامصب یک خط صاف نداشت این ماشین همه خطوط بالا پایین بودند
طراحی خیلی بد، عقب ماشین یه جورایی رفته بالا ۱۰۰ رحمت به ال ۹۰ از کنار هم با یه ماشین کشیده که با هیچ جای ماشین همخونی نداره طرف هستید.
موتور هم که همه میدونید چی هست همون موتور ۲۰ سال پیش ۲۰۶
NR
۲۹ مهر ۱۴۰۲من که میگم ایران قویه :|
آرمین
۳۰ مهر ۱۴۰۲وقتی مجلس و دولت با خودرو ساز سرشون تو یه کاسه باشه میشه این رضایت مردم هیچ وقت برای آقایان مهم نیست تا زمانی که ازخودشون باشی احتکار . گرانفروشی . کم فروشی بکن محاکمه که نمیشی که هیچ و آخر هم دستشون رو میکنن تو جیب مردم و اینست عدالت
حمید ح
۳۰ مهر ۱۴۰۲با سلام خدمت همه دوستان و مصرف کنندگان واقعی،
من تارا اتومات رو حدود یک سالی داشتم. خودرو قبلی ام پژو پارس بود. از نظر قیمت، همانطوری که برخی دوستان اشاره کردند، قبلا به خاطر اختلاف قیمت کارخانه و بازار سود خوبی برای خریداران داشت و خودتون از داستان بازار خبر دارید. بدون نظر دادن در خصوص قیمت جدید و کنترل بازار و درست یا نادرست بودن این موضوع (هر چند که خودم نیز به این مورد معترضم که به یک باره این اختلاف قیمت بین دو مدل v2و v4 باشه ) اما به نظر من در این بازه قیمتی در ایران، ماشین خوبی هست. نظر یکی از دوستان رو تایید می کنم که کیفیت ماشین ایرانی شانسی هست. پیشنهاد می کنم تست های خودرویی که در سایت های مختلف برای تارا گذاشته شده رو ببینید. فکر می کنم نظرتون کمی عوض بشه. باید شرایط خودمون رو در نظر بگیریم و با توجه به وضعیت موجود نظر بدیم. ایران خودرو تلاش کرده یه کمی خودش رو از گرفتاری در ورطه ی تکرار پژوهایی مثل پارس و 405 نجات بده. هر چند همه می دونیم که به دلایل بسیاری که جای بحثش اینجا نیست، حرکتشون خیلی کند و لاک پشتی هست اما با توجه به اوضاع نامناسب همه ی تولیدکننده های داخلی، خواستند کمی به روز و مدرن تر باشند.
تارا با این تغییرات هرچند جزیی که به مدل جدید خودش داده ( جدای از افزایش قیمت غیر قابل توجیه) جزو خودروهای قابل قبول و پسند مشتری معمولی است. انتقاداتی که همه ی ما در مورد مدیریت کلی خودروسازهای داخلی داریم به جا و درست، اما حداقل من که پژو سوار بودم و تجربه ی خودرو خارجی رو ندارم می تونم به راحتی این نظر رو بدم که با این تغییرات جدید، تارا بهتر و پسندیده تر شده و دوست دارم این رو ایران خودرویی ها از ما مصرف کنندگان واقعی هم بشنوند که هرچند با این قیمت ها و آشفته بازاری که خودروها دارند، ما مصرف کنندگان انتخاب دیگری غیر از خودروهای داخلی نداریم اما لطفاً ” کمی دقت، انصاف و مشتری مداری رو چاشنی کارتان کنید” تا پذیرفتنی تر به نظر برسید…
۱ آبان ۱۴۰۲شما اگه پنج دقیقه بگردی میبینی میتونی به جای تارا رنو سیمبل بخری
رضا
۲۳ آبان ۱۴۰۲دوست عزیز نظرتون را پسندیدم اما خودروسازی در کشور انحصاری است و از یارانه های زیادی همچون یارانه انرژی و معافیت های مالیاتی و مزدهای نسبتا پایین برخوردار است. انتظار مردم از تولید ارزان و با کیفیت انتظار غیر منطقی نیست. متاسفانه مدیران خودروساز به جای استفاده از علم مدیریت از فریبکاری استفاده میکنند. در مورد تارا ایرانخودرو این خودرو را تعمدا با نواقص روشنی تولید نموده تا در مرحله بعدی قیمت آن را افزایش دهد. همچنین با کاهش تعمدی تیراژ این خودرو در پی افزایش فاصله قیمتی کارخانه و بازار و توجیه پذیر شدن افزایش قیمت های اخیر است
همایون
۲ آبان ۱۴۰۲خب با این اوصاف به احتمال صدی به نود به امید حق علیه باطل تارا جوانان میره بالای ۷۰۰ میلیون و تو بازار آزاد هم میرسه به میلیارد از همین الان دارن زمینه سازی میکنن تو بیت ران مجری پشتش نشست و گفت سواریش از همه خودروهای ایرانی بهتر و نزدیک به بیامو سری سه خودمه تا حدی!!!!این یعنی ایران خودرو دورخیز کرده واسه قیمت نجومی
Gol
۲ آبان ۱۴۰۲من حواله تارا اتو زمستان دارم
حقیقتش باید بفروشمش
کدومش بران سود بیشتری داره
V2 یا v4
محد
۲ آبان ۱۴۰۲ی سوال، توی سامانه یکپارچه الان میشه v1 پلاس رو با همون v1 معمولی عوض کرد؟
یا کلا فقط پلاس دیگه تحویل میدن؟
م.ق
۴ آبان ۱۴۰۲بعد از چند سال ثبت در طرحهای مختلف ومن در اوردی قرعه کشی خودرو نهایتا در طرح یکپارچه مرحله اول موفق به ثبت نام شدم که ماشین دنا پلاس قرعه مون شد بر سال 1403.که به خاطر ترس از افزایش آخر سالی دور بودن موعد تحویل خودرو ناچار به ویرایش ماشین بعدی کردم که تارا دستی به قرعه مون افتاد حالا بعد از کلی انتظار با افزایش غیر قابل باور 180میلیونی مواجه شدم والله این انصاف نیست .چقدر دروغ چقدر کلک اصلا آخر کلام ای بالا نشین ها به خدا اعتقاد دارید .من که به اعتقادات شأن شک دارم همش ظاهر سازیه.
