همیشه اولین واژهای که با دیدن اینفینیتی QX80 به ذهن میرسد واژه “ابهت” است. طراحی این خودرو از همان ابتدا دو قطبی بود و نظرات موافق و مخالف فراوانی داشت اما QX80 انتخاب افرادی است که میخواهند دیده شوند. هماکنون بازنگریهای چشمگیری در بدنه این غول ژاپنی صورت گرفته تا چشمان راحتتر بتوانند آن را ببینند؛ اما خب طراحی بهروز شده تنها تغییر QX80 نبوده و حرفهای زیادی برای گفتن وجود دارد…
سپرهای جلو و عقب نرمتر باعث میشود ظاهر این شاسیبلند شبیه سایر محصولات اینفینیتی شود. همچنین ورودیهای هوای عجیب دیگر در گلگیرهای جلو نبوده و بجای آنها ورودیهایی با ظاهر ظریفتر قرار دارند. چراغهای جلو نیز طراحی جدیدی داشته و به یاد آورنده جزئیات چشم انسان هستند. همچنین باید به مه شکنها و چراغهای عقب که از نوع LED هستند اشاره کنیم که باعث شده روشنایی بیشتر و البته امضای طراحی منحصربهفردی داشته باشند. نهایتاً به رینگهای بسیار باابهت ۲۲ اینچی میرسیم اگرچه که رینگهای ۲۰ اینچی بهصورت استاندارد نصب میشوند.
اینفینیتی همچنین دستی بر سر و روی کابین کشیده اما شکی وجود ندارد که هنوز هم طراحی این بخش کاملاً سالخورده به نظر میرسد. دکمهها و سوئیچهای فراوانی در مرکز داشبورد وجود داشته و صفحهنمایش ۸ اینچی نیز از مد افتاده بوده اما کاربرد مورد انتظاری دارد. همچنین اهرم کنترلی برای بهکارگیری سیستم اطلاعات وجود دارد. این اهرم برای افرادی که از صفحات لمسی خوششان نیامده و یا از لمس کردن دکمههای سیستم اطلاعات سرگرمی متنفرند مناسب است.
البته اینفینیتی با ارائه آپشن های زیاد برای کابین سعی داشته سالخوردگی این بخش را کمرنگ کند. سه گزینه رنگ برای صندلیهای چرمی وجود داشته که همه آن به لطف دوختهای فوقالعاده بسیار گیرا به چشم میآیند. همچنین تریم چوب باکیفیت کار شده که به لوکستر شدن کابین کمک میکند. این خودروساز ژاپنی از پوششهای مقاوم بر روی صندلیها، کنسول و استراحتگاه دست استفاده کرده که این موضوع برای خانوادههای پرجمعیت، رانندگان بیملاحظه و… کاملاً مناسب است.
همان میزان اشرافیتی که در صندلیهای جلو دیده میشود در صندلیهای عقب نیز وجود دارد. فضای بسیار زیادی برای سرنشینان ردیف دوم وجود داشته اما این موضوع درباره ردیف سوم صادق نیست. احتمالاً سرنشینان ردیف سوم به سرنشینان جلوتر حسادت خواهند کرد زیرا فضای پای محدودی در این بخش وجود دارد. دو صفحه لمسی ۸ اینچی باکیفیت در پشتسریهای جلو نصب شده و همچنین پورتهای HDMI و وای فای نیز وجود دارد. یک کنسول بزرگ در ردیف دوم نصب شده که میتواند هر نوع وسیله الکترونیکی را در خود جای دهد.
به لطف پلههای جانبی پهن و عریض و صندلیهای ردیف دوم که بهطور مناسبی تا میشوند نشستن روی صندلیها کاملاً آسان است. ردیف سوم را نیز میتوان با استفاده از دکمههای برقی تا کرد.
