خودروسازی ایلیا

ایلیا پارس کیان، جوینت ونچر جدید صنعت خودروی ایران

شرکت جدید ایلیا پارس کیان با نام تجاری و برند اختصاری IPK، محصولی جدید در سگمنت کراس‌اوورهای سایز متوسط را روانه بازار خواهد کرد. این کراس‌اوور جدید تحت نام U75 Plus AVENTRA به عنوان یک خودروی تولید داخل به بازار کشور وارد خواهد شد.
IPK U75 Plus AVENTRA

ایلیا پارس کیان

شرکت ایلیا پارس کیان (IPK)، شرکت خودروسازی نوظهوری است که از دل جوینت ونچر میان صنایع خودروسازی ایلیا و شرکت سینو تراک (Sinotruck) کشور چین زاده شده است. شرکت سینو تراک یکی از زیرمجموعه‌های گروه تجاری و سنگین‌ساز ملی کشور چین با نام گروه سینو تراک یا CNHTC است که سهم بازار بزرگی در بازار آسیای شرق و آسیای مرکزی دارد.

این شرکت طی چهارسال، موفق به فروش بیش از ۱.۷ میلیون دستگاه (کشنده) شده و از این رو سهم حدود ۳۲ درصدی از خودروهای تجاری کشور چین را به خود اختصاص داده است. همچنین شرکت تجاری و سنگین‌ساز آلمانی مان (MAN) در همین سال ۲۵ درصد از سهام سینو تراک را خریداری کرد و در قالب مشارکت و همکاری محصولات جدیدی را به بازار عرضه کرده‌اند.

عقیل مصطفایی، معاون بازاریابی خودروسازی ایلیا درباره تولد برند IPK(ایلیا پارس کیان) گفت:

شرکت IPK(ایلیا پارس کیان) قرار است که محصولات باکیفیتی را به بازار عرضه کند. لوگوی ایلیا پارس کیان بر اساس فلسفه طراحی پیشرو، تکنولوژی روز، حرکت، پویایی، قابل اعتماد بودن، قدرتمند، حرفه‌ای، کیفیت، نوآوری، صنعتی، مسئولیت‌پذیری، محیط زیست، مشتری‌مداری و همبستگی شکل گرفته است.

عقیل مصطفایی درباره انتخاب نام اونترا نیز گفت:

بیش از ۱۰۰ اسم توسط اعضای محترم هیات مدیره، همکاران‌مان و دوستان‌مان در شرکت صنایع خودروسازی ایلیا پیشنهاد شد. بر این اساس در میان نام‌های مختلف نام اونترا انتخاب شد. اونترا در حقیقت یک نام بین‌المللی است که از واژه اونچرا در زبان اسپانیایی به معنای ماجراجویی الهام گرفته شده است. از آنجایی که محصول ما به دنبال ماجرای جدید در بازار ایران است، بنابراین این نام شایسته چنین محصولی است تا با آن در صنعت و بازار خودروی کشور استارت جدیدی بزنیم.

اَونترا در قالب اعداد

خودروی وی جی وی ۷۵ پلاس از سال ۲۰۱۹ از سوی گروه سینو تراک روانه بازار شد. خودرویی که تاکنون در بازار خاورمیانه و آمریکای مرکزی به فروش رسیده است. این کراس‌اوور سایز متوسط حالا قرار است از سوی شرکت جوینت ونچر ایلیا پارس کیان و با نام  U75 Plus AVENTRA قرار است به بازار ایران عرضه شود.

اونترا U75 پلاس نسخه پریمیوم و اسپرت‌تر مدل U75 است که روانه بازار ایران خواهد شد. این خودرو از یک پیشرانه ۲.۰ لیتری قدرتمند با ۲۲۶ اسب بخار قدرت و گشتاور ۳۸۵ نیوتن. متر، مجهز به سیستم پاشش سوخت تزریق مستقیم انژکتوری و سیستم توربوشارژ (T-GDI) در اتصال به گیربکس ۸ سرعته AT مجهز به توربین (مبدل گشتاور) از ساخته‌های ZF آلمان بهره می‌گیرد. این ترکیب شتاب اولیه جالب توجه ۸.۰ ثانیه‌ای برای جثه ۱۶۸۰ کیلوگرمی این کراس‌اوور ۷ نفره خانوادگی فراهم می‌آورد. این مهم در حالی است که مصرف سوخت متوسط خودرو برابر با ۸.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ است.

