درحالیکه آخرین حضور فیات در ایران با محصول سیینا تبدیل به تجربه تلخی برای خریداران این خودرو شد، اما این بار حضور این شرکت ایتالیایی در ایران رنگ و بوی دیگری دارد. ظاهراً قرار نیست این بار تنها شاهد محصولات مونتاژی این شرکت توسط خودروسازان داخلی باشیم زیرا فیات قصد دارد شرکتی با سرمایهگذاری مشترک در ایران تأسیس نماید.
به گفته رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا شرکتی ایرانی- ایتالیایی میان ایرانخودرو و فیات ایجاد خواهد شد، گفت: فیات میتواند رقیب قیمتی برای محصولات پژو و فولکسواگن باشد. احمد پورفلاح با تشریح جزئیات بیشتری از همکاریهای ایرانخودرو و فیات گفت: هنوز قراردادی میان ایرانخودرو و فیات به امضا نرسیده، اما مذاکرات در مراحل خوبی قرار گرفته است که امیدواریم منجر به شکلگیری همکاری مناسبی میان دو خودروساز شود. رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا افزود: بر اساس مذاکراتی که میان ایرانخودرو و فیات صورت گرفته، قرار است خودروهای جدید فیات در ایران تولید شده و سپس به کشورهای منطقه صادر شود؛ بنابراین قرار ما با خودروسازی فیات این است که واردات صورت نگیرد و تولید مشترک، اساس کار قرار گیرد. وی تصریح کرد: مدلهای جدیدی از خودروهای فیات در ایران بهصورت مشترک تولید خواهد شد و قرار بر این است که شرکتی مشترک میان دو خودروساز ایرانی- ایتالیایی تشکیل شود که سرمایهگذاری مشترک هم از سوی دو طرف انجام خواهد شد. به گفته پورفلاح، قرار بر این است که دانش و تکنولوژی از سوی فیات وارد ایران و در مقابل، کارگر و انرژی از سوی کشورمان تأمین شود، البته حجم سرمایهگذاری هنوز مورد بحث است. وی اظهار کرد: فیات در سالهای گذشته پیشرفتهای مناسبی در عرصه خودروسازی داشته است؛ بهنحویکه اکنون سبد متنوعی از خودروهای مقرونبهصرفه دارد که به لحاظ قیمتی میتواند رقیبی برای پژو و فولکسواگن باشد. رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا خاطرنشان کرد: رنج قیمتی فیات هم متنوع است و البته از خودروهای ۵۰۰ سیسی به بالا دارد و میتواند تنوع قیمتی متنوعی هم داشته باشد، ضمن اینکه به لحاظ مصرف سوخت هم اقتصادی است.۲۴ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
ارش
۱۹ بهمن ۱۳۹۴کاش این حرفا به عمل تبدیل بشه و فقط در حد یک حرف نباشه.البته تولید هم بشه یه جوری قیمت گذاری میکنن که حلبی های داخلی رو دستشون نمونه.
وحید
۲۲ بهمن ۱۳۹۴دارین رقابت رو بین خارجی ها هم از بین میبرین!
محصولات ایران خودرو و پژو در برابر محصولات ایران خودرو و فیات!؟!؟ چه رقابتی شود، خخخخخخخ
HoSeIn
۱۹ بهمن ۱۳۹۴چنگی به دل نمی زنه
مهمان
۲۰ بهمن ۱۳۹۴چنگی به دل نمیزنه ولی با این وضع پول ما و …
اگر بتونن همین هم جایگزین این آشغالای داخلی کنن باید خدا رو شکر کرد
h-paya
۱۹ بهمن ۱۳۹۴خدا ازتون نگذره…ی عمره پولای ملتو خوردین…بچه هارو یتیم کردین…زنارو بیوه کردین…داغ بچه هارو گذاشتین روی دل مادراشون…چن نفرو انداختین روی ویلچر؟؟
تمومش کنید…چقدر سنگدلین؟؟؟
واقعا چقدر سود و پول واستون مهمه و هنوز تشنه اید؟؟؟؟!!!!
