اینفینیتی از پروتوتایپ مفهومی پروجکت بلک S رونمایی کرد.
این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ معرفی شده اما هماکنون بهروز شده و با همکاری اینفینیتی و تیم فرمول یک رنو اسپورت توسعه یافته است. به عنوان نتیجه شاهد مهندسی برجستهای هستیم که نشاندهندهی چگونگی استفاده از تکنولوژی قوای محرکه هیبریدی رنو در خودرویی جادهای میباشد.
این کانسپت بر پایهی خودروی Q60 رد اسپورت ۴۰۰ ساخته شده و در دل آن پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۷۵ نیوتون متر جا خوش کرده است. پشتیبان این قلب آهنین سیستمی هیبریدی است که دارای باتری لیتیوم-یونی ۴.۴ کیلووات ساعتی و سه پیشرانه الکتریکی ژنراتوری میباشد. این پیشرانهها در زمان شتاب گیری و ترمز کردن الکتریسیته تولید میکنند.
الکتریسیتهی تولید شده برای چرخاندن توربوهای الکتریکی و قدرت بخشیدن به پیشرانهی الکتریکی متصل شده به اکسل عقب به کار میرود. این پیشرانهی الکتریکی قدرت ۱۶۰ اسبی داشته و به ایجاد قدرت ترکیبی ۵۶۳ اسب بخاری کمک میکند.
اینفینیتی از اشاره به مشخصات عملکردی کانسپت خود اجتناب کرده اما گفته شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن کمتر از ۴ ثانیه است. شایان ذکر است قدرت این خودرو ۱۶۳ اسب بخار بیشتر از Q60 رد اسپورت ۴۰۰ استاندار میباشد.
جدای قوای محرکهای پیشرفته، پروجکت بلک S دارای سیستم ترمز کربن سرامیک با دیسکهای سوراخدار و تهویه داری است که در جلو ۱۵ اینچی و در عقب ۱۴.۱ اینچی میباشند. این خودرو همچنین از سیستم تعلیق اسپورت تر، ترمز ضد قفل قابل تنظیم و سیستم کنترل کشش به همراه سه حالت متفاوت رانندگی بهره میبرد.
استایل خودرو توسط تیم فرمول ۱ رنو بهبود یافته و از نرمافزار دینامیک سیال به منظور خنککنندگی بهتر قوای محرکه و داون فورس بیشتر استفاده شده است. اینفینیتی میگوید این خودروی مفهومی به ورودیهای هوای بزرگتر، کاپوت تهویه دار و کیت آئرودینامیکی بهتر مجهز شده است. کانسپت موردبحث همچنین دارای بال عقب بزرگی است که توازن مناسبی بین پایداری در خط مستقیم و کشش بالا در زمان عبور از پیچها برقرار میکند.
از آنجایی که قوای محرکه هیبریدی این خودرو حدود ۲۰۰ کیلوگرم به وزن خودرو اضافه کردهاند بنابراین مهندسان رژیم غذایی سختی را برای آن در نظر گرفتهاند. کانسپت پروجکت بلک S دارای برخی قطعات فیبر کربنی همچون کاپوت، سقف و گلگیرها میباشد. مونروف و صندلیهای عقب نیز حذف شدهاند.
به لطف این تغییرات شاهد وزن ۱۷۷۵ کیلوگرمی هستیم که تنها ۲۴ کیلوگرم بیشتر از وزن Q60 رد اسپورت ۴۰۰ میباشد. اینفینیتی میگوید کانسپت جدیدش مرکز ثقل پایینتر و کاراکتر رانندگی بهتری دارد.
m4
۱۱ مهر ۱۳۹۷گرفت منو !
F22RAPTOR
۱۱ مهر ۱۳۹۷از دیدنش لذت بردم
mahdy
۱۱ مهر ۱۳۹۷دوستان راستی این نرم افزار دینامیک سیال چطوری کار میکنه؟
میدونم چیکار میکنه اما نمیدونم چطوری کار میکنه
یاس ی
۱۱ مهر ۱۳۹۷عجب چیز خوفیه، چقدر این رنگ بهش میاد، داد میزنه گاز بده تا آسفالت جر بدم براتون.
خدایا حداقل دیدن ماشینهای سطح اول دنیا را قسمت ما بکن، نخواستیم روندن یا داشتنشون.
مهدي
۱۱ مهر ۱۳۹۷از بقل یه نمو شبیه جنسیس کوپه امد به نظر
کوپه ۲۰۱۳ به بالا
حسن
۱۱ مهر ۱۳۹۷مدل های 2006 هم از همین استایل و طراحی پیروی می کردن، بهتره بگیم جنسیس شبیه اینا بوده!
datsun
۱۱ مهر ۱۳۹۷یاکوزا??
واقعا این سطح از خشونت رو تو طراحی ندیده بودم
Sajjad
۱۱ مهر ۱۳۹۷اگه به جای نوار زرد نوار قرمز بود خیلی بیشتر از الانش جذاب تر میشد
Arman
۱۱ مهر ۱۳۹۷عجب چیز خوفیه،خیلی جالبه،یدونه Q60 فول اهواز هست واقعا از نزدیک میبینی طراحی خشنش جذبت میکنه،این از بغل یکم شبیه جنسیس کوپه شده. بیشتر بخاطر بالش هست،فنیش عالیه
shahryar
۱۱ مهر ۱۳۹۷ای پروردگار عالمیان😍😰🤤
مهدی
۱۱ مهر ۱۳۹۷تو این کلاس محصولات بنز و بی ام بهتره البته پورش هم هست المان ها تو این کلاس بشکل سنتی عالی ان البته کادیکلاک هم حرفای زیادی داره برای گفتن
فرهاد
۱۱ مهر ۱۳۹۷نمیدونم رقیب سوپرا محسوب میشه یا نه ولی یکی از یکی قشنگ ترو جذاب تر
دم ژاپن گرم
GOD BLESS AMERICA
۱۱ مهر ۱۳۹۷خیلی خرن اگه اینو عرضه نکنن.
فقط ۵۰۰ تا بزنن بعد برن سراغ پروژه بعدی، قدرت بیشتر آیرودینامیک بهتر.
میتونن هر ۵ سال سبد محصول اسپرت پریمیومشون رو با یه نسل جدید به روز کنن که نام اینفینیتی رو هم ارزشمند میکنه این کار.
Mehrzad67
۱۳ مهر ۱۳۹۷خدایی خیلی خوشگل شده?
اصن یه گیرایی خاصی داره لامصب این ژاپنی خوشرخ?❤️