با وجود راحتی، اشرافیت و تجهیزات زیاد شاید رانندگان QX80 به ندرت بخواهند پشت فرمان این شاسیبلند با ابهت بنشینند. موضوعی که آزار دهنده است میدان دید عقب بوده اما خوشبختانه اینفینیتی با یک دکمه صفحهنمایش روی آینه وسط را فعال میکند. این صفحهنمایش به دوربین دید عقب متصل است. برخلاف آن چیزی که در محصولات جنرال موتورز همچون شورولت بولت و کادیلاک CT6 میبینیم، دوربین اینفینیتی میدان دید کمتر و زوم بیشتری داشته و حس غیرمعقولی درباره فاصله با اشیا ایجاد میکند. دوربین دید عقب استاندارد که تصاویر را روی صفحهنمایش میاندازد بسیار مفید بوده و دوربین ۳۶۰ درجه محیطی به هدایت خودرو بسیار کمک میکند.
اینفینیتی همیشه از جدیدترین سیستمهای کمکراننده در محصولات خود بهره برده و QX80 نیز از این قضیه مستثنا نیست. سیستم هشدار برخورد از جلو از تکنولوژی راداری استفاده میکند که میتواند دو خودروی جلوتر از QX80 را ببیند. این امر باعث میشود خودرو آمادگی بهتری برای توقف اضطراری داشته باشد. همچنین حسگرهایی برای کمک به سیستم کروز کنترل تطبیقی وجود دارد. کروز کنترل QX80 بسیار پیشرفته و نرم است. همچنین سیستم حفظ خودرو بین خطوط در QX80 نصب شده که بسیار عالی بوده و به حفظ این کرگدن عظیمالجثه در لاین خود کمک شایانی میکند. ذکر این نکته مهم است که چنین خودروی بزرگی در لاین های نازکتر گیج شده و صدای هشداری را در اغلب مواقع ایجاد میکند. نهایتاً به سیستم هشدار نقاط کور و سیستم دخالت برخورد از پشت میرسیم که برای پیشگیری رانندگان QX80 در برخورد با اشیا طراحی شدهاند.
این سیستمها کاملاً مفید هستند زیرا QX80 احساس سواری نسبتاً سنتیای دارد. احساس شاسیبلندی با ساختار بدنه روی فریم بسیار شناور بوده و راننده حس میکند ارتباطی با جاده ندارد. این امر برای سرنشینان کاملاً لذتبخش و راحت بوده اما برای رانندگان کمی مشکل ایجاد میکند. فرمان نیز سبک و مبهم بوده و این حس عدم ارتباط را تشدید میکند. البته اینفینیتی دو سیستم هوشمند برای کمک به توازن QX80 در نظر گرفته است. سیستم تعلیق هیدرولیک به همراه سیستم نصب شده در بخش عقبی با یکدیگر همکاری میکنند تا تکانهای بدنه در زمان عبور از پیچ محدود شود و ارتفاع خودرو در زمان یدک کشی همواره در حالت بهینه باقی بماند.
ما نسخه چهار چرخ محرک را تست کردیم که محبوبتر است. این مدل دارای حالت اتوماتیک بوده که اساساً قدرت را به چرخهای عقب میفرستد اما زمانی که حالت لغزشی تشخیص داده شود و کشش بیشتری موردنیاز باشد نیرو به چرخهای جلو نیز فرستاده میشود. این سیستم میتواند حداکثر نیمی از نیرو را به چرخهای جلو منتقل کند. همچنین ضریبهای سنگین و سبک برای استفاده در شرایط سختتر وجود دارند.
قوای محرکه QX80 نقطه برجسته این خودرو است. برای توصیف آن میتوان از واژههای قدرتمند و نرم استفاده کرد. شاسیبلند بزرگ ژاپنیها افزایش سرعت سریعی داشته و البته این کار را بدون سروصدای زیادی انجام میدهد. برخلاف فرمان سبک و هندلینگ شناور، قوای محرکه QX80 احساس پایداری و اعتمادبهنفس ایجاد میکند.
