این روزها که ناشناختهترین خودروهای چینی میتوانند بهراحتی سر از بازار ایران درآورند و با قیمتهای خودروهای برند جهانی به فروش برسند، شنیدن نامهایی عجیب و غریب، دیگر باعث تعجب نمیشود. دایون یکی از این نامهاست.
چنگدو دایون اتومبیل یا بهطور خلاصه دایون، یک سازنده کامیون و تراکتور در بازار چین با نام دایون تراک و همچنین موتورسیکلتهایی با نام دایون و دایانگ است. این شرکت از سال ۲۰۱۸ با معرفی یک مینیون تجاری، فعالیت در تولید خودروهای سبک را آغاز کرد. با این وجود هیچ آماری از تولید محصولات سواری و سبکوزن از این شرکت در دست نیست.
اما ما ایرانیها میتوانیم در اعماق ناشناختهترین نقاط، چیزهایی را بیابیم که حتی صاحبان آن نیز خبر ندارند و اکنون شرکت صنایع خودروسازی ایلیا متعلق به کیان موتور، یک شاسیبلند دو دیفرانسیل آفرودی را در این شرکت کشف کرده که پیش از این دیده نشده بود. البته جا دارد اضافه کنیم که نسخه پیکاپ این خودرو با نام دایون V5 نیز توسط ماموت برای مونتاژ انتخاب شده است.
در واقع دایون Y5 همان فودای لندفورت است که قرار است در زامیاد و با نام تیوان مونتاژ شود. طراحی این شاسیبلند، در تمامی قسمتهای بدنه و کابین کاملاً مشابه فودای بوده و تنها در جلوپنجره و نشانهای دایون تفاوتهایی دیده میشود.
طراحی بدنه و کابین
نباید انتظار داشته باشید که با خودرویی بهروز و زیبا مواجه شوید. Y5 بهرهای از ظرافت و جذابیت نبرده و خودرویی زمخت و از مد افتاده است. سادگی بیش از حد، خط شانه کناری بسیار بالا، چرخهای کوچک، پنجرههای کناری باریک و کم ارتفاع، طراحی عجیب ستون D و پفکردگی عجیب بدنه باعث میشوند تا از دیدن آن دلزده شوید.
کابین هم جاییست که نبود سلیقه طراحی در آن محسوس است. قطعات پلاستیکی خشک، انبوه دکمهها، نامرتب بودن قرارگیری اجزا، شلوغی و عدم هماهنگی و تناسب، بیداد میکنند. به نظر میرسد، الگوی طراحان، خودروهای دو دهه قبل بوده که تبدیل به ملغمهای آشفته شده است.
با این وجود، چو عیبش گفتیم، هنرش نیز بگوییم. این خودرو دارای سه ردیف صندلی است و فضای بار خوبی هم دارد. طول آن ۴.۷۷ متر، عرض آن ۱.۸۷ متر، ارتفاع ۱.۸۲ متر و فاصله بین دو محور آن هم ۲.۷۹ متر میباشد. اگر همه صندلیهای ردیفهای عقب را تا کنید، فضای بار به ۲۷۸۰ لیتر خواهد رسید که تقریباً بیش از یک پیک آپ متوسط است.
شاسی و پیشرانه دایون Y5
در زیر این پوسته نازیبا، یک موتور ۴ سیلندر میتسوبیشی قرار گرفته که با حجم ۲ لیتر و استفاده از توربوشارژر میتواند ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس شش سرعته خودکار استفاده میشود که نیرو را به هر چهار چرخ منتقل میکند. به نظر میرسد این موتور قدرت کافی برای تحرک این شاسیبلند میانسایز را داشته باشد. البته باید وزن ۱۹۹۵ کیلوگرمی آن را هم در نظر داشته باشید.
از محسنات این خودرو باید شاسی فریم نردبانی آن را نام برد که برخلاف کراساوورها، میتواند قابلیتهای آفرودی خوبی برای آن فراهم سازد.
برای تکمیل ویژگیهای آفرودی، از یک دیفرانسیل 4WD ساخت بورگ وارنر استفاده شده که به همراه قفل دیفرانسیل Eaton و ترمزهای ساخت بوش میتواند در مسیرهای سخت، راهگشا باشد.
رقبای دایون Y5 در بازار ایران
رقبای این خودرو در کشورمان را باید یوآز پاتریوت، فوتون ساوانا و تا حدودی هاوال H9 دانست. البته در بازه قیمتی آن میتوان کراساوورهای زیادی ازجمله فیدلیتی پرایم، SWM G05، چری تیگو ۷ و KMC K7 را هم نام برد. قیمت دایون Y5 توسط کیان موتور، ۸۹۰ میلیون تومان اعلام شده است اما زمان قطعی عرضه به بازار آن هنوز مشخص نیست.
همچنین بخوانید: تیم پدال با دایون Y5 در رالی بین المللی خزر تا خلیج فارس
ممد ژانگولر
۲۶ مهر ۱۴۰۰آرمش مثل پنکه میمونه بهش زیاد نگاه کنی فر میخوری میری توش 😂
MOHAMADREZA
۲۶ مهر ۱۴۰۰داداش تو نمیگی اینقد طنزگونه حرف میزنی ما یهو از خنده حالمون بد میشه ؟!
ممد ژانگولر
۲۶ مهر ۱۴۰۰فعلا که داداش ممد رضا با اون عکس زیبایی که از خودت گذاشتی با اون ماشینای خوشگل پشتت حال ما خراب شده 😂😉
MOHAMADREZA
۲۶ مهر ۱۴۰۰ارادت😂😂
یانکی
۲۶ مهر ۱۴۰۰دوستان شورولت یه تیزر گذاشته صدای غرش وحشتناک یه وی8 احتمالا پوشراده.گفته تحمل قدرت بیشتر رو دارید.چی میشه انجین 755 اسبی کوروت zr1 رو کامارو باشه.
