ایرانخودرو فروش فوری محصول جدید وانت آریسان ۲ دوگانهسوز را از روز یکشنبه ۲۲ آبان ماه با موعد تحویل ۳۰ روزه شروع میکند. اصلیترین ویژگی آریسان ۲ تجهیز به پیشرانۀ ۱.۸ لیتری XU7 پلاس است. این نسخۀ ارتقاءیافتهای از همان پیشرانۀ پژو ۴۰۵ GLX است که حالا حدود ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این یعنی موتور آریسان ۲ حدود ۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۷ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به پیشرانه OHVG II کنونی که در اصل متعلق به پیکان است خواهد داشت.
نکتۀ مهم در مورد تغییر پیشرانۀ آریسان اما این است که موتور XU7 به شکل عرضی نصب میشود و بهصورت محرک جلو مورداستفاده قرار میگیرد درحالیکه موتور OHVG II طولی بوده و نیروی خود را به چرخهای عقب میفرستد. به همین دلیل، آریسان ۲ مثل پراید ۱۵۱ به وانتی دیفرانسیل جلو تبدیل خواهد شد؛ بنابراین، هرچند شاید جایگزینی پیشرانۀ قدیمی آریسان با موتور جدیدتر XU7 اقدام مثبتی باشد اما برای یک وانت، انتقال قدرت دیفرانسیل عقب بسیار مناسبتر است و انتقال نیرو به چرخهای جلو در آریسان ۲ تصمیم جالبی به نظر نمیرسد.
پیشرانۀ XU7 پلاس هم مثل OHVG II کنونی بهصورت استاندارد دوگانهسوز خواهد بود و بنابراین آریسان ۲ هم همچنان بهصورت دوگانهسوز عرضه خواهد شد. در مخازن CNG و بنزین این وانت جدید اما تغییراتی صورت گرفته است زیرا درحالیکه ظرفیت مخزن گاز آریسان قبلی ۷۰ لیتر و باک بنزین آن ۵۲ لیتری بود، در نسخۀ جدید ظرفیت گاز به ۷۵ لیتر افزایش و ظرفیت باک بنزین به ۴۰ لیتر کاهش یافته است. یکی از مشکلات آریسان کنونی محل نامناسب نصب چرخ زاپاس در پشت صندلی شاگرد است که فضا و تنظیمات این صندلی را محدود میکند اما در آریسان ۲ زاپاس به زیر بدنه منتقل میشود تا این مشکل برطرف گردد.
اما در طرح فروش فوری وانت آریسان ۲ که برای سه گروه متقاضیان عادی، صاحبان خودروهای فرسوده و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا میشود، محصول جدید گروه صنعتی ایرانخودرو با موعد تحویل ۳۰ روزه عرضه میشود. این طرح از امروز یکشنبه ۲۲ آبان ماه به مدت دو روز به اجرا گذاشته میشود و مشتریان نهایی از طریق قرعهکشی با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی در روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه تعیین خواهند شد. متقاضیان میتوانند در موعد مقرر با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایرانخودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبتنام اولیه اقدام کنند. نکته مهم دراینباره تعیین قیمت قابلتوجه ۲۸۵ میلیون تومانی برای این وانت است که احتمالاً خرید آن را از دسترس اکثر خریداران واقعی خارج خواهد کرد.
جدول مقایسه وانت آریسان یک و دو
آریسان ۲ (جدید) | آریسان قدیم | |
نوع موتور | CNG-XU7P | OHVG II |
حجم موتور (cc) | ۱۷۶۱ | ۱۶۹۶ |
حداکثر توان موتور (hp) | ۹۶/۵ اسب بخار در ۵۵۰۰- دور در دقیقه (بنزین)، ۹۶/۵ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه (گاز) | ۸۶ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور در دقیقه (بنزین)، ۷۳ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور در دقیقه (گاز) |
حداکثر گشتاور (Nm) | ۱۴۶ نیوتنمتر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه (بنزین)، ۱۴۶ نیوتنمتر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه (گاز) | ۱۴۰ نیوتنمتر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه (بنزین)، ۱۲۸ نیوتنمتر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه (گاز) |
نسبت تراکم | ۹.۳ | ۱۰.۵ |
تعداد سوپاپ | ۸ | ۸ |
نوع سوخت سازگار | بنزین بدون سرب اکتان ۹۵، گاز طبیعی CNG | بنزین بدون سرب اکتان ۹۵، گاز طبیعی CNG |
سیستم انژکتوری | پاشش چندنقطهای | پاشش چندنقطهای |
حداکثر سرعت (km/h) | ۱۷۰ بنزین، ۱۷۰ گاز | ۱۶۰ بنزین، ۱۴۵ گاز |
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) | ۱۳/۸ بنزین | ۱۲/۷ بنزین، ۱۴ گاز |
سیستم انتقال قدرت | ۵ دنده دستی | ۵ دنده دستی |
مصرف سوخت خارج شهر (Lit/100 km) | – | ۷/۳۳ بنزین، ۷/۳۳ گاز |
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km) | ۸/۲ بنزین، | ۹/۲۵ بنزین، ۹/۹۲ گاز |
طول خودرو (mm) | طول خودرو ۴۶۸۰ – طول اتاق بار ۱۸۰۰ | طول خودرو ۴۶۸۰ – طول اتاق بار ۱۷۶۶ |
عرض خودرو (mm) | عرض خودرو ۱۷۲۰ – عرض اتاق بار ۱۳۶۰ | عرض خودرو ۱۷۲۰ – عرض اتاق بار ۱۳۵۸ |
ارتفاع خودرو (mm) | ارتفاع خودرو ۱۴۶۵ – ارتفاع دیواره اتاق بار ۴۳۰ | ارتفاع خودرو ۱۴۶۵ – ارتفاع دیواره اتاق بار ۴۳۵ |
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) | ۲۶۶۰ | ۲۶۷۱ |
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) | ۱۲۹۰ | ۱۲۴۰ |
حداکثر وزن مجاز | حداکثر وزن بار با دو سرنشین ۷۵۰ کیلوگرم، حداکثر وزن بار بدون سرنشین ۶۰۰ کیلوگرم | حداکثر وزن بار با دو سرنشین ۷۵۰ کیلوگرم، حداکثر وزن بار بدون سرنشین ۶۰۰ کیلوگرم |
گنجایش مخزن سوخت (Lit) | ۴۰ بنزین، ۷۵ گاز | ۵۲ بنزین، ۷۰ گاز |
گارانتی | ۳ سال یا ۶۰/۰۰۰ کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد) | ۲ سال یا ۴۰/۰۰۰ کیلومتر، برای خودروهای با مدل ۱۴۰۱: ۳ سال یا ۶۰/۰۰۰ کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد) |
قیمت آریسان ۲
ایران خودرو در طرح فروش فوری، وانت جدید آریسان ۲ را با قیمت ۲۸۵ میلیون تومان با موعد تحویل ۳۰ روزه و با روش قرعه کشی واگذار میکند.
فرشید
۲۲ آبان ۱۴۰۱واقعا آدم نمیدونه به سازندگان این چهار چرخ چی بگه
آخه بعد از دو مرتبه تغییر بی خود شعورتون نمیرسه که لااقل خط پایین رکاب رو مرتب بکنید
کاش از وانت پراید الگو برداری میکردید
زیزیگولو
۲۲ آبان ۱۴۰۱رفتن به سمت این ماشین یکى از بزرگترین ریسکاى زندگى هر ایرانیه!!!!!!!
فرزاد
۲۲ آبان ۱۴۰۱چرا 405 یا پارس با اتاق نصفه و بدون تودوزی و صندلی و دوتا در و شیشهی عقب سیمکشی و دنگوفنگ صندوق عقب باید 85 میلیون گرونتر از مدل سواریش باشه مسلمون
رضا
۲۲ آبان ۱۴۰۱همین الان قیمت کارخونه تارا دستی 290 هست
این رو کیلویی چند حساب کردن که شده 285 ؟
امین
۲۲ آبان ۱۴۰۱یکدفعه صدتومن گرونش کرد.کی به کیه
Amard
۲۲ آبان ۱۴۰۱پشم های شرکت های امریکا از این همه قدرت فناوری اریسان دو ریخت وانتی با فناوری فوق پیش رفته ۸ سوپاپ با پلتفرم سواری فوق مستحکم ۴۰۵ متعلق به ۴۰ سال پیش بخاطر همین شاسی مستقل و دف عقب نیست ضمنا روغن موتور گرون بریزید موتور حساس به واشر مصرفشم که فوق العاده کم ۱۸۰۰ سی سی اسب بخار وحشت ناک دیوانه وار ۹۴ گشتاور انفجاری ۱۴۵ نیوتن متر واقعا افرین فقط مخصوص جوشکارهاس چون یه اپشنی داره از وسط دوتا میشه که حکم کمپرسی داره
Farzad
۲۲ آبان ۱۴۰۱سه خط آخر یه جوک تلخه .
