خوب دیگر عادت کردهایم که خودروهای ایرانی را بعد از مدتی طولانی با تغییراتی در چراغ و سپر و جلوپنجره ببینیم. رانا نیز از همین الگو تبعیت کرده تا با نونوار شدن بتواند یک دهه دیگر هم در بازار حضور داشته باشد.
به نظر میرسد یکی از دلایل این تغییرات، استانداردهای جدید ایمنی باشند که به عنوان مثال استفاده از چراغهای روزتاب را اجباری کردهاند.
در مورد رانا، ایران خودرو، آسانترین راه را انتخاب کرده و حتی سپرها را نیز تغییر نداده است. در عوض چراغهای جلو و عقب و شبکه جلوپنجره دگرگون شدهاند. افزودن چراغهای LED روزتاب، باعث بهروز شدن نمای جلو شدهاند. همچنین چراغهای عقب نیز برجسته و متورم شدهاند و گرافیک آنها نیز تغییر نموده است.
دیگر تغییر ظاهری به آینههای جانبی برمیگردد که شامل چراغهای راهنما نیز شدهاند. زه و دستگیره دربها نیز همرنگ بدنه شدهاند. تغییر خاصی در چرخها نیز صورت نگرفته و تنها طراحی قالپاقها کمی تغییر کرده است.
هنوز تصویری از فضای کابین رانای فیسلیفت منتشر نشده اما احتمال اینکه فرمان آن مجهز به کنترلهای سیستم صوتی شده باشد وجود دارد. البته انتظار داریم علاوه بر اصلاح طراحی داخلی، کیفیت این بخش نیز اصلاح گردد.
رانا عنوان دومین خودروی ملی ما را بر دوش میکشد و توقع است که به عنوان یک خودروی کامپکت نمونه، محصولی قابل افتخار و صادرات باشد بنابراین باید نسل جدید آن با تکنولوژی روز جهان و ایمنی بالا هرچه زودتر جایگزین نسل فعلی شود.
ایمان
۱۸ فروردین ۱۳۹۷ایران خودرو فیس لیفت میکند و تویوتا هم فیس لیفت
اما این کجا و آن کجا ….
حامد
۱۸ فروردین ۱۳۹۷تویوتا رو بیخیال
تویوتا همیشه عالی بوده و خیلی قدمت داره
شما هیوندای رو بگو که با شروع کرده….
MAHDI CHEVROLET
۱۸ فروردین ۱۳۹۷اقلا هیوندا به کنار
جیلی رو ببین همین یکی دو پست قبل چی ساخته
محمد
۱۹ فروردین ۱۳۹۷اقا جیلی را بیخیال ببین تاتا چه ماشینهایی تولید میکنه دوبار هم فیس لیفت شدند ، کم مصرف ، زیبا و آینده نگر از ته دلم میگم خوشا به حال کل مردم دنیا چه امنیت دار چه بی امنیت
بهراد
۱۹ فروردین ۱۳۹۷تبریک میگم به سال بسیار بوق سه سوت مربع “حمایت از فیس لیفت های داخلی” خوش اومدین
سمند و سورن و رانا هم دیلایت دار شدن، ۲۰۷ جدید و سلطاان دنا هه هم که از قبل داشتن، میمونه خانواده پراید اینا و ۲۰۶ معمولی و پارس و ۴۰۵ ، زود باشین که از استانداردا عقب نمونید یهو میبینید بنزو هیواندایی تو استاندارد ازتون جلو زدنا از ما گفتن بود
دفعه ی بعد نوبت اضافه کردن لنز و حلقه به چراغ پراید و پژو و ایربگ های کناریو کروز و ترمز های عقب دیسکی هست بقیشم یه سانروفو و توربو چراغ هایی هست که تو پیچ ها نورشونو تغییر جهت میدن ،اینم یادتون باشه با هر بار فیس لیفت های الکی ۱۲ میلیون اضافه بشه به قیمتش
خوش به حال دلال هایی که فرم های سایتو زودتر از همه پر می کنن…
CNA
۱۹ فروردین ۱۳۹۷هرکی اینو بخره من یه وام میگیرم میفرستمش یه
جزیره خالی از سکنه
Abadan
۲۱ فروردین ۱۳۹۷علت داره که فیس لیفت میکنه . به بهانه افزاریش قیمت ارز ایرانخودرو میخواد قیمت محصولاتشو افزایش بده چه بهانه ای بهتر از این که یکم تغییر بده و چند میلیونی قیمت و افزایش بده
datsun
۱۸ فروردین ۱۳۹۷واقعا ایران خودرو ، رانا رو خودرو ملی میدونه
فکر نکرده مردم از هر جهت نگاش کنن ۲۰۶ صندوق دار میبینن
حسین
۱۸ فروردین ۱۳۹۷هزینه صندوقدار شدن ۲۰۶ رو ایرانخودرو داد و بهمین دلیل اون پلتفرم رو برای خودش میدونه!
