اینفینیتی

بررسی اینفینیتی Q60 پریمیوم تک 2017

اینفینیتی Q60 کوپه، خودرویی مجهز و شیک است اما دینامیک سواری آن به خوبی رقبا نیست.

Infiniti Q60 Premium Tech 2017
اگر به یاد نیاورید که اینفینیتی یک زمانی مدلی کوپه را نیز در انگلستان می‌فروخته سرزنشتان نمی‌کنیم. مدل G37 که بعداً نام Q60 را گرفت شاید یکی از پیشروهای بازار در آمریکا باشد اما در بازارهای اروپایی دو سال پیش به خاطر فروش کم بازنشسته شد. هرچند با توجه به اینکه بریتانیا دومین بازار بزرگ جهان برای کوپه‌های ۴ نفره است، اینفینیتی باید دیوانه باشد که دیگر به این بازار برنگردد. خب ازآنجایی‌که اینفینیتی دیوانه نیست (!) مدل Q60 جدید را در این بازار عرضه کرده و ما برای اولین بار مدل مجهز به پیشرانه‌ی توربوی ۲ لیتری این خودرو را تست کردیم.

Infiniti Q60 Premium Tech 2017
پیش از این مدل کاملاً فول Q60 S با قدرت ۴۰۰ اسبی را آزمایش کرده بودیم، نسخه‌ای که بنا به نظر ما جذابیت محدودی دارد. تنها انتخاب دیگر در این میان مدل سطح پایه‌ی ۲ لیتری توربو است که بهای خرید ارزانی ندارد اما راندمان بالایی را نشان می‌دهد. شاید این خودرو بتواند در برخی موارد عرض‌اندام کند اما به دلیل اینکه گزینه‌ی دیزلی دیگری وجود ندارد کار سختی در برابر رقبای ژرمنی دارد.

Infiniti Q60 Premium Tech 2017
این خودرو بر پایه‌ی Q50 سدان ساخته شده اما قطعاً موارد برجسته‌ی زیادی دارد. جلوپنجره‌ی بزرگ و شکل خاص ستون C نمایی شلوغ اما متمایز را ایجاد کرده‌اند. رینگ‌های ۱۹ اینچ استاندارد این خودرو از دیگر مشخصه‌های اینفینیتی است؛ اما کابین Q60 فاقد همان احساس استایل و یا شخصیت بیرونی خودرو است. کیفیت ساخت کابین خوب بوده و مواد نرم زیادی در آن بکار رفته اما طراحی کلی و سوئیچ‌های آن به گونه‌ای است که نظر شما را جلب نخواهد کرد؛ اما تجهیزات زیادی در خودرو به چشم می‌خورد: سیستم ناوبری ماهواره‌ای، صندلی‌های برقی و چرمی و بسته‌ی کاملی از تجهیزات ایمنی فعال.

Infiniti Q60 Premium Tech 2017
فاصله‌ی ۲.۸۵ متری بین محورها به این معنی است که فضای پای زیادی برای سرنشینان وجود داشته اما افراد بالغ با جثه‌ای متوسط شاهد تماس سر خود با سقف خواهند بود. فضای سر در بخش جلویی نیز نسبتاً کم است. صندلی‌های عقب نیز از نوع تاشونده نیست و این موضوع باعث می‌شود نتوانید ظرفیت ۳۴۲ لیتری صندوق را افزایش دهید. البته چیزی که در یک خودروی کوپه اهمیت دارد چگونگی سواری آن است.

Infiniti Q60 Premium Tech 2017
Q60 پایه از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی مرسدس بنز با قدرت ۲۰۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر استفاده می‌کند؛ اما این خودرو سنگین بوده (۱۷۵۰ کیلوگرم) و همین امر باعث می‌شود شتاب آن بیشتر از یک هاچبک جذاب متوسط نباشد. خود پیشرانه آرام و نرم بوده و صدای دل‌چسبی دارد اما این یک کوپه‌ی اسپورت نیست. تشدید کننده‌ی حس کندی خودرو گیربکس اتوماتیک تک کلاچه ی سست و بی‌حال اینفینیتی است که در سرعت‌های بزرگراهی تعویض‌های نرمی دارد اما معکوس‌های تنبلی داشته و نمی‌تواند با گیربکس‌های دوکلاچه ی سریع حریفان رقابت نماید. استفاده از حالت اسپورت نیز تنها باعث بهبودی اندک اوضاع می‌شود.

Infiniti Q60 Premium Tech 2017
این موضوع جای شرمساری دارد چراکه Q60 در باقی موارد خوب عمل می‌کند. خودروی حاضر در تست فاقد سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر سفارشی بود اما از سیستم فرمان خاص شرکت که از نوع برقی (drive-by-wire) است بهره می‌برد. مهندسان شرکت برای ایجاد احساس طبیعی‌تر تغییراتی را در این سیستم ایجاد کرده‌اند و البته حاصل کار مثبت بوده چراکه فرمان نسبت به Q50 ابهام کمتری داشته و احساس دقت دارد. هرچند باید گفت هیچ بازخورد و برهمکنشی از چرخ‌ها وجود ندارد.

Infiniti Q60 Premium Tech 2017
کنترل بدنه کاملاً مناسب صورت گرفته و Q60 توازنی برجسته‌ای بین راحتی سواری و مقاومت در برابر تکان‌ها نشان می‌دهد. علیرغم این موضوع، ناهمواری‌های کوچک جاده هنوز هم باعث ناراحتی خودرو می‌شود و تحت فشار گذاشتن Q60 در پیچ‌ها احساس دیفرانسیل عقب بودن خودرو را ایجاد نمی‌کند چراکه علیرغم وزن بالا شاهد کم فرمانی هستیم. ایزوله‌ی صدای جاده و باد ستودنی بوده و در سرعت‌های بزرگراهی نیز خودرو کاملاً ساکت و راحت است.