دانیال
۱۹ بهمن ۱۳۹۴چرا باید با بدترین ها مذاکره کرد ؟
xan
۱۹ بهمن ۱۳۹۴شما به فیات میگی بد ؟ بهترینها فیات و فولکسن نمیدونم با چی و با کی مقایسه کردی ؟ تو ماشینای اقتصادی یکی رو اسم ببر بتونه جای فیات رو بگیره تو سطح جهانی ! خب یکی رو بگو فولکس هم ماشیناش چندان اقتصادی نیست و رده متوسطن که تو ایران یه جوری میشه کسی نمیتونه بگیره ! هم قیمت پژو ان که میشه قیمتهای حدود 70 تومن ، البته کاش پژو هیچوقت پاش به ایران نمیرسید حالا که رسیده امیدوارم رنو فیات بیان نتونه کاری بکنه.
بهترین انتخاب برای خودروهای اقتصادی فیات هست و برای خودروهای قیمت متوسط فولکس.
رنو هم هزار بار شرف داره به پژو.
دانیال
۱۹ بهمن ۱۳۹۴سلام دوست من لطفا این لینک رو نگاه کن فیات از بین 27 برند 27 شده من نمیدونم شما دم از ماشین اقتصادی میزنی دمتم گرم عزیز اما کو ماشین اقتصادی باید کیفیت قابل قبول -قیمت پایین-و ایمنی و…. رو داشته باشه حالا میایم میگیم کیفیت این ماشین عالی دوست عزیز اما قیمت تو همین پدال زده از 12 هزار یورو یعنی میشه هم قیمت 301 پژو حلا دوست عزیز این نو ماشین میاد واسه قشر بدبخت من که نیاز به ماشین اقتصادی داریم اما به نظرت قشرمن میتونه 60ملیون پول ماشین اقتصادی که شما بگی رو بده؟http://www.zoomit.ir/2015/9/11/24044/brands-with-the-highest-consumer-satisfaction/
محسن
۱۹ بهمن ۱۳۹۴انتخاب ماشین خوب از بین همه تولیدات فیات هنریه که حضرات باید داشته باشن . حتما فیات با قیمت مناسب خیلی انتخاب بهتری از ماشینهای چینیه
آرش
۱۹ بهمن ۱۳۹۴یحتمل وزارت صنایع فراخوان داده به تمامی خودروسازان ورشکسته که تشریف بیارن ایران از جیب ملت نجات پیدا کنند.بایستی بانک جهانی به وزارت صنایع ایران جایزه بده که اینگونه از برندهای منفور بازار خودرو حمایت میکند.
آرش
۱۹ بهمن ۱۳۹۴رتبه بندی رضایتمندی مشتریان امریکایی از خودرو
“…درست حدس زدید. شریک تجاری کرایسلر، فیات، با نمره ۷۳ در قعر این ردهبندی قرار دارد. طبق نظر سنجی CBS فیات در حال حاضر منفورترین برند موجود در ایالات متحده است. کسب نمرات به این ضعیفی از گروه خودروسازی فیات-کرایسلر جای بسی تعجب دارد و این برندها برای بقای خود هم که شده باید به فکر راه چاره و گریز از وضعیت فعلی باشند.” منبع زومیت
mehdi
۱۹ بهمن ۱۳۹۴شرکت فیات شرکت خوبیه…اما یک سوال..کدام محصول فیات به مزاج ایرانی ها جوره؟! یا به عبارتی به درد بازار ایران می خوره؟!! به نظرم جز فیات تیپو هیچ محصول فیات به درد ایران نمی خوره چون فیات 500 یک ماشینه مینی کوچیکه.و محصولات دیگه فیات هم بیشتر طرح های نوستالژیکی بر گرفته فیات 500 دارن..محصولات آلفا هم به درد ایران نمی خوره چون گرونه..مگه اینکه محصولات جیپ یا دوج دارت وارد ایران بشه….در کل فیات قبلا چند تا مدل خوب داشت مثل پونتو و…. ولی الان چنگی به دل نمی زنه
mehdi
۱۹ بهمن ۱۳۹۴اقا ارش فیات ورشکسته نیست که!!؟! تازه فیات ششمین گروه بزرگ خودرو سازی دنیاست…
آرش
۱۹ بهمن ۱۳۹۴مهدی جان کلمه ” زیان فیات” رو در گوگل سرچ کن،از پونزده سال پیش اکثرا فیات دچار ضرر و زیان بوده،ما که سهامدارش نیستیم نگران باشیم،اما حتما یه دردی دارن فیاتها که در بازارهای رقابتی خریداری نمیشن.
