اینفینیتی پس از خروج از اروپا اعلام کرد در اواخر سال ۲۰۲۰ با بازار استرالیا هم وداع خواهد کرد.
نیسان در اواسط سال ۲۰۱۲ بود که بازوی لوکس خود را روانهی این بازار کرد و به دنبال رقابت با سه برند بزرگ آلمانی و لکسس بود اما خب اوضاع آنگونه که برنامه ریزی شده بود خوب پیش نرفت…
بنا به گزارش پدال و به نقل Car Advice، این خودروساز ژاپنی در طول هفت سال گذشته تنها ۳۹۸۷ دستگاه خودرو در استرالیا به فروش رسانده که متوسط فروش ماهانهی آن برابر با ۴۷ دستگاه میباشد. در مقام مقایسه باید گفت عملکرد لکسس در هر ماه فروش ۸۰۰ دستگاهی بوده و مرسدس بنز نیز در ماه ژوئن تعداد ۴۰۵۰ دستگاه خودرو (شامل محصولات تجاری) به فروش رسانده است.
اینفینیتی در بیانیهی خبری خود گفته که تا اواخر سال ۲۰۲۰ و یا تا زمانی که موجودیهای انبار به فروش نرفته به فروش و سرویس خودروهای خود در ۵ نمایندگی استرالیا ادامه خواهد داد و البته از چند هزار خودرویی که تاکنون در این کشور به فروش رسانده پشتیبانی خواهد کرد.
اینفینیتی قبلاً تائید کرده بود که از اروپا خارج شده و روی بازار آمریکای شمالی و چین تمرکز خواهد کرد بنابراین این حرکت ژاپنیها تعجببرانگیز نبوده است.
اینفینیتی تمرکز بیشتری روی محصولات شاسیبلند خود در آمریکای شمالی خواهد داشت و در طول ۵ سال آینده هم ۵ خودروی جدید را روانهی بازار چین خواهد کرد تا به این ترتیب کیفیت فروش و ارزش افزودهی خود را ارتقا بخشد. این کارها همگی بخشی از دید اینفینیتی برای تبدیل شدن به رقیبی قابل در کلاس خودروهای لوکس صورت میگیرد.
استرالیا بازار سختی برای خودروسازان بوده به گونهای که اوپل، چری و پروتون هم در سالهای اخیر بازار این کشور را ترک کردهاند.
محمد
۱۲ شهریور ۱۳۹۸چرا فروش توی بازار استرالیا اینقدر سخت شده؟؟؟
رشد اقتصادی استرالیا به مشکل خورده؟
سعید(تهران)
۱۲ شهریور ۱۳۹۸نه برادر جمعیت این کشور خیلی کمه و از طرفی دولت هم مالیات سنگینی روی خودروهای وارداتی میبنده، در نتیجه استرالیا اصولا بازار بزرگ و پر کششی نیست.
مزدا
۱۲ شهریور ۱۳۹۸درسته اینیفیتی یه برند لوکس هست ولی با این اوضاع باید تو قیمت هاش بازنگری کنه یا اینکه یه سر به بازار ایران بزنه??
ایلیا
۱۲ شهریور ۱۳۹۸وقتی بنز، بی ام و و آئودی هرماه یک محسول جدید یا رویژن جدید از محصولات قبلیشون معرفی میکنن و دایم سبدشون رو گسترش میدن نباید هم خودروسازی مثل اینفینیتی با محصولات محدود و قدیمی خودش انتظار فروش بالا داشته باشه، مخصوصا که از نظر ارزش برند هم کاملا افت کرده و اینفینیتی به سختی تصویر یه برند لوکس و عملکردی رو در ذهن تداعی میکنه.