این ترکیب سطح متفاوتی از کیفیت و لذت رانندگی را به ارمغان می‌آورد که در بیشتر خودروهای رقیب موجود در بازار امروزی ایران ایراد دیده نمی‌شود.

نوع پیشرانه ۴ سیلندر خطی بنزینی
تنفس توربوشارژ
سیستم تزریق سوخت تزریق مستقیم پر فشار انژکتوری (GDI)
قدرت ۲۲۶ اسب بخار
گشتاور ۳۸۵ نیوتون‌متر
محور محرک جلو (FWD)
مصرف سوخت میانگین ۸.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
حجم باک ۵۸ لیتر

عقیل مصطفایی در معرفی این خودرو به ویژگی‌های مثبت آن اشاره کرد:

خودروی اونترا شش پارامتر کلیدی و مهم دارد؛ ۱- بزرگ‌ترین تجاری‌سازی کشور چین یعنی سینوتراک پشتوانه این خودرو است. ۲ -تکنولوژی ساخت موتور بالایی دارد. ۳- استحکام شاسی و بدنه فوق‌العاده ۴- پویایی در طراحی ۵- رانندگی ایمن ۶- کیفیت و دوام

طراحی داخلی اونترا

طراحی ظاهری اَونترا ترکیبی از المان‌های معاصر اثبات شده و المان‌های به روز طراحی خودروهای بین المللی است. ظاهر این خودرو با دوری از اغراق‌های بی‌مورد، از حجم‌سازی اضافه خودداری کرده است تا در گذر زمان همواره ظاهری باکیفیت و مقبول داشته باشد و این حاصل تجربه یکی از طراحان شرکت BMW است. در عین حال، طراحی جلوپنجره بزرگ مشبک با متریال مشکی پیانویی در اتصال به چراغ‌های LED جلو، ورودی بزرگ زیرسپرها مزین به تریم کرومی دندان‌ مانند و سپر خودرو با طراحی شبیه به گارد محافظ در خودروهای آفرودی، جلوه‌ای خشن اما سنگین به نمایش می‌گذارد.

نمای جانبی دارای خط شانه افقی پیوسته از چراغ‌های جلو تا عقب، ریم‌های آلیاژی ۱۸ اینچ و گلگیرهای برجسته، ما را به طراحی ساده چراغ‌های LED عقب می‌رساند که تناسب و پیوستگی طراحی با نمای کلی خودرو را حفظ کند.

ابعاد خارجی اَونترا U75 پلاس به ترتیب برابر با ۴۸۵۲×۱۸۷۰×۱۶۹۱ میلی‌متر است که با فاصله‌ محورهای ۲۸۰۰ میلی‌متری، ضمن فراهم آوردن فضای سرنشین بزرگ برای ردیف دوم، امکان حمل دو سرنشین دیگر در ردیف سوم را نیز به مالک هدیه خواهد داد. صندلی‌های ردیف دوم و سوم قابلیت خوابیدن داشته و می‌توانند حجم بار استاندارد ۳۵۰ لیتر (در حالت ۷ نفره) را تا حجم قابل توجه ۱۸۰۰ لیتر (با خوابیدن ردیف دوم و سوم صندلی‌ها) ارتقا دهند. به این ترتیب اَونترا U75 پلاس یک خودرو خانوادگی درون شهری و یک گزینه ایده‌آل جادار برای مسافرت‌های خانوادگی آخر هفته و بین شهری است. اَونترا U75 پلاس در تنوع پنج رنگ بدنه مشکی، خاکستری، سفید، نقره‌ای و آبی تولید خواهد شد.

طول (میلی متر) ۴۸۵۲
عرض (میلی متر) ۱۸۷۰
ارتفاع (میلی متر) ۱۶۹۱
فاصله محورها (میلی متر) ۲۸۰۰
ظرفیت سرنشین ۷ نفر
حجم صندوق ۳۵۰ تا ۱۸۰۰ لیتر