نوید جهرمی
۲۱ بهمن ۱۳۹۴اگر فیات جیپ و فراری رو نداشت عملا حرفی برای گفتن نداشت.
Ice
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ای کاش ماشینای سری 500 رو هم بیارن مخصوصا فیات 500x ک بنظر من ماشین خیلی خوبیه
moein
۱۹ بهمن ۱۳۹۴یه s 500 بدین به ما !!!
احسان(احسان)
۱۹ بهمن ۱۳۹۴خیلی دلم می خواد تو چشم مسولین اقتصادی کشور نگاه کنم و بهشون بگم شما *** و بی ارزشترین کارها رو انجام میدید.
آترون
۲۰ بهمن ۱۳۹۴غیر تیپو بقیه محصولات فیات بدرد نمیخوره کاش حداقل با آلفا زیر مجموعه فیات میبست که محصولاتش هم تنوع بیشتری داره هم کیفیت به مراتب بهتری…
mahyar
۲۰ بهمن ۱۳۹۴هیچ تغییری در انحصار بازار در دوران پساتحریم هم مشاهده نمیشه دوباره نمایندگی های شرکت های خودرو سازی دارن با دو تا شرکت فرقون ساز توافق نامه امضا میکنن اینطوری بشه دوباره قیمت های کذایی خودشونو دوباره به ملت تحمیل میکنن .
پژمان
۲۱ بهمن ۱۳۹۴خاله ی بنده در کاندا زندگی میکنه و میگه اونجا فیات نقش پراید رو داره و فقیرترین های کانادا فیات سوار میشن
حالا ما باید با التماس یه فیات بخریم و پیش خودمون فک کنیم چقدر پول داریم و چه ماشینی داریم سوار میشیم
(*مهرداد*)
۲۹ بهمن ۱۳۹۴فیات دیگه چی چی بود این وسط ؟؟؟!!! بابا برین با هوندا و تویوتا و چهارتا ژاپنی مذاکره کنین …
ابوالفضل
۱۶ فروردین ۱۳۹۵مطمئنا شرکتی ک با ایران خورو و سایپا(با این سابقه مشخص) ب توافق میرسه جای شک و تردیده ک محصول خوبی ک بدرد سلیقه ایرانی باشه وارد بازار کنن، اینهمه جوون میخوان ماشین خوب سوارشن ک از پس قیمتش بر بیان مگه ما چیمون از همسایه های عرب کمتره ک باید با حسرت کلیپ های ماشین سواریشونو نگاه کنیم و خودمون مجبور باشیم ماشین پژو عهد درشکه رو ک به بدترین کیفیت رسوندن شرکتای داخلی سوارشیم و هر روز تعمیرگاه باشیم و کلی خسارت جانی و مالی رو تحمل کنیم. من پارس مدل 93 دارم پدرم 89 داره قبلشم 86 داشتیم،واقعا افت کیفیت چنتا مدل رو لمس کردم،خدمات پس از فروششونم ک دوستان بهتر در جریانن. اگر خودروساز خارجیم خوب باشه تو سیستم کاری ایران خودرو سایپای فعلی فکر نمیکنم خروجیش مطلوب باشه. بازم امیدمون ب خداست
HA
۲۱ فروردین ۱۳۹۵اصلا ماشین های اروپا اقتصادی نیست .بعد از چند سال خیلی خرجشون بالا میره مگر اینکه خیلی باهاشون مداراکنی