ممد ژانگولر
۲۶ مهر ۱۴۰۰کامارو آتیش میگیره
وکیوم داخل اتاق کامارو تحمل این گرمارو نداره و میزنه داشبورد کج میکنه و بعدشم آتش سوزی
Reza Waffen SS
۲۷ مهر ۱۴۰۰منکه خوشم نیومد ازش
مسعود
۱ اسفند ۱۴۰۰ایلیا خودرو باید آرم ماشینو عوض میکرد و مجوز میگرفت ارم خودشو میذاشت. وقتی کل دنیا له ما ماشین نمیدن خب باید چیکار کنیم ماشین چینی داره تو کل دنیا فروش میره ولی چینی خوب و نه با تعرفه ی بیش از ۲ برابر قیمت اکثر ماشینای وارداتی بین ۱۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلاره و وقتی وارید میشن بین ۲۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ دلار به فروش میره این درده.
به نظرم دایون از فیدلیتی و ماشینای فردا موتور و… بهتر باشه ولی قیمت همه چی تو ایران بالاست.
امین
۲۶ مهر ۱۴۰۰انصافا چون شاسی مستقله،نسبت به رقباش قیمت بهتری داره،اگر واقعا زیر یک میلیارد باشه.این هم باید در نظر گرفت که تویه ایران هستیم و یه تیگو 7 بالای یک میلیارد.
تعادل
۲۷ مهر ۱۴۰۰انصافا حقش بود بجای ستاره 5 پر ، ستاره 3 پر بنز روش باشه. اون موقع تعریف و تمجدیدها گوش فلک رو کر میکرد.
MC20
۲۶ مهر ۱۴۰۰نه داداش باید می نوشتی دیدن سلیقه های عجیب و غریب مردم عجیب و غریب ما دیگر باعث تعجب نمیشود . . . تا ، در کامنت های ما ، از چینی های زباله و متعفن ، بوی گند بلند می شود . . . به ما اعتراض می کنند . . . من از چری تیگو 8 زباله ، بوی گندشو بلند کردم ، برام 59 تا چپه لایک گذاشتن . . . .حقتونه . . . یادشون رفته 10 سال پیش ، چری با چه فرغون هایی ( کپی های غیر تحت لیسانس ) اومد ایران . . . . غیرت در ما مرده . . . . این که هیچ چی ، اصلا نگاه کردنش هم ، کفاره داره . . . . . . . . . . . تا میگی چینی نخر ، برو ، یک اروپایی اصیل جمع ، کن حالشو ببر ، یا یک جاپونی تمیز بی دردسر بگیر . . . . یک جوری با تعجب عاقل اندر سفیح ، نگاهت می کنند که انگار چینی ها ، مخترع خودرو بودند و تو داری کفر میگی . . . . . . این ها آپشن پرستان ذوب در چوسان قدیم اند ، که حالا تنها دستشون ، به فرغون های چین و (نه ماچین) می رسه . . . . در نبود سلیقه چه می توان گفت جز اینکه ، من نیم لایق این مهمانی گند و مردار تورا ارزانی . . .
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۶ مهر ۱۴۰۰با یه ۷۰۰ میلیون چی بگیریم ؟ سوناتا ۱۳ سال کارکرد یا تویوتا ۱۴ سال کارکرد ؟ نمیدونم ولی من ترجیح حداقل یکم ماشینم طراحی بروزی داشته باشه ، منم دل خوشی از چینیا ندارم اما واقعا تا رنج زیر ۱ میلیارد چاره دیگه ای نیست
MC20
۲۷ مهر ۱۴۰۰خودت داری ، جواب خودت رو میدی . . . می خوای ماشینت به روز باشه ، در حقیقت می خوای : فقط به روز باشه ، نمی خوای ماشین باشه ، بدت نمیاد غرق در آپشن هم بشی احتمالا . . . بعد اسم خودت رو هم گذاشتی ماشین باز . . . من جای تو بودم با 700 تومن ، می نوشتم ترجیح میدم ماشینم طراحی اصیل دیروزی داشته باشه . . . شما ها بوی آپشن شنیدین و دلتون پیش این چینی مینیا گیره . . . اگه ماشین شناس و ماشین باز بودی حتی به چینی نگاه هم نمی کردی برادر . . . اگه برای عقیده درستت هزینه دادی می شی آزاده . . . اگه می خوای با شاسی بلند پر آپشن برای باجناقت پز بدی و با قیافه به روز ماشین چینی نق نق خانومت رو ساکت کنی ماشین باز نیسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسستی چون سلیقت رو نمی دونم : پژو 2008 توو رنج 700 تمیز گیر میاد چونه بزنی . . . یاریس هاچبک 2016 تمیز 70 تا کار زیر 700 گیر میاد و رنوی اسکالا 2016 تمیز کم کار زیر 700 راحت گیر میاد و رنو فلوئنس دنده ای 2015 کم کار تمیز تا 750 گیر میاد و کپچر تمیز تا 750 چونه بزنی گیر میاد و رنوی لتیتیود 2012 کارکرد 90 تا زده 750 و عشق خودم سوزوکی کیزاشی 2012 کارکرد 120 تا به 700 گیر میاد الان دیدم و سانگ یانگ کوراندو 2015 کارکرد 50 تا 700 خوب چونه بزنی گیر میاد و نیو اکتیون 2014 70 تا کار 750 گیر میاد و میتسو لنسر 2017 50تا کار تا 750 با چونه راحت گیر میاد و هوندا سیویک 2013 100تا کار خوب چونه بزنی زیر 800 گیر میاد و نیسان تینا 2010 100تا کار 700 گیر میاد و جوک 2016 80تا کار تمیز تا 800 گیر میاد و ماکسیمای 100 تا کار تا 750 تمیز گیر میاد و پژو 301 مدل 2016 صفرش تا 550 راحت اگه بگردی گیر میاد کم کارهاش تا زیر 500 راحت گیر میاد و تویوتا کمری 2007 تمیز 57 تا کار 700 تا گیر میاد و اوپل موکا 2017 کم کار تا 700 احتمالا (دقیق نمی دونم ) گیر میاد .
