در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات خودروی تندر وانت را بر اساس نرخهای اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران در سال ۱۴۰۳ تقدیم شما عزیزان میکنیم.
پروژه ال نود یکی از پر سر و صداترین قراردادهای تولید خودرو در ایران بود. خودروی ال نود یا همان تندر ۹۰ که قرار بود جایگزینی برای پیکان باشد نهایتا با کش و قوس های فراوان توسط دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو راهی بازار شد اما قیمت آن هیچ شباهتی به پیکان نداشت. تندر ۹۰ با اینکه از نظر طراحی و متریال بکار رفته در کابین چنگی به دل نمی زد اما بخاطر کیفیت بالای قوای محرکه و هماهنگی پیشرانه و گیربکس محبوبیت بالایی نزد خریداران یافت. با اینکه تولید تندر ۹۰ چندین سال است که متوقف شده اما نمونه های دست دوم این خودرو همچنان با قیمت بالایی خرید و فروش می شوند. در برهه ای کوتاه، نسخه وانت تندر ۹۰ نیز تولید شد هرچند به دلیل قیمت بالا استقبال چندانی از آن به عمل نیامد. جالب آنکه بسیاری از افراد طراحی تندر وانت را بهتر از تندر ۹۰ سدان می دانند. این خودرو در بازاری که پر از وانت های قدیمی و پرمصرف همچون پیکان وانت، آریسان، زامیاد ۲۴ و… بود گزینه ای پیشرفته تر و باکیفیت تر به شمار می رفت. در این مقاله می خواهیم شما را با هزینه و اجرت تعمیرات تندر وانت آشنا کنیم. اگر به اطلاع از هزینه تعمیرات خودروهای بازار کشورمان علاقه دارید می توانید صفحه مربوط به آن را نیز دنبال کنید.
هزینه و اجرت تعمیرات تندر وانت – ۱۴۰۳
در جدول زیر میتوانیم لیست کامل هزینه و اجرت تعمیرات تندر وانت در سال ۱۴۰۳ را بر اساس نرخهای اعلامی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران مشاهده کنیم (تعرفه مصوب به ریال):
ردیف | شرح خدمات | تندر وانت |
۱ | تعمیر کامل موتور | ۷۶,۰۰۰,۰۰۰ |
۲ | تعمیر نیم موتور (سر سیلندر و کارتل) | ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
۳ | پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسی کشی | ۳۸,۰۰۰,۰۰۰ |
۴ | تعمیر کامل سر سیلندر | ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
۵ | تعویض اورینگ منیفولد هوا | ۶,۸۰۰,۰۰۰ |
۶ | تعویض واشر منیفولد دود | ۸,۷۰۰,۰۰۰ |
۷ | تعویض واشر گلویی اگزوز | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۸ | تعویض واشر کارتل و توری اویل پمپ | ۰ |
۹ | باز و بسته کردن کارتل و تعویض اویل پمپ | ۲۵,۶۰۰,۰۰۰ |
۱۰ | تعویض فشنگی روغن | ۲,۹۰۰,۰۰۰ |
۱۱ | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۱۲ | تعویض تسمه تایمینگ | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ |
۱۳ | تعویض تسمه دینام | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۱۴ | تعویض تسمه کولر | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۱۵ | باز و بسته کردن تسمه دینام و فولی سر میل لنگ | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۱۶ | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۱۷ | تعویض کاتالیست | ۶,۲۰۰,۰۰۰ |
۱۸ | باز و بست کوئل جهت تعویض شمع | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۱۹ | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۲۰ | تعویض هوزینگ ترموستات | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۲۱ | تعویض ترموستات | ۲,۹۰۰,۰۰۰ |
۲۲ | تعویض رادیاتور آب | ۸,۷۰۰,۰۰۰ |
۲۳ | تعویض منبع انبساط | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۴ | هواگیری و ریختن ضدیخ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۵ | تعویض شلنگ از منبع به سه راهی | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۶ | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۲۷ | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۲۸ | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۲۹ | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۳۰ | تعویض شیلنگ بخاری بلند | ۲,۲۰۰,۰۰۰ |
۳۱ | تعویض فشنگی آب | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۳۲ | تعویض دسته موتور راست | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۳۳ | تعویض دسته موتور چپ (زیر باتری) | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۳۴ | تعویض دسته موتور شاتونی | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۳۵ | تعویض باک بنزین | توافقی |
۳۶ | تعویض پمپ بنزین | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۳۷ | تعویض فیلتر بنزین | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۳۸ | تعویض لوله رفت بنزین | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۳۹ | تعویض لوله برگشت بنزین | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
۴۰ | تعویض منبع کنیستر | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۴۱ | تعمیر کامل گیربکس | ۵۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۴۲ | تعویض کیت کلاچ | ۲۰,۵۰۰,۰۰۰ |
۴۳ | تعویض سیم کلاچ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۴۴ | تعویض لیور دنده | ۶,۲۰۰,۰۰۰ |
۴۵ | تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | ۴۳,۱۰۰,۰۰۰ |
۴۶ | تعویض سنسور کیلومتر | ۲,۹۰۰,۰۰۰ |
۴۷ | باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | ۲۲,۲۰۰,۰۰۰ |