بنیامین
۲۲ آبان ۱۴۰۱چه خبر قیمته؟؟!!!!
genius
۲۲ آبان ۱۴۰۱همین امروز یه جوون که تازه لیسانسش رو گرفته دو سال آزگار هم اسیری کشیده تو خدمت اجباری سربازی شده مثلا 25 سالش برای اینکه بتونه بره بشه پیک فروشگاه های اینترنتی یا بارکش اداره پست یا حتی اسنپ وانت با این وضعیت دستکم 3/000/000/000 ریال سرمایه اولیه میخواد!خیلی ترسناک شده زندگیمون خیلی خیلی ترسناکه…..
MasouD
۲۲ آبان ۱۴۰۱من اون جوونی ام که چند سال از ۲۵ سالگیش گذشت و این شغل هایی که گفتی هیچ سودی براش نداشت و کل درآمد صرف ماشین آشغال شد.
اینجا از شغل و خونه و ماشین و ازدواج و…فقط اسماشون هست
ممد
۳ آذر ۱۴۰۱من اون جوونی ام که دیگه جوون هم نیستم دارم میرسم به 37 سالگی .7 سال شرکت های مختلف شهرهای مختلف حمالی کردم .تازه الان با کمک پدر و مادر یه مفازه بقالی زدم امیدوار بودم بتونم یه وانت ارزون بخرم واسه کارم بلکه از شر این پیکان فلک زده مدل 79 خلاص بشم …..
برنامه این بود که عمرمون تو صف های مختلف و پول جمع کن تا بتونی یه آشغال بخری تلف بشه که بحمدلله حاصل شد …..
Khosrow
۲۲ آبان ۱۴۰۱کاملا درست میگی / فقط سوالی که هست جاهای دیگه دنیا بعد این مراحل میرن پشت ریاست یا پشت میز پزشکی؟ / ۱۱ سال آلمان بودم و کشورهای دیگه هم رفتم / پسر عموی من که پدر بسیار متمولی داره اینجا چند ساله آلمانه / علاوه بر ساپورت از اینجا – اونجا هم صبح تا شب یا پیک رستورانه یا … / با یک بچه تو بغل که همسرش وقتی فرنگ رو دید رهاش کرد و رفت / اینا قصه نیست / بگم که دوسلدورف هست و سری ۵ داره و برای همسرش که رفت E 300 گرفته بود / اونجا نمیتونی بیکار بمونی میان سراغت / از طرفی نمیتونه برگرده که اگر بیاد برای مهریه سنگین که بسته بود پاش گیره / اره اینجا وضعیت سنگین شده برای فشاری که دوستان خارجی شما دارن میارن – به امید افول ظلم و زور ..
NAVID۰۰۹۸
۲۲ آبان ۱۴۰۱چقدر منفی به کاربر خسرو دادند !!!
ببینید دوستان ، من هم با بیشتر کامنتهای خسرو موافق نیستم اما با این کامنتش موافقم ولی نه برای همه و همهچیز !
سالها پیش خیلی کامل در مورد ایران و تفاوتهاش کامنت میگذاشتم و خیلیها باعث شدند که دیگر چیزی نگم و به خودم بگویم به من چه !!!
اما تا خودتان نرفتید و مهاجرت نکردید ، دل نبندید به سرابی که در شبکههای مجازی و رسانهها با آب و تاب تعریف میکنند و میبینید !
دنیای حقیقی در مهاجرت را خیلی سخت میشه درک کرد ، مگر اینکه خانوادهای ثروتمند داشته باشید که بتونه ساپورتتان کنه !
زدنِ خیلی حرفها با خودش تلخی میاره اما دروغ شیرین با خودش نابودی میاره و لطفاً سادهلوح نباشید !
استثناً با این کامنت خسرو موافقم و ایشون درست میگویند !
NAVID۰۰۹۸
۲۲ آبان ۱۴۰۱مگه زندگیگی هم بوده که حالا بخواد ترسناک هم باشه !
عاشق پدال
۲۲ آبان ۱۴۰۱یه حقیقتو بگم
۸۰ درصد اینا که لیسانس لیسانس میکنن هیچ پخی نیستن. فقط برا اینکه بگن لیسانس دارن رفتن تحصیل اونم تو دانشگاه هایی که حتی یه کلاس درس درست حسابی نداره. فقط محل درختربازیه.
اوناییم که تو دانشگاه های خوب درس خوندن دارن یا خارج میرن یا همینجا کار میکنن.
من خودم میبینم. الان اینقدر گچ کار بنا برق کش لوله کش نیاز داریم که نگو. رفتم یه کت شلوار سفارش بدم. میگن ۱ هفته باید صبر کنی اماده بشه. میگم چرا؟ میگه خیاط نداریم.
جوشکار دیدم کمبود داره.
۲ سال پیش ام دی اف کار برا اپارتمانم میخواستم. ۱ ماه منتظر بودم بیاد اندازه بگیره. اخرشم خراب در اورد. بعضی پنلها رو دو بار تعویض کرد.
به هر حال ژاپن خاورمیانس دیگه.
فکر میکنن سوئیس هستن که سربازی نباشه. تازه من میگم چه دختر چه پسر باید ۲ سال کامل بره سربازی. وظیفه هاشونم بیشتر بشه. دخترا ۲ سال برن سربازی تو خانه سالمندان مناطق دور افتاده . درمانگاه ها کار کنن.
دقیقا مثل ژاپن و کره جنوبی و کشورای غربی.
تحت پیگرد
۲۲ آبان ۱۴۰۱همین که هنوز به فکر زندگی کردن هستی خدا رو شکر کن ما خیلی وقته منتظر حضرت عزراییل هستیم که ما رو به دنیای اموات ملحق کنه سعادت نصیبمون نشده هنوز.
مهردادکمال
۲۲ آبان ۱۴۰۱یه وانت سبک با ایمنی قریب به صفر با دیفرانسیل جلو و موتور نسبتا قوی (کجای دنیا وانت دیفرانسیل جلو میسازن آخه)
باور کنین ارابه مرگ خواهد شد خدا به داد صاحبشون برسه
سیامک
۲۴ آبان ۱۴۰۱صرفا با ارابه مرگ موافقم دیفرانسیل جلو عقب سنگین فشار چند برابر به موتور سر پیچ ها و دور زدن گل یا پوچ زدن با ازرائیل بزرگوار خیلی قشنگه یعنی اگه به ظرفیتش هم بار بخوره جلوش فرمونش خیلی شیطون میشه یعنی این دنیا با اون دنیا یه تقه فاصله دستشون درد نکنه فقط پراید نباید آدم بکشه که اریسان جدید هم یه سریا رو شیفت دلیت میکنه🤣🤣🤣🤣🤣
سجاد کاظمی
۲۲ آبان ۱۴۰۱چچچخبرههههه
این همه پول واسه
حلب ایرانی
🚫نه موتور داره
🚫نه اتاق
🚫نه شاسی
🚫نه دف عقب
وانت کارا لااقل هم شاسی مستقل داره هم موتور ۲۰۰۰
۱۶سوپاپ
هرچند طراحیش قدیمیه
Mhmd77
۲۲ آبان ۱۴۰۱۱۲ سوپاپه
رضا
۲۲ آبان ۱۴۰۱مزدا ۱۲ سوپاپ بود .
الان موتور چینی DAE داره که ۱۶ سوپاپه ، موتور خوبی هم هست . ولی متاسفانه اتاق خیلی قدیمی و ضدحالی داره !
در هر حال باارزش تر از آریسان هست
سجاد کاظمی
۲۲ آبان ۱۴۰۱قیمتا ابلفففففففففففف
۲۸۵واسه ی حلب به ظاهر وانت و ی موتور مسخره دف جلو پول بدی تازه تو صف قرعه کشی….
خرمیخره
نه اتاق داره❌
نه موتور❌
نه شاسی❌
نه دف عقب❌
لااقل وانت کارا ی شاسی خوب
ی موتور عالی داره
هرچند اونم قیمتش مسخره س
طراحیش مال عصر دایناسورا
علی جردن
۲۲ آبان ۱۴۰۱رانا+ دنا+ تاراها رفتن روسیه واسه ایران وانت پرشیا موند 🤧
پدرام
۲۲ آبان ۱۴۰۱این یعنی قیمت کارخونه ای اش از سورن پلاس و پارس سفارشی هم بیشتره!!!
یه مشت ……دارن تصمیم می گیرن برای کشور نتیجه اش شده بی در و پیکر بودن صنعت خودرو
هادی
۲۲ آبان ۱۴۰۱گفتم پارسش 170 تومن اینم حتما 140 اینا میشه میارزید 285 بی انصاف صندلی درا صندوق کلی سیم کشی عایق کندی گرون تر شده برات ؟!
GMA
۲۲ آبان ۱۴۰۱با معرفی این خودرو،تحولی انقلابی در صنعت حمل و نقل جهان ایجاد شد،فورد سری F گرخید اصلا!
Behnam1012
۲۳ آبان ۱۴۰۱خسته نباشن واقعا
شتاب اریسان قدیمی که بهتره تا این
بعد چطوری قیمت گذاری کردن که از پارس گرون تر در اومده ؟ پارس که موتور گیربکس با این یکیه
از نظر ظرفیت باربری هم تغیری نکرد
برای یک لیتر مصرف سوخت کم تر بیش از صد میلیون کشیدن روی قیمت
با این موتور پر استهلاک بعد یک سال دیگه باید همش تو تعمیرگاه و درگیر واشر سر سیلندر عوض کردن باشی
علی
۲۳ آبان ۱۴۰۱قیمت را ببینید، چقدر خنده داره !!!!!!!!!!
واقعا کسی پیدا میشه با این قیمت این لگن را بخره ؟؟؟؟
مجتبی
۲۳ آبان ۱۴۰۱یک بار دیگر ثابت شد مملکت بی در و پیکری داریم، به امید روزی که ما هم لیاقت پیدا کنیم هایلوکس سوار شیم
علیرضا
۲۳ آبان ۱۴۰۱خودروسازان داخلی بارها گفتن ما داریم ضرر میدیم.والا بخدا ما ضرر شما رو نمیخایم لطفا در شرکت رو ببندید از کشورهای دیگه وارد کنید.وانت اریسان ۲۸۰ میلیون تومان چه جوکه قشنگیه
علیرضا
۲۳ آبان ۱۴۰۱۲۰۶ تیپ دو ۱۵۱ میلیون. اریسان ۲۸۵ میلیون.با هر فرمولی حساب میکنم نمیشه.این فرمول محاسبه قیمت چجوریاست داداااااااا
ممد
۳ آذر ۱۴۰۱خیلی ساده
تو قرعه کشی بعدی همشون رو یه صد تومن ناقابل میکشن روش تا منطقی و معقول باشه . منتظر باش و ببین
بنیامین براهویی
۲۵ آبان ۱۴۰۱فقط پژو 405 غیر استاندار بود که تولیدش متوقف شد بعد این ماشین که خیلی بدتره داره تولید میشه
داریوش
۲۸ آبان ۱۴۰۱بخدا قسم آرزوی داشتن همین خودروهای مزخرف هم به دلمون مونده آخه این چه زندگییه . چرا 285 میلیون آخه چرا ؟ گناه ما چیه که گیر شماها افتادیم . . من کارمندم ماهی 7 میلیون حقوق میگیرم یه وانت پیکان دارم روزهای تعطیل که سر کار نیستم با وانت بارکشی میکنم . برنامه ریزی کرده بودم که آریسان 2 ثبت نام کنم . ولی از روزی که اعلام فروش با قیمت 285 میلیون کردن دارم ففط غصه میخورم . زندگی ما واقعا ارزش نداره گیر یک مشت دزد و اختلاسگر افتادیم
ممد
۳ آذر ۱۴۰۱همون 7 تومن حقوق ماهانه شما آرزوی من و خیلی های دیگه هست …..
الان داری تو آرزوی ماها زندگی می کنی