نیما
۱۹ فروردین ۱۳۹۷داداش چرا اطلاعات غلط میدی به مردم
206اس دی پنج سال قبل از اومدن به ایران تو برزیل تولید میشده
قبل از کامنت نوشتن یه سرچ ساده بکن راه دوری نمیره
احسان
۱۹ فروردین ۱۳۹۷دوست عزیز به نظر شما باید اطلاعاتت رو ارتقا بدی. ۲۰۶ صندوقدار با همکاری ایرانخودرو و پژو طراحی شد و در سال ۲۰۰۶ در ایران لانچ شد و در برزیل در سال ۲۰۰۸ لانچ شد یعنی دو سال بعد از ایران! بنده خودم در سال ۲۰۰۸ یکی خریدم!
متن ویکی پدیا:
A notchback sedan model was developed in Iran under the name Peugeot 206 SD, as of 2006. It was jointly designed by peugeot design center for Iran Khodro and is the fifth and last version of Peugeot models
In 2006, Iran Khodro started exporting the 206 SD to other countries including Russia, Turkey and Algeria. In Brazil, the 206 SD will be produced starting at October 2008 and sold as the 207 Passion.
احسان
۱۹ فروردین ۱۳۹۷۲۰۶ سدان با همکاری پژو و ایرانخودرو در سال ۲۰۰۶ تولید شد و دو سال بعد در سال ۲۰۰۸ در برزیل فروخته شد. شما ویکیپدیا رو مطالعه کن!
F۲۲RAPTOR
۱۸ فروردین ۱۳۹۷عکس اخری گرافیک چراغ عقب جالب شده انصافا
عرفان
۱۹ فروردین ۱۳۹۷دی لایت رو جزو الزامات میدونن درحالی ک فقط توی بعضی از کشور های اروپایی قانون اینه ک همیشه چراغ جلو روشن باشه
اما ایمنی ک تو همه جای دنیا اصلی ترین و الزامی ترین بخشه رو بهش توجه ندارن
انصافا کدومتون مطمئنید اگه خودرو های وطنی تصادف کنن فقط ایربگش باز شه، نمیگم دیگه اتاق مچاله نشه و در باز نشه و…
احسان
۱۹ فروردین ۱۳۹۷اضافه شدن چراغ روز هزینه ش خیلی کمتر از تقویت بدنه ست و مطمئنا با تقویت بدنه مثلا پراید خریدش برای عده زیادی سخت میشه
عباس
۱۸ فروردین ۱۳۹۷فقط رنگ پالونش عوض شده… ?
ساسان
۱۸ فروردین ۱۳۹۷میشه از این خبرای مأیوس کننده دست بردارید…به اندازه کافی درگیری فکری داریم.
خودروی ملی یا 206صندوقدار؟… دُم خروس نزده بیرون این خود خروسس . کسی باور نمیکنه! 😷
ساسان
۱۸ فروردین ۱۳۹۷ناراحت شدی؟ 11ساعت کامنتمو نگه داشتی!!..خب ازاین خبرهای مَسرت بخش بزارید!!!کامنتمم حذف کن تایید نکن…ولی یکم خجالت بکش
Aston martin
۱۸ فروردین ۱۳۹۷زرتی نرین نخرین
زرتی نرین نخرین
زرتی نرین نخرین
زرتی نرین نخرین
زرتی نرین نخرین
زرتی …
چیاوان
۱۸ فروردین ۱۳۹۷خخخخخخخخخخخخخ
:::فرشاد:::
۱۸ فروردین ۱۳۹۷فرمان مشابه پژو ۲۰۷ روش نصب میشه با کلیدهای کنترل سیستم صوتی، پاسخگویی تلفن، کروز کنترل و. . .
me84
۱۸ فروردین ۱۳۹۷.
شنیدم رانا مشکل برقی داره.
Love Cars
۱۸ فروردین ۱۳۹۷گرافیک چراغ های عقب رو از مرسدس A45 2016 کپی کردن.
Ghost
۱۸ فروردین ۱۳۹۷خاک تو سرتون با این ماشین و فیس لیفت
جم کنین بابا
maximus
۱۸ فروردین ۱۳۹۷از بین ماشین های جدید ایرانخودرو باز تندر پلاس و دنا پلاس قابل تحمل ترن … اما هیچ وقت از رانا خوشم نیامد !! به مسخرگی همون 206 صندوق داره!!
حميد
۱۸ فروردین ۱۳۹۷واقعا دیگه شورش رو در اوردنند حال آدم بد میشه با أین إفرایش دولا منتظر قیمّت شصت ملیونی همین اشغالها هم باشیم
Amir.z
۱۸ فروردین ۱۳۹۷مردم ما مشکلشون دی لایت نیست
مردم ما مشکلشون قیمت ها و کیفیت
اگه کیفیت نسبت به قیمت خوب بشه
خب چرا تولید داخلی کشورمو نخرم؟
چرا حمایت نکنم؟
ما با این جوونای با استعدادمون قطعا توانایی تولید محصولات با کیفیت رو داریم
پس چرا ازشون حمایت نکنم؟
این دو مشکل اساسی کیفیت و قیمت حل بشه خیلی خوبه
ایشالله با اینکار حمایت مردم دیگه از سر ناچاری نیست
ستار
۱۸ فروردین ۱۳۹۷کشوری با این همه سرمایه بعد اینهمه سال یک ماشین درست حسابی نساخت
حداقل مثه چینی ها یک طراحی جدید یک گیربکس آیسانی چیزی موتور میتسوبیشی …سرهم کنین
تو چین فک کنم یک تیم پنج نفره یک کارخونه میزنن یک ماشین طراحی میکنن
پرسپولیس
۱۸ فروردین ۱۳۹۷قرارداخلش توسط عکاسان خودروی حرفه ای دنیا شکار وبعددر تمام سایتها ومطبوعات خودروی جهان پخش کنند یکی از بزرگترین خبرهای تجهیزات وآپشن وتکنولوژی خودروی 2018رخ بدهد
Hamid.Hellcat
۱۸ فروردین ۱۳۹۷چراغها بهتر شده ولی قالپاقش خیلی افتضاحه.
فقط آمریکا فقط ماسل
۱۸ فروردین ۱۳۹۷اگه قیمت همون باشه یا نهایت 100تومن بالا یا پایین بشه خوبه اینم یجور پیشرفت به سمت و سوی عقبه دیگه
از ماست که برماست
Sajjad
۱۸ فروردین ۱۳۹۷از فردا
پیج سلطان رانا پلاس
سلطان ال ممد پلاس
سلطان سورن پلاس
سلطان سمند پلاس
سلطان دنا پلاس که از قبل بود.
و پر از فیلم های درگ الکی و سوژه های تکراری…
MjM
۱۹ فروردین ۱۳۹۷همین تحقیق و توسعه چراغها و طراحی منحصر ب فرد قالپاقها میدونید چقدر زمان و هزینه برده!
(حداقل 5 میلیون گرونترش میکنن!)
به امید نابودی مونتاژکاران داخلی…
حسین
۱۹ فروردین ۱۳۹۷با دیدن این تحول عظیم اشک شوق به چشمان هر ایرانی خواهد آمد.
خدا قوت ایران خودرو
HoSeIn
۱۹ فروردین ۱۳۹۷خدایا خودت دیگه ظهور کن
A.B
۱۹ فروردین ۱۳۹۷تو رو خدا فقط بگین کی سایت باز میشه پنجتاش بنویسم یکی واسه خودم باقی واسه اعضای خانواده یکیشم میمونه برا هروقت ازدواج کردم بدم خانومم خیلی خوشکل شده خیلی ماشین جذابی شده نمیتونم احساساتم کنترل کنم.
عامو برین بذارین باد بیاد
Amir
۱۹ فروردین ۱۳۹۷بهتاش:عی خِدااااااااا
پنجعلی:بزززنم دهنت
قشر بدبخت
۱۹ فروردین ۱۳۹۷تورو خدا نخرید این آشغالارو بخدا از ماشین چینی بیشتر اذیتتون میکنه
این ایرانخودرو و سایپا رو باید تحریم کرد تا بفهمن مردم خر سوار نیستن ما ماشینای روز دنیارو میخوایم. گناهمون چیه که با بدبختی پول در بیاریم بعد حمایت هم بکنیم از این آشغال ساز ها که پولش بره جیب دولت…. دیگه دوت باید از مردم حمایت کنه ما 40 سال حامی بودیم بسه.