2017 Infiniti Q60 Coupe
بهای این خودرو نیز نقطه‌ضعف دیگری است چراکه رقیب این خودرو یعنی ب‌ام‌و ۴۲۰i حدود ۵ هزار پوند ارزان‌تر است. هرچند پیش‌بینی ارزش باقی‌مانده‌ی بالا و تجهیزات استاندارد زیاد می‌توانند این اضافه پرداخت را کمی موجه جلوه دهند اما مصرف سوخت ۶.۸ لیتری خودرو با توجه به کارایی محدودش چندان گیرا نیست.

2017 INFINITI Q60 Red Sport 400
اینفینیتی Q60 یک آلترناتیو متمایز و جالب‌توجه برای رقبای ۴ درب کوپه‌ی آلمانی است. این خودرو به‌طور معقولی راحت و آرام بوده و تجهیزات استاندارد مناسبی دارد؛ اما بدنه‌ی سنگین و گیربکس کند به این معنی است که سواری Q60 به خوبی و کارایی ب‌ام‌و یا مرسدس بنز نیست. همچنین نبود پیشرانه دیزلی و کاربرد محدود خودرو نیز سریعاً نظر برخی خریداران را از این خودرو برمی‌گرداند.

2017 INFINITI Q60 Red Sport 400

مشخصات اینفینیتی Q60 2.0t Premium Tech

قیمت: ۳۷۶۹۰ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو بنزینی
قدرت/گشتاور: ۲۰۸ اسب بخار/۳۵۰ نیوتون متر
گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۳ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۳۵ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Elemento

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    کیفیت عالی… اما همچنان از نظر پرفورمنس و دینامیک پشت سر آلمانی هاست.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. sunmartin

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره کلا هیچ خودرویی با آلمانی قابل قیاس نیست اما اینفینیتی در این خودرو واقعا زیبا کارکرده

  3. Nima

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    قشششششنگ نابود کرد ماشینو
    ولى من هنوز نمیفهمم چرا موتور دیزلى با اون صداى بدش باید روى یه اسپورت کوپه ۴ نفره باشه!!!!
    واقعا فایده موتور دیزل براى همچین ماشینى چیه؟

    1. سامان اذری

      ۱۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      موتور دیزل فقط گشتاور بالایی تولید میکنه
      ولی در عوض صدای خروجی اصلا خوشایندی نداره
      هر چقدر هم کیت اگزوز خفن روش بزاری بازم اون صدای شبیه به چرخ خیاطی میده
      واسه خودرو اسپورت فقط بنزین

      1. Nima

        ۱۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1659 ديدگاه)

        دقیقا سامان جان

  4. Nima

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    آرم جلوش توى عکس اول چرا اینطوریه!!!!
    خیلى زشته که!
    توى عکس ٣ هم همینطوره

    1. Viper ACR

      ۱۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      نیما جان بازتاب نور خورشیده.
      چون اون قطعه از استیل براق و با کیفیت ساخته شده ، نور خورشید رو منعکس می کنه.
      مثل آینه.
      تو عکس سوم میتونی ببینی دقیقا خورشید پشت دوربینه.

      در عکس 4 و 6 هم این لکه ها رو میتونی ببینی.

      1. reza-a

        ۱۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (455 ديدگاه)

        نه فکر کنم اون مربوط به یکی از سیستم های ماشین هست که تو جلو پنجره نصب میشه اگر داخل آرم جلو اینفینیتی رو نگاه کنی سیاه هست

    2. نوید جهرمی

      ۱۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      آرمش یه صفحس و چسبیده به جلو پنجره.
      ——————
      رانندش چقدر شبیه شوماخره

      1. Nima

        ۱۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1659 ديدگاه)

        بقیه برند ها این صفحهرو نمیزارن
        به نظرم خیلى هم قشنگ تره

  5. رامتین

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3244 ديدگاه)

    از نظ پرفورمنس که کاملا عقبتر از ژرمنها هست و البته عقبتر از لکسوس. کلا اگه ماشینهای آلمانی از نظر عملکرد و موتور و گیربکس فوق العاده باشن و با ایتالیایی ها از نظر شتاب و سرعت. یا انگلیسیها از نظر لوکس بودن و… میشه گفت بهترین خودرساز دنیا (و خصوصا کاربردی تر برای ایران) لکسوسه. توازنی از همه چیز را داره (گرچه از هر معیاری که در نظر بگیرید شاید اول نباشه، اما میانگین کلی مطمئنا در رتبه1 هست). سالها از نظر اعتبار و اطمینان مشتریان، در مجلات مختلف، رتبه اول را داشته و یا از نظر معیار کیفیت. بنابراین بهترین خودروساز دنیا تویوتاست و امیدوارم مدل کابریو RC هم به ایران بیاد:)

  6. faramarz

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    من که دوسش دارم!!

  7. فقط انگلستان

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    یکی از ایراد های تمام ماشین های کوپه و اسپرت اینه که در هنگام باز کردن درها اگه حواستون جمع نباشه امکان برخورد در با دیوار یا خودرو کناری خیلی زیاده چون طول درهاشون خیلی زیاده.

  8. Mehdi

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (12 ديدگاه)

    خیلی خشکله خدایی……کلا اینفینتی محصولاتش فوقعلاده زیبا و با کیفیته…..???

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا