اینفینیتی Q70 هماکنون در سال ۲۰۱۶ ششساله است درحالیکه در نیمی از این مدت بانام M شناخته میشد و در سال ۲۰۱۳ به Q70 تغییر نام دارد. شش سال خصوصاً در بازار بهشدت رقابتی امروزه زمان زیادی محسوب میشود چراکه خودروهای لوکس عمدتاً موتورهای بزرگ خود را با نمونههای کوچکتر توربوشارژ جایگزین کرده و در تکنولوژیهای داخلی و نرمافزارها بروز شدهاند. حال در اینجا یک دستگاه Q70 در اختیاردارم که هرچند مدل ۲۰۱۶ است اما کاملاً رنگ و بوی کهنگی گرفته است. بعلاوه به نظر من این خودرو در بازار رقابتی کنونیِ کلاس سدانهای بزرگ لوکس، توانایی رقابت با رقبای سرسخت این کلاس را ندارد.
محاسن
موتور این خودرو مطلوب است. من این موتور ۵.۶ لیتری را در SUV بزرگ QX80 کاملاً میپسندم (که حتی در آنجا قدرت کمتری هم دارد) بنابراین وقتی این موتور در خودرویی سدان با ۷۲۵ کیلوگرم وزن کمتر بکار گرفته میشود، اسپرت احساس میشود و این تعجبی ندارد. هنگامیکه دور موتور را بالاتر از ۳ هزار rpm میبرم واقعاً عملکرد مناسبی داشته و کاملاً از پس کشیدن وزن نزدیک به ۲ تنی خودرو برمیآید. خروجی این موتور ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور است که هرچند اعدادی درخور توجه در این کلاس بشمار میروند اما بازهم در حد اندازهٔ بامو M5 با موتور ۴.۴ لیتری V8 بایتوربو به قدرت ۵۶۰ اسب بخار و لکسوس GS F با موتور ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی به قدرت ۴۷۰ اسب بخار نیست.
صندلیهای Q70 کاملاً مناسب یک خودروی لوکس هستند. این صندلیها بااینکه بزرگ و جادارند اما درعینحال حمایت مناسبی از بدن به عمل میآورند و من هیچ احساس بدی هنگام نشستن روی آنها نداشتم. بعلاوه اینفینیتی داخل این خودرو را بسیار جالب و با توجه فراوان به جزئیات طراحی کرده است بهگونهای که من کاملاً عاشق تریم فلزی دورتادور و روی کنسول وسط و طراحی توری مانند و بسیار ظریف پشت صفحه آمپر آن شدم.
معایب
زمانی که به این سدان بزرگ فشار وارد میکنم هندلینگ آن بهطورکلی بد نیست اما مطمئناً بهخوبی هندلینگ جادویی بامو M5 نیست. Q70 بهصورت دیفرانسیل عقب هم ارائه میشود اما نمونهٔ مورد آزمایش ما مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک بود که رانندگی با آنرا بیاحساس کرده بود و هدایت آن بیشازحد نرم احساس میشد. هرچند که این خصلت بیشتر سدانهای پریمیوم در این کلاس است. در کل شما میتوانید رانندگی سرگرمکنندهای را با این ماشین تجربه کنید اما نباید انتظار هندلینگ بالایی از آن داشته باشید.
میدانید چه چیز توربوشارژرها جالب است؟ آنها به دیوانگان اسب بخاری مثل من و شما کمک میکنند که قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتری داشته باشیم. بامو 550i مجهز به یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توربو است که ۲۵ اسب بخار قدرت و ۸۵ نیوتن متر گشتاور بیشتری از Q70 داشته و درعینحال مصرف سوخت کمتری هم در جاده و هم در سیکل ترکیبی دارد. یا موتور ۳ لیتری سوپرشارژ آئودی A6 هرچند قدرتی کمتر از Q70 دارد اما گشتاور آن در دورهای بسیار پایینتری در دسترس است و همچنین سریعتر و کارآمدتر احساس میشود. چنین موتوری بسیار کارآمد بوده و من آنرا دوست دارم. به همین دلیل باید موتورهای V8 بزرگ کنار گذاشته شوند. (مترجم: من با نظر نویسنده کاملاً مخالفم!).
