به دلیل عدم توانایی رقابت با آئودی A6، مرسدس بنز E کلاس و بامو سری ۵، اینفینیتی تصمیم گرفته در پایان مدل ۲۰۱۹، سدان Q70 را از بازار ایالاتمتحده خارج کند. همچنین افزایش تقاضا برای شاسیبلندها هم میتواند یکی دیگر میخهای تابوت این سدان ژاپنی باشد. Q70 در ماه سپتامبر امسال در ایالاتمتحده تنها ۱۴۹ دستگاه فروش داشته درحالیکه طی نُه ماه نخست سال جاری نیز تنها ۲,۱۹۶ دستگاه از این خودرو در آمریکا خریداری شده است که کاهش چشمگیر ۳۶.۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان میدهد.
به گفتهٔ اینفینیتی، برای مدل ۲۰۲۰ خبری از Q70 در بازار آمریکا نخواهد بود. این در حالی است که سازندهٔ ژاپنی برای مدل ۲۰۱۹ هم نسخهٔ هیبریدی این خودرو را حذف کرده بود؛ اما آیا در آیندهٔ نسل کاملاً جدید Q70 معرفی خواهد شد؟ پاسخ به این سؤال دشوار است ولی هماکنون میدانیم که اینفینیتی در حال کار روی پلتفرم جدیدی است که امکان الکتریکیسازی را برای محصولات آیندهٔ این شرکت فراهم میکند.
پیشازاین معاون ارشد استراتژی محصولات اینفینیتی، «فرانسوا بانکون» گفته است که پلتفرم دیفرانسیل عقب کنونی این شرکت که FM نام دارد، بهتدریج کنار گذاشته میشود و پلتفرم جدیدی با معماری چهارچرخ محرک و قابلیت الکتریکیسازی جایگزین آن خواهد شد؛ بنابراین، مدلهای Q50، Q60 و Q70 که هماکنون از پلتفرم FM استفاده میکنند، در نسل آینده با انتقال نیروی موتور به چرخهای عقب خداحافظی خواهند کرد. البته هرچند شاید این خبر ناامیدکننده به نظر برسد اما در پلتفرم چهارچرخ محرک آیندهٔ اینفینیتی موتورهای الکتریکی به چرخهای عقب نیرو خواهند داد.
بانکون معتقد است هنگامیکه یک پیشرانهٔ درونسوز در جلو قرار دارد که با یک موتور الکتریکی در عقب کار میکند، دیگر نیازی به پلتفرم دیفرانسیل نخواهد بود. البته نسل جدید هیچکدام از این مدلهای دیفرانسیل عقب کنونی تا پیش از سال ۲۰۲۱ معرفی نخواهند شد زیرا پلتفرم جدید اینفینیتی تا قبل از آن زمان آماده نمیشود. تغییر از پلتفرم دیفرانسیل عقب کنونی به پلتفرم چهارچرخ محرک جدید نشاندهندهٔ یک تغییر بنیادین برای برند لوکس نیسان است و ازاینرو فرایندی زمانبر خواهد بود؛ بنابراین آغاز دورهٔ جدید اینفینیتی کمی طول خواهد کشید.
Q70 که قبلاً با نام اینفینیتی M شناخته میشد، قدیمیترین خودرویی است که روی پلتفرم FM ساخته شده است زیرا نسل کنونی آن در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۰۹ رونمایی رشد و از بهار سال ۲۰۱۰ به بازار آمد و سپس در سال ۲۰۱۳ نام آن برای مدل ۲۰۱۴ به Q70 تغییر یافت. هماکنون قیمت این سدان لوکس در ایالاتمتحده از ۵۰,۴۰۰ دلار برای نسخهٔ فاصله محوری استاندارد با پیشرانهٔ ۳۳۰ اسب بخاری V6 آغاز شده و نهایتاً به ۶۷,۷۰۰ دلار برای نسخهٔ کشیده با موتور ۴۱۶ اسب بخاری V8 میرسد.
مرتضی
۶ آبان ۱۳۹۸این ماشین در مدت مشابه اگر در ایران عرضه میشد فروش خوبی پیدا میکرد، خصوصا اشتراک پلتفرمش با ماکسیما که ایرانی ها خاطرات خوبی ازش دارند
محمد
۶ آبان ۱۳۹۸چهره ای که هیچوقت قدیمی نشد…. حیف که نیسان سر به روز رسانی این مدل خساست میکنه
این ماشین در ژاپن با نامهای نیسان فوگا و سیما…. میتسوبیشی دیگینتی و پرودیا تا سال 2016 تولید شد…. جالبه که آخرین نسل هیوندای سنتنیال یا اکواس هم روی همین پلتفرم تولید میشد
سامان
۶ آبان ۱۳۹۸خیلی بد قیافه و رشته. اینفینیتی هرگز نتوانست مثل لکسوس بدرخشه. آلمانیها که دیگه جای خود دارند. از نظر تکنولوژی و طراحی خیلی عقبه.