کابین خودرو دقیقا با رعایت تناسبات طراحی نمای خارجی به اجرا درآمده است. داشبرد و کنسول میانی با اتصال به یکدیگر در طراحی T شکل، فاقد حجم‌‌سازی بیهوده است. سادگی کابین افقی خودرو با طراحی طبقاتی داشبرد با دوخت متریال چرمی، تریم تزئیناتی مشکی پیانویی و ترکیب رنگ دوگانه به کار رفته در آن در هم می‌شکند. نمایشگر ۱۰.۱ اینچ لمسی مولتی مدیا مجهز به سیستم صوتی با ۶ اسپیکر و ساب‌ووفر مستقل، در کنار سیستم دوربین دید ۳۶۰ درجه در مجاورت سیستم لمسی تهویه مطبوع اتوماتیک و البته شیفتر دنده دورانی الکترونیکی تکامل می‌یابد تا حس مدرنیته و آینده‌گرایانه را در ذهن سرنشینان تداعی کند.

مجموعه کلاستر ۱۰.۲۵ اینچی خودرو در تناسب با ابعاد نمایشگر مولتی مدیا، نمای مدرن و امروزی کابین را کامل می‌کند. پوشش دو رنگ چرمی کابین و داشبرد در ترکیب با تریم مشکی پیانویی، تضاد رنگی زیبایی را به نمایش می‌گذارد بدون آن که سادگی و سنگینی طراحی را فدای جلوه‌ متضاهر کند.

تجهیزات و امکانات

با تولید بر اساس موازین و استانداردهای روز بازار بین الملیی خودرو، اَونترا U75 پلاس، از امکانات رفاهی و ایمنی قابل توجهی برخوردار است. امکانات ایمنی شامل سنسور پارک عقب، ترمز چارک برقی و اتوهلد، سیستم کمک ترمز، دوربین ثبت وقایع رانندگی، رادار خروج از خط، رادار هشدار برخورد از جلو سیستم نظارت بر فشار باد تایرها، ترمز کمکی اضطراری، سیستم ضد واژگونی، کنترل حرکت در سراشیبی، کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری نسل ۹.۳ شرکت بوش و فرمان الکتریکی است.

در بخش امکانات رفاهی سیستم‌هایی چون ورود و استارت بدون کلید، سقف پانوراما با سانروف برقی، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی رنگی کلاستر و ۱۰.۱ اینچ سیستم مولتی مدیا به همراه ناوبری، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت، پوشش چرمی داشبرد، کابین و غربیلک فرمان با ترکیب دو رنگ، سیستم روشنایی اتوماتیک، سیستم روشنایی اصلی LED، بالابر شیشه‌های یک بار لمس با قابلیت تشخیص مانع، دوربین ۳۶۰ درجه، چهار حالت رانندگی مختلف اقتصادی، اسپرت، استاندارد و برفی، کنترل سیستم مولتی مدیا و کروز کنترل از روی فرمان، تقسیم ۶۰/۴۰ ردیف دوم صندلی‌ها، در صندوق برقی و شیفتر دنده دورانی با کنترل الکترونیکی به چشم می‌خورد.

سخن نهایی

اَونترا U75 پلاس شرکت ایلیا پارس کیان، یکی از معدود کراس‌اوورهای سایز متوسط ۷ نفره بازار خودرو روز ایران است که با توان فنی قابل توجه و امکانات رفاهی و ایمنی درخور روانه بازار کشور می‌شود. با تولید داخلی اَونترا U75 پلاس از سوی IPK، قیمت نهایی این خودرو نیز برای مشتریان ایرانی منصفانه‌تر و تملک آن ساده‌تر از همیشه خواهد بود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Ali.d

    ۲۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (99 ديدگاه)

    خداروشکر واقعا

    منو این همه خوشبختی محال مهال

  2. حجت‌اله براهنی

    ۲۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    این که بزرگ‌ترین تجاری ساز چین پشت یه محصول سواری باشه امتیاز محسوب نمیشه! چون تجاری زیاد می‌سازه (دقت کنید خوب نه! زیاد) دلیل نمیشه سواری خوبی هم بسازه.
    موتورش تکنولوژی عجیب غریبی نداره. عینا مثل موتور مورد استفاده در تیگو۸پرومکس و امثالشه که احتمالا به‌دلیل مپ متفاوت کمی گشتاور و قدرتش کم‌تر شده.
    استحکام شاسی و بدنه رو هم باید دلیل مدرک میشه پذیرفت. تست‌های یورو انکپ یا جا معتبر مشابه رو باید ارائه داد. بقیه‌اش هم مثل همین ۳ مورد،‌بی مورده!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا