کوپهی اینفینیتی G37 را به یاد دارید؟ دلیل تغییر نام این اتومبیل به کوپهی Q60 تصمیم اینفینیتی به جهت ایجاد تغییر در تمامی نامهای تولیدات خود است. دلیل این موضوع که چرا اینفینیتی باعث سردرگمی همگی شده است را نمیدانیم اما طی این هفته تست و آزمایش رانندگی بر روی خودروی کوپه اینفینیتی کیو ۶۰ را همانند آزمایش انجام شده بر روی کوپه اینفینیتی جی ۳۷ انجام دادیم و حالا میتوانیم بگوییم اتومبیل کوپه اینفینیتی کیو ۶۰ در واقع هیچ تفاوتی با نوع اینفینیتی جی ۳۷ نداشته و در واقع اینفینیتی تنها قصد ایجاد یک هیجان و شور و اشتیاق کاذب در خودروی کوپه اینفینیتی کیو ۶۰ را داشته است.
چه چیز جدیدی در مدل ۲۰۱۴ وجود دارد؟
در واقع تغییر عمده و اصلی ایجاد شده در کوپه اینفینیتی کیو ۶۰ مربوط به نام این اتومبیل است و در غیر این صورت تغییر دیگری در نوع ۲۰۱۴ مشاهده نمیگردد. در واقع میتوان این موضوع را حرکتی زیرکانه از سوی اینفینیتی در نظر گرفت چرا که به واقع بدون ایجاد هیچ تغییری اتومبیلی جدید و نو با نامی متفاوت ارائه نموده است. خودروی کوپه اینفینیتی کیو ۶۰ ویژگیهایی نظیر صندلیها و طراحی داخلی چرمی, هشت مجرای گرمایشی و سرمایشی در بخش جلویی, مانیتور صندلی عقب, سیستم صدا و تصویر بسیار عالی و قابلیت خاموش و روشن اتوماتیک چراغهای HID را دارا میباشد. سیستم مانیتورینگ و هدایت در شرایط ترافیکی به صورت اختیاری و آپشنال با مبلغی معادل با ۱۸۵۰ دلار قابل اختیار و نصب بوده و میتواند سیستم مشاورهای رستوران و هارد درایو ۹.۳ گیگابایتی به همراه قابلیت اتصال مموری کارد را برای سرنشینان فراهم آورد.
کوپه اینفینیتی کیو ۶۰ دو در اسپرتتر و پر شورتر از سدان به نظر میرسد. این اتومبیل همچنین دارای حالت آپشن و اختیاری اسپرت میباشد که با مبلغ ۱۹۵۰ دلار ظاهری کاملاً اسپرت تر و شکیلتر با چرخهای آلومینیومی ۱۹ میلیمتری و یک داشبورد تمام اسپرت بسیار زیبا برای مشتری به همراه خواهد داشت. ازنظر داخلی این اتومبیل دارای فرمان و دستهدندهی تمام اسپرت, صندلیهای اسپرت و بسیار راحت و پدالهای آلومینیومی به همراه پدال استراحت میباشد.آیا پکیج و آپشن مربوط به وضعیت اسپرت ارزش هزینهی آن را دارد؟
صندلیهای چرمی این اتومبیل در حالت استاندارد بسیار راحت و زیبا و دارای کمری قابل تنظیم میباشند. اما پکیج آپشنال و اختیاری اسپرت این اتومبیل دارای قابلیت تنظیمات پیشرفتهتر و متنوعتر بوده و همچنین دارای بالشتکهای نرم بزرگتر و راحتتر در قسمت پشت و ناحیهی پایین صندلی هستند. پدال شیفتر یا دسته دندهی این اتومبیل برای حالتهای اتوماتیک متصل به ستون بوده و مستقیماً در ارتباط به چرخها قرار نمیگیرد و از اینرو موقعیت و وضعیت آنها هیچگاه تغییر نخواهد کرد و در حالت استفاده از سیستم دندهی دستی میزان عکسالعمل را سریعتر و آسانتر کرده منجر میگردد که رانندگی در شرایط جادهای باریک و کوهستانی بسیار آسان شود. طراحی دندهی این اتومبیل به گونهای است که با عقب کشیدن دستهدنده, دنده کاهش یافته و با جلو کشیدن آن دنده افزایش میباشد.
عملکرد در شرایط جادهای
کوپه اینفینیتی Q60 مجهز به موتور V شکل ۶ سیلندر با ظرفیت ۳.۷ لیتر میباشد که قدرتی معادل با ۳۳۰ اسب بخار و گشتاور ۳۳۶ نیوتن متر را تولید مینماید. پکیج آپشنال و اختیاری اسپرت این اتومبیل شامل یک سیستم تعلیق تمام اسپرت و تنظیم شده, یک دیفرانسیل لغزشی محدود و ترمزهای اسپرت بزرگتر و بهتر میگردد. در بخش جادهای کوپه اینفینیتی کیو ۶۰ قابلیت هدایت و کنترل پذیری بسیار بالایی را داشته و سیستم موتوری V6 قدرتمند این خودرو قابلیت سواری آن را بسیار بالا و دلچسب برای راننده و سرنشینان کرده است.
پکیج آپشنال و اختیاری اسپرت اتومبیل کوپه اینفینیتی کیو ۶۰ بسیار کامل و جامع میباشد و قدرت ۳۳۰ اسب بخاری تولید شده توسط موتور این خودرو باعث ایجاد شتابی بسیار بالا در آن شده است و رانندگی در تمامی شرایط و موقعیتهای گوناگون را آسان نموده است. اینفینیتی در این اتومبیل از سیستم ۷ مرحلهای انتقال قدرت شامل دو مرحلهی انتقال قدرت اوردرایو استفاده نموده است که شتاب منحصر به فردی را به این اتومبیل میدهد. این اتومبیل قابلیت ادارهی بی نقض در شرایط رانندگی در بزرگراهها را داشته و جوابگوی سرعت و شتاب مورد نیاز شما در شرایطی که عجله دارید خواهد بود. با جابهجا کردن چرم پیچیده شده بر روی دسته دنده به سمت چپ وارد حالت اسپرت این خودروی زیبا خواهید شد. تعویض دنده رو به بلا (افزایش سرعت) در این حالت در شرایط دور موتور بالاتر و با سرعت عمل بیشتری صورت گرفته و تعویض دنده به حالت پایینتر (کم کردن سرعت) به صورت اتوماتیک با ترمز گیری معمولی یا سنگین همراه خواهد بود. کوپه اینفینیتی کیو ۶۰ دارای قابلیت چهار چرخ متحرک یا همان اصطلاح AWD بوده که کشش و قدرت اتومبیل را در شرایط جادهای برفی و یخبندان افزایش میدهد. این موضوع تنها در شرایط برفی و یخبندان به هدایت اتومبیل کمک نکرده بلکه تحت شرایط جادهای خیش و بارانی میتواند تا حد بسیار زیادی در نحوهی عملکرد و هدایت اتومبیل توسط راننده تأثیرگذار باشد.نتیجهگیری
کوپه اینفینیتی کیو ۶۰ ۲۰۱۴ برای استفاده در تمامی شرایط و هر روز هفته بسیار مناسب میباشد و تاحدی میتوان آن را مشابه با ورژن چهار سرنشینه ی اتومبیل اسپرت نیسان Z370 دانست. پکیج آپشنال و اختیاری اسپرت کوپه اینفینیتی کیو ۶۰ کاملاً مجهز بوده و در روند دینامیکی رانندگی و هدایت این خودرو بسیار مؤثر میباشد و از سوی دیگر این اتومبیل دارای قیمتی معادل با ۴۲,۰۵۰ دلار بوده در مقایسه با اغلب رقبای اروپایی ارزانتر میباشد. به صورت کلی کوپه اینفینیتی کیو ۶۰ ۲۰۱۴ میتواند انتخاب بسیار مناسبی برای رانندگان عملگرا و دوستدار سرعت و شتاب زیاد در کنار قابلیت هدایت و کنترل بالا باشد.
رضا
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳در اینکه ماشین خوب باکیفیت و قدرتمندیه هیچ شکی نیست ولی با توجه به مبلغ پرداختی و اینکه ظاهر این اتومبیل تا حدی قدیمی شده میشه نگاهی هم به سایر کوپه های بازار داشت. حتی برادر 370z
مهدی ف
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳قیمتش بسیار مناسبه ظاهرشم خیلی خوبه موتور قدرتمند خوبی هم داره و از همه مهمتر از شرکت نیسان و اینفینیتی اصیل و باابهت از کشور افتاب تابان
Metalhead
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳نیسان کارش درسته ، نیسان بهترین شرکت ژاپنیه از نظر من
توی لوکس ساز های ژاپنی هم لکسوس پرچمش بالاست
Only Japan
مارال
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳نمای عقب ساده است و چراغهای عقب غیر قابل تحمل،
مرسدس بنز CLS نسل قبل واقعا چراغهای عقبش قشنگه من که از روزی که معرفی شد تا الان هنوزم عاشق چراغهاشم مخصوصا چراغهای عقب،
زیگما
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳یعنی چی؟ این چه تیتریه؟
مگه قرار بوده ماشین جدیدی باشه؟ از اول هم گفتن:” به دلیل اینکه نام گذاری جذاب تری داشته باشیم میخواهیم اسم ماشین هامونو معقول تر کنیم.”
در ضمن awd میشه تمام چرخ متحرک نه چهار چرخ متحرک. :)
نویسنده متعصب
خجالت خجالت :D
راستی پدال سحر خیز شدی…..
amin
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳حالا وقتی ایرانخودرو و سایپا اسم ماشیناشونو واسه جذابیت بیشتر عوض میکنن دزد و دروغگو و رسوای عالم هستن ولی اینفینیتی این کارو کرده کار جذابی بوده
کلا این کار کار چیپ و ضایعی هستش و اصالت یک برند رو زیر سوال میبره چه ایرانی چه خارجی
نام یک ماشین بعد از گذشت یک نسل از تولیدش برای صاحبانش تبدیل به خاطره میشه
Metalhead
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳چه خوشگله … عقبش منو یاد کمری سولارا میندازه ، عاشقتم اینفینیتی
Only Japan
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
کمری سولارا زیاد موفق نبود .
Metalhead
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳آره ، تولیدش متوقف شد ، ولی عالی بود ، کیفیت تویوتا + مونتاژ در امریکا
فواد
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳بلد نیستن دیگه بلد نیستن آقا سر مردم کلاه بذارن میگه یا تغییر نمیدم یا تغییر بدم کن فیکنش میکنم. نه مثل بهضی کارخونه ها که یه چراغ عوض میکنه میگه این ماشین جدیده 131 111 121 101 100 99
GL,GLX,GLI,SLX, EF7,
بابا جمع کنین بساط رو خون مردم رو کردین تو شیشه!!
sadegh
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ماشین خیلی خوبیه، چون موتورش توربو نداره، میشه گفت موتور نسبتا خوبی هم داره، طراحیش هم که زیباس، در کل برای خیلیا میتونه گزینه ی مناسبی باشه.
امیر مسعود
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳g37خشگل تره
احسان(احسان سابق)
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳اینفینیتی با اینکه ماشینای با کیفیتی میسازه اما نمیشه مثل لکسوز یا کادیلاک باهاش ارتباط برقرار کرد.با این وجود بیرونش خوشکله و داخلش خیلی خوب طراحی شده.بهش میاد داخلش خیلی نرم و راحت باشه
amirreza
۱۳ آذر ۱۳۹۴آخه کادیلاک خیلی آدمه دوست عزیز اینفینیتی فاصلش کلا با لکسوزم زیر 1 ماهه چون بچه تویوتا س و تازه روز به روز پابه پاش میر و حتی تو بعضی از بخش ها هم ازش جلو افتاده دیگه کادیلاک چی میگه آین وسط من خودم به شخصه تجربه کادیلاک 2013 رو داشتم و میگم به آمریکایی بودنش الکی نناز
parham
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳سطح شهر دوباره منگو دیدی
اما تو پیاده ما سواره اینفینیتی…
h.s.7
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳عشقه حصین ♡♥
Un4given
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳هیچی باعث نمیشه که گوشه ای از ارزشهای اینفینیتی کم بشه. حتی اگه Q90 میداد بیرون !
امید
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳اینفینیتی خودرو خیلی خوبیه اما فک کنم مشاور شرکت سایپا رو استخدام کردن که اسم فقط عوض میشه با یه فرمون هیدرولیک یا کیسه هوا
احسان(احسان سابق)
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳مگه سایپا مشاور هم داره؟
Metalhead
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳سایپا چیزی داره اصلا ؟؟؟؟؟؟؟
امید
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳اره مشاور در انداختن گاری به ملت
reza
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳طراحی خیلی ساده ای داره
در حین سادگی نمای جلوش خوبه بد نیس ولی عقبش دیگه خیلی سادس(چراغاش زشته)
تغییرات ظاهری میتونس خیلی تاثیر گزار باشه
به نظرم ظاهرش به جنسیس نمیرسه ولی عملکرد فنیش جنسیس رو میخوره
به هر حال ژاپنیه دیگه هر چی باشه حداقل پوز کره ای هارو میزنه
NASSY
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳اینیفینیتی ماششششین خوبیه(دوستم همین ماشین و داره)
امکانات داخل(لوکس) و رانندکی باهاش راحت(سواریش عالیه)
تنها مششششکلش اینه ک طراحی شوووو عوض نکرده !!!!
چند ساله یه طرح استفاده میکنه در صورتی که طراحیش یکم قدیمی میزنه!!!
(طراحی کامل نه اما میشه یه دستی به پشتش کشید)
امااااااااااا در کل ماشینه خوبیه!
میتونست با یه طراحی جذاب تر بهتر تر تر هم باشه
تغییر دهندگان اثر گذار در جهان کسانی هستند که بر خلاف جریان شنا میکنند. (والترنیس):)
آترون- فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳کلا با ژاپنیا مشکل دارم ….!!!!
Metalhead
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ماشین فقط ژاپنی
Only Japan
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
اینفینیتی ماشیناش خوبه . اما خیلی ایراد به مدل جی 37 وارد بود .
خاوری مزراتی
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳اینفنیت جزو برندهایی هست که دوسش دارم..این مدلم که فوق لعااده س