بااینکه اتاق اینفینیتی Q70 تا حد زیادی لوکس و ظریف است اما جدای از اینها کاملاً سن بالای خود را نشان میدهد. همهچیز کابین Q70 از دکمههای روی فرمان و کنترل رنجآور صفحهنمایش گرفته تا کنترل مشقتبار ناوبری و سیستم صوتی، کاملاً منسوخشدهاند بهگونهای که مرسدس بنز E کلاس بسیار مدرنتر از آن احساس میشود.
مشخصات فنی
Infiniti Q70 5.6 AWD 2016 | |
پیشرانه | ۵.۶ لیتری V8 |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک |
مصرف سوخت | ۱۳ لیتر |
وزن | ۱۹۲۷ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر |
حجم صندوق بار | ۴۲۲ لیتر |
قیمت پایه | ۶۵,۳۵۰ دلار |
قیمت مورد آزمایش | ۶۹,۵۵۵ دلار |
رقبا
بامو 550i، آئودی S6، مرسدس بنز E43 AMG، لکسوس GS F، کادیلاک CTS V-Sport، کرایسلر ۳۰۰
منبع: Motor1
B/M/P/J
۱۶ مرداد ۱۳۹۵عاشق اسم و آرم و خود اینفینیتی هستم ولی همیشه یه جای ماشیناش می لنگه و کم نقض نیستن.
sunmartin
۱۶ مرداد ۱۳۹۵اصلا قابل قیاس با سلطان شتاب BMW سری m نیست
Gold
۱۶ مرداد ۱۳۹۵با نظر مترجم موافقم.
پیشرانه های تنفس طبیعی هنوز هم ساخته های ارزنده ای هستند.
احساس دریافت قدرت طبیعی و پیوسته این دست هنوز بر اعمال قدرت ناگهانی و پرتاب های توربو می چربد. با وجود پیشرفت همه جانبه ی توربو در جهان، برای ایران اتومبیل اتمسفریک کاراتر احساس می شود.
Efk
۱۶ مرداد ۱۳۹۵چراغ پشتش معلوم نیست باخودش چندچنده
ماسل
۱۶ مرداد ۱۳۹۵یاد مزراتی افتادم .کواترو پورته .اگه اشتباه نکنم یه همچین قیافه ای داشت
رامتین
۱۶ مرداد ۱۳۹۵Q70 رقیبی برای بی ام و یا دیگر محصولات تاپ اصلا نخواهد بود. اما Q80 انقلابی از نظر طراحی میتونه باشه و همچنین از نظر قوای پیشرانه، شاید براحتی از پس M5 بر بیاد. البته هنوز این مدل به تولید نهایی نرسیده و بیان من در مورد اینکه از نظر پیشرانه بهتر از M5 است تنها به این دلیله که شنیدم موتور نیسان GTR روش میخواد نصب بشه و خب وقتی حرف گودزیلا به میون بیاد معمولا کسی جرات صحبت کردن نداره.
عیسی
۱۶ مرداد ۱۳۹۵قیمتش برا یه برند نه چندان با اصالت یکم بالاست…برا یه ماشین لوکس یا حتی هر کالای لوکسی برند و اصالت برند خیلی مهمه…
احسان
۱۷ مرداد ۱۳۹۵آئودی ژاپن
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مرداد ۱۳۹۵چه پیشرانه و قدرت موتور خفنی داره
مهدي
۵ اسفند ۱۳۹۵من خیلی ازش راضیم و هرچی که نوشتی اشتباهه
مهدي
۵ اسفند ۱۳۹۵ماشین از لحاظ هندلینگ هیچ مشکلی نداره و خیلی پر شتاپ و پر قدرته