۴۸ | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۴۹ | باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | ۹,۹۰۰,۰۰۰ |
۵۰ | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | ۷,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۱ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | ۷,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۲ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | ۷,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۳ | تعویض رام زیر موتور | ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ |
۵۴ | تعویض کمک های جلو هر عدد | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۵۵ | باز و بستن طبق هر دو طرف | ۷,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۶ | تعویض موج گیر جلو هر طرف | ۱,۸۰۰,۰۰۰ |
۵۷ | تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۳,۷۰۰,۰۰۰ |
۵۸ | تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۵۹ | تعویض سیبک زیر کمک هر طرف | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
۶۰ | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل | ۲,۶۰۰,۰۰۰ |
۶۱ | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۶۲ | تعویض کامل اکسل (ABS) | ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ |
۶۳ | میزان فرمان دستی | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۶۴ | میزان فرمان با دستگاه | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۶۵ | تعویض کمک عقب هر طرف | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۶۶ | تعویض بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | ۴,۶۰۰,۰۰۰ |
۶۷ | تعویض محور بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۶۸ | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۶۹ | تعویض پمپ هیدرولیک | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ |
۷۰ | تعمیر پمپ هیدرولیک | ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۲ | تعویض منبع هیدرولیک | ۱,۹۰۰,۰۰۰ |
۷۳ | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | ۹,۲۰۰,۰۰۰ |
۷۴ | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
۷۵ | تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان | ۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۶ | تعویض پایه دینام | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۷۷ | تعویض گردگیر فرمان چپ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۸ | تعویض گردگیر فرمان راست | ۴,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۹ | تنظیم غربیلک فرمان | ۲,۲۰۰,۰۰۰ |
۸۰ | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۸۱ | تعویض چهارشاخه فرمان | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ |
۸۲ | باز و بستن تلسکوپی فرمان | ۱۰,۲۰۰,۰۰۰ |
۸۳ | تعویض فشنگی هیدرولیک | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
۸۴ | تعویض بوستر و باز و بستن پدال | ۹,۶۰۰,۰۰۰ |
۸۵ | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | ۸,۷۰۰,۰۰۰ |
۸۶ | تعویض سنسور ABS چرخ جلو | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۸۷ | تعویض پمپ ترمز | ۶,۲۰۰,۰۰۰ |
۸۸ | تعویض کالیپر چرخ جلو | ۳,۶۰۰,۰۰۰ |
۸۹ | تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف | ۴,۳۰۰,۰۰۰ |
۹۰ | تعویض شلنگ ترمز جلو | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۹۱ | تعویض لنت جلو دو طرف | ۲,۲۰۰,۰۰۰ |
۹۲ | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۹۳ | تعویض سنسور ABS چرخ عقب هر طرف | ۲,۲۰۰,۰۰۰ |
۹۴ | تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۹۵ | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | ۲,۹۰۰,۰۰۰ |
۹۶ | تعویض شلنگ ترمز عقب هر طرف | ۲,۵۰۰,۰۰۰ |
۹۷ | تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف | ۴,۴۰۰,۰۰۰ |
۹۸ | تعویض سیم ترمز دستی راست | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۹۹ | تعویض سیم ترمز دستی چپ | ۳,۴۰۰,۰۰۰ |
۱۰۰ | تعویض تفنگی ترمز دستی | ۵,۳۰۰,۰۰۰ |
مالکان خودرو در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه و اجرت تعمیرات وانت تندر میتوانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شمارههای ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.
مشخصات فنی تندر وانت
تندر وانت | |
نوع موتور | ۴ سیلندر K4M |
حجم موتور (سیسی) | ۱۶۰۰ |
قدرت (اسب بخار) | ۱۰۵ |
گشتاور (نیوتون متر) | ۱۴۰ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۱۷۰ |
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) | ۱۰.۲ |
گیربکس | ۵ دنده دستی |
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۷.۶ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴۴۵۰/۱۷۴۰/۱۶۴۰ |
فاصله بین دو محور چرخهای جلو و عقب (میلیمتر) | ۲۹۰۵ |
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (کیلوگرم) | ۱۱۲۰ |
ظرفیت حمل بار (کیلوگرم) | ۸۰۰ |
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) | ۵۰ |
Arash2009
۸ بهمن ۱۴۰۳ال نود نیازی به تعمیر نداره که بخوایم هزینه تعمیراتش رو بدونیم (با کمی پیاز داغ)
علی
۸ بهمن ۱۴۰۳این هزینه ها وحشتناک بالاست وبرای وانت بار اصلا مقرون به صرفه نیست ولی جالب شتابش هست که بنظرم از تارا ودناو شاهین و…. سریعتره