رولند کروگر (Roland Krüger) کسی است که دو بار در قطب جنوب اسکی کرده و دومین بار نیز بهتنهایی این کار را انجام داده است. ۵۵ روز در یک مسیر دشوار با اختلاف ارتفاعی بیش از ۲۷۰۰ متر از سطح دریا بر پهنهای سفید و بیکران از کره زمین، چیزی است که واقعاً دل و جرأت زیادی را میطلبد. چنین رفتار و منشی است که احتمالاً «رولند کروگر» را به شخصی مناسب برای هدایت اینفینیتی بدل ساخته است.
اینفینتی حیات خود را از سال ۱۹۸۵ با عنوان «پروژه هوریزون» شروع کرد؛ یک مأموریت داخلی از جانب نیسان برای ایجاد یک برند لوکس پرفورمنس در بازار ایالات متحده. ۲ سال بعد، در سال ۱۹۸۷، از برند «اینفینیتی» رونمایی شد و اولین محصول آن که Q45 سدان نام داشت، در سال ۱۹۸۹ به بازار وارد گردید.
Q45 از نظر ساخت و کیفیت همتراز LS 400 بود (مدلی از لکسس که در همان سال به بازار معرفی شد) و در همین حال، ویژگی درگیر کننده و هیجان بالاتری در رانندگی داشت. LS 400 مدلی است که همیشه از آن به عنوان خودرویی یاد میشود که مرسدسبنز را دچار نوعی گیجی و سردرگمی کرده است؛ تا جایی که مرسدس مجبور شد با یک مهندسی دقیقه آخری و پرهزینه، تغییراتی را در S کلاس W140 اِعمال کند. امّا Q45 بیشتر به خاطر عدم نمایش خودرو در تبلیغاتش و نمایش نشانی شبیه به یک سگک کمربند به جای جلوپنجره به یاد آورده میشود.
کلاس خودروهای لوکس مهمترین بخش تجارت خودرو در حال حاضر به شمار میروند. برندهای لوکس یا پرمیوم شاید تنها ۱۰ تا ۱۲ فروش کلی اتومبیل را در جهان به خود اختصاص دهند، ولی سهم آنها در سود جهانی صنعت به اندازه ۵۰ درصد است. بنابراین کمپانیها با یک حساب و کتاب ساده روبرو هستند. اگر برخی مدلهای استثنا را کنار بگذاریم، تفاوت چندانی بین یک خودروی لوکس و یک خودروی مسوم به «کرایهای» از نظر طراحی کلی، مهندسی، سختافزار و هزینههای تولید وجود ندارد.
ما نمیخواهیم سلیقه همه افراد را برآورده کنیم، ولی برای برخی، همه چیز را فراهم خواهیم کرد.
امّا اینکه همهچیز در قالب یک «اتومبیل» چه فرمی پیدا میکند، جای سؤال دارد. «رولند کروگر» امیدوار است که مفهوم «همهچیز» را بتواند در مدل جدید Q60 کوپه به مشتریان ارائه کند؛ یک خودروی ۲ در شیک که بر بسیاری از مؤلفههای طراحی کانسپت «اِسِنس» در سال ۲۰۰۹ استوار است. چنین موضوعی شاید در مورد مدل QX30، کراساور جمعوجوری که بر اساس پلتفرمی مشابه با مرسدسبنز GLA ساخته شده نیز صدق کند. مدل آینده QX50 را نیز نباید از یاد برد که به عنوان رقیبی برای آئودی Q5 و بامو X3، از پیشرانه جدید تراکم متغیر نیسان به صورت ۲ لیتری چهار سیلندر همراه با توربوشارژر بهره میبرد. همچنین یک جایگزین برای Q70 سدان نیز در راه است که مراحل آمادهسازی خود را در استودیوی طراحی اینفینیتی واقع در «آتسوگی» ژاپن طی میکند.
منبع: motortrend
Archi KHAN
۲۵ مهر ۱۳۹۵اینفینیتی و هوندا از بهترین های ژاپن هستند
و گفته جالب شون :
ما نمیخواهیم سلیقه همه افراد را برآورده کنیم، ولی برای برخی، همه چیز را فراهم خواهیم کرد.
نشون دهنده ی این که اینفینیتی ماشینیه برای افراد با سلیقه های خاص
madjid911 GT2
۲۵ مهر ۱۳۹۵.
اینفیتی برند لوکس و موفقی هست.
اما هنوز نه لکسس نه اینفینیتی نه آکورا نتونستن مفهوم لوکس و اسپرت رو جوری که در مدل های بخش AMG ، M Power و RS آئودی هست به وجود بیارن.
#نظر_شخصی
MPH
۲۵ مهر ۱۳۹۵اینایی که گفتی بخش های پرفورمنس این کمپانیان و بیشتر روی جنبه های اسپرتی تمرکز دارند نه لوکس بودن
madjid911 GT2
۲۵ مهر ۱۳۹۵.
یعنی S65 AMG
M7
RS6
RS7
M5
M6
C63
E63
اینا لوکس نیستن ؟!؟؟؟؟
uss zumwalt DDG-1000
۲۶ مهر ۱۳۹۵لکسوس و تویوتا و سوبارو و مزدا هم عالی
Archi KHAN
۲۵ مهر ۱۳۹۵نظر سنجی :
ایفینیتی لایک
لکسس دیس
سامان اذری
۲۵ مهر ۱۳۹۵اینفینیتی یکم روی اسپورت بودن تاکید د اشته
لکسوس هم روی نرمی کم صد ا و لوکس بودن
ولی از نظر اعتبار برند و قابلیت اعتماد لکسوس یکم از اینفینیتی جلوتره
uss zumwalt DDG-1000
۲۶ مهر ۱۳۹۵لکسوس فعلا جلوتر
علي
۲۵ مهر ۱۳۹۵طراحی بیشتر ماشینهای درشت هیکل نیسان ی جورایی الهام گرفته از نهنگ بزرگ یا ((( موبیدیکه))) که به نظر من دلیل خودکشی دسته جمعی نهنگها میتونه همین باشه یعنی از روزی که فهمیدن نهنگهایی مثل خودشون تو خشکی دارن رفت و آمد میکننن خودشونو میرسونن به سواحل برای تشکیل خانواده ، که یهو میبینن ای دل غافل چه کلاهی سرشون رفته .???
با تچکر فراوان
madjid911 GT2
۲۵ مهر ۱۳۹۵جالب گفتی.
##Ali##
۲۵ مهر ۱۳۹۵اینفینیتی واقعا عالیه.
مخصوصا ک کیت هرینگتون یا همون جان اسنو خودمون هم تو یکی از تیزر های تبلیغاتیش حظور داشت از اون ب بعد عاشق اینفینیتی شدم.
uss zumwalt DDG-1000
۲۶ مهر ۱۳۹۵کار درستی کردی
ab12
۲۵ مهر ۱۳۹۵http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/10/2017-infiniti-q60-red-sport-400-front-three-quarters-main.jpg
http://newcarz.info/wp-content/uploads/2015/04/2016-Mazda-3-commercial.jpg
بنظرتون کدوم یکی از روی اون کپی کاری کرده ؟!!!!!
رامتین
۲۵ مهر ۱۳۹۵دوستان زمزمه هایی از ورود اینفینیتی به ایران هم هست. خصوصا زیباترین مدل فعلیش که q60 هست. این خودرو نسخه 2لیتری توربو 4سیلندر داره و 3لیتری توربو 6سیلندر که مدل 2لیتری توانایی ورود را داره و با توجه به قیمت 37000دلاریش ارزونتر از لکسسis که اونم 2لیتری توربو4سیلندر هست میشه. حال بنظرتون کدوم ارجح هستند؟ لکسس:لایک و اینفینیتی: دیس
مهدی
۲۵ مهر ۱۳۹۵سلام
دوستان بنظر شما شباهت زیادی به مزدا هاچبک جدیددارد
فرزاد لاکچری
۲۵ مهر ۱۳۹۵آرم گریت وال چقدر به اینفینیتی شباهت داره نامردا به آرم کمپانی های بزرگ هم رحم نمیکنن
madjid911 GT2
۲۵ مهر ۱۳۹۵چانگان.
نه گریت وال
فرزاد لاکچری
۲۵ مهر ۱۳۹۵نه باو چانگان شبیه به آکوراس
uss zumwalt DDG-1000
۲۶ مهر ۱۳۹۵چنگان یا چری؟؟؟
احمد باقری
۲۵ مهر ۱۳۹۵اگه نماد اینفینیتی عوض بشه که خیلی خوب میشه، اونقدر جالب و زیبا نیست، در حالی که نشان یک خودروساز باید خیلی مهم در نظر گرفته بشه.
Archi KHAN
۲۵ مهر ۱۳۹۵من باهاشون صحبت میکنم احمِد …
uss zumwalt DDG-1000
۲۶ مهر ۱۳۹۵خخخخخخخ
Danial
۲۶ مهر ۱۳۹۵زندگی بوده نمه به کام // گوش پره دورمون اینهو زنه بکام
یه کوه مشکل ام اگه بوده کنه به پام // یه جوری حل شده قبل اینکه منو بگان
اه هوای همو دارم-نداریم غم مالی-دوباره منو گاری-چه فازه سر حالی-
سطح شهر دوباره من رو دیدی-اما تو پیاده ما سواره اینفینیتی!