نقاط قوت: متریال کابین زیبا، پیشرانه و پرفورمنس فوقالعاده، قیمت فوقالعاده در مقایسه با رقبا
نقاط ضعف: طراحی سالخورده کابین، فرمان سبک
مشخصات ایفینیتی QX80 2018
پیشرانه: 8 سیلندر ۵.۶ لیتری
قدرت/گشتاور: 400 اسب بخار/۵۶۰ نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 12.۲/۱۷.۴/۱۵.۱ در هر صد کیلومتر
قیمت: آغاز از ۶۵۷۴۵ دلار
منبع: autoguide
#ali.m#
۱۰ دی ۱۳۹۶این نسلشو به تمام رقباش ترجیح میدم .
?اینفینیتی?
lawyer hamid
۱۰ دی ۱۳۹۶عجب سرتیتر جالبی!!!!
انصافاً لقب کرگدن بهش میخوره، خیلییییی هیبت داره، اصلا داد میزنه که یوقور و قدرتمنده، واس خودش غولی شده…..
جز تحسین هیچی نمیشه بهش گفت
:::فرشاد:::
۱۰ دی ۱۳۹۶:::نظرسنجی:::
اینفینیتی QX80 جدید: لایک ?
لکسوس LX570: دیسلایک ?
Sina
۱۲ دی ۱۳۹۶بهترین جواب واسه سوالت اینه که
ظاهر اینفینیتی و باطن لکسوس
Raha
۱۴ دی ۱۳۹۶لکسس رو میپسندم به دو دلیل: اول این که حضرت لوکسه دوم که این که nx شو ما مادریم عالیه چه برسه به این
البته منکر این کرگدن نمیشم
مهران
۱۰ دی ۱۳۹۶این کلاس فوق العادست همه تو این کلاس خوبن بعد به نقاط ضعف اینفینیتی هم که برسیم در اصل نقطه ضعف حساب نمیشه
AK_007
۱۱ دی ۱۳۹۶نقاط ضعفش کاملا مشهوده
خصوصا طراحی قدیمی داخلی و مشابهتش با پاترول
Lx570 رو در نظر بگیرید
سعید
۱۰ دی ۱۳۹۶من یه پرادو ۲۰۰۷ چهارسیلندر دارم هنوزم که باهاش رانندگی میکنم عشق میکنم شب زلزله بالحاف و بالش صندلیهارو خوابوندم و تا صبح راحت خوابیدم حالا شما تصور کن این کرگدن رو داشته باشی یا حضرت هشت سیلندر یا lx570 و غولهای آمریکایی اونوقت چه لذتی میبری ولی خب با تصمیمای آقایون تو زمینه واردات وقیمت دلار فقط میشه عکساشونو دید و حسرت خورد
Hamid.Hellcat
۱۰ دی ۱۳۹۶:::نظرسنجی:::
اینفینیتی QX80 جدید: لایک ?
لینکلن نویگیتور: دیسلایک ?
Archi KHAN
۱۰ دی ۱۳۹۶تو برندهای ژاپنی اینفینیتی برام در صدرِ
اما
فول سایز ، فقط امریکایی
مانی
۱۰ دی ۱۳۹۶طراحی نمایشگر سیستم ناوبری و اطرافش واقعا ضعیفه
هم صفحه نمایش خیلی کوچیکه و هم اینکه کاملا شبیهه
نیسان طراحی شده که از ماشینه پرچمدار اینفینیتی به دوره و افت داره
A.B
۱۱ دی ۱۳۹۶You
are
so fantastic
!
Omid622
۱۱ دی ۱۳۹۶با این قیمت گزینه خوبی واسه خرید ۸ سیلندر
۴۰۰ اسب بخار در حالی که رقبا ۲۰ الا ۳۰ هزار دلار گرون تر هستن