پارسا
۲۷ مهر ۱۴۰۰خوب حالا ماشین باز اعظم تا حالا سوار کپچر شدی ببینی چه ماشین مفتیه ? چه پشتش بشینی که پشت فرمون چه جای شاگرد تنگ بودن و ارزونی و بیکیفیت بودن ساخت رو حس میکنی ، پیشرانش هم که نابوده ، توی هیچ خاکی هم راحت نمیره
خراب شده ۶ ماهه نمایندگی بهم گفته میخوام از دوبی بیارم هنوز نیاورده
تو ارزونی خریدم حیف که الان ندارم عوضش کنم
MC20
۲۷ مهر ۱۴۰۰زمانی که تحقیق نکرده رفتی کپچر خریدی باید یک بار تست درایو میکردی برادر ، شما توو کپچر دنبال سواری ماکسیمایی ؟ بعدشم خودتم میدونی از ماشینت بدت نمیاد وگرنه همون هفته اول ردش می کردی . . . . ما ایرانی ها می خوایم یک ماشین داشته باشیم که مثل هاچبک ، شهری و بی دردسر باشه ، همزمان مثل سدان ، لوکس برای مسافرت باشه و بدرد بیرون شهر و آفرود سبک هم بخوره ، این نمی شه داداش . . . شما به سبد محصولات رنو دقیق نگاه نکری و باید فلوئنس می خریدی احتمالا . . . . . در ضمن این ناز و اداهای نمایندگی ها ، برای نیاوردن قطعات ماشین های چینی ، 10 برابر بیشتر هست . . . .
پارسا جان رفیق من یک مغازه کوچک کفش فوتسال فروشی داره خودش هر سال 3 بار می ره دبی جنس میاره . . . دوبی قطب جنوب که نیست برادر . . .
یا باید می رفتی خودت قطعش رو می آوردی . . . . یا باید سالم که بود می فروختیش . . . . . . . . . . .. . . .
یک بنده خدایی اوایل جو گیر شده بود بدون تحقیق رفته بود لنسر 2016 خریده بود اما یکساله دیده شرایط نگهداریش هی داره گران تر و سخت تر می شه هنوز که سالم بود هفته پیش با 20 تا کارکرد فروخت 780 . . . . . موفق باشید . . . . . . . .
Hamid
۲۶ مهر ۱۴۰۰طراحی داخلیش منو یاد مازراتی های موجود در ایران انداخت … نمیدونم چرا …
ولی در کل محصول بی کیفیتی هست … کاملا مشخصه …
MC20
۲۶ مهر ۱۴۰۰چیزی رو که یک ماه پیش برام نوشتی دوباره برای خودت می نویسم : آیا شما فشاری شده اید یا من حس میکنم شما فشاری شده اید؟!
داداش تو اینو گفتی چون مثل دوستات تو هم فشاری شدی .. . . . .. چون سه چهار تا امریکایی فن دوست داشتنی هستین که اخلاق های کودکانه دارین . . . . این کاره مال دوره دبستانه حمید جان . به فورد برانکو و بقیه رفقا سلام منو برسون . . . .
Hamid
۲۶ مهر ۱۴۰۰سلام …
والا نه من آمریکن فنم … نه فشاری شدم! فکر نکنم هیچ آمریکن فنی سوپرا بزاره پروفایلش!!!!!!!!!
درسته به ماشین های آمریکایی هم علاقه دارم اما مثل شما یه برند رو نمیپرستم ! (باز ما یه چیز دوس داریم که بدرد بخوره! لااقل یه پرفورمنسی ، آمار فروشی ، محبوبیتی ، کیفیتی ، سابقه درخشانی! مازراتی چه برتری نسبت به رقبا داره واقعا؟! هیچی نداره هیچی! توی کل عمرش آویزون بقیه بوده!!!! بجز ام سی 20 محصول شاخصی نداره که اونم به لطف فراری بوده …)
واقعا میخواین انکار کنید بی کیفیتی و قدیمی بودن اینتریور محصولات مازراتی رو؟!
اگه انکار میکنید که حرفی ندارم …
در ضمن فورد برانکو قطعا ارزش خرید بالاتر و کیفیت بالاتری از محصولات فعلی مازراتی داره …
یادمه وقتی اومده بودین هر روز میگفتید وانت ساز ها همیشه وانت سازن ! کجایی که ببینی ارزش فورد جیتی های تولید 2 – 3 سال پیش 4 برابر شده ولی روز به روز ماشینای مازراتی افت قیمت بیشتری رو تجربه میکنن!
در ضمن اون متن هم متن یه گیف هست بعضی از دوستان در جریان هستن …
MOHAMADREZA
۲۶ مهر ۱۴۰۰نیستی بببینی که روی گرن توریسمو و گرن کبریو و گیبلی های ۷_۸سال قبل چه قیمتایی که نمیزارن !!
یعنی با پول این ماشینا میشه تو آمریکا ناموس و جد مازراتی رو خرید و فروخت!
