به نظر میرسد نیسان برای بهبود اوضاع بازوی لوکس خود یعنی اینفینیتی دیر از خواب بیدار شده زیرا این کمپانی وضعیت اصلاً خوبی در آمریکا ندارد.
اوایل سال جاری بود که اینفینیتی اعلام کرد در سال ۲۰۲۰ بازارهای اروپای غربی را ترک خواهد کرد. همچنین تولید خودروهای Q30 و QX30 نیز از تابستان سال جاری میلادی در بریتانیا متوقف شد. دیگر حرکت قابلتوجه این شرکت ژاپنی جابجایی مقر جهانی خود از هنگکنگ به ژاپن بوده است.
اما کریم حبیب مدیر طراحی اینفینیتی هم این شرکت را ترک کرد و تایسوکه ناکامورا جایگزین او شد؛ اما هیچیک از این موارد به نیسان کمک نکرد و فروش برند لوکس اینفینیتی در بازار شماره یک آن یعنی آمریکا افت قابلتوجهی را تجربه کرد. متأسفانه این شرکت با سقوط آزاد فروش در دومین بازار بزرگ خودروی دنیا روبرو شده است.
آمار فروش ماه سپتامبر اینفینیتی بسیار ضعیف بوده و نیازی به توضیح ندارد. این شرکت در ماه پیش میلادی تنها ۷۰۳۱ دستگاه خودرو فروخته که کاهش ۴۳.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش را نشان میدهد. اینفینیتی در سپتامبر سال ۲۰۱۸ تعداد ۱۲۵۳۶ دستگاه خودرو به مشتریان آمریکایی تحویل داده بود.
در مقام مقایسه باید گفت مرسدس بنز و ب ام و در همین ماه حدود ۲۷ هزار دستگاه خودرو فروختهاند و پس از آنها نیز تسلا با فروش ۲۳۰۲۵ دستگاهی، لکسس با فروش ۱۸۸۶۰ دستگاهی، آئودی با فروش ۱۶۱۳۰ دستگاهی، کادیلاک با فروش ۱۲۰۹۳ دستگاهی و آکورا با فروش ۱۱۰۹۸ دستگاهی قرار دارند. همچنین برخی برندهای لوکس دیگر همچون لینکلن (فروش ۸۴۵۵ دستگاهی) و لندروور (فروش ۷۴۸۸ دستگاهی) بهتر از اینفینیتی عمل کردهاند.
اگر فکر میکنید افت فروش اینفینیتی به خود ماه سپتامبر مربوط بوده بهتر است دوباره فکر کنید. در ۹ ماه اول سال ۲۰۱۹ این شرکت فروش ۸۷۹۳۴ دستگاهی در آمریکا داشته درحالیکه عملکرد آن در مدت مشابه سال پیش برابر با ۱۰۵۲۴۹ دستگاه بوده است. این اختلاف نشاندهندهی افت فروش ۱۶.۵ درصدی بوده است.
نگاهی به سبد محصولات اینفینیتی نشان میدهد که تمامی آنها افت فروش بسیار بدی در ماه سپتامبر داشتهاند و پیشروی این خودروها کراس اوور QX30 با افت فروش ۸۳.۲ درصدی و تحویل تنها ۹۴ دستگاهی به مشتریان میباشد. مدل سالخوردهی Q70 نیز فروش ۱۴۹ دستگاهی داشته که کاهش ۶۰.۲ درصدی را نشان میدهد. فروش ۳۳۶ دستگاهی Q60 نیز نشاندهندهی افت ۵۹.۸ درصدی بوده ولی موضوع سورپرایز کننده اینکه شاسیبلند QX50 نیز با فروش ۱۳۵۲ دستگاهی کاهش ۵۱.۱ درصدی را تجربه کرده است. پس از آن نیز مدل QX80 با فروش ۱۰۳۴ دستگاهی و افت ۵۰.۴ درصدی قرار دارد.
MOHAMAD.n.r
۱۴ مهر ۱۳۹۸اکثر مدل های اینفینیتی فیس قدیمی دارند بنابراین تعجب چندانی نداره که افت فروش داشته باشند ولی qx۵0 رو با این که جدیده(داخل و تا حدی خارج) نمیدونم چرا افت داشته🤔🤔🤔
ولی زبان طراحی اینفینیتی رو خیلی خیلی دوست دارم و فکر میکنم میشه خودرو های خیلی زیبا و خشن رو روی این زبان طراحی داشت.
قبل از q70 اینفینی یه ماشین داشت به اسمM56 با موتور ۵۶۰۰ که از لحاظ شتاب و هندلینگ و ترمز و…توی زمان خودش فوق العاده بود.
سروش
۱۴ مهر ۱۳۹۸به جز دو سه تا همه محصولات نیسان اینفینیتی سالخورده هستن. کمر به نابودی اسطوره هاش هم بسته. هم نیسان مقصره این وضعه هم رنو. با تجربه های بازار آمریکا میگن قابلیت اطمینان قدیم رو هم نداره
Elmiraj
۱۴ مهر ۱۳۹۸میزان افت خیلی شدیده…
دلیلش پس رفت جهشی اینفینیتی نیست ، این رقبای لوکس رقیب هستن که در پیشرفت ، معرفی مدل های جدید و بروزرسانی از اینفینیتی سبقت گرفتن و باعث این افت فروش چشمگیر اینفینیتی شدن…!!!
محمد
۱۴ مهر ۱۳۹۸آه کارلوس گون نیسان را گرفته