سعید
۴ آبان ۱۴۰۲سلام.من یه ایرانی ۴۰ ساله ام که بعد از عمری میخواستم ماشین بخرم و واقعا برای سوار شدن میخواستمش نه فروش.تحویل خودروم زمستان امسال بود.مهر ماها منتظر پیام واریز بودم.هر روزی که پیامک نمی اومد من این احتمالا میدادم که اینا ماشین بیرون نمی دن تا قیمتشا شورا اعلام کنه بعد دعوتنامه بدن.دیروز پیام واریز ۵۸۰ میلیونی تارا v1p برام اومد و ده روز بهم فرصت داده تا ۵۸۰ بریزم.منی که خودما برا ۳۹۰ میلیون با قرض و قوله آماده کرده بودم یهو از کجا ۱۹۰ میلیون پول اضافه کنم؟ و در ثانی این قیمت ماشین با جیب من نمی سازه.
آخه چرا؟
۱.چرا باید قیمت ماشینی که میخوام بخرم مجهول باشه؟من ندونم این ماشینا قراره چند بهم بدن؟
۲.چرا باید نتونم غیر از دو تا رنگا انتخاب کنم؟
۳.چرا باید اگه پشیمون شدم نتونم ماشین دیگه ایی بخرم؟
۴.و چراهای دیگه
من که قیدشا زدم و دوباره منت حمل و نقل عمومی را می کشم
یا علی
علی
۵ آبان ۱۴۰۲عزیزم چرا اباطیل سرهم میکنی
تغییر خودرو اختیاره
نخواستی صبر کن همون ماشین خودتو بهت میدن
رضا
۲۳ آبان ۱۴۰۲بزرگوار طرف تارا معمولی ثبت نام کرده الان تارا پلاس با ۱۸۰ میلیون اضافه براش رد کردند. الآنم زنگ زده ایرانخودرو گفته همینه که هست والا امتیازات میسوزه. حالا شما از کجا میگی همون تارا معمولی را بگیر ؟
ابوالفضل
۵ آبان ۱۴۰۲من متاهلم و ۴۵ سالمه الان حدود یکساله تو صف انتظار تحویل هستم الان که دعوتنامه واریز امده ۱۸۰ میلیون یهو گذاشتن رو قیمتش چرا باید تارا ۱۸۰ میلیون بزارن روش به خاطر چند تا آپشن که ۲۰ میلیون هم نمیشه من ندارم این مقدار پول همون ماشین که تو سامانه یکپارچه ثبت نام کردم را بهم بدن
زنگ زدم به کارشناس ایران خودرو میگه این مدل ارتقا یافته تارا هست فعلا این مدل را داریم واریز نکنی امتیازت میسوزه یکساله الان منتظریم که ماشین تحویل بگیرم ۱۸۰ میلیون یهو گذاشتن روش اخه این چه ظلمیه میکنید
مازیار
۱۹ آبان ۱۴۰۲من اسفند پارسال ۱۰۰ میلیون رو ۲ ماه در سامانه یکپارچه خوابوندم و تارا دستی رو انتخاب کردم پارسال قیمتش ۲۹۳ میلیون بود و در فروردین امسال گفتند با ۲۷.۲ درصد قیمتش افزایش پیدا میکنه که بلاخره با افزایشات جانبی قیمت ۳۹۴ میلیون رو تعیین کردند و در ۲۶ مهر ماه دوباره با تایید شورای رقابت بخاطر چند تا آپشن معمولی ۱۹۰ میلیون تومان دیگه به قیمت قبل اضافه شد یعنی ۵۸۱ میلیون تومان سوال اینجاست که با چه منطق و چه توجیهی و چه انصافی این افزایش قیمت ظالمانه رو انجام دادند و واقعا توی این مملکت کسی نیست جلو ظلم اینها رو بگیره چند ماه با امید منتظر بودم که با وام و قرض پول ۳۹۴ میلیون را فراهم کنم که یکباره یک مبلغ نجومی دیگه اضافه شد این عین کلاهبرداری محض با اهرم قانون آنهم در سالی که به سال مهار تورم نامگذاری شده و دلار جهش زیادی نداشته
امیر
۲۳ آبان ۱۴۰۲برای ثبت شکایات خود از ایران خودرو و پیگیری آن از راه های زیر اقدام کنید:
وزارت صمت https://samt.124.ir/home
شورای رقابت https://www.nicc.gov.ir/2023-01-15-09-08-33.html
رضا
۲۳ آبان ۱۴۰۲این سامانه های شکایت هم کلا تعطیل هستند
علی
۲ آذر ۱۴۰۲سلام دوست عزیز ماشین صفرکیلومترخیلی بهتر البته به نظر بنده
حامد
۶ آذر ۱۴۰۲زنگ زدم چند بار ایرانخودرو و…میگن اگه پول نریزی امتیازت میسوزه .من ۴ ماه پولم از بهمن تا خرداد بلوکه بود .ناراستی نوشتم الان میگن پلاس بگیر با ۲۰۰ میلیون بیشتر .
لعنت به باعث وبانیش