MC20
۲۶ مهر ۱۴۰۰شما فن ژاپنی ، درست ، پس چرا خودت رو به فورد و اون برانکوی 2 زاری چسبوندی ؟ دم خروس و باور کنم یا قسم حضرت عباس و ؟ مگه من گفتم سوپرا ، وانت سازه که به شما برخورد ؟ داداش شما در عالم نیستی بودی و هنوز به دنیا نیومده بودی که پادشاهان و میلیاردرهای اورجینال دهه 60 میلادی ، مازراتی سوار می شدن ، برو لطفا سرچ کن کریم آقا خان ، ببین چی سوار میشده ؟ من مازراتی رو نمی پرستم ، خودم توو کامنتایی که شما نخوندی ، نقدش کردم . . . بماند . کیفیت اینتریور مازراتی رو اون هایی که دستشون به فرمون مازرو رسیده ، لمس کردن . شما و دیگر دوستان آمریکن ، باید اول 2 واحد پیش نیاز ، فلسفه موتور اسپرت ایتالیایی در طراحی کابین ، پاس کنین ، بعد که تازه بیایم اینجا با هم بحث کنیم . برو خواهشا مراما توو گوگل سرچ کن : Maserati : A Hundred Years Against All Odds ببین چه کسایی در مورد مازراتی چی میگن . شما تویوتافنی اونم با سوپرا ، درست فقط نمی دونم منظورت از ( باز ما یه چیز دوس داریم که بدرد بخوره! لااقل یه پرفورمنسی ، آمار فروشی ، محبوبیتی ، کیفیتی ، سابقه درخشانی! ) همین تویوتای آویزونه که از بی ام دبلیوو برای gr86 موتور خریده ؟ الان اون مزیت هایی که بالا برای ما فاکتور کردی مال تویوتاست ؟ به گواه مقاله های سایتی و مجله ای خودرو ، همون مازرو ی بی کیفیت و پلاستیکی سال 1391 اومد پانامرا رو کشید پایین که خودش کلاس s رو کشیده بود پایین که باز s خودش سری 7 رو کشیده بود پایین و . . . لکسس هم که برای مایه دارای اصیل هیچ وقت به حساب نیومده در نهایت بگم داداشی ، به رامین هم گفتم ، خودشو به اون راه زد ، مازراتی نباید وارد ایران می شد ، این جا مردم لایف استایل اسپرت ایتالیایی رو نمی شناسن ، اما متاسفانه در دهاتی به نام ایران وارد شد و مازراتی به نا حق شد نماد آ ق ا زاده بازی ، شد نماد رانت ، شد نماد امیردشت ، شد نماد منطقه 1 و شد خون توو شیشه ی قشر ضعیف و متوسط ، بعد این وسط همه از مازراتی بدشون اومد . . . .شد اون گوشتی که دست منه گربه بهش نمی رسه ولی میگم بو می ده ( خودم رو گفتم که جسارت نکرده باشم خدای نخواسته ) خلاصه داداش گفتنی زیاده بماند . . . .سربلند و پاینده باشی داداشی .
new RAMIN
۲۶ مهر ۱۴۰۰فکر میکردم تنها من هستم که نا متعارف هستم و هونگکی رو با رولزرویس و میباخ مقایسه میکنم و هونگکی رو برتر از اونا میدونم اما شما دست منم بستی!
(در ضمن فورد برانکو قطعا ارزش خرید بالاتر و کیفیت بالاتری از محصولات فعلی مازراتی داره)
فورد برانکو؟محصولات مازارتی؟کیفیت بالاتر؟😐باز میشه هونگکی H9 پلاس فاینال ادیشن300 رو با رولزرویس گوست مقایسه کرد حداقل شخصی سازی جفتشون بی نهایته حتی در این مدل خاص h9 پلاس شما میتونی شما روی سقف هونگکی گل گیاه سفارش بدی!
https://p5.pstatp.com/origin/pgc-image/8908e509a90f406886bcf089627922fd.jpg
ولی بعید میدونم بشه مازارتی رو با فورد مقایسه کرد…
همونطور که قدیم هم گفتم پشت مازارتی گیبلی تو ایران نِشستم… متاسفانه با توجه به هزنیه نگهداری و قیمت گزافش تو ایران پایه پیاده بهتره تا مازارتی سواری!مگر ماهی 60 میلیون درآمد داشته باشی. دو اینکه آپشن های جذاب نداره. و با توجه به قیمت N میلیاردیش کیفیتش خوب نیست. در بازار جهانی هم به نظرم رقبا بهتره. ولی فورد و مازارتی؟؟ 😐
Hamid
۲۷ مهر ۱۴۰۰رامین جدید یا به اصطلاح نیو رامین
*یدم سر در هر چی ماشین چینیه …
تو هم هی هر چی میشه میای هر چی دلت میخواد رو به ماشین چینی ربط میدی
خدایی بین آمریکا و ایتالیا چین چیکارس؟!
چرا چین رو نخود هر آشی میکنی!
در ضمن اگه کابین برانکو اسپورت رو دیده باشی متوجه میشی چقدر نسبت به محصولات فعلی مازراتی بجز ام سی 20 مدرن تره …
ارزش خریدش هم واقعا بالاتره
فورد رو دوست کم نگیرید …
علی
۲۷ مهر ۱۴۰۰جناب الان زیر پست یک خودروی چینی داری کامنت میزاری !
new RAMIN
۲۷ مهر ۱۴۰۰@amgc63
اصلا شما منظور من را نگرفتی…دارم میگم حداقل حداقل میشهh9 پلاس فاینال ادیشن 300 رو با گوست یا میباخ مقایسه کرد. تو اشرافیت چیزی کم نداره تو یوتویب هم فیلمش هست سقفش هم گل گیاه داره چوب طبیعی و الی آخر…
ولی فورد و مازارتی هیچ چیز مشترکی ندارن. داستان هونگکی هم مثال زدم تا راحتر متوجه بشی ولی مثل اینکه تعصب مانع شد.
خودرو
۲۷ مهر ۱۴۰۰رامین جان!….منابعی که شما آدرس دادی رو سرچ کردم و دیدم حرفتون کاملا درسته.کلا چینی ها در پارسال 97780 ماشین تو عربستان فروختند که 55000 دستگاه از اون مربوط به برند چانگان بوده.کلا الان عربستان حرف اول رو تو زمینه خرید ماشین چینی در دنیا می زنه.تو امارات هم چینی ها 39600 دستگاه ماشین و تو استرالیا 39863 دستگاه و تو مالزی 37760 دستگاه و تو مکزیک 34802 دستگاه ماشین فروختند و جالبه که تو ده کشوری که چینی ها بیشترین میزان صادرات ماشین به اونا داشتند هیچ اسمی از ایران نبود و این نشون می ده که بازار ایران دیگه مثل سال های قبل برای چینی ها مطرح نیست و این قضیه درست بر خلاف تمام دروغ ها و حرف های کذبی است که از زبان بعضی از رسانه های ما به خواننده بعضا ناآگاه القاء و تلقین میشه.مثل همین دروغی که تمام ماشین های چینی به ایران صادر میشن(!!!)..جالبه که این دروغ و حرف کذب رو هم یک مشت خودرونویس دروغگو و یا شاید هم دلال صفت بدون ارائه هیچ سند و مدرکی مثل ورد تکرار می کنند و البته یه مشت دلال وطن فروش و ضد ایرانی هم تو هر جایی این دروغ فاحش رو جار می زنن تا ماشین های دست دوم کره ای و ژاپنی یا اروپایی شون رو به پنج یا شاید ده برابر قیمت جهانی به مشتریان ساده و ناآگاه خودشون غالب کنن….کلا پنج برند جیلی،چانگان،هاوال و ام جی و چری تو چینی ها حرف اول رو تو زمینه صادر می زنن….ممنون از منابع و مستنداتی که ارائه دادی
علی بخششی
۲۶ مهر ۱۴۰۰تقریبا هم قیمت فیدلیتی هست ،امکانات ش کمتره اما قوی تره
فیدلیتی ۱۵۵ اسب دیفرانسیل جلو عه
علی
۲۶ مهر ۱۴۰۰کلمه ناشناخته و چینی خیلی چیز طبیعیه چیز جدیدی نیست
ولی باید خودش رو ثابت کنه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰از همین الان مشخصه چه نعش کشی دراومده…
MC20
۲۶ مهر ۱۴۰۰چیزی رو که یک ماه پیش برام نوشتی دوباره برای خودت می نویسم : آیا شما فشاری شده اید یا من حس میکنم شما فشاری شده اید؟!
داداش تو اینو گفتی چون مثل دوستات تو هم فشاری شدی .. . . . .. چون سه چهار تا امریکایی فن دوست داشتنی هستین که اخلاق های کودکانه دارین . . . . این کاره مال دوره دبستانه حمید جان . به فورد برانکو و بقیه رفقا سلام منو برسون . . . .
Moein
۲۷ مهر ۱۴۰۰الهی که جنابعالی با این منطق بی منطقت همه بدتر از مازراتی زده نکنی🙄🙄🙄
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰والا کرده، اون یه ذره هم که به مازراتی علاقه داشتیم رو آقا با تنفر یکیش کرد!
MC20
۲۷ مهر ۱۴۰۰اگر به قول شما تعصب داشته باشم ، پس منطقا باید از من بدت بیاد آبتین جان داداش فدات بشم ، نه از مازراتی . . .
MC20
۲۷ مهر ۱۴۰۰هیچ کس مجبور نیست مازراتی بخره . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .حتی در خیالش . . . . . . . . . . . . . . . . . . . داداش مازراتی مال همه نیست که بخوان زده بشن یا نشن . . . . مازراتی یک DNA داره هرکس در دنیا اون DNA رو داشته باشه مازرو می خره و بعد مدتی اون هم امیدواره که اصلا همه از مازراتی متنفر بشوند . . . . اون موقع اونه که عاشق برند و مازرو دیده می شه و باز هم در یک جامعه ی سالم ( نه جامعه رانت زده ی ما ) خاص تر به نظر خواهند آمد . . . . هدفی که براش تلاش کرده . . . . مازراتی ( با تمام معایبش ) مال همه نیست . . . مانند اصالت ایتالیایی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . من این اصالت می پسندم و هرگز نگفتم بقیه اصیل نیستند . . . من عاشق روح و DNA اسپرت نیسان و عاشق اصالت مزدا و عاشق جنگجویی سوبارو هستم این از ژاپن . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . .. .
عاشق نوآوری های بدیع سیتروعن و پژو در برهه هایی از تاریخ ( که به خاطره ها پیوسته ) این از فقانس . .. .. . . . . . .. . .. . . . . و عاشق دقت بی ام دبلییو در OPTIMUM کردن همه پارامترها هستم این از آلمان . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . و عاشق داج با وایپر شدم به خاطر ژنتیک برترش در مهندسی و روح اسپرت و اصیل سوپراسپرت موتور ریسنگ . . .. . . . .. . . .. . . . و عاشق مازراتی . . . . از ایتالیا . . . ما با عشق به همین ۸ تا برند لنگان خرک خویش از پل برهانیم . . . . .. . . .. . . . . .. . . . .. . . .. . . . .. . . .. در تمام این ۸ برند برای من و به نظر من این روح مشترک کمابیش وجود داره : LUXURY ELEGANT PERSONALITY و GENIUS و PASSION FOR MOTOR RACING و ORIGINALITY و . . .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰جناب شما متعصب هستی روی مازراتی بحثش جداست، ولی یکم چشماتو باز کن الان تقریبا با یه شرکت شکست خورده فرقی نداره! الان دیگه دهه ۶۰و ۷۰ میلادی نیست…
MC20
۲۷ مهر ۱۴۰۰شرکت شکست خورده چگونه MC20 ساخته داداشی ؟ به فرض محال شکست خورده باشه ، پس خودش هم باید می دونسته که ماشینش فروش نمی ره ( چون مردم به شرکت شکست خورده اعتماد نمی کنن ) ، حالا به نظر شما ، منطقی است ، وقتی قبل تولید MC20 روی کاغذ خودش می دونسته شانسی برای فروش نداره ، اون همه برای ساخت MC20 هزینه کنه ؟ اندکی منطقم آرزوست . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰خسته نباشه انتظار داری بعد از این همه مدت یه مدل جدیدی بیرون نزنه!؟ مگه مازراتیم یه اسپرت ساز مثل باقی ایتالیاییا نیست؟ چی شده پس؟ وضع فروشش که داغونه داغون، ماشیناشم بماند حالا mc20 رو استثنا بگیریم بازم مدلاشون قدیمیه،اندکی منطق برای تو هم لازمه…
امیر
۲۶ مهر ۱۴۰۰دوستم امروز فیدلیتی تحویل گرفت رفتم دیدم کاپوت یه طرف بسته بود یه طرف کلی
درز پانل در رو باز کردیم سیم ها شل و ول و آویزون یه افتضاحی تازه استارت هم
نمی خورد. حالا نمی دونم فقط ماشین این بنده خدا اینطور بود یا همشون ،
همون یه ماشین کارکرده خوب آدم بخره بهتره چون به هیچی این چینی ها اعتبار
نیست.
MC20
۲۶ مهر ۱۴۰۰نگو بابا باز به طرفداران چینی بر می خوره . فقط از زباله های چینی باید تعریف کرد تا برن بخرن بعد این هایی که گفتی خدای نخواسته در حین حرکت (تصورش هم ترسناکه) سرشون بیاد . این ها فکر میکنن ما میگیم چینی نخر که ما خودمان بریم بخریم .
امیرعلی
۲۶ مهر ۱۴۰۰ما میگیم چرا چینی ها از شرکت های جهانی کپی می کنند ولی اینا حتی به خودشون هم رحم نمی کنند لوگوی دایون کپی لوگوی jac ه
میثم
۲۶ مهر ۱۴۰۰دقیقا
تازه کاپوتو میدی بالا آرم قدیمی میتسو رو میبینی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰برگام به اینش دقت نکرده بودم راست میگی!😂 اینو چجوری تشخیص میدن؟
پیام
۲۶ مهر ۱۴۰۰این روزا مقاله های پدال چقد حوصله سر بر شده همش شده تسلا و هیوندا و کیا و تویوتا و ماشین چینی و کیفیت جی دی پاور و از این دست خبرا انگار فراری و لامبورگینی و مرسدس ای ام جی و بی ام و ام پاور و بقیه خودرو سازا جم کردن رفتن سراغ پشمک سازی
حمید
۲۶ مهر ۱۴۰۰بعد از خوندن این پست در اتاقو میبندم به سوزوکی جیمنی فکر میکنم و اشک میریزم 🤧
MC20
۲۶ مهر ۱۴۰۰نه داداش باید می نوشتی دیدن سلیقه های عجیب و غریب مردم عجیب و غریب ما دیگر باعث تعجب نمیشود . . . تا ، در کامنت های ما ، از چینی های زباله و متعفن ، بوی گند بلند می شود . . . به ما اعتراض می کنند . . . من از چری تیگو ۸ زباله ، بوی گندشو بلند کردم ، برام ۵۹ تا چپه لایک گذاشتن . . . .آشغال چینی حقتونه . . . یادشون رفته ۱۰ سال پیش ، چری با چه فرغون هایی ( کپی های غیر تحت لیسانس ) اومد ایران . . . . غیرت در ما مرده . . . . این که هیچ چی ، اصلا نگاه کردنش هم ، کفاره داره . . . . . . . . . . . تا میگی چینی نخر ، برو ، یک اروپایی اصیل جمع ، کن حالشو ببر ، یا یک جاپونی تمیز بی دردسر بگیر . . . . یک جوری با تعجب عاقل اندر سفیح ، نگاهت می کنند که انگار چینی ها ، مخترع خودرو بودند و تو داری کفر میگی . . . . . . این ها آپشن پرستان ذوب در چوسان قدیم اند ، که حالا تنها دستشون ، به فرغون های چین و (نه ماچین) می رسه . . . . در نبود سلیقه چه می توان گفت جز اینکه ، من نیم لایق این مهمانی گند و مردار تورا ارزانی . . .
اردشیر
۲۶ مهر ۱۴۰۰حرفت حقه! در هیچ کجای خاورمیانه اندازه ایران ماشین قزمیت چینی نمی بینی. حتی افغانستان. مشتری این ماشینا تازه به دوران رسیده های عقدهای آپشن پرست هستند. نشونشون هم ژستشون پشت چراغ قرمز طوریه که انگار بنتلی کنتینانتل سوارن ولی در واقع چانگلی پشگلی سوارن!
علی
۲۶ مهر ۱۴۰۰ببین تو در حقیقت با این حرفت داری به تمام چینی سوارا توهین میکنی دلایل منطقی برای خرید ماشین های چینی با ارزش خرید بالا در ایران وجود داره
1 ـ اگه وارد کننده خودروی چینی خوب باشه و سابقه خوبی داشته باشه میشه بهش اعتماد کرد مثل مدیران خودرو پس کمبود قطعات و شرایط فروش بد نخواهید داشت
2 ـ امکانات بیشتر نسبت به رقبا
3 ـ بعضی ها افکار قدیمی و پوچ ماشین چینی بی کیفیت است استفاده میکنند اما اگه واقعا ماشین های چینی بی کیفیت بودن آیا اینهمه ام وی ام 110 و لیفان 520 سالم پیدا میکردید ؟
4 ـ شرایط موتوری بسیار خوب نسبت به رقبا
و یک شرط هم برای نخریدنشون هست
هزینه نگه داری بالا و قطعات گران
اردشیر
۲۶ مهر ۱۴۰۰من هم از ماشین چینی متنفرم هم چینی سوارها! اگه عاشق ماشین خارجی هستی برو یه خوب اروپایی یا ژاپنی یا کرهای بگیر. اگر پول نداری ایرانی سوارشو بذار چنتا کارگر ایرانی نون بخورن قطعات و تعمیراتش هم ارزون تره. تکلیف چینی سوارها مشخص نیست، هم ماشین بی کیفیت سوار میشن هم پول بیخوی میدن. به زور میخوان بگن که آره ما هم خارجی سواریم، ماشین ایرانی بو میده.
MOHAMADREZA
۲۶ مهر ۱۴۰۰علی آقا
جسارتا شما از پیروان مکتب رامین چاینا هستید ؟!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰یه بار بگو عشقم چینیه دیگه دلایل بیهوده نیار!
علی
۲۷ مهر ۱۴۰۰اردشیر جان وقتی میگی از چینی سواران متنفرم یعنی از علی دایی هم منتفر هستی
قابل توجه ت علی دایی هاوال H9 داره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰قابل توجه خودت رامین علی دایی ده ها ماشین داره…
MC20
۲۶ مهر ۱۴۰۰از ادب به دوره ولی امید وارم برداشت بد نکنی داداشی : دهن شما سرویس برادر ( به معنای خوبش البته یعنی پر از گلاب معطر ) ترکیدم از خنده :))
new RAMIN
۲۶ مهر ۱۴۰۰به نظرت اون 55هزار خانواده پولدار عرب که تو این7ماه تو عربستان سال2021رفتن changan خریدن همه شون *** سواران؟؟ عجب!
https://bestsellingcarsblog.com/2021/08/saudi-arabia-january-july-2021-changan-up-to-5-toyota-camry-best-seller-in-market-up-19-3/
https://www.arabnews.com/node/1901251/business-economy
از جامعه ای که به زانتیا و elx میگه موشک و اونارو میپرسته بیشتر از این انتظار نمیره. // بد نیست بدونید هیوندای با اون عظمتش تو این7 ماه تو حدود 38هزار دستگاه تو عربستان فروخته. و قیمت سانتافه 2021 حدود80 هزار ریال عربستانه…بد نیست بدونید cs35 پلاس به عنوان اروزنترین محصول changan تو عربستان58هزار ریال عربستان قیمتشه! گرونترین هم cs95 با قیمت 138هزار ریال عربستان هست که از دوج چاجر میانه گرونتره! O_o ولی میخرن…
با جیلی هاوال ام جی و… کاری ندارم. اونا هم خوب میفروشن
با این کامنت کل عرب هارو بردی زیر سوال اکانت فیک جان با 4 دیدگاه…
Shahrukh
۲۷ مهر ۱۴۰۰من گفتم رامین چاینا زود برمیگرده بفرما زودتر از آنچه فکر میکردیم ظاهر شد
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰باز تو برگشتی! یه مدتی بود راحت بودیم ازت!
آقایی که ترند جدیدت شده دوبی و اعراب!! مشکلی داری برو اونجا زندگی کن کی مجبورت کرده اینجا بمونی برو لای لاستیکای چانگانا بخواب…
علی
۲۷ مهر ۱۴۰۰رامین چه زود ظهور کردی !
new RAMIN
۲۷ مهر ۱۴۰۰(من گفتم رامین چاینا زود برمیگرده بفرما زودتر از آنچه فکر میکردیم ظاهر شد)
(باز تو برگشتی! یه مدتی بود راحت بودیم ازت!)
والا 46 روز نبودم…کمه؟😂
علتی اینکه برگشتم اطلاع رسانی کوچکی بود که از بالا دستور اومد بود!حالا چه اطلاع رسانی ای؟ اطلاع رسانی خاصی نبود فقط معرفی cs75 FCV هیدروژنی بود// تو این 2 هفته آینده زیاد کامنت نمیدم انشا الله نمایشگاه گوانگژو خدمت میرسم😀 نمایشگاه گوانگژو هم حدودا 17یا 18 روز دیگس
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰امیدوارم بیای چون نمایشگاه شانگهای که پر از ماشینای حقیر و کپی بود نیومدی!
اردشیر
۲۶ مهر ۱۴۰۰بازم یه SKD چینی نفرت انگیز دیگه. یه زمانی می گفتن مونتاژکاری ننگ و استثمار کارگر و مهندس ایرانی است و ما باید خودمان خودروسازی بشویم. الان چند کانتینر SKD میارن و در سالن انبار سرهم میکنن بالای یک میلیارد میفروشن.
MC20
۲۶ مهر ۱۴۰۰الان دیگه ننگ نیست . الان ن ف ت ه که تبدیل به قطعات skd شده ، ما می خریم ، تبدیل به پول میشه . این معادله خطی درجه اول نقد کردن پول ن ف ت ایران هست در شرایط ته ریم . نفت = skd + پول
علی
۲۶ مهر ۱۴۰۰یه چیزی درباره کیفیت خودروهای چینی میخوام بگم بره تایید ادمین اگه حرفم اشتباه بود حذفش کن قضاوت با خودت
ببینید اینکه میگید ماشینهای چینی بی کیفیت بی کیفیتن : اگه واقعا بی کیفیت بودن پس چرا اینهمه لیفان 520 و ام وی ام 110 سالم اما کارکرده وجود داره ؟؟
اما ببینید چند تا 205 و 404 تو ایران هستند ؟
میدونم اونا قدیمی ترن ولی بلاخره توسط ایران خودرو وارد شدند و فروش بالایی هم داشتند اما الانا خیلی کمیاب شدن!
و اینکه خرابی خودروهای چینی چقدره ؟؟
نه تنها من بلکه خیلی کسایی دیگه که در این سالها ام وی ام 315 داشتند به غیر از سرویس ها خودروی خودشون رو برای تعمیرات نیاوردن
و اینکه یه چیز مهم هیچ خودروی چینی تا به حال یاتاقان نزده !
نمیخوام بگم کره ای ها بی کیفیتن و از اینجور حرفها اما ماشینهایی مثل سانتافه شده یاتاقان بزنن!
اما چینیها چی ؟؟ من هیچوقت ندیدم چینی یاتاقان بزنه
از نظر من جدا از هر نوع کشور و هر نوع خودرو
باید ارزش خرید رو سنجید !
من نمیگم چینی میخرم
اما میگم ماشینی رو میخرم که ایمن باشه / امکانات مناسبی داشته باشه / موتور خوبی داشته باشه / اعرضه کننده مناسبی داشته باشه
و نسبت به رقباش ارزش خرید بالاتری داشته باشه
من دیگه حرفی ندارم
علی
۲۶ مهر ۱۴۰۰میدونم این کامنت کلی دیس میخوره اما همینکه برای ادمین پدال قابل قبول و راضی کننده بود خودشم خیلی خوبه
new RAMIN
۲۷ مهر ۱۴۰۰@kingoftheworld
این دوستان جدید که اومدن پدال به اصطلاح فن خودرو چین هستن ولی من شک دارم فن باشن!بیشتر هیتر چینن. اگه به اقای علی بگی مثلا چرا چری میخری یا چرا مثلا فیدلیتی میخری چندتا دلیل مسخره میارن اما اگه از من بپرسی نتیجش…😂اگه میخواهی بدونی نتیجش چی میشه،از دوستان بپرسی خدمت اعلام میکنن😅در کل فن هستی اوکی فن باش…ولی هیتر نباش
در کل شاید من فن صنعت چین باشم(تاکیید میکنم صنعت چین) ولی خب برند های مطرح زیادی رو دوست دارم و اطلاعات خوبی هم از اونا دارم.
@علی
دوست عزیز هیتر نامناسبی برای چین هستی! شاید هم داری ادای فن هارو در میاری ولی فایده نداره. فن یعنی اطلاعات کلی درباره یه سری موضوعات داری و اطلاعات خیلی جزئی و دقیق درباره موضوع مورد علاقت.ولی من همچین چیزی تو کامنت هات ندیدم.
سعی نکن ادای منو دربیاری…چون اصلا توانایی شو نداری
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مهر ۱۴۰۰آقای عقیلی که ضد بر شما نیست کامنتتو منتشر نکنه! عجب زمونه ای شده به لطف شماها…
امیر علی
۲۶ مهر ۱۴۰۰دوستان تا واردات ازاد نشه همین ماشین چینی برا خیلی ها آرزو شده وقتی تویوتا ۲۷۰۰ ۲۰۱۵بالای ۲میلیارده چی میشه کرد ماشین ۱۵۰۰۰دلاری چینی بالای ۸۰۰قیمت میخوره
علی
۲۷ مهر ۱۴۰۰یاد اونموقعه میفتم که آیفون 1100 دلار تو ایران گرونتر از ساموسنگ 1400 دلاری بود !
کوشا
۲۶ مهر ۱۴۰۰قبلا دیده بودیم چینی ها از بقیه ی خودرو ساز ها کپی برداری کنن و حتی آرمشون هم الهام گرفته از خودرو ساز های مطرح جهان از جمله آکورا و اینفینیتی بود ولی نکته ی جالب درباره ی این خودرو اینه که آرمش رو از جک وام گرفته و مطابق آمار فروش در چین ماشین های جک رو حتی توی چین هم از رو زمین بر نمی دارن!!! حالا باید به خوبی علت خارج شدن واردات خودرو از دستور کار مجلس به بهانه ی حمایت از تولید ایرانی رو متوجه شویم! واقعا برای این کشور و مردمی که داخلش زندگی میکنن متاسفم…
حسن
۲۷ مهر ۱۴۰۰پدال خیلی بی انصافی این درست نیست کامنت مارواجازه نمیدی کامنتایی که کلی به خریدارای ماشینای چینی توهین میکنندواجازه پخش میدی لااقل بیطرف باش
علی
۲۷ مهر ۱۴۰۰راست میگه
King
۱ بهمن ۱۴۰۰لطفا یک نفر ماشین دو دیفرانسیل صفر رو قیمت ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومن پیشنهاد بده که آپشن هاش بیشتر از این باشه، یا طراحی بهتری داشته باشه.
چیز بهتری نیست تو این رده و قیمت!!!!
لطفا با ماشین های کراساور تک دیفرانسیل مقایسه نکنید.
این ماشین یک suv شاسی مستقل هست.
مهدیانی
۱۵ آبان ۱۴۰۱بله این دایون یک شاسی بلند واقعی با موتور و شاسی قوی هست کراس اورهای دیگر مثل فیدلیتی جک و چری و…. فقط هرجور پراید بره میرن و همونجا کم میارن اما دایون در آفرود با تیوتا ونیسان سربلند راه میره ولی یکسری از روی ظاهر و بدون اطلاعات فنی نظر میدن در ضمن خدمات تعمیر گاه مرکزی فراتر از خدمات شرکتی هر ماشین دیگری هست بنده 2 ماهه دارم دایون سوارمیشم شتاب خوب نسبت به بقیه و آفرود میرم لذت میبرم که نظر دادم
ماموت
۸ بهمن ۱۴۰۰خوبه با توجه به اینکه کجا زندگی میکنیم و چقدر پول داریم خوبه
ماموت
۲۵ فروردین ۱۴۰۱پراید و پژو سوارشی دم از مازراتی و بنز بزنی مشتی تو یه سافاری سوار شو حداقل جاپون جاپون کن یه شورلت شونصد سال پیش سوار شو بعد چینی چینی کن یه بنز چراغ گرد سوار شو بعد بی کیفیتو قدیمی بگو مشتی تو از شوش برو اونورتر بعد بگو فلونه جا بده بدرد نمیخوره چین همونه که گوشیه تو دستتو زده تا شرت پاتو هرچی تو خونته چینیه به خودت بیا
ایلیا
۳۰ دی ۱۴۰۱سلام. این سایت، برای اشنایی افراد با مشخصات خودرو وکمک به مردم جهت انتخاب بهتر واسان است. مجموعه پدال نباید اجازه بدهد عده ای نارسیست خودشیفته، با ادبیات عامیانه، ولی جیب پر از پول ولی اذهانی فقیر، اینجا را جولانگاه خودبزرگ بینی خود کنند.
خدا اول ظرفیت بده بعد….. هم چین قدرت دوم اقتصادی دنیاست وهم اعراب ثابت کردند با درایت وعقلانیت، به چه جایگاهی رسیدند. حیف که کل کل بیهوده وحرف از لامبورگینی وکامارو رویلرویس وبوگاتی، در دست کسانی هست که اگه اونا رو ازشون بگیری، هیچ چیزی تو دنیا ندارند.
سعید درایور
۲۷ مهر ۱۴۰۲بسیار ماشین خوب و پرقدرت و وحشی ایی هست با ظاهر خشن و در عین حال زیبا و همچنین شتاب فوق العاده .
موتور توربو میتسوبیشی و شاسی مستقل تویوتا فورچنر هم که برای ساخت دایون به کار گرفته شده واقعا این خودرو رو بی نظیر کرده .یه دو دیفرانسیل پرقدرت و زیبا .هم خیالت تو شهر راحته هم طبیعت و سربالایی های تند و …
اصلا قابل قیاس با تیگو و فیدیلیتی و … نیست .این رو کسی میگه که تجربه رانندگی با همه این ماشینا رو داره
فقط سپرش به کل اونا میارزه . لطفا اونایی که سوار نشدن نظرات الکی و کذب ندن
مهدی
۱۸ خرداد ۱۴۰۳این خودرو کراس اور نیست بلکه suv هست جدا از ظاهر نه چندان به روزش
موتور و گیربکسش خیلی حرف برای گفتن داره
و
مقایسه ی این خودرو با کراس اور هایی مثل فیدلیتی و … کاملا اشتباه بوده و اینکه